Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-08-06, 18:18   #61
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 1032
Standard

Instämmer med jaroiten.
MrPoker är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-06, 18:37   #62
 
Reg.datum: jun 2016
Ort: Piteå
Inlägg: 8
Sharp$: 308
Standard

Instämmer med föregående talare. Kör gärna auction i high stakes.
gide76 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-06, 19:44   #63
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Ser bra ut! Jag tar gärna ligan med snakedraft och standardscoring.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-06, 20:07   #64
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 45
Sharp$: 493
Standard

Härligt! Jag kör gärna standard och snakedraft!
fatjake7 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-06, 21:07   #65
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 27
Sharp$: 271
Standard

Skulle helst vilja vara med i den ligan som är snake och standard om det går att lösa.
onilsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-06, 22:37   #66
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 39
Sharp$: 3146
Standard

Eftersom att jag (vill bara vara med i en liga), broderh, emeffeff, fatjake och onilsson gärna vill ha snakedraft och standard så föreslår jag att jag, emeffeff och broderh flyttas ned till liga två så att det blir den som kör standard och snake.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+50), MonstersOfTheMidway (+5)
steen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-07, 22:00   #67
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Då är det måndag och dags att snickra ihop ligorna.

En del har inte lagt fram några speciella önskemål, andra har gjort det och det är nästan omöjligt att få alla nöjda i slutändan. Det här är formeringen som passar alla önskemål som lagts fram.

steens förslag här ovan kändes som en klok riktlinje att ta och då får vi följande formering på ligorna:


Liga 1 - 1000kr insats - snakedraft + standard scoring


1. onilsson - 1 liga - nöjd med tidigare insats
2. fatjake7 - ej meddelat antal ligor - nöjd med tidigare insats
3. MonstersOfTheMidway - flera ligor - öppen för högre insats
4. Lazlo - flera ligor - öppen för högre insats
5. SH - flera ligor - öppen för högre insats
6. eddieh - flera ligor - öppen för högre insats
7. mequei - flera ligor - öppen för högre insats
8. Misär - flera ligor - nöjd med tidigare insats
9. jaroiten - flera ligor - öppen för högre insats
10. ExtraCheese - flera ligor - nöjd med tidigare insats
11. MrHansson - flera ligor - öppen för högre insats
12. Emeffeff - 1 liga - nöjd med tidigare insats
13. BroderH - 1 liga - nöjd med tidigare insats
14. steen - 1 liga - nöjd med tidigare insats


Precis som steen skrev så flyttar vi steen, BroderH och Emeffeff till denna ligan så dom tillsammans med onillson och fatjake7 får sina önskemål om snake + standard uppfyllda.


Liga 2 - 1000 kr insats - auctiondraft + ppr scoring

1. MonstersOfTheMidway - flera ligor - öppen för högre insats
2. Lazlo - flera ligor - öppen för högre insats
3. SH - flera ligor - öppen för högre insats
4. eddieh - flera ligor - öppen för högre insats
5. mequei - flera ligor - öppen för högre insats
6. Misär - flera ligor - nöjd med tidigare insats
7. Harletun - ej meddelat antal ligor - öppen för högre insats
8. mindbender79 - 1 liga, kan ställa upp i 2 om det krävs - nöjd med tidigare insats
9. jaroiten - flera ligor - öppen för högre insats
10. ExtraCheese - flera ligor - nöjd med tidigare insats
11. MrHansson - flera ligor - öppen för högre insats
12. gide76


gide76 anmälde sig väldigt väldigt sent och skapar ojämnt antal i high stakes ligan. Därför får han tills vidare nöja sig med en plats i denna ligan vilket också skapar jämnt antal här. Vill han delta i high stakes så måste han få med en till person så vi blir 10, alternativt att någon hoppar av och han får den 8:e platsen.





Liga 3 - 5000 kr i insats - draft och scoring öppet för diskussion

1. MonstersOfTheMidway - flera ligor - öppen för högre insats
2. Lazlo - flera ligor - öppen för högre insats
3. SH - flera ligor - öppen för högre insats
4. eddieh - flera ligor - öppen för högre insats
5. mequei - flera ligor - öppen för högre insats
6. Harletun - ej meddelat antal ligor - öppen för högre insats
7. jaroiten - flera ligor - öppen för högre insats
8. MrHansson - flera ligor - öppen för högre insats


Vi ser gärna att fler deltagare blir med i denna ligan! Deltagare 9-10 gide76 och nån till?!

Jag tror att samtliga deltagare i denna ligan kommer vara med oavsett vilken scoring eller draft det blir.

Så för att folk ska kunna ta tills sig ligaformeringen och ge respons på den så kan vi vänta med draft/scoring diskussionen tills vi spikat ligorna och kan gå vidare till nästa skede av planeringen.


Som jag skrivit flera gånger nu så måste det vara lite snabba ryck nu framöver om vi ska få ihop allting smidigt och enkelt. Folk vill ha lång tid och förbereda sig och betalningarna måste ske innan draftordningen lottas vilket gör att allt ska spikas och betalas inom kort.

Finns det någon som inte är nöjd med följande upplägg så får ni vädra er åsikt nu direkt så får vi försöka lösa det.

Är ni nöjda? Ge en sharp till inlägget som bekräftelse.

Annars spikar vi ligorna så här imorgon kväll och jag skickar ut betalningsinfon.

Sedan lottas draften nästa måndag om vi lyckats få in alla betalningar tills dess.

Förhoppningsvis så går allt smidigt och vi inte får några avhopp eller försenade betalningar detta året men det brukar alltid vara något krångel. Vi får helt enkelt lösa allt så gott vi kan om det dyker upp något.

Jag kommer även skapa 1 ny tråd i forumet för varje specifik liga där vi kan diskutera det som berör den ligan, annars blir det för rörigt om allt ska tas här.

Snart är den "tråkiga" planerings delen av säsongen över och vi kan börja göra oss redo för drafter och sedan kick-off.
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
steen (+1), SH (+2), mindbender79 (+1), gide76 (+1), Misär (+1), eddieh (+1), BroderH (+1), MrHansson (+10), mequei (+1), MonstersOfTheMidway (+5), onilsson (+1), MrPoker (+1), Emeffeff (+1)

Senast redigerad av Lazlo den 2017-08-07 klockan 22:07.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-07, 22:12   #68
SH
 
Reg.datum: dec 2015
Inlägg: 134
Sharp$: 3746
Standard

Tycker allt ser väldigt bra ut, tror och hoppas att det bör trilla in minst en till person till highstakesligan på en vecka så vi blir 10 pers, blir ju mkt roligare med minst 10.

Angående draft och scoring till 5k ligan så håller jag med majoriteten (?) att jag föredrar auction + ppr. Om möjligt addera en WR plats också till den ligan, särskilt om vi bara blir 10 pers.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jaroiten (+5)
SH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-08, 07:16   #69
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 1032
Standard

Lazlo,

Inget misstag alltså.

Jag var med förra året och får inte var med i år. För att?
MrPoker är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-08, 08:55   #70
 
MonstersOfTheMidways avatar
 
Reg.datum: jul 2016
Ort: Skåne
Inlägg: 202
Sharp$: 283
Standard

Ser mkt bra ut, äntligen börjar det klarna lite med ligorna också.

Har inga synpunkter alls på Sharp 1 och Sharp 2. Kör på!

När det gäller Sharp 3 så hade det varit kanon om vi får in en till, så vi blir 10st. Ingen som har ngn räv som kan tänkas vara med? 10st hade varit kanon, det blir roligare med lite fler osäkra kort som man måste chansa på och waiver. I en 8 liga får man i princip bara bra spelare.

Dock vet jag inte som SJ skriver, att majoriteten vill ha auction + ppr. Jag föredrar och rekommenderar starkt snake + standard i denna liga.

Bra jobbat Lazlo.

Vi hörs.

MVH / MoTM
__________________
"And though I can hide my cold gaze and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable, I simply am not there."
MonstersOfTheMidway är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-08, 10:43   #71
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 1032
Standard

@MonstersOfTheMidway

Jag har anmält intresse flera gånger. Jag är gärna med på en 5K-liga. Jag är gärna med på de andra också.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mequei (+5), gide76 (+5)
MrPoker är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-08, 17:10   #72
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MrPoker Visa inlägg
Lazlo,

Inget misstag alltså.

Jag var med förra året och får inte var med i år. För att?

Definitivt inget misstag och det är lika bra att jag förklarar mig så att inte alla andra behöver undra.

Det ska mycket till för att jag ska gå ifrån mitt rättvisa sätt att vara men så som du agerat gentemot sharps och mig som person så tycker jag det är befogat att utesluta dig ur ligorna som jag trots allt lägger min fritid på att planera och sköta om.

Jag vill inte ha med dig i ligorna som jag håller i och du borde själv kunna lista ut varför. Svinaktigt beteende kan straffa sig...

Jag har ingen tidigare relation alls till dig men ändå har du av någon anledning beslutat dig för att gå hårt efter mig och sharps som helhet. Att behandla andra människor illa är såklart aldrig trevligt och det är svårt för mig att förstå hur man kan vara så mot folk som man inte har någon tidigare relation till. Visst kan man ha ovänner av diverse anledningar och det är ju en sak men jag har aldrig gjort någonting mot dig och vi har aldrig haft någon kontakt men ändå väljer du att vara så här trist.

Först tycker du av någon anledning att det är lämpligt att gå in och håna mig och mina rekar vid få valda tillfällen när man missat några spel. När det sedan går bättre så kommer det knappast några gratulationer. Alla missar spel och det är bara pinsamt att gå in och håna folk när det sker.

Sedan har du även fuskanklagat sharps och oss som driver sidan då du på något vänster fått för dig att vi håller på och fifflar med resultaten av rekarna. Detta är givetvis totalt felaktigt men du verkar väldigt säker på din sak, återigen väldigt pinsamt.

Tyvärr så stannade det inte vid dina inlägg här på forumet utan du tog även reda på min mailadress och fortsatte med ditt svinaktiga beteende i en massa mail som du skickade till mig där du trappade upp din trista attityd. Ännu mer pinsamt såklart.

Du behöver absolut inte tycka om mina spel, mina rekar eller mig som person heller för den delen, det är såklart helt valfritt men du kan också sedan välja om du ska håna förlorade spel samt skicka taskiga mail till mig eller låta bli. Ditt val blev det tråkigare av dom två.

Vi människor är olika och det är inget fel med det men man får stå för sina handlingar. Väljer man att ha taggarna utåt och vara otrevlig mot folk så kan det också straffa sig i längden.

En del försöker uppmuntra och vara positiva när saker händer här på sharps men du väljer istället att håna och förkasta saker som sker. Vi alla måste hjälpas åt och bidra för att aktiviteten ska komma igång och bli som förr på sharps igen och ditt agerande hjälper knappast till.

Du tycker såklart att du ska kunna bete dig som ett svin gentemot mig och sedan nu när det är dags för mig att agera gentemot dig så ska jag vara jättesnäll?

Det är möjligt att svinaktigt beteende premieras i din cyniska värld men så fungerar det inte i min värld.

Jag har aldrig varit den som slår mig för bröstet för att låta mycket och verka störst, bäst och vackrast. Har aldrig sagt att jag är bäst men vågar påstå att jag är duktig på det jag gör. Jag klankar heller aldrig ner på andra som försöker utan jag tycker man ska vara så ödmjuk som möjligt i alla lägen.

Jag har hållit på med betting i snart 15 år så jag vet vad jag pysslar med och mitt spelande är lönsamt i längden.

Om jag är bäst, störst eller vackrast får väl andra bedöma men det känns som det bara blir nån form av primitiv kukmätartävling och det intresserar mig inte alls.

Det finns många vägar till framgång men betydligt fler till misslyckande. Det som funkar för den ene kanske inte alls går lika bra för den andre så det är bara pinsamt att vara så säker på att sitt egna sätt är det solklart bästa. Hade du haft en magisk formel som ger det perfekta spelandet så hade du knappast varit så mån om att springa runt och tala om för alla andra att det dom gör är helt fel.

Är man kaxig och påstår sig vara bäst så är det klart att risken finns att man får äta upp sina ord när det går sämre. Men eftersom det verkligen inte är så jag är så kan jag inte förstå varför du fått för dig att bete dig som du gjort.

Antagligen så har du ett stort bekräftelsebehov och känner att du behöver hävda dig genom att klanka ner på andra? Så kanske vi alla gjorde på dagis, vissa växer ifrån det, andra inte tydligen.

Jag har svårt att se hur du skulle kunna förändra dig då du förmodligen redan anser att du är störst, bäst och vackrast samt att du aldrig gör något fel enligt dig själv. Risken finns därför att du beter dig lika illa i ligorna vilket skulle kunna döda en hel del av glädjen som ska finnas enligt mig.

Så här har det blivit iaf och eftersom du har aktivt valt att bete dig så här illa mot mig så ser jag ingen anledning till att låta dig vara med i ligorna som jag sköter om.

Eftersom att vi är så oseriösa här på sharps enligt dig så är det bättre du är med i några andra seriösare ligor.

Hoppas att ni andra kan ha förståelse för att jag väljer att göra så här i detta ovanliga fallet!

Vi hörs ikväll med den sista spikningen av ligorna och så börjar vi dra in betalningarna. Trevligt att så många verkar nöjda med fördelningen i ligorna!
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+1), BroderH (+1), MrHansson (+25), MonstersOfTheMidway (+10), Emeffeff (+10)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-08, 19:26   #73
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 1032
Standard

LOL … för att använda ett slitet uttryck.

Det är sant att jag kastade första stenen. Jag stör mig på folk som leker experter på alla möjliga sporter, fast det är en omöjlighet rent tidsmässigt. Det är också humor att du efter "15 år" fortfarande inte förstår vad en unit är. Och ännu mer lustigt när du kommer med din felaktiga förklaring.

Men man kan välja att tackla sådan på olika sätt. Du valde att gå till motangrepp. Det är sant att det eskalerade snabbt och det var olyckligt med facit i hand, men där är vi lika skyldiga.

Min anklagelse var korrekt. Reken försvann. Att den sen går att hitta om man vet vilken nål man letar efter i en höstack ändrar inte på faktum. Du borde kolla upp hur sajter fungerar innan du kommer med bevis som helt saknar bevisvärde. Det är inget absolut bevis bara för att du tror att det är det.

Kan också tillägga att det var på de gamla ägarnas tid, så ingen kritik mot de nya ägarna. Däremot så har andra skrivit lögner om mig som får stå kvar. Återigen, det är inte sant bara för att du tror det.

" utan du tog även reda på min mailadress" – du får det att låta som om jag gjort något fel. När din mailadress går att nå från den här sajten. Hur ska vi definiera dig efter ett sådant påstående?

Kolla gärna igenom mailväxlingen så ser du att det var du som gick till personangrepp och sänkte nivån. Eller ännu hellre, lägg ut mailväxlingen för allmän beskådan så alla kan se hur diplomatisk och saklig du är.

Du förstår kanske inte ens att hela ditt inlägg ovan är ett personangrepp med en massa insinuationer utan substans. Dessutom med en massa upprepningar. "Kukmätartävlingen" är det du som står för.

Eftersom du är helt anonym så går det bara att tolka din extrema känslighet som att du själv vet om att du inte har täckning. Men är såklart bara en spekulation från min sida.

Däremot har du fortfarande erbjudandet att jag bokar dina spel till 2 punkter högre. Det är ett stående erbjudande. (Givet seriösa bookies såklart.)
MrPoker är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-09, 02:02   #74
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Inga protester mot ligafördelningen så därför spikar vi det som jag skrev senast!

Liga 1 är full såvida det inte blir några sena återbud eller personer som inte betalar och således förlorar sin plats i ligan.

Liga 2 har ju 2 öppna platser. Så det är bara hojta till om någon vill vara med där.

Liga 3 har 5 öppna platser. Får vi 1 person till här så kan gide76 bli med och vi blir 10 personer.

Jag kommer nu att starta en tråd för varje liga där vi kan diskutera det som berör just den ligan och så försöker vi hålla snacket i rätt tråd under ligornas gång så det inte blir rörigt nu när vi har så många ligor igång.

Jag kommer också skicka ut betalningsinfon där ni måste betala ganska omgående.

Vi sätter deadline för betalning till 14 augusti då vi ska lotta drafterna.

Nu kör vi!
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MonstersOfTheMidway (+10)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-09, 08:54   #75
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 1032
Standard

Lazlos Expertrekar:

Stats: 154-184(-6)

ROI: 96,38%!!!!!!!!!!!!

Dags att öppna ett nionde spreedsheat kanske? Ingenting slår att börja om från början när det gått dåligt.
MrPoker är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td