Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-07-07, 20:43   #16
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Om du nu tror på ditt system, varför då göra det svårare än det behöver vara? Börja spela MARKNADSHÖGSTA!
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-07, 21:55   #17
 
Rehn108s avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 211
Sharp$: 782

2014
Stats: 50 - 69 - 1
ROI: 95.39%
Vinstprocent: 42.02%

Standard

Jag har för det första aldrig skrivit att jag "tror på" mitt system. Det enda jag gjort är att konstatera hur de 24 första matcherna gått, och tänkte fortsätta iaktta hur det utvecklar sig.

Jag spelar bara på bet365 eftersom jag bara har ett konto där. Jag har bara konto där eftersom jag inte vill skaffa konto på något mer bolag i nuläget. Jag vill inte skaffa konto på fler bolag eftersom jag inte har nog med pengar för att nyttja startbonusen maximalt. Så enkelt är det.
Rehn108 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-07, 22:07   #18
 
Rehn108s avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 211
Sharp$: 782

2014
Stats: 50 - 69 - 1
ROI: 95.39%
Vinstprocent: 42.02%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Men som du själv säger så vet du ju även hur det kommer sluta, därav min undran av vad som driver dig?
Jag kanske längs vägen kommer tröttna, och då redan innan jag gått minus. Kanske kommer jag bestämma att jag bara provar i 50 matcher eller så, då vet jag inte alls hur det kommer sluta.

Den stora gåtan är däremot varför jag startade en tråd om det här. I något svagt ögonblick tänkte jag nog att fler kunde tycka det är en kul grej, men tji fick jag.

Tro mig sharps, jag förstår mig nog på teorin bakom att bli en vinnare spelare. Ni tar upp allt bra även i denna tråd. Jag gillar det. Sharps VILL ha kunniga användare, inte som RoK där vettiga inlägg får en bannad i 40 år.
Rehn108 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-07, 22:10   #19
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rehn108 Visa inlägg
Jag kanske längs vägen kommer tröttna, och då redan innan jag gått minus. Kanske kommer jag bestämma att jag bara provar i 50 matcher eller så, då vet jag inte alls hur det kommer sluta.

Den stora gåtan är däremot varför jag startade en tråd om det här. I något svagt ögonblick tänkte jag nog att fler kunde tycka det är en kul grej, men tji fick jag.

Tro mig sharps, jag förstår mig nog på teorin bakom att bli en vinnare spelare. Ni tar upp allt bra även i denna tråd. Jag gillar det. Sharps VILL ha kunniga användare, inte som RoK där vettiga inlägg får en bannad i 40 år.
Du startade alltså tråden för att folk skulle klia din rygg och hålla med dig? Tycker snarare du ska vara glad att personer som är mer inne i detta än dig, väljer att ge dig saklig kritik över detta. De vill ju bara hjälpa dig.

Om du inte tror på ditt system, och dessutom inte kan spela marknadshögsta, då förstår jag inte heller vad meningen med det hela är. Först och främst, varför inte försöka utveckla något som du tror på? Och när du hittat ett sådant system, torrkör det med marknadshögsta odds.
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-07, 22:41   #20
 
Rehn108s avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 211
Sharp$: 782

2014
Stats: 50 - 69 - 1
ROI: 95.39%
Vinstprocent: 42.02%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingscania Visa inlägg
Du startade alltså tråden för att folk skulle klia din rygg och hålla med dig? Tycker snarare du ska vara glad att personer som är mer inne i detta än dig, väljer att ge dig saklig kritik över detta. De vill ju bara hjälpa dig.
Om du läser inlägget du citerar så öser jag ju ur mig beröm över sharps och dess välvilliga användare. Däremot menar jag allvar när jag frågar mig varför jag startade tråden. Den gör ju varken till eller från när jag testar det här.

Citat:
Ursprungligen postat av kingscania Visa inlägg
Om du inte tror på ditt system, och dessutom inte kan spela marknadshögsta, då förstår jag inte heller vad meningen med det hela är. Först och främst, varför inte försöka utveckla något som du tror på? Och när du hittat ett sådant system, torrkör det med marknadshögsta odds.
Här är vi väl olika helt enkelt. Det är inte mer med det. Du gör som du vill. Jag tycker det här är roligt att testa, och det räcker för att det ska vara värt det.
Rehn108 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-07, 22:52   #21
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rehn108 Visa inlägg
Om du läser inlägget du citerar så öser jag ju ur mig beröm över sharps och dess välvilliga användare. Däremot menar jag allvar när jag frågar mig varför jag startade tråden. Den gör ju varken till eller från när jag testar det här.



Här är vi väl olika helt enkelt. Det är inte mer med det. Du gör som du vill. Jag tycker det här är roligt att testa, och det räcker för att det ska vara värt det.
Ja jag läste inlägget. "I något svagt ögonblick tänkte jag nog att fler kunde tycka det är en kul grej, men tji fick jag." På det verkar det precis som att du är ledsen över att folk inte tycker det är en kul grej, utan kommer med konstruktiv kritik = dömer ut ditt system.


Ja, testa du på, tydligen är det så här du vill göra, då tänker inte jag försöka fortsätta få dig att ändra dig. Och ja vi är olika, jag skulle inte lägga dövörat till när personer som är mer insatta än mig på något, kommer med konstruktiv kritik på det som jag gör.
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Semicolon (+10)
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-07, 23:26   #22
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2200
Standard

Jo jag vet att jag börja men det var inte meningen att flera skulle haka på.
Spoiler:
Undrar hur många såna här trådar det finns? Oavsett hur utförliga dom första svaren är så leder det oundvikligen till flera följdfrågor. Ska göra en sammanställning någon regning höstdag. Har hängt på spelforum i 10 år och maken till "idiottrådar" som bara tjänar ett enda syfte, generera trafik, har inget forum varit i närheten av tidigare
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kingscania (+5)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-07, 23:26   #23
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

H*n spelar 2 kronor per bet, tydligen för att utröna hur länge hans "system" kan fungera i verkligheten - vad är det egentligen som gör detta så väldigt provocerande för er "etablerade" spelare? Och kom inte enbart med kommentarer att ni vill hjälpa han/henne - ville ni det så skulle detta ske i en mycket mer positiv anda än vad som skett hittills...

H*n är tydligen inte ute efter att tjäna storkovan eller kunna bli ekonomiskt oberoende - det verkar vara ett experiment utav många! Ingen här på Sharps kan ju påstå att deras "experiment" och/eller "system" är så där väldigt klockrena? Finns några bra exempel dock!

Men låt en nybörjare sitta med spänningen vid målrapporteringen utan att behöva bli påhoppad för att "systemet" inte kanske håller i längden - något vi verkligen inte vet i nuläget, även om prognosen är dyster...

För en del kanske spänningen ligger i själva utförandet och att ändå vara delaktig, inte i att bli ekonomiskt oberoende som 99.9% av Sharps medlemmar aldrig kommer att bli - hur duktiga de än anser sig vara med sina "system"! Har självklart ingen siffra på hur många som går plus på Sharps men högst är det väl 2-3%!

Skall man bli ekonomiskt oberoende är det bara att spela Lotto eller kika in på Travforat - där kan man hitta guldfynd som gör en rik i ett trollslag - ingen annanstans på forat kan du göra detta!

Många på detta forat som kört enligt näst intill Martingalesystem och misslyckats - hur "duktiga" dessa ändå ansett sig vara! Låt en amatör vara en amatör om denne vill detta - ingen som sagt till er att agera besserwissers! H*n har ju redan i ingressen tydligt skrivit att detta är en "kul grej" och att h*n lägger hela 2 kronor per bet...

Hade det varit någon med större ambitioner och påstått att denne skulle lägga hundratals kronor per bet hade jag kunnat förstå att ni reagerar, men låt saken vara för sakens skull - h*n har redan förklarat i inledningen vad h*n är ute efter och vad jag sett så var det INTE att bli ekonomiskt oberoende...

Förstår att vissa här inne vill hjälpa till medan andra enbart är ute efter att klaga på, vad som redan fastställts utav TS, ett "system" och/eller ett roligt projekt...

Ni som vill hjälpa, fine - det är ju tanken med Sharps. Ni som enbart vill visa er på styva linan - visa då upp ett bestående sheet som gett positiv avkastning under en relativt lång tid - annars, håll käft!

Många här inne tror sig större och bättre än vad de i verkligheten är! Ingen nämnd, ingen glömd...

Lycka till med projektet - ha kul och experimentera! Det gör ALLA härinne!

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Vurpan (+10), Rehn108 (+10)
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-07, 23:34   #24
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Spoiler:
Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
H*n spelar 2 kronor per bet, tydligen för att utröna hur länge hans "system" kan fungera i verkligheten - vad är det egentligen som gör detta så väldigt provocerande för er "etablerade" spelare? Och kom inte enbart med kommentarer att ni vill hjälpa han/henne - ville ni det så skulle detta ske i en mycket mer positiv anda än vad som skett hittills...

H*n är tydligen inte ute efter att tjäna storkovan eller kunna bli ekonomiskt oberoende - det verkar vara ett experiment utav många! Ingen här på Sharps kan ju påstå att deras "experiment" och/eller "system" är så där väldigt klockrena? Finns några bra exempel dock!

Men låt en nybörjare sitta med spänningen vid målrapporteringen utan att behöva bli påhoppad för att "systemet" inte kanske håller i längden - något vi verkligen inte vet i nuläget, även om prognosen är dyster...

För en del kanske spänningen ligger i själva utförandet och att ändå vara delaktig, inte i att bli ekonomiskt oberoende som 99.9% av Sharps medlemmar aldrig kommer att bli - hur duktiga de än anser sig vara med sina "system"! Har självklart ingen siffra på hur många som går plus på Sharps men högst är det väl 2-3%!

Skall man bli ekonomiskt oberoende är det bara att spela Lotto eller kika in på Travforat - där kan man hitta guldfynd som gör en rik i ett trollslag - ingen annanstans på forat kan du göra detta!

Många på detta forat som kört enligt näst intill Martingalesystem och misslyckats - hur "duktiga" dessa ändå ansett sig vara! Låt en amatör vara en amatör om denne vill detta - ingen som sagt till er att agera besserwissers! H*n har ju redan i ingressen tydligt skrivit att detta är en "kul grej" och att h*n lägger hela 2 kronor per bet...

Hade det varit någon med större ambitioner och påstått att denne skulle lägga hundratals kronor per bet hade jag kunnat förstå att ni reagerar, men låt saken vara för sakens skull - h*n har redan förklarat i inledningen vad h*n är ute efter och vad jag sett så var det INTE att bli ekonomiskt oberoende...

Förstår att vissa här inne vill hjälpa till medan andra enbart är ute efter att klaga på, vad som redan fastställts utav TS, ett "system" och/eller ett roligt projekt...

Ni som vill hjälpa, fine - det är ju tanken med Sharps. Ni som enbart vill visa er på styva linan - visa då upp ett bestående sheet som gett positiv avkastning under en relativt lång tid - annars, håll käft!

Många här inne tror sig större och bättre än vad de i verkligheten är! Ingen nämnd, ingen glömd...

Lycka till med projektet - ha kul och experimentera! Det gör ALLA härinne!



Därför att han har fel, sedan får man ju spela hur fan man vill. Det är inte matematiken som gör att man torskar, det är helt andra aspekter inom gambling. Jag har inget emot att någon testar saker för skojs skull, det kommer dock inte att fungera i långa loppet, och är slöseri med tid. Dock är det många som måste se det med egna ögon innan dom kan gå vidare till en mer produktiv inställning.


Fan, jag spelade på det laget med flest negrer i NBA först hösten jag lirade alls och fick positiv kassa(ala 4 spel, för vem fan orkar räknar antal negrer innan matchstart), men det är ändå inte rätt.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-07, 23:52   #25
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
Spoiler:



I vad har h*n fel? - H*n har ju uttryckligen förklarat vad h*n vill med denna dagbok och dess innehåll/spel i ingressen... Att det haltar spelteoretiskt sett vet h*n ju redan.

Därför att han har fel, sedan får man ju spela hur fan man vill. Det är inte matematiken som gör att man torskar, det är helt andra aspekter inom gambling. Jag har inget emot att någon testar saker för skojs skull, det kommer dock inte att fungera i långa loppet, och är slöseri med tid. Dock är det många som måste se det med egna ögon innan dom kan gå vidare till en mer produktiv inställning.


Fan, jag spelade på det laget med flest negrer i NBA först hösten jag lirade alls och fick positiv kassa(ala 4 spel, för vem fan orkar räknar antal negrer innan matchstart), men det är ändå inte rätt.

Det var ju inte detta jag skrev - i korta ordalag så verkar det som h*n vill testa och ha kul under vägen... Och om det är slöseri med tid, varför bemödar du dig inte med att ge honom bra respons och tips hur h*n blir en vinnande spelare? Ditt inlägg kostade mig nu en halv minuts tid - snacka om slöseri...

Var ligger ditt "vinnande" sheet så att vi alla kan lära oss något?

Senast redigerad av Pilkast den 2012-07-07 klockan 23:54.
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-08, 00:12   #26
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Jo jag vet att jag börja men det var inte meningen att flera skulle haka på.
Spoiler:
Undrar hur många såna här trådar det finns? Oavsett hur utförliga dom första svaren är så leder det oundvikligen till flera följdfrågor. Ska göra en sammanställning någon regning höstdag. Har hängt på spelforum i 10 år och maken till "idiottrådar" som bara tjänar ett enda syfte, generera trafik, har inget forum varit i närheten av tidigare

Du har helt fel - Sharps har ingen uttrycklig regel där alla måste vara vinnande - skulle så vara fallet så skulle de inte ha några medlemmar, eller hur?

Att vissa vill pröva sig fram och kanske inte ens har som yttersta avsikt att bli vinnande, vilket ca. 99% utav Sharps medlemmar aldrig kommer bli, trots extremt mycket mer kunskap och tid som lägges ned på att möjligtvis bli det, innebär ju inte att h*n inte kan ha kul under tiden...

Att lägga ner tusentals timmar för att inse att du är en lika stor loser som den som inte gjort det - vem är egentligen den store losern?

Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-08, 07:41   #27
 
Rehn108s avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 211
Sharp$: 782

2014
Stats: 50 - 69 - 1
ROI: 95.39%
Vinstprocent: 42.02%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingscania Visa inlägg
Ja jag läste inlägget. "I något svagt ögonblick tänkte jag nog att fler kunde tycka det är en kul grej, men tji fick jag." På det verkar det precis som att du är ledsen över att folk inte tycker det är en kul grej, utan kommer med konstruktiv kritik = dömer ut ditt system.
Nej det handlar inte om att vara ledsen. Det handlar precis som jag skriver om att jag trodde fler skulle tycka det var en kul grej. Det är inget mer med det. Jag hade ju uppenbarligen fel som trodde det (därav "tji fick jag").
"Ni tar upp allt bra även i denna tråd. Jag gillar det. Sharps VILL ha kunniga användare, inte som RoK där vettiga inlägg får en bannad i 40 år."
- Tydligt exempel på att jag är glad över jargongen.

Citat:
Ursprungligen postat av kingscania Visa inlägg
Ja, testa du på, tydligen är det så här du vill göra, då tänker inte jag försöka fortsätta få dig att ändra dig. Och ja vi är olika, jag skulle inte lägga dövörat till när personer som är mer insatta än mig på något, kommer med konstruktiv kritik på det som jag gör.
Bra för dig. Och jag ser det inte som att jag lagt något dövöra till då jag inte efterfrågat och därför inte kan förväntas följa denna kritik. Det känns som att du misstar den här tråden för en annan vanlig typ (som i mina ögon alltid luktar lite troll):
- Trådar som den här beskriver vad jag gör, och sedan är det inget mer med det. Jag frågar inte om andra tycker att jag ska sluta, och kan därför inte väntas sluta så fort någon annan argumenterar för det.
- Den andra typen är en person som efterfrågar hjälp, får rådet att göra A, vill själv göra B, blir överöst med argument för att A är bäst men tror verkligen själv på B och tar inte till sig argument. Det slutar med att personen gör B trots att han bad om råd och ingen föreslog B.

Jag tycker det är skillnad.

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
...
Jag ska bjuda på ett par idiottrådar till samlingen.
Riktig idiottråd: https://www.flashback.org/t1886126
Ganska dum tråd: https://www.sharps.se/forums/speldagb...till-50-000-a/

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
Dock är det många som måste se det med egna ögon innan dom kan gå vidare till en mer produktiv inställning.
Där satte även du huvudet på spiken. Även om en sådan som jag har läst på ordentligt om korrekt BRM, att söka överodds, att spela på marknadshögsta osv, så kan jag inte förväntas tillämpa allt när jag själv inte ägnat mig åt betting i två månader ens. Jag tror nog att man måste få ha sina idéer och inse med egna ögon att sådant som inte ska funka, inte heller kommer funka.

---

Tack Pilkast för att i alla fall du har en sund och lättsam syn på tråden.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+5)
Rehn108 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-10, 19:08   #28
 
Pohjans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Båstad
Inlägg: 419
Sharp$: 1704

Crusher
Stats: 177 - 177 - 12
ROI: 97.88%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Körde ett liknande test på NHL förra säsongen, orkade bara med till i början på januari men du kan kolla in det sheetet om du vill.

https://www.sharps.se/spreadsheet/4368

Pohjan
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Se där Sveriges bästa, Stolt och stark, Och när stormen river, Ger vi allt, Ända sedan gamla dagar
Under våran ljusblå fana,står vi upp, För himmelsblått
Heja Malmö
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rehn108 (+3)
Pohjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-10, 19:09   #29
 
Pohjans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Båstad
Inlägg: 419
Sharp$: 1704

Crusher
Stats: 177 - 177 - 12
ROI: 97.88%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Säger inte att det inte funkar eller inte orkade aldrig analysera ngt djupare i det
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Se där Sveriges bästa, Stolt och stark, Och när stormen river, Ger vi allt, Ända sedan gamla dagar
Under våran ljusblå fana,står vi upp, För himmelsblått
Heja Malmö
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Pohjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-10, 19:22   #30
 
Rehn108s avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 211
Sharp$: 782

2014
Stats: 50 - 69 - 1
ROI: 95.39%
Vinstprocent: 42.02%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pohjan Visa inlägg
Körde ett liknande test på NHL förra säsongen, orkade bara med till i början på januari men du kan kolla in det sheetet om du vill.

https://www.sharps.se/spreadsheet/4368

Pohjan
Aha, med massor av matcher. Vilka regler hade du för ditt system då? Spela Underdog -1,5 om oddset var över 3? Marknadshögsta eller ett specifikt bolag?

---

Jag hejar fortfarande på mig själv, och att jag ska ligga över plus efter 50 matcher. Nu har 29 matcher spelats, och eftersom det såklart gick sämre sedan jag skapade tråden är mitt unitnetto nu nere på +11,97. Men spänningen är fortfarande olidlig.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+3)
Rehn108 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td