Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-01-04, 22:23   #16
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8342
Standard

Jag vill fortfarande ha svar på frågan hur mycket sharps.se får från de 9 spelbolagen. Får man ett hum om det och även veta ungefär vad det kostar att hålla sharps uppe ideelt så kan diskussionen ta ett stort steg framåt...
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 22:27   #17
 
martinssons avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 475
Sharp$: 5388
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Jag vill fortfarande ha svar på frågan hur mycket sharps.se får från de 9 spelbolagen. Får man ett hum om det och även veta ungefär vad det kostar att hålla sharps uppe ideelt så kan diskussionen ta ett stort steg framåt...
Varför ska diskussionen ta ett steg framåt? Förstår verkligen inte vad du eller någon annan ska få ut av att veta det. Förklara gärna det.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
smak (+5)
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 22:30   #18
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Kan inte ni som tvivlar på att sharps är vinstdrivande förklara vart alla intäkter som KP, mars och Boone stoppar i sina fickor kommer ifrån?
Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Sharps har gått plus efter något år ja, mer om detta senare i inlägget.


Så de intäkter som Sharps drar in i dagsläget planerar vi att dela ut till medlemmarna igen och således är vi inte vinstdrivande.
Jadu RobinD, jag vet inte men KP kanske vet något?
__________________
Twitter: @AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 22:31   #19
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Jag vill fortfarande ha svar på frågan hur mycket sharps.se får från de 9 spelbolagen. Får man ett hum om det och även veta ungefär vad det kostar att hålla sharps uppe ideelt så kan diskussionen ta ett stort steg framåt...
Citat:
Ursprungligen postat av martinsson Visa inlägg
Varför ska diskussionen ta ett steg framåt? Förstår verkligen inte vad du eller någon annan ska få ut av att veta det. Förklara gärna det.
Eller än viktigare, varför i hela fridens namn, du (BlackCobra) eller andra för den delen tror sig ha rätten att veta det?

Varför skulle ledningen redovisa det till oss medlemmar? Vi har alla ett val att vara här, på deras villkor, passar det inte finns det andra sidor. T ex RoK som drivs av ett bolag, där finanserna är hyfsat offentliga.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
martinsson (+10)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 22:34   #20
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndreasB1897 Visa inlägg
Jadu RobinD, jag vet inte men KP kanske vet något?
Plus innebär ju inte att de stoppar pengar i egna fickor, om du läser resten i övrigt står det också att de inte tar ut lön.

Det står heller inte hur mycket plus, eller vad det totala nettot är för alla år. Att intäkterna till slut överstiger utgifterna säger ju ingenting. Speciellt inte när ingen av dem, eller vi moderatorer för den delen, tar betalt för den tid vi lägger på sidan.

Så frågan kvarstår.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 22:39   #21
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Det är väl ingen som krävt att få reda på Sharps finanser! Frågan är väl öppen?

Dessutom har ju RoKs affärsmodell kraftigts ifrågasatts av Sharps grundare.
Denna kriktik faller ju kort om det visar sig att Sharps har samma ekonomiska motiv som RoK, dvs att tjäna pengar.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 22:42   #22
 
fxstc98s avatar
 
Reg.datum: dec 2011
Ort: Pga jobb, lite här och där
Inlägg: 379
Sharp$: 3168


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det är väl inget tvivel om att grabbarna här lägger ner ett jävla jobb på denna sida??
Om dom gör sig en spänn eller två, VAD spelar det för roll?
Denna sida gagnar oss alla, som tar den för vad den är, en spel sida, där det är VI, som gör den till vad den är.
"sen kanske inte alla bidrar men ändå"
Denna sida har givit mig otroligt mkt sen jag kom hit, å det tror jag dom flesta kan skriva under på att så har det varit för dom med.
Blir sidan sämre,OM dom skulle dra in en $ ?? Tror inte de, för om så vore fallet, då letade sig folk någon annan stans.............

Min tanke bara...............

Keep up the good work


Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lordagspippi (+5)
fxstc98 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 22:42   #23
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Det är väl ingen som krävt att få reda på Sharps finanser! Frågan är väl öppen?

Dessutom har ju RoKs affärsmodell kraftigts ifrågasatts av Sharps grundare.
Denna kriktik faller ju kort om det visar sig att Sharps har samma ekonomiska motiv som RoK, dvs att tjäna pengar.
Det är väl precis det som det inte är?

Hade sharps affärsmodell varit exakt samma som RoK så hade det sålts annonser överallt, använts affiliate-länkning på alla bolagsnamn och sålts merchandise.

Förstår man sig inte på kommersialisering och kan skilja på när något drivs med vinstintresse eller för att vara ekonomiskt självgående så bör man inte kommentera.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 22:44   #24
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Vore jag ansvarig för siten skulle jag aldrig låta tex lazlo ärendet hanteras som det gjorts.

Har man en så kunnig och aktiv skribent som helt gratis delar med sig av sina kunskaper och aloka spelsystem, så får man väl föhelvete se till att vårda den relationen.

Det är lätt att glömma att det är såna som Lazlo som till stor del gör att man gillar Sharps. Är ju nöten att kunna suga i sig den typen av kunskap.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 22:49   #25
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Vore jag ansvarig för siten skulle jag aldrig låta tex lazlo ärendet hanteras som det gjorts.

Har man en så kunnig och aktiv skribent som helt gratis delar med sig av sina kunskaper och aloka spelsystem, så får man väl föhelvete se till att vårda den relationen.

Det är lätt att glömma att det är såna som Lazlo som till stor del gör att man gillar Sharps. Är ju nöten att kunna suga i sig den typen av kunskap.
Lägger ingen värdering i hanteringen av ärendet, men reglerna är satta och man får rätta sig efter dem. Inte första gången som reklam hanteras, folk vet att det inte är tillåtet och det bör således ringa en klocka i att man frågar om man är osäker på hur något kommer mottas.

Gällande Lazlo som skribent så kan man ju lika gärna vända på det, utan sharps.se hade hade han inte fått den uppmärksamhet som han fått.

Spelsystemet är heller inte hans, äras den som äras bör, iCash var dem som presenterade systemet som i sin tur fått tag på det från någon annan. Det är heller inte det som gör Lazlo framgångsrik.

Sen spelar det ju faktiskt ingen roll om Lazlo eller någon annan populär person utnyttjar sharps som en plattform för att sko sig själv, reglerna gäller även dem.

Nu visade det sig vara ett missförstånd, och dagboken öppnades igen, ser inte riktigt problemet.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 22:50   #26
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Det är väl precis det som det inte är?

Hade sharps affärsmodell varit exakt samma som RoK så hade det sålts annonser överallt, använts affiliate-länkning på alla bolagsnamn och sålts merchandise.

Förstår man sig inte på kommersialisering och kan skilja på när något drivs med vinstintresse eller för att vara ekonomiskt självgående så bör man inte kommentera.
Återigen skjuts det från höften, denna gång från RobinD.

Jag har 20 år erfarenhet från affärslivet. 6 år har jag tillbringat på två av de störst utländska spelbolagen. Så att jag förstår innebörden av kommersialisering behöver du inte grubbla mer på?

Vad har du för erfarehet av affärslivet?
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 22:54   #27
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Återigen skjuts det från höften, denna gång från RobinD.

Jag har 20 år erfarenhet från affärslivet. 6 år har jag tillbringat på två av de störst utländska spelbolagen. Så att jag förstår innebörden av kommersialisering behöver du inte grubbla mer på?

Vad har du för erfarehet av affärslivet?
Inlägget var inte riktat till dig personligen, men jag ser att du tar åt dig.

Jag har inget intresse av att mäta mina arbetslivserfarenheter, håll dig till ämnet istället.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 23:01   #28
 
fxstc98s avatar
 
Reg.datum: dec 2011
Ort: Pga jobb, lite här och där
Inlägg: 379
Sharp$: 3168


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Interna strider är som en cancersvulst.. Att offentligt bråka om diverse meningsskiljaktigheter, kan göra stor skada, och gynnar ingen.
Varför inte diskutera det in private??
fxstc98 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 23:02   #29
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fxstc98 Visa inlägg
Interna strider är som en cancersvulst.. Att offentligt bråka om diverse meningsskiljaktigheter, kan göra stor skada, och gynnar ingen.
Varför inte diskutera det in private??
För att det inte är en privat diskussion, det är ett ämne som berör alla medlemmar.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 23:03   #30
 
martinssons avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 475
Sharp$: 5388
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Återigen skjuts det från höften, denna gång från RobinD.

Jag har 20 år erfarenhet från affärslivet. 6 år har jag tillbringat på två av de störst utländska spelbolagen. Så att jag förstår innebörden av kommersialisering behöver du inte grubbla mer på?

Vad har du för erfarehet av affärslivet?
Du har ju fel ändå, så vad har din erfarenhet för betydelse?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
RobinD (+50), boored (+50)
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td