Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-09-19, 10:08   #1
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Dubbeljackpot V75 Färjestad 24/9


Årets största(?) jackpot på lördag på min hemmaplan Färjestad, rejält fina lopp också faktiskt trots att det var fantastiskt bra klass på Åby sist!

Mina tankar efter 5 minuter med listorna:

Smålurigt i inledningen faktiskt. Ett måstestreck för mig är Fleetfoot Hanover trots att det är ett 4-årigt sto, Westergård är suverän och hästen verkar vara en vinnare.

Rockefeller F. verkar klassig, har varit finfin i fyra raka. Stabil på benen och lång distans är extra plus och jag tycker inte det är mycket att fundera på, bara att bläddra vidare.

Nirvana gillar jag skarpt ända sedan jag såg henne här på banan i vintras! Har 4-1-2 på 9 starter här och det är visserligen lite av ett elddop den här gången, men loppet ser relativt billigt ut för klassen. Svårt att veta var Juicy Face bottnar, känns dumt att plocka bort den. Tilläggen är jag inte så imponerad av faktiskt, Linbblom på Cristina känns kanske lite intressant.

Återkommer med resten när jag har tid.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-19, 13:13   #2
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Klass 2 ser inte helt lätt ut, streckar man vinnarskallarna och Avanti L.M. på läget så borde man vara hemma.

Är ganska övertygad om att man kan hoppa över de få svenskarna i kallblodsloppet den här gången. Indregaards Lilja var grymt bra när hon trots trafikproblem och dryga spår vann V75 på Romme och även om jag tycker det är ett litet kuskminus nu så är det ett spikbud.

Unionsloppet är enormt fint! Så blir det med den propositionen, mera sånt tack! Sanity var jag lite besviken på senast, men är han i samma slag som tidigare under sommaren så är det bra chans. Monster Drive har varit ganska fin på slutet, men det är bakspår och jag ställer mig tveksam till hysterin som varit på sistone. En 10-tid på Gävle säger inte så jättemycket och det har varit riktigt enkla gäng emot. Senaste insatsen tycker jag inte heller sa speciellt mycket, var skyldig att bli trea där.

Mycket fint stayerlopp! Vidöppet, men 4,6,8,11,15 sätter jag spontant lite framför de andra.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-19, 14:25   #3
 
pjaers avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 108
Sharp$: 2245
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Unionsloppet är enormt fint! Så blir det med den propositionen, mera sånt tack! Sanity var jag lite besviken på senast, men är han i samma slag som tidigare under sommaren så är det bra chans. Monster Drive har varit ganska fin på slutet, men det är bakspår och jag ställer mig tveksam till hysterin som varit på sistone. En 10-tid på Gävle säger inte så jättemycket och det har varit riktigt enkla gäng emot. Senaste insatsen tycker jag inte heller sa speciellt mycket, var skyldig att bli trea där.
Värt att tänka på är att spår sex faktiskt har usel statistik i dom här loppen. Spår 11 är rent statistiskt bättre.
pjaer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-20, 10:40   #4
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

...bara att ladda in, största omsättningen på länge?
Dubbeljackpot fr förra veckan + Norsk pott i Unionstravet!
Nu ska vi plocka hem oljepengar....

Brukar vara kul att se vad Even Elvenes har för hästar, han har bra koll på di Norske... och han slog Micke Nybrinks tips något år, då fick Nybrink "sjunga"...ja vi elsker.... (kanske inte är någon större merit att slå Nybrinks tips, bedöm själva....)

Elvenes tips:
4-3-7-1
8
5-7
4-2-6
10
4-1
11-6-9-12-13
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-20, 10:53   #5
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

Färjestadsprogr V75-tips:

5-4-11-12-6-3-2 (1-7)
8 (6-3)
5-3-10-12-14-2 (1-11)
4-6-7-10-11-3-2-12 (9-8)
7 (2-12)
4-3 (6-1)
15-4-8-1-10 (11-9)
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-20, 15:02   #6
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Länk till norsk sportinfo: http://www.travsport.no/Andre-elemen...r-hestkusklop/

Känns bra att Elvenes också är inne på Indregaards Lilja, men jag kommer förmodligen göra en sällsynt dubbling med favoriten. Känns dumt att gå emot en häst som har svårt för att förlora felfri, står perfekt inne och har ett bra läge. Om jag inte är ute och cyklar så blir det dessutom en kuskförstärkning här, vill minnas att Austevoll är något extra bakom kallblod.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-21, 08:46   #7
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

...det som gör en lite tveksam till 10an är ju att hon är enda sto i loppet, det skall till ngt alldeles Xtra om de skall vara före h/v i mål...och jag vet inte alls om hon tillhör den kategorin, gillar inte att spika hästar jag aldrig sett, speciellt inte kallisar.

Spontant innan man lagt sig ner ordentligt i startlistorna är det ju några till som ser intressanta ut....bl.a.

2 STORM ELD ser ut att veta vad det går ut på...
7 GOMNES TORNADO tänker inte jag vara utan på kupongen...
...sen vill jag gärna ta med en som jag gillar skarpt...
12 LIX MOLLYN, kanske behöver lite flyt för att räcka enda fram men det är inte omöjligt som jag ser det... har gjort dugliga lopp inom V75 flera ggr och är ärlig, Dagfinn är ju van att köra i Sverige...

...sen ska man väl ändå ha 10an med(?)...sen får vi jobba med de andra några varv ett tag till... är det nån som likt Nybrink brukar köra loppen "i badkaret"...
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-21, 09:07   #8
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

... frågetecken???
ser nu att i avd3 har nr15 kuskändring... Dagfinn skulle ha kört men nu är det Tony Wallin, då frågar man sig snabbt... kommer det kuskändring senare även på LIX MOLLYN??? Då blir det något helt annat... vi får se.
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-21, 09:48   #9
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Dagfinn kör Lixen, blev nog fel vid anmälningen i avd 3, Wallin vann ju med den sist. Han är fortfarande uppsatt på två hästar under dagen. Om det blir fler byten lär de raska på med det under dagen så man får se det i god tid.

Storm Eld fick stryk av favoriten för sex starter sen, har gått ganska jämnt med Catos också. Men det är klart man vet ju inte vem som tänder bäst på pisk, det är däri svaret ligger.

Se Liljas lopp på Romme om du har möjlighet, det var ingen bluffseger och hingstar med även där. Helt klart tuffare emot nu dock iom alla fina landsmän.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-21, 10:27   #10
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

OK, kan vara så med kuskändringen... tack för den lösningen isf.

Det är svårt, tycker jag, att hålla koll på norskarna...vad det gjort i loppen mm, då man inte har något lopparkiv, inga uppgifter på utl starter i TravGuron mm... lite av chansningar blir det (för en annan iaf) bra att du har bättre koll på detta!
STORM ELD gillar jag stat på, 18-5-7 säger en del...
Catos har ju 10-10-2 och då undrar man lite mer... lite platstyp över den?
7ans stat är ju hääärlig, 18-3-1 är helt rätt lutning! ... och han ligger ju 1a i turordn så han har plockat fina poäng i fem senaste starterna... Spikeld är ju "nästan" Järvsöfaks kvalitet... men bara nästan!

Helt rätt om körspö! ...hur är det med norsk voltstart? Är det rätt likt svensk eller voltar dom åt andra hållet i nån volt...(eller är det finland???)

Tyvärr har jag idag inget lopparkiv, kanske måste investera i detta en period? Ibland har man inte tid/ork att sitta o grotta ner sig i detta.. men spelnytta har det absolut... sen har mitt lir gått rätt skrynkligt på senare tid, då blir man lite stukad i självförtroendet, men det är bara att komma igen... varför inte i Unionstravet!
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-21, 11:22   #11
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DrD Visa inlägg
OK, kan vara så med kuskändringen... tack för den lösningen isf.

Det är svårt, tycker jag, att hålla koll på norskarna...vad det gjort i loppen mm, då man inte har något lopparkiv, inga uppgifter på utl starter i TravGuron mm... lite av chansningar blir det (för en annan iaf) bra att du har bättre koll på detta!
STORM ELD gillar jag stat på, 18-5-7 säger en del...
Catos har ju 10-10-2 och då undrar man lite mer... lite platstyp över den?
7ans stat är ju hääärlig, 18-3-1 är helt rätt lutning! ... och han ligger ju 1a i turordn så han har plockat fina poäng i fem senaste starterna... Spikeld är ju "nästan" Järvsöfaks kvalitet... men bara nästan!

Helt rätt om körspö! ...hur är det med norsk voltstart? Är det rätt likt svensk eller voltar dom åt andra hållet i nån volt...(eller är det finland???)

Tyvärr har jag idag inget lopparkiv, kanske måste investera i detta en period? Ibland har man inte tid/ork att sitta o grotta ner sig i detta.. men spelnytta har det absolut... sen har mitt lir gått rätt skrynkligt på senare tid, då blir man lite stukad i självförtroendet, men det är bara att komma igen... varför inte i Unionstravet!
Jag har inte bättre koll på de norska än du egentligen, gör helt enkelt slagningar på länken jag postade ovan här. Är så sällan man behöver lopparkiv i norge men nu skulle det sitta fint, någon här som har en fungerande länk kanske?

I norska volten voltar 1-4 medsols, precis som i Sveige. 5-7 voltar motsols och 5 kan räknas som ett springspår. Alla har bättre plats och risken för startgalopper blir mindre med norsk volt. Värt att tänka på att de norska kuskarna inte alltid är helt vana det svenska systemet och kan få svårt att pricka starten bra. Antonsen, Midtfjeld och Gundersen är över till Årjäng och startar ganska frekvent så de borde inte ha några större problem dock.

10-10-2 behöver inte säga så mycket, först runt 2-10 så kan man börja spekulera i om det är en ickevinnare.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-21, 11:26   #12
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Hittade en drös intervjuer till lördagens tävlingar också:

Spoiler:
V75-1
- 1 One More Flight har ett bättre spår än vad han har haft på länge och härifrån är han garanterad en fin resa. Det är inte säkert att Fleetfoot Hanover går iväg i trav och jag tror inte att Espresso tar en längd på min häst. Men taktiken får Kontio bestämma. Hästen känns väldigt fin i träningen men vi får köra efter bästa möjliga pengaplacering. Senast gick han med norskt huvudlag och jag tror att det var därför han vann. Nu provar vi ett norskt huvudlag där man kan höja och sänka skygglapparna under loppets gång. Hästen går barfota runt om, säger Christian Lid Kaasa.

- 2 Lotus Elan visade bra form vid vinsten senast och allt verkar okej efteråt. Läget blev bra och förutsättningarna är fina. Han är startsnabb och kort distans passar bra. Vi siktar på att köra barfota runt om igen och han är inte borta, säger Reijo Liljendahl i stall Stig H Johansson.

- 3 Opal Hall galopperade senast men det var ett olycksfall i arbetet. Han har tränat på fint efteråt och känns fin i jobben. Han är allround vad gäller distanser och formen ska vara fin. Det blir inga ändringar, han går barfota runt om igen. Det är bra emot, men med klaff så slåss han om en tätplacering, säger Tommy Berghagen i stall Stefan Hultman.

- 4 Our Dream gick till anfall från andra par utvändigt 700 meter från mål senast, kom ner i andraspår genom slutsvängen och höll farten bra till slut. Tredje par utvändigt i lågt tempo gången innan. Bra avslutning men chanslös att nå 7 Fleetfoot Hanover. Inte helt avsågad här.

- 5 Lord Mirabelle var inte som bäst senast. Nu känns han bättre i jobben men har knappast toppform. Det hade nog behövts ett lopp i kroppen för det, men samtidigt var Björn mycket nöjd med sista jobbet. Hästen slog sig lite senast och kommer att lättas till denna start, eventuellt kan det bli tal om barfota runt om. Distansen går bra, han är startsnabb och säljer sig dyrt från ledningen, säger Tom Berg i stall Goop.

- 6 Espresso har fin form, vilket han visade när han vann på Klosterskogen senast. Men han möter klart bättre motstånd den här gången och från spår sex blir det att ta upp och backa ner från start. Han avslutar bra med rätt rygglopp, han är lika bra i ryggar som i ledningen, men normalt får han jaga en peng i det här loppet, säger Lars Anvar Kolle.

- 7 Fleetfoot Hanover galopperade i ledningen 800 meter från mål senast och det var en tätplacering som rök. Hon satte ner huvudet mellan frambenen och galopperade. Den här gången ska hon gå med en lång käk som hindrar detta och förhoppningsvis håller hon sig då i trav. OM hon sköter sig tror jag att hon kan vara med och slåss där framme, säger Bo Westergård.

- 8 Tag Laday har bra form och trivs på distansen, men från det här läget ser det svårt ut. Det blir inga ändringar, han går barfota runt om igen, säger Tomas Malmqvist.

- 9 Bally's Smash svarade för ett helt okej lopp i torsdags. Hon känns okej i jobben men kanske inte har samma toppform som vid V75-vinsten i somras. Från det här läget får vi smyga med och hoppas på högt tempo. Kort distans är en fördel. Hon har gått barfota bak på slutet, men nu får hon nog gå med skor bak vilket inte ska ha någon större betydelse, säger Magnus Jakobsson.

- 10 Script Kiddy S.C. är det ett tag sedan jag körde och jag vet inte riktigt hur dagsformen är. Men det var synd att han fick bakspår för han är inte alls dålig när han får vara med där framme direkt. Han möter bra hästar men han gynnas av körspö och ska kunna vara med bland de tre, fyra främsta med klaff på vägen, säger Per Oleg Midtfjeld.

- 11 Mack Pointer har mycket fin form och distansen går bra. Han är startsnabb och har därför ofta körts i ledningen men är inte alls beroende av den. Faktiskt är han nog allra bäst bakifrån. Nu blev läget dåligt och härifrån måste det ändå bli bra tempo för att han ska kunna vinna. Jag siktar på att köra barfota runt om igen, säger Veijo Heiskanen.

- 12 Please Perfect slutade trea i danska derbyt näst senast. Vann lätt från rygg ledaren senast. Inte alls tokig men "omöjligt" läge.


V75-2
- 1 Admiral Sea har fått ett perfekt läge. Jag blev mycket glad när jag såg lottningen eftersom han är startsnabb och växer en klass i ledningen. Det är inte många som tar en längd på honom och jag kommer att köra som att jag har en av de bättre hästarna i loppet. Han är allround så distansen går bra. Det blir inga ändringar, han går barfota runt om igen. Jag har goda förhoppningar, säger Marcus Savin.

- 2 Kiwi Quattro är mer stark än snabb och gynnas av 2 640 meter. Formen är helt okej utan att jag vågar säga toppform. Jag misstänker att körspö kan få en positiv effekt men motståndet är knallhård och mer än en skaplig slant skulle förvåna mig. Vad jag vet blir det inga ändringar i utrustningen, säger Geir Vegard Gundersen.

- 3 Ourselves var positiv vid vinsten från dödens i debuten i vår regi senast och har tränat på fint efteråt. Den långa distansen går bra, han verkar helt allround. Nu är det tuffare emot men han gör säkert ett bra lopp igen och slåss om en tätplacering. Det blir inga ändringar, han går barfota runt om igen, säger Tommy Berghagen i stall Stefan Hultman.

- 4 Gazza Crown har hållit jämn och bra form hela året eftersom vi inte har startat för ofta. Hon har tränat på bra efter senast och kändes bra i lördagsjobbet, så formen kommer att vara bra igen. Nu är det första gången över lång distans men hon är stark så det bör passa. Hon är inte så startsnabb, men öppnade raskare när hon gick barfota bak senast. Blir banan bra så går hon barfota bak och med ett halvstängt huvudlag igen. Hon har gått många lopp i dödens men det är svårt att vinna V75 därifrån. Nu är det några bra emot men felfri bör hon ändå vara med där framme, säger Kurt Björk.

- 5 Dollar Sund fick ta igen sig i somras, men hade tränat mycket inför comebacken så vi trodde på en bra insats. Han var bra vid vinsten även om han bröt ner lite och tog några galoppsteg i sista sväng. Han känns fin i jobben efteråt och är stark och rejäl, så felfri är han med långt framme. Han har inte så bra hovar och lär gå med skor igen, säger Tom Berg i stall Goop.

- 6 Brave Run kördes defensivt senast med tanke på detta lopp. Hon hade ett dåligt spår och gick med skor då, och nu kommer hon att vara vassare barfota runt om. Hon känns pigg i jobben och den långa distansen är en stor fördel. Vi har i alla fall fått ett framspår och har en riktigt bra häst längst ut på vingen, men kusken känner hästen så pass bra att han får lägga upp taktiken själv. Hon ska räknas, säger Michael Sandström.

- 7 Fantastic Ås gick en godkänd slutrunda i tredjespår från sjunde par utvändigt senast. Rapp slutstöt i vida spår från fjärde par utvändigt gången innan. Ingen raket från start och kan hamna illa till.

- 8 Rockefeller F. har visat en snygg utvecklingskurva på slutet. Allt verkar bra efter senast starten och det finns inget att anmärka på. Distansen går bra, han är stark och tål att göra jobbet själv. Det är en trygg häst så övernattning bör gå bra. Han går barfota runt om igen och med ett norskt huvudlag. Trots läget måste han räknas tidigt, säger Ola Samuelsson i stall Kolgjini.

- 9 Eck Sensational håller sin fina form och den långa distansen är inget problem. Efter vad jag har hört har han fått rygg på en startsnabb häst så han borde kunna hamna bra till. Körspö är en stor fördel och det blir inga ändringar i balansen, han tävlar barfota bak. Jag är optimist och tror att han är med bland de tre främsta, säger Kjell Vidar Bråten.

- 10 Ross du Vernay jagar först och främst en peng. Han gillar distansen men är för osäker för att man ska våga tro på honom. Jag har inte planerat några ändringar utan han går med skor runt om igen. Huruvida hästen skärper till sig med körspö är jag osäker på, säger Hans Petter Tholfsen.

- 11 Incredible Volo möter för tuffa hästar. Senast fick hon en turseger och distansen är ingen direkt fördel. Man får nog vara nöjd om hon tjänar en slant, säger Per Oleg Midtfjeld som har kört hästen tidigare.

- 12 Pershing Boy har fått en tävlingspaus. Han blev behandlad efter senaste starten men har tränat på bra nu och var mycket fin på 1.18 full väg i fredagsjobbet. Jag räknar med att formen är bra men från det här läget behöver vi tur. Den långa distansen går bra, han gick fint efter galopp över den näst senast. Normalt tål han att göra jobbet själv men nu är det förstås tuffare emot. Vi är lite utlämnade härifrån, men med klaff är han med i striden, säger Per Ludvig Nilsen.


V75-3
- 1 Mermaid's Legacy är skör och hade fått ett uppehåll inför senast. Har hon tagit det loppet på rätt sätt så kan hon bli intressant, för hon är klart duglig när hon står på fyra fräscha ben. Läget är bra även om hon bara är medelsnabb ut. Hon har inte lyckats hålla upp ledningen hittills men får en fin resa härifrån. Inga ändringar är planerade, hon går barfota bak igen, säger Peter Untersteiner.

- 2 Nirvana har en slitsam stil och fungerade inte barfota näst senast, så hon blev behandlad efter den starten. Hon var bra vid vinsten senast även om det var i ett enklare gäng än vad hon möter nu. Hon känns bra i jobben efteråt och borde gå framåt med loppet i kroppen. Det blir skor igen och hon är rask från start. Nu är det tufft emot på V75 men hon ska inte glömmas bort, säger Stig Sjögren.

- 3 Under the Rainbow var jag mycket nöjd med senast. Hon är ganska startsnabb och kan spetsa, men har vikt sig från ledningen och ska inte gå där. Om det blir spets så släpper vi bara till någon bra, helst Svanstedts som varit riktigt bra vid vinsterna. Min häst har bra kapacitet men att det har blivit många andraplatser är ingen tillfällighet. Med överpace och lucka till slut så är hon tillräckligt bra för att kunna vinna på V75. Det blir inga ändringar, hon går barfota runt om igen, säger Ulf Stenströmer.

- 4 Yvory Queen har fin form men nu möter hon lite tuffare motstånd än vanligt. Hon hade otur senast, hon blev för pigg när vi ryckte bomullen för första gången och galopperade. Den här gången kör vi med fast bomull men som vanligt blir det barfota runt om. Fjärdespåret går nog bra men hon kommer att smygas och det är tufft att tro på seger, säger Håkan K Persson.

- 5 Juicy Face är obesegrad efter två starter i regi Åke Svanstedt. Gick på från sjätte par utvändigt varvet från mål senast, blev kvar i tredjespår men avgjorde lekande lätt över upploppet. Andra par utvändigt gången innan. Först i andraspår med varvet till mål. Vann överlägset efter att ledaren galopperat i slutsvängen. Given favorit här.

- 6 Leonas Smilla fick en träningsperiod i somras och har varit mycket uppåt i de två senaste starterna. Hon höll mycket bra från dödens näst senast och avslutade 1.10,5 sista 500 meter senast när hon vann med krafter kvar. Hon var fin i veckans jobb och ska vara minst lika bra nu. Läget är bra och hon har spetsat flera gånger tidigare, men går från alla positioner. Vi siktar på att köra barfota runt om igen men kanske rycker vi tussarna denna gång. Med tanke på läget är hon nog min bästa chans, säger Oskar Svanberg.

- 7 Warrawee Lizzy var duktig senast och har fin form. Hon är ingen man laddar med från start men kan ändå öppna ganska bra, och jag är nöjd med spåret eftersom hon kan vara lite knepig i voltstart. Hon gick barfota fram senast, men var nära att galoppera i sista sväng och eventuellt blir det skor runt om nu. Vid bra bana kan det kanske bli barfota runt om, men det har ingen större betydelse för henne. Jag tycker att hon är väldigt bra för klassen och hon står bra inne i detta lopp, säger Rune Sörensen.

- 8 Aggas Diva har visat förbättrad form på slutet och känns ännu bättre i jobben efteråt, så nu höjer vi ribban. Trots sin ålder har hon varit lite valpig, men nu verkar hon ha mognat. För dagen är barfota fram optimalt för henne och det blir inga ändringar. Hon har tagit sina segrar från ledningen men är ändå vassare bakifrån. Senast fanns det lite krafter kvar och det blir spännande om hon få rätt lopp, säger Anders Binklinge.

- 9 Lady Lee är lite chansartad i voltstart och därför passar bakspåret bra. Hon har fin form och kämpar på, men får ändå svårt att hålla undan 20 meter för Madamen, det hade nog behövt vara det dubbla. Det blir inga ändringar, Lady Lee går barfota fram igen och siktar på en peng, säger Kerstin Hell.

- 10 Global Kitten har varit jättefin på slutet. Hon har haft krafter kvar vid vinsterna och har riktigt bra form nu. Hon tål att göra en del själv men är bara normal från start och härifrån blir det nog till att söka ryggar. Det blir inga ändringar, hon går barfota runt om igen och är min bästa chans, säger Magnus Jakobsson.

- 11 Support Vacation har fått spår två på tilläggsvolten. Jag hoppas att hon går iväg felfritt men jag är rädd för att det kan bli startgalopp. Hon håller fin form, vilket hon visade vid segern på Jarlsberg senast. Medeldistans ser jag som en fördel jämfört med kort distans. Jag känner inte till motståndet så värst men felfri tror jag att hon dyker upp i den främre träffen. Hon går med skor runt om igen, säger Erik Killingmo.

- 12 True Advantage kom inte till i loppet senast, men gick bra till slut och hade lite krafter kvar. Allt är bra efter den starten och hon är en av flera som ska räknas i ett öppet lopp. Det blir troligen inga ändringar, hon lär gå med skor igen eftersom det har fungerat så bra på slutet, säger Marcus M Melander.

- 13 LongIsland Icetea har bra form och bör klara spåret. Nu slipper hon att möta de bästa fyraåringarna och går ner i klass. Hon tål att göra jobbet själv men härifrån behöver hon nog lite hjälp på vägen ändå. Det blir inga ändringar, hon går barfota runt om igen, säger Tomas Malmqvist.

- 14 Madamacristina COF är den klart bättre av mina två och normalt tar hon sina 20 meter utan problem på Lady Lee. Madamen har bra form och går alltid starkt till slut. Spåret ska hon klara och jag tycker att hon möter enklare motstånd nu än senast, men det får ju inte strula. Det blir inga ändringar, hon går barfota runt om och med ett helstängt huvudlag igen, säger Kerstin Hell.

- 15 Destiny Bie Bopp var pigg och fin i söndagsjobbet och har tagit det senaste loppet på bra sätt. Nu är det tuffare motstånd men det ska bli roligt att vara med och se hur långt hon räcker. Hon tål tuffa resor och brukar bli sur om man tar för mycket i henne. Hon trivs och brukar gå fint på Färjestad vilket känns bra. Det blir inga ändringar, hon går med skor som vanligt, säger Ulrika Almkvist.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Stekel den 2011-09-21 klockan 11:29.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-21, 14:31   #13
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

Snyggt Stekel, denna spoiler med intervjuer blir värdefull läsning,
och bra att du hade klart för dig med norsk volt, hade för mig att det var nån snurrig motsolsvariant... nu gäller att bedöma kusk, läge, rutin svensk volt...och ev fördel körspö.. sen sätta in allt i svensk konkurrens, di norske brukar ju ha det svårt...om vi bortser ifrån kallbloden!!
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-22, 08:04   #14
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

Här finns ett flertal Norska sidor, kanske kan man hitta ngt matnyttigt?

http://travsider.com/
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-22, 08:17   #15
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

Tips från Norsk Rikstoto:

Avd V75 - kr 384,00
2, 3, 5, 7
8 Rockefeller F.
5 Juicy Face
4, 6
2, 7, 15
2, 4, 6, 11
3, 4, 6, 8, 9, 11, 12, 15

...så här vid hastig påsyn förefaller det intressant att:
- de INTE har nr10 i kallisloppet avd5...
- att de INTE (på 8st i sista) har Untersteiners 13, skrällkusken ska väl med på så många kan man tycka vid tidig påsyn... men man kanske ändrar sig senare...
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td