Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-10-17, 08:45   #1
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

V75 Romme 22/10


Sådär! Startlistorna är rykande färska och i och med mina tidiga tankar börjar vi snacka upp helgens omgång! Fakta, motiverade tankar och gemensam promenad mot miljonerna! Nu kör vi!

Avd.1) Klass 1 1640a och här säger jag bara ÄNTLIGEN!! 2 M.T.Felicia gjorde en mycket god vän mig uppmärksam på i regi Håkan "Hockey" Eriksson inför starten den 17/8! Då tyckte jag han var totalt ute och vimsade men det visade sig att den här pålästa mannen hade rätt! "Hockey" har nog inte tagit ett upplopp i sån hastighet sedan Landers Legends tider och det säger inte lite... Hästen blev tvåa efter en formidabel spurt från absoluta kön på 14,7 till ev. oddset 44 ggr! Britt Hudson vann! Kort därpå gick hästen till Stig H Johansson och Torbjörn Jansson fick förtroendet i första starten. Blev fyra efter toppspurt efter ett struligt lopp från spår 8 auto! Sedan har det rullat på och hästen har verkligen presterat från svåra lägen i varenda start sedan Hockeys sista! Nu är det äntligen dags! Drömläge över drömdistans! Trots hårt motstånd från främst 3 Aristocat Boko tror jag att min spik är klar! En nästagångare med läge där magkänslan bara skriker "nu är det dags"! SPIK!

Avd.2 Klass 2 2640 volt och 12 Arbys Amalia jagar tionde raka! Det här är verkligen en undantagshäst! Jag har varit lite tveksam till om det verkligen är en kanon men dom senaste starterna har fått mig att inse att det här är något utöver det vanliga! Solklar favorit men från tolfte blir det match! 1 Across The Bridge och 2 Glenn Palema är första utmanare och det är inga skithästar! 6 Walk To Remember kan bli ett utropstecken i höst/vinter och formen är redan där! Örjan från springspår = god chans vara med på fotot! Passas! Om flera streck så glöm inte bort 10 Lyckes Per som är stark och har toppform! Den kommer inte bli hårt streckad mot det här motståndet men kan absolut vinna vid minsta klaff! Stormvarning! Klaff behöver verkligen 8 Parangons Legacy men rygg ledaren och lucka låter väl intressant på en lågprocentare med toppform? 3 Lineup Du Jape var det gap om sist och hästen gjorde inte bort sig. Intressant med Takter igen och om barfota runt om igen så blir det kanske streck...

Avd.3 Gulddivisionen 2140 a. 1 Conrads Epilog och 2 Device krigar om ryggen på 3 Global Investment! Jag tror Bergh klarar av den striden och visst har Conrads lite chans om luckan kommer!? Jag tror att Global Investment är på väg mot vinterform och insatserna blir bättre och bättre. Nu har Goop spetsläge och därifrån har Globalen väldigt bra chans! 4 Yellow Eden och 5 Youpie har inte möjlighet att ta sig förbi dom tre invändiga, tror jag. 6 Reven D´amour ska bli intressant att se om Larsson kör barfota igen men läget gör att jag avstår. Det gäller dom utvändiga 7 Timetosaygoodbye och 8 Iceland också... 9 Dig For Dollars har verkligen maskerad toppform och läget är smaskigt! Väldigt tidig i loppet och kul outsider om jag garderar! 10 Beanie M.M. med Takter är tidig om gardering! Men som sagt.... Här kan Goop vara ett mycket troligt spikförslag!

Avd.4 Dubbelcupen final kallblod 2140 volt. 10 Flex är i sitt livs form och här känns det som att det är spiken i loppet annars måste jag nog överväga näst intill helgardering! Flex är numera travsäker vilket inte alltid har varit fallet! Fyra raka felfria och lika många segrar. Glädjande nog verkar Flex ha växt i sin kropp och poletten har fallit ner! Vid vinsterna har hästen visat upp formidabla speeder och har nu lärt sig hålla reda på benen även i överljudsfart! Ja, kan luta åt spikförslag! Därbakom kan jag räkna upp hur många som helst som har form och fart att utmana! 1 Edolles Malte är kapabel och har läge. 2 Ekke Ålj är intressant med Calle upp! Kan gå hur fort som helst men har gränslöst nära till galopp och till skillnad från Flex far benen iväg i tempoväxlingar även om det bara är ett "g" i raden. Formen kanske något vikande också liksom spårminus men som sagt. Intressant med Calle! 4 Lome Odin har osäker form men den här kan flytta på sig och trivs med Örjan! Kollas i värmning lite extra noggrant! Övriga har också möjligheter men nämner 8 Hibogubben, 14 Torlandia och 15 Järvsö Rune lite extra. Torlandia kanske fungerar bäst över kort distans men toppformen är där! Rune har tunga tillägg men kan hinna dit om överpace!

Avd.5 Stolopp 2140 volt. 1 Kimono Pearl och 4 Tofu, Erik mot Björn, bör göra upp! Två unga hästar under utveckling. Bäst på start! Vill dock varna kraftigt för 11 Dry Martini som förvisso bara får sex dagar mellan loppen men hästen har varit bra ett tag och igår var den tvåa bakom Elles W. Phedo. Kan vara värd en markering och den blir nog inte så hårt streckad. Tråkigt spår men Calle upp och formen är uppåt på 12 Global Mix så den är nog streckvärd. 15 S.H.T.´s Playmate med Takter är bästa hästen men har således även handikappats med dubbla tillägg men det här kanske är veckans Cruise Speed?

Avd.6 Bronsdivisionen 1640 a. Carl-Erik Lindblom har jag nämnt i var och varannat lopp men han har en ganska intressant lördag med en hel del fina hästar och i brons kör han 2 Madamacristina Cof som verkligen är en häst som står på tur! Äntligen bra läge också och distansen är inget negativt! Hästen har härdats i tuffa gäng och gjort det bra. Kanske proppen ur i helgen? Steckas alla dagar i veckan! 3 Gossips King är som en bergochdalbana! Nollor varvas med vinster! När den väl fungerar, och jag vågar inte chansa på att den inte gör det på lördag, så är den med där framme och ofta med en vinst! Streck! 7 Argwintina hade varit ett spikförslag med spår längre in! Den här kan verkligen flytta på sig! Tung långspurt vid segern senast där den slog klorna i en så pass bra häst som Sundviks Saigon som gått i spets! Bra prestation! HÖGAKTUELL HÄR! Spåren 9-10-11-12 kliver med garanti in i leken om det går undan första varvet! Extra varning för 10 Storm Brodde!

Avd.7 Silverdivisionen 2640 volt. Här blir mitt bästa tips ett avslag!! Det kanske inte är känt för den breda allmänheten men i Eskilstuna och Sundbyholm lyder ett djungelordspråk "ta bort "Hockey" från bricka ett i volt"! Håkan "Hockey" Eriksson må vara en hästkarl av rang som behärskar det mesta inom trav UTOM att leda volt! Han är totalt oduglig att leda volten och det till och med på hemmabanan i vardagslunk. På V75 är han chanslös! Läs, lär och kom ihåg! På lördag får han som bäst fjärde in! 1 Macho Gossip kommer att dra till sig streck men är tyvärr chanslös! Spela i nästa start istället om det är annat spår och låt andra slösa ett streck här! Nej det här vinner väl 5 Up Date Hoss felfri? Vilken spurt på Gävle!!?? 7 Jasper Lane vinner om Erik inte kör felfritt från femte. Vid närmare eftertanke är det nog kanske veckans lås om inte 9 Avalon Spider är sådär smällfin som den kan vara emellanåt men den gillar väl inte volt så det kanske är ett lyxstreck från andraspår i andra led? Galopp galopp galopp?

Såhär ser mitt skelett till rad ut måndag förmiddag....

1) 2 M.T.Felicia
2) 1 2 3 6 8 10 12
3) 3 9
4) 10 Flex
5) 1 4 6 9 11 12 14 15
6) 2 3 5 6 7 9 10 11 12
7) 5 7

2016 rader.... Brukar spela runt 2.500 rader. Får se hur lik den här raden blir "slutprodukten"...
Ja det var en snabb överblick och mina tidiga tankar!
Nu klappar vi igång veckans uppsnack!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
pjaer (+1), donkyklonk (+5), pma (+1), steen (+1), trance_error (+1), Stekel (+5), Arch (+10), AbbeAce (+5), Fyran (+4)

Senast redigerad av doob den 2011-10-17 klockan 09:08.
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-17, 12:24   #2
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3816
Standard

Fina analyser så här tidigt! Sharp$!

Håller med om både mt.felicia och Flex så väldigt intressanta. Dock mer tveksam på global investment. Tycker det finns mycket bättre hästar i fältet, men med de senaste insatserna som varit långt överförväntan samt spetschans gör den såklart intressant, men inget jag litar på!
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-17, 13:54   #3
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Mycket snygg genomgång - kudos till dig...!

Mycket svår omgång - risk för jackpot igen! Inte ett enda lopp som det direkt känns att "här skall jag spika"! Min spik blir nog ändå Argwentina som spurtade grymt senast och borde inte kunnat vinna när det gått så långsamt med en bra kuse i ledningen!

/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-17, 17:32   #4
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
Mycket snygg genomgång - kudos till dig...!

Mycket svår omgång - risk för jackpot igen! Inte ett enda lopp som det direkt känns att "här skall jag spika"! Min spik blir nog ändå Argwentina som spurtade grymt senast och borde inte kunnat vinna när det gått så långsamt med en bra kuse i ledningen!

/Badass
Är det någon bana som brukar generera höga utdelningar så är det Romme.


Jag lutar mot Beanie MM som chansspik faktiskt. Har mött Globalen 9 gånger och det står 7-2 inbördes mellan dom till Beanies favör. Avgörandet blir nog hur strecken står sig senare mot slutet av veckan. Samt Goops kommentar i aftonbladet imorgon. Han brukar berätta vad han tror om sina chanser.

Global Investment - Beanie M.M.
2 - 7

S 111001-7
Bs 110910-7
År 110716-7
Å 100918-8
Å 100918-4
E 100703-6
Ös 100612-6
Ös 090606-6
S 070321-4
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-17, 21:45   #5
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Överstreckade

Ed You (V75-1) - Mycket bra häst men motstånd, läge och distans talar emot. Tyngsta faktorn emot blir ändå kusk, marginalerna är små på sprint i högre klasser och det räcker inte med bra häst för god chans på vinst.

Dig For Dollars/Go On Pale (V75-3) - Form på båda hållen. Hårt lopp förra veckan gör dem dock chanslösa här, mer tid behövs för återhämtning på den här nivån.

Jasper Lane (V75-7) - Kändes klar vid första anblicken på faktorerna kusk, form, spår och distans. Hästen har varit riktigt bra i två raka lopp i dödens (helt klart ursäktad för förlusten senast) och det är just det som talar emot, speciellt som det är risk för ännu ett lopp där. Maxwell Mayday/Up Date Hoss istället förstavalen i loppet på form och spår (förhöjd galopprisk överskattad faktor och bedöms hålla nere streckprocent). Skriver under på baissen av Macho Gossip, några för bra emot här och kusken har svårt att vinna V75 i de högre klasserna.


Bästa spiken

Arby's Amalia (V75-2) - Inte varit nära att förlora i 9 raka, dessutom felfri i alla! Distans och låg klass avgör det här loppet i mitt huvud, det är som regel inga svårigheter att som favorit någon gång under loppet runda fram till dödens/ledning relativt billigt vid den här lopptypen. Klass och startmetod gör dessutom att man kan räkna ner faktorn trafikproblem pga startgalopper. Spår, amatörträning och relativt underskattad kusk gör att strecken troligtvis hålls på rimlig nivå.


Bronsdivisionen

Håller med er på Argwintina, spår och kusk håller bedömt strecken lägre än chans. Lollo Zet klar förstahäst för mig på startsnabbhet, stallform och distans! Opal Hall står hårt inne men duger bra i klassen. Benskins också bra för klassen när han är i ordning och har ett bra läge här, blir förmodligen lite överstreckad på Björn. Madamacristina Cof har bra läge och form, positivt med kusk som nästan aldrig blir överstreckad på V75. Calvados Crane är rask och har vunnit V75 förut, men struken för förkylning på Gävle senast så glöm den. Övriga också borta på häst, kusk, läge eller kombination.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
doob (+3)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-17, 21:51   #6
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Första preliminära systemet, tanken är att gå lite kortare i guld och kommer förmodligen banta bort både Jasper Lane och Ed You.

1,2,3,4,6,7,8
12
3,4,7,10
4,6,8,9,10,12
1,6
2,5,6,7,9
4,5,7
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-18, 00:34   #7
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Stekel:
Är det någon som skall fällas så är det Arbys Amalia - det är en sak att slakta på landsbygden än att vinna på travets elitserie - särskilt från tolftespår (volt) och mot klart bättre hästar och kuskar! När hon nu också blir storfavorit så är hon en solklar häst att försöka fälla!

Med volt brukar det heller inte bli något högre utgångstempo som kan gynna bakspårshästarna, heller!

Kanske är hon överlägsen men tillåt mig tvivla... Upploppet är visserligen till hennes fördel men jag är inte säker att det räcker till ändå... Här får hon dryga spår på vägen och inget gratis fram till dödens eller ledningen - här kommer hon få kämpa för varje meter!!!

Här vinner troligtvis någon utav 1, 5, 6, 10 med 10 som det roligaste - om det bara blir tempo på loppet - men då kanske Arbys är bäst...? Ja, ja - svårt är det i alla fall!


/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-18, 09:42   #8
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Bra tankar Stekel och Badass.... Nya infallsvinklar stärker! Off Topic! Jag åker bort ett par dagar och kommer inte ha möjlighet att delge Spelarservice under Serviceplay för er som undrar var det tog vägen idag. Kanske någon annan har möjlighet?
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-19, 23:01   #9
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 212
Sharp$: 1240
Standard

För mig lutar det åt att eventuellt gå på att spika Global Investment den är riktigt bra och är en av mina favoriter som sällan sviker. Om man vill garderar man med Beanie M..M veckans självklara lås enligt mig.

Bara 6 lopp kvar och lösa
Travaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-20, 06:21   #10
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
Stekel:
Är det någon som skall fällas så är det Arbys Amalia - det är en sak att slakta på landsbygden än att vinna på travets elitserie - särskilt från tolftespår (volt) och mot klart bättre hästar och kuskar! När hon nu också blir storfavorit så är hon en solklar häst att försöka fälla!

Med volt brukar det heller inte bli något högre utgångstempo som kan gynna bakspårshästarna, heller!

Kanske är hon överlägsen men tillåt mig tvivla... Upploppet är visserligen till hennes fördel men jag är inte säker att det räcker till ändå... Här får hon dryga spår på vägen och inget gratis fram till dödens eller ledningen - här kommer hon få kämpa för varje meter!!!

Här vinner troligtvis någon utav 1, 5, 6, 10 med 10 som det roligaste - om det bara blir tempo på loppet - men då kanske Arbys är bäst...? Ja, ja - svårt är det i alla fall!


/Badass

Vid varje omstart så sjunker favoritfrekvensen med.
Allt handlar ändå om strecken den drar på sig. Kollade lite jämförelse med ettan. http://classic.atg.se/ResultatServle...Type=VP&race=8

Där mötte de varann. Arbys stod i 2x Across i 3x (tack vare att Örjan körde, annars 4+).
Spår 8 resp spår 10.

Tempo: första 500 1.14.0 (8 Arby's Amalia), 1000 1.18.1 (8 Arby's Amalia)
sista 500 1.12.6
Segermarginal: 5.5 längd
Dock har Across utvecklats rejält sedan Bergh tagit över den.

Det som talar emot favoriten är att det är blandat sto/hingst/valack. Med endast 2 ston. Finns ju en anledning till varför ston har svårare att hävda sig bland hingstar. Helt klart överstreckad som det ser ut nu tom. Hästen vinner knappast 6 av 10 lopp med dessa förutsättningar.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-20, 10:35   #11
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Vid varje omstart så sjunker favoritfrekvensen med.
Rätta mig om jag har fel, men i den statistiken (antar att du är inne på voltstart i klass 2/klass 1 och 2) har de allra flesta favoriter framspår va? Lite annorlunda med bakspår skulle jag gissa?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-20, 16:34   #12
 
pjaers avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 108
Sharp$: 2245
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Rätta mig om jag har fel, men i den statistiken (antar att du är inne på voltstart i klass 2/klass 1 och 2) har de allra flesta favoriter framspår va? Lite annorlunda med bakspår skulle jag gissa?
Lägger mig i lite. Men statistikbibeln ex. säger inget om spår på favoriten utan går bara på hur det gick för favoriten efter omstart.
Vinstchansen halveras för fav. och fördelas relativt jämt mellan rank 2-6.
pjaer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-20, 16:36   #13
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 377
Sharp$: 2625
Standard

Kimono Pearl borde vara bästa spiken? Vunnit två av tre från dödens och sköt till bra som tvåa med sen lucka i det tredje. Har dålig koll på startsnabbheten men Erik brukar vara säker från spår ett och de vänder säkert bort de flesta. Annars släpper väl alla fega fjantar till favoriten. Det är ju så det brukar gå till i alla fall.

SPIK!
Snapphanen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-20, 17:00   #14
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Tjena alla trav lövers.
Svår omg tycker jag men i nuläget lutar det åt 2 spikföslag,
tror endel på jasper och madam. Tror Jasper tar spets och mycket
vunnit men lite skraj för Avalons speed. Madam i 6e kan leda runt om
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-20, 17:03   #15
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Jag gillar också K Pearl men lite rädd han blir instängd men absolut ett roligt spik
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td