Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-01-18, 23:21   #16
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 31
Sharp$: 621
Standard

Ok, tack för svar.

Jag tycker det är väldigt trevligt att det dyker upp fler svenska spelforum. Problemet, som jag ser det, är att dom alldeles för snabbt svämmas över av folk som tror att man blir rik på sportbetting över en natt (OBS jag tycker ni tydligt klargör att så inte är fallet, men det väljer ju folk att frånse ändå. Inte mycket att göra åt saken, tyvärr) vilket gör att de som faktiskt är duktiga rekare försvinner i mängden.

Därför är jag orolig att detta kommer att hända på även detta forum, jag ser helt enkelt inte vad som kommer att skilja er från resten av forumen i längden. Förstå mig rätt nu, jag tycker verkligen att det är jättekul att ni har startat upp detta och jag hoppas sannerligen att jag får fel om utvecklingen.

Tack, men nej tack angående ditt erbjudande om kontakterna. De summorna är nog närmare min totala årsomsättning inom bettingen
Däremot skulle jag gärna vilja veta mer om spelandet som proffs samt skillnaderna i US (om det är där ni befinner er?) jämfört mot de EU-bolag som vi får nöja oss med, men det får vi ta någon annan gång och under någon annan tråd
peejay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 09:04   #17
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 471
Sharp$: 750
Standard

Mycket bra skrivet Boone och jävligt bra du tar upp detta ämne!
Storchen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 09:31   #18
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 16
Sharp$: 58
Standard

Stort tack för ett fantastiskt engagemang. Uppskattar det enormt. Ett extra stort tack till basketexperterna i allmänhet och ICash som bidragit till att min rulle äntligen börjar visa en positiv kurva.
janne är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 13:58   #19
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2
Sharp$: 1
Standard

Ojdå...ni skulle ju inte censurera inlägg?
Jag skrev ett inlägg igår kväll men det finns visst inte kvar?....
Kasta inte sten i glashus om ni kan stå för det
zubov är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 14:56   #20
Administrator
 
admins avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Inlägg: 2 198
Sharp$: 15232
Standard

Var något fel med inställningarna på forumet. Har godkänt alla inlägg och fixat till inställningen.

Och nej, vi censurerar inget annat än vad som nämns i våra regler.
admin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 15:10   #21
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zubov Visa inlägg
Samtidigt så gör man ju att tips-sidor kan finnas till genom att starta upp sitt konto
genom affe-länkar.
Tex. om jag ska öppna konto på bet365 så förlorar jag ju inget genom att gå via länk från rekatochklart. Enda skillnaden mot att själv gå in direkt på bet365.com och fixa konto är ju att rekatochklart får lite deg. Detta i sin tur gör att de kan pyssla vidare med sidan och ge mig bra tips.
Nu snackar jag inte om Tobias Holms tips utan om alla de tips man kan få på de olika planken. Dessa hade man aldrig fått upp ögonen på själv om inte en sida som rekatochklart fanns.
Jag kan enligt egen erfarenhet säga att Unibets lojalitetssystem behandlar folk som är reggade via affiliate lite sämre, eftersom de måste betala ut pengar till affiliaten.

Bet365 betalar även ut färre lojalitetsbonusar till de medlemmar som är rekryterade via affiliate. Det är en del av de pengarna som skulle gått till affiliaten som används för att betala till lojalitetsbonusen. Väldigt smart business om du frågar mig.

Man ska också veta att det i 99,9% av fallen går att få exakt samma bonus, om inte bättre om man tar kontakt med spelbolaget i fråga. Det där med "exklusiva bonusar" existerar inte. Det finns egentligen INGEN fördel med att regga sig genom en affiliate, om du själv inte får en del av affliate-kakan.

Nu snackar jag alltså INTE om "Värva-en-vän" typ av deals, utan av affiliate där de tjänar pengar på ackumulerade förluster samt andra insättningar.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 17:23   #22
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2
Sharp$: 31
Standard

Kanon text boone, Thnx
Tack för en kanonsida också
Shiva- är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 17:57   #23
 
Savves avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 104
Sharp$: 512

Savves spel
Stats: 22 - 18 - 2
ROI: 110.43%
Vinstprocent: 55.00%

Standard

En fråga bara.....

Kan det vara så att dessa rekare/bloggare medvetet ibland rekar "galet" som en del i detta avtal. Med risk för att verka lite konspiratorisk så kan man ju få den känslan ibland..eftersom bolagen inte är dumma och dom vet att en stor del av spelarna bara ryggar totalt hänsynslöst.

Vill inte hänga ut någon utan men jag får faktiskt den känslan ibland...


Vill även passa på o tacka för en riktigt bra sida...
Savve är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 18:34   #24
 
Shell Peppes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blue Berry Hill
Inlägg: 1 045
Sharp$: 987

NHL Grind 14-15
Stats: 19 - 31 - 3
ROI: 93.74%
Vinstprocent: 38.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Savve Visa inlägg
En fråga bara.....

Kan det vara så att dessa rekare/bloggare medvetet ibland rekar "galet" som en del i detta avtal. Med risk för att verka lite konspiratorisk så kan man ju få den känslan ibland..eftersom bolagen inte är dumma och dom vet att en stor del av spelarna bara ryggar totalt hänsynslöst.

Vill inte hänga ut någon utan men jag får faktiskt den känslan ibland...


Vill även passa på o tacka för en riktigt bra sida...
Tänkte precis fråga samma sak.
Och som alla andra torskar måste jag tacka för en otroligt nyttig spelsida i alla bemärkelser. Hatten av för det ni gör!!!
Shell Peppe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 19:39   #25
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Savve Visa inlägg
En fråga bara.....

Kan det vara så att dessa rekare/bloggare medvetet ibland rekar "galet" som en del i detta avtal. Med risk för att verka lite konspiratorisk så kan man ju få den känslan ibland..eftersom bolagen inte är dumma och dom vet att en stor del av spelarna bara ryggar totalt hänsynslöst.

Vill inte hänga ut någon utan men jag får faktiskt den känslan ibland...


Vill även passa på o tacka för en riktigt bra sida...

Precis, läser ni framsidan finner ni denna text

Citat:
Vi bestämde oss för att följa dessa i flera veckor och blev skrämda över hur pass dålig träffprocent de har. Hur folk ändå lät sig tro och följa deras rekar, just för att de skrivs på ett speciellt sätt där ena sidan antingen mörkats eller inte känts till. Även hur de tipsar om lag som ska vara "solklara vinnare" men där oddsen ej är spelvärda alls.
Då vi varit i branchen ett tag så vet vi även varför vissa "expert" bloggare lägger ut i andras ögon solklara vinnare men i våra ögon totalt ej spelvärda tips. För att göra historien kort så är det eftersom dessa har skrivit "affiliate"-avtal med olika spelbolag som i sin tur betalar bloggaren en viss procent av alla ackumulerade förluster som personen som värvats genom sidan gjort, i flertalet fall betalar bolagen upp till 35%.

Dessa "experter" eller bloggare snarare finner man tydligt på utformningen av deras sida. Oftast är de nedkladdade med annonser överallt till diverse spelbolag. Allt för att gå plus på era förluster.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 21:38   #26
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 31
Sharp$: 621
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Savve Visa inlägg
En fråga bara.....

Kan det vara så att dessa rekare/bloggare medvetet ibland rekar "galet" som en del i detta avtal. Med risk för att verka lite konspiratorisk så kan man ju få den känslan ibland..eftersom bolagen inte är dumma och dom vet att en stor del av spelarna bara ryggar totalt hänsynslöst.

Vill inte hänga ut någon utan men jag får faktiskt den känslan ibland...


Vill även passa på o tacka för en riktigt bra sida...
Dagens rek på Sverige -2.5 på RoK kan nog gå under denna kategori. Oinsatta spelare älskar att spela på sitt eget land och om en känd rekare dessutom ger tummen upp så kommer pengarna att flöda in på ett sådant spel.
peejay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 21:55   #27
JMK
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 27
Sharp$: 0
Standard

Kolla deras plank.Inte ett inlägg utan affliates !.Jag håller med M.Uggla -"Jag mår illa "...
JMK är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 22:15   #28
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av JMK Visa inlägg
Kolla deras plank.Inte ett inlägg utan affliates !.Jag håller med M.Uggla -"Jag mår illa "...
Det är det som de har gjort ännu fulare nu i "nya" versionen. Varje gång någon skriver "bet365" "betfair" etc på sidan så omvandlas ordet automatiskt till en affilaite-länk i fet storlek. Professionellt eller hur?
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 23:43   #29
 
skolmatsals avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 139
Sharp$: 354
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boone Visa inlägg
Det är det som de har gjort ännu fulare nu i "nya" versionen. Varje gång någon skriver "bet365" "betfair" etc på sidan så omvandlas ordet automatiskt till en affilaite-länk i fet storlek. Professionellt eller hur?
Märkte också det när du utlovade 100 kr till den första att hitta en länk till ett spelbolag på deras sida som inte var reflänk. Letade faktiskt ett tag...
skolmatsal är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-20, 01:03   #30
 
PumaDessan91s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Gnällbältet
Inlägg: 190
Sharp$: 0
Standard

Ni kom fortfarande inte fram till Holms unitsinsats?

Håller med Zubov, fullständigt.

Den nya designen på RoK är mycket bättre än innan, och inte för att vara elak men mycket bättre design än ni har, de ser ju nästan bara dumt utan reklam vid sidorna.

Sen att Holms och de andra tjänar en jävla massa pengar på sidan, det är väl bara bra för dom?
Jag själv blir ju knappast tvingad att rygga ett spel, man väljer själv vad man ska spela på om man följer en rygg. Holms ljuger väl knappast i sina rekar, däremot så tar han ofta matcher som är osäkra, oftast för att då tjäna pengar på "nybörjarna" som faktiskt ryggar honom blint.

edit: Har själv aldrig tryckt på affiliate-länkarna dock =)
__________________
Spel: 16
Vinster: 9
Förluster: 7
Push: 0
Levande: 13
+/- : 1499:-

Senast redigerad av PumaDessan91 den 2010-01-20 klockan 04:23.
PumaDessan91 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara


td