|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V85 Mantorp lördag 6 juni (2026)
Tänkte jag skulle starta tråden inför helgens V85.
Tydligen har man börjat med nya starttider. Så tydligen 15:10 istället för 16:10, fick jag bittert erfara i lördags. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Det har varit 1h tidigare under EL-helgen under alla år sedan man började med 16-skiten.
Så det var inget nytt alls. Nu är vi tillbaka till 16.10 igen förutom Boden senare i sommar. Det här med "nya 15.10" konstant kör inte igång förrän i september.
|
|
|
|
#3 |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4712Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Får man flika in lite om själva hästspelet och loppen?
Vid ett första ytligt svepande genom startlistan fastnade följande i nätet: Avd 1 Diamantston! 6 La Yuca vinner varannat lopp. Vann senast så... Vågar nog inte spela utan att ta med Berghs 3 MT Tomorrows Hope. Den finåkte ju till vinst senast på Åby. Avd 2 15 ston i volt, medelklass. Dwight Pieters kör 6 Showtime Zon som är given. Även 1 Global Good Enough ser intressant ut. Avd 3 10 Maroon Day möter lämpligare motstånd denna gång. Ingen Jackpot Mearas, ingen Svastano eller Ready Star. Tänkbar spikidé, vi får se... Avd 4 Guld över lång distans fast inte så många "riktiga" guldhästar. 10 Karat River känns nödvändig. Har aldrig varit sämre än tvåa på lång distans i felfritt lopp. Ser att den just nu har 2% Det håller så klart inte i sig man kan bli en vettig spik. Avd 5 3 De Chambeau gick väl rätt bra hos Uhrberg tidigare? Eklundh som tränar och kör leder tränare- och kuskligan på Mantorp. Avd 6 Mer Eklundh-tränat. 5 Rip Wheeler ska nog med. Trivs med Stefan Persson. Avd 7 Det här måste jag grotta ner mig i. Får ingen direkt feeling för någon vid en första anblick. Avd 8 Vilken Sisu! Stolopp för fyraåringar. 1 Moder Teresa Sisu gör årsdebut men Nurmos brukar ha väl förberett. PJ Hagoort kommer med ett bra sto, 6 Mamma Mia Sisu. Blir nog understreckad. |
|
|
|
|
| Ämnesverktyg | |
|
|