Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2026-02-22, 17:11   #1

SwedishHorseRacings avatar

Reg.datum: jun 2018
Sharp$: 3067
Standard

V85 Axevalla lördag 28 februari (2026)

Vilken tid brukar startlistorna komma på söndagar?
Kan det vara runt 20:00?
SwedishHorseRacing är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-02-22, 20:11   #2

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4649

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHorseRacing Visa inlägg
De har kommit, men är ej ännu spelbara.

Första reflektioner:

Ellen Ripley från spår 5 på kort auto. Hmm.

Twigs Like U får väl en chans till?

Stens Rubin i guld. Spik?

Börtas Ankare från spår 15 i långlopp och spårtrappa med Jepson!

Green Peaks med Örjan från spår 6 i spårtrappa. Förstastreck!

Niopunkternas Konung körs med jänkarvagn från spår 4 med MAD i vagnen.
Indy Boy med Örjan igen!
Nordic In från bakspår igen, nu med husse i sulkyn. Sitter snart där!

Tidiga spontanstreck som ska med på min kupong.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-02-23, 17:36   #3

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61936
Standard

Blir nog läge att hålla koll på banan i slutet av veckan. Omslag till rejält mildväder efter lång tid av sträng kyla innebär ofta stora svårigheter med banunderlagen.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-02-23, 18:19   #4

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Blir nog läge att hålla koll på banan i slutet av veckan. Omslag till rejält mildväder efter lång tid av sträng kyla innebär ofta stora svårigheter med banunderlagen.
Det ska slå om till mildväder på torsdag så det finns en chans att det kan bli en bra bana tills på lördag. Men Axevalla har väl haft problem tidigare och tvingats flytta omgångar pga dålig bana, så man får hoppas på det bästa. Man kanske borde anlita magikerna från Halmstadstravet, de brukar ju kunna få ordning på det mesta.
Gammal 2026-02-23, 19:48   #5

Reg.datum: aug 2019
Sharp$: 1526
Standard

Verkar finnas lite extrapengar (23 miljoner kr extra) i potten.
Tipsb är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-02-24, 13:09   #6

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 19321
Standard

Tisdags Surr

V85 1) 11 Celiaz Stenhård Varenne märr som måste bevakas trots läget.
1 Xanthis Ibiza Är loppets Dark Horze åtminstone Mörkbrun Klurigt läge , årsdebut och hårt inne i klassen men känns änna trivas på distansen.

V85 2) 3 Zefyr Lane Kommer med tre raka och lär med rätta bli hårt betrodd men Klass 3 är Klass 3. Vidöppet bakom.

V85 3) 4 Stens Rubin Återigen hästen att slå i halvljummen Gulddivision. Rubinen har glänst hela vintern.

V85 4) Intressant långlopp. 8-10-12-13-15 i första hand. Visst är det långt upplopp ? 8 Belgique och 15 Börtas ”Stänkare” får bli mina tisdagsdrag.

V85 5) Ännu ett utslagsgivande långlopp.
1-2-4-9 är förstahandsvalen. 9 Shenanigans har jag bevakat i onödan senaste starterna men jag tror på tredje gången gillt. Kanske kan vara en Chansspik ? Persson brukar ju vinna med Åby hästen.

V85 6) 3 Malarkey Ännu en Chansspik ?

V85 7)6 Green Peaks Christoffer tuffar på med märren i Rikstoton men det vill sig inte riktigt i loppen.Men har en bra spurt med rätt smygresa. Örjan stöttar upp som driver. Lite Dreamteame light
12 Global Gaiety Har formen på topp men läget känns väl sådär. Första starten med bakspår känns änna lite oddshöjande.
3 Xanthis MAD och OKB kanske sitter på leken ? Dock lite hårt inne ?

V85 8) 2 Indy Boy Stack äntligen huvet först senast efter tre raka galopper. Hästen har hög kapacitet för klassen och Dreamteam Light Örjan får förtroendet igen
6 Deadly Map Gillar både häst och kusk. Såg fin ut senast i årsdebuten efter 8 mån paus. Står lite hårt inne i klassen men har grym grundkapacitet.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2026-02-24 klockan 13:29.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-02-24, 15:33   #7

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5569
Standard

Citat:
Runt 19.00 brukar det vara men lite senare ibland.
I söndags laddade jag ner banprogrammet 19.12
Bonbon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-02-24, 18:51   #8

Standard

Citat:
Du kan även gå in på travsport.se och leta dig fram till tävlingskalender så kan du se vilka hästar som är anmälda till kommande veckas V85 redan på söndag eftermiddag. Sen på kvällen kan du se hur startlistan kommer att se ut när spåren har lottats. Lottningen sker nån gång på eftermiddagen eller tidigt på kvällen, beroende på när Anette känner sig på hugget.
https://www.google.com/search?q=sp%C...YgUsaD5Xw,st:0

Senast redigerad av bosseguldheden den 2026-02-24 klockan 19:26.
Gammal 2026-02-25, 22:12   #9

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 6264
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Du kan även gå in på travsport.se och leta dig fram till tävlingskalender så kan du se vilka hästar som är anmälda till kommande veckas V85 redan på söndag eftermiddag. Sen på kvällen kan du se hur startlistan kommer att se ut när spåren har lottats. Lottningen sker nån gång på eftermiddagen eller tidigt på kvällen, beroende på när Anette känner sig på hugget.
https://www.google.com/search?q=sp%C...YgUsaD5Xw,st:0
Man får väl ett slumpnummer redan när man anmäler hästen till start, ett nummer som är hemligt för utomstående men som avgör startspåret för vanliga lopp, ej spårtrappor

tror inte det sker någon lottning, egentligen är startordningen klar ganska tidigt, typ redan när anmälningen stänger, sedan skall det bort hästar som är anmälda t två propostitioner som kanske inte är startberättigade, fel prissumma * startförbud halvrad osv
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-02-26, 11:54   #10

Standard

Tar Uttrarna en femling på Lördag ? Risken (chansen) finns onekligen.
Stall och kuskform är bara förnamnet.
Gammal 2026-02-26, 14:49   #11

Nicklass avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1876
Standard

Lite tankar

Avd 2
12 Mr carnation tror jag enkelt plockar 3 Sefyr lane .
Om han inte galopperar och så vida det inte blir 18 tempo första varvet.

Avd 3
Stenen är bara spika och bläddra vidare.
Finns tillräckligt med lopp att klia sig i huvudet över.

Avd 5
Ännu en storfavorit som kommer få bekänna färg. Ledaren har stor fördel här. Finns en del bra i det här loppet.
Koligins tycker jag sett bra ut. Blyger srp kan nog vinna utvändigt. Chill of mine var fin sist och med ledning blir den nog svår att slå.

Avd 6
Fundera på att spika Malarkey. Riktigt stark senast. Borde ha bra chans även utvändigt.
1 och 2 i spets kan ju krånga till det men från spår 3 ger jag han 50% vinstchans.

Avd 8
Getingbo till jobb. Indy känns klart som bästa hästen. 3/5 galopper. Han är ju bara medel ut.
Så blir ju frågan om den blir släppt till ledning. Deadly map bör ju ladda fullt om den ska vinna de här för att ta spets. I ledning blir det nog ett örjan upplopp med någon som vinner med en nos. Parish crook och ninepoint är omöjliga att veta hur de står sig.
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-02-27, 13:49   #12

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1428
Standard

Får se hur länge 6 Ottens Lady Gaagaa håller sig på 3,5%. Nedstruken till spår 5 nu också. Hade den som chansspik, även om det går emot att inte ha med Jepson från bra spår. Lopp 6.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+10)
Wedgie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-02-27, 15:48   #13

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1847
Standard

Jag tänker strecka alla Stenströmers kusar imorgon. 2 starter- 2 segrar på Åby igår. Han verkar på gång. Imorgon startar han Tangerina - Hugo Boss Shadow - Jula Redmile Champ.
kjel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-02-27, 17:45   #14

Standard

Tänkte punktmarkera Hajom Christoffers 3 hästar imorgon men han säger att dom missgynnas av tung bana. Och enligt prognosen ska det regna hela dan på Slätta.
Dessutom är Axevalla beryktat med att erhålla dåligt banunderlag vid dåligt väder i synnerhet och på vinterhalvåret i allmänhet.
Hm känns som betrodda bakspårshästar kan profitera på trötta täthästar och tassa fram i tredje fjärdespår på upploppet. Visst är det långt ?
Typ : 11 Celiaz, 12 Mr Carnation!, avd 4. 9-10-12-13-15 , 9 Shenanigans, 11 You To Awsome, 12Global Gaiety och 10 Nordic In.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2026-02-27 klockan 17:54.
Gammal 2026-02-27, 17:52   #15

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kjel Visa inlägg
Jag tänker strecka alla Stenströmers kusar imorgon. 2 starter- 2 segrar på Åby igår. Han verkar på gång. Imorgon startar han Tangerina - Hugo Boss Shadow - Jula Redmile Champ.
Jula Redmile blir lär väl bli hårt betrodd och visst kan Tangerina och Hugo överraska på hemmabanan trots lite vintervila. Men det två sistnämnda är nog lite missgynnade med skor men Stenströmmer kan väl inte låta bli att spänna bågen när det vankas Rikstoto på hemmabanan.
Gammal 2026-02-27, 18:37   #16

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wedgie Visa inlägg
Får se hur länge 6 Ottens Lady Gaagaa håller sig på 3,5%. Nedstruken till spår 5 nu också. Hade den som chansspik, även om det går emot att inte ha med Jepson från bra spår. Lopp 6.
Ja, Ottens L G seglar upp som förstastreck efter strykningen (spår 5 på 1640 auto) trots att jag varit lite skeptisk till André som kusk, men han har ju faktiskt nästan 18% i segrar i år! Tar nog dock med både Jepson och Djuse, så det får bli ett trehästars lås i detta stolopp. Sen dubblar jag Stens Rubin med Kinky Boots. Han trivs ju på tungsprungen bana och Rubinen borde närma sig vårtrötthet. Man vill ju gärna fälla en elefant!
Gammal 2026-02-27, 18:44   #17

Standard

Citat:
Ja, Ottens L G seglar upp som förstastreck efter strykningen (spår 5 på 1640 auto) trots att jag varit lite skeptisk till André som kusk, men han har ju faktiskt nästan 18% i segrar i år! Tar nog dock med både Jepson och Djuse, så det får bli ett trehästars lås i detta stolopp. Sen dubblar jag Stens Rubin med Kinky Boots. Han trivs ju på tungsprungen bana och Rubinen borde närma sig vårtrötthet. Man vill ju gärna fälla en elefant!
Fick bli spik, hade inte råd. Valde att gardera Stens Rubin lite mer efter att Katmandu Mearas kostade mig femsiffrigt igår (se den tråden). Kommer garanterat att gå åt helvete, men men…
Gammal 2026-02-27, 18:54   #18

Standard

Citat:
Hoppla 4%aren Ottens första streck Ok såg fin ut senast i årsdebuten men det är annat motstånd imorgon och det är tuffa sprinters emot. Leo körde en 12 tid med 2 Piraeus senast. Se upp.
Jepson sitter nog på leken med tisdags spiken.
Gammal 2026-02-27, 19:17   #19

Sharp$: 2851
Standard

Citat:
Fick bli spik, hade inte råd. Valde att gardera Stens Rubin lite mer efter att Katmandu Mearas kostade mig femsiffrigt igår (se den tråden). Kommer garanterat att gå åt helvete, men men…
Nu vet jag inte hur banan blir på Axevalla i
morgon, men jag har lite erfarenhet av min favoritbana.
Jag tror att den ändras under dagen till det sämre och vid 17-tiden efter 6 lopp
tror jag det blir rejält tungt på innerspår.

Så jag stoppar ut huvudet och lägger mitt avslag på Stens Rubin som är van vid Halmstads makalösa banunderlag, signetrat de magiska bröderna och rankar ner Rubinen i spets rejält, ev tom utanför bongen.
Gulddivisionen tror jag vins från tredje, fjärdespår över upploppet.

God tur med spelbesluten. Vi går mot ljuset, Skarplöth är borta och nu blir det äntligen vår.

Lev väl!
Jajjan
tigern (+5)

Senast redigerad av Jajjan den 2026-02-27 klockan 19:19.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-02-27, 19:39   #20

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Nu vet jag inte hur banan blir på Axevalla i
morgon, men jag har lite erfarenhet av min favoritbana.
Jag tror att den ändras under dagen till det sämre och vid 17-tiden efter 6 lopp
tror jag det blir rejält tungt på innerspår.

Så jag stoppar ut huvudet och lägger mitt avslag på Stens Rubin som är van vid Halmstads makalösa banunderlag, signetrat de magiska bröderna och rankar ner Rubinen i spets rejält, ev tom utanför bongen.
Gulddivisionen tror jag vins från tredje, fjärdespår över upploppet.

God tur med spelbesluten. Vi går mot ljuset, Skarplöth är borta och nu blir det äntligen vår.

Lev väl!
Jajjan
Inne på tuff bana också, och letar ”starkare” drag. Tycker exvis att 11 Kalule Simoni låter lite intressant i sista trots låg procent. Just att den lever på styrka. Spår 11 låter ju positivt utifrån Jens analys också, även om det gällde generellt och inte just den hästen.

Garderar Stens Rubin med 2, 5, och 10.
Gammal 2026-02-27, 19:44   #21

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Hoppla 4%aren Ottens första streck Ok såg fin ut senast i årsdebuten men det är annat motstånd imorgon och det är tuffa sprinters emot. Leo körde en 12 tid med 2 Piraeus senast. Se upp.
Jajamen, Jepson sitter nog på leken, men som du vet försöker jag ALLTID ha med 5:an på kort auto. Därav är hon mitt första streck. Ifrån början hade jag med Take a Bow, innan den vart struken men det här känns som ett steg i rätt riktning. Ottens vann ju senast från spår nio på kort auto, vilket ska vara omöjligt enligt Jens. Då borde hon väl ha en lill-chans från spår fem? Men jag vill gärna ha med Piraeus som du varnar för. Får se om jag har råd.
Gammal 2026-02-27, 19:52   #22

Standard

Citat:
Jajamen, Jepson sitter nog på leken, men som du vet försöker jag ALLTID ha med 5:an på kort auto. Därav är hon mitt första streck. Ifrån början hade jag med Take a Bow, innan den vart struken men det här känns som ett steg i rätt riktning. Ottens vann ju senast från spår nio på kort auto, vilket ska vara omöjligt enligt Jens. Då borde hon väl ha en lill-chans från spår fem? Men jag vill gärna ha med Piraeus som du varnar för. Får se om jag har råd.
För att ytterligare röra till det så kan det vankas blytungt innerspår på Axevalla imorgon och vips blir bakspårs filurerna inbjudna. 11 You to Awesome är bra iordning och jag gillar Svedberg. Psst nu har jag väl snart nämt alla
Gammal 2026-02-27, 19:53   #23

Standard

Citat:
Stefan Persson hade den som förstahäst också.

Citat:
Här har jag ett mycket intressant drag i 6 Ottens Lady Gaagaa som jag körde senast. Det är en riktigt bra häst som hade en svacka en period, men André Eklundh hade väldigt fina träningsrapporter inför återkomsten och hon var också mycket fin i loppet. Jag tror hon kommer vara ytterligare förbättrad med det loppet i kroppen och tycker det är det roligaste draget jag har att komma med i omgången.

I det stora hela är det ett toköppet lopp och det skiljer otroligt lite mellan den som är spelad på 27 eller fem procent. Det vimlar verkligen av roliga bud i loppet.
bosseguldheden (+10)
Gammal 2026-02-27, 20:12   #24

Standard

Citat:
Stefan Persson hade den som förstahäst också.
Hm kanske t o m kunde vara en chansspik! Spika en 4%-are är väl en bra ingång...
Gammal 2026-02-27, 20:18   #25

Standard

Citat:
Hm kanske t o m kunde vara en chansspik! Spika en 4%-are är väl en bra ingång...
Redan gjort…
Gammal 2026-02-27, 20:18   #26

Standard

Citat:
Inne på tuff bana också, och letar ”starkare” drag. Tycker exvis att 11 Kalule Simoni låter lite intressant i sista trots låg procent. Just att den lever på styrka. Spår 11 låter ju positivt utifrån Jens analys också, även om det gällde generellt och inte just den hästen.

Garderar Stens Rubin med 2, 5, och 10.
Kinky Boots har vunnit på tung bana. Jag gör inget avslag på Rubinen men kryddar nog med Kinky. Det är ju väldigt högt spelvärde på den ifall Rubinen inte har en bra dag.
Gammal 2026-02-28, 08:51   #27

Reg.datum: aug 2017
Sharp$: 826
Standard

Ingen morgon-GRÖT.....?
Liisa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-02-28, 09:23   #28

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39909
Standard

Barn och barnbarn på besök, så det blir till att se i efterhand. Den som väntar på något gott ...

Avd
1: 11 Celiaz (10, 5)
2: 2, 3, 6, 12 (11, 5)
3: 4 Stens Rubin (2, 6)
4: 6, 8, 14, 15 (13, 3)
5: 2, 6, 10 (9, 3)
6: 10 My Precious One (3, 1)
7: 7 Budets Hildur (3, 12)
8: 1, 2, 4, 6, 9, 10 (11, 3)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-02-28, 10:01   #29

Standard

En betrodd, Urbina S, struken i första. Då plockar jag in 12 Don´t Say Gar istället. "Norgetävlande som kommer hit och får svensk toppkusk" är ju ett mantra som har gått hem förut. Har sprungit 9,7 på kort så den kan springa fort, vilket behövs från spår 12. Just nu har jag 5, 8, 11 & 12. Stannar nog där.
Gammal 2026-02-28, 10:56   #30

Nicklass avatar

Standard

Citat:
Tyckte Ottens stappla i mål på 14,4. Var väl föga impronerande för mig men jag kanske missat något.
Har 3 startsnabba invändigt så någon spets är inte given. Tycker 1,2,4 känns jämnbördiga

Just nu har jag 3 och 10, det blir fört dyrt att hitta spetshästen. Två strykningar gynnar djuse hästen som kanske bara kliver ifrån de här gänget.

Senast redigerad av Nicklas den 2026-02-28 klockan 10:58.
Gammal 2026-02-28, 11:11   #31

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Liisa Visa inlägg
Ingen morgon-GRÖT.....?
Nej idag blev det Espresso, Brushetta con Jamon. Muy Bien
Jag har tagit en ”vit” månad från gröten. Men abstinensen börjar komma smygande
Liisa (+50)
Gammal 2026-02-28, 11:17   #32

Standard

Dagens stora Axevalla fråga är hur banunderlaget klarar väderomslaget och befarat regn.
Spännande att höra kuskar och tränares kommentarer i sista stund. Det finns ju vissa som är ärliga och uppriktiga och vill förmedla hur deras hästar påverkas.
Gammal 2026-02-28, 11:24   #33

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 6149

Standard

Nedanstående analys och länk till andelssystem finns på Facebooksidan: Montins Miljoner.

Denna lördag lockar ATG med en jackpot på V85, och en ensam vinnare kan ta hem hela 45 miljoner kronor. Axevalla har tidigare visat sig bjuda på höga utdelningar, och det finns stor chans till en ny jättevinst denna lördag.

V85-1
Jag går ut hårt med en spik direkt i 11 Celiaz. Hon gjorde ett bra lopp senast efter vila, och är troligen ännu lite bättre den här gången. Värsta motbudet 10 Urbina Southwind är struken, vilket lämnar vägen öppen för 11 Celiaz.
Jag spikar 11 Celiaz.

V85-2
Klass III-lopp brukar vara luriga då hästarna oftast är under utveckling. Detta lopp är inget undantag och det finns god chans för skräll. Jag håller 12 Mr Carnation som tipsetta, som till denna start är förstärkt med Örjan Kihlström i sulkyn. 12 Mr Carnation har galopperat i nio av elva starter, så det är ingen häst jag vill spika. Men kapacitet har han så det räcker och blir över. Loppets roligaste skrällidé är 5 Twigs Like U. som var hårt betrodd förra veckan på Bergsåker. Då blev hästen för hetsig, och start vecka-vecka tror jag är positivt för honom. Endast 4 spelprocent nu!
Jag streckar: 12 – 2 – 3 – 5 – 6 - 1

V85-3
4 Stens Rubin har radat upp segrar inom Rikstoton i vinter, och från ett perfekt utgångsläge lär det vara dags igen. Han blir skyhög favorit, men V85-spelet har visat att det kan bli miljonutdelningar även om en storfavorit vinner. Jag krånglar inte till det utan väljer att spika favoriten.
Jag spikar 4 Stens Rubin.

V85-4
Hästar från Bronsdivisionen möter Silverdivisionen i en spårtrappa, och jag tror att vinnaren vinns bland de sistnämnda. Berättigad favorit är 14 Keep Gamble som troligen är loppets bästa häst. Jag vill dock gardera honom och håller 15 Börtas Ankare som första utmanare. Han trivs med både distans och årstid, och får dessutom Carl Johan Jepson i vagnen idag. Jag streckar också ett par kantbollar och hoppas på skräll.
Jag streckar: 14 – 15 – 13 – 12 - 9

V85-5
2 Jula Redmile Champ blir ganska stor favorit, och han har även god segerchans. Jag vågar dock inte lämna in systemet utan skrällen 1 Twelve O’Clock som gjorde ett grymt lopp senast, och kan få ett perfekt smyglopp idag. Plockar även med 10 Diego Face som kommer till start med toppform.
Jag streckar: 2 – 1 - 10

V85-6
Veckans sjätte avdelning är ett stolopp över kort distans, två faktorer som ökar skrällchansen. Jag streckar sju av tio startande och hoppas på en skräll. Den jag främst hoppas då främst på 6 Ottens Lady Gaga som imponerade senast i comebacken och är nog ännu bättre nu.
Jag streckar: 10 – 3 – 4 – 6 – 1 – 2 - 11
V85-7

Den sjunde avdelningen är ett öppet lopp där jag väljer att försöka spika mig bort från problemet. 3 Xanthis Kimberly är knapp favorit, och jag väljer att tro att hon infriar favoritskapet. Detta då hon dels har chans att trava i ledningen för första gången i sitt liv, dels för att hon blir förstärkt med en av världens bästa kuskar i Magnus A Djuse. Två faktorer som jag tror är mycket positiva för 3 Xanthis Kimberly.
Jag spikar: 3 Xanthis Kimberly.

V85-8
I V85-avslutningen tror jag inte att det är så många hästar som kan vinna. Favorit är 2 Indy Boy, och han är definitivt en av dessa. Jag håller dock 6 Deadly Map som tipsetta då han var positiv efter lång vila senast. Veikko Haapakangas hästar känns på gång och jag tror 6 Deadly Map har högst segerchans här. Jag vill också ha med 4 Ninepoints King som har bra kapacitet för klassen, samt skrällen 1 Parish Crooks V.S. som har fint smygläge här.
Jag streckar: 6 – 2 – 4 - 1
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-02-28, 11:29   #34

Standard

Citat:
En betrodd, Urbina S, struken i första. Då plockar jag in 12 Don´t Say Gar istället. "Norgetävlande som kommer hit och får svensk toppkusk" är ju ett mantra som har gått hem förut. Har sprungit 9,7 på kort så den kan springa fort, vilket behövs från spår 12. Just nu har jag 5, 8, 11 & 12. Stannar nog där.
Det blir väl spår 11 nu när Urbina är struken?
Hur var det nu med spår 11 på 1640 auto på Axevalla?
Risken är väl stor att Frodes häst får smaka pisken nu ii eftermiddag, vilket inte är tillåtet i Norge.

Tangerina är ett måstestreck trots årsdebut,
men över korta häcken brukar årsdebuter hålla farten i 1.640 m
tillskillnad mot länge distanser.
Steker Ellen Ripley, som var under pari på V85 Bergsåker förra veckan.
Ston brukar behöva lite mer tid för att studsa tillbaka i toppform?
Klart överstreckad och lämnas med varm hand till de tidiga proffstipparna.
Gammal 2026-02-28, 11:35   #35

Nicklass avatar

Standard

Citat:
Det blir väl spår 11 nu när Urbina är struken?
Hur var det nu med spår 11 på 1640 auto på Axevalla?
Risken är väl stor att Frodes häst får smaka pisken nu ii eftermiddag, vilket inte är tillåtet i Norge.

Tangerina är ett måstestreck trots årsdebut,
men över korta häcken brukar årsdebuter hålla farten i 1.640 m
tillskillnad mot länge distanser.
Steker Ellen Ripley, som var under pari på V85 Bergsåker förra veckan.
Ston brukar behöva lite mer tid för att studsa tillbaka i toppform?
Klart överstreckad och lämnas med varm hand till de tidiga proffstipparna.
Jag tänker samma om Ellen. Fick hårt lopp senast och bara 1 vecka vila. Har jane hall som första häst men risken är att ellen blir släppt till ledning för den är spelad på 15%.

Senast redigerad av Nicklas den 2026-02-28 klockan 11:37.
Gammal 2026-02-28, 13:03   #36

SistaStallskrikets avatar

Reg.datum: apr 2019
Sharp$: 6172
Standard

V85
Inlämnat: 2026-02-28, 13:36
SistaStallskriket andelsspel
Axevalla
Lördag 2026-02-28
Start: 16:10
Kostnad: 1 680,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 11 Celiaz (5, 12)
2: 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12 (1, 7)
4: 8, 9, 12, 13 (14, 15)
5: 2 Jula Redmile Champ (3, 10)
6: 1, 2, 3, 4, 6, 10, 11 (8, 12)
7: 1, 3, 6, 7, 12, 14 (9, 5)
8: 2, 6 (10, 4)

1x10x1x4x1x7x6x2 = 3360 rader.
3360 x 1 x 0,50 kr = 1 680,00 kr.
Totalt: 1 680,00 kr
Rättningskod: MCL HLT DVF
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-02-28, 13:40   #37

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1847
Standard

Chansar till det ordentligt idag. Dagens V8:

6-11
2-5
4
7-10-12-13-14-15
3
1-2-3-4-6-8-10-11-12
6
11

GL alla.
kjel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-02-28, 14:40   #38

Reg.datum: sep 2020
Sharp$: 3477
Standard

V85

11
3,6,12
4
10,14,15
2
1,3,10,11
3,6,7,12
2,6
robert78Polen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-02-28, 14:48   #39

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 20343
Standard

V85
Inlämnat: 2026-02-28, 15:47
Axevalla
Lördag 2026-02-28
Kostnad: 288,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 5, 7, 11 (12, 2)
2: 3, 6, 8, 9, 11 (2, 12)
3: 4 Stens Rubin (6, 2)
4: 2, 6, 8, 9, 12, 15 (13, 14)
5: 1, 2 (3, 4)
6: 11 You to Awsome (3, 6)
7: 3, 5, 9, 10 (7, 12)
8: 3, 6 (4, 10)

4x5x1x6x2x1x4x2 = 1920 rader
1920 x 0.3 x 0,50 kr = 288,00 kr.

Totalt: 288,00 kr
Rättningskod: PVJ NRW JCH
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-02-28, 14:50   #40

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61936
Standard

Inte påläst men efter att ha sett v4 loppen så ser det inte ut att bli många spets och slut vinnare idag. Om mindre än en timme når dessutom regnet Axevalla enligt regnradarn.
Staketkusken (+1)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-02-28, 14:56   #41

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Inte påläst men efter att ha sett v4 loppen så ser det inte ut att bli många spets och slut vinnare idag. Om mindre än en timme når dessutom regnet Axevalla enligt regnradarn.
Ja det vankas nog slirig bana om regnet kommer. Ser ut som löst material på ytan istället för hårdpackat när det vankas regn. Det löser sig sa han som….
Gammal 2026-02-28, 15:05   #42

Standard

Värmningsintryck (vinnare ?)
12 Mr Carnation ser bra ut. Långa vägvinnande kliv i lugn stil. Felfri så jäklar.
15 Börtas Ankare. Ser laddad och tävlingsinriktad ut.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2026-02-28 klockan 15:24.
Gammal 2026-02-28, 15:07   #43
ms

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 3140
Standard

Lycka till!

Avd
1: 11 Celiaz (5, 12)
2: 2, 3, 6, 12 (5, 11)
4: 14 Keep Gamble (15, 13)
5: 2, 6, 9, 10 (3, 4)
6: 3, 6, 10 (1, 2)
7: 3, 6, 7, 9, 12 (1, 5)
8: 2, 6 (4, 1)

1x4x1x1x4x3x5x2 = 480 rader
480 x 0.7 x 0,50 kr = 168,00 kr.

Totalt: 168,00 kr
Rättningskod: TNM TZS WSK
ms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-02-28, 15:08   #44

Baltasars avatar

Reg.datum: jan 2021
Sharp$: 2423
Standard

V85
Axevalla
Lördag 2026-02-28
Vadet gäller startnummer

1: 11 Celiaz (5, 4)
2: 6, 3, 12, 9, 10, 11 (2, 1)
3: 4 Stens Rubin (2,6)
4: 14, 13, 3, 5, 9, 15 (8, 12)
5: 2, 3, 10, 9, 6, 1 (12, 5)
6: 3, 10, 4, 11, 6 (1, 2)
7: 3, 12, 7, 9, 4 (5, 6)
8: 6, 4, 2 (9, 1)

...
Baltasar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-02-28, 15:40   #45

Standard

Mr Carnation Snyggt jobbat Christoffer hästen var stabil i travet och Örjan fick en enkel styrning.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2026-02-28 klockan 15:41.
Gammal 2026-02-28, 15:44   #46

Standard

Ombudet började med två spikar på deras stora system.

Såg att Expressen rankade From The Gar som rank 9:a,
det måste vara årets sämsta rank.

Stekte Sefyr Lane på 4 hästar, JU har skit i stallet. Nu blev det återkommande brasor, men jag gissar att den galna formen är på retur.

Pratar lite emot mig själv, då jag tror massor på 10 Nordic In i avd 8 från stall JU.

Hade hoppas att regnet på Axevalla skulle komma tidigare, men denna gång prickade meteorologerna tidpunkten exakt.
Innerspåret håller fortfarande även om det är något tungt.
Gammal 2026-02-28, 15:47   #47

Standard

Avd 3)
Har 2,3,4,5,6 på lappen, Rubinen kom med efter att ha sett några av ramloppen.
Gammal 2026-02-28, 16:00   #48

Standard

Där hade favoritspelarna mylla, då 2/3 av loppet var på stället marsch.
Det blir så här när ingen vill tävla, annars hade Rubinen torskat.
Kusen är på retur, inget snack om saken.
Gammal 2026-02-28, 16:04   #49

Standard

Bakspåren dominerar
Gammal 2026-02-28, 16:21   #50

Standard

Äntligen!!!!!
8,12,14,15 på lappen.
Gammal 2026-02-28, 16:24   #51

Standard

Kolla var det biter i banan.

2,3,4,6,10 nu
10,11
Budets Hildur spik
6,10
Gammal 2026-02-28, 16:35   #52

Standard

Flotilla var verkligen värd en vinst efter att ha kämpat länge i stenhårda Rikstoto lopp.
Och ” Gubben i lådan” takterna sitter i ryggmärgen.
Bara Början för Örjan ! Det kommer mera på DD tror jag.
Gammal 2026-02-28, 16:37   #53

Standard

Expressen tipsters måste haft hjärnröta, 10 Diego Face är rankad 10:a i papperstidningen, given första rank.
Tar man pröjs för sina tips, förväntar man sig att experterna läst på.
Så jäkla dåligt!
Gammal 2026-02-28, 16:42   #54

Standard

Citat:
Expressen tipsters måste haft hjärnröta, 10 Diego Face är rankad 10:a i papperstidningen, given första rank.
Tar man pröjs för sina tips, förväntar man sig att experterna läst på.
Så jäkla dåligt!
Där klev man av!
Gammal 2026-02-28, 16:47   #55

Standard

1 Twelve O’Clock. Gött Mos. Thorson har knallform på stallet och Karlstedt fixar en skräll i struligt lopp. Psst det går att vinna från framspår oxå !! Men banunderlaget är kass. Dåligt preparerat som vanligt på Axevalla.
Gammal 2026-02-28, 16:50   #56

KalleKluts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
V85
Inlämnat: 2026-02-28, 15:47
Axevalla
Lördag 2026-02-28
Kostnad: 288,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 5, 7, 11 (12, 2)
2: 3, 6, 8, 9, 11 (2, 12)
3: 4 Stens Rubin (6, 2)
4: 2, 6, 8, 9, 12, 15 (13, 14)
5: 1, 2 (3, 4)
6: 11 You to Awsome (3, 6)
7: 3, 5, 9, 10 (7, 12)
8: 3, 6 (4, 10)

4x5x1x6x2x1x4x2 = 1920 rader
1920 x 0.3 x 0,50 kr = 288,00 kr.

Totalt: 288,00 kr
Rättningskod: PVJ NRW JCH
Gött att ranka in 1 Twelwe O'clock på 2 streck!
Nu får vi se vad spurten biter för 11 You to Awsome..
Gammal 2026-02-28, 16:53   #57

Standard

Citat:
Gött att ranka in 1 Twelwe O'clock på 2 streck!
Nu får vi se vad spurten biter för 11 You to Awsome..
Jag fick offra 4 streck på 12,00. Sitter oxå med en spik nu ! Gissa vem ?
Gammal 2026-02-28, 16:56   #58

Standard

Twelve O’Clock kom till Axevalla i sitt livs form, men med Karlstedt bakom tömmarna blev det bara ett kryss i reservrutan.

Får gratulera Tommy, även om det sved att kliva av.

Lyssnade på några förespråkare för kusen under veckan, men lät mig inte övertygas.
Gammal 2026-02-28, 17:08   #59

KalleKluts avatar

Standard

Riktigt usel insats av Svedberg. Men hästen var nog inte bättre..
Gammal 2026-02-28, 17:10   #60

Standard

Citat:
Jag fick offra 4 streck på 12,00. Sitter oxå med en spik nu ! Gissa vem ?
Då var det kört för mig oxå. Alles in ordnung. Spiken var 3 Malarkey.
Gammal 2026-02-28, 17:10   #61

Standard

Kul för Nypan!
Lika kul att Mattues drag satt, med hjälp av 3 strukningar.

Heder Matteus!
Gammal 2026-02-28, 17:13   #62

Standard

Citat:
Riktigt usel insats av Svedberg. Men hästen var nog inte bättre..
Banunderlaget fäller nog sina offer. Men Dalborgs märr var bara bäst.
Gammal 2026-02-28, 17:36   #63

Standard

Som vanligt, såååååååå jäkla iskall!
Gammal 2026-02-28, 17:43   #64

Standard

Citat:
Du är i gott sällskap Jajjan. De två senaste åttorna var definitivt svårfunna i min värld.
Gammal 2026-02-28, 17:49   #65

Standard

Gammal 2026-02-28, 17:55   #66

Reg.datum: maj 2016
Sharp$: 439
Standard

Blev en slant även med 30%

Avd
1: 6, 11, 12 (5, 2)
2: 1, 9, 12 (3, 6)
4: 6, 10, 12, 14, 15 (13, 3)
5: 1, 2, 6, 10, 12 (9, 3)
6: 6, 8 (3, 10)
8: 2, 4, 6, 7 (1, 9).

Totalt: 270,00 kr
Rättningskod: SSP XNK JSG
Altoc (+85)
Toll är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-02-28, 17:55   #67

Standard

Härligt Örjan. Indy Boy var bara bäst. Och den där Örjan är still going strong.
3 stabila vinster.
6 rätt var vad jag orkade med. Åttorna var för svåra.
Gammal 2026-02-28, 17:57   #68

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Toll Visa inlägg
Blev en slant även med 30%

Avd
1: 6, 11, 12 (5, 2)
2: 1, 9, 12 (3, 6)
4: 6, 10, 12, 14, 15 (13, 3)
5: 1, 2, 6, 10, 12 (9, 3)
6: 6, 8 (3, 10)
8: 2, 4, 6, 7 (1, 9).

Totalt: 270,00 kr
Rättningskod: SSP XNK JSG
Bra Jobbat.
Gammal 2026-02-28, 18:14   #69

Standard

5 rätt
Gammal 2026-02-28, 18:16   #70

Standard

Trots 4st låga singelprocentare blir utdelningen ganska moderat när två dunderfavoriter vinner. Ok 500 tusen är väl helt ok men 5-6-7 rätts utdelningen ?

Senast redigerad av Efterhandaren den 2026-02-28 klockan 18:25.
Gammal 2026-02-28, 18:21   #71

Nicklass avatar

Standard

Det blir alltså 4 stora skrällar och ändå blir utdelning på 5 och 6 rätt 11kr respektive 72kr. Måste man få in tre stycken <5% för att vinna 1000kr?
Det blir ju bara megasystem som plockar i alla vinstgrupper.

Kanske dags att plocka bort femrättspotten? Det här blir ju bara löjligt.
Efterhandaren (+5)
Gammal 2026-02-28, 18:24   #72

Nicklass avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
5 rätt
Fick 8st 5or och trodde jag skulle få tillbaka insatsen. Inte ens nära.
Gammal 2026-02-28, 18:26   #73

Sharp$: 5771
Standard

Citat:
Trots 4st låga singelprocentare blir utdelningen ganska moderat när två dunderfavoriter vinner. Ok 500 tusen är väl helt ok.
Jättefavoriten Stens Rubin, ”Järvsöfaks-streckad”, vinner. Liksom Celiaz 61%, den klart största andrafavoriten. Sedan Indy Boy, som var målfotoslagen om att vara tredje största favoriten.
I tillägg så var Nyharajah enormt utskriken av Matteus, Flottila var Elins drag samt Indy Boy hennes spik.
Då är det inte märkligt om utdelningen blir ”moderat”. Lägg till det en lågprocentare från ett stall som inte är blyga med att gå in på toton…
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-02-28, 18:26   #74

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas Visa inlägg
Det blir alltså 4 stora skrällar och ändå blir utdelning på 5 och 6 rätt 11kr respektive 72kr. Måste man få in tre stycken <5% för att vinna 1000kr?
Det blir ju bara megasystem som plockar i alla vinstgrupper.

Kanske dags att plocka bort femrättspotten? Det här blir ju bara löjligt.

Anledningen till att 5 rätt blir lågt är för att det inte är supersvårt att få 5 rätt idag.

En vinnare 85 %
En vinnare 61 %
En vinnare 44 %
En vinnare 23 %

Där har du fyra ganska enkla vinnare som typ nästan alla spelare har.

Sen ska du bara träffa en av dessa hästar.
6 %
4 %
3 %
2 %

Så 5 rätt får väl sägas vara ganska lätt idag. Därav den låga utdelningen för 5 rätt.
Altoc (+85), Strappa71 (+222)
Gammal 2026-02-28, 18:30   #75

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3507
Standard

Samtliga skrällar var spelade på dubbla V85%en på spelet som lämnades in sista 60 minuterna.

Trend-häst-VM av sällan skådat slag.

Alla "drag" satt. Då blir det inte bra betalt. Inte på 8r och absolut inte på 7-6-5 rätt.
Gammal 2026-02-28, 18:50   #76

Nicklass avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Anledningen till att 5 rätt blir lågt är för att det inte är supersvårt att få 5 rätt idag.

En vinnare 85 %
En vinnare 61 %
En vinnare 44 %
En vinnare 23 %

Där har du fyra ganska enkla vinnare som typ nästan alla spelare har.

Sen ska du bara träffa en av dessa hästar.
6 %
4 %
3 %
2 %

Så 5 rätt får väl sägas vara ganska lätt idag. Därav den låga utdelningen för 5 rätt.
Men ändå 3 st mega skrällar + jackpott då tror man det blir en kosing på 7 rätt. så blir det knappt 2000kr. Det är ju inga småspelare som blir inspirerade att fortsätta spela.
Gammal 2026-02-28, 18:55   #77

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Jättefavoriten Stens Rubin, ”Järvsöfaks-streckad”, vinner. Liksom Celiaz 61%, den klart största andrafavoriten. Sedan Indy Boy, som var målfotoslagen om att vara tredje största favoriten.
I tillägg så var Nyharajah enormt utskriken av Matteus, Flottila var Elins drag samt Indy Boy hennes spik.
Då är det inte märkligt om utdelningen blir ”moderat”. Lägg till det en lågprocentare från ett stall som inte är blyga med att gå in på toton…
Att Matteus och Elins sena drag påverkar spelet i närtid typ V/P och TV spel finns ju dokumenterat men att utdelningen på V85 påverkas i lika hög grad verkar inte troligt i min värld. Tidiga Streck tipsen på div sighter av proffsen är nog mer styrande.
Gammal 2026-02-28, 19:06   #78

Standard

Citat:
Att Matteus och Elins sena drag påverkar spelet i närtid typ V/P och TV spel finns ju dokumenterat men att utdelningen på V85 påverkas i lika hög grad verkar inte troligt i min värld. Tidiga Streck tipsen på div sighter av proffsen är nog mer styrande.
Det är bara att se hur trenden var på dessa hästar sista timmen, så ser man att påverkan var stor. Riktigt stor blir påverkan när flera av dragen vinner.
Gammal 2026-02-28, 19:18   #79

Standard

Citat:
Det är bara att se hur trenden var på dessa hästar sista timmen, så ser man att påverkan var stor. Riktigt stor blir påverkan när flera av dragen vinner.
Hur stor del av V85 omsättningen spelas sista timmen ?
Gammal 2026-02-28, 20:08   #80

Standard

Citat:
Hur stor del av V85 omsättningen spelas sista timmen ?
Har inte den siffran, där får vi begära hjälp från Strappa. Men det är mycket pengar, och framförallt ”smarta pengar” som kommer då.
Gammal 2026-02-28, 20:48   #81

Standard

Citat:
Men ändå 3 st mega skrällar + jackpott då tror man det blir en kosing på 7 rätt. så blir det knappt 2000kr. Det är ju inga småspelare som blir inspirerade att fortsätta spela.
Det var EN mega-skräll. Och den trendade uppåt sista timmen den med.
Gammal 2026-02-28, 20:50   #82

Standard

Citat:
Har inte den siffran, där får vi begära hjälp från Strappa. Men det är mycket pengar, och framförallt ”smarta pengar” som kommer då.
Brukar tyvärr inte mäta exakt. Men runt en 3e-del skulle jag uppskatta.

Mot slutet tickar det in mer än 1M/minut.

Senast redigerad av Strappa71 den 2026-03-01 klockan 15:51.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-03-01, 09:23   #83

Reg.datum: aug 2021
Sharp$: 96
Standard

Citat:
Ja fast med V85 vänder sig ATG till spelare som uppskattar lotterier, ombudens söndervarvade andelsspel och harrysspelare. Svenssonspelarna är helt ointressanta.

Dessutom gäller 2000 riksdaler seriösa spelare. För lottospelare kan 30%-alternativet ge betydligt mindre men det kan ju vara kul att "vara nära".

Senast redigerad av Skog den 2026-03-01 klockan 09:47.
Skog är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

td