Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-02-12, 10:05   #781
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Gotland
Inlägg: 271
Sharp$: 654

Fotboll Side plays "t
Stats: 39 - 24 - 0
ROI: 136.71%
Vinstprocent: 61.90%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Whitelight Visa inlägg
Jag hänger med men kan aldrig acceptera att någon kan veta vad är det " ett korrekt satt odds". Det är ingen som vet egentligen,man bara gissar och sedan sina gissningar upphöjer till fakta.Ta.t.ex NBA match igår Philadelphia-San Antonio , det var plus 3 på Philadelphia, så var det Philadelphia+3 1,91 eller S.A.-3 ett korrekt satt odds? Varför det? Varför inte +4 eller +2?
Därför att dom största spelbolag gissar sig till +3 på Phily och sen alla andra små spelbolag lydigt följer efter och man kallar det "ett korrekt satt odds".
Det är ju patetiskt.
Och därför är alla spel som kommer in till marknadshögsta odds-skit bra spel och inte usla som RobinD säger.

Fan snälla sluta!! spelar du dum? låtsas du inte förstå?? Flera personer här har försökt förklara för dig men du bara vänder på det. Dessutom så är det inget spelbolag som gissar sig till vad en lina ska ligga på!!
robbson11 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-12, 10:14   #782
 
Whitelights avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 10
Sharp$: 23
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robbson11 Visa inlägg
Fan snälla sluta!! spelar du dum? låtsas du inte förstå?? Flera personer här har försökt förklara för dig men du bara vänder på det. Dessutom så är det inget spelbolag som gissar sig till vad en lina ska ligga på!!
Dom försöker förklara för mig och jag försöker förklara för dom.Dom har sin egen åsikt, jag har min egen.
Du kan väl förklara för mig då varför är det -6,5 på Atlanta mot Charlotte och inte -4,5 eller -5,5. Varför är -6.5 "korrekt" och -4,5 "inkorrekt" för odds 1,90?.
Whatever, jag ska sluta att slösa min tid på den här, det är mycket bättre att använda tid för något annat.

Senast redigerad av Whitelight den 2011-02-12 klockan 10:16.
Whitelight är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-12, 10:23   #783
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 25
Sharp$: 714
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Whitelight Visa inlägg
Dom försöker förklara för mig och jag försöker förklara för dom.Dom har sin egen åsikt, jag har min egen.
Du kan väl förklara för mig då varför är det -6,5 på Atlanta mot Charlotte och inte -4,5 eller -5,5. Varför är -6.5 "korrekt" och -4,5 "inkorrekt" för odds 1,90?.
Whatever, jag ska sluta att slösa min tid på den här, det är mycket bättre att använda tid för något annat.
https://www.sharps.se/forums/boones-c...rsatt-artikel/

Här, läs detta!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
robbson11 (+1)
Musse_husse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-12, 12:00   #784
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 67
Sharp$: 276
Standard

Den där Holmes verkar ju vara en rätt skön lirare... Men tror ni verkligen att han är så skicklig att det går att fade:a honom och vinna i längden?

Sedan tycker jag "Whitelight" har en poäng när han säger att spelbolagens odds är en skattning och inget som är absolut. Sedan håller jag även med om att slumpen har större del i utfallet från betting/coinflips/etc än vad som är intuitivt för de flesta.
nb79 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-12, 12:12   #785
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nb79 Visa inlägg
Den där Holmes verkar ju vara en rätt skön lirare... Men tror ni verkligen att han är så skicklig att det går att fade:a honom och vinna i längden?

Sedan tycker jag "Whitelight" har en poäng när han säger att spelbolagens odds är en skattning och inget som är absolut. Sedan håller jag även med om att slumpen har större del i utfallet från betting/coinflips/etc än vad som är intuitivt för de flesta.
Problematiken är ju den att Whitelight fick ett exempel med bestämda förutsättningar som han sedan applicerade på andra förutsättningar och då inte förstår poängen.

Bara för att ett event har 2 utfall, över eller under så betyder inte det, precis som Whitelight så duktigt förklarat att sannolikheten inte är 50% i alla matcher. Så långt tror jag alla andra är med i denna diskussion.

Men om man leker med tanken (här tar det stopp för Whitelight) att det faktiskt finns en situation där förutsättningarna är exakt 50-50 och att bolagen lyckats cappa den till 50-50 s¨kommer de applicera sin wig och vi har odds på mellan 1.90 och 1.98 beroende på bookie och payout.

Här kan du inte autofadea någon, oavsett hur dålig människan är.

Sedan att påståendet att ALLA spel som kommer ut som marknadshögst skulle vara bra spel är ju ren och skär idioti, tänkt va lätt det skulle vara att spela ALLT som rör sig bara det är marknadshögst.

Detta är också ett typexempel på diskussion som man bör lämna ifred, för den kommer inte ge något alls.

I'm off.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-12, 13:04   #786
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Gotland
Inlägg: 271
Sharp$: 654

Fotboll Side plays "t
Stats: 39 - 24 - 0
ROI: 136.71%
Vinstprocent: 61.90%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nb79 Visa inlägg
Den där Holmes verkar ju vara en rätt skön lirare... Men tror ni verkligen att han är så skicklig att det går att fade:a honom och vinna i längden?

Sedan tycker jag "Whitelight" har en poäng när han säger att spelbolagens odds är en skattning och inget som är absolut. Sedan håller jag även med om att slumpen har större del i utfallet från betting/coinflips/etc än vad som är intuitivt för de flesta.
Jag har inte sagt att oddsen som bolagen sätter skulle va absolut,men det är inga rena gissningar, dom ändrar linan varefter hur folk spelar,oftast försöker dom väga upp så att ca 50/50 av pengarna ligger på var sida. Bolagen vill ju tjäna pengar.

läs detta så får ni lite koll på hur bolagen sätter sina odds


https://www.sharps.se/forums/boones-c...rsatt-artikel/

Nu släpper jag denna också!
robbson11 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-12, 14:09   #787
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 67
Sharp$: 276
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
.
Har inte sagt att du har fel. Det jag syftade på är att Whitelight har en poäng eller fler poänger i sett grundresonemang. Sedan håller jag inte nödvändigtvis med i de slutsatser han kommer fram till, men det är en annan 5a.

Citat:
Ursprungligen postat av robbson11 Visa inlägg
.

Var går skillnaden mellan gissning och en skattning? Hur startar marknaden? Hur fungerar exempelvis marknader som är låg prioriterade av bolagen som har lågomsättningen? Hur säker är marknadens skattning när oddsen avgörs av en enskild individ? Hur många individer tror du är med och påverkar ex. o/u oddsen på en standard ligamatch i lacross/bandy/etc-match? Hur mycket bryr sig bolagen om att ha bra odds på marknader som har väldigt låg omsättning? Är det någon skillnad på en marknad likt "Hur många inkast görs totalt under 2010 års fotbollsvm-turneringen under ordinare tid?", 1x2-marknaden i en vanlig Serie A match en timme innan matchstart eller vem som åker ut nästa omgång av lets dance? Är det bra att bunta ihop alla marknader i en klump och göra generella uttalande om hur bra marknaden är? Var går skillnaden mellan gissning och en skattning?
nb79 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-12, 14:12   #788
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Men alltså, ni är waaaaaay off topic nu. Ta denna diskussion någon annanstans istället.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-12, 16:49   #789
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Gotland
Inlägg: 271
Sharp$: 654

Fotboll Side plays "t
Stats: 39 - 24 - 0
ROI: 136.71%
Vinstprocent: 61.90%

Standard

Av nb79
Citat:
Var går skillnaden mellan gissning och en skattning? Hur startar marknaden? Hur fungerar exempelvis marknader som är låg prioriterade av bolagen som har lågomsättningen? Hur säker är marknadens skattning när oddsen avgörs av en enskild individ? Hur många individer tror du är med och påverkar ex. o/u oddsen på en standard ligamatch i lacross/bandy/etc-match? Hur mycket bryr sig bolagen om att ha bra odds på marknader som har väldigt låg omsättning? Är det någon skillnad på en marknad likt "Hur många inkast görs totalt under 2010 års fotbollsvm-turneringen under ordinare tid?", 1x2-marknaden i en vanlig Serie A match en timme innan matchstart eller vem som åker ut nästa omgång av lets dance? Är det bra att bunta ihop alla marknader i en klump och göra generella uttalande om hur bra marknaden är? Var går skillnaden mellan gissning och en skattning?



SUCK!! Inget av dom saker du svamlar om här har jag överhuvud taget nämnt!! Aldrig sagt nåt om en bra eller dålig marknad!! Håller fast vid att bolagen INTE gissar vilka odds dom ska sätta! Punkt!!



Senast redigerad av robbson11 den 2011-02-12 klockan 16:52.
robbson11 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-12, 18:16   #790
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: någonstans söder om norr
Inlägg: 1 071
Sharp$: 4756

KirtapAlpina
Stats: 210 - 741 - 32
ROI: 114.78%
Vinstprocent: 22.08%

Standard

Vilket snack, läge att ta lite lektioner i matematik kanske......

50/50 (coinflipp) med 97% återbetalning kan aldrig vara en bra affär det säger sig själv.
Kirtap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-13, 17:41   #791
 
Zimonds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 236
Sharp$: 1178

Who Is John Galt?
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Whitelight Visa inlägg
Dom försöker förklara för mig och jag försöker förklara för dom.Dom har sin egen åsikt, jag har min egen.
Du kan väl förklara för mig då varför är det -6,5 på Atlanta mot Charlotte och inte -4,5 eller -5,5. Varför är -6.5 "korrekt" och -4,5 "inkorrekt" för odds 1,90?.
Whatever, jag ska sluta att slösa min tid på den här, det är mycket bättre att använda tid för något annat.
Sure thing. -6,5 är helt fel.

Följdfråga. Hur drar vi nytta av den vetskapen?
Zimond är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-14, 15:58   #792
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 16
Sharp$: 306
Standard

Romantik på hög nivå!

http://www.rekatochklart.se/profil/MrMoyes/
ramme74 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-14, 16:03   #793
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ramme74 Visa inlägg
"Ålder: 29" och ihop med en tjej som inte ser ut att vara en dag äldre än 16. Bra jobbat!
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-14, 17:18   #794
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boone Visa inlägg
"Ålder: 29" och ihop med en tjej som inte ser ut att vara en dag äldre än 16. Bra jobbat!

Det varierar ju extremt mycket mellan olika tjejer hur gamla det ser ut att vara. Ta två tjejer som är 18år, en kan se ut som 14-15 medan den andra ser ut som typ 22. Iofs så med killar också, men hon är definitivt äldre 16, men hon är nog en bra bit under 29 iaf.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-16, 11:19   #795
 
Brisks avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 20
Sharp$: 87
Standard

Holms "rekar" idag Bofors - Rögle...


...så här tycker hans egna läsare:

Kommentarer
Briskebarn2011-02-16 12:14:02
Holms - \"Det fria ordets(läs:bluffets) fanbärare!\"

LOL.

What a fucking joke...

ladenstar2011-02-16 08:45:55
Gambler_81 håller med big time!

Gambler_812011-02-16 00:27:39
Dina rekar håller ju sämre och sämre kvalitet...är det inte rena faktafel eller gravt vinklade \"nyheter\" om skador etc så är det som denna - massa osakliga och långsökta påståenden som inte äger sin rätt i verkligheten.

Sluta försök blås folk nu med denna smörja.

Brisk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara


LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: https://www.sharps.se/forums/boones-corner/2122-rekat-och-klart-far-storhetsvansinne-och-bevisar-varfoer-vi-aer-mycket-baettre-rekatochklart-se/
Postat av For Type Datum
Twitter / Tjalanizle: @AxelFranzen http://t.co/I2pIZ8ki This thread Refback 2012-08-19 21:47
• Mediatippen • Kalmar • KALMAR • Reklambyr This thread Refback 2011-03-19 00:01
Fragbite - Den svenska sidan f This thread Refback 2010-12-02 08:17
Fragbite - Den svenska sidan f This thread Refback 2010-12-02 08:15

td