Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2026-01-04, 13:27   #76

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61755
Standard

Nu är listorna klara . Inte stenkoll men ser klart överkomligt ut. High on Pepper bli storfavorit i ett dåligt lopp. Är väl Karat River från Untersteiners formstall emot om det strular . Den var tvåa bakom Francesco Zet på annandagen.

Brons ser väldigt skiktat ut . Diamantstoförsöket dåligt. Mer än hälften under 1000 startpoäng . Dålig koll på de lägre klasserna .

Men ser ut som en lite svårare omgång än i går på Jägersro men långt från hur det såg ut på Axevalla nyårsafton på förhand .
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-04, 13:40   #77

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 567
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Spårtrappa för kallblod i ganska låg klass . 11 anmälda just nu. Svårt att veta om det blir så intressant spelmässigt innan man sett vad som anmälts . Men det är i alla fall generellt rätt tunt anmält kort innan anmälningsstopp förutom i klass 1 försöket dit 22 hästar anmälts . I övriga lopp kommer de flesta med och risken är ju att det blir en hel del chanslösa utfyllnadshästar då.
Din spaning stämde dessvärre utmärkt och ATG har nu lagt in loppet inom V85-ramen. High On Pepper från spår 7 mot detta motstånd med de förutsättningarna får Stens Rubin igår att framstå som en blek platschans. Enda tänkbara livstecknet emot var Karat River som nu får spår 10. Får gå tillbaka till Järvsöfaks tid för att hitta en motsvarande segerchans för en häst på svensk mark. Måste nu skrälla rejält i övriga lopp för att undvika att det blir jackpot för 12:e gången sedan V85 infördes. (19 omgångar har hittills avgjorts).

Senast redigerad av criba den 2026-01-04 klockan 14:02.
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-04, 14:19   #78

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av criba Visa inlägg
Din spaning stämde dessvärre utmärkt och ATG har nu lagt in loppet inom V85-ramen. High On Pepper från spår 7 mot detta motstånd med de förutsättningarna får Stens Rubin igår att framstå som en blek platschans. Enda tänkbara livstecknet emot var Karat River som nu får spår 10. Får gå tillbaka till Järvsöfaks tid för att hitta en motsvarande segerchans för en häst på svensk mark. Måste nu skrälla rejält i övriga lopp för att undvika att det blir jackpot för 12:e gången sedan V85 infördes. (19 omgångar har hittills avgjorts).
Så är det . Risken för femrättsjackpot minskar ju inte ett dugg oavsett hur många miljoner som tillförs åttarättspoolen. Men ska bli kallt . Kan krävas broddat så alldeles för tidigt att ranka loppen. Untersteiners hästar t ex lär inte ha tävlat broddat och det kan påverka prestationer enormt .
Gammal 2026-01-04, 14:49   #79

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 567
Standard

Citat:
Så är det . Risken för femrättsjackpot minskar ju inte ett dugg oavsett hur många miljoner som tillförs åttarättspoolen. Men ska bli kallt . Kan krävas broddat så alldeles för tidigt att ranka loppen. Untersteiners hästar t ex lär inte ha tävlat broddat och det kan påverka prestationer enormt .
Jo, för spelvärdets skull hoppas åtminstone jag på bakspår för Katmandu Mearas som den såg ut senast över mål. Med lämpligt framspår lär han blir klar favorit här och vid infriande riskerar vi en ny dubbeljackpot. Fast nya förutsättningar med brodd och ny kusk kanske kan påverka en häst som tidigare haft lite bekymmer med aktionen.
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-04, 15:42   #80

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4135

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
För mig obegriplig inställning att det ska gå till vissa random andra vinnare i en annan omgång men inte just allarättsvinnarna? För mig är båda lika orättvisa.

För att någon ökad rättvisa ska inträffa behöver pengarna delas ut i den omgång som de omsattes. Till de som spelade bäst i just den omgången.
Jag har aldrig pratat om detta. Dela ut jackpotpengar i den omgång som de omsätts har väl aldrig varit på tapeten? Jag pratar om att vi som spelar små system varenda jävla vecka år ut och år in, och som på V75:s tid då och då vann några hundra eller några tusen på femmor och sexor numera ser att dessa pengar försvinner till en åttarättspott när ATG behagar att pytsa ut dem. Strategin verkar vara att producera jackpot på femmor och sexor så ofta som möjligt för att sno pengar till framtida åttor i jackpot-omgångar där stora penningstinna system plockar russinen ur kakan. Det kanske vore bättre att ta bort utdelning på sex och fem rätt helt och hållet! Det verkar ju ändå för det mesta bara ge råttmat eller inget alls. Ge oss tillbaka V75 eller lägg åtminstone in en V65:a i V85-spannet så man kan välja det istället. Jag, och många med mig, har snart lessnat på detta och då sjunker lördagsupplevelsen sakta men säkert till havets botten.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-04, 17:09   #81
GGS

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 2881
Standard

Det var väldans vad alla oroar sig för om det ska bli en ny dubbeljackpot eller inte.
Allt spelvärde finns bara i 8-rättspotten så allt fokus borde bara vara att se till att få 8-rätt.
Jag ser hellre en omgång som ser möjlig ut även om det blir ”lätt” än en omgång typ nyårsafton.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-04, 18:25   #82

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 6005
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Det var väldans vad alla oroar sig för om det ska bli en ny dubbeljackpot eller inte.
Allt spelvärde finns bara i 8-rättspotten så allt fokus borde bara vara att se till att få 8-rätt.
Jag ser hellre en omgång som ser möjlig ut även om det blir ”lätt” än en omgång typ nyårsafton.
Du har hamnat i fel forum. Här är glaset alltid halvtomt. Finns bara problem, aldrig möjligheter.
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-04, 18:41   #83

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1883
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Jag har aldrig pratat om detta. Dela ut jackpotpengar i den omgång som de omsätts har väl aldrig varit på tapeten? Jag pratar om att vi som spelar små system varenda jävla vecka år ut och år in, och som på V75:s tid då och då vann några hundra eller några tusen på femmor och sexor numera ser att dessa pengar försvinner till en åttarättspott när ATG behagar att pytsa ut dem. Strategin verkar vara att producera jackpot på femmor och sexor så ofta som möjligt för att sno pengar till framtida åttor i jackpot-omgångar där stora penningstinna system plockar russinen ur kakan. Det kanske vore bättre att ta bort utdelning på sex och fem rätt helt och hållet! Det verkar ju ändå för det mesta bara ge råttmat eller inget alls. Ge oss tillbaka V75 eller lägg åtminstone in en V65:a i V85-spannet så man kan välja det istället. Jag, och många med mig, har snart lessnat på detta och då sjunker lördagsupplevelsen sakta men säkert till havets botten.
Att dela ut pengarna enbart till motsvarande vinstgrupp har varit på tapeten precis lika lite som ner-/uppflyttning.

Upp-/nerflyttning gynnar de som spelade bäst i den omgång som de omsattes. Alla andra olika tänkbara och otänkbara varianter där pengar flyttas till en annan omgång är mindre rättvisa.

Strategin bakom att lägga extrapengar enbart i allarättspotten handlar enbart om att det är vad som ger positiv effekt på omsättningen i målomgången. Utdelningsgränsen på 5 kr är tänkt att ge 5r-JP ungefär 1 av 7 ordinarie omgångar.

Men tyvärr har loppresultaten de senaste månaderna gett några snäpp för betrodda vinnare och därför ser det helt förjävligt ut. Men det är garanterat inte avsikten.

Att enbart lägga pengarna till den vinstgrupp där de kom ifrån i vilken som helst kommande omgång skulle vara dubbeldåligt och oansvarigt av ATG. Dels skulle nyttan av en sån variant öka exponentiellt med storleken på systemet, och dessutom skulle ha ytterst marginell positiv inverkan på omsättningen.

Som tur är så är risken noll att ATG gör om till ett sånt alternativ.

En upp-/nedflyttningsvariant blir som att ha 4 vinstgrupper när det ger utdelning i alla 4 vinstgrupper. Istället för JP på 5r blir det som att man slopar 5r och gör om spelet till V86-utdelning. Och om 6r ändå ger JP görs spelet automatiskt om till V87. Om ingen har alla rätt görs spelet om till V75. Om ingen klarar varken 8 eller 7 rätt gör man automatiskt om det till V65.

Dvs den modellen blir som att både ha kvar 4 vinstgrupper, men slopa vinstgrupper i omgångar som idag skulle ge JP. Det bästa av två världar.

Det är en bra bit kvar till att ATG vågar vara så pass radikala. Men de har i alla fall inte sagt tvärnej till en sån lösning.
Gammal 2026-01-04, 20:42   #84

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4135

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
En upp-/nedflyttningsvariant blir som att ha 4 vinstgrupper när det ger utdelning i alla 4 vinstgrupper. Istället för JP på 5r blir det som att man slopar 5r och gör om spelet till V86-utdelning. Och om 6r ändå ger JP görs spelet automatiskt om till V87. Om ingen har alla rätt görs spelet om till V75. Om ingen klarar varken 8 eller 7 rätt gör man automatiskt om det till V65.

Dvs den modellen blir som att både ha kvar 4 vinstgrupper, men slopa vinstgrupper i omgångar som idag skulle ge JP. Det bästa av två världar.
Det låter lite bättre än vad det är nu. Men det bästa vore att återinföra V75 och ha V85 vid sidan om för de som jagar mångmiljoner. V87 kanske? Eller åtminstone lägga en V65:a inom V85-ramen för det är ju den kvaliteten man vill ha på loppen fast man inte vill ha så många lopp och inte så mycket råttmat för sidovinsterna. Jag pratar bara om vad som känns bäst ur spelarsynpunkt, vad ATG tror är mest lukrativt skiter jag i. Även om jag tror att det som känns bäst för de vanliga spelarna i det långa loppet även kommer vara bäst för ATG som kommersiellt företag. För min egen del kommer jag att lägga ner V85 och istället bara spela Dagens Dubbel och vinnarspel, när det dyker upp hästar som jag följer. Det blir ju billigare för mig, men inte för ATG.

Senast redigerad av bosseguldheden den 2026-01-04 klockan 21:53.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-04, 21:59   #85

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Det låter lite bättre än vad det är nu. Men det bästa vore att återinföra V75 och ha V85 vid sidan om för de som jagar mångmiljoner. V87 kanske? Eller åtminstone lägga en V65:a inom V85-ramen för det är ju den kvaliteten man vill ha på loppen fast man inte vill ha så många lopp och inte så mycket råttmat för sidovinsterna. Jag pratar bara om vad som känns bäst ur spelarsynpunkt, vad ATG tror är mest lukrativt skiter jag i. Även om jag tror att det som känns bäst för de vanliga spelarna i det långa loppet även kommer vara bäst för ATG som kommersiellt företag. För min egen del kommer jag att lägga ner V85 och istället bara spela Dagens Dubbel och vinnarspel, när det dyker upp hästar som jag följer. Det blir ju billigare för mig, men inte för ATG.
V65 inom ramen för V85 var ATGs grundidé. Tyvärr inte möjligt då Norge vägrar att permanent lämna ifrån sig V65 på lördagkvällar!

Kan det stämma? Japp, otroligt nog är det så. ATG har av outgrundlig anledning programmerat fast sig i ett hörn där man för tillfället bara kan ha EN V65-omgång per dygn.

För egen del skulle jag kunna acceptera V64 istället. Men ENBART med samma upp-/nerflyttningsregler som jag förslår för V85. Det måste vara HELT jackpottfritt.
Gammal 2026-01-04, 22:24   #86

Standard

Citat:
V65 inom ramen för V85 var ATGs grundidé. Tyvärr inte möjligt då Norge vägrar att permanent lämna ifrån sig V65 på lördagkvällar!

Kan det stämma? Japp, otroligt nog är det så. ATG har av outgrundlig anledning programmerat fast sig i ett hörn där man för tillfället bara kan ha EN V65-omgång per dygn.

För egen del skulle jag kunna acceptera V64 istället. Men ENBART med samma upp-/nerflyttningsregler som jag förslår för V85. Det måste vara HELT jackpottfritt.
V6 skulle kunna vara ett alternativ, men med 1 kr i radinsats mot 15 öre på V85 vid Max reducerad insats vore det nog ett bra alternativ endast om man kommer fram till att ens V85 system är alldeles för favoritbetonat och därmed merparten av raderna man lämnar in ganska värdelösa eller om man helst vill slippa de två loppen som ingår på V85 men inte på V6. Ett 300 kr V6 system för 300 kr blir nog annars inte så mycket mer slagkraftigt än ett 2000 raders system på V85 (2000 rader med 15 öres radinsats).

Att man vill reducera skulle också kunna vara ett motiv för den lättare spelformen.. Går inte att lira reducerat på V85 med reducerad radinsats .
Gammal 2026-01-04, 22:34   #87

Standard

Citat:
V6 skulle kunna vara ett alternativ, men med 1 kr i radinsats mot 15 öre på V85 vid Max reducerad insats vore det nog ett bra alternativ endast om man kommer fram till att ens V85 system är alldeles för favoritbetonat och därmed merparten av raderna man lämnar in ganska värdelösa eller om man helst vill slippa de två loppen som ingår på V85 men inte på V6. Ett 300 kr V6 system för 300 kr blir nog annars inte så mycket mer slagkraftigt än ett 2000 raders system på V85 (2000 rader med 15 öres radinsats).

Att man vill reducera skulle också kunna vara ett motiv för den lättare spelformen.. Går inte att lira reducerat på V85 med reducerad radinsats .

Det blir "auto"-V65 och "auto"-V6 för de rätta utdelningsintervallen om man kör med uppflyttning. Ingen behöver välja det specifikt och de som har mest nytta av det får det helt automatiskt vare sig de vill eller inte.

För att det ska funka som bäst behöver V64-"special" omfatta de 6 sista avdelningarna på V85. V5 borde ligga från lopp 1 och avslutas i V85-3. V4 borde vara de sista 4 avdelningarna på V85.

Då skulle det bli ett naturligt flyt i växling och överlappning mellan spelformerna eftersom det skulle bli ny spelform i varannat lopp.

Men ATG har minskat chansen till den varianten till nästan noll med sitt katastrofala upplägg från V85-premiären. Nästan helt riskfritt att de flyttar V4 till 4 sista igen efter att de väl gjort om en gång. Det skulle uppfattas som tvehågset och obeslutsamt.

Så vi får fortsätta att drömma.
Gammal 2026-01-05, 09:58   #88

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 6055
Standard

Så ATG har

- Misslyckats totalt med det "nya Lördagsupplägget" en ren skrivbordsprodukt som i princip alla kände direkt det här är fel.

- Estimerad frekvens av Jackpots stämmer inte alls, fel på 8 rätts och på 5 rätts

Det här blev inte bra, missnöjda kunder är ganska farligt. och kostsammt att åtgärda
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-05, 12:04   #89

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Så ATG har

- Misslyckats totalt med det "nya Lördagsupplägget" en ren skrivbordsprodukt som i princip alla kände direkt det här är fel.

- Estimerad frekvens av Jackpots stämmer inte alls, fel på 8 rätts och på 5 rätts

Det här blev inte bra, missnöjda kunder är ganska farligt. och kostsammt att åtgärda
Estimatet förutsatte samma lördagssvårighetsgrad som tidigare. Det stämde inte alls. Men det beror ju på det sportsliga utfallet. Den som påstår sig kunnat förutse det hade världens enklaste uppgift i spelvärlden = stå över de omgångarna.

Det hade blivit favoritparader även på V75. Så det är inte ett V75 vs V85-misslyckande.

Lördagsupplevelse-strulet är ett massivt haveri. De som tyckte att den första varianten var "lämplig" är direkt olämpliga för sina arbetsuppgifter. Min känsla där är att det kanske inte finns tillräckligt många starka ifrågasättande röster "i huset".

GOA ger vid handen är att det är feltänket med 10 lopp som är värst. Tanken från higher ups att 12 lopp tar för lång tid skulle bara drivas igenom. Nu är 12 lopp på väg tillbaka. Men skadan är redan skedd. ATG framstår som alldeles för vimsiga på den här punkten. Och det är dyrt och dåligt!
Gammal 2026-01-05, 15:08   #90

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 6055
Standard

4 GÅNGER HAR DET BLIVIT JACKPOT PÅ BÅDE 5 OCH 6 RÄTT

det borde man kunna åtgärda

tex att 5 rätt går till jackpoten

Men att 6 rättspengarna inte går till Jackpot utan fördelas ut på 7 och 8 rätt

Vet det gör ingen större skilnnad, eller ja 30% mer delas ut det är inte kattskit

Men det bygger helller inte upp den enorma Jackpothögen så det gör någon skillnad för den

Krånglig regel
Kanske , men det är ju inget man behöver känna till
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td