Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-08-29, 10:51   #106
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eddieh Visa inlägg
Ser nog hellre att vi går på Jurets linje.

60 % till slutsegraren
20% till grundserieettan
20 % till slutspelstvåan
Det här är ju en amerikansk sport så varför premiera tvåan

Jaja alla får väl säga sitt så kör vi på majoriteten
BroderH är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-29, 12:04   #107
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6757

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Mig spelar det ingen roll hur vi delar upp det. Grundserieettan bör få nåt.

Lagnamn, står Arch inom parantes. Går inte att missa. Också, jag är den person med roligaste lag-logos och ja, man kan direkt se hur det gick förra året...
__________________
[aka illen]
MLB 2010 74-83-7 +1.25u
NBA 2013 158-111-5 $$
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-29, 18:42   #108
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eddieh Visa inlägg
Ser nog hellre att vi går på Jurets linje.

60 % till slutsegraren
20% till grundserieettan
20 % till slutspelstvåan
Jag röstar för detta också.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-30, 02:41   #109
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Har nu precis gjort en lottning på Archs randompicker sida och resultatet blev följande:

https://www.randompicker.com/Project...y=226143x82385
Jag trodde att hela poängen med det här var att det skulle ske utan att resultatet skulle kunna misstänkliggöras.
Därför hade det varit bra om man släppt länken till lottningens sida innan själva lottningen skedde.

Som det här utfördes kunde ju det ha lottats om tills man fick ett önskvärt resultat och därefter släppt länken till just den lottningen.

Ådön Raptors är mitt lag.

Senast redigerad av jaroiten den 2015-08-30 klockan 03:32.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-30, 09:24   #110
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Jag trodde att hela poängen med det här var att det skulle ske utan att resultatet skulle kunna misstänkliggöras.
Därför hade det varit bra om man släppt länken till lottningens sida innan själva lottningen skedde.

Som det här utfördes kunde ju det ha lottats om tills man fick ett önskvärt resultat och därefter släppt länken till just den lottningen.

Ådön Raptors är mitt lag.
Du vet med all tydlighet inte hur randompicker fungerar. Det går inte att lotta om när man väl lottat utan då är positionerna låsta direkt.

Det går att trycka på en länk i lottningen som visar alla tidigare lottningar som jag gjort och eftersom det endast finns 1 lottning där så kan jag inte ha gjort flera lottningar för att se till så att just du skulle komma sist.

Jag fick ingen länk till resultatet förrän lottningen var klar så jag vet inte ens om man kunde bjudit in någon som skulle övervaka lottningen. Man redigerade priser och deltagare ända tills man valde att slutföra lottningen och redigerarsidan lär ju inte alla kunna komma åt.

Hur man än lottat så hade det väl alltid funnits en viss grad av misstänksamhet för fusk men precis som ni litar på att jag agerar bank så får man försöka lita på att jag inte skulle manipulera någon lottning av draftordning.

Det finns för och nackdelar med alla positioner i draften så det gäller bara att anpassa sig efter det. Du får pick nr 14 och 15 så du kan plocka två toppspelare i rad medans Lillis får pick nr 1 och nr 28 och måste vänta länge innan han får plocka sin andra spelare.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+5), Arch (+10)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-30, 10:20   #111
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Du vet med all tydlighet inte hur randompicker fungerar. Det går inte att lotta om när man väl lottat utan då är positionerna låsta direkt.
Jag testade faktiskt lite själv för att se hur det funkade, men nej det är sant jag har väl inte stenkoll men tror ändå jag har hyfsad koll.

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Det går att trycka på en länk i lottningen som visar alla tidigare lottningar som jag gjort och eftersom det endast finns 1 lottning där så kan jag inte ha gjort flera lottningar för att se till så att just du skulle komma sist.
En lottning per konto visst, men det är ju inget som hindrar en från att skapa flera konton om man vill.

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Jag fick ingen länk till resultatet förrän lottningen var klar så jag vet inte ens om man kunde bjudit in någon som skulle övervaka lottningen. Man redigerade priser och deltagare ända tills man valde att slutföra lottningen och redigerarsidan lär ju inte alla kunna komma åt.
Jag föreslog att man skulle ha släppt länken till lottningen innan den genomfördes, likt så här:
https://www.randompicker.com/protocol/226646x10776. Sen väntat någon dag och därefter utfört "final draw". Då hade alla kunnat veta att det inte utfördes flera olika lottningar och den som passade bäst valdes.

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Hur man än lottat så hade det väl alltid funnits en viss grad av misstänksamhet för fusk men precis som ni litar på att jag agerar bank så får man försöka lita på att jag inte skulle manipulera någon lottning av draftordning.
Om man lottat via espns default så hade det nog inte gått att misstänka i alla fall. Om man väljer att utföra lottningen offsite så bör man se till att det är helt omöjligt att fuska. Jag kom med ett alternativt förslag om att man skulle utföra den på real-life events. Som typ alla fick en måltipsmatch var och den matchen med snabbaste målet fick hamna först i draftordningen osv. Det hade varit svårt att fuska med. Men randompicker lät bättre utan att jag hade exakt koll på hur det funkade, men så som det utfördes i det här fallet så var det ju rum för fusk.

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Det finns för och nackdelar med alla positioner i draften så det gäller bara att anpassa sig efter det. Du får pick nr 14 och 15 så du kan plocka två toppspelare i rad medans Lillis får pick nr 1 och nr 28 och måste vänta länge innan han får plocka sin andra spelare.
Det finns även för och nackdelar med alla trupper i fotbollsallsvenskan. Men det är ju klart att man som manager hellre har Malmös än Falkenbergs på samma sätt som man som GM i fantasy hellre har pick 1 och 28 än 14 och 15 eftersom att skillnaden i kvalitet i picks minskar ju senare in i draften man kommer.



Med det sagt så tror jag inte att det var något fuffens med den här lottningen och jag accepterar min position att få drafta sist. Men jag tycker att en liknande lottning borde ske på ett annat mer kontrollerat sätt nästa gång.

Senast redigerad av jaroiten den 2015-08-30 klockan 10:52.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-30, 10:28   #112
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Problemet är inte runda 1 och 2 för mig med sent pick, däremot blir pick 3 väldigt sent med 14 lag, får hoppas någon faller
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-30, 19:14   #113
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Norrfjärden,Piteå
Inlägg: 398
Sharp$: 2312
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Jag testade faktiskt lite själv för att se hur det funkade, men nej det är sant jag har väl inte stenkoll men tror ändå jag har hyfsad koll.

En lottning per konto visst, men det är ju inget som hindrar en från att skapa flera konton om man vill.

Jag föreslog att man skulle ha släppt länken till lottningen innan den genomfördes, likt så här:
https://www.randompicker.com/protocol/226646x10776. Sen väntat någon dag och därefter utfört "final draw". Då hade alla kunnat veta att det inte utfördes flera olika lottningar och den som passade bäst valdes.


Om man lottat via espns default så hade det nog inte gått att misstänka i alla fall. Om man väljer att utföra lottningen offsite så bör man se till att det är helt omöjligt att fuska. Jag kom med ett alternativt förslag om att man skulle utföra den på real-life events. Som typ alla fick en måltipsmatch var och den matchen med snabbaste målet fick hamna först i draftordningen osv. Det hade varit svårt att fuska med. Men randompicker lät bättre utan att jag hade exakt koll på hur det funkade, men så som det utfördes i det här fallet så var det ju rum för fusk.


Det finns även för och nackdelar med alla trupper i fotbollsallsvenskan. Men det är ju klart att man som manager hellre har Malmös än Falkenbergs på samma sätt som man som GM i fantasy hellre har pick 1 och 28 än 14 och 15 eftersom att skillnaden i kvalitet i picks minskar ju senare in i draften man kommer.



Med det sagt så tror jag inte att det var något fuffens med den här lottningen och jag accepterar min position att få drafta sist. Men jag tycker att en liknande lottning borde ske på ett annat mer kontrollerat sätt nästa gång.
Äh, joller! Nästan allt du skriver tyder på att du är rädd för fusk. Men varför? Alla föredrar säkert olika draftpositioner, men för att det skulle varit fusk skulle den som lottat vetat vilken position du minst av allt ville ha och dessutom se dig som ett hot.

Jag får välja som nr 6 men skulle mycket hellre vilja ha din position. Hela den där antydan och diskutionen är bara onödig.

Game on, lycka till alla
__________________
Forza Löven
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-30, 19:33   #114
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Ni som varit med förr, hur lång tid tar draften ungefär?
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-30, 19:48   #115
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Serj Visa inlägg
Ni som varit med förr, hur lång tid tar draften ungefär?
Har ju varit 12 lag förr, men 1,5-2 timmar vill jag minnas?
BroderH är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-31, 00:17   #116
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mequei Visa inlägg
Äh, joller! Nästan allt du skriver tyder på att du är rädd för fusk. Men varför?
Jag citerar BroderH:
Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Jag kan kolla inställningarna om det går, default är att draften lottas en timme innan det startar. Går ju iofs att lotta "manuellt" men då har vi ju trovärdighetsfrågan...
Randompicker sidan valdes alltså för att undvika "trovärdighetsfrågan", mycket bra! Men sen så utförs lottningen på ett sånt sätt så att "trovärdighetsfrågan" ändå är med i spel, inte bra!
Citat:
Ursprungligen postat av mequei Visa inlägg
Alla föredrar säkert olika draftpositioner, men för att det skulle varit fusk skulle den som lottat vetat vilken position du minst av allt ville ha och dessutom se dig som ett hot.
Jag har sagt att jag inte tror att det skedde något fusk i lottningen, men på grund av hur den utfördes så går det tyvärr inte att utesluta. Om Laszlo blev lottade till fjortonde plats första gången kanske det kliade lite i fingrarna och han ville lotta om. Jag tror absolut inte att han lottade enbart för att få mig på 14e plats.
Citat:
Ursprungligen postat av mequei Visa inlägg
Jag får välja som nr 6 men skulle mycket hellre vilja ha din position.
Om byte tillåtes, så byter jag gärna draftplats med dig i så fall.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-31, 06:20   #117
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Norrfjärden,Piteå
Inlägg: 398
Sharp$: 2312
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Jag citerar BroderH:
Randompicker sidan valdes alltså för att undvika "trovärdighetsfrågan", mycket bra! Men sen så utförs lottningen på ett sånt sätt så att "trovärdighetsfrågan" ändå är med i spel, inte bra! Jag har sagt att jag inte tror att det skedde något fusk i lottningen, men på grund av hur den utfördes så går det tyvärr inte att utesluta. Om Laszlo blev lottade till fjortonde plats första gången kanske det kliade lite i fingrarna och han ville lotta om. Jag tror absolut inte att han lottade enbart för att få mig på 14e plats.

Om byte tillåtes, så byter jag gärna draftplats med dig i så fall.
Min spontana känsla vara bara, att om du nu inte ville antyda fusk så var det där inlägget totalt onödigt.

Men men, nu lägger vi det där bakom oss och fokuserar på draften!
__________________
Forza Löven
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-31, 06:33   #118
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Japp, har den största tilltro till Lazlo och tror att andra som hängt här länge känner samma. Vi kör på hans draftordning. Den som misstänker fusk och känner sig obekväm med detta, så föreslår jag att den personen upplåter sin plats i ligan till den reserv som finns.

Inga byten av draftordningen!
BroderH är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-31, 10:10   #119
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

@ jaroiten

Du kan ju inte säga att du inte misstänker fusk när samtidigt allt du skriver handlar om att fusk kan ha förekommit. Du är ju till och med så misstänksam så du har gått in på randompicker och skapat ett konto för att se hur det fungerar för att se om det kan ha fuskats.

BroderH frågade om jag kunde köra lottningen så då gick jag in och gjorde en lottning och sen trodde jag inte det var mer med det.

Fanns det starka önskemål om hur lottningen skulle genomföras så vore det ju väldigt bra om man vädrade dom innan jag gjorde lottningen.

Ditt förslag om måltipslottningen är ju om något sämre eftersom det kan ju skilja sig radikalt på chanserna till mål i respektive match. För jag antar att du inte frivilligt hade tagit den matchen som hade 2.80 i odds på Över 2.5 mål och låtit oss andra få matcher med 1.50 i odds på Över 2.5 mål? Så hur hade man valt vilka matcher respektive deltagare skulle få? Det skulle väl också ha lottats, och den lottningen hade väl också manipulerats om du inte fick den matchen som hade störst chans till många mål enligt oddsen?

Att jämföra pick 1+28 och 14+15 med Malmö och Falkenbergs trupper känns ju inte riktigt jämförbart. Jag försökte bara få dig att förstå att det inte är milslång skillnad på draftposition. Du kommer inte kunna plocka en topp RB men du kan plocka två top WR och bygga laget därifrån medans Lillis får en topp RB och sen får plocka någon "osäker" spelare som nr 28. Men jag förstår att du inte vill försöka se det så eftersom du är väldigt missnöjd med att du är fick pick nr 14 medans många av oss andra hade försökt se möjligheterna med att plocka 2 spelare i rad hela vägen.

Här är min användarsida, att denna lottningen är gjord på mitt nick och även på min mail bör ju kunna indikera att jag bara lottat en gång och inte fuskat. Hade lottningen genomförts av ett ett konto där mitt nick varit något annat och någon annan mail använts så hade man ju kunna "misstänkt" fusk.

[IMG][/IMG]
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BroderH (+10), eddieh (+10)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-31, 11:03   #120
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
@ jaroiten

Du kan ju inte säga att du inte misstänker fusk när samtidigt allt du skriver handlar om att fusk kan ha förekommit. Du är ju till och med så misstänksam så du har gått in på randompicker och skapat ett konto för att se hur det fungerar för att se om det kan ha fuskats.
Som sagt, jag tror inte det har fuskats, men som det utfördes går det tyvärr inte att utesluta. Det är väl lite av en definitionsfråga det här med "misstänka" och "tro" osv. Om Malmö möter Falkenberg hemma så tror jag ju inte direkt att Falkenberg vinner, men visst finns sannolikheten där och till rätt odds skulle jag även spela på bortaseger. Det är som i det här fallet, jag tror inte du har fuskat men chansen finns ju och det känns trist.

Om man utför en sån här lottning offsite med personer som man inte känner som dessutom har satsat pengar på spelet så tycker jag att det ska vara omöjligt att fuska för att behålla spelets integritet.
Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
BroderH frågade om jag kunde köra lottningen så då gick jag in och gjorde en lottning och sen trodde jag inte det var mer med det.
Ok, men om man utför lottningen sådär så tappar man ju mycket av poängen med att köra randompicker. Eller vad är anledningen till att inte släppa länken innan man kör "final draw"? Så bråttom kan det ju knappast ha varit att få det klart.
Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Fanns det starka önskemål om hur lottningen skulle genomföras så vore det ju väldigt bra om man vädrade dom innan jag gjorde lottningen.
Jag var inte insatt i hur randompicker funkade innan, men jag antog att det skulle ske på ett sånt sätt så att det inte gick att fuska och det hade det ju även kunnat göras.
Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Ditt förslag om måltipslottningen är ju om något sämre eftersom det kan ju skilja sig radikalt på chanserna till mål i respektive match. För jag antar att du inte frivilligt hade tagit den matchen som hade 2.80 i odds på Över 2.5 mål och låtit oss andra få matcher med 1.50 i odds på Över 2.5 mål? Så hur hade man valt vilka matcher respektive deltagare skulle få? Det skulle väl också ha lottats, och den lottningen hade väl också manipulerats om du inte fick den matchen som hade störst chans till många mål enligt oddsen?
Jag skrev i mitt förslag att samtliga matcher skulle ha hyfsat jämna ö/u 2.5 målodds. Men det var bara ett förslag, och eftersom att ingen ens brydde sig att kommentera det förslaget så vidareutvecklade jag inte det. Som jag även skrev kunde man ha utfört det på andra "real life events" som typ att alla fick gissa på publikantalet i AIKs nästa hemmamatch och ju närmare man kom desto högre upp i draftordningen fick man vara. Eller så hade alla kunnat blivit tilldelade 5 olika matchminuter var. Jag t.ex. 2, 17, 30, 52 och 83, Arch 4, 19, 32, 54 och 85, BroderH 5, 20, 33, 55, 86. Sen så hade man summerat ihop alla mål från en helgs La Liga, Premier League, Serie A och Allsvenskan matcher och den med flest mål i sina minuter får första draftspotten. Ja det finns ju oändligt med varianter av lottningar man kan göra..
Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Att jämföra pick 1+28 och 14+15 med Malmö och Falkenbergs trupper känns ju inte riktigt jämförbart. Jag försökte bara få dig att förstå att det inte är milslång skillnad på draftposition. Du kommer inte kunna plocka en topp RB men du kan plocka två top WR och bygga laget därifrån medans Lillis får en topp RB och sen får plocka någon "osäker" spelare som nr 28. Men jag förstår att du inte vill försöka se det så eftersom du är väldigt missnöjd med att du är fick pick nr 14 medans många av oss andra hade försökt se möjligheterna med att plocka 2 spelare i rad hela vägen.
För sakens skull så spelar det ju ingen roll vilken draftposition jag fick, lottningen hade ju varit lika bra/dåligt utförd om jag fått spot 1. Men det går ju inte att komma ifrån att det dels är mycket roligare samt även mycket bättre att drafta som nummer ett. När man draftar som nummer 14 så får man nöja sig med vad 13 andra ratade, man har noll chans att få AD/AP eller Charles t.ex. Det var du som myntade "det finns för och nackdelar med alla positioner i draften" och det uttrycket är rätt intetsägande och självklart, det var därför jag drog parallellen till allsvenska trupper. Det finns fördelar och nackdelar med det mesta, men det viktiga är ju hur stora fördelarna är kontra nackdelarna.



Skippar att citera bilden, men schysst att du la in den. Det ser bra ut!

Senast redigerad av jaroiten den 2015-08-31 klockan 13:32.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td