Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2025-10-26, 17:30   #106

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61666
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Jag pratar också enbart om lördagsupplevelsen framför någon skärm.

Absolut är det enorm skillnad på onsdagsupplevelsen som jag i princip alltid avstår.

Jag menar inte att det ska finnas någon särskild efterhands-studio-sändning. Bara att de som tycker att det tar för lång tid kan titta igenom loppen och rätta sina spel hur snabbt som helst i efterhand. Om det är att se loppen i rask takt som är det viktiga får man helt enkelt avstå direkt-sändnings-aspekten. Varför det ska behöva vara direktsänt när man bara vill ha det snabbt överstökat har jag aldrig någonsin förstått.

För egen del är det absolut inte så att tiden mellan loppen enbart är att vänta på nästa lopp. Tvärtom så är det precis lagom för att följa upp hur man ligger till på sina olika system och planera kompletterande spel på de mindre streckspelen.

Helt onjutbart på onsdagar+fredagar.
Kompletterande spel hinner man lätt med på onsdagarna med nästan 10 min mellan loppen .
Många som har annat för sig på lördagarna så tror det skulle vara många fördelar med ett komprimerat V85 program på ca 1,5 timme . Då blir det ungefär tidsmässigt som en fotbollsmatch i stället för två. Nästan tre timmar där det körs lopp i 20-25 min blir rätt segt för många är känslan . Åtminstone om allt fokus ska läggas på travet . Räknar man sedan in någon timme minst för att följa sista minuten infon så handlar det om minst 4 lördagstimmar.
Naturligtvis ska det inte köras saxtrav på sommaren när alla de stora dagarna finns för alla banor.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-26, 18:20   #107

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1284
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Kompletterande spel hinner man lätt med på onsdagarna med nästan 10 min mellan loppen .
Många som har annat för sig på lördagarna så tror det skulle vara många fördelar med ett komprimerat V85 program på ca 1,5 timme . Då blir det ungefär tidsmässigt som en fotbollsmatch i stället för två. Nästan tre timmar där det körs lopp i 20-25 min blir rätt segt för många är känslan . Åtminstone om allt fokus ska läggas på travet . Räknar man sedan in någon timme minst för att följa sista minuten infon så handlar det om minst 4 lördagstimmar.
Naturligtvis ska det inte köras saxtrav på sommaren när alla de stora dagarna finns för alla banor.

Om du avser något enloppsspel här och där räcker 10 min finfint.

Men ibland tar det ett gäng minuter att för att ens resultatet ska hinna bli klart. För Xtra-Stress-tävlingsdagarna är det inte alltid klart ens innan nästa avdelning startar på Sax-banan.

Och om man är med på en knapp handfull system och ska saxa in ekipage som man kanske vill ha mer på....eller som inte man inte längre har kvar på den tidigare spelformen räcker tiden inte till när det är Xtra-Stress-trav....och det är inte ens nära.....

Den som inte har tid får kolla eftersänt.....

Jag har väntat in V75-nedstängningen i ett gäng år nu och knappt alls spelat på lördagar, onsdagar och fredagar. Eller när det är J eller Hd. Och det var ju själva f** om de växlar in Xtra-stress på lördagarna också.

För mig är det här ingen sommar-vinter-fråga. Det är en njutbarhetsfråga var jag än befinner mig. Och för den delen är ju publiksiffrorna på somrarna på väg neråt stadigt ändå. Så om man nu tar beslutet att det är bästa alternativet så ska man ju naturligtvis köra likadant även på somrarna.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-26, 18:42   #108

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Om du avser något enloppsspel här och där räcker 10 min finfint.

Men ibland tar det ett gäng minuter att för att ens resultatet ska hinna bli klart. För Xtra-Stress-tävlingsdagarna är det inte alltid klart ens innan nästa avdelning startar på Sax-banan.

Och om man är med på en knapp handfull system och ska saxa in ekipage som man kanske vill ha mer på....eller som inte man inte längre har kvar på den tidigare spelformen räcker tiden inte till när det är Xtra-Stress-trav....och det är inte ens nära.....

Den som inte har tid får kolla eftersänt.....

Jag har väntat in V75-nedstängningen i ett gäng år nu och knappt alls spelat på lördagar, onsdagar och fredagar. Eller när det är J eller Hd. Och det var ju själva f** om de växlar in Xtra-stress på lördagarna också.

För mig är det här ingen sommar-vinter-fråga. Det är en njutbarhetsfråga var jag än befinner mig. Och för den delen är ju publiksiffrorna på somrarna på väg neråt stadigt ändå. Så om man nu tar beslutet att det är bästa alternativet så ska man ju naturligtvis köra likadant även på somrarna.
Ja. Du och jag och andra travnördar har inga problem, snarare tvärtom, med att lägga halva lördagen på travet. Men tänker här främst på alla dom som har begränsat intresse och bara är intresserade av travet på lördagarna och det är väldigt många . Där skulle lördagsupplevelsen som det handlar om här blivit högre med ett betydligt mer komprimerat schema . Alla dessa tittare är enbart intresserade av sin V85 bong och då blir det segt för många med nästan tre timmar från första till sista loppet . Väljer dessa andra spel så vet dom nästan direkt om dom vunnit något eller inte .
Gammal 2025-10-26, 18:54   #109

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1284
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Ja. Du och jag och andra travnördar har inga problem, snarare tvärtom, med att lägga halva lördagen på travet. Men tänker här främst på alla dom som har begränsat intresse och bara är intresserade av travet på lördagarna och det är väldigt många . Där skulle lördagsupplevelsen som det handlar om här blivit högre med ett betydligt mer komprimerat schema . Alla dessa tittare är enbart intresserade av sin V85 bong och då blir det segt för många med nästan tre timmar från första till sista loppet . Väljer dessa andra spel så vet dom nästan direkt om dom vunnit något eller inte .
Det är väl för den målgruppen som avslutande delen på TV4 är tänkt?

Komprimerad sammanfattning av V85-1 till V85-5 och för de avgörande avdelningarna i direktsändning?

Att återkopplingen är långsam för travet är fakta och det blir bara fel om man försöker krysta fram lösningar som sax-trav.

Snabb feedback är aldrig något som kommer att vara USP för lördagstavspelande.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-26, 19:19   #110

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18017
Standard

Hm blir lite frustrerad när det snackas hit och dit hur vi spelare ska få bästa möjliga valmöjligheter att följa våra mer eller mindre lyckade travspel. Visst jag har väl oxå hamnat i travfåtöljen istället för att besöka banorna inom någon timmes avstånd.
Betydligt viktigare är i min värld hur ska vi försöka bromsa Travbanornas avfolkning ? Vi är på väg mot USA ödsliga travbanor med stormsteg.
1) När totoluckorna stängdes och allt spel ska gå över nätet försvann en gammal god tradition att gå till luckan och spela samt ev hämta ut vinst. Nu är det ett jäkla tryckande på telefoner och ett fåtal tystlåtna robotar står och tiger för att inte störa data kommunikationen. Förr var det tjo, tjim och surrande bland publiken. Många gamla goda travkompisar, även anhöriga och förstagångs besökare fattar inte att det är stängt på banornas direktspel. Va ska jag behöva logga in på ATG och skaffa konto ? Skojar du.
2) Max 10 lopp per tävlingstillfälle och pressa ner tiden mellan loppen till 20 min. Det går om man tar lite hänsyn till storloppens seger ceremoni och förlänger tiden just då.
3) Prisvärda materbjudande typ Åby. Buffé för 99 spänn. Fölet är en grym föregångare för övriga travbanor.

Mera förslag
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+20)
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-26, 19:55   #111

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4016

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
När totoluckorna stängdes och allt spel ska gå över nätet försvann en gammal god tradition att gå till luckan och spela samt ev hämta ut vinst.
Precis! Va ska man på Åby för nu? Jag gillar inte mobiler men är bekväm med att sitta vid min Mac och spela. Det var ju en helt annan grej förr, tjôta med gubbarna, hänga på Lyon, springa till totoluckorna för att spela och sen dit igen för att hämta ut. Man borde införa ENDAST KONTANTSPEL på banorna
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-26, 21:11   #112

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Precis! Va ska man på Åby för nu? Jag gillar inte mobiler men är bekväm med att sitta vid min Mac och spela. Det var ju en helt annan grej förr, tjôta med gubbarna, hänga på Lyon, springa till totoluckorna för att spela och sen dit igen för att hämta ut. Man borde införa ENDAST KONTANTSPEL på banorna
Ja det var tider det . Min rutin på tisdagarna för 30 år sedan var att cykla från jobbet i centrala Malmö vid 17.15. Stanna vid minuten och ta ut kontanter på vägen till Jägersro. Komma dit i god tid med travprogrammet i innerfickan där mycket noteringar skett. Ta ett snack med travvännerna där . Sedan var det dags att ta del av värmningar och info i högtalarna . Allt exklusivt för oss på plats . Därefter börja spela och njuta av ett par öl och lite mat under kvällen.

När man cyklade hem vid 22 tiden förhoppningsvis fler sedlar i plånboken än när man cyklade dit.

Idag är verkligheten en helt annan. Rent spelmässigt snarare sämre att vara på plats .
Svara

td