Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2026-01-04, 20:29   #1

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4522

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

v85 Romme 10 januari

Jag börjar med en DD-idè:
DD1: 11 Rock Solid som var överlägsen tvåa i ett 200 000 kr-lopp senast bakom över-överlägsne High On Pepper som nu startar i guld.
DD2: 2 Galadriel var tvåa från niondespår senast och är nu med på startvolten. Sjöström kan leda detta från start till mål.

Så börjar (slutar) jag min V85:a. 6 lopp kvar att värka fram.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+2)
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-04, 22:43   #2

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 20206
Standard

Två bra och riviga lopp där känslan är att ganska många kan vinna..
Jag kontrar med:
DD 1 3 Pedal to d'Metal (3,1,11,9,2)
DD 2 9 Twigs Khaleesi (9,2,14,8,12)
Gissar att Twigs blir favorit när strecklistan öppnar

Senast redigerad av KalleKlut den 2026-01-05 klockan 03:21.
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-05, 02:32   #3

KalleKluts avatar

Standard

Dom fick till ett riktigt bra startfält för att vara i januari! Det är väl avd 2,4,6 som knappt får godkänt och sticker ut lite vad gäller skiktade lopp. Framförallt avd 4 (silver/guld) Spekulerar man i galopp för HOP så stänger man loppet på 8,7,4

Avd 1. Här kan man nog gå kort utan större oro då det är kallblod och 3 (+1) besök från grannlandet. Hängslen och livrem på 8,6,10,1

Avd 2 känns lättlöst på ett, två eller fem streck! A 3 Urbina Southwind sos och möter betydligt enklare! B 1 och C 6,5,12 (12 Lake's Diana vann "detta" lopp förra året från bricka 12 och slog då bla 1, visserligen var det volt då)

Avd 6. 5 Fahrenheit blir nog storfavorit på läget i detta kortlopp! (sos) Vid gardering så är 9,4,6 och ev 12 värst emot. Men spiken känns ganska given här beroende på %

2 Romulus Diablo och 5 Funny Guy är också två vettiga spikalternativ på papperet.

Senast redigerad av KalleKlut den 2026-01-05 klockan 03:49.
Gammal 2026-01-05, 03:59   #4

KalleKluts avatar

Standard

Enkelraden (och förmodligen 6-7 favoriter) innan listan öppnats..

8 Kringelandisak
3 Urbina Southwind
2 Romulus Diablo
8 High On Pepper
5 Funny Guy
5 Fahrenheit
3 Pedal to d'Metal
9 Twigs Khaleesi
Gammal 2026-01-05, 09:05   #5

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 19018
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Jag börjar med en DD-idè:
DD1: 11 Rock Solid som var överlägsen tvåa i ett 200 000 kr-lopp senast bakom över-överlägsne High On Pepper som nu startar i guld.
DD2: 2 Galadriel var tvåa från niondespår senast och är nu med på startvolten. Sjöström kan leda detta från start till mål.

Så börjar (slutar) jag min V85:a. 6 lopp kvar att värka fram.
Min Måndags DD

DD 1) 2 The Little Plug Gillar hästen och även Tränare / Kusk Svedberg.
Ekipaget duger gott i klassen.
6 Tangelo Formtoppad filur. Se upp.

DD 2) 11 Kapucine d'Inverne Är kanske bortlottad ? Men Djusepojken har ju 2,5 varv på sig att sätta nosen först på stregen. Bra form och känns änna distansgynnad. Står bra inne i vidöppna stoloppet. Eller sitter Uffe Puffe på leken ?

Ha de gött Bosse
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-05, 15:20   #6

Standard

Manic Betting Monday

8 luriga travlopp på Romme och 100 miljoner i potten. Det gäller att kavla upp ärmarna och ge tips järnet i trots vinterkylan. Det vankas en ganska klurig Januari omgång med vinterväder och vanskligt banunderlag. Och som grädde på moset börjar eländet med ett Nordislopp.
Mjukstartar med lite Måndags Surr efter en snabbkoll.

V85 1) 11 Svarte Petter Noll koll på Nordisarna. Men det kanske kan löna sig att sitta med ”Svarte Petter ” på hand när loppet är över. Felfri har han spring i benen. Lagt kort ligger.

V85 2) 3 Urbina Southwind Känns som en Bröderna Djuse fight på pappret.
2 kuskar och en tränare. Urbina har gått bra länge i tuffa gäng och måste nog bevakas i ganska lågklassigt Diamantsto försök.

V85 3) 7 Global Flash Känns streckvärd i vidöppen tillställning.

V85 4) H.O.P lär väl bli dunderfavorit men jag klurar på motbud. Ingen blåvinnare i min värld. Jag litar inte på Ready Casharen trots han är 8 år. Eller kanske just därför
4 Parveny räds inte distansen och kan skrälla med rätt smygare.
7 Karat River gynnas väl inte av distansen men detta är en komplett travare som alltid gör sitt jobb. Visst är det stallform

V85 5) 3 Proffs Tränas av ett Proffs. Täta starter är Robbans signum. Måstestreck i vidöppet lopp.

V85 6) 4-5-6-7-9-12känns änna helgarderat. 7 Light In är måndags draget.
Psst glömde ju nämna Drottning Sylten / Miljondraget 12 Dominik Jet

V85 7) 1 Global Futurity Jämn och säker. Gick bra med skor senast.
2 Pluggen är redan dragen i DD surret.
6 Tangelo samma här.
9 Steady Countess Travdrottningen Sibylle har vinterform på stallet. Radade upp vinster i Dec månad. Se upp.

V85 8) 1 Harriet Zet Måndags Stänkaren. Dunkel form och Monte’ uppladdning men Mika Aho har nog ställt iordning.
9 Twigs Khaleesi Perfekt läge men frågan är hur det funkar med skor och brodd ?
11 Kapucine d'Inverne Redan nämnd men absolut inte glömd. Kan vara Chansspiken men läget är oddshöjande.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2026-01-05 klockan 16:57. Anledning: Dominik Jet
Gammal 2026-01-06, 09:35   #7

Standard

Den här veckan känns det väldigt greppbart redan på tisdagen.

Avd 1: 1-8-9-10 (mycket norskt blev det)
Avd 2: Allihopa hästarna (stolopp)
Avd 3: 5 Krut (1640 a och spår 5 och MAD är min idé i ett lopp med okända kusar)
Avd 4: 8 High on Pepper (en gammal favorit som nu fått hemmaplan)
Avd 5: Allihopa hästarna (typiskt "ingen kan vinna-lopp")
Avd 6: 5 Fahrenheit ( ännu ett kort auto-lopp med MAD från drömspåret)
Avd 7: 11 Rock Solid (var överlägsen tvåa bakom guldhästen HOP senast) Klass I nu.
Avd 8: 2 Galadriel (väldigt duktig tvåa från spår 9 senast, startar 20 m före de flesta)

Jag har sällan känt mig så "klar" så tidigt i veckan. Fem spikar ska man väl klara? Nu gäller det att pytsa in systemet innan man får för mycket andra intryck
Gammal 2026-01-06, 11:53   #8

Standard

Oj Bosseguld ropar ”färdig” redan på tisdag. Starkt jobbat. Jag tycker omgången är lite svår att greppa och dessutom lurar jobbiga väder och banförhållanden på Romme under lördagen. Har bara spelat sporadiskt sedan V85 infördes. Det är (för) svårt att hitta 8 vinnare med Pensionärs anpassade mindre system. Men likväl kul att försöka hitta rätt vinnare med lite förhandstips surr.
2 Galadriel har jag kollat upp och känns som en intressant och spännande spik till 7% i nuläget.
Jag vill oxå puffa för formtränaren Sybille Tinters 2 hästar 12 Dominik Jet och 9 Steady Countess. Den tredje 5 Dahlia Brodda är nog chanslös.
The Unters kör aldrig med brodd utan en speciell tågrepp sko som enligt Peter funkar utmärkt när brodd underlag vankas. Kan vara ett plus. Brodd är ju en extra tyngd och ger ett stumt och slitsamt förhållande mellan hov och banunderlag på de flesta hästar vid höga farter.
Uttrarnas 3 starthästar kanske lönar sig att bevaka. Har ju fått smak på V85 vinster.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2026-01-06 klockan 16:16.
Gammal 2026-01-06, 16:40   #9

Standard

Nja, färdig är jag väl inte men för ovanlighetens skull har jag en gjuten grundidé redan på tisdag. Jag kanske lämnar in den tidigt och gör ett komplementsystem senare i veckan. Kruxet är ju att man i så fall behöver ta ut reserver och att hitta reserver som känns okej till fem spikar är ju inte helt enkelt. Så jag håller mig nog tills på lördag förmiddag innan jag vågar lämna in systemet. Blir det strykning av någon av mina spikar kanske jag får göra ett annat upplägg. Unters tror jag att jag chansar bort denna vecka när de själva inte kör. Dom får la änna va nöjda ett tag nu.
Gammal 2026-01-06, 18:01   #10

Standard

Citat:
Nja, färdig är jag väl inte men för ovanlighetens skull har jag en gjuten grundidé redan på tisdag. Jag kanske lämnar in den tidigt och gör ett komplementsystem senare i veckan. Kruxet är ju att man i så fall behöver ta ut reserver och att hitta reserver som känns okej till fem spikar är ju inte helt enkelt. Så jag håller mig nog tills på lördag förmiddag innan jag vågar lämna in systemet. Blir det strykning av någon av mina spikar kanske jag får göra ett annat upplägg. Unters tror jag att jag chansar bort denna vecka när de själva inte kör. Dom får la änna va nöjda ett tag nu.
Tidig inlämning är inte min likör. Blir väderförhållanden och banunderlag vanskliga kommer strykningar som ett brev på posten. ( hm de uttrycket går väl inte att använda längre ) Även om man är noga med reserver ändras ju förutsättningarna även om inte streckade hästen stryks. Jag lämnar alltid in i sista stund. Sitter kvar sedan den gamla goda tiden när man hängde på banräcket och sög i sig värmnings intrycken och ev sista minuten surr på stallbacken.
Gammal 2026-01-06, 18:21   #11

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5298
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Tidig inlämning är inte min likör. Blir väderförhållanden och banunderlag vanskliga kommer strykningar som ett brev på posten. ( hm de uttrycket går väl inte att använda längre ) Även om man är noga med reserver ändras ju förutsättningarna även om inte streckade hästen stryks. Jag lämnar alltid in i sista stund. Sitter kvar sedan den gamla goda tiden när man hängde på banräcket och sög i sig värmnings intrycken och ev sista minuten surr på stallbacken.
Helt enig med tillägg att rapporter på hästar kan förändras under veckan. Färskt i minnet är nyårsafton då det till att börja med lät väldigt negativt på Lainy KW som på förhand kunde varit spik. Jag bytte helt enkelt spik på en annan och hade denna gång tyvärr inte möjlighet att följa det sista inför V85. Hade jag kunnat det hade hästen blivit spik eftersom rapporterna gick över i dur. Nu hade det inte hjälpt men nästa gång kan det vara skillnaden mellan 7 och 8.
Bonbon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-06, 18:54   #12

KalleKluts avatar

Standard

Borttappade vid det här laget..
Spelat för 1m så det tillkommer ju ca 145m

6 Åsvinn S.K 5% lekte med enklare motstånd senast!
J.J.Another Vinn 1% Blir det ordentlig körning mellan 1 och 3 så..
2 Osvaldo A.Boko 5% Togs lugnt utan lucka senast, form!
Gammal 2026-01-06, 21:57   #13

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg

Ja Osvaldo lär nog bli upphittad av många innan Lördag em. Definitivt streckvärd på min kupong.
Gammal 2026-01-08, 11:05   #14

Standard

Citat:

Ja, de tre är med på min kupong. Det är mina garderingslopp.
Gammal 2026-01-08, 12:34   #15

Standard

SMHI säger att det ska bli -18 på Romme. Var går gränsen för att de ställer in?
Någon som vet?
Gammal 2026-01-08, 12:41   #16

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1937
Standard

Citat:
SMHI säger att det ska bli -18 på Romme. Var går gränsen för att de ställer in?
Någon som vet?

De tar beslut från gång till gång.

Se https://www.travsport.se/arkiv/nyhet...ngar-och-kyla/

-25 verkar de klara av.

Tidigare i veckan pekade prognosen på kallare än så när Boden skulle ha V64. Och då ställde man in.

Så länge det inte ligger i korten att det blir "väsentligt kallare" än -18 så kommer de att tävla som vanligt.

Hästarnas långa halsar värmer upp luften mycket mer än man tror. Oftast är det för kuskarna som det är värst.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-08, 13:13   #17

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 273
Standard

Kylan

Om jag rätt minns -25
bosseguldheden (+10), zeke (+100)
Weju är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-08, 19:09   #18

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61900
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
De tar beslut från gång till gång.

Se https://www.travsport.se/arkiv/nyhet...ngar-och-kyla/

-25 verkar de klara av.

Tidigare i veckan pekade prognosen på kallare än så när Boden skulle ha V64. Och då ställde man in.

Så länge det inte ligger i korten att det blir "väsentligt kallare" än -18 så kommer de att tävla som vanligt.

Hästarnas långa halsar värmer upp luften mycket mer än man tror. Oftast är det för kuskarna som det är värst.
Tror det ska till något riktigt extremt för att man ska ställa in. Det var ju en spottstyver spelbolaget torskade på inställt i Boden jämfört med vad inställt på lördag skulle innebära för deras intäkter .
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-08, 20:05   #19

Standard

Citat:
Den här veckan känns det väldigt greppbart redan på tisdagen.

Avd 1: 1-8-9-10 (mycket norskt blev det)
Avd 2: Allihopa hästarna (stolopp)
Avd 3: 5 Krut (1640 a och spår 5 och MAD är min idé i ett lopp med okända kusar)
Avd 4: 8 High on Pepper (en gammal favorit som nu fått hemmaplan)
Avd 5: Allihopa hästarna (typiskt "ingen kan vinna-lopp")
Avd 6: 5 Fahrenheit ( ännu ett kort auto-lopp med MAD från drömspåret)
Avd 7: 11 Rock Solid (var överlägsen tvåa bakom guldhästen HOP senast) Klass I nu.
Avd 8: 2 Galadriel (väldigt duktig tvåa från spår 9 senast, startar 20 m före de flesta)

Jag har sällan känt mig så "klar" så tidigt i veckan. Fem spikar ska man väl klara? Nu gäller det att pytsa in systemet innan man får för mycket andra intryck
Där sprack den idén. 11 Rock Solid struken i avd 7 och jag hittar ingen alternativ spik i loppet utan kör 3 Pedal to d'Metal, 9 Steady Countess och 10 Rendezvous Zon i stället. Lite dyrare men förhoppningsvis lite bättre.
Gammal 2026-01-08, 20:28   #20

Reg.datum: aug 2019
Sharp$: 1496
Standard

Hur stor ser återbetalningen ut (procentuellt) att bli om det blir utdelning i alla potter? (med den prognos som ligger kring omsättning)
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-08, 20:44   #21

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Hur stor ser återbetalningen ut (procentuellt) att bli om det blir utdelning i alla potter? (med den prognos som ligger kring omsättning)
141%.

Men det kommer naturligtvis inte att stanna där.

Väldigt svårt att gissa hur mycket pengar folk verkligen har att lägga så här på den första av årets två fattigaste lördagar.

Allarättspottens storlek stiger långsammare vs omsättningen för V85 än det gjorde för V75.
Gammal 2026-01-08, 22:30   #22

Standard

Citat:
Väldigt svårt att gissa hur mycket pengar folk verkligen har att lägga så här på den första av årets två fattigaste lördagar.
Man kan ju plocka in lite kosing på vägen dit
DD
Inlämnat: 2026-01-08, 16:17
Avd
1: 4 Lion's Roar
2: 7 Howtoreach W.F.
1 x 10,00 kr = 10,00 kr
Totalt: 10,00 kr
Rättningskod: PVK VCH FRM

337 spänn in i spelkassan.
Strappa71 (+2)
Gammal 2026-01-09, 09:04   #23

Standard

Fredags Surr

Som vanligt gäller det att hitta spikarna och rätt garderingslopp oavsett om det är 10 eller 100 miljoner i potten.
1)Nordisloppet är som vanligt klurigt i min värld. Några hårt betrodda men för att hitta bra spelvärde är det väl spik eller många som gäller. Tvåhästarslås typ 1 och 8 är väl isbjörnskallt spel mässigt. ?
2)Fredagsspiken är Urbina.
3) Krut är väl första hästen men Klass 3 är som bekant Klass 3. Gardering ?
4) Tja det lockar att gadda Pepparn med 4-7 men det skapar hål i spelbugeten.
5) Garderingslopp XL.
6) Fredagsspiken är Fahrenheit.
7) 1-2-6-9-10 borden väl räcka en bit ? Men 2 och 9 kan vara ett Tvåhästars lås !?
8) Ännu ett klurigt lopp. 1-2-3 är tidiga på min kupong.

Lutar åt ett brännvin special system. Men ett litet chanssystem är inte helt uteslutet.
Återigen V85 är för svårt. Dessutom kryddat med brodd balans och stenhård vinterbana. Eller löst nylagt rullgrus. Romme personalen brukar erbjuda överaskande banunderlag.
Gammal 2026-01-09, 09:55   #24

Standard

Citat:
Fredags Surr

2)Fredagsspiken är Urbina.
Det låter kusligt att spika ett sto som tog sin senaste vinst med Erik Adielsson, om ni minns honom? Det var ju ett tag sen. Men lycka till! Själv tar jag alla i avd 2 så jag tar gärna en av de 10 otippade ,
Gammal 2026-01-09, 10:22   #25

Standard

Citat:
Det låter kusligt att spika ett sto som tog sin senaste vinst med Erik Adielsson, om ni minns honom? Det var ju ett tag sen. Men lycka till! Själv tar jag alla i avd 2 så jag tar gärna en av de 10 otippade ,
Fredagsrysare
Märren är ingen vinnartyp men en stabil travare med formen på topp och trivs med skor. Härdad i ganska tuffa gäng och den där Djusepojken gör spännande debut bakom hästen.
Märker du att jag försöker övertyga mig själv
Gammal 2026-01-09, 13:14   #26

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1357
Standard

Citat:
Jag tänkte nöja mig med 1, 7, 12 i Avd 2, men måste kanske göra plats för Urbina också ändå. Även om Mats själv "bara" ger den 6/10 i betyg

Mats tankar (från travronden) om 1 vs 3.

Citat:
Spetsstriden kan bli avgörande här. Det är lite fördel för 1 Nepthys Boko gentemot min styrning 3 Urbina Southwind då hon trots allt behöver ta en hel längd för att komma förbi. Jag får dock känslan av att Nepthys Boko är lite ojämnt startsnabb även om hon normalt sett är rask i väg. Urbina Southwind är en speedkula och det är möjligt hon är rappare i fotarbetet så vi får helt enkelt se vad som händer första 100 meterna.

Jag tycker det känns jämnt mellan de här två, men kanske att det ska vara lite fördel för Nephtys Boko även om hon inte radar upp segrarna.

Det är ett öppet lopp som är väldigt jämnt mellan övriga hästar. Det skiljer inte så mycket mellan dem kring kapacitet och dagsform. Ska man gå utanför de favoriterna får man måla på bra.

6 Ultra Violet ska eventuellt tävla med blinkers nu vad jag kunnat läsa mig till. Jag har kört henne tidigare och upplever henne som lite framåt i grunden, men David Persson brukar ha bra feeling när han gör sådana här typer av förändringar.

9 Crazy Life har ett vettigt spår här och var tvåa i en STL-final i somras. Hon kan få ett perfekt lopp invändigt här och skulle kunna vara en superrysare då hon är van att möta bra hästar.

11 I Love Faux Depart körde jag senast. Jag tycker hon kändes riktigt fin under vägens gång och trodde inte hon skulle vara sexa i mål, men hon fick gå lite tidigt så det blev opassande.

Min styrning: 3 Urbina Southwind
Betyg: 6/10
Kommentar: Ser ut att vara i fin form och är snabb i benen.
bosseguldheden (+7)
Wedgie är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-09, 16:34   #27
DIF

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1596
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Weju Visa inlägg
Om jag rätt minns -25
2 inlägg på 13 år:-)
Det är karaktär det.
Vi får se om forumet är kvar när du skriver nästa gång
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-09, 19:09   #28

Reg.datum: aug 2013
Sharp$: 2734
Standard

Om man får tro på Stefan Melander så ska ju Orion vara en spik.I så fall verkar bli många
nior på rätta raden.
myntet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-09, 20:04   #29

Sharp$: 1357
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av myntet Visa inlägg
Om man får tro på Stefan Melander så ska ju Orion vara en spik.I så fall verkar bli många
nior på rätta raden.
Har den plus tre andra. Finns det fler?

Musse S.F i Avd 3. Skräll, men varit ute i tuffa lopp, bra rapporter, och öppet lopp.

Orion (som sagt). Öppet lopp, bra på avstånd med sparat mot tufft. Bra form generellt.

Steady Cöuntess i sjunde.

Definitivt Twigs Khaleesi i sista.
Wedgie är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-09, 21:36   #30

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 6190
Standard

Nu kl 21,30 på fredag är omsättningen drygt 13 miljoner

För 3 - 4 år sedan var omsättningen fredag kväll 16 - 18 miljoner en vanlig omgång, dvs tillräckligt hög för att faställa en grundrakningning

13 är för lågt fär att välja som utgångspunkt på min streckilsta, vill nog ha minst 20 i denna omgång som "pivotpunkt"
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-09, 23:48   #31

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 1931
Standard

Var ser man tabellen numera på atg, med procenten. Var bra överblick tyckte jag. Faan att dom ska ändra på allt hela tiden.
zeke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-09, 23:51   #32

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 1931
Standard

Var bättre förr. Men det var inte bra då heller...
zeke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-09, 23:52   #33

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zeke Visa inlägg
Var ser man tabellen numera på atg, med procenten. Var bra överblick tyckte jag. Faan att dom ska ändra på allt hela tiden.
Välj Visa kupong. Sedan har du en knapp där du väljer mellan Kupong och Tabell.

https://postimg.cc/0bKgYnbP
Gammal 2026-01-10, 01:15   #34

Standard

Citat:
Välj Visa kupong. Sedan har du en knapp där du väljer mellan Kupong och Tabell.

https://postimg.cc/0bKgYnbP
Det är en "grundbult" när man skall läcka ett streckspel

Men jag tvekar på att en ny börjare hittar denna gömda information.

0min far är hittar aldrig denna information utan min hjälp, men han som sett Ego Boy vinna lopp, Grain vinna derbyt, Thomas RN kriteeriet, timothy T vinna Elitloppet vinna kriteriet kanske inte är en viktig kund för ATG, Nej vår målgrupp är harry boy spelare och de som köper travfakta fölr 1000 kr / månad och kan alla vinklar o vrår på ATG.se

Visst man kan se det på respektive lopps startlista om man gjort lämpliga val på kolumner man vill se på sin startlista

Ursäkta
Men jag börjar bli j...vligt trött på ATG
Gammal 2026-01-10, 09:21   #35

Standard

I Had A Dream Last Night

Efter gröt konstaterande.
Och med den upplevelsen i bakhuvudet är jag inne på att bevaka samtliga Hajom Robbans 4 starthästar. Men det är lååångt till start. Ok han vinner nog inte med alla men kanske 2?

3 Proffs 17%. Tror jag mest på.
7 Light In 4%. Har dunderform men är väl bortlottad ? Lär få vandra i spåren och många tuffa sprinters emot. Minst chans av mina fyra trots toppform.
4 Armando Salazar 4%. Stark rackare med lopp i kroppen. Hade väl gynnats av ett halvvarv till men farlig med pace på loppet. Se upp.
10 Rendezvous Zon 17%. Toppform här oxå. Gick bra med skor senast. Den där Skoglund har bra flyt nuförtiden och en räv bakom var öra. Grym kusk. Körde in 33 mille 2025.
Gammal 2026-01-10, 09:58   #36

Standard

Läser man intervjun i V85 guiden så säger tränaren att Åsrud Jerven i avd 1 kan en 23 tid idag om det skulle behövas . Stämmer det så måste det vara toppchans. Kollar man så har den gått 23 tider två gånger . Då över 1640 auto på snabba sommarbanor . Annat att gå en sådan tid i 2140 volt i 15 minusgrader . Men tror man på tränarens ord en given spik.
Gammal 2026-01-10, 11:10   #37

Standard

Vis av erfarenhet tänker jag att det finns risk för datastrul en dag som denna. Därför har jag redan lämnat in mitt stöd till hästnäringen. Blir väl ett litet "motsystem" senare om det är möjligt. I princip samma upplägg som jag hade i måndags fast nu endast fyra spikar

V85
Inlämnat: 2026-01-10, 11:05
Romme
Lördag 2026-01-10
Start: 16:10
Kostnad: 216,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 8, 9, 10, 11 (5, 2)
2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (1, 3)
3: 5 Krut (2, 1)
4: 8 High on Pepper (7, 1)
5: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (5, 7)
6: 5 Fahrenheit (4, 6)
7: 9, 10 (1, 3)
8: 2 Galadriel (9, 1)

5x12x1x1x12x1x2x1 = 1440 rader
1440 x 0.3 x 0,50 kr = 216,00 kr.

Totalt: 216,00 kr
Rättningskod: WNH XXK MPH
Gammal 2026-01-10, 11:36   #38

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 6010

Standard

Bjuder på min analys för dagens omgång. Följ gärna min sida: Montins Miljoner på Facebook där jag länkar till mina andelsspel samt postar analyser. Främst V85 men även andra spelformer.

V85-1
Ett kallblodslopp inleder för ovanlighetens skulle en V85-omgång, där två hästar är jämnt streckade som favoriter. 1 Åsrud Jerven och 8 Kringelandsisak. Klar första häst för mig är den sistnämnda som kommer från seger inom V85 i mellandagarna. Detta lopp ser lite enklare ut för 8 Kringelandsisak, trots att han står 20 m bakom det värsta motbudet. Jag tittar alltid efter tider när det gäller kallblodslopp, där det är klar fördel för 8 Kringelandsisak. Han travade 23,9 vid segern för dryga två veckor sedan, en tid som 1 Åsrud Jerven bara varit i närheten av på kort distans och snabba sommarbanor. Att det bara är tre hästar på startvolten gynnar också 8 Kringelandsisak som kommer att vara nära sin värsta motståndare tidigt i loppet. Jag försöker ta grepp om jackpotomgången genom att spika direkt! Dessutom är det speltekniskt rätt att spika istället för att ta två favoriter på kupongen.
Spik 8 Kringelandsisak i V85-öppningen.

V85-2
Den andra avdelningen tycker jag är ett skiktat lopp där det inte finns så många troliga vinnare. Favorit är 1 Nepthys Boko och lika klar andrahandare är 3 Urbina Southwind. Jag tycker inte någon av dem är någon given vinnare. 1 Nepthys Boko är för mycket streckad sett till sitt kunnande, och och 3 Urbina Southwind vann inte under hela fjolåret. Min förstahäst i loppet är istället 10 Never to Young som gick riktigt starkt efter vila senast och är säkert bättre till dagens lopp. Hon har dessutom rygg i starten på snabba 3 Urbina Southwind och kan få en bra position direkt. Jag tar också med jätteskrällen 12 Lake’s Diana som har absolut toppform, men startar från det sämsta ugångsläget. Hon skrällde faktiskt för precis ett år sedan på dåvarande V75. Även då var det Romme som arrangerade tävlingarna. Då hämtade hon 20 meter på 1 Nepthys Boko. Med lite tur med loppet kan 12 Lake’s Diana bli en obehaglig överraskning för många.
Jag streckar: 10 – 1 – 3 – 12

V85-3
2 Romulus Diablo är favorit och en befogad sådan. Hästen har vunnit tre av fyra starter och sett väldigt fin ut. Senast galopperade han från start och tappade mycket mark men var ändå tvåa i mål. Det är förmodligen bästa hästen, men då det är en orutinerad pålle så vill jag ändå gardera. Närmast bakom är 1 InYourFace C.G. som troligen leder loppet länge, samt 5 Krut som har både bästa spåret (5) och bästa kusken (Magnus A Djuse). För tre starter sedan löpte han jämt med favoriten. Jag plockar också med två skrällar i 4 Evenepoel som har bra form, samt nr 10 Spirit W.J. som satt fast med allt sparat senast, och har gjort två bra lopp i rad på V85. Hade plånboken tillåtit hade jag gärna tagit fler hästar, då detta är ett lopp det kan skrälla i. Detta med tanke på favoritens orutin.
Jag streckar: 2 – 1 – 5 – 4 – 10

V85-4
I högsta klassen hittar vi omgångens största favorit i 8 High on Pepper. Denna stjärna har gjort två starter efter en längre vila, och senast såg han riktigt bra ut. Troligen är formen ytterligare framflyttad till denna start. Då det blivit två strykningar startar han från spår 6 och har endast sex motståndare. Troligen kommer han tidigt avancera framåt och får då troligen ta över ledningen och då är loppet slut.
Jag spikar 8 High on Pepper

V85-5
I den nästa högsta klassen är det oerhört jämt spelat. Favorit är 5 Funny Guy som kommer från Robert Dunders formstall. Han kan mycket väl vinna men då han är långsam från start är det en favorit i fara. Snabb ut är istället 3 Proffs som troligen får ta hand om ledningen och även Robert Berghs stall har bra form. 7 Legligin är också en snabb häst som siktas framåt. Hästen är bra, men här är stallets form (Björn Goop) mer tveksam. Jag vill också ha med några skrällar och då får det blir 2 Osvaldo A.Boko som gick i mål med sparade krafter senast. 6 Tulinas Eddie som haft bra form länge (senast stördes han av den kraftiga stormen). 10 Mr Reddington som har bra kapacitet och avslutade positivt senast efter vila. Samt 12 Crazy Good I.D. som vann överlägset i senaste loppet. Helst hade jag tagit alla hästar för att kunna alla jackpotmiljoner men ekonomi medger endast dessa hästar.
Jag streckar: 3 – 5 – 7 – 10 – 2 – 12 – 6

V85-6
Bronsdivisionen över kort distans ser ut att bli ett rivigt lopp. 5 Fahrenheit är en bra häst som säkert siktas mot ledningen här. Dock har Peter G Norman som kör 4 Kapten Nemo på förhand aviserat att han tänker köra i ledningen. Till ledningen vill även 6 Mister Kabuki som har fin form. Det lär bli hård körning från start och det ligger i korten att 4 Kapten Nemo tar ledningen med 5 Fahrenheit utvändigt, och då kan kanske 6 Mister Kabuki hitta andra par utvändigt? Detta skulle då gynna 9 Katmandu Mearas som gjorde ett grymt lopp senast. Han har rygg på 2 Quicka i starten som också är kvick så han kan också få en fin position från början. Jag plockar bort 4 Kapten Nemo på systemet då jag tycker att 5, 6 och 9 är bättre hästar.
Jag streckar: 9 – 6 – 5

V85-7
Ytterligare ett öppet lopp där 1 Global Futurity är favorit och många tror att han ska leda loppet runt om. Det är dock inte säkert att han når ledningen och då är det en favorit i fara. 7 Supercharged är snabb och kan mycket väl snuva favoriten på ledningen. Det troliga scenariot är då att Erik Lindegren släpper ledningen och då kan favoriten befinna sig i tredje invändigt. Ett tidigt streck för mig är 10 Rendezvous Zon från stall Robert Bergh som höll starkt efter ett tufft lopp senast. 9 Steady Countess ska också streckas från Sybille Tinters duktiga stall. Hon har toppform och varit fin från ledningen två gånger i rad. Dock är det andra förutsättningar med bakspår den här gången. Jag vill även ha med skrällarna 2 The Little Plug, 3 Pedal to d’Metal och 4 Armando Salazar som alla kommer sitta bra till från början.
Jag streckar: 10 – 1 – 9 – 2 – 3 – 4

V85-8
I V85-avslutningen så hittar jag ytterligare en spik. 9 Twigs Khaleesi hade vilat ett par månade inför senaste starten men kunde ändå vinna enkelt från ledningen inom V85 på Örebrotravet. Här startar hon med 20 meters tillägg men med springspår är det inte helt omöjligt att skicklige Ulf Ohlsson laddar framåt direkt. Det är endast tre hästar på startvolten och det är inte helt omöjligt att 9 Twigs Khaleesi sitter tidigt i ledningen trots tillägg. Skulle inte det lyckas så tror jag hon är stark nog att vinna från dödens. 9 Twigs Khaleesi är en given spik för mig, särskilt när de värsta motbuden startar på bakspår på tillägg.
Jag spikar nr 9 Twigs Khaleesi.
shasha (+10)
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-10, 13:49   #39

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39827
Standard

Jag måste ju göra ett försök på den överbetalda potten idag. Då behövs fyra spikar: Kringelandisak, High on Pepper, Legligin och Twigs Khaleesi. Väntar med inlämning till sent med tanke på dagens väder- och banförhållanden.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-10, 14:13   #40

Sharp$: 5970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag måste ju göra ett försök på den överbetalda potten idag. Då behövs fyra spikar: Kringelandisak, High on Pepper, Legligin och Twigs Khaleesi. Väntar med inlämning till sent med tanke på dagens väder- och banförhållanden.
Vad är det för väder- och banförhållanden du behöver avvakta? Är väl inga som helst problem idag.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-10, 14:22   #41

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Vad är det för väder- och banförhållanden du behöver avvakta? Är väl inga som helst problem idag.
Jag vill se om några hästar missgynnas etc. Det man brukar vilja se när det gäller banor den här årstiden.
Gammal 2026-01-10, 14:43   #42

Standard

Citat:
Jag vill se om några hästar missgynnas etc. Det man brukar vilja se när det gäller banor den här årstiden.
Väderomslag väntas ej.

Stabilt från -11 i början till -15 mot slutet av tävlingsdagen.

Finns inget att "vänta in" idag.
Gammal 2026-01-10, 14:46   #43

Reg.datum: aug 2017
Sharp$: 1077
Standard

....kan komma sena strykningar, viktigt viktigt
bosseguldheden (+7)
Liisa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-10, 14:58   #44

Standard

Citat:
Självklart vill man se loppen innan V85 och höra ev kommentarer från de tävlande (kuskarna alltså, inte hästarna). Jag har redan lämnat in mitt stora system (eftersom jag fick datorhaverifrossa) men har tänkt göra ett litet motsystem efter att jag har sett de inledande loppen plus de värmningar som kommit in. Det kan ju komma viktig info in i det sista och även dramatiska strykningar.
Gammal 2026-01-10, 15:13   #45

Reg.datum: sep 2020
Sharp$: 3419
Standard

V85

1,2,8,11
1
1,2,4,5
8
5,7,9
9
1,2,3,9,10,12
9
robert78Polen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-10, 15:17   #46

Shooters avatar

Standard

V4
Inlämnat: 2026-01-10, 15:16
Romme
Lördag 2026-01-10
Start: 15:20
Kostnad: 70,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 7 Grisle Kongen G.L. (10, 3)
2: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 (9, 1)
3: 8 Kringelandisak (1, 2)
4: 1, 3, 6, 10, 12 (2, 7)

1x7x1x5 = 35 rader
35 x 1 x 2,00 kr = 70,00 kr.
Gammal 2026-01-10, 15:32   #47

Reg.datum: sep 2020
Sharp$: 3419
Standard

V85

1,2,8,11
1
2
8
5
4,5,9,12
1,2,3,6,9,10,12
9,15
robert78Polen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-10, 15:46   #48

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 18632
Standard

Jag mot Harry(typ enbart harry...) vem vinner...Troligtvis oavgjort på typ tre rätt var...

Min lapp
V85
Inlämnat: 2026-01-10, 14:48
Romme
Lördag 2026-01-10
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 6, 7, 8, 10 (5, 11)
2: 1, 3, 10 (6, 2)
3: 2 Romulus Diablo (1, 5)
4: 7, 8 (4, 1)
5: 3 Proffs (5, 7)
6: 5 Fahrenheit (9, 4)
7: 1, 3, 4, 6, 9, 10 (2, 12)
8: 6, 9, 12, 15 (2, 3)

6x3x1x2x1x1x6x4 = 864 rader
864 x 0.5 x 0,50 kr = 216,00 kr.

Rättningskod: TZG VMH CSG

Harrys lapp, där jag dock valde att spika HoP och Twigs...Så helt fritt fick inte Harry...
5, Romme, 2026-01-10
V85
Harry Boy
Romme
Lördag 2026-01-10
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 8 (5, 2)
2: 1, 3, 6 (10, 2)
3: 2, 5 (1, 4)
4: 8 High on Pepper (7, 4)
5: 1, 2, 3, 5, 7, 9, 10, 12 (11, 6)
6: 4, 5, 9, 12 (6, 7)
7: 9 Steady Countess (1, 10)
8: 9 Twigs Khaleesi (2, 15)

2x3x2x1x8x4x1x1 = 384 rader
384 x 1 x 0,50 kr = 192,00 kr.

Rättningskod: WQG VMK KDD
valo (+30)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-10, 16:07   #49

Reg.datum: jan 2021
Sharp$: 2394
Standard

En poäng reducerat system fick det bli till slut.

V85.1: 6, 1, 8, 2, 9. (10-5)
V85.2: 3, 1, 10, 2. (6-11)
V85.3: 2, 1, 5, 3, 10. (8-4)
V85.4: 8. (7-4)
V85.5: 5, 7 3. (11-10)
V85.6: 5, 9, 6. (7-4)
V85.7: 1, 2, 3, 4, 9. (10-12)
V85.8: 9, 15, 14, 12, 7. (2-3)
robert78Polen (+6)
Baltasar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-10, 16:07   #50

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 1423
Standard

Raden idag=

V85
Inlämnat: 2026-01-10, 16:04
Romme
Lördag 2026-01-10
Start: 16:12
Kostnad: 252,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 6, 8, 11 (2, 5)
2: 10 Never to Young (1, 3)
3: 1, 2, 4 (5, 11)
4: 4, 7, 8 (1, 9)
5: 4, 5, 7, 10, 11 (3, 1)
6: 9 Katmandu Mearas (5, 4)
7: 1, 6, 9, 10 (3, 2)
8: 9 Twigs Khaleesi (2, 15)

4x1x3x3x5x1x4x1 = 720 rader
720 x 0.7 x 0,50 kr = 252,00 kr.

Totalt: 252,00 kr
Rättningskod: FBD FZZ LGL
Good Luck!
Mvh
Gammal 2026-01-10, 16:22   #51

Shooters avatar

Standard

Jaha, som vanligt då. Såg fint ut för 8 och så gick det åt helvete.
Gammal 2026-01-10, 16:28   #52

Standard

Tja Nordisar är som bekant Nordisar Grattis till er som hittade 10% aren.
Gammal 2026-01-10, 16:34   #53

KalleKluts avatar

Standard

Fan va surt att Kringelandisak drog på en galopp! Såg ut som det strulade för Rennesvik när han skulle rycka/tillrättalägga något.. Såg ut att ha mkt kvar men men
Hade ju såklart spikat på min lilla. Lever på andelen..
Gammal 2026-01-10, 16:36   #54

KalleKluts avatar

Standard

SoS på Urbina Southwind nu tack!
Gammal 2026-01-10, 16:40   #55

KalleKluts avatar

Standard

Citat:
SoS på Urbina Southwind nu tack!
Hur lätt som helst
Tack för dom 3,40!
Gammal 2026-01-10, 16:43   #56

Standard

Oj,oj,oj. Urbina lekte med dom efter en 09 öppning i vintervädret. Smack.
Gammal 2026-01-10, 17:10   #57

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 4085
Standard

Viking!

Håller tummarna nu för Karat River!! Körs kanske till ledning?
Två strykningar innanför!

Min lapp
V85
Romme
Lördag 2026-01-10
Vadet gäller startnummer

Avd

Senast redigerad av valo den 2026-01-10 klockan 17:13.
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-10, 17:21   #58

Shooters avatar

Standard

V5
Inlämnat: 2026-01-10, 17:00
Romme
Lördag 2026-01-10
Start: 17:18
Kostnad: 75,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 7, 8 (1, 9)
2: 1, 3, 5, 7, 10 (2, 9)
3: 5 Fahrenheit (9, 4)
4: 1 Global Futurity (9, 10)
5: 2, 9, 12, 14, 15 (3, 7)

3x5x1x1x5 = 75 rader
75 x 1 x 1,00 kr = 75,00 kr.

Totalt: 75,00 kr
Rättningskod: RZT TWK LQB
Gammal 2026-01-10, 17:23   #59

Standard

Viking90

Snyggt garderat!!
Gammal 2026-01-10, 17:25   #60

Shooters avatar

Standard

3-0 Karat mot High.
Gammal 2026-01-10, 17:25   #61

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Snyggt garderat!!
Det var på läppen. Men tack, avslutning senast var för vass för att utelämna den.
Men pessimist som man är så kommer inte chabsspiken Proffs leverera....
Men kanske kan få ett rätt till och utdelning på fem rätt
Gammal 2026-01-10, 17:30   #62

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Det var på läppen. Men tack, avslutning senast var för vass för att utelämna den.
Jamen, din avslutning går inte av för hackor!! Fahrenheit kan väl vinna!?
Är själv helt borta, bara det gamla vanliga; DD kvar...
Gammal 2026-01-10, 17:31   #63

Standard

Uttrarna har hyfsad stallform
Gammal 2026-01-10, 17:33   #64

Standard

Citat:
3-0 Karat mot High.
Inte lätt för megafavoriten när det skickas upp formhästar från södra Sverige .
Efterhandaren (+5)
Gammal 2026-01-10, 17:42   #65

Shooters avatar

Standard

Härligt! Nu gäller det att V5-spikarna sitter.
Gammal 2026-01-10, 17:48   #66

Standard

Synd!

Citat:
Men jobba för 7 rätt, kan nog bli fina pengar på det!
viking90 (+7)
Gammal 2026-01-10, 17:49   #67

Standard

Jaja, det var spännnade så länge det varade. Vinner Fahrenheit och "rätt" hästar i det två sista avdelningarna kan väl sju rätt ge ok. Ska dock sägas att jag spelade med 50% insats. Så kanske lite orättvisst i kampen mot Harry, 864 rader mot 384 rader.
Men jag leder med 4-3 där iaf..
Gotland (+50), valo (+20), KalleKlut (+6)

Senast redigerad av viking90 den 2026-01-10 klockan 17:50.
Gammal 2026-01-10, 18:08   #68

Shooters avatar

Standard

Det var hårt, men det gick. En spik kvar.
Gammal 2026-01-10, 18:09   #69

Standard

Sådär ja, Viking!!!
viking90 (+7)
Gammal 2026-01-10, 18:14   #70

Standard

Dubbelslag på nr 6 nu hade ju smakat mumma

Men jag återkommer till pessimist viking och då slutar det antingen med favoritsegrar eller att mest troligt att jag bränner i båda loppen...

Men lycka till shooter på V5
Gammal 2026-01-10, 18:14   #71

KalleKluts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Och en ruskigt överstreckad formhäst från syd var chanslös i 6e
Gammal 2026-01-10, 18:16   #72

Shooters avatar

Standard

Citat:

Men jag återkommer till pessimist viking och då slutar det antingen med favoritsegrar eller att mest troligt att jag bränner i båda loppen...

Tack detsamma, på V8!
Gammal 2026-01-10, 18:17   #73

KalleKluts avatar

Standard

Citat:

Snyggt lirat! Håller tummarna för 7r
viking90 (+7)
Gammal 2026-01-10, 18:18   #74
fri

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 1392
Standard

Inflationen verkar stiga på ATG

Ser att man nu har höjt gränsen för vad man kan se när det gäller kvarvarande systemvärde från 200 000 till 1 mille jämnt. Kraftig höjning, verkar väldigt logiskt. Men det är väl som allt annat ATG presterat på sistone.
Gammal 2026-01-10, 18:22   #75

Standard

Perfekt utfall en sådan här omgång hittills . Inga omöjliga vinnare men ändå ganska svårt. Mycket talar för att många får vara med och dela på jackpotmiljonerna och få riktigt bra betalt med två lopp kvar . Tyvärr inte jag. De två andelsspel jag är med på borta sedan länge .
Många som behöver påfyllnad i spelkassorna nu efter winterburst , nyår och dagens omgång . Enorma belopp som spelats bort och flera veckor till lön för de flesta . Blir utmanande veckor vad gäller omsättning för atg som kommer.
Gammal 2026-01-10, 18:23   #76

Standard

Chans DD : 2 mot 2.
Gammal 2026-01-10, 18:30   #77

Shooters avatar

Standard

Trött man blir. Johans hästar går som tåget och så är min spik såklart sjuk.
Gammal 2026-01-10, 18:32   #78
fri

Standard

Citat:
Perfekt utfall en sådan här omgång hittills . Inga omöjliga vinnare men ändå ganska svårt.
Precis. Och som "vanligt" har man alla rätt, men på 2 olika bongar. Konstigt att det ska vara så svårt att bara göra en bong men även få in motbongens hästar där. Blir till att skotta snö istället för att dricka champagne.
Gammal 2026-01-10, 18:35   #79

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fri Visa inlägg
Precis. Och som "vanligt" har man alla rätt, men på 2 olika bongar. Konstigt att det ska vara så svårt att bara göra en bong men även få in motbongens hästar där. Blir till att skotta snö istället för att dricka champagne.
Ja . Man lär inte bli rik på annat än åtta rätt som utfallet varit hittills . Återstår att se om femrättspoolen delas ut idag.
Gammal 2026-01-10, 18:37   #80

Standard

6-9-12-15 ska vi hålla koll på Viking!!
Gammal 2026-01-10, 18:37   #81

KalleKluts avatar

Standard

Citat:
Avd 7 "Megafavoriten" och formhästen från syd kastade in handduken..
valo (+10)
Gammal 2026-01-10, 18:39   #82

Standard

Citat:
Avd 7 "Megafavoriten" och formhästen från syd kastade in handduken..
Jo. Men på ett sådant sätt att något knappast stod rätt till. Tyckte däremot att Katmandu Mearas gjorde ett riktigt bra lopp.
Gammal 2026-01-10, 18:39   #83
fri

Standard

Brrrrr. Fan vad det var kallt ute. Och blåsigt. Blir kall champagne inne i värmen istället för skottning i alla fall.

Tar ut nästa veckas fullträff på V86 eller V85 i förskott. Ikväll också...
Gammal 2026-01-10, 18:39   #84
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 6266
Standard

Citat:
Jag mot Harry(typ enbart harry...) vem vinner...Troligtvis oavgjort på typ tre rätt var...

Min lapp
V85
Romme
Lördag 2026-01-10
Vadet gäller startnummer

Avd

Luktar fina slantar nu kompis! Bort med favven så blir det åtminstone en del deg!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
viking90 (+6)

Senast redigerad av Gotland den 2026-01-10 klockan 18:40. Anledning: JOBBA
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-10, 18:41   #85

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fri Visa inlägg
Brrrrr. Fan vad det var kallt ute. Och blåsigt. Blir kall champagne inne i värmen istället för skottning i alla fall.

Tar ut nästa veckas fullträff på V86 eller V85 i förskott. Ikväll också...
Ingen kul årstid och jag ska strax gå ut.
Gammal 2026-01-10, 18:48   #86

KalleKluts avatar

Standard

Citat:
Jo. Men på ett sådant sätt att något knappast stod rätt till. Tyckte däremot att Katmandu Mearas gjorde ett riktigt bra lopp.
Ja, något stod nog inte rätt till..
Men en märklig favorit var det på förhand kan jag tycka!
Katmandu däremot gjorde det bättre än förväntat. Men 31% från spår 9 över kort mot detta motstånd var groteskt!
Själv ratade jag bägge två på systemet men kan likväl bara få 6r.
Gammal 2026-01-10, 19:01   #87

Standard

592 kr tillbaka, lite snopet med tanke på hur det såg ut halvvägs. Syns inte Håleryd hann fram i sista.
Jaja.
Liisa (+5), Liisa (+9), Liisa (+2)
Gammal 2026-01-10, 21:53   #88

Standard

Synd!

Citat:
592 kr tillbaka, lite snopet med tanke på hur det såg ut halvvägs. Syns inte Håleryd hann fram i sista.
Jaja.
Du gick plus, inte alla som gör det! Otur i sista och var inte så långt ifrån med spiken tidigare. Nya tag!! Bra tippat och du slog väl Harry rätt ordentligt!?
Gammal 2026-01-10, 22:05   #89

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Du gick plus, inte alla som gör det! Otur i sista och var inte så långt ifrån med spiken tidigare. Nya tag!! Bra tippat och du slog väl Harry rätt ordentligt!?

Ja det för man vara nöjd med...Men lite(mycket) vill ha mer.

Ja jag vann med 6-4, men hade ju dubbelt så många rader, Harry får ju inte jobba med minskad insats...
valo (+10)
Gammal 2026-01-10, 22:45   #90

Standard

Frågan är om jag inte skulle ha spelat Harry jag hade otroligt nog, bara 2 rätt! Helt
iskall fast det är vinter
Gammal 2026-01-10, 22:51   #91

Standard

Jag var kvar efter 6 avdelningar. Stannade på 6r och 29,7% tillbaka på insatsen.

Trodde "egentligen" mycket på Karat då jag inte var 100% HoP-imponerad senast. Men sedan vek jag ihop mig på sliutet och fördelade om raderna från 50-50 till 70-30 och det kostade mig garderingar på slutet.

Det här är en nåbar omgång för mig rankingmässigt. 5x2x1x2x5x1x3x2. Då spricker jag i systemkonstruktionen istället.

Man får ta sig några Minttu-shots och smälta det här.

Edit: Edit: Blandade ihop avd 5 o 6

Senast redigerad av Strappa71 den 2026-01-11 klockan 16:09.
Gammal 2026-01-11, 10:01   #92

Standard

Citat:
Jag var kvar efter 6 avdelningar. Stannade på 6r och 29,7% tillbaka på insatsen.

Trodde "egentligen" mycket på Karat då jag inte var 100% HoP-imponerad senast. Men sedan vek jag ihop mig på sliutet och fördelade om raderna från 50-50 till 70-30 och det kostade mig garderingar på slutet.

Det här är en nåbar omgång för mig rankingmässigt. 5x2x1x2x1x5x3x2. Då spricker jag i systemkonstruktionen istället.

Krävs nästan 3 spikar för att kunna täcka åtminstone några lopp med mer än 4-5 hästar har jag märkt. Även om man kör ett 2000 raders för 15 öre per rad så märker man efter 3-4 garderingslopp att kostnaden snabbt drar iväg mot den maximala insatsen som är tillåten med reducerad radinsats . Jag rök direkt igår . Infon från stallet att 1an i avd 1 skulle kunna en 23 tid stämde inte som väntat , men hade tvåan blivit störd till galopp när favoriten galopperade (nära)så hade den nog vunnit ändå.
Gammal 2026-01-11, 10:38   #93
GGS

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 2969
Standard

Citat:

Det här är en nåbar omgång för mig rankingmässigt. 5x2x1x2x1x5x3x2. Då spricker jag i systemkonstruktionen istället.

Det var ju bra att ranka nr 1Timotejs Messenger som etta men inte fullt så bra att ranka Fahrenheit som femma. Eller har du blandat ihop avd 5 och 6?
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-11, 12:37   #94

Sharp$: 2758
Standard

Citat:
Chans DD : 2 mot 2.
Loke

Snygg spik på Claes i avd 8!

Det nersläckta bolaget återuppstår vid stora jackpotomgångar på V85.
Jag har en passiv del på 25%, så jag sträcker mig till att titta.
Det blev en slant över när bolaget metade in 8an i premiäromgången av V85.
Så det finns lite kvar att omsätta, när de av småspelarnas ihopsnodda pengar kommer upp på bordet.

Bolaget jobbade med en spik på Galadriel, samma som du.
Hur det gick förövrigt är ytterligare en efterhandare

Jäklar vilken 5-stjärning styrning av Claesse, packade fältet från start till mål och fuskade bort en stor del av loppet för att defilera hem loppet över upploppet.

En kuskinsats i världsklass.

Väntar in Skarplöths repass, så kanske jag själv börjar snedspela igen.

Lev väl Loke, feed your brain med fler analyser.

The cold turkey
Jajjan
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-11, 13:31   #95

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Loke

Så det finns lite kvar att omsätta, när de av småspelarnas ihopsnodda pengar kommer upp på bordet.

Jäklar vilken 5-stjärning styrning av Claesse, packade fältet från start till mål och fuskade bort en stor del av loppet för att defilera hem loppet över upploppet.

The cold turkey
Jajjan
Tjenixen Jajjan.

Kul att se din signatur på Sharps banan igen. Allt väl med gamle tjöt Loke.
Nytrimmad pacemaker är monterad i veckan så nu är man som ung på nytt.
Eldrivet ligger ju dessutom rätt i tiden.
Ha de gött Jajjan.
Lokemotivet Efterhandaren.
Gammal 2026-01-11, 13:48   #96

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Loke

The cold turkey
Jajjan
209 av 2 479 152 system fick del av alla fonderade jackpottmiljonerna. Inte ens 1 av 10 000 system satt så vi som inte fick vara med och dela behöver inte känna oss ensamma .

Senast redigerad av olle den 2026-01-11 klockan 13:50.
Gammal 2026-01-11, 15:40   #97

Standard

Citat:
209 av 2 479 152 system fick del av alla fonderade jackpottmiljonerna. Inte ens 1 av 10 000 system satt så vi som inte fick vara med och dela behöver inte känna oss ensamma .
Nä, man känner sig inte ensam, snarare blåst! Skyffla inte över jackpot-pengar från en lägre vinstpool till åttarätts-poolen. För övrigt; lägg in V65 eller V64 inom ramen för V85 som ett alternativ. Snacket om att det inte är datatekniskt möjligt p g a norrmännen är ju skrattretande. Sätt AI på den uppgiften om ni inte kan lösa det själva! Kan man flyga till månen så...
Gammal 2026-01-11, 15:54   #98

Standard

Citat:
Nä, man känner sig inte ensam, snarare blåst! Skyffla inte över jackpot-pengar från en lägre vinstpool till åttarätts-poolen. För övrigt; lägg in V65 eller V64 inom ramen för V85 som ett alternativ. Snacket om att det inte är datatekniskt möjligt p g a norrmännen är ju skrattretande. Sätt AI på den uppgiften om ni inte kan lösa det själva! Kan man flyga till månen så...
Det är vad det är. Klart att de hade kunnat styra upp så det går att ha flera V65or samma dag när de väl gjorde om sin spelmotor.

Och det går fortfarande att lösa. Det är bara kostnaden den handlar om.

Inte "bara"....när det ska tryckas nya fysiska kuponger med val för bana, terminaler ute hos ombuden måste programmeras om för att hantera nya kupongerna. Och spelmotorn måste också programmeras om för detta.

Utifrån känns det som att det borde vara "lätt att lösa". Men det är oftast inte så de jobbar med sånt här. När de byggde nya motorn valde de att göra en "port", bara låta den nya ha exakt samma funktionalitet som den uråldriga hade.

Varför? Det är lättaste sättet och kräver minst testning mot kringliggande system. De hade ont om tid till att börja med och valde därför det som helt säkert gick snabbast.

Tråkigt? Ja.
Kass framförhållning? Oerhört.

Lätt att fixa till snabbt och billigt nu i efterhand? Tragiskt nog, absolut inte.

Vad gäller skyffla pengar? Varför skyffla pengar till en annan omgång? Det är väl det största felet av alla? Om något så SKA pengar skyfflas till andra vinstgrupper, både upp och ner. Men inom samma omgång.

Vi är trots allt överens om minst en sak. Och det är att det nuvarande upplägget är kasst

Tillägg. Det verkar som att ATG pausar fonderingen fram till påsk. Det blir fortfarande 100% till allarättspotten, i kommande ordinarie omgång. Man backar alltså för att många oroar sig över all "ränta" som ATG drar in genom att hålla på pengarna. Istället ska pengarna ut i random följande omgång. Inte ett skvatt bättre enligt mig.
Gammal 2026-01-11, 16:05   #99

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Det var ju bra att ranka nr 1Timotejs Messenger som etta men inte fullt så bra att ranka Fahrenheit som femma. Eller har du blandat ihop avd 5 och 6?
Japp. Borde ha skrivit dem i stigande ordning istället. 600 rader var det iaf.
Gammal 2026-01-12, 13:40   #100

hakan11241s avatar

Sharp$: 3870
Standard

Vinstlistan

Innan vi helt släpper denna omgång Strappa, har du hunnit studera vinstlistan?
http://https://www.aftonbladet.se/sp...m_medium=share

Vad tror/vet ni om detta egentligen.
En filspelare från Blekinge sätter alltså 19 st åttor. Hur har det gått till rent tekniskt?
Har han lyckats extremt bra med sin ranking och fyllt på med sina idéer så det blir flera åttor?
Vilka program medger det?
Om det är en andelsläggare, har han varvat sitt grundsystem 19 gånger?
Vad finns det för anledning att göra det som privat spelläggare. Att ICA Maxi gubbarna gör det förstår jag eftersom de har kick back från ATG.
Hur stor blir urholkningseffekten för en enskild andelsköpare här, istället för 1/10 av en åtta får man 1/190 av 19 mer urvatttnade åttor.

Frågorna är många...
hakan11241 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-12, 14:01   #101

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hakan11241 Visa inlägg

En filspelare från Blekinge sätter alltså 19 st åttor. Hur har det gått till rent tekniskt?
Har han lyckats extremt bra med sin ranking och fyllt på med sina idéer så det blir flera åttor?
Vad finns det för anledning att göra det som privat spelläggare. Att ICA Maxi gubbarna gör det förstår jag eftersom de har kick back från ATG.
Hur stor blir urholkningseffekten för en enskild andelsköpare här, istället för 1/10 av en åtta får man 1/190 av 19 mer urvatttnade åttor.

Frågorna är många...
Detta är ett typexempel på att ATG lyckas hitta sin målgrupp med nya V85 spelet och Jackpottstölder. En bra komb för ett fåtal. V85 är anpassat för affärsmässiga och proffsiga spelupplägg .
ATG skrattar gamla trogna småspelare som byggt upp miljardkolossen rakt upp i ansiktet med sina vansinniga spelprodukter.
Gammal 2026-01-12, 14:39   #102

Standard

Citat:
Detta är ett typexempel på att ATG lyckas hitta sin målgrupp med nya V85 spelet och Jackpottstölder. En bra komb för ett fåtal. V85 är anpassat för affärsmässiga och proffsiga spelupplägg .
ATG skrattar gamla trogna småspelare som byggt upp miljardkolossen rakt upp i ansiktet med sina vansinniga spelprodukter.
Det finns ett stort antal vinnande system som kostat enbart några hundralappar eller mindre. Titta på hela vinstlistan innan du drar några slutsatser.
Gammal 2026-01-12, 14:42   #103

Standard

Citat:

Frågorna är många...
Flerbong eller faktor kan man använda i flera systemverktyg. Detta är inget andelsspel att döma av vinstlistan utan en, denna gång, otroligt duktig spelare.
Gammal 2026-01-12, 14:46   #104
GGS

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 2969
Standard

Citat:

Frågorna är många...

Funktionen av att spela flera lika rader har många reduceringsprogram, men att man som spelare väljer att flerfaldiga rader som ger en halv miljon är tufft, då har man troligtvis stora resurser, det skulle vara väldigt intressant att få en inblick i ett sådant spel. Storleken är svår att uppskatta men säkert flera hundratusen rader.
Såg att det var en från Blekinge även på nyårsafton som höll sig framme, troligtvis samme spelare.
Gotland (+50)
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-12, 15:13   #105
Administrator

Standard

Citat:

Frågorna är många...
Värt att reflektera över är att 4st spelare som lirat med reducerad insats verkar hittat åttan. Snyggt jobbat!

INGEN av de fyra var spelad med 30% (vilket jag trodde skulle vara mest vanligt).

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gammal 2026-01-12, 18:37   #106

Standard

Citat:
Proffsiga upplägg? Hoppas du inte inkluderar sådana som Linköpingsparet där . Dom fick in en mångvarvad bong i lördags och skrytet på deras forum har tagit enorma dimensioner . Man ska dock komma ihåg att det hade kostat minst 30 tkr att köpa in sig på en andel i alla deras ca 100 olika system utan logiskt samband . Klart att det sitter ett och annat system. Andelsköoarna fick nu över 70 tkr var, typ 2,5 ggr insatsen om man köpt en andel i alla systemen dom sålde . Innan dess lång vinsttorka. Dom som köpt en andel i alla deras V85 system under winterburst och därefter ligger flera hundra tusen back även om dom hade en andel på systemet som satt i lördags . Deras system liknar mer lotter eller möjligtvis Harry Boy jättesystem och kännas så långt från proffsigt man kan komma. Dom kommer med garanti fortsatt visa stora nettominus för spelarna långsiktigt med sådant upplägg . Inte nog med 35 procents spelavdrag . Sen kostar det ytterligare 6 procent till deras provision och inga små pengar dom tjänar med system för miljoner varje vecka .
Gammal 2026-01-12, 19:30   #107

Standard

Citat:
Proffsiga upplägg? Hoppas du inte inkluderar sådana som Linköpingsparet där .
Nej absolut inte.Tvärtom. Proffsiga upplägg var ett felaktig ordval. Det jag menade var att många andelspelare försöjer sig och lever gott på sitt upplägg att sälja andelar när det krävs stora system för att hitta alla rätt.
Proffs tolkas väl som en skicklig och kunnig yrkesperson. Ber om ursäkt.
Min 8 åriga folkskole utbildning går inte att dölja.
Gammal 2026-01-12, 19:45   #108

Standard

Citat:
Nej absolut inte.Tvärtom. Proffsiga upplägg var ett felaktig ordval. Det jag menade var att många andelspelare försöjer sig och lever gott på sitt upplägg att sälja andelar när det krävs stora system för att hitta alla rätt.
I Linköping handlar det framförallt om aggressiv och grovt missvisande marknadsföring. Inte om skickliga spelare och systembyggare . Och dom är inte ensamma i butiksandelsdjungeln . Men troligen störst och som därmed drar in provision som ligger långt över normala månadslöner .
Gammal 2026-01-12, 20:05   #109
Administrator

Standard

Citat:
Proffs tolkas väl som en skicklig och kunnig yrkesperson.
Johan Korssell har en väldigt tydlig definition av PROFFS!

Tar man betalt är man PROFFS. Oavsett kvalitet!

Gammal 2026-01-12, 20:10   #110

Standard

Citat:
Att vara proffsig är i folkmun detsamma som att vara extra skicklig.

Men att vara ett proffs innebär enbart att man lever på det. Inte nödvändigtvis att man är särskilt skicklig alls.

Svårt sånt här.

ATG tyckte de var fiffiga och korrekta. Men det var en ren efterhandskonstruktion när de blev påkomna med slirig marknadsföring. De är helt enkelt inte bra alls på marknadsföring.

T o m så att jag skulle säga att ATG är o-proffsiga!
Gammal 2026-01-12, 21:23   #111

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Johan Korssell har en väldigt tydlig definition av PROFFS!

Tar man betalt är man PROFFS. Oavsett kvalitet!

Jo. Om du är fotbollsspelare på heltid och lever på det så är du ju fotbollsproffs . Men om det går dåligt så är proffskarriären över eller så blir du proffs på lägre nivå och tjänar mindre . Svårt att kompensera det med felaktig marknadsföring .
I Linköping är paret också proffs i den meningen. Dom lever och försörjer sig på att sälja andelsspel. Men är dom framgångsrika ? Enligt sin vinstsida så har dom ju spelat in väldigt många miljoner och enligt marknadsföringen på chatten är det framgångsrika spel varje dag. Problemet är att det inte stämmer med verkligheten. Dom redovisar bara inspelat . Inte vad spelen kostat . Och dom har kostat väldigt mycket mer än vad dom spelat in . Att dom kan fortsätta vara ”proffs” beror i stort sett bara på att marknadsföring inte stämmer med verkligheten och att största delen av deras enormt stora kundgrupp inte förstår eller vill förstå hur usla spelresultaten verkligen blir när man spelar på ett sådant sätt , dvs utan större logik på att spel med högt spelavdrag plus avgifter . Dessutom varvar de flesta system nästan obegränsat så länge det finns köpare .
Gammal 2026-01-12, 22:20   #112
Administrator

Standard

Citat:
Jo. Om du är fotbollsspelare på heltid och lever på det så är du ju fotbollsproffs . Men om det går dåligt så är proffskarriären över eller så blir du proffs på lägre nivå och tjänar mindre . Svårt att kompensera det med felaktig marknadsföring .
I Linköping är paret också proffs i den meningen. Dom lever och försörjer sig på att sälja andelsspel. Men är dom framgångsrika ? Enligt sin vinstsida så har dom ju spelat in väldigt många miljoner och enligt marknadsföringen på chatten är det framgångsrika spel varje dag. Problemet är att det inte stämmer med verkligheten. Dom redovisar bara inspelat . Inte vad spelen kostat . Och dom har kostat väldigt mycket mer än vad dom spelat in . Att dom kan fortsätta vara ”proffs” beror i stort sett bara på att marknadsföring inte stämmer med verkligheten och att största delen av deras enormt stora kundgrupp inte förstår eller vill förstå hur usla spelresultaten verkligen blir när man spelar på ett sådant sätt , dvs utan större logik på att spel med högt spelavdrag plus avgifter . Dessutom varvar de flesta system nästan obegränsat så länge det finns köpare .
Precis så!

Är vidrigt hur de tillåts hålla på!

Gammal 2026-01-13, 14:35   #113

Standard

Vad händer den dag någon granskar verksamheten, det är rena bondfångeriet.

Vad har ATG / travsporten då för svar ?

Ledningen styrelseledamöter kan knappast vara okunniga.

Det är väl ett ganska enkelt projekt för en journalist, el liknande med lite gräv och utrdeningserfarenhet,

Okunniga människor skickar varje vecka in 10 talsmiljoner i detta skojeri, skiljer inte speciellt från andra typer av lurendrejeri, kanske att det är mindre summor men fler drabbade.
Gammal 2026-01-14, 09:55   #114
Administrator

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Vad händer den dag någon granskar verksamheten, det är rena bondfångeriet.

Vad har ATG / travsporten då för svar ?

Ledningen styrelseledamöter kan knappast vara okunniga.

Det är väl ett ganska enkelt projekt för en journalist, el liknande med lite gräv och utrdeningserfarenhet,

Okunniga människor skickar varje vecka in 10 talsmiljoner i detta skojeri, skiljer inte speciellt från andra typer av lurendrejeri, kanske att det är mindre summor men fler drabbade.
Ingen kan/vill/vågar granska. Mest kan faktiskt.

Tyvärr!

Svara

Ämnesverktyg

td