Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-09-23, 18:50   #46
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Travkungen Visa inlägg
Mr KP du är tuff du kan mkt väl vinna .Men än häst som inte vinner ihjäl sig och som jag tycker står tufft inne här även om han mött bra motstånd lever farligt.Menar inte pengar utan motstånd Sanity tror jag är en bättre häst liksom Åkes.Erik upp visst men en tuff spik,en panik spik från TT tycker jag.Det finns ingen "s.k Klar" i omgHamnar väl andra ut elelr tredje ut som jag ser det.Bo W sitter på detta lopp. 1.2.3.4.6 assa lås.
Med monster drive struken ändrar det förutsättningar för loppet. Nu kan de köra fort där framme med.

Vilka har TT spikat? Säg inte Hardy ribb!
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-23, 19:39   #47
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 94
Sharp$: 3056
Standard

"Hmm hänger duinte med på ditt eget forum??TT finns under bet spel."

Hej!!

Är ny på sidan och undrar över ovanstående. Kollar under betalspel och finner ej TT där.

Vänligen
Yankee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-23, 19:54   #48
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 149
Sharp$: 1681
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Yankee Visa inlägg
"Hmm hänger duinte med på ditt eget forum??TT finns under bet spel."

Hej!!

Är ny på sidan och undrar över ovanstående. Kollar under betalspel och finner ej TT där.

Vänligen
TT = Travtjänsten och finns under Serviceplay/trav.....

MVH.
Skuumberg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-23, 19:56   #49
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 149
Sharp$: 1681
Standard

Förtydligande till ovan:

Forum/Service Play/Trav&galopp
Skuumberg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-23, 19:58   #50
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 94
Sharp$: 3056
Standard

Tack
Yankee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-23, 20:03   #51
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Travkungen Visa inlägg
Hmm hänger duinte med på ditt eget forum??TT finns under bet spel.
De har spikat Hardy rakt ut.Bo W sitter på leken som sagt om han vill tar han ledningen.Tycker inte att MD skulle vara en anledning att HR skulle vara en spik nu.Det hade väl blivit kamp om ledningen även om Md varit med? Åke är frågan vad han gör? F J kuse är också snabb ut Sanity vågar jag aldrig ta bort vilken kämpe.Tion Medon Sisu är en chans spok för den fräcke den att slå från spets.Ser inga dunder odjur på 60 fållan som kan sätta press.Saston kanske kliver fram ?Parkin? svårt lopp men den blir nog en av mina utgångar i morgon.Spiken!!! inte bestämt ännu.
Tyvärr har spelarservice spikat Tion Medon Sisu, lär sticka iväg i streck pga det. Lägger upp den snart.
Ibland surfar man genom mobilen så man orkar inte läsa alla trådar då.

Detta är en av de svåraste omgångarna på väldigt länge. Tror de blir riktigt hög utdelning. Jävligt svårt detta
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-23, 20:33   #52
 
schteks avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 337
Sharp$: 6698
Standard

Hästarna snurrar runt som en karusell i huvudet och det är inte helt lätt att bena ut den här omgången. i avd.3 håller jag fast vid min första tanke, spik på 12 True Advantage. Åke lät inte så jätteoptimistisk på 5 Juicy Face och rankade Hard Cider som bästa chansen, men han har ju haft fel förut. I kallblodetsloppet vill jag gärna ha med en susare och det är 8 Vildvitter, skoglund tyckte den gick bra senast och att det är hans årstid nu. i 6e tar jag med en norsk susare - 10 Mysterious, gick bra senast. hoppas på tempo och kanske finns en micro-chans. Känns som man måste ha med några susare som ingen snackar om, om man vill ha chans med på d stora pengarna. Blir nog spik på 9 M.T Big Business i sista och lite av en nödspik, gick väldigt bra föra några starter sen, men sen efter det sådär och ngn galopp dock vinst senast. Isemannen upp nu och det känns stabilt iaf! Detta blir ett chanssytem som det ser ut nu:

1: 2,5,7,11
2: 1,6,8
3: 12 True Advantage
4: 2,4,7,9,11
5: 2,6,7,8,10
6: 2,4,10
7: 9 M.T Big Business
schtek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-24, 05:20   #53
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 427
Sharp$: 565
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Criba fram med trollspöt i stoloppet och kallblodsloppet tack!
Knepigt denna lördag då man inte har något lopparkiv på de norska utan får förlita sig rent på intervjuer, ffa i kallblodsloppet. I vart fall tittat lite på loppen i fråga:

Avdelning 3 Ston

Spetsstriden: Jag må vara ensam i landet men jag tror att vasse startkusken Stefan Söderqvist sätter 3 Under The Rainbow i spets här initialt. Hästen har ju mest gått bakom bilen senaste året men spetsade enkelt ifjol från innerspår (18/12-10) hade spår 2 3/8 och gick iväg ok utan att vara snabb då. Hästen har dock sett klart rappare ut utan skor i två senaste starterna och blixtrade till spets bakom bilen näst senast. Volt nu men som sagt är hon klart rappare i steget utan dojjor och är min kandidat till spetsen här initialt. Däremot är hästen enkel och Stefan kommer knappast svara vid allvarlig fråga vilket jag hoppas och tror på att Jörgen Sjunnesson är den första som ställer, han kör en riktig häst i 7 Warrawee Lizzy som jag har i spets efter 500 meter. Finns dock viss risk att voltexperten Åke får iväg favoriten snabbare än försiktige Jörgen men hoppas som sagt inte det då hästen är ganska stor och trevande.

Analys: Propositionen känns denna gång gynnsam för startvolten då spetsen alltid är extra viktig på Färjestad. Därtill är 200000 mot 600000 till startvoltens fördel. Tråkigt spår för megafavoriten tackar vi för och hoppas på vingel eller rent av galopp även om nu Åke är en riktig voltmästare. Han baissar dock hästen lite i travnetintervjun http://travnet.se/StartPage/ . Hon har dock gått felfritt spår 5 två gånger och var stabil men direkt trög från spår 2 näst senast och någon spets blir det inte av egen kraft i alla fall. Vi har ju sett en hel del strykningar för halsinfektioner från Åkes stall på senare tid vilket även det tas i beaktande. Hästen är såklart favorit av en anledning men så mycket har hon inte imponerat på mig och hon ska fällas här. Detta lopp inrymmer omgångens streckfynd i 7 Warrawee Lizzy. Sylvass avslutning senast då Sjunnesson som så ofta körde för defensivt. Stora utropstecken för tre starter sedan då hon slog av ett urstarkt gäng på absoluta topptiden 12,3!! Ingen ens på tillägg matchar detta och dessvärre har även Travtjänsten rankat henne etta ser jag. Synd, men de spelar matematiskt och jag reducerat (hehe..) och hästen är fortfarande mest streckvärd i loppet. Hoppas bara att Jörgen vågar tro på sin häst vilken han borde ha lärt sig kapaciteten på nu. I övrigt finns en klart vettig intervju med vasse Joar Lysaker i Fredagsronden där han går igenom lopp för lopp och framför allt stormvarnar för 11 Support Vacation som ju står klart bra inne här från fint läge. Jag ryggar honom i detta och rankar upp en bit. 12 True Advantage har gått klart bra på slutet och fick fint spår här. Om Björn skulle se att Åke är på väg mot spets med 5:an kommer det säkert brinna till i huvudet på honom då han alltid ska "mäta" sig mot Åke. Tycker för övrigt detta är Björns största brist som kusk, just att han blir alltför känslomässig i sina styrningar just mot Åke. Är dock tacksam för det här då jag ser det som en inteckning för att Åke knappast får stjäla loppet ens om han skulle släppas till spetsen iom att Björn har en bra häst han kan "offra". Detta öppnar snarare upp för andra ekipage. 12:an ska dock streckas på läge,form och kapacitet. Streckas ska oxå 14 Madamacristina Cof som nu förstärks med Calle Lindblom i sulkyn. Gick bra senast på V75 och skämmer inte alls ut sig här. Klart skrällduglig. 6 Leonas Smilla hojtas det om både här och där vilket enligt marknadsföringlagen gör henne överstreckad här för mig. Såg visst fin ut senast men Jorma och voltstart har jag alltid haft lite svårt för och detta kan bli vingligt från början. Inte chanslös men överstreckad på mediahetsen. Sista strecket ger jag till 3 Under The Rainbow då jag ser henne i rygg ledaren här. Mötte övermakten näst senast i en Nurmoshäst och senast blev hon tempotorsk. en halv procent är för lite på denna märr i vart fall då jag fortfarande tror det finns en barfotaeffekt kvar och läget är mycket bra. Med lagom sen lucka vet man aldrig. Större mirakel har hänt i travet...

Min rank: A:7 B: 11,5,12,14 C:6,3 D:2,10,1,9,13,15,4,8

Avdelning 5 Kallisarna. Ja du KP, vet inte vad jag ska säga om detta lopp då jag inte har tillgång till norka lopparkivet. Normalt är kallblodsloppet det roligaste loppet i omgången för mig och senast det begav sig till Unionstrav hade man den goda smaken att öppna upp norska lopparkivet för oss svenskar. Så har inte skett denna gång och det känns rejält handikappat hos mig. Låter ju oerhört uppåt på favoriten och det får man väl ta till sig. Kan dock inte singla en häst jag aldrig sett, då kan man lika gärna gå ner på kvartersbingon. Med det sagt så innehåller ju "alltid" vinnaren i detta lopp beteckningen (NO). Noterar oxå att det enda sto som vunnit mot hingstar i modern tid på V75 deltar här och hon var ju faktiskt riktigt bra då, står dock över henne denna gång enligt devisen en gång är ingen gång och litar på att det tar ytterligare 10 år innan vi behöver se en kallblodsmärr i vinnarcirkeln på rikstoton. Notabelt är oxå att man från tränarhåll speciellt framhåller körspöeffekten på 2:an och 3:an, men det kan såklart gälla fler osynade Norrbaggar i loppet. Streckar endast norska hästar på startfållan här samt 13 Föynlands Kongen som det låter positivt på här. Tar oxå med 9:an som de streckar mer än vi gör. De svenska får vinna först innan jag streckar. tar till mig av Norrmännens egna streckande och rankar upp 2:an på spöeffekt och att han kanske når spetsen här. Lyssna dock inte på mig här då jag bara läst intervjuer som du.

Min rank: A:7,2 B:13,3,6 C:1,9 D:15,4,10,14,8,5,12,11


Streckfördelning Sverige /Norge innan sammanslagningen:

1 2/3
2 17/25
3 9/9
4 3/3
5 1/2
6 9/6
7 42/73
8 2/3
9 1/4
10 24 /20
11 7/3
12 8/5
13 8/7
14 1/1
15 9/10

Vi tror mer på ett sto (10) från tillägg medan norrmännen själva som sett hästarna går på hingstar från startvolten (2,7). Jag tror själv att norrmännen har bättre koll på sina hästar än vi.

Lycka till med liret KP
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+10), Stekel (+10)
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-24, 06:39   #54
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5719
Standard

Tack criba för intressant inlägg.
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-24, 09:05   #55
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 427
Sharp$: 565
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Travkungen Visa inlägg
Hejsan varför skulle du vara den enda i Sverige som har Söderkvist i spets efter 500m?någonstans måste du ha läst detta eller vet att han är startsnabb eller hur?klart han siktar på spets från detta läge.Sedan är det frågan om han kör i spets eller inte.Åke om felfri lär prova rejält.Norska lopparkivet är lätt som en plätt att tillgå bara sök på norsk atg spel på hästar så är det ingen match alls.Åke vinner detta som ett skit om han går felfri men vågar ej spika honom det finns några brasklappar.
Rankingen hos mig är.5.7.6.12.11.10.
Så att du skulle vara unik med din analys tycker jag inte att du är.
Blyge Sjunne släpper direkt om han skulle ha spets och Åke kliver fram.

God tur idag.
Sorry, svarade bara på KP:s fråga. Ska ta det i PM i fortsättningen så du slipper se eländet.
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-24, 10:09   #56
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Travkungen Visa inlägg
Hmm varför inte läsa dem på atg.se ????Klicka på fliken V75 hörnan så finner ni alla intervjuer.
KP postade det inlägget för två dygn sedan, då fanns det inga intervjuer på atg-sidan. Och gnäll inte på criba för att han misstolkar ett inlägg, han vill nog bara visa dig, som är världsbäst i den grenen, hur det känns.

Mindre off topic och mer trav tack. Sen skulle nog flera uppskatta om du postade en länk till norska lopparkivet istället för att berätta hur bra du var på att hitta den.

Har någon studerat One More Flight närmare, känns långsökt att han ska hålla ut alla som är ute efter ledningen va, och även om han skulle lyckas så lär väl ingen ha respekt för den och pressa vidare? Vad tror ni?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-24, 10:26   #57
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 405
Sharp$: 970
Standard

En jättesvår omgång där det gälle att hitta bra spik(ar) och gardera så långt man har råd.
Jag går på två spikar. Den första är Mack Pointer som jag tror kommer att vissla förbi över det relativt korta upploppet. Han kommer att bjudas på det perfekta loppet. Stenhårt tempo där minst fem hästar satsar allt från start och på upploppet står dom stilla när Veijo sänder sista 350.
Den andra spiken är Hardy Ribb som borde vinna detta från vilken position som helst bara inte Christoffer kör fast igen.
En sak till, glöm inte Brave Run !

Lycka till !
Dodo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-24, 12:33   #58
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 475
Sharp$: 818
Standard

Efter många om och men var man klar med skiten. Bli inte alltför avundsjuka nu när jag drar in feting vinsten idag!
System 1 (inte själv på detta):
2,3,4,5,7 (11)
8 (3)
5 (6)
2,3,4,7,9,11 (1)
7, 10 (11)
1,2,3,4,6 (5)
3,4,6,8,9,11,12,15 (2)
2400 rader

Mitt egna system (aningen roligare )
1,3,5,6,11
1,3,6,8
1,5,6,7,11,12,14
7
2,3,6,7,13
2
4
700 rader och en sjuhelvetes utdelning tack!
God tur
forbannat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-24, 13:03   #59
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

De som inte förstår att Lord Mirabelle leder varje meter har aldrig varit på trav. Ingen kan svara. Sen lekstuga. Jag bjuder på den men resten av mina klara måste jag hålla för mig själv så jag blir ensam om sju rätt
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-24, 14:33   #60
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 475
Sharp$: 818
Standard

162 miljoner ska fördelas och de gör det på så sätt att idiot jävlen Åke blir förbannad och kör sönder sin egen häst.. säger som foppa "han är så jäävla dålig, jag skulle vilja ge på honom en smäll! Och det är sant är det"
forbannat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td