Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal igår, 20:21   #496

Reg.datum: aug 2021
Sharp$: 191
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BosseEk Visa inlägg
Hot brukar fungera dåligt i samarbeten. Det är bara Trumpeten på andra sidan pölen som tror på den typen av förhandling. Men för all del om du vill dra det till konkurrensverket kan jag rida på eventuell framgång

Risken är bara att du gör dig ovän med Baratrav på köpet.

-Bosse
Varför skulle BT bli arga? Du menar ATG?

Konkurrensverket kan du anmäla till anonymt. I vanliga fall diareförs de flesta anonyma tips tillsammans med (motiverat) standardsvar och så stannar det där.

Här har jag på känn att en förstudie inleds..
Skog är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 20:27   #497

Reg.datum: apr 2018
Sharp$: 2428
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skog Visa inlägg
Varför skulle BT bli arga? Du menar ATG?

Konkurrensverket kan du anmäla till anonymt. I vanliga fall diareförs de flesta anonyma tips tillsammans med (motiverat) standardsvar och så stannar det där.

Här har jag på känn att en förstudie inleds..
ATG skulle nog bara bli irriterade och strypa Baratravs access för att sedan följa sina egna krav för AIS-avtal. Det vore det enklaste för ATG, då är saken ur världen för deras del.

Baratrav skulle nog inte tycka att det är så kul om man säger så.

-Bosse
BosseEk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 20:33   #498

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3707
Standard

Citat:
Det är väl snarare vetskapen om att ATG kan plocka ner sidorna när som helst som gör det osäkert. Om det sker i kväll, om 1 eller 3 år har jag ingen aning om. Då känns AIS-lösningen säkrare.

Men om du har info om att detta inte kommer att ske så låter det förhoppningsfullt.

-Bosse
Såklart är det enbart AIS-lösningarna som är supportade. Tänker man sig att ta betalt för sin produkt är det nog den och enbart den som gäller.

Hur länge ATG kommer att köra med racing-info-lösningen? Det vet man såklart aldrig till 100%. Men jag skulle nog ramla av stolen om det byts ut inom 3 år. Inget tyder på något alls i den riktningen.
Gammal igår, 20:54   #499

Reg.datum: aug 2021
Sharp$: 191
Standard

Citat:
ATG skulle nog bara bli irriterade och strypa Baratravs access för att sedan följa sina egna krav för AIS-avtal. Det vore det enklaste för ATG, då är saken ur världen för deras del.

Baratrav skulle nog inte tycka att det är så kul om man säger så.

-Bosse
So what om BT fäller en tår. Det här är ett av de solklaraste fallen av snedvriden konkurrens på länge. Det är skott mot öppet mål!

Det är ATG som sätter villkoren för vem som får ta del av datan. Här har BT har uppenbarligen fått tillgång till "Häst/tävlingsdata" som tillhandahålls av ATG trots att exempelvis AB-kravet inte uppfylls. Finns andra datakällor med samma/likvärdig information? Är informationen nödvändig för programvaran? Nekas du tillgång medans BT har tillgång, ställs då samma krav på er för tillgång?

Det är tydligt att ATG ger BT en konkurrensfördel genom tillgång till data som du eller andra inte kan få med motsvarande villkor.

Senast redigerad av Skog den igår klockan 21:02.
Skog är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td