Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-01-04, 16:14   #1
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8343
Standard

Sharps - vinsdrivande?


Tar upp det här som KP vill så inte Lazlos dagbok går OT.

KP säger hela tiden att Sharps absolut inte är vinstdrivande, vilket jag har svårt att förstå och jag ställer mig dessa frågor.

1. Hur mycket kostar sharps.se att hålla igång om absolut ingen får betalt förrutom servern där allt ligger?

2. Lazlos annons skulle kosta 4000 kr/månad. Jag vet inte exakt vad han blev erbjuden men det lät inte som någon fet banner som alltid ligger på sidan vilken sida man än är på, som de två annonser som ligger längst upp på sidan mellan sharps-loggan och sin egen profil.
För att inte tala om megabannern på förstasidan där 9 olika spelbolag turas om att vara med respektive bonus.

Så min fråga är hur mycket sharps har i intäkter varje månad och vad som händer med alla dessa pengar?

Om inte KP svarar får gärna andra som har någorlunda koll eller bra gissningar svara för jag får inte ihop det ekonomiskt trots att jag pluggar till mattelärare i dagsläget...
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 16:34   #2
FAman
 
samans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 183
Sharp$: 3186
Standard

Förstår inte problemet riktigt?

Oavsett om KP säger att de inte är vinstdrivande så är det väl självklart att de ska få tjäna lite slantar på det jobb de gjort med sidan? Ska man inte belönas för att man lyckas bra med något? På vilket sätt drabbar det mig eller dig om site-ägarna tjänar på sidan, tvärtom borde det motivera dom ännu mer att förbättra kvalitén och därmed utöka antalet besökare. Finns nog inte många seriösa sidor som drivs helt ideellt nu för tiden, det känns ju bara korkat?

Sedan det här med Lazlo, jag har absolut inget emot Lazlo utan uppskattar hans spel och hans synpunkter lika mycket som alla andra verkar göra. Men återigen, det är deras sida, deras regler och det är väl självklart att man inte vill gynna en annan vinstdrivande sida där det i det långa loppet innebär att sharps blir av med "klick" till en annan site som används sharps som en gratis reklamplats? Priset för annonsplatsen lät ganska rimligt (billigt till och med), tror också att de flesta med lite insyn i ämnet kan bekräfta det (även om siffror som t.ex. antalet unika besökare saknas).
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
surrelito (+5)
saman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 16:38   #3
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Tycker Sharps är en bra sajt men utvecklingskurvan har ju definitivt stannat av. Givetvis är det ju svårt att utveckla sajen om det kommer in marginellt med pengar. Självklart upp till grundarna hur de vill driva sajten, men jag tror på sikt att den måste leverera stabila vinster för att överleva/utvecklas. Känns som det stora finns kunskaper om spel, affärsmodellen verkat däremot långt ifrån färdigutvecklad. Känns inte som den kompetensen finns.

Givetvis får Sharps ersättning om någon registrerar sig via länk kopplad till Sharps, numera borde detta ge marginella intäkter då Sharpsanv väl redan har konton mer eller mindre överallt.

Tycker generellt att hela tips/infomarknaden är underutvecklad och utbudet är ju skrämmande dåligt.

Jag ser många möjliga intäktsmöjligheter men det är inget jag tänker skriva om i denna tråd.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+1)

Senast redigerad av kriga den 2013-01-04 klockan 16:48.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 16:43   #4
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Att driva en sajt som Sharps utan vinstintresse är för mig helt ofattbart. Kommer degen in blir ju oxå sajten bättre. Skulle vara kul att höra från KP vartifrån intäkterna kommer ifrån.
I synnerhet då kritiken mot RoK varit massiv, där deras uppenbart lönsamma affärsmodell ifrågasatts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BlackCobra (+2), Pilkast (+1)

Senast redigerad av kriga den 2013-01-04 klockan 16:46.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 16:49   #5
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8343
Standard

Värt att notera i sammanhanget är att jag inte har något emot om Sharps är vinstdrivande. Det är inte grejen. Det är ju bara bra om det är det så, då sajten fortsätter hålla hög klass även i framtiden men VARFÖR HYMLA med det om den är det? Jag har då inget emot det, har ni andra?
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+1)
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 16:57   #6
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Jag kan svara på det självklart.
Du fick även lite info om det i chatten igår. Annars kan du läsa lite om det här: https://www.sharps.se/forums/nyheter/...r-fran-sharps/

Citat:
1. Hur mycket kostar sharps.se att hålla igång om absolut ingen får betalt förrutom servern där allt ligger?
Våra utgifter har varit inköp utav dedikerade servrar, colocation samt spreadsheetfeeden vad jag kommer på. Ingen utav oss har tagit ut lön. Vi (jag och Boone samt iCash tidigare) har donerat vår tid, även våra två moderatorer har donerat sin tid men den som främst donerat är vår kodare mars och kodare är inte billiga att ha. Hade vi räknat in den kostnad som en konsult som mars är har donerat så hade vi legat tokback och knappt gått breakeven tom 2020 ens. Vad de totala kostnaderna har legat på exakt har jag ingen koll på och vi har ingen redovisningsskyldighet heller. Den dagen detta blir ett heltidsjobb för oss (vilket vi har svårt att se med tanke på den begränsade marknaden i Sverige) så kanske det förändras men änsålänge gäller det vi sagt tidigare. Sharps har gått plus efter något år ja, mer om detta senare i inlägget.

Citat:
2. Lazlos annons skulle kosta 4000 kr/månad. Jag vet inte exakt vad han blev erbjuden men det lät inte som någon fet banner som alltid ligger på sidan vilken sida man än är på, som de två annonser som ligger längst upp på sidan mellan sharps-loggan och sin egen profil.
Han fick klart för sig i kombination med detta vad dessa intäkter skulle gå till och att de skulle tillbaka till medlemmarna i någon form vilket han uppskattade även.
Vi har nekat otaligt många annonsförslag via mail och lär fortsätta göra det fortfarande eller så svarar vi med att vi kräver skyhöga summor vilket gör att de tappar intresset .

Men åter till vad intäkterna ska gå till; Vi planerar att lansera ett reksystem där ni medlemmar kommer kunna få betalt för varje välskriven rek. Vi hoppas detta kommer stimulera forumet och leda till att medlemmar bidrar mer än vad de tar. Detta räknar vi kommer vara den enskild största utgiften för oss faktiskt.
Reksystemet kommer även att lanseras väldigt snart. Vi har även andra planer men vi vill inte avslöja dessa för tidigt utan tar en sak i taget. Så de intäkter som Sharps drar in i dagsläget planerar vi att dela ut till medlemmarna igen och således är vi inte vinstdrivande.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+10)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 16:59   #7
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Hela avdelningen med rekar är ju en stor besvikelse. Efter att ha funnits så pass länge som Sharps gjort,och att under denna tid inte kunnat bygga upp en kompetent rekavdelning måste ses som ett stort misslyckande.
Känns om att motivationen bland Sharpsen att bidra är låg.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+1)
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 17:03   #8
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Samt svar på varför utvecklingskurvan har avstannat så beror det som sagt på att detta är inget vi driver på heltid utan på vår lediga tid. Vi är beroende utav vår kodare och han har redan fullt upp med sina projekt. Utvecklingen av Sharps går alltså i en sakta takt i skymundan. Hade vi haft en finansiär bakom oss så skulle sidan vara reklamspäckad och självklart hade utvecklingen gått väldigt mycket fortare då men det har vi inte och det tackar vi för att vi inte har heller.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fxstc98 (+10), Lillis (+10)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 17:20   #9
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8343
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Samt svar på varför utvecklingskurvan har avstannat så beror det som sagt på att detta är inget vi driver på heltid utan på vår lediga tid. Vi är beroende utav vår kodare och han har redan fullt upp med sina projekt. Utvecklingen av Sharps går alltså i en sakta takt i skymundan. Hade vi haft en finansiär bakom oss så skulle sidan vara reklamspäckad och självklart hade utvecklingen gått väldigt mycket fortare då men det har vi inte och det tackar vi för att vi inte har heller.
Känns som reklam kvittar så länge sidan blir bättre och reklamen ligger på sidan eller längst upp/ner. Det är ju bara att skita i att kolla på den. Knappast så jag skiter i att surfa in på aftonbladet trots all deras reklam.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 17:20   #10
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Samt svar på varför utvecklingskurvan har avstannat så beror det som sagt på att detta är inget vi driver på heltid utan på vår lediga tid. Vi är beroende utav vår kodare och han har redan fullt upp med sina projekt. Utvecklingen av Sharps går alltså i en sakta takt i skymundan. Hade vi haft en finansiär bakom oss så skulle sidan vara reklamspäckad och självklart hade utvecklingen gått väldigt mycket fortare då men det har vi inte och det tackar vi för att vi inte har heller.
Finns väl andra sätt att tjäna pengar på än att ha sajten fullspäckad av reklam. Varför denna negativa syn på finansiärer? Finns ju många sorter!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+1)
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 17:27   #11
 
fxstc98s avatar
 
Reg.datum: dec 2011
Ort: Pga jobb, lite här och där
Inlägg: 379
Sharp$: 3168


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Och hur seg är inte Aftonbladets sida?
Tycker personligen att dom ska ha all heder för att hålla nere den för******e reklamen man blir påtvingad överallt.
Sagt det förr, säger det igen, tycker det blivit mkt "bad feelings" på sista tiden.
Tråkigt, då det faktiskt ÄR en förbannat bra sida....

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
henke111 (+1), hanscrispi (+1), Zzz (+10), limeburn (+5)
fxstc98 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 18:27   #12
FAman
 
samans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 183
Sharp$: 3186
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Finns väl andra sätt att tjäna pengar på än att ha sajten fullspäckad av reklam. Varför denna negativa syn på finansiärer? Finns ju många sorter!
Du tror inte att en finansiär vill tjäna pengar på sin investering? Genom att ta in finansiärer kommer de förlora en del av den totala kontroll de har på sidan och dess utveckling nu då man måste se till att göra en tredje-part nöjd samtidigt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fxstc98 (+10)
saman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 18:33   #13
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Sidan gick utför redan när iCash lämnade, om det berodde på han eller inte låter jag vara osagt. Jag förstår att Mars kan vara upptagen och att då sidan kan stanna upp, inga konstigheter alls faktiskt men det stora problemet är ju fortfarande inte vad det kommer för nya funktioner utan hur sidan sköts.

Folk som sköter sig och bidrar blir behandlade som kvinnor i Indien och de som beter sig som män i Indien är dem som har det bäst här. Till exempel så får man skriva vad man vill trots att man inte bidrar med någonting och gång på gång sabba trådar, kolla bara på alla dessa sportspelet trådar som gått berserk p.g.a en jävla pajas varit inne och kluddat gång på gång med "tack" och "jag spelar detta och detta, vad tror ni?" Nej denna sidan kommer inte komma någonvart så länge man inte modererar riktigt och seriöst.

Själv tycker jag det är jävligt synd då det funnits grym potential i över 2 år men den har inte utnyttjats utan istället har man hållit på som några tomtar (Se inlägget ovanför).

Och ska jag bara kommentera incidenten med Lazlo så tycker jag det är pinsamt av KP & co och att Sharps inte är vinstdrivande för att man ska ge tillbaka pengarna nu i en ny rekfunktion? Come on....
__________________
Twitter: @AndreasB1897
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
htsolna08 (+1), htsolna08 (+1), htsolna08 (+1), BlackCobra (+1), BlackCobra (+1), BlackCobra (+1)
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 18:39   #14
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Självklart vill de flesta investerare ha avkastning för eller senare. Kan bara inte förstå inställningen att till varje pris inte vara vinstdrivande.

Är målet att utveckla sharp till den bästa bettingcommunityn eller är det grundarnas privata projekt de driver för skojs skull?

Vill man bli bäst så borde man ju göra allt i sin makt för att uppnå detta.

Vad jag vill ha sagt är att med extern kapital skulle sajten kunna utvecklas mkt snabbare , vilket skulle vara till gagn för alla.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+1)
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 22:03   #15
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Kan inte ni som tvivlar på att sharps är vinstdrivande förklara vart alla intäkter som KP, mars och Boone stoppar i sina fickor kommer ifrån?
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 22:23   #16
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8343
Standard

Jag vill fortfarande ha svar på frågan hur mycket sharps.se får från de 9 spelbolagen. Får man ett hum om det och även veta ungefär vad det kostar att hålla sharps uppe ideelt så kan diskussionen ta ett stort steg framåt...
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 22:27   #17
 
martinssons avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 475
Sharp$: 5388
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Jag vill fortfarande ha svar på frågan hur mycket sharps.se får från de 9 spelbolagen. Får man ett hum om det och även veta ungefär vad det kostar att hålla sharps uppe ideelt så kan diskussionen ta ett stort steg framåt...
Varför ska diskussionen ta ett steg framåt? Förstår verkligen inte vad du eller någon annan ska få ut av att veta det. Förklara gärna det.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
smak (+5)
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 22:30   #18
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Kan inte ni som tvivlar på att sharps är vinstdrivande förklara vart alla intäkter som KP, mars och Boone stoppar i sina fickor kommer ifrån?
Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Sharps har gått plus efter något år ja, mer om detta senare i inlägget.


Så de intäkter som Sharps drar in i dagsläget planerar vi att dela ut till medlemmarna igen och således är vi inte vinstdrivande.
Jadu RobinD, jag vet inte men KP kanske vet något?
__________________
Twitter: @AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 22:31   #19
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Jag vill fortfarande ha svar på frågan hur mycket sharps.se får från de 9 spelbolagen. Får man ett hum om det och även veta ungefär vad det kostar att hålla sharps uppe ideelt så kan diskussionen ta ett stort steg framåt...
Citat:
Ursprungligen postat av martinsson Visa inlägg
Varför ska diskussionen ta ett steg framåt? Förstår verkligen inte vad du eller någon annan ska få ut av att veta det. Förklara gärna det.
Eller än viktigare, varför i hela fridens namn, du (BlackCobra) eller andra för den delen tror sig ha rätten att veta det?

Varför skulle ledningen redovisa det till oss medlemmar? Vi har alla ett val att vara här, på deras villkor, passar det inte finns det andra sidor. T ex RoK som drivs av ett bolag, där finanserna är hyfsat offentliga.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
martinsson (+10)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 22:34   #20
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndreasB1897 Visa inlägg
Jadu RobinD, jag vet inte men KP kanske vet något?
Plus innebär ju inte att de stoppar pengar i egna fickor, om du läser resten i övrigt står det också att de inte tar ut lön.

Det står heller inte hur mycket plus, eller vad det totala nettot är för alla år. Att intäkterna till slut överstiger utgifterna säger ju ingenting. Speciellt inte när ingen av dem, eller vi moderatorer för den delen, tar betalt för den tid vi lägger på sidan.

Så frågan kvarstår.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 22:39   #21
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Det är väl ingen som krävt att få reda på Sharps finanser! Frågan är väl öppen?

Dessutom har ju RoKs affärsmodell kraftigts ifrågasatts av Sharps grundare.
Denna kriktik faller ju kort om det visar sig att Sharps har samma ekonomiska motiv som RoK, dvs att tjäna pengar.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 22:42   #22
 
fxstc98s avatar
 
Reg.datum: dec 2011
Ort: Pga jobb, lite här och där
Inlägg: 379
Sharp$: 3168


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det är väl inget tvivel om att grabbarna här lägger ner ett jävla jobb på denna sida??
Om dom gör sig en spänn eller två, VAD spelar det för roll?
Denna sida gagnar oss alla, som tar den för vad den är, en spel sida, där det är VI, som gör den till vad den är.
"sen kanske inte alla bidrar men ändå"
Denna sida har givit mig otroligt mkt sen jag kom hit, å det tror jag dom flesta kan skriva under på att så har det varit för dom med.
Blir sidan sämre,OM dom skulle dra in en $ ?? Tror inte de, för om så vore fallet, då letade sig folk någon annan stans.............

Min tanke bara...............

Keep up the good work


Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lordagspippi (+5)
fxstc98 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 22:42   #23
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Det är väl ingen som krävt att få reda på Sharps finanser! Frågan är väl öppen?

Dessutom har ju RoKs affärsmodell kraftigts ifrågasatts av Sharps grundare.
Denna kriktik faller ju kort om det visar sig att Sharps har samma ekonomiska motiv som RoK, dvs att tjäna pengar.
Det är väl precis det som det inte är?

Hade sharps affärsmodell varit exakt samma som RoK så hade det sålts annonser överallt, använts affiliate-länkning på alla bolagsnamn och sålts merchandise.

Förstår man sig inte på kommersialisering och kan skilja på när något drivs med vinstintresse eller för att vara ekonomiskt självgående så bör man inte kommentera.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 22:44   #24
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Vore jag ansvarig för siten skulle jag aldrig låta tex lazlo ärendet hanteras som det gjorts.

Har man en så kunnig och aktiv skribent som helt gratis delar med sig av sina kunskaper och aloka spelsystem, så får man väl föhelvete se till att vårda den relationen.

Det är lätt att glömma att det är såna som Lazlo som till stor del gör att man gillar Sharps. Är ju nöten att kunna suga i sig den typen av kunskap.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 22:49   #25
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Vore jag ansvarig för siten skulle jag aldrig låta tex lazlo ärendet hanteras som det gjorts.

Har man en så kunnig och aktiv skribent som helt gratis delar med sig av sina kunskaper och aloka spelsystem, så får man väl föhelvete se till att vårda den relationen.

Det är lätt att glömma att det är såna som Lazlo som till stor del gör att man gillar Sharps. Är ju nöten att kunna suga i sig den typen av kunskap.
Lägger ingen värdering i hanteringen av ärendet, men reglerna är satta och man får rätta sig efter dem. Inte första gången som reklam hanteras, folk vet att det inte är tillåtet och det bör således ringa en klocka i att man frågar om man är osäker på hur något kommer mottas.

Gällande Lazlo som skribent så kan man ju lika gärna vända på det, utan sharps.se hade hade han inte fått den uppmärksamhet som han fått.

Spelsystemet är heller inte hans, äras den som äras bör, iCash var dem som presenterade systemet som i sin tur fått tag på det från någon annan. Det är heller inte det som gör Lazlo framgångsrik.

Sen spelar det ju faktiskt ingen roll om Lazlo eller någon annan populär person utnyttjar sharps som en plattform för att sko sig själv, reglerna gäller även dem.

Nu visade det sig vara ett missförstånd, och dagboken öppnades igen, ser inte riktigt problemet.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 22:50   #26
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Det är väl precis det som det inte är?

Hade sharps affärsmodell varit exakt samma som RoK så hade det sålts annonser överallt, använts affiliate-länkning på alla bolagsnamn och sålts merchandise.

Förstår man sig inte på kommersialisering och kan skilja på när något drivs med vinstintresse eller för att vara ekonomiskt självgående så bör man inte kommentera.
Återigen skjuts det från höften, denna gång från RobinD.

Jag har 20 år erfarenhet från affärslivet. 6 år har jag tillbringat på två av de störst utländska spelbolagen. Så att jag förstår innebörden av kommersialisering behöver du inte grubbla mer på?

Vad har du för erfarehet av affärslivet?
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 22:54   #27
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Återigen skjuts det från höften, denna gång från RobinD.

Jag har 20 år erfarenhet från affärslivet. 6 år har jag tillbringat på två av de störst utländska spelbolagen. Så att jag förstår innebörden av kommersialisering behöver du inte grubbla mer på?

Vad har du för erfarehet av affärslivet?
Inlägget var inte riktat till dig personligen, men jag ser att du tar åt dig.

Jag har inget intresse av att mäta mina arbetslivserfarenheter, håll dig till ämnet istället.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 23:01   #28
 
fxstc98s avatar
 
Reg.datum: dec 2011
Ort: Pga jobb, lite här och där
Inlägg: 379
Sharp$: 3168


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Interna strider är som en cancersvulst.. Att offentligt bråka om diverse meningsskiljaktigheter, kan göra stor skada, och gynnar ingen.
Varför inte diskutera det in private??
fxstc98 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 23:02   #29
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fxstc98 Visa inlägg
Interna strider är som en cancersvulst.. Att offentligt bråka om diverse meningsskiljaktigheter, kan göra stor skada, och gynnar ingen.
Varför inte diskutera det in private??
För att det inte är en privat diskussion, det är ett ämne som berör alla medlemmar.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 23:03   #30
 
martinssons avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 475
Sharp$: 5388
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Återigen skjuts det från höften, denna gång från RobinD.

Jag har 20 år erfarenhet från affärslivet. 6 år har jag tillbringat på två av de störst utländska spelbolagen. Så att jag förstår innebörden av kommersialisering behöver du inte grubbla mer på?

Vad har du för erfarehet av affärslivet?
Du har ju fel ändå, så vad har din erfarenhet för betydelse?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
RobinD (+50), boored (+50)
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 23:05   #31
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Ok vi kommer bort från ämnet lite här. Jag har absolut inget emot att Sharps skulle vara vinstdrivande. Tvärtom. Min åsikt är att jag finner det märkligt att inte kommersialisera på bolagens intresse att synas på sajten. Kan inte på något sätt se att det skulle ha negativ inverkan. Som jag sa tidigare så behöver ju inte ökade intäkter likställas med en sajt nersmetad med banners.Måste väl oavsett vinstintresse vara givet att maximera intäkterna för att kunna utveckla sajten.

Ni säger ju själva att utvecklingen stannat av pga att mars inte hinner med mer. Hade det funnits mer pengar i bolaget(tex mer intäkter från spelbolag och dylikt) hade ju verksamheten kunna utvecklats mkt fortare.

För ni vill väl utveckla sajten?
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 23:08   #32
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av martinsson Visa inlägg
Du har ju fel ändå, så vad har din erfarenhet för betydelse?
Du får ju gärna motivera dig lite.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 23:12   #33
 
martinssons avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 475
Sharp$: 5388
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Du får ju gärna motivera dig lite.
Dessutom har ju RoKs affärsmodell kraftigts ifrågasatts av Sharps grundare.
Denna kriktik faller ju kort om det visar sig att Sharps har samma ekonomiska motiv som RoK, dvs att tjäna pengar.


Det är väl ganska tydliga skillnader på RoK och Sharps? När du går in på RoK så möts du nästan enbart av reklam.
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 23:12   #34
 
fxstc98s avatar
 
Reg.datum: dec 2011
Ort: Pga jobb, lite här och där
Inlägg: 379
Sharp$: 3168


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Finns väl andra sätt att tjäna pengar på än att ha sajten fullspäckad av reklam. Varför denna negativa syn på finansiärer? Finns ju många sorter!
Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
För att det inte är en privat diskussion, det är ett ämne som berör alla medlemmar.
Tycker ändå det verkar vara mer av personlig karaktär, än offentligt intresse..
fxstc98 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 23:14   #35
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Ok vi kommer bort från ämnet lite här. Jag har absolut inget emot att Sharps skulle vara vinstdrivande. Tvärtom. Min åsikt är att jag finner det märkligt att inte kommersialisera på bolagens intresse att synas på sajten. Kan inte på något sätt se att det skulle ha negativ inverkan. Som jag sa tidigare så behöver ju inte ökade intäkter likställas med en sajt nersmetad med banners.Måste väl oavsett vinstintresse vara givet att maximera intäkterna för att kunna utveckla sajten.

Ni säger ju själva att utvecklingen stannat av pga att mars inte hinner med mer. Hade det funnits mer pengar i bolaget(tex mer intäkter från spelbolag och dylikt) hade ju verksamheten kunna utvecklats mkt fortare.

För ni vill väl utveckla sajten?
Det finns inget bolag. Det är finansierat ur egna fickor från start och under tiden har tillkommit vissa avtal med bolag som genererat pengar. Dessa har då enligt uppgift stigit till en nivå som gör att det 2012 (förmodar jag) fanns mer pengar kvar än vad det kostar att driva sidan.

Om du följt med från början (detta är typ 18e gången detta avhandlas), så var tanken från början en sida helt fri från reklam/avtal, på grund av att ledningen avsåg hjälpa spelare bli vinnande och inte lura folk med dåliga rekar på pajasbolag och uppmana folk att hantera sin rulle oansvarigt.

Resultatet blev en explosion av medlemmar som kostar pengar, en hobby är kul, men alla har en gräns för när det inte värt pengarna längre och därför skapades avtalen med de bolag som finns för att få sidan att föda sig själv.

Skillnaden kvarstår dock, så länge alla på sidan är vinnande så spelar det ingen roll om det finns affilate-avtal, för sharps.se vinner på variansen och vi spelare vinner för att vi hjälper varandra. Det är tanken med det hela.

Vad som händer i framtiden vet inte jag.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 23:19   #36
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Den som tror att sharps från början eller framgent INTE har eller haft som mål att bli vinstgivande är bra naiva... Alla som startar slika sajter har ett ekonomiskt syfte i slutändan - detta kan ingen tvivla på. Om det sker via bra managment och bra tips som de själva kan dra nytta utav och/eller genom andra uppgörelser, läs pengar från spelbolag, vet vi inget om. Men att tanken och ambitionen självklart finns där är enbart både sunt och ett måste.

Dels så kan inte sidan finansieras enbart genom glada entusiaster, för dessa tröttnar snart, och inte heller genom de få intäkter jag kan tänka mig de nu får från spelbolag som får viss reklamplats på sajten.

Det torde för alla vara uppenbart att sharps och dess skapare någon gång i framtiden skall generera en vinst som kan dryga ut deras egna spelkassor - idiotiskt vore det annars. Det finns inga altruistiska tankar hos sharps skapare. Den som tror det är otroligt naiva och verklighetsfrånvända. Vi lever i en tid där den egna vinningen är Alfa och Omega, inget annat!

Då vi ständigt får höra att moderatorer och skapare utav sharps gör detta frivilligt och utan personlig vinning så förstår man att det finns en annan framförhållning där vinstintresset står i fokus. Inget fel i detta. Tycker även jag, dock, att detta inte är att hymla om - ingen lägger ner så mycket tid som sharps moderatorer och/eller skapare utan att ha ett framgent mål som innebär ekonomisk vinning...

Eller har vi att göra med ett gäng som absolut inte bryr sig om ekonomisk vinning? Tillåt mig tvivla - ingen som håller på med spel, på det ena eller andra sättet, vill gå back i det långa perspektivet, varken ekonomiskt och/eller tidsmässigt. Sharps självklart inget undantag!

Kan sharps få till stånd ett fungerande system där både sajten och medlemmarna kan komma till ekonomisk vinning, så är jag för detta, helt klart! Hur detta skall genomföras vet jag inte även om jag har vissa idéer kring detta.

Det kan vara att sharps begär/förfrågar att få anordna tävlingar där spelbolagen får vara med och sponsra den idrott i tävlingar på sharps där den sajten är specialiserad för. Ex. Bet365/Unibet/Expekt/Nordicbet etc. i trav. Torde vara enklare att få bolag som verkar på den svenska marknaden att nappa på detta.

Tävlingar där medlemmarna via sina rekar kan erhålla antingen väldigt förmånliga bonusar och/eller pengavinster vore att föredra! Tror inte på detta med "gratis" spelförslag från diverse dubiösa spelsajter som inte levererar, som nu finns/funnits på sharps via diverse cappers. Särskilt inte när så mycket information och kunskap redan finns här på sharps - varför gå över ån för att finna vatten...?

Jag skiter totalt i om sharps drivs/kommer drivas i ett ekonomiskt vinstsyfte - bara vi som medlemmar får en möjlighet att ta del av härligheten!

Detta, det lovar jag, skulle både sharps och dess medlemmar tjäna mycket på - sanna mina ord!

Hoppas på ett bra sharpsår 2013 och framåt...

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...

Senast redigerad av Pilkast den 2013-01-04 klockan 23:24.
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 23:27   #37
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Ja nu ger jag upp, nu har vi moderatorer till och med en vinstdrivande agenda med att ställa upp ideellt för en sida man ändå spenderar tid på.

Jag har varit moderator på flera olika sidor på nätet och har då aldrig hört talas om betalning på dessa typer av forum. Man gör det för att man vill.

Att det inte finns folk som gör något utan vinstintresse för att de trivs med det är ju snarare det som är den verklighetsfrånvända synen på samhället vi lever i. Säg det till alla välgörenhetsorganisationer, knattelag i fotboll och deras tränare, tjejerna som står i stallen och mockar skit, eller alla otaliga bloggar, forum och sidor på nätet där folks ända betalning är uppskattning.

Herregud, att driva en site på nätet är inte värsta guldgruvan.

God natt
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
surrelito (+10), greedy (+10)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 23:37   #38
 
fxstc98s avatar
 
Reg.datum: dec 2011
Ort: Pga jobb, lite här och där
Inlägg: 379
Sharp$: 3168


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Den sanna kapitalismens anda, INGEN kan göra något utan att ha ett eget
vinst intresse av gärningen. IRONI...
Sorgligt att folk ska ha den synen.
TUR ni inte finns i min värld kan jag säga.......
Där tar vi hand om varandra.

Respekt till Sharps gäng

Senast redigerad av fxstc98 den 2013-01-04 klockan 23:43.
fxstc98 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 23:56   #39
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Ja nu ger jag upp, nu har vi moderatorer till och med en vinstdrivande agenda med att ställa upp ideellt för en sida man ändå spenderar tid på.

Jag har varit moderator på flera olika sidor på nätet och har då aldrig hört talas om betalning på dessa typer av forum. Man gör det för att man vill.

Att det inte finns folk som gör något utan vinstintresse för att de trivs med det är ju snarare det som är den verklighetsfrånvända synen på samhället vi lever i. Säg det till alla välgörenhetsorganisationer, knattelag i fotboll och deras tränare, tjejerna som står i stallen och mockar skit, eller alla otaliga bloggar, forum och sidor på nätet där folks ända betalning är uppskattning.

Herregud, att driva en site på nätet är inte värsta guldgruvan.

God natt

Men, herregud, saint RobinD! Läs på om vad altruism innebär så kommer du inse att ingen gör något för någon anna utan att få något tillbaks för den insats denne ger...

En kristen, muslim/islamist, buddist, jude eller vad faan som helst hänger sig åt att följa respektives "lagar" för att få något tillbaks. I religiösas fall är det oftast att komma till himlen och/eller återfödas till något bättre (än en gambler, månne ).

En ledare inom knattefotboll eler andra sporter gör det oftast för att deras söner och/eller döttrar spelar i klubben och/eller att det ger dem en skön känsla av att hjälpa till och bidra...

Tjejerna i stallet gör det för att de oftast gillar djur och får detta tillbaks från djuren. Ett intresse, helt enkelt, som de mår bra utav.

På välgörenhetssidan så gäller samma sak - du erhåller något för din insats. Om det du erhåller är av ekonomisk vinning, himmelsk färd, eller av rent fysiologiska och/eller mentala känningar är skit samma - du ERHÅLLER något av din insats! Du gör det alltså inte utav REN och SKÄR godskap. Du gör det för att erhålla något av ovanstående, därav ingen RIKTIG och altruistisk gåva!

Jag vet att jag hårddrar det nu, men det finns inga oförbehållna gåvor - vi gör något för någon annan för att få något tillbaks - medvetet, eller inte...

Sharps torde i sådana fall vara den första "institution", särskilt inom gamblingområdet, som är så godhjärtade, så att de inte förväntar sig något åter...

Kör istället hårt för att vinstdriva sajten - se bara till att medlemmarna som är grunden för hela tanken, får en del utav kakan. Annars kan det kvitta!
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 00:12   #40
 
fxstc98s avatar
 
Reg.datum: dec 2011
Ort: Pga jobb, lite här och där
Inlägg: 379
Sharp$: 3168


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

ALTRUISM
Altruism, oegennytta eller osjälviskhet (motsats till egoism), är att hjälpa andra genom att de egna intressena sätts åt sidan, vilket ibland kan vara direkt självdestruktivt. Till altruism räknas generositet, självuppoffringar, att hjälpa människor med behov, och att frivilligt ge vika för någon annans vilja i strid mot ens egen. Altruism innefattar både den psykologiska viljan till dessa handlingar, samvetet och det beteende som kommer av viljan, men är inte synonymt med empati som i stället handlar om emotionellt medkännande och den psykologiska förståelsen för andras behov. Den empatiska förmågan är dock nära sammanbunden med altruistiska beteenden.



Du hittade säkert Reciprok altruism, som är en helt annan sak...........................................

Senast redigerad av fxstc98 den 2013-01-05 klockan 00:18.
fxstc98 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 00:28   #41
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fxstc98 Visa inlägg
ALTRUISM
Altruism, oegennytta eller osjälviskhet (motsats till egoism), är att hjälpa andra genom att de egna intressena sätts åt sidan, vilket ibland kan vara direkt självdestruktivt. Till altruism räknas generositet, självuppoffringar, att hjälpa människor med behov, och att frivilligt ge vika för någon annans vilja i strid mot ens egen. Altruism innefattar både den psykologiska viljan till dessa handlingar, samvetet och det beteende som kommer av viljan, men är inte synonymt med empati som i stället handlar om emotionellt medkännande och den psykologiska förståelsen för andras behov. Den empatiska förmågan är dock nära sammanbunden med altruistiska beteenden.



Du hittade säkert Reciprok altruism, som är en helt annan sak...........................................

Nja, menade mer "äkta" altruism - den som jag fick lära mig om i skolan... Kanske den har förändrat sedan då... Hehe... Tror inte det, dock...! Men, okey - den rätta benämningen är den du nämner...
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 00:39   #42
 
fxstc98s avatar
 
Reg.datum: dec 2011
Ort: Pga jobb, lite här och där
Inlägg: 379
Sharp$: 3168


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Då är vi överens om vad ALTRUISM e då...
Finns det "Äkta"" och oäkta?
Tror du är freudian.........................

Även folk som åker hoj, har hjärna
Det finns också olika former av altruistiska beteenden i spelteorin, som annars grundar sig på premisser om ett egoistiskt beteende. Både i fångarnas dilemma och i det itererade fångarnas dilemma kan vissa beteenden kallas altruistiska.
I det icke-itererade fångarnas dilemma så är det ur varje spelares perspektiv bäst att agera egoistiskt, samtidigt som den summerade nyttan är högst om samtliga spelare agerar altruistiskt. En generell förväntan och tilltro till att spelare i allmänhet spelar altruistiskt kan därmed motivera en spelare att spela altruistiskt i verkliga situationer. Detta är dock strikt talat irrationellt om målet är egennytta.
Ett altruistiskt beteende är än mer motiverat i de itererade fångarnas dilemma. Under förutsättningen att antalet iterationer är okänt, så är nyttan för de olika spelarna positivt sammankopplad. Eftersom det nu finns en möjlighet att hämnas, förlåta och återgälda goda eller dåliga handlingar så får spelet en helt annan karaktär än i det icke-itererade fallet. En av de lösningar som ofta anses optimal är att återgälda altruistiskt beteende med altruistiskt beteende och vice versa samtidigt som man ger sina motspelare möjlighet att bättra sig genom förlåtelse.
Kanske va detta du menade??


Men skit samma...
Sharps e en bra sida, låt det va det i fortsättningen med...............


Senast redigerad av fxstc98 den 2013-01-05 klockan 00:47.
fxstc98 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 01:01   #43
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fxstc98 Visa inlägg
Då är vi överens om vad ALTRUISM e då...
Finns det "Äkta"" och oäkta?
Tror du är freudian.........................

Även folk som åker hoj, har hjärna
Det finns också olika former av altruistiska beteenden i spelteorin, som annars grundar sig på premisser om ett egoistiskt beteende. Både i fångarnas dilemma och i det itererade fångarnas dilemma kan vissa beteenden kallas altruistiska.
I det icke-itererade fångarnas dilemma så är det ur varje spelares perspektiv bäst att agera egoistiskt, samtidigt som den summerade nyttan är högst om samtliga spelare agerar altruistiskt. En generell förväntan och tilltro till att spelare i allmänhet spelar altruistiskt kan därmed motivera en spelare att spela altruistiskt i verkliga situationer. Detta är dock strikt talat irrationellt om målet är egennytta.
Ett altruistiskt beteende är än mer motiverat i de itererade fångarnas dilemma. Under förutsättningen att antalet iterationer är okänt, så är nyttan för de olika spelarna positivt sammankopplad. Eftersom det nu finns en möjlighet att hämnas, förlåta och återgälda goda eller dåliga handlingar så får spelet en helt annan karaktär än i det icke-itererade fallet. En av de lösningar som ofta anses optimal är att återgälda altruistiskt beteende med altruistiskt beteende och vice versa samtidigt som man ger sina motspelare möjlighet att bättra sig genom förlåtelse.
Kanske va detta du menade??


Men skit samma...
Sharps e en bra sida, låt det va det i fortsättningen med...............

Imponerande kunskaper, men ganska OT
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 01:04   #44
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fxstc98 Visa inlägg
Då är vi överens om vad ALTRUISM e då...
Finns det "Äkta"" och oäkta?
Tror du är freudian.........................

Även folk som åker hoj, har hjärna
Det finns också olika former av altruistiska beteenden i spelteorin, som annars grundar sig på premisser om ett egoistiskt beteende. Både i fångarnas dilemma och i det itererade fångarnas dilemma kan vissa beteenden kallas altruistiska.
I det icke-itererade fångarnas dilemma så är det ur varje spelares perspektiv bäst att agera egoistiskt, samtidigt som den summerade nyttan är högst om samtliga spelare agerar altruistiskt. En generell förväntan och tilltro till att spelare i allmänhet spelar altruistiskt kan därmed motivera en spelare att spela altruistiskt i verkliga situationer. Detta är dock strikt talat irrationellt om målet är egennytta.
Ett altruistiskt beteende är än mer motiverat i de itererade fångarnas dilemma. Under förutsättningen att antalet iterationer är okänt, så är nyttan för de olika spelarna positivt sammankopplad. Eftersom det nu finns en möjlighet att hämnas, förlåta och återgälda goda eller dåliga handlingar så får spelet en helt annan karaktär än i det icke-itererade fallet. En av de lösningar som ofta anses optimal är att återgälda altruistiskt beteende med altruistiskt beteende och vice versa samtidigt som man ger sina motspelare möjlighet att bättra sig genom förlåtelse.
Kanske va detta du menade??


Men skit samma...
Sharps e en bra sida, låt det va det i fortsättningen med...............


Nej, detta var INTE vad jag menade, men tack för försöket att blanda äpplen med päron...

Det jag menade var helt ENKELT,och inget annat, att en handling utföres ICKE utan att du som individ har en förväntan, medveten eller omedveten, om att du skall få någonting tillbaks... Via en ekonomisk och/eller känslomässig vinning. Krångla inte till det med en massa icke-argument. Det jag skrivit ovan är vad jag menat!

In short: Du gör inte något för en annan människa utan att förvänta dig något tillbaks... Simple as that!

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 01:57   #45
 
fxstc98s avatar
 
Reg.datum: dec 2011
Ort: Pga jobb, lite här och där
Inlägg: 379
Sharp$: 3168


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

kriga
Jag håller med...

Pilkast
De va inte alls det du menade när du tog upp "ALTRUISM".. men, åter till ämnet.
Jag tycker dom gör ett bra jobb, och, hoppas att dom som är här,
oxo tycker det.
Annars, istället för att klaga, Nedvärdera och förstöra, sök andra jaktmarker
Återigen, bara mina åsikter.
Slut på diskusionen,,,

Gott nytt spel år Sharpers


Senast redigerad av fxstc98 den 2013-01-05 klockan 01:58.
fxstc98 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 08:19   #46
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 301
Sharp$: 2658
Standard

Pilkast vad yrar du om? Ena stunden skriver du att folk är korkade ifall dom inte tror att sharps startades för att ha ekonomiskt vinstintresse för att sedan börja yra om massa andra sätt att få ut något ur saker och ting. Jag har inte en aning om varför sharps startades men de kan ju faktiskt vara så att dom var nöjda med att kunna ta sitt eget spelande till högre höjder och samtidigt hjälpa andra? Vad jag kommer ihåg så hade både icash, kp mfl offentliga sheets och har alltid hjälpt folk ifall det funnits frågor. Ett bra exempel är ju 2-6 modellen som icash skrev om här och nu en del medlemmar föredrar att använda.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
limeburn (+5), RobinD (+50)
kingofding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 10:28   #47
 
Overplayers avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 327
Sharp$: 3435

OVERPLAYERPICKS
Stats: 459 - 537 - 50
ROI: 101.38%
Vinstprocent: 46.08%

Standard

RobinD har varit inne på det tidigare och han har helt rätt. Numera verkar det som att man utgår ifrån att alla bara tänker på sig själva och vill göra så mycket pengar för egen vinning utan att bry sig om andra människor. Det känns som det handlar om en ny generation som fostrats på ett helt annat sätt än oss som är födda i början av 80-talet och tidigare. En sådan diskussion som till vissa delar förts här ger men bild av hur man tänker i samhället, en ganska obehaglig utveckling om ni frågar mig.

Man utgår från att alla startar upp för att tjäna pengar och visst är det säkert så i många fall men det är långt ifrån hela sanningen. För er som inte vet så finns det faktiskt människor som gillar att dela med sig och inte behöver få hybris och pengatokiga på vägen. Även om jag börjar inse att det blir allt färre.

Att man sedan utgår ifrån det värsta och ger skit till folk så fort de ger dåliga spel el dylikt gör ju att folk som i vanliga fall ställer upp och ger sin tid utan ersättning för att hjälpa till tröttnar. Men det verkar inte som att den nya generationen tänker så långt...

Samhället förändras och mycket av det jag anser vara till det sämre är pga ett beteende där man inte verkar kunna uppskatta och se värdet i andra människor som faktiskt har goda avsikter.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
JimmyJazz (+3), limeburn (+5), joppe59 (+10), Shell Peppe (+5), linusiuz (+10), RobinD (+10)

Senast redigerad av Overplayer den 2013-01-05 klockan 10:34.
Overplayer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 10:44   #48
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Min poäng är att jag förespråkat intäksmaximering. Oavsett vinstintresse så finns det ju en utalad plan att utveckla sajten. Pengarna som kommer in behöver ju inte gå i ägarnas fickor utan kan givetvis användas till att utveckla verksamheten på ett snabbare sätt än annars.
Detta mynnar ju endast ut i en bättre sajt.

Om nu syftet är att dela ut ett ev överskott till medlemmarna i form av betalda rekar och dylikt, så påminner ju verksamheten mer om ett koperativ(se konsum redovisningsprinciper) än ett företag.
Om detta är fallet bör ju siffrorna redovisas publikt.

I vilken bolagsform drivs Sharps?
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 10:54   #49
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 403
Sharp$: 5165
Standard

att ni orkar bry er

självklart ska ägarna och skaparna av sidan ha pröjs för sitt jobb! ni verkar ju vara jävligt missnöjda många av er, varför använder ni sajten om ni inte gillar den?

tycker KP & co har gjort ett kanon jobb totalt sett, det är ju många användare, och sidan täcker de flestas behov, det jag kan hålla med en tidigare talare om är om t.ex sportspelet, när det kommer in en idiot och förstör tråden, så stäng av en sån idiot bara, man ska ju inte ifrågasätta seriöst folk som bidrar med sina köpta spel!

slutligen ska vi väl vara glada att vi har en sån här samlingplats för oss gamblers där vi får tillgång till betalspel och varandras tankar och ideer utan att ens behöva betala för det (även om många av oss bidrar med köpta spel i serviceplays)

sluta gnäll, börja uppskatta!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
limeburn (+5)
jocklon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 11:36   #50
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Min poäng är att jag förespråkat intäksmaximering. Oavsett vinstintresse så finns det ju en utalad plan att utveckla sajten. Pengarna som kommer in behöver ju inte gå i ägarnas fickor utan kan givetvis användas till att utveckla verksamheten på ett snabbare sätt än annars.
Detta mynnar ju endast ut i en bättre sajt.

Om nu syftet är att dela ut ett ev överskott till medlemmarna i form av betalda rekar och dylikt, så påminner ju verksamheten mer om ett koperativ(se konsum redovisningsprinciper) än ett företag.
Om detta är fallet bör ju siffrorna redovisas publikt.

I vilken bolagsform drivs Sharps?
Den frågan är redan besvarad, den drivs inte i bolgsform. Den drivs privat.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 11:51   #51
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Nu gör du mig konfunderad. Du menar alltså att verksamheten inte är bolagiserad? Drivs verksamheten i form av en stiftelse eller en ideell förening?
Du nämde ju att verksamheten har intäkter som börjat överstiga utgifterna.
Dessa måste ju redovisas. Hur sker detta? Ni har väl en del intäkter och utgifter i sverige som är momspliktiga?

Är denna verksamhet seriös?

Senast redigerad av kriga den 2013-01-05 klockan 11:55.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 12:05   #52
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Lazlo vart ju erbjuden att annonsera i sin dagbok för en kostnad av 600 dollar för en månad. Om verksamheten inte på något sätt drivs bolagiserad, vem är det då som fakturerar Lazlo? Eller är upplägget att Lazlo i detta fall skulle betalin in pengarna på ett skrillkonto?

Om jag vill annonsera i min dagbok, vem är det då som är mottagare av betalningen?
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 12:08   #53
 
the_mirages avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 206
Sharp$: 799
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Lazlo vart ju erbjuden att annonsera i sin dagbok för en kostnad av 600 dollar för en månad. Om verksamheten inte på något sätt drivs bolagiserad, vem är det då som fakturerar Lazlo? Eller är upplägget att Lazlo i detta fall skulle betalin in pengarna på ett skrillkonto?

Om jag vill annonsera i min dagbok, vem är det då som är mottagare av betalningen?

Står i inlägg 1089.
https://www.sharps.se/forums/speldagb...azlo-lirar-73/
the_mirage är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 12:12   #54
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Så vitt jag vet så bekostas den ur egna fickor, dvs med beskattade medel.

Jag har aldrig hört att verksamheten varit bolagiserad, och inga företagsuppgifter finns att finna på sidan och heller inte om man söker lite lätt på nätet. Tolkar det som att sidan fortfarande drivs som privatpersoner.

Har ingen inblick i finanserna, men de pengar som genererats via affiliate är ju peanuts, det kan vi slå fast.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 12:14   #55
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av the_mirage Visa inlägg
Det står att Lazlo skulle förskottera 600 dollar för detta. Det står ingenting om vem som är mottagare. Även om beloppet förskotteras så måste fakrura för detta utfärdas. Så frågan om vem som är mottagare av betalningar till Sharps är fortfarande obesvarad!
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 12:16   #56
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Så vitt jag vet så bekostas den ur egna fickor, dvs med beskattade medel.

Jag har aldrig hört att verksamheten varit bolagiserad, och inga företagsuppgifter finns att finna på sidan och heller inte om man söker lite lätt på nätet. Tolkar det som att sidan fortfarande drivs som privatpersoner.

Har ingen inblick i finanserna, men de pengar som genererats via affiliate är ju peanuts, det kan vi slå fast.
Peanuts eller inte, det ni gör är olagligt. Sharps intäkter går alltså till ett skrillkonto där någon av grundarna är betalningsmottagare?
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 12:17   #57
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Peanuts eller inte, det ni gör är olagligt. Sharps intäkter går alltså till ett skrillkonto där någon av grundarna är betalningsmottagare?
Varför säger du ni?
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 12:23   #58
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Varför säger du ni?
Ber om ursäkt. Ni ändras till personerna bakom Sharps.

Kan du svara på mina frågor nu?
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 12:28   #59
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Ber om ursäkt. Ni ändras till personerna bakom Sharps.

Kan du svara på mina frågor nu?
Nej, hur ska jag kunna göra det? Jag är inte mer delaktig i den biten än du.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 12:31   #60
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Är Boone och Kp personerna bakom Sharps?

Är deras riktiga namn offentliga eller drivs sajten (verksamheten) av 2 st anonyma nicks?

Senast redigerad av kriga den 2013-01-05 klockan 12:32.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 12:36   #61
 
henke111s avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 884
Sharp$: 3659
Standard

Men alvarligt kriga, spelar det någon roll? Kan du inte vara nöjd med att du har en schysst bettingsida med kunniga personer som du kan hänga på?
__________________
Det viktigaste är inte att vinna utan deltaga!
henke111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 12:39   #62
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Är Boone och Kp personerna bakom Sharps?

Är deras riktiga namn offentliga eller drivs sajten (verksamheten) av 2 st anonyma nicks?
Att du orkar, nog det absolut skitnödigaste jag sett på internet all time. Du sätter dig alltså här och börjar leka skattejurist hux flux och förväntar dig att någon ska orka ta dig på allvar. Vem fan tror du att du är? Elliot Ness eller?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
RobinD (+100)
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 12:39   #63
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Peanuts eller inte, det ni gör är olagligt. Sharps intäkter går alltså till ett skrillkonto där någon av grundarna är betalningsmottagare?
Nu går du till attack helt utan grund och kommer med falska påståenden.
Var vänlig läs följande om hobbyverksamhet:
http://www.skatteverket.se/blankette...680007485.html
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 12:41   #64
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8343
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Tar upp det här som KP vill så inte Lazlos dagbok går OT.

KP säger hela tiden att Sharps absolut inte är vinstdrivande, vilket jag har svårt att förstå och jag ställer mig dessa frågor.

1. Hur mycket kostar sharps.se att hålla igång om absolut ingen får betalt förrutom servern där allt ligger?

2. Lazlos annons skulle kosta 4000 kr/månad. Jag vet inte exakt vad han blev erbjuden men det lät inte som någon fet banner som alltid ligger på sidan vilken sida man än är på, som de två annonser som ligger längst upp på sidan mellan sharps-loggan och sin egen profil.
För att inte tala om megabannern på förstasidan där 9 olika spelbolag turas om att vara med respektive bonus.

Så min fråga är hur mycket sharps har i intäkter varje månad och vad som händer med alla dessa pengar?

Om inte KP svarar får gärna andra som har någorlunda koll eller bra gissningar svara för jag får inte ihop det ekonomiskt trots att jag pluggar till mattelärare i dagsläget...


Helt sjukt vad vissa trådar får gå off topic medans man kan få varning för betydligt mindre i andra. Det här har ju blivit en äcklig chattråd vad det verkar med RobinD inblandad, den grinigaste moderatorn av dem alla i normala fall

Skillnad på trådskapare och trådskapare tydligen vad som tillåts i trådarna...
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 12:46   #65
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av henke111 Visa inlägg
Men alvarligt kriga, spelar det någon roll? Kan du inte vara nöjd med att du har en schysst bettingsida med kunniga personer som du kan hänga på?
Normalt sett inte. Men, när man välljer linjen att inför alla sina medlemmar påstå att verksamheten bedrivs helt utan vinstsyfte så bör man på något sätt kunna styrka detta. Om samtliga intäkter går direkt till ett anonymt konto är ju så inte fallet.

Sen går det ju inte att komma ifrån att det skulle visa sig att sveriges näst största bettingcommunity med över 10.000 medlemmar bedrivs illegalt som en svart verksamhet.

Dessutom har ju Sharps satt sig på ganska höga hästar då man sågat konkurrenters affärsupplägg.

Och låt mig tillägga. Jag är inte alls tilltalad av RoKs affärsmodell, men om man går till den typen av frontalangrepp som Sharps gjort så bör man kunna redovisa sin egen seriositet
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 12:49   #66
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Nu går du till attack helt utan grund och kommer med falska påståenden.
Var vänlig läs följande om hobbyverksamhet:
http://www.skatteverket.se/blankette...680007485.html
Tillåt mig småle.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 12:53   #67
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg


Helt sjukt vad vissa trådar får gå off topic medans man kan få varning för betydligt mindre i andra. Det här har ju blivit en äcklig chattråd vad det verkar med RobinD inblandad, den grinigaste moderatorn av dem alla i normala fall

Skillnad på trådskapare och trådskapare tydligen vad som tillåts i trådarna...
Bara för att du inte fått svar på dina frågor så är inte tråden Off Topic, däremot är ditt inlägg nu OT. Håll dina åsikter om mig för dig själv eller redogör för dem någon annanstans.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 12:54   #68
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 532
Sharp$: 11905
Standard

Undertecknad brukar inte lägga sig i den här typen av diskussioner men nån måtta på alla dumheter får det väl ändå va!? Trodde detta var ett forum för diskussioner om sportsbetting etc, men ICKE DÅ!

Finns alltid "förståsigpåare" eller IDIOTER som jag skulle kalla dem och tydligen även "hobbyskattmasar" som griper varje strå för att få framstå som viktig, eller bara nyfiken!? Fan vet vad...

Det enda ni gör (mig veteligen) är att göra folk här förbannade! Är det inte bättre att lägga er energi/fokus på den (förhoppningsvis) egentliga orsaken att ni hittade till Sharps från början!? D.V.S Dela med er av idéer,synpunkter rörande spel/betting-information och dylikt och GE FAN i att tramsa kring allt annat skit som för övrigt inte angår er heller för den delen!

Uppskatta sharps.se för vad det egentligen är! Som de allra flesta andra väljer att göra!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hanscrispi (+1)
Alanya är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 12:54   #69
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3963

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Det många förmodligen inte vet är att det kostar en hel del att driva en server där sidan får över 1000 unika besökare/dagen.

Nu vet jag inte exakt vad driftkostnaden är men jag har gjort en grov uppskattning.

Låt säga att servern som står för sidan har en kostnad på 16000kr. Antag att en server håller i tre år innan den behöver bytas ut (fler besökare kräver bättre hårdvara), detta ger en månadskostand på 444kr.

Sedan tillkommer driftkostnader för servern vilket kräver en bra uppkoppling och elektricitet. Nu tror jag att sharps har sin server i en serverhall och ett avtal med en garanterad trafikmängd på > 160GB kostar runt 500kr/månaden.

Detta ger en total kostnad på 944kr/månaden bara för drift. Sedan tillkommer domännamnet som kostar 100kr/år. Nu finns det säkert flera andra kostnader jag inte räknat in men det ger en liten indikation vad det kostar att driva denna hobbyverksamhet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BlackCobra (+10), boored (+10)
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 13:07   #70
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8343
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Persa Visa inlägg
Det många förmodligen inte vet är att det kostar en hel del att driva en server där sidan får över 1000 unika besökare/dagen.

Nu vet jag inte exakt vad driftkostnaden är men jag har gjort en grov uppskattning.

Låt säga att servern som står för sidan har en kostnad på 16000kr. Antag att en server håller i tre år innan den behöver bytas ut (fler besökare kräver bättre hårdvara), detta ger en månadskostand på 444kr.

Sedan tillkommer driftkostnader för servern vilket kräver en bra uppkoppling och elektricitet. Nu tror jag att sharps har sin server i en serverhall och ett avtal med en garanterad trafikmängd på > 160GB kostar runt 500kr/månaden.

Detta ger en total kostnad på 944kr/månaden bara för drift. Sedan tillkommer domännamnet som kostar 100kr/år. Nu finns det säkert flera andra kostnader jag inte räknat in men det ger en liten indikation vad det kostar att driva denna hobbyverksamhet.
Första bra svaret som inte handlar om annat än kostnaderna

Som jag nämnt tidigare skiter jag i om sharpsgrundarna får 10 000 kr var i fickan varje månad eller om dem går back. Den diskussionen kan man ta i en ny tråd. Kan starta en åt er om ni inte orkar så kan vi ta kostnaderna i denna tråd.

Så det är troligtvis dryga tusenlappen per månad i utgifter. Undrar vad sharps får för reklamen man har på sidan. Ville man ha 4000 kr/månad av Lazlo för några sketna inlägg i sin egen dagbok lär inte de 9 spelbolagen betala några hundringar var alltså för att vara på startsidan. Det kan bara en fullkomlig idiot tro på.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv

Senast redigerad av Sprite den 2013-01-05 klockan 13:08.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 13:27   #71
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Första bra svaret som inte handlar om annat än kostnaderna

Som jag nämnt tidigare skiter jag i om sharpsgrundarna får 10 000 kr var i fickan varje månad eller om dem går back. Den diskussionen kan man ta i en ny tråd. Kan starta en åt er om ni inte orkar så kan vi ta kostnaderna i denna tråd.

Så det är troligtvis dryga tusenlappen per månad i utgifter. Undrar vad sharps får för reklamen man har på sidan. Ville man ha 4000 kr/månad av Lazlo för några sketna inlägg i sin egen dagbok lär inte de 9 spelbolagen betala några hundringar var alltså för att vara på startsidan. Det kan bara en fullkomlig idiot tro på.
Spelbolagen betalar ingen summa för att synas, inte hos oss iaf. Pinnacle betalar % på av vad som omsätts eller går plus, minns ej exakt. Betfair betalar % på avgifterna som användarna betalar till dom. De bolag som sedan lades till i efterhand förutom Pinnacle, betfair som vi körde på länge betalar % på alla kumulativa förluster.
Ovanstående info kan du själv ta reda på genom att surfa in på spelbolagens sidor och läsa på vilka affärsmodeller de har att erbjuda.

Vi har fortfarande ingen redovisningsskyldighet.
Vi har heller ingen skyldighet att presentera våra intäkter gentemot våra utgifter offentligt på forumet.
Det är inget vi ägnar tid på heltid och ägarnas huvudintäkter/försörjning kommer inte från detta forum utan det kommer från heltidsarbete på annat håll/andra projekt.

Resterande är spekulationer och falska anklaganden. Ni har redan fått svar på att det är en hobbyverksamhet som bedrivs.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Alanya (+10)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 13:47   #72
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Jag läste för ett tag sen på Skatteverkets hemsida att trafikstyrning på Internet ska inkomstbeskattas, och inte går som hobby, men det kanske har ändrats?
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 13:52   #73
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3963

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

En annan aspekt många verkar ha glömt bort är att sharps inte alltid har gått i plus. Jag antar att de två första åren gick boone, KP och iCash ganska mycket i minus p.g.a. att de inte hade några affiliateavtal (bortsett från betfair och pinnacle) med några bolag alls. Det var inte förrän för 1.5 år sedan de köpte nya servern, sidan gjordes om, affiliateavtal gjordes etc. Tänk er två år där sharps går i back och det är förmodligen så att pengarna som gick i förlust är något som de nu får tillbaka.
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 13:57   #74
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Juret Visa inlägg
Jag läste för ett tag sen på Skatteverkets hemsida att trafikstyrning på Internet ska inkomstbeskattas, och inte går som hobby, men det kanske har ändrats?
Detta är helt korrekt. Löjeväckande hävda att detta är en hobbeyverksamhet.

Vems hobbeyverksamhet är det isåfall? Boones? Kp?

Detta verkar ju vara en svart verksamhet

Senast redigerad av kriga den 2013-01-05 klockan 13:58.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 14:01   #75
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 532
Sharp$: 11905
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Detta är helt korrekt. Löjeväckande hävda att detta är en hobbeyverksamhet.

Vems hobbeyverksamhet är det isåfall? Boones? Kp?

Detta verkar ju vara en svart verksamhet
LÄGG NED!!!

Vad gör du här egentligen!??!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fxstc98 (+10), ohlzon (+5), Persa (+5), Donald (+5), limeburn (+5)
Alanya är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 14:11   #76
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Detta är helt korrekt. Löjeväckande hävda att detta är en hobbeyverksamhet.

Vems hobbeyverksamhet är det isåfall? Boones? Kp?

Detta verkar ju vara en svart verksamhet
Seriöst om du ska komma med falska påståenden så kan du iaf ha mer kött på benen för du verkar inte ha någon koll på hur varken en inkomstdeklaration fungerar eller vad som menas med hobbyverksamhet.

En hobbyverksamhet ska tas upp i en inkomstdeklaration även. Däremot är vinsten sålänge den är under 50.000kr per år skattefri. Sharps har en vinst på under 50.000kr och därmed är den skattefri. MEN den ska fortfarande tas upp i din inkomstdeklaration under avdelningen hobbyverksamhet, ingen har påstått något annat.

Läs mer på skatteverkets hemsida så kanske du lär dig något och därmed har grund för det du säger för du är ute på djupt vatten där du tydligen saknar basala kunskaper i dina påhopp.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Juret (+10), limeburn (+5), Persa (+5), boored (+15)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 14:30   #77
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Seriöst om du ska komma med falska påståenden så kan du iaf ha mer kött på benen för du verkar inte ha någon koll på hur varken en inkomstdeklaration fungerar eller vad som menas med hobbyverksamhet.

En hobbyverksamhet ska tas upp i en inkomstdeklaration även. Däremot är vinsten sålänge den är under 50.000kr per år skattefri. Sharps har en vinst på under 50.000kr och därmed är den skattefri. MEN den ska fortfarande tas upp i din inkomstdeklaration under avdelningen hobbyverksamhet, ingen har påstått något annat.

Läs mer på skatteverkets hemsida så kanske du lär dig något och därmed har grund för det du säger för du är ute på djupt vatten där du tydligen saknar basala kunskaper i dina påhopp.
Tack för dina svar. Cred för att du(ni) tar denna disskution öppet.
Jag var väl mest nyfiken på vilken nivå av affärsmässig professionalism er verksamhet bedrivs.

Tydligare svar än så kan man inte få..
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 17:21   #78
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Persa Visa inlägg
Det många förmodligen inte vet är att det kostar en hel del att driva en server där sidan får över 1000 unika besökare/dagen.

Nu vet jag inte exakt vad driftkostnaden är men jag har gjort en grov uppskattning.

Låt säga att servern som står för sidan har en kostnad på 16000kr. Antag att en server håller i tre år innan den behöver bytas ut (fler besökare kräver bättre hårdvara), detta ger en månadskostand på 444kr.

Sedan tillkommer driftkostnader för servern vilket kräver en bra uppkoppling och elektricitet. Nu tror jag att sharps har sin server i en serverhall och ett avtal med en garanterad trafikmängd på > 160GB kostar runt 500kr/månaden.

Detta ger en total kostnad på 944kr/månaden bara för drift. Sedan tillkommer domännamnet som kostar 100kr/år. Nu finns det säkert flera andra kostnader jag inte räknat in men det ger en liten indikation vad det kostar att driva denna hobbyverksamhet.
Japp, tyvärr är det mer än så då det numera är ett monster som står å kör Sharps.se. vBulletin är bra på mycket men det är känt för att äta mer resurser än i princip något annat du kan köra på en webhost.
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
boored (+15)
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 17:51   #79
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Sanningen är mycket mörkare än ni kan ana, vi är ett gäng FAS 3 killar som tvingas sitta här medan Boone och KP kör med oss och tvingar oss att posta medan dom tar betalt av staten.


Ni förstår oavsett om sidan är vinstdrivande eller inte, så kommer den aldrig ha intentionen att sno pengar från spelare eller ge dåliga tips för att tjäna lite extra. Lite tilit får man väl visa, efter att ha fått allt gratis i flera flera år?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fxstc98 (+20), boored (+20), RobinD (+20)
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 19:15   #80
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
Sanningen är mycket mörkare än ni kan ana, vi är ett gäng FAS 3 killar som tvingas sitta här medan Boone och KP kör med oss och tvingar oss att posta medan dom tar betalt av staten.


Ni förstår oavsett om sidan är vinstdrivande eller inte, så kommer den aldrig ha intentionen att sno pengar från spelare eller ge dåliga tips för att tjäna lite extra. Lite tilit får man väl visa, efter att ha fått allt gratis i flera flera år?

Att du befinner dig i statens punggrepp, FAS 3, är det nog ingen som tvivlar på... Men vem har ens antytt att sharps skulle "ha intentionen att sno pengar från spelare eller ge dåliga tips för att tjäna lite extra"? Kan du inte visa oss dessa rader... Måste ha missat något.

Och "gratis" har det väl inte heller varit heller. Även medlemmarna lägger ned tid på att ge så bra tips som möjligt (de flesta, i alla fall) och det kostar både blod, svett, tårar, sharps och inte minst tid... Detta betalade många med när de tog del utav sharps "inköpta" tips från olika cappers...

Tillit förtjänar man - ingenting man får "gratis".

Jag anser, som jag skrev igår, att sharps bör sträva efter att driva sajten som vinstdrivande verksamhet, bara det kommer även medlemmarna till gagn. Detta är inget problem, enbart sunt, då driften då skulle skötas mer professionellt.

Varför inte anordna tävlingar där sharps inbjuder bettingbolag att ge, sharps och dess medlemmar, en möjlighet till förmånliga reloadbonusar och rena penningpriser. En win-winsituation! Sharps utnyttjas INTE till sin fulla potential, med så många engagerade "ägare", moderatorer och medlemmar och detta kan jag inte förstå, då detta inte skulle kräva så mycket mer tidsåtgång från sharps sida (tror jag, i alla fall).

Ingen från sharps vill ens bemöda sig att svara på om mina förslag är bra, eller inte - detta inger inte varken respekt och/eller professionalism. Det negativa man har att säga/skriva kring sidan bemöts direkt, med antingen syrliga svar, påhopp, tillsägelser och/eller avstängningar...

De positiva förslagen överses av någon konstig anledning. Jag kräver inte att mina förslag eller tankar skall genomdrivas, det är inte min sak att avgöra då jag inte är med i ägarstaben, men att mina frågor och förslag bemöts med respekt och svar - detta kan jag kräva, det kan alla på denna sida...

Men det finns en tydlig avgränsning mellan olika "falanger" på sajten och detta är inte okey - ryggdunkareliten (ja, jag kan jag med) befinner sig på chatten och det är tydligt att vissa behandlas totalt olika vad gäller varningar, tillsägelser och avstängningar - olika måttstockar, helt enkelt...

Med detta sagt så hoppas jag mycket på 2013, då sharps är den klart bästa bettingsidan, utan konkurrens egentligen, i Sverige. Sharps 3.0 blir spännande att ta del utav, helt klart!

Men sharps bör ta tag i att snappa upp medlemmarnas initiativ och framåtanda, detta då sharps annars riskerar att gå i stå - vilket tyvärr nu, förhoppningsfullt tillfälligt, verkar vara fallet. Inga stora förändringar sker och detta med medlemstävlingar är något som jag är 100% säker på skulle uppskattas enormt utav sharps medlemmar och skulle även höja sharps till en än högre nivå! Som det är nu så sker detta endast vid stora evenemang såsom fotbolls-VM och EM, samt en pokerturnering per år. Alldeles för dåligt för en sajt av sharps dignitet...

Då kör vi vidare med en förhoppning om ett vinstrikt år för alla och att sharps utvecklas i en positiv riktning vilket jag vet att de flesta här inne vill, vinstdrivande, eller inte!

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+2)

Senast redigerad av Pilkast den 2013-01-05 klockan 19:19.
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 19:55   #81
 
fxstc98s avatar
 
Reg.datum: dec 2011
Ort: Pga jobb, lite här och där
Inlägg: 379
Sharp$: 3168


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jante............
Lägg ner denna diskussion nu. Den bidrar inte ett skit till vare sig sida, eller
medlemmar.
Gillar ni inte sidan, men dra till de som ni tycker är bättre då, hmmm,
Detta har blivit en väldigt destruktiv debatt.
fxstc98 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 20:10   #82
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

( fxstc98) Tråkigt att du kommer med den typen av svar). passar det inte så dra till en annan sida. Jag upplever inte tråden som destruktiv, snarare en väckarklocka.

Tycker Pilkast har stora poänger i det han säger. En stor del av poängen med en community är ju att vara så pass många i en specifik sektor att förhandlingspositionen gentemot spelbolagen blir fördelaktig.

Jag tycker helt enkelt att det finns mkt att göra som skulle ge oss medlemmar mer fördelaktiga villkor på spelmarknaden. Lite som kundkraft bör man agera.
Tycker ledningen av sharps visar begränsning här och jag undrar om förmågan och viljan finns.

Det pilkast säger är ju bara väldigt vettigt och skulle med rätt upplägg leda till såväl ökade intäkter för Sharps, samt kraftigt förbättrade villkor för Sharps medlemmar. Om inte detta är win win vet jag inte..
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+25), Migge (+2)

Senast redigerad av kriga den 2013-01-05 klockan 20:13.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 20:18   #83
 
fxstc98s avatar
 
Reg.datum: dec 2011
Ort: Pga jobb, lite här och där
Inlägg: 379
Sharp$: 3168


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Nej, detta var INTE vad jag menade, men tack för försöket att blanda äpplen med päron...

Det jag menade var helt ENKELT,och inget annat, att en handling utföres ICKE utan att du som individ har en förväntan, medveten eller omedveten, om att du skall få någonting tillbaks... Via en ekonomisk och/eller känslomässig vinning. Krångla inte till det med en massa icke-argument. Det jag skrivit ovan är vad jag menat!

In short: Du gör inte något för en annan människa utan att förvänta dig något tillbaks... Simple as that!

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
( fxstc98) Tråkigt att du kommer med den typen av svar). passar det inte så dra till en annan sida. Jag upplever inte tråden som destruktiv, snarare en väckarklocka.

Tycker Pilkast har stora poänger i det han säger. En stor del av poängen med en community är ju att vara så pass många i en specifik sektor att förhandlingspositionen gentemot spelbolagen blir fördelaktig.

Jag tycker helt enkelt att det finns mkt att göra som skulle ge oss medlemmar mer fördelaktiga villkor på spelmarknaden. Lite som kundkraft bör man agera.
Tycker ledningen av sharps visar begränsning här och jag undrar om förmågan och viljan finns.

Det pilkast säger är ju bara väldigt vettigt och skulle med rätt upplägg leda till såväl ökade intäkter för Sharps, samt kraftigt förbättrade villkor för Sharps medlemmar. Om inte detta är win win vet jag inte..
Tycker den här debatten har spårat ur bara..
Sidan kostar inget att vara med på, och dom jobbar säkert på att göra den
bättre mest hela tiden. NÄR TID FINNES.
Avundsjuka är en väldigt destruktiv egenskap...........
fxstc98 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 20:20   #84
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fxstc98 Visa inlägg
Jante............
Lägg ner denna diskussion nu. Den bidrar inte ett skit till vare sig sida, eller
medlemmar.
Gillar ni inte sidan, men dra till de som ni tycker är bättre då, hmmm,
Detta har blivit en väldigt destruktiv debatt.

Herregud! Vad är din definition av ett forum? Är inte sharps ett forum, öppet för diskussioner? Sharps är ett forum där man kan dryfta det mesta - dock mest spelrelaterade ämnen. Men detta innebär inte att man inte kan/får diskutera huruvida sidan fungerar eller hur den skulle kunna fungera bättre, eller? Detta ligger i allas intressen.

Du anser alltså att om man inte håller med dig, andra medlemmar och/eller sharps driftspersonal, så skall man hålla käften, eller "dra"? Detta låter verkligen som en -kommentar och inställning... Tala om übermenchmentalitet!

Kasta nu heller inte framgent sten i glashus - du vet att du nu diskvalificerat dig själv, för all framtid, att vara kritisk mot någon annan på detta forum, eller sharps i stort?

Självklart måste man få dryfta ting som man inte håller med om eller missförhållanden - allt annat liknar en totalitär stat som iofs Sverige mer och mer börjar likna...

Lika självklart är att man skall lyfta fram positiva saker med sharps och inte bara spy galla, det ligger i sakens natur. Gör man inte det så blir man enbart tagen för en sur och tvär djävel...

För att göra det övertydligt: Jag ÄLSKAR sharps men det finns alltid förändringar och förbättringar att göra - detta är INTE ett motsattsförhållande, tvärtom. Sitter man stillatigande i båten så sker inget och medlemmarna blir enbart frustrerade och söker sig vidare, detta tror jag inte sharps önskar.

Kör hårt nu sharps - version 3.0 kan bli hur bra som helst!
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 20:25   #85
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Ryggdunkare finns det gott om. Sen finns det vi andra som vill komma med ideer om förbättring och att sajten skall utvecklas.

Jag hänger ju själv här och gullar sajten mkt. Jag har inga onda avsikter med det jag skriver, utan vill bara lyfta frågan ovanför (dra om det inte passar nivån).

Om det ur detta kann komma ideer och förslag på hur båda Sharps kan öka sina intäkter samt ge oss medlemmar bättre villkor i speldjungeln så gagnar väl det alla.

Senast redigerad av kriga den 2013-01-05 klockan 20:27.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 20:28   #86
 
fxstc98s avatar
 
Reg.datum: dec 2011
Ort: Pga jobb, lite här och där
Inlägg: 379
Sharp$: 3168


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Herregud! Vad är din definition av ett forum? Är inte sharps ett forum, öppet för diskussioner? Sharps är ett forum där man kan dryfta det mesta - dock mest spelrelaterade ämnen. Men detta innebär inte att man inte kan/får diskutera huruvida sidan fungerar eller hur den skulle kunna fungera bättre, eller? Detta ligger i allas intressen.

Du anser alltså att om man inte håller med dig, andra medlemmar och/eller sharps driftspersonal, så skall man hålla käften, eller "dra"? Detta låter verkligen som en -kommentar och inställning... Tala om übermenchmentalitet!

Kasta nu heller inte framgent sten i glashus - du vet att du nu diskvalificerat dig själv, för all framtid, att vara kritisk mot någon annan på detta forum, eller sharps i stort?

Självklart måste man få dryfta ting som man inte håller med om eller missförhållanden - allt annat liknar en totalitär stat som iofs Sverige mer och mer börjar likna...

Lika självklart är att man skall lyfta fram positiva saker med sharps och inte bara spy galla, det ligger i sakens natur. Gör man inte det så blir man enbart tagen för en sur och tvär djävel...

För att göra det övertydligt: Jag ÄLSKAR sharps men det finns alltid förändringar och förbättringar att göra - detta är INTE ett motsattsförhållande, tvärtom. Sitter man stillatigande i båten så sker inget och medlemmarna blir enbart frustrerade och söker sig vidare, detta tror jag inte sharps önskar.

Kör hårt nu sharps - version 3.0 kan bli hur bra som helst!
För all framtid????????????????????????

Det jag menar är att det har blivit någon form av hets kampanj, mot dom som drar runt denna sida..
Förbättringar kan man disskutera, men om dom tjänar pengar eller inte, VAD har det med saken att göra..
Dom har redan en tråd om vad folk önskar, använd den då....
OCH, jag står fast vid min åsikt, om du inte gillar sidan, DRA.

fxstc98 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 20:44   #87
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

MODERATORMEDDELANDE

Jag tänker inte flytta/radera några inlägg som varit offtopic utan det som skrivits får vara kvar fram till detta inlägg då det på något underligt sätt ändå berörde vinst/maximering utav vinst/sharps ekonomi. Samt så ville vi inte plocka bort inlägg då det skulle bara tolkats negativt som att vi inte vågar ta diskussionen. Däremot kommer inlägg efter mitt att påverkas, så se till att diskutera i korrekt tråd så kan vi ha trådarna öppna för diskussion.
Ursäkta BlackCobra för att din tråd blivit halvtrasig men hoppas du har fått svar på dina frågor i denna röra.

Vill ni diskutera hur vi kan förbättra Sharps tillsammans, gör ni det i korrekt tråd. Bl.a. startades denna https://www.sharps.se/forums/feedback...-sharps-3-0-a/ där vi bad om förslag från er medlemmar angående förbättringar eller förändringar utav tex regelverk m.m.

Vill ni diskutera huruvida Sharps är vinstdrivande eller icke gör ni det vidare i den här tråden. /MOD
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 21:28   #88
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Ny vinkel. Eftersom jag själv är en entreprenör så reagerar jag alltid när jag ser en verksamhet med stor potetial men som inte lyckas ta steget.

Tycker man med denna sajt lagt grunden för något som skulle kunna funka i större skala både lokalt i sverige samt internationellt.

För att kunna engagera kompetenta personer inom alla plan för att göra detta till väldens största och bästa bettingcommunity behövs incitament.

En ide vore ju att bolagisera Sharps. Lägga all verksamhet i ett AB.
Personerna som byggt upp Sharps skulle ju kunna tex dela upp 50% av bolaget mellan sig.Detta är ju oxå ett sätt för Kp , Mars och de andra att få lite betalt för allt jobb de lagt ner.Resterande del skulle ju tex kunna säljas ut till ett fördelaktigt pris i form 5 procentiga aktieposter.

För att få köpa en 5 procentig post till fördelaktiga villkor krävs det att man leverar värdefull info till sajten. Leveranserna poängbedöms och mest poäng tex efter 6 mån ger rätten att köpa en aktiepost.
Detta skulle ju öka motivationen avsevärt för rekare, skibenter osv.

En prestationsrelaterad aktieoption. När aktierna säljs så får man in pengar i bolaget att expandera och utveckla.

Aktieposter skulle kunna vara ett intressant ersättningsmedel till att utveckla kompetensen på sidan.

Som sagt bara lite spontana tankar och upplägget är ju bara lite skissat min begränsade hjärna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+5)

Senast redigerad av kriga den 2013-01-05 klockan 21:40.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-06, 00:03   #89
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3963

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mars Visa inlägg
Japp, tyvärr är det mer än så då det numera är ett monster som står å kör Sharps.se. vBulletin är bra på mycket men det är känt för att äta mer resurser än i princip något annat du kan köra på en webhost.
Okej då lär det vara en dator närmare 20000kr klassen? Glömde även nämna in att vBulletin-licensen kostar en hel del, vilket bör räknas in i beräkningarna.

Summan av kardemumman är att utgifterna är höga, vilket majoriteten av medlemmarna inte har någon susning av.
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-06, 00:43   #90
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Persa Visa inlägg
Okej då lär det vara en dator närmare 20000kr klassen? Glömde även nämna in att vBulletin-licensen kostar en hel del, vilket bör räknas in i beräkningarna.

Summan av kardemumman är att utgifterna är höga, vilket majoriteten av medlemmarna inte har någon susning av.

Inte du heller, tydligen, server är väl den rätta benämningen, eller? Du vet heller inte på vilken nivå deras inkomster ligger så varför inte låta andra som enbart försöker föra en diskussion kring detta, göra det?

Du har ingen susning, jag har det absolut inte, många andra på sajten har det inte, so what? Frågan är öppen och svaret något givet...

Du gjorde själv en uppskattning utav vad det kostar att driva sajten/månad och hamnade på blygsamma 1000 kronor/månad - jag inbillar mig att deras "inkomster/fördelar" är högre än så, kalla mig naiv, men...

Även med uppgraderingar utav servrar och sådant så hamnar du inte på många kronor per/ägare/grundare årligen, eller hur? Vi vet inte ens hur många de är. Och självklart har ägarna/grundarna några personliga vinningar hos bolagen som gör reklam på sidan - dumt vore det annars! Och är jag helt fel ute här så borde någon i staben ta tag i detta...

Med detta sagt så skiter jag högaktningsfullt i om sharps grundare/ägare tjänar pengar på att driva denna bettingsajt - det vore de värda, om så vore fallet, men det är själva "hyckleriet" kring det som många/jag stör sig på...

Skulle inte sharps gått i sådan skarp polemik med "Holms" från början hade vi redan sett att sharps drivits i rent ekonomiskt syfte - men man band ris åt egen rygg där... Men detta kommer, konstigt och dumt vore det annars.

Så jag rekommenderar sharps starkt att så snabbt som möjligt genomföra vissa ändringar så att vi får till stånd x antal medlemstävlingar där båda parter är vinnare och att ni i fortsättningen driver sajten med vinstintresse - det skulle ALLA intressenter må bra av!

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-06, 02:47   #91
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3963

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Inte du heller, tydligen, server är väl den rätta benämningen, eller? Du vet heller inte på vilken nivå deras inkomster ligger så varför inte låta andra som enbart försöker föra en diskussion kring detta, göra det?

Du har ingen susning, jag har det absolut inte, många andra på sajten har det inte, so what? Frågan är öppen och svaret något givet...

Du gjorde själv en uppskattning utav vad det kostar att driva sajten/månad och hamnade på blygsamma 1000 kronor/månad - jag inbillar mig att deras "inkomster/fördelar" är högre än så, kalla mig naiv, men...

Även med uppgraderingar utav servrar och sådant så hamnar du inte på många kronor per/ägare/grundare årligen, eller hur? Vi vet inte ens hur många de är. Och självklart har ägarna/grundarna några personliga vinningar hos bolagen som gör reklam på sidan - dumt vore det annars! Och är jag helt fel ute här så borde någon i staben ta tag i detta...

Med detta sagt så skiter jag högaktningsfullt i om sharps grundare/ägare tjänar pengar på att driva denna bettingsajt - det vore de värda, om så vore fallet, men det är själva "hyckleriet" kring det som många/jag stör sig på...

Skulle inte sharps gått i sådan skarp polemik med "Holms" från början hade vi redan sett att sharps drivits i rent ekonomiskt syfte - men man band ris åt egen rygg där... Men detta kommer, konstigt och dumt vore det annars.

Så jag rekommenderar sharps starkt att så snabbt som möjligt genomföra vissa ändringar så att vi får till stånd x antal medlemstävlingar där båda parter är vinnare och att ni i fortsättningen driver sajten med vinstintresse - det skulle ALLA intressenter må bra av!

Oj, någon verkar ta åt sig.

Du har rätt, jag har absolut ingen susning av hur deras ekonomi ser ut, men det hindrar inte mig från att spekulera. Min poäng var att det kostar att driva en verksamhet som är helt gratis för dess användare.

Sedan kommer den viktiga frågan om var du fått för dig att jag inte vill att ni ska föra diskussionen vidare? Det enda jag gjorde var att lägga ut mer information som underlag om saker folk förmodligen inte har tänkt på.

Bra att du har förslag på vad som kan förändras och sånt men det finns ett problem. Det är enkelt att ge förslag på vad som kan läggas till eller göras bättre. Det är desto svårare att genomföra dem. Ägarna som driver sidan gör det på fritiden och tid är en viktig faktor. Vill du se stora förändringar, kontakta KP eller Boone och erbjud din egen tid och kunskap. Det är större chans att saker och ting händer om fler erbjuder sin hjälp.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fxstc98 (+10)
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-06, 10:40   #92
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 301
Sharp$: 2658
Standard

Ang vad sharps tjänar på signups via spelbolagen som har sina banners här (eu böckerna) brukar det ju vara ca 30% av vad spelarna förlorar. Dock brukar dom dra av bonusar och lite annat smått och gott som dom så fint hittar på (tax parentcomission och gud vet vad) så i slutändan får man kanske ut 200 kr på en förlorad tusenlapp för kunder som fortsätter spela efter att bonusar och sådant clearats. Vinner någon kvittas självklart detta mot spelare som förlorar. Inte en aning hur många signups sharps har via sina affelänkar men skulle inte tro de är något extremt antal så några extrema pengar pratar vi inte om här.

Att dom av spelbolagen skulle få någon privat förmån finner jag extremt otrolig snarare är dom nog portade (limiterade) på varenda spelsite inom europa där man kan få igenom 4k sek+.
kingofding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-06, 10:44   #93
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Inte du heller, tydligen, server är väl den rätta benämningen, eller? Du vet heller inte på vilken nivå deras inkomster ligger så varför inte låta andra som enbart försöker föra en diskussion kring detta, göra det?

Du har ingen susning, jag har det absolut inte, många andra på sajten har det inte, so what? Frågan är öppen och svaret något givet...

Du gjorde själv en uppskattning utav vad det kostar att driva sajten/månad och hamnade på blygsamma 1000 kronor/månad - jag inbillar mig att deras "inkomster/fördelar" är högre än så, kalla mig naiv, men...

Även med uppgraderingar utav servrar och sådant så hamnar du inte på många kronor per/ägare/grundare årligen, eller hur? Vi vet inte ens hur många de är. Och självklart har ägarna/grundarna några personliga vinningar hos bolagen som gör reklam på sidan - dumt vore det annars! Och är jag helt fel ute här så borde någon i staben ta tag i detta...

Med detta sagt så skiter jag högaktningsfullt i om sharps grundare/ägare tjänar pengar på att driva denna bettingsajt - det vore de värda, om så vore fallet, men det är själva "hyckleriet" kring det som många/jag stör sig på...

Skulle inte sharps gått i sådan skarp polemik med "Holms" från början hade vi redan sett att sharps drivits i rent ekonomiskt syfte - men man band ris åt egen rygg där... Men detta kommer, konstigt och dumt vore det annars.

Så jag rekommenderar sharps starkt att så snabbt som möjligt genomföra vissa ändringar så att vi får till stånd x antal medlemstävlingar där båda parter är vinnare och att ni i fortsättningen driver sajten med vinstintresse - det skulle ALLA intressenter må bra av!

Seriöst, detta har diskuterats så många gånger innan att om du och "kriga" var intresserade av att vara insatta i det istället för att kasta skit så hade ni läst på lite. Sharps har kritiserat RoK för att dem lär ut felaktig spelteori och ger ut förlorande rekar som deras medlemmar ska följa. Detta i kombination med affiliateavtal där medlemmarnas förlustar blir till vinst för ägarna är en vinstbringande affärsidé men med hemsk moral och etik.

Sharps eftersträvar istället att lära ut korrekt spelteori och bokföring för att hjälpa våra medlemmar att bli vinnande. På grund av det har vi ingen möjlighet att komma i närheten av vinsten som RoK gör på sina affiliateavtal. Hur tror du vi ska göra en större vinst med hjälp av fler banners? Det fungerar inte så. Vi kommer aldrig gå i RoKs fotspår och försöka lura våra medlemmar att förlora pengar för att vi ska få in en vinst.

Ursäktar tonen men nu får ni ta och komma in i verkligheten.

Om jag skulle börja fakturera sharps för mina timmar som utvecklare hade sharps kanske haft möjlighet att gå plus om sisådär 30 år förutsatt jag inte la ner en enda timma till på att jobba för sidan. Och då har vi inte ens pratat om övrigas nerlagda tid som i så fall också skulle ha betalt. Så ditt snack om att man kan göra sharps till en vinstmaskin visar bara att du aldrig befunnit dig i branschen eller vet någonting alls om vad saker och ting kostar.

I ljuset av det är det kanske inte heller så konstigt att vi tycker att om man kommer hit och bygger upp sig ett namn genom sharps för att sen bara dra och försöka ta medlemmar med sig så bör man göra rätt och betala för sig om man dessutom ska börja göra reklam för det genom oss.
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
RobinD (+25), smak (+3), Shell Peppe (+10)
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-06, 11:51   #94
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mars Visa inlägg
Seriöst, detta har diskuterats så många gånger innan att om du och "kriga" var intresserade av att vara insatta i det istället för att kasta skit så hade ni läst på lite. Sharps har kritiserat RoK för att dem lär ut felaktig spelteori och ger ut förlorande rekar som deras medlemmar ska följa. Detta i kombination med affiliateavtal där medlemmarnas förlustar blir till vinst för ägarna är en vinstbringande affärsidé men med hemsk moral och etik.

Sharps eftersträvar istället att lära ut korrekt spelteori och bokföring för att hjälpa våra medlemmar att bli vinnande. På grund av det har vi ingen möjlighet att komma i närheten av vinsten som RoK gör på sina affiliateavtal. Hur tror du vi ska göra en större vinst med hjälp av fler banners? Det fungerar inte så. Vi kommer aldrig gå i RoKs fotspår och försöka lura våra medlemmar att förlora pengar för att vi ska få in en vinst.

Ursäktar tonen men nu får ni ta och komma in i verkligheten.

Om jag skulle börja fakturera sharps för mina timmar som utvecklare hade sharps kanske haft möjlighet att gå plus om sisådär 30 år förutsatt jag inte la ner en enda timma till på att jobba för sidan. Och då har vi inte ens pratat om övrigas nerlagda tid som i så fall också skulle ha betalt. Så ditt snack om att man kan göra sharps till en vinstmaskin visar bara att du aldrig befunnit dig i branschen eller vet någonting alls om vad saker och ting kostar.

I ljuset av det är det kanske inte heller så konstigt att vi tycker att om man kommer hit och bygger upp sig ett namn genom sharps för att sen bara dra och försöka ta medlemmar med sig så bör man göra rätt och betala för sig om man dessutom ska börja göra reklam för det genom oss.
Du har inte läst vad jag skrivit.

1. Det finns andra sätt än banners och att ta procent på spelarnas förluster. Att du är så insnöad på detta visar ju att tänket och kreativiteten inte finns som en kompetens hos er. Skulle kunna gå att skruva ihop dealar med spelbolagen som vekligen skulle gynna Sharps medlemmar och verkligen ge ett mervärde. Detta skulle oxå givevis ge intäkter åt Sharps, vilket ju bara är positivt. Och nu menar jag inte några futtiga tusenlappar i bannerpengar.

2. Ja, Sharps satte sig tidigt på höga hästar och låste tyvärr in sig lite i ett hörn. Personligen tycker jag den typen av smutskastning Sharps bedrev mot en konkurrent känns amatörmässig. När jag läste det första gången fick jag känslan av att Sharps drevs av några tonåriga Flashbacktroll.

Kan ni på något sätt styrka att Holm rekar medvetet dåligt för att tjäna pengar på förlust avtalen?

En sak är att spekulera, en annan att veta.
En bekant till mig har blivit erbjuden att skriva rekar regelbundet åt RoK med en hög fast ersättning månadsvis. Holm är tydligen inte alls nöjd med kvaliten på rekarna på sajten utan jobbar för att höja upp denna. Min kontakt är mkt etablerad i branschen.
Så var vänlig presentera en källa för era anklagelser! jag tycker RoK är en skitsajt men det har ju inte med saken att göra.

Senast redigerad av kriga den 2013-01-06 klockan 11:53.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-06, 12:14   #95
 
surrelitos avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: AIK
Inlägg: 117
Sharp$: 98


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kriga, varför tar du inte all tid du lägger ner på o vara jobbig i den här tråden o gör en egen site istället med alla dina ideer och tjäna storkovan?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
RobinD (+100), mars (+1)
surrelito är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-06, 12:20   #96
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Du har inte läst vad jag skrivit.

1. Det finns andra sätt än banners och att ta procent på spelarnas förluster. Att du är så insnöad på detta visar ju att tänket och kreativiteten inte finns som en kompetens hos er. Skulle kunna gå att skruva ihop dealar med spelbolagen som vekligen skulle gynna Sharps medlemmar och verkligen ge ett mervärde. Detta skulle oxå givevis ge intäkter åt Sharps, vilket ju bara är positivt. Och nu menar jag inte några futtiga tusenlappar i bannerpengar.
Det du talar om skulle kräva ett heltidsprojekt från vår sida och åsidosätta våra andra projekt i livet. Som faktiskt hur de än vrids och vänds så är de mer ekonomiskt gynnsammare för oss att ägna tid på privat än vad detta forum är eller den begränsade marknaden i Sverige skulle ledat till. Hade vi varit ett par sysslolösa ungdomar utan annat för oss så visst men då hade även vinst varit prio 1 och för att vinstmaximera så kommer det bidra till ökad reklam. Sharps startades aldrig med ekonomisk vinstintresse, utan sålänge det går runt ekonomiskt så är allt frid och fröjd.

Du kan inte få deals med spelbolag om de inte gynnas. Exempel på detta är Bwin som har meddelat att de kommer avsluta samarbetet med oss då vi inte är lönsamma för dom. Ju mindre lönsamma vi är mot bolagen desto mindre pengar in får vi.

Det är svårt att lära ut korrekt spelteori samt se till sina medlemmars intressen och samtidigt vara vinstdrivande. Det går inte ihop tyvärr. Ni verkar överskatta de intäkter som Sharps inbringar. Det finns en anledning till varför vi lär ut spelteori, rekommenderar singelspel och därmed hålla nere variansen, hålla er borta från casinon, öka kassan med bonushoreri, rekommenderar oddsjämförelser m.m. Vi står inte på samma sida som spelbolagen och står man inte på samma sida som dom så spelar vi heller inte med samma kortlek.

Att få till en pokerturnering med ett spelbolag där de erbjuder added value är svårt nog ska du veta. Det är anledningen till varför vi inte har en så ofta heller. Hade vi börjat annonsera ut "SKAFFA ER EN LÖNEBONUS NU GENOM ATT KLICKA HÄR" i varje inlägg, bytt ut spelbolaget i medlemmars rekar (som rok gör), eller på annat sätt sålt oss själva för att driva trafik till dom så hade vi även varit mer uppskattade hos nöjesbolagen. Med nöjesbolag menas alla utom Pinnacle/asien/betfair.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+50), zorba (+50)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-06, 12:25   #97
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Du har inte läst vad jag skrivit.

1. Det finns andra sätt än banners och att ta procent på spelarnas förluster. Att du är så insnöad på detta visar ju att tänket och kreativiteten inte finns som en kompetens hos er. Skulle kunna gå att skruva ihop dealar med spelbolagen som vekligen skulle gynna Sharps medlemmar och verkligen ge ett mervärde. Detta skulle oxå givevis ge intäkter åt Sharps, vilket ju bara är positivt. Och nu menar jag inte några futtiga tusenlappar i bannerpengar.

2. Ja, Sharps satte sig tidigt på höga hästar och låste tyvärr in sig lite i ett hörn. Personligen tycker jag den typen av smutskastning Sharps bedrev mot en konkurrent känns amatörmässig. När jag läste det första gången fick jag känslan av att Sharps drevs av några tonåriga Flashbacktroll.

Kan ni på något sätt styrka att Holm rekar medvetet dåligt för att tjäna pengar på förlust avtalen?

En sak är att spekulera, en annan att veta.
En bekant till mig har blivit erbjuden att skriva rekar regelbundet åt RoK med en hög fast ersättning månadsvis. Holm är tydligen inte alls nöjd med kvaliten på rekarna på sajten utan jobbar för att höja upp denna. Min kontakt är mkt etablerad i branschen.
Så var vänlig presentera en källa för era anklagelser! jag tycker RoK är en skitsajt men det har ju inte med saken att göra.
1. Ytterliggare tecken på att du aldrig satt din fot i branschen. Du får inga drömdealar med spelbolagen om du inte genererar pengar till dem. Hur tycker du själv att det är logiskt att det skulle fungera så? Vi får mail från bolagen som "varför har ni trots signups så kasst negativt resultat månad ut och månad in?" true story.

2. Du låtsas fortfarande att du inte förstår vad kritiken handlade om och du har ju uppenbarligen ingen argumentation att komma med som vi ser på ditt inlägg samt tidigare inlägg gällande detta i tråden.

3. Angående holms så kan man ju börja med att titta på det klockrena citat från boones signatur:

Citat:
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
- Tobias Holm
Man kan spekulera i att han bara är jättekorkad och trots att ha jobbat med en av Sveriges största spelsidor i flera år inte har någon aning om hur spelteori fungerar TROTS att han blivit påvisad hur man gör för att vinna och uppenbarligen läst det men valt att ignorera det och komma med liknande uttalanden. Eller så kanske han ser degen trilla in och är rätt nöjd?

Låt mig gissa att din "bekanta" kanske är bra på sin sport eller liknande, det är flera sådana som skriver på RoK, att vara bra på sin sport säger inte att man vet något om hur man vinner på betting att göra. Förstår du inte att du måste spela på spel med värde så kommer du ha väldigt svårt att gå med vinst. Är du med i resonemanget? Hur ofta ser du en analys som ens innehåller ordet värde av dessa?
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-06, 13:15   #98
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mars Visa inlägg
1. Ytterliggare tecken på att du aldrig satt din fot i branschen. Du får inga drömdealar med spelbolagen om du inte genererar pengar till dem. Hur tycker du själv att det är logiskt att det skulle fungera så? Vi får mail från bolagen som "varför har ni trots signups så kasst negativt resultat månad ut och månad in?" true story.

2. Du låtsas fortfarande att du inte förstår vad kritiken handlade om och du har ju uppenbarligen ingen argumentation att komma med som vi ser på ditt inlägg samt tidigare inlägg gällande detta i tråden.

3. Angående holms så kan man ju börja med att titta på det klockrena citat från boones signatur:



Man kan spekulera i att han bara är jättekorkad och trots att ha jobbat med en av Sveriges största spelsidor i flera år inte har någon aning om hur spelteori fungerar TROTS att han blivit påvisad hur man gör för att vinna och uppenbarligen läst det men valt att ignorera det och komma med liknande uttalanden. Eller så kanske han ser degen trilla in och är rätt nöjd?

Låt mig gissa att din "bekanta" kanske är bra på sin sport eller liknande, det är flera sådana som skriver på RoK, att vara bra på sin sport säger inte att man vet något om hur man vinner på betting att göra. Förstår du inte att du måste spela på spel med värde så kommer du ha väldigt svårt att gå med vinst. Är du med i resonemanget? Hur ofta ser du en analys som ens innehåller ordet värde av dessa?
Tack för dina svar:

Konstaterar följande. Du har alltså ingen källa eller något som kan bekräfta att Holms rekar dåligt medvetet. Således är era påhopp endast spekulationer utan underlag. Punkt slut.

Beträffande ditt uttalande att jag aldrig satt min fot i spelbranschen visar ju bara återigen att du gillar att spekulera utan fakta.
Jag väljer återigen bara att presentera fakta. Jag har under 6 år jobbat på 2st av de största utländska spelbolagen. Jag var inne i denna bransch innan den ens fanns. Så du kunde inte ha mer fel ang detta.
Varit ansvarig för marknadssidan i ett av dessa bolag så jag kan iallafall lite om vad som kan tänkas vara intressant.

Beträffande ditt påhopp att min bekanta skulle bestå av en sportkunnig på rekat finner jag dig bara patetisk. Återigen talar vi om en person som är väl etablerad i tipsbranschen på ett helt annat sätt än vad du är.

Förstår inte varför du på tonårsmaner attackerar mig med helt felaktiga påståenden. Men källhänvisning är ju ointressant för er.

Desstom tycker jag att den fördömande attityd ni intar mot personer som tex rekar annorlunda. även om det i sak stämmer att Holms är en usel rekare så visar det ju ändå på begränsat tankesätt att fördöma andra metoder och upplägg.

Senast redigerad av kriga den 2013-01-06 klockan 13:19.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-06, 13:18   #99
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

En anledning till att ni inte kan skaka fram bra dealar till oss medlemmar kan ju vara att en del bolag kanske inte vill fördjupa ett sammarbete med en verksamhet som enl Kp drivs på "HOBBYBASIS"
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-06, 13:25   #100
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av surrelito Visa inlägg
Kriga, varför tar du inte all tid du lägger ner på o vara jobbig i den här tråden o gör en egen site istället med alla dina ideer och tjäna storkovan?
Är jag jobbig för att jag har åsikter? Trodde hela poängen med ett community var att kunna utbyta tankar och ideer även om man i vissa frågor tycker olika.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+5)
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-06, 13:44   #101
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Ett förtydligande:

Anledningen att jag nämde att min bekant fått ett erbjudande om att reka på RoK är att det inte direkt styrker teorin att RoK rekar medvetet dåligt. Har lite svårt att första logiken med att betala dyra pengar för detta om det inte skulle vara så att han faktiskt vill förbättra rekaavdelningen.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-06, 13:46   #102
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Ett förtydligande:

Anledningen att jag nämde att min bekant fått ett erbjudande om att reka på RoK är att det inte direkt styrker teorin att RoK rekar medvetet dåligt. Har lite svårt att första logiken med att betala dyra pengar för detta om det inte skulle vara så att han faktiskt vill förbättra rekaavdelningen.
Rok har utvecklats sedan dess. Kritiken mot rok kom främst för 2-4år sedan och kan inte på samma sätt kritiseras på idag. Iaf inte all den kritik som den fick.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-06, 13:53   #103
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Tack för dina svar:

Konstaterar följande. Du har alltså ingen källa eller något som kan bekräfta att Holms rekar dåligt medvetet. Således är era påhopp endast spekulationer utan underlag. Punkt slut.

Beträffande ditt uttalande att jag aldrig satt min fot i spelbranschen visar ju bara återigen att du gillar att spekulera utan fakta.
Jag väljer återigen bara att presentera fakta. Jag har under 6 år jobbat på 2st av de största utländska spelbolagen. Jag var inne i denna bransch innan den ens fanns. Så du kunde inte ha mer fel ang detta.
Varit ansvarig för marknadssidan i ett av dessa bolag så jag kan iallafall lite om vad som kan tänkas vara intressant.

Beträffande ditt påhopp att min bekanta skulle bestå av en sportkunnig på rekat finner jag dig bara patetisk. Återigen talar vi om en person som är väl etablerad i tipsbranschen på ett helt annat sätt än vad du är.

Förstår inte varför du på tonårsmaner attackerar mig med helt felaktiga påståenden. Men källhänvisning är ju ointressant för er.

Desstom tycker jag att den fördömande attityd ni intar mot personer som tex rekar annorlunda. även om det i sak stämmer att Holms är en usel rekare så visar det ju ändå på begränsat tankesätt att fördöma andra metoder och upplägg.

Mr.källa him self som begär källor har inte visat en enda källa fast visst har du bekanta och själv stor erfarenhet i branschen, absolut, visst visst fast du har inte visat något alls som tyder på det. Förstår att du inte jobbar på marknadsavdelningen längre om du tror att spelbolagen vill belöna siter som kostar dem pengar istället för att dra in åt dem.

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Desstom tycker jag att den fördömande attityd ni intar mot personer som tex rekar annorlunda. även om det i sak stämmer att Holms är en usel rekare så visar det ju ändå på begränsat tankesätt att fördöma andra metoder och upplägg.
Du ska nog hålla dig på spelbolagens sida i fortsättningen också.

Citat:
Ursprungligen postat av mars Visa inlägg
Man kan spekulera i att han bara är jättekorkad och trots att ha jobbat med en av Sveriges största spelsidor i flera år inte har någon aning om hur spelteori fungerar TROTS att han blivit påvisad hur man gör för att vinna och uppenbarligen läst det men valt att ignorera det och komma med liknande uttalanden. Eller så kanske han ser degen trilla in och är rätt nöjd?
svar:

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Konstaterar följande. Du har alltså ingen källa eller något som kan bekräfta att Holms rekar dåligt medvetet. Således är era påhopp endast spekulationer utan underlag. Punkt slut.
Punkt slut Någon annan vars tankar dras till slutet av Dum & Dummare när han frågar tjejen om han har någon chans å hon säger "more like 1 in a million" - "so there is a chance!"

Ok nu vet vi att du bara trollar.. ska inte mata dig mer. Hejdå
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-06, 14:02   #104
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Kriga angående om holms medvetet rekar dåligt så finns det bevis för det i Boones signatur i form av en printscreen



Tror knappast att jag behöver redovisa mer. Alla med normal hjärnkapacitet borde fatta det som står i printscreenen vilket du borde med din påstådda erfarenhet av bland annat spelbranschen.

Sen angående det KP skrev om spelskolan så stämmer det bra. Innnan jag blev aktiv sharpare och hängde på FBs spelavdelningen så spelade jag enbart dubblar och uppåt. Kan svära på att sedan jag kom till sharps så har jag max spelat 10 dubblar och aldrig något större. Visst jag har spelat större system hos mitt SVS ombud med mina kompisar men då med en insats på 10 eller 20 kronor vilket du kan se är cirka en niondel av det som jag normalt spelar seriöst med om du tittar på sheetet i min signatur. Och glömde det viktigaste nu i princip, med sharps och singlar så har jag gått + medan med FB och andra liknande skitsidor och parleys så har jag gått minus.

Senast redigerad av kusagwa den 2013-01-06 klockan 14:03.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-06, 14:16   #105
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Rok har utvecklats sedan dess. Kritiken mot rok kom främst för 2-4år sedan och kan inte på samma sätt kritiseras på idag. Iaf inte all den kritik som den fick.
Bra sagt.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-06, 14:18   #106
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mars Visa inlägg
Seriöst, detta har diskuterats så många gånger innan att om du och "kriga" var intresserade av att vara insatta i det istället för att kasta skit så hade ni läst på lite. Sharps har kritiserat RoK för att dem lär ut felaktig spelteori och ger ut förlorande rekar som deras medlemmar ska följa. Detta i kombination med affiliateavtal där medlemmarnas förlustar blir till vinst för ägarna är en vinstbringande affärsidé men med hemsk moral och etik.

Sharps eftersträvar istället att lära ut korrekt spelteori och bokföring för att hjälpa våra medlemmar att bli vinnande. På grund av det har vi ingen möjlighet att komma i närheten av vinsten som RoK gör på sina affiliateavtal. Hur tror du vi ska göra en större vinst med hjälp av fler banners? Det fungerar inte så. Vi kommer aldrig gå i RoKs fotspår och försöka lura våra medlemmar att förlora pengar för att vi ska få in en vinst.

Ursäktar tonen men nu får ni ta och komma in i verkligheten.

Om jag skulle börja fakturera sharps för mina timmar som utvecklare hade sharps kanske haft möjlighet att gå plus om sisådär 30 år förutsatt jag inte la ner en enda timma till på att jobba för sidan. Och då har vi inte ens pratat om övrigas nerlagda tid som i så fall också skulle ha betalt. Så ditt snack om att man kan göra sharps till en vinstmaskin visar bara att du aldrig befunnit dig i branschen eller vet någonting alls om vad saker och ting kostar.

I ljuset av det är det kanske inte heller så konstigt att vi tycker att om man kommer hit och bygger upp sig ett namn genom sharps för att sen bara dra och försöka ta medlemmar med sig så bör man göra rätt och betala för sig om man dessutom ska börja göra reklam för det genom oss.
Ditt tänk känns tyvärr väldigt begränsat. Lägger ingen mer tid på dig.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mars (+1), surrelito (+1)
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td