![]() |
Nik: statistiken är rätt talande för Holm och hans kollegor. Vilka är grunderna för att bli bloggare där? Att spela så illa som möjligt? Låt någon människa med lite erfarenhet analysera följande:
https://www.sharps.se/spreadsheet/6515 (Jvk) https://www.sharps.se/spreadsheet/4792 (Holm) Wibbe är en annan bloggare, som enligt sin spelbok gladeligen bränner 30% av rullen på ett spel. http://rekatochklart.se/spelbok/wibbe/. Hittar du någon stategi här eller någon långsiktig tanke bakom? ROK har inte heller gjort ett enda skit för att lära ut enkel teknik. På vilket sätt blir ROK:s läsare bättre gamblers av detta? Vilken lärdom kan man ta fasta på? Är ROK intresserade av att göra sina besökare till vinnare i längden? |
Citat:
EDIT: Såg inte att Nik redan fått rätt och fått en massa svar på tal redan ;) |
Det är väl ganska uppenbart att det som skiljer Sharps mot RoK är att RoK vill tjäna pengar på sina medlemmar. Om deras medlemmar inte förstår bättre så är det upp till dem. RoK kommer givetvis dra lögner hit och dit, allt för att inte tappa ansiktet men vad är problemet med det. De lurar folk att spela på för dåliga odds jämfört med den verkliga sannolikheten men det gör ju vilket spelbolag som helst. Alla kan ju inte vinna när det kommer till betting (någon måste betala priset så att spelbolagen inte uppgraderar sina rutiner till det bättre) och för mig spelar det ingen roll om det är någon random eller någon av RoK's medlemmar som betalar det priset. Har man en låg moralisk standard så tycker jag inte idén är speciellt dum och den funkar ju uppenbarligen annars hade de inte haft såna megabonusar. Kanske är lite konservativ här men ser hellre att Sharps fortsätter vara relativt litet men med väldigt bra kvalitet på spel och rekar än att alla som sportsbettar i Sverige börjar hänga här. Någon måste betala priset till bolagen helt enkelt.
|
Citat:
Ser också gärna att någon betalar priset, utan loosers inga vinnare. Däremot kommer sharps inte lära hela svenska folket att bli vinnande. För få människor klarar grinden, har tålamodet och disciplinen. |
Citat:
Det är väl otroligt väsentligt? Det är stor skillnad på att som ni påstår att blåsa folk medvetet eller omedvetet? |
Det är väl knappast omedvetet iaf, om man nu lever på detta?
|
Citat:
Vart finns dessa bevis? Att någon har bokfört hans spel där han backar är inget bevis på att han medvetet ger ut dåliga spel för att tjäna pengar. Att se värde i ett spel ligger väl i betraktarens ögon? Sen att vissa rekar är horribla är det inget snack om saken. Men jag påstår inget annat heller utan skriver om det faktum att rent skitsnack pågår här i stor grad gällande sidan. |
Citat:
Vad vet du vad han lever på? Kan ju vara reklamintäkter osv för sidan? |
Citat:
Och jo det finns massor av spreadsheets bokförda över hans spel, ta och plöj igenom tråden istället för att anklaga oss för att anklaga honom utan grunder. :holms: |
Jadu, herr Holm har väl blivit "uppkollad" och vad jag hört av detta, så har han väl bara sitt egna företag?
Och det är väl hemsidan? Tror du någon sponsrar alla hans fylleresor? tänk till... |
Citat:
Vill tillägga att jag inte är någon förespråkare för R&K och det är ingen sida som jag tycker är bra men som sagt den fyller ett syfte för vissa personer. Offtopic: Kan någon lära mig hur man citerar flera samtidigt? :) |
Citat:
|
Spelar egentligen ingen roll att Holms håller på som han gör. Gör inte han det kommer någon annan göra det. Jag har också "hängt" på r&k men slutade väldigt snabbt när jag insåg att det inte var något framgångsrecept.
Upptäcker man inte att r&k är en tramssida som inte kommer göra dig rikare kommer dina pengar ändå hamna i händerna på pyramidspelsvargar, sms-lånsdirektörer, nigeriabrevsförfattare etc. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Säger inte att du har fel för det kan mycket väl vara så att han gör detta medvetet men det jag menar är att gå med någonting så hårt så borde man ha lite mer på fötterna än bara egna antaganden. |
Lite fakta on Tobias Holm:
Oraklet som driver RoK påstod i BB-huset att han betalar 50% skatt när han försökte övertala en annan deltagare att betala skatt. (Jag följer förövrigt inte BB, utan snubblade över ett klipp häromdagen angående detta). Klippet: http://www.youtube.com/watch?v=Kh_RNopqRYg Dessa 50% är alltså kommunalskatt + statlig skatt och statlig skatt betalas endast om man har en årslön på över 395600kr, alltså ungefär 32966kr/månaden (enbart allt över detta belopp skattas med statlig skatt). Det betyder alltså att han i snitt drar in minst 32966kr varje månad enbart via RoK då han tydligen inte har ett annat jobb. Givetvis är en delsumma intäkterna från reklambanners från diverse spelbolag men aldrig hela beloppet. Det mesta av intäkterna kommer givetvis från medlemmarnas förluster. Vad är ett bättre sätt att tjäna pengar på än att dra till med en dålig rek och få medlemmarna kasta in pengar på ett förlustspel? Det bästa är ju när holms drar till med ett "räntespel". Går spelet in, kan han skryta med hur bra han är på att sätta spel med 1.4 i odds. Går spelet inte in, tjänar han in sin månadslön och nämner inget om förlusten alls. Om någon kommenterar om det, blir meddelandet förmodligen raderat och hon/han blir bannad i 20 år. Ska bli kul att se årsrapporten för Mediatippen AB (företaget bakom RoK). De lär omsätta rätt så mycket pengar. |
Citat:
|
Citat:
|
Påståendet om att han inte har något annat jobb utgick jag från den information jag fick från BBs hemsida plus den introduktion han gav det svenska folket. Nu vill jag inte kasta skit på honom pga hans lön eller något utan det är hans privatsak. Ber om ursäkt om något tog åt sig. Min poäng är att det finns en källa bakom hans höga lön och den lär knappast komma från reklamintäkter eller deltidsanställning som lärare/personlig assistent.
|
Hej! Har ni plockat bort inlägget som jag gjorde om ROK (Nordkorea Bloggen) ,tror det var Boone som länkade den här inne... Letar igenom tråden utan att hitta den?! :ohmy:
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
https://www.sharps.se/forums/boones-c...chklart-se-41/ Sen tycker jag vi kan fastslå att Holms inte har några vanliga "annonser" på sidan utan allting är affe-länkar så därav får han inga rena reklamintäkter. |
Citat:
|
Citat:
Att rekommendera någon att gå ALL-IN eller ens spela med mer än 10% av kassan är inte "vi mot spelbolagen" utan "jag och spelbolagen mot er". Dessutom vet vi att han följer denna tråden rätt noga (Hej Tobbe!) så nog borde han kunnat rätta till sin speltaktik om han så önskat. |
R.Baggio- 2011-04-20 21:34:39hahahaha di maria svandyk nummer 2 RÄNTA fy fan 2 största filmarna i världen äckligt att se
R.Baggio- 2011-04-20 21:36:00hahaha ramos vill ha straff för hand real pinsamaste laget jag svär zoc- 2011-04-20 21:37:44håll käften nu baggio ***** och kolla på matchen istället! R.Baggio- 2011-04-20 21:38:17zoc hahahahaha svandyk hela real o käften själv din flottiga ***** MrMoyes- 2011-04-20 21:39:13Helvete.. Dax o slå sönder något.. Basel Luder! KidKoa- 2011-04-20 21:39:23ASSÅ HOR BASEL, NI SKOJJAR MED MIG! zoc- 2011-04-20 21:40:36Om inte baggio hade sugit av plankvakten några gånger i veckan hade tomten varit avstängd för länge sedan... Nivån är som vanligt på stabil nivå :ful: |
Well,some things never change...:p
|
:skamsen:
|
Nu tycker jag inte att vi ska sjunka så lågt att vi kollar upp vad folk tjänar. Det räcker med att han bekräftade att han betalar 50% skatt såvida han inte ljög.
|
...tilt på skiten...
|
fidde :idiot:
|
websnake
- 2011-04-24 08:49:49 Allsvenskan lockar med höga odds idag!!! Verkar som om bolagen haft svårt att bestämma sig...det måste utnyttjas!!! :smoke: |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
4-1 Porto i skrivande stund... |
Haha vilket riksmongo....
|
Jag tycker att det är lite sorgligt.
|
Även jag tycker att det är sorgligt, om det nu är sant....
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat: