Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-02-04, 11:04   #1
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Pre-game trading - Turneringar


Större fotbollsturneringar som EM och VM går att göra ganska bra pengar på om man har lite klart för sig och förstår mekanismerna bakom oddsrörelser och vad som orsakar dem.

Det som är speciellt är att nästan alla bookies har odds på samtliga gruppspelsmatcher. Oddssättningen på matcherna i 2:a och 3:e rundan bygger ju enbart på de basala förutsättningarna om matchen skulle spelas som första match. Dvs oddsen i de matcherna kommer att förändras beroende på resultaten i föregående omgång. Exempelvis i EM i sommar så står Sverige i ~5,75 mot Belgien på förhand, skulle Sverige stå på 3 poäng efter 2 matcher och Belgien vunnit sina 2 inledande matcher (inget av dessa scenarion är osannolika, tvärtom) så kan jag garantera att Sverige odds är klart lägre innan kick-off eftersom Belgien då antagligen är klara för slutspel. Det finns flera såna möjligheter om man granskar grupperna och räknar lite på sannolika scenarion.

En annan grej är att favoritoddsen i första omgången ofta är lite sockrade så här långt i förväg! Bookies vill ju gärna ha in pengar på objekt så tidigt som möjligt, att få spel ett halvår innan kick-off ger god ränta. Så det gäller att hitta guldkornen, dvs de matcher där slutoddset på favoriten kommer att vara klart lägre vid matchstart än nu. Ofta kan diffen vara riktigt stor och då värdemässigt bättre att sitta kvar med spelet än att trada det. I VM senast gjorde jag fina pengar på det här. Det finns några kandidater även i EM, här är ett par som jag nästan kan ta gift på kommer att vara sänkta vid matchstart jämfört med nu:

Polen - Nordirland @ 1,90 (Interwetten tom 2,00)
Österrike - Ungern @ 1,90

Båda dessa
är typexempel på matcher som kommer att dyka upp som rekar på siter som R & K och som pöbeln älskar att spela på bara för att favoriten är det "bättre" laget. En gissning är att både Polen och Österrike står i typ 1,77-1,79 vid avspark, kanske tom lägre.
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BroderH (+10), Migge (+10), kusagwa (+10), the_mirage (+50), Seebbo (+33), karpafan (+10), Lunkan (+10), smak (+10), kisumu (+10), ExtremtRik (+5)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-04, 14:37   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Men om tanken är att sälja av med 10-20tic innan avspark, så bör väl det kapitalet göra sig bättre om det får snurra x-antal gånger under våren istället för att låsas upp i flera månader?
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-04, 20:57   #3
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Men om tanken är att sälja av med 10-20tic innan avspark, så bör väl det kapitalet göra sig bättre om det får snurra x-antal gånger under våren istället för att låsas upp i flera månader?
Det beror väl lite på hur man ser det, för min del så är det väl som att ha pengar på bankkontot. Det handlar närmast om surebethantering då träffprocenten är närmast 100%-ig. Allt tradas ju inte heller, det finns ju möjligheter att behålla spelen som de är om det uppstår värde.
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-29, 19:53   #4
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Polen ~1,74 (Asien) redan nu innan det börjat rekas på allvar!
Österrike ~1,80 (Asien) så den har sjunkit lite mindre. Men jag tror inte något av oddsen har nått botten...
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bettingamatoren (+5)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-29, 22:47   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 56
Sharp$: 428
Standard

Tack för rekarna! Tryckte in en rätt rejäl summa på båda. Bättre ränta än att ha pengarna på banken
char är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-30, 14:17   #6
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

I dag brottas vi med 1.66 på Polen!
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-30, 18:12   #7
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Köpte man ex. 2 x sitt normala flatbet till 1,90, säljer hälften till 1,70 så har man ju 2,10 i resterande odds på spelet....
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-30, 20:16   #8
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Snyggt!

Har man en liten bankrulle så kan det ju vara jobbigt att ligga ute med pengar så länge. När jag var nybörjare la jag aldrig långtidsspel av den anledningen.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-30, 20:18   #9
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Uppskattar dina initierade inlägg Cc. Många tankeställare! Fortsätt gärna - och kom med fler anekdoter
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-02, 10:20   #10
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 14
Sharp$: 450
Standard

Jag är nybörjare på "seriös" betting. Har läst igenom spelskolan här på sharps.se för att lära mig dom basala reglerna inom sportbetting. Nu läser jag runt en hel del på forumet för att lära mig ännu mer.

Jag fattar inte mycket av den här tråden ska jag säga mer än att det var fördelaktigt att spela på Polen & Österrike långt i förväg i.o.m. odds-droppet. Men som jag förstår det så ska man inte behålla spelet vid odds-dropp och bara hoppas på att Polen & Österrike vinner och jag vinner mitt spel med fina över-odds.. Det nämns termer som trading, flatbet o.s.v.
Om någon användare här i tråden vill förklara lite mer ingående för en nybörjare vad tråden handlar om så får ni gärna göra det

MVH
Mollekyl

Senast redigerad av mollekyl den 2016-06-02 klockan 10:23.
mollekyl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-02, 19:43   #11
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mollekyl Visa inlägg
Men som jag förstår det så ska man inte behålla spelet vid odds-dropp och bara hoppas på att Polen & Österrike vinner och jag vinner mitt spel med fina över-odds.
Det finns inget som säger vad man ska och inte ska göra men personligen har jag aldrig förstått vitsen med att "sälja av spel". Så länge inte oddsen eller förutsättningarna har ändrats så pass mycket att värdet finns på andra sidan innebär det ju att du spelar till EV- när du säljer ditt spel. Det är väl om du tagit på dig för mycket risk på det enskilda spelet i sådana fall. Någon vass Sharpsare kanske har en bättre anledning till varför man ska sälja?
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-02, 20:00   #12
 
nasdors avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 35
Sharp$: 2621
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Någon vass Sharpsare kanske har en bättre anledning till varför man ska sälja?
Garanterad vinst till no-risk.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+5)
nasdor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-02, 20:33   #13
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Det finns inget som säger vad man ska och inte ska göra men personligen har jag aldrig förstått vitsen med att "sälja av spel". Så länge inte oddsen eller förutsättningarna har ändrats så pass mycket att värdet finns på andra sidan innebär det ju att du spelar till EV- när du säljer ditt spel. Det är väl om du tagit på dig för mycket risk på det enskilda spelet i sådana fall. Någon vass Sharpsare kanske har en bättre anledning till varför man ska sälja?
Det faktum att odds inte är absolut vetenskap! 1,90 på Polen behöver nödvändigtvis inte vara ett överodds i förhållande till Polackernas chans att vinna matchen. Oddsrörelser styrs av andra faktorer också som jag nämnde i första inlägget. Som jag beskrev i ett annat inlägg, om man köper dubbla sitt normala flatbet till 1,90, säljer av hälften till 1,70 så sitter du med ett flatbet till 2,10 istället. Det ökar chansen rejält att du verkligen har EV+ på ditt spel...trading har infört en ytterligare dimension i spelandet.
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+5), Slurf (+10), ExtremtRik (+5)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-02, 21:47   #14
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nasdor Visa inlägg
Garanterad vinst till no-risk.
Har du spelat en slantsingling till 2.30 så har du gjort ett bra spel.

Spelar du sen tvärtom till 1.80 så har du gjort ett innihelvete dåligt spel.

Du är garanterad vinst (om du lyckas med viktningen) men kommer i längden givetvis tjäna på att enbart spela det första alternativet.

Visst fick man vikta en miljon eller några så vore det ett alternativ. Men det är teori och fungerar inte i praktiken. Har aldrig gjort. Kommer aldrig låta sig göras.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+5), Juret (+5)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-02, 21:50   #15
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6015
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Har du spelat en slantsingling till 2.30 så har du gjort ett bra spel.
Jo men det är ju fortfarande som Cc säger att odds inte är absolut sanning.
Vid en slantsingling är det givet att det är 50% chans.
Det är väldigt sällan jag säljer av mina spel om inte informationen ändras totalt eller att det är som nu att man tagit ett spel väldigt tidigt.
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-04, 10:18   #16
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 80
Sharp$: 297
Standard

Jag skulle vilja ge hela tråden en himla massa sharps-poäng!

Äntligen visar sig forumet från sin bästa sida

Seriöst spelande med allt vad det innebär i riskhantering och money-management. Tack för att ni har vaknat till liv grabbar och tjejer.
Xavier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-07, 11:32   #17
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 053
Sharp$: 5300
Standard

Hoppas att vi kan hålla liv i den här tråden och tillsammans hjälpas åt att hitta bra marknader. Jag själv föredrar detta framför vanlig betting då riskerna är mycket mindre och att det är väldigt sällan man inte går plus så länge man säljer av innan evenemangsstart.

Höll på väldigt mycket under min studenttid med goda resultat men slutade när jag började jobba. Men nu är det dags igen.

Så nu ska jag gräva ner mig och återkommer när jag har något intressant. Man kan ju inte bara hålla på med trav
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-10, 12:41   #18
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Frankrike -1,5 går att få till 2,13 (Pinnacle) vilket jag tycker är ett bra tradingobjekt! Hemmanation, EM-premiär och det faktum att de är extremt hemmastarka borde tyda på en bra chans att fransmännen gör första målet innan halvtid. Bortsett från matchen mot Kamerun så har det också varit minst 2-målssegrar i senaste hemmamatcherna:

04/06 Scotland 3 - 0
30/05 Cameroon 3 - 2
29/03 Russia 4 - 2
13/11 Germany 2 - 0

2,13 är gränsfall vad gäller värde som fulltidsspel, Rumänerna lär ha 11 gubbar bakom boll så länge de håller nollan men jag har svårt att se dem fixa det hela matchen. 1-0 innan 70:e min. borde räcka för att gå plus. Vid ett tidigt franskt mål får matchbilden avgöra om jag går ur eller inte!
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-10, 12:58   #19
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 053
Sharp$: 5300
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Frankrike -1,5 går att få till 2,13 (Pinnacle) vilket jag tycker är ett bra tradingobjekt! Hemmanation, EM-premiär och det faktum att de är extremt hemmastarka borde tyda på en bra chans att fransmännen gör första målet innan halvtid. Bortsett från matchen mot Kamerun så har det också varit minst 2-målssegrar i senaste hemmamatcherna:

04/06 Scotland 3 - 0
30/05 Cameroon 3 - 2
29/03 Russia 4 - 2
13/11 Germany 2 - 0

2,13 är gränsfall vad gäller värde som fulltidsspel, Rumänerna lär ha 11 gubbar bakom boll så länge de håller nollan men jag har svårt att se dem fixa det hela matchen. 1-0 innan 70:e min. borde räcka för att gå plus. Vid ett tidigt franskt mål får matchbilden avgöra om jag går ur eller inte!
Var längesen jag höll på med handikappspel så blir snurrig nu. Men visst kan jag spela Frankrike -1 (3-vägs) till 2.21 och sedan boka Frankrike -1 (3-vägs) på Betfair senare? Det är väl egentligen ingen skillnad mot Asian -1.5?
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte

Senast redigerad av linfre den 2016-06-10 klockan 13:23.
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-10, 13:01   #20
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av linfre Visa inlägg
Var längesen jag höll på med handikappspel så blir snurrig nu. Men visst kan jag spela Frankrike -1 (3-vägs) på coolbet till 2.21 och sedan boka Frankrike -1 (3-vägs) på Betfair senare? Det är väl egentligen ingen skillnad mot Asian -1.5?
Nope, det är samma! Grattis till 2,21!
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
linfre (+10)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-10, 13:08   #21
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Har spelat Slovakien till 2,93 också. Men lär nog sitta med det spelet.Wales har faktiskt bara slagit Andorra (2-0 hemma) på sina 6 senaste landskamper. Med insatsen mot Sverige senast i minne så kan jag inte tycka att annat än att Slovakerna skall vara klar favorit här.
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+5)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-10, 13:08   #22
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 053
Sharp$: 5300
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Nope, det är samma! Grattis till 2,21!
Skönt att höra. Gick in ganska tungt och blev lite orolig att jag tänkt fel. Såg att oddset på betfair har klättrat upp till 2.22 där på samma marknad dock.

Men blir intressant. Riktigt kul att det drar igång nu.

Vad tror du om att kliva in på vinnare av EM?
Exempelvis Tyskland att vinna EM till 5.8. Borde inte det vara stor chans att sjunka relativt kraftigt fram till kvartsfinalerna vilket jag räknar med att de klarar.

Edit: Kikade också på slovakien tidigare. Då stod de i 3.17 och jag tänkte gå in. Men avstod. I efterhand så skulle man ha kört. Håller med om att de ska vara större favoriter mot Wales. Kanske blir en tv-peng iaf
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte

Senast redigerad av linfre den 2016-06-10 klockan 13:12.
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-10, 13:15   #23
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Tyskland, Frankrike, England och Spanien lär komma till kvartsfinal rätt enkelt. De är dessutom de 4 lag med lägst vinnarodds så oddsdifferensen lär knappast vara speciellt stor i det läget. Det är iaf vad jag tror...
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-10, 13:19   #24
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 053
Sharp$: 5300
Standard

Du har nog rätt. Sjunker kanske inte så mycket innan semin och så långt vågar jag inte vara passiv. Men får satsa på Frankrike idag och leta vidare. Lycka till ikväll
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-10, 13:40   #25
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Hmmm...den här dök upp på Football Utd 10 min. efter jag postade här. Säger inte att det var influerat härifrån, bara att tankegångarna var väldigt lika...

" France v Romania is the Euro kickoff in an 24-team extended tournament which means that the better teams with good squad quality will try to manage and control the "easy" games and conserve their energy. The poor teams will try to avoid large losses since goal difference can be important when it comes to getting through as 3rd placed teams.

Romania will play with 10 men behind the ball, hoping for the game to stay 0-0 till the end.

I expect a cautious start to this match and even if France should take a 1-0 lead in the first half, the chance is that Romania continue to play defensively in order to stay in the game for a charge in the last 15 min.

0-0 is more likely than 2 goals being scored in the 1st half - I make it 55-57% so odds on u1 at 1.80 or better is OK."
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-10, 14:13   #26
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Spelar ingen roll vem som skrev skiten, 0-0 är helt jävla omöjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Hmmm...den här dök upp på Football Utd 10 min. efter jag postade här. Säger inte att det var influerat härifrån, bara att tankegångarna var väldigt lika...

" France v Romania is the Euro kickoff in an 24-team extended tournament which means that the better teams with good squad quality will try to manage and control the "easy" games and conserve their energy. The poor teams will try to avoid large losses since goal difference can be important when it comes to getting through as 3rd placed teams.

Romania will play with 10 men behind the ball, hoping for the game to stay 0-0 till the end.

I expect a cautious start to this match and even if France should take a 1-0 lead in the first half, the chance is that Romania continue to play defensively in order to stay in the game for a charge in the last 15 min.

0-0 is more likely than 2 goals being scored in the 1st half - I make it 55-57% so odds on u1 at 1.80 or better is OK."
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-10, 14:29   #27
 
the_mirages avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 206
Sharp$: 799
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Spelar ingen roll vem som skrev skiten, 0-0 är helt jävla omöjligt.
Dags att putsa på engelskan? Det är 0-0 i halvtid som det refereras till i texten. För att vara mer exakt anser författaren att 0-0 är mer sannolikt än +2 mål efter att den första halvleken spelats klart.
the_mirage är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-10, 18:00   #28
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 153
Sharp$: 2389
Standard

Är också inne på ett defensivt Rumänien mot en hemmanationen med premiärnerver. Fyra av fem inbördes har slutat 0-0 vilket jag även tror på men säkrade med U 1.0 i HT. Samma teori får mig att livespela ett hcp på Frankrike. Får se om jag är rätt ute eller om jag får äta upp det här senare. GL!
Pettzon2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-10, 18:02   #29
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 153
Sharp$: 2389
Standard

Blir även ett spel på Frankrike FT9 hörnor @ 3.0. Om Rumänien håller 0-0 en längre tid räknar jag med en hel del hörnor från Frankrike som producerade 10st i genrepet.
Pettzon2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-10, 18:38   #30
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Jag behöver nog inte det, eftersom jag pratar språket flytande.
Men jag orkar inte läsa all skit, speciellt inte efter 10 bira.
Du kommer snart förstå att 0-0 är puckat, bara en idiot kan reka det.

Citat:
Ursprungligen postat av the_mirage Visa inlägg
Dags att putsa på engelskan? Det är 0-0 i halvtid som det refereras till i texten. För att vara mer exakt anser författaren att 0-0 är mer sannolikt än +2 mål efter att den första halvleken spelats klart.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-10, 19:03   #31
 
the_mirages avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 206
Sharp$: 799
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Jag behöver nog inte det, eftersom jag pratar språket flytande.
Men jag orkar inte läsa all skit, speciellt inte efter 10 bira.
Du kommer snart förstå att 0-0 är puckat, bara en idiot kan reka det.
Först och främst kommenterade jag inte vad jag anser om spelet i sig.
För det andra känns det ju mindre intelligent att spy galla över något man inte ens bemödat sig att läsa.
10 bira kanske förklarar din risiga attityd? Enligt min mening finns det ett fåtal väldigt kunniga personer här inne som i stort sett förtjänar att agera med en översittarattityd, även om så inte sker. Du är inte en av dessa.
the_mirage är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-10, 21:57   #32
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Jag är det, så det går.
Haha
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-10, 22:50   #33
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4927
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Har du spelat en slantsingling till 2.30 så har du gjort ett bra spel.

Spelar du sen tvärtom till 1.80 så har du gjort ett innihelvete dåligt spel.
Citat:
Ursprungligen postat av Seebbo Visa inlägg
Jo men det är ju fortfarande som Cc säger att odds inte är absolut sanning.
Vid en slantsingling är det givet att det är 50% chans.
Det är väldigt sällan jag säljer av mina spel om inte informationen ändras totalt eller att det är som nu att man tagit ett spel väldigt tidigt.
Man utgår från samma saker i sportbetting. Och Wagner visar ett bra exempel.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-10, 22:54   #34
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Seebbo Visa inlägg
Haha jo men du måste ju förstå att folk reagerar när du beter dig som du gör. Du får gärna hålla dig i travdelen.
Men folk utanför måste ju förstå spel.
Den som rekar 0-0 i dag är ju sjuk i huvet, chansen är ju fan under 5% att det blir så.
Var glad att jag hjälpte muppen.

Annars skiter jag i allt utanför travspel.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-10, 22:57   #35
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6015
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Man utgår från samma saker i sportbetting. Och Wagner visar ett bra exempel.
Ja det gör han men det jag menar är att man aldrig kan vara säker på att man egentligen sitter på ett överodds eftersom det inte finns någon eller något som säger till 100% hur stor chansen är.

Men ja om du spelar Lag A att vinna till 2.20 och oddset vid matchstart är 1.90 sitter du förmodligen på ett överodds.
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-10, 22:58   #36
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6015
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Men folk utanför måste ju förstå spel.
Den som rekar 0-0 i dag är ju sjuk i huvet, chansen är ju fan under 5% att det blir så.
Var glad att jag hjälpte muppen.

Annars skiter jag i allt utanför travspel.
Han rekar under 1 i HT, det är långt jävla ifrån att reka 0-0 FT.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sskssk (+100), smak (+25), Emeffeff (+5)
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-10, 23:47   #37
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4927
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Seebbo Visa inlägg
Han rekar under 1 i HT, det är långt jävla ifrån att reka 0-0 FT.
eehh... jag skulle vilja säga att det är halvvägs.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-11, 11:40   #38
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 053
Sharp$: 5300
Standard

CC postade en rek som inte var hans egen. Reken sa att Rumänien kommer att parkera bussen framför mål och att sannolikheten för 0-0 i halvtid var mer troligt än 2+ mål i halvtid. Det blev 0-0 i halvtid och det är inga konstigheter med det. Vet inte vart hela diskussionen om 0-0 som slutresultat kom ifrån :P

Tack vare tidigt mål av frankrike i andra så blev det en bra trade på den matchen.

Så nu åter till ämnet Ser att Wales helt plötsligt har blivit favoriter i matchen mot Slovakien vilket känns märkligt. Jag klev också in på 2.92 men nu står bokningen i 3.05 så blir nog svårt att göra en trade på den matchen till vinst innan matchstart. Får avvakta och se. Har inte gått in så tungt så kanske inväntar matchstart och ser hur matchbilden ser ut. Men tidigt mål av Wales vore inte kul så vi får se.
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+5)

Senast redigerad av linfre den 2016-06-11 klockan 11:42.
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-11, 11:59   #39
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 053
Sharp$: 5300
Standard

Den här tråden handlar inte om betting utan den handlar om trading och ingen här ryggar några rekar. Tanken är att avläsa vilket håll en marknad går åt och genom det plocka hem en vinst på oddsrörelsen innan matchstart. Så reken var ett exempel bara.

Så nu glömmer vi den här diskussionen. Det är både trav och em ikväll så nu blickar vi framåt
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-11, 12:47   #40
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Det finns inget som säger vad man ska och inte ska göra men personligen har jag aldrig förstått vitsen med att "sälja av spel". Så länge inte oddsen eller förutsättningarna har ändrats så pass mycket att värdet finns på andra sidan innebär det ju att du spelar till EV- när du säljer ditt spel. Det är väl om du tagit på dig för mycket risk på det enskilda spelet i sådana fall. Någon vass Sharpsare kanske har en bättre anledning till varför man ska sälja?
(Någon "vass Sharpsare" gör jag inte anspråk på att vara, men inbillar mig ändå att jag har ett svar lite boeroende på vad vi talar om Jag riktar även mitt svar till nybörjare, inte till dig Emeffeff trots att det var du som ställde frågan. )
Kanske ligger tveksamheten i ordvalet "sälja" !?

Att "sälja" spel på Betfair måste vara mitt i prick förutsatt att man även lagt spelet där, commission betalas nämligen på nettovinsten på marknaden.

Så att boka mot ett spel blir "avdragsgillt". Man betalar säg 5 % (6.5 är normalt, på detta ges rabatter) på den delen av spelet som ger någon edge och "säljer" bort ett spel med lägre EV eller till och med EV- och slipper commission på den delen.

Exempel:
+spela en slantsingling till 2.10 och betala 6.5% av nettovinsten (1.1 x X units).
-spela/boka slantsinglingen till 2.0 o betala 6.5% av nettovinsten ...
++spela till 2.10, boka till 2.0 och betala 6.5% av nettot på 0.1 ...

På Matchbook gäller andra regler för commission om jag förstått deras villkor rätt.


Såg även något exempel om att spela en slantsingling till 1.80, men är inte analogin att man bokar till 1.80, dvs spelar andra sidan till 2.25 ? Då kan det ju inte vara fel att ha 2.2 resp 2.25 på myntets bägge sidor

Måste bara älska och instämma i CCs insikt att man ju faktiskt inte kan veta att vare sig det högre odds man spelade till eller ännu mindre det lägre man "säljer" till är EV+

Senast redigerad av ExtremtRik den 2016-06-11 klockan 14:42.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-11, 15:54   #41
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tar ni Rumäninen nu till 3.90 (hos Unibet) mot Schweiz kommer ni nog kunna trade:a ur till ett bättre pris.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-12, 16:27   #42
 
the_mirages avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 206
Sharp$: 799
Standard

Coolbet erbjuder 1,60 på Tyskland, Betfair ligger på 1,53 just nu.
Edit: Bra läge att trada ut sin välkomstbonus om någon spelar med den.

Senast redigerad av the_mirage den 2016-06-12 klockan 16:28.
the_mirage är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-12, 17:10   #43
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Dagens Bästa Spel på R&K: Polen till 1,75!
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bjarnea (+10)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-12, 20:42   #44
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Dagens Bästa Spel på R&K: Polen till 1,75!
Satt stenklart
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-12, 22:11   #45
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 053
Sharp$: 5300
Standard

Hann inte köra någon riktig trading idag men trejdade hem en bonus och körde riskfria spelet på coolbet på resultat. Tippade 2-0 till tyskland så den satt långt inne men lite tur ska man ha :P

Har inget superintressant objekt nu men ser att Sverige rekas från höger och vänster på olika sidor runt om i Europa så jag lägger in några tusen på 2.50 ikväll och hoppas kunna sälja av det lägre imorgon innan matchstart.
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-13, 15:00   #46
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 053
Sharp$: 5300
Standard

Ojojoj nu är det nära. Kul att det drar igång!

Ser ut att bli ganska bra trade på Sverige som droppar ganska friskt i odds. Nere på 2,36 nu.

Men nu ska Sverigetröjan på och ölen fram!
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-13, 19:20   #47
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av linfre Visa inlägg
Ojojoj nu är det nära. Kul att det drar igång!

Ser ut att bli ganska bra trade på Sverige som droppar ganska friskt i odds. Nere på 2,36 nu.

Men nu ska Sverigetröjan på och ölen fram!
Det blev en sen bokning till 2.34 och sedan bokning Irland live strax efter 1-0 till 1,58 så det slutade riktigt bra för min del i en match jag inte hade tänkt röra alls...
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-14, 20:37   #48
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 053
Sharp$: 5300
Standard

Jag håller på och försöker att trejda ut lite bonusar men sätter varenda jävla bet på spelsidorna hur osannolika de än är. Så nu sitter man med stora summor på spelsidorna låsta av bonusen och har samtidigt blivit limiterad så blir nästan omöjligt att omsätta skiten
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-14, 21:04   #49
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 718
Sharp$: 3091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av linfre Visa inlägg
Jag håller på och försöker att trejda ut lite bonusar men sätter varenda jävla bet på spelsidorna hur osannolika de än är. Så nu sitter man med stora summor på spelsidorna låsta av bonusen och har samtidigt blivit limiterad så blir nästan omöjligt att omsätta skiten
Är det välkommst-bonusar?
Jag har själv spelat ut några styecken och lyckades också sätta en del spel hos spelsidorna men blev inte limiterad. Hur många spel la hann du lägga?
bjarnea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-14, 21:12   #50
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av linfre Visa inlägg
Jag håller på och försöker att trejda ut lite bonusar men sätter varenda jävla bet på spelsidorna hur osannolika de än är. Så nu sitter man med stora summor på spelsidorna låsta av bonusen och har samtidigt blivit limiterad så blir nästan omöjligt att omsätta skiten
Haha när du ändå är igång så kan du ju spela Casinospel för pengarna och spränga banken
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-14, 21:33   #51
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 053
Sharp$: 5300
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bjarnea Visa inlägg
Är det välkommst-bonusar?
Jag har själv spelat ut några styecken och lyckades också sätta en del spel hos spelsidorna men blev inte limiterad. Hur många spel la hann du lägga?
Har lagt 3 spel. All in varje gång så gick från 2200kr och har 15 000kr nu. Problemet är att jag trodde omsättningen gällde från 1.5 i odds men tydligen så var det från 2 i odds. Så Spelen jag har lagt låg mellan 1.9-1.95 i odds så inget har räknats till omsättningen. Så klantigt av mig att inte läsa villkoren

Men åter till trading. Något som det här EM:et verkar ha som trend är kraftiga oddsdropp på favoriter. Så nu blir taktiken att spela favoriterna kvällen innan och boka innan matchstart på samtliga matcher så får vi se om trenden håller i sig
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-15, 13:22   #52
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Tar ni Rumäninen nu till 3.90 (hos Unibet) mot Schweiz kommer ni nog kunna trade:a ur till ett bättre pris.
Står i 3.25-3.30 nu på Betfair några timmar innan kick-off.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Cc (+10), linfre (+10)
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-15, 14:12   #53
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Står i 3.25-3.30 nu på Betfair några timmar innan kick-off.
Och fortfarande ett överodds på ca 50%
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-15, 15:06   #54
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 053
Sharp$: 5300
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Står i 3.25-3.30 nu på Betfair några timmar innan kick-off.
Ja, bra trade där. Jag tvingades att gå in med mindre summa än önskat på Rumänien eftersom att jag hade låst så mycket av mitt kapital på bonusen. Så blir inte någon jätteutbetalning när jag bokar men hoppas att du får bättre betalt

Lyckades äntligen att omsätta bonusen efter lite snack med supporten så nu har man snart fullt kapital på Betfair igen
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-15, 16:07   #55
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Pinnacle upp till 6,38 på Slovakien direkt efter matchen, övriga marknaden kvar under 6,00. Slår England Wales så lär oddset sjunka en bra bit!
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-15, 16:14   #56
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Dessutom kan det nog vara läge att sälja 5,75 på Sverige nu om man köpte när jag skrev första inlägget. Enda chansen att oddsen sjunker ytterligare är nog om Sverige tar poäng mot Italien och Belgien slår Irland.
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-15, 17:26   #57
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Usch övertända Rumäner, blir att trada av vinnarspel o sifferspelet på 1-0 till viss del live, snart bjuder de väl en straff åt Schweiz.

Dessutom kan det lätt bli fler mål med den energin så 1-0 är nog inte optimalt
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-15, 19:21   #58
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Läge för kryssoddset i Swi-Fra att droppa en del. Schweiz säkrar andraplatsen och avancemang och Frankrike säkrar gruppsegern (förutsatt att inget oväntat sker ikväll mot Albanien).
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-15, 19:47   #59
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 718
Sharp$: 3091
Standard

Coolbet har Frankrike nu till 1,32. Kan säljas på Smarket till 1,27
bjarnea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-15, 22:07   #60
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 053
Sharp$: 5300
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Läge för kryssoddset i Swi-Fra att droppa en del. Schweiz säkrar andraplatsen och avancemang och Frankrike säkrar gruppsegern (förutsatt att inget oväntat sker ikväll mot Albanien).
Jag håller med. Men vad kan det stanna på? Lär ju inte gå under 3.1.

Under 2.5 mål sjunker ofta rejält under matchdagarna efter den här målsnåla inledningen av EM och Tyskland vs Polen står nu i 2.16 på u2.5 mål. Så går in där och låter den jobba under natten
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte

Senast redigerad av linfre den 2016-06-15 klockan 22:09.
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-15, 22:41   #61
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 718
Sharp$: 3091
Standard

Coolbet har England, Ukraina och Tyskland till samma som lay oddset ligger nu. Kanske sjunker där?
Dom har även Kroatien till 1,9 mo 1,86.
bjarnea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-16, 00:03   #62
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Är det ingen mer än jag som tradar u2,5 mål på Exchange regelbundet?
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-16, 06:54   #63
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Är det ingen mer än jag som tradar u2,5 mål på Exchange regelbundet?
Jo har varit extremt lönsamt detta EM. Har aldrig varit med om liknande förutsättningar för 2.5 trades
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-16, 07:42   #64
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 053
Sharp$: 5300
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Är det ingen mer än jag som tradar u2,5 mål på Exchange regelbundet?
Jag har tradat u2.5 på nästan samtliga matcher och gått plus men inatt gick jag in riktigt tungt på u2.5 på Tyskland vs Polen. Så sjunker den som övriga matcher så blir det bra avkastning idag :P

Citat:
Ursprungligen postat av bjarnea Visa inlägg
Coolbet har England, Ukraina och Tyskland till samma som lay oddset ligger nu. Kanske sjunker där?
Dom har även Kroatien till 1,9 mo 1,86.
Coolbet ligger fortfarande över betfairs bokningar på många av dagens matchers marknader redan nu. Ska se vad jag tillåts att gå in med där.
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte

Senast redigerad av linfre den 2016-06-16 klockan 10:19.
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-16, 11:05   #65
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 718
Sharp$: 3091
Standard

Svs har Wales till 7,4 mot Smarkets 6,8.
Dock max 1000 kr på en singel, men går ju trada ut för 70kr plus.

även Draw no bet 5,7 mot 5,1.

Senast redigerad av bjarnea den 2016-06-16 klockan 11:22.
bjarnea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-16, 13:17   #66
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 053
Sharp$: 5300
Standard

England har klättrat 12 punkter från 1.6 till 1.72 på två timmar. Ställer England upp med drottningen på topp eller har jag missat någon annan info där?
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-16, 13:50   #67
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av linfre Visa inlägg
England har klättrat 12 punkter från 1.6 till 1.72 på två timmar. Ställer England upp med drottningen på topp eller har jag missat någon annan info där?
England är fortfarande sjukt överskattade, en anpassning antar jag.
Gillar däremot Ukraina till ett liknande odds.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-16, 13:54   #68
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 053
Sharp$: 5300
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
England är fortfarande sjukt överskattade, en anpassning antar jag.
Gillar däremot Ukraina till ett liknande odds.
Håller med om det. Men räknade inte med att kollektivet skulle hålla med om det och därmed en så kraftig oddsökning på kort tid. Så blev fundersam om det hade släppts någon info som jag hade missat.
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-16, 14:09   #69
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 718
Sharp$: 3091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
England är fortfarande sjukt överskattade, en anpassning antar jag.
Gillar däremot Ukraina till ett liknande odds.
Är dom överskattade av oddsättarna eller spelarna?
bjarnea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-16, 14:11   #70
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bjarnea Visa inlägg
Är dom överskattade av oddsättarna eller spelarna?
Finns det oddsättare nuförtiden?
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-16, 14:13   #71
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av linfre Visa inlägg
Håller med om det. Men räknade inte med att kollektivet skulle hålla med om det och därmed en så kraftig oddsökning på kort tid. Så blev fundersam om det hade släppts någon info som jag hade missat.
Du har rätt i att info styr och frågan är i högsta grad berättigad, men där är vid vissa tillfällen andra aktörer än public som går in...
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-16, 14:53   #72
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 718
Sharp$: 3091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Finns det oddsättare nuförtiden?
Coolbet verkar ha det. Svs har det.
Odds sätts väl även på börser?
bjarnea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-16, 15:00   #73
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bjarnea Visa inlägg
Coolbet verkar ha det. Svs har det.
Odds sätts väl även på börser?
Är inte de flesta oddssättare på andra sidan nuförtiden

Era of the quants

Senast redigerad av ExtremtRik den 2016-06-16 klockan 15:01.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-16, 15:06   #74
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Angående SvS oddssättare är de duktiga men inte skarpa.

Lite som visdomsorden jag fick av Christer Johansson vid början av Internetpokerboomen...

"finns så många dåliga spelare på SvS så få inte hybris"...

Vad krävs av en oddsättare hos SvS?
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-16, 15:57   #75
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Fan vad handikappad man är. 11.90kr får man in på Wales inte gå vidare från gruppen till sjuka 51x vid 1-1 och nästan 20 min kvar. Rätt odds är väl runt 15x eller så (England stod i knappa 2.50, Ryssland 2.50 mot Wales och Slovakien +0.5 mot England 2.40). 3p kan ju räcka för att ta sig vidare som trea, men i detta fall skulle de ju bli sist i gruppen.

Satt beredd med krysset i Slovakien - England och väntade på att England skulle göra mål i slutet och fick in dryga 500kr med hjälp av både 365 och Unibet. 4x respektive 4.05. Utan limiteringarna så hade man aldrig behövt förvärvsarbeta

Senast redigerad av Slurf den 2016-06-16 klockan 16:03.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-17, 22:50   #76
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 56
Sharp$: 428
Standard

Hur tror ni oddset på Sverige i Belgienmatchen kommer ändras efter morgondagens kamp? Funderar på om man skall tradea ut vinsten redan nu? Känns ju som att det kommer bli en måstematch för båda lagen oavsett resultatet i Belgien-Irland.
char är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-17, 22:57   #77
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 053
Sharp$: 5300
Standard

Vad har du spelat i den matchen? Men måstematch kommer det vara oavsett eftersom det alltid kommer vara kamp om att gå vidare som 3a även om Belgien mot förmodan skulle torska imorgon.
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-17, 23:08   #78
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 56
Sharp$: 428
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av linfre Visa inlägg
Vad har du spelat i den matchen? Men måstematch kommer det vara oavsett eftersom det alltid kommer vara kamp om att gå vidare som 3a även om Belgien mot förmodan skulle torska imorgon.
Spelade Sverige till 5.95(tack till CC för tipset!). Boka sidan ligger just nu på 5. Är ju som du säger kamp om trejedplatsen oavsett hur det går i morgon. För Belgien lär väl knappast slappna av mot Sverige även om man skulle vinna imorgon? Man vill ju inte förlita sig på Italien för att ta sig vidare. Men svårt att veta om man skall avvakta morgondagens match. Nån som har en fundering hur Sveriges odds kommer röra sig vid olika resultat i morgondagens match?
char är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-17, 23:19   #79
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av char Visa inlägg
Hur tror ni oddset på Sverige i Belgienmatchen kommer ändras efter morgondagens kamp? Funderar på om man skall tradea ut vinsten redan nu? Känns ju som att det kommer bli en måstematch för båda lagen oavsett resultatet i Belgien-Irland.
Jag gick ur på 4,70 faktiskt..tyckte efter Irlandsmatchen att det var det bästa jag kunde få...
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-18, 00:27   #80
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av char Visa inlägg
Nån som har en fundering hur Sveriges odds kommer röra sig vid olika resultat i morgondagens match?
Om Belgien vinner och imponerar stiger Sveriges odds, stiger även en aning vid X. Toksjunker om Belgien åker på storstryk då de i praktiken är chanslösa på avancemang inför Sverigemötet i så fall
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-18, 00:39   #81
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4927
Standard

Det är väl klart Belgien vinner. Behövs ingen trading.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-18, 16:05   #82
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 168
Sharp$: 579
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Är det ingen mer än jag som tradar u2,5 mål på Exchange regelbundet?
Minns att Peter Dahlenmark en gång sa, tror det var Oddsakademin 2008? Att över/under 2.5 saknar logik.

Saknar Peter
anre24 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-18, 16:52   #83
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av anre24 Visa inlägg
Minns att Peter Dahlenmark en gång sa, tror det var Oddsakademin 2008? Att över/under 2.5 saknar logik.

Saknar Peter
Saknar logik? Utveckla!
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-18, 18:03   #84
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av anre24 Visa inlägg
Minns att Peter Dahlenmark en gång sa, tror det var Oddsakademin 2008? Att över/under 2.5 saknar logik.

Saknar Peter
Minns inget sånt, men det är säkert möjligt. Men Peter hade ingen direkt koll på trading! Indirekt var det ju det som gjorde att han hamnade i den trassliga situation som uppstod med Sportinginvest...
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-18, 22:49   #85
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4927
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av anre24 Visa inlägg
Minns att Peter Dahlenmark en gång sa, tror det var Oddsakademin 2008? Att över/under 2.5 saknar logik.

Saknar Peter
Kände inte killen, men saknar också skribenten Dahlenmark och Allt Om Spel. TV-programmet Rookies & Bookies var också ett trevligt inslag i tillvaron.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-18, 23:00   #86
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

CC, du var väl med där på slutet? Liksom Jimmy ? På sportinginvest? Eller missminner jag mig?
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-18, 23:07   #87
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Kände inte killen, men saknar också skribenten Dahlenmark och Allt Om Spel. TV-programmet Rookies & Bookies var också ett trevligt inslag i tillvaron.
R & B var jäkligt kul att göra! Tyvärr så lyckades produktionsbolaget radera servern programmen låg på, jag hade gärna haft tillgång till dem. Och vi hade säkert fortsatt om bara inte Expekt köpt Svenska Fans, det låg inte i deras intresse att ha en extern produktion som inte promotade just dem. De snodde konceptet rakt av och producerade en egen variant internt. Faktum är att vi nådde 15-16000 nedladdningar som mest, på en så "smal" produktion är det faktiskt många. Vi gjorde totalt 38 avsnitt och hade som sagt gärna fortsatt.

Vi får se, jag har fått en lös förfrågan om att hitta på något där ev. Web-TV kan vara en del. Lite sugen är jag, men det är mycket som måste klaffa om det skall kunna bli något seriöst av det!
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08

Senast redigerad av Cc den 2016-06-18 klockan 23:14.
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-19, 18:45   #88
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Läge för kryssoddset i Swi-Fra att droppa en del. Schweiz säkrar andraplatsen och avancemang och Frankrike säkrar gruppsegern (förutsatt att inget oväntat sker ikväll mot Albanien).
Sjunkit från 3.55-3.6 till 3.05-3.1 på Betfair nu 75 minuter innan kick-off.

Är förvånad att inte kryssoddset i Rumänien - Albanien inte är högre (3.65-3.70 just nu på BF). Ett kryss hjälper ju inget av lagen. Kan knappast tro att rumänerna tar sig vidare som en av de bästa treorna om de slutar på 2 poäng.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+2)
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-19, 19:28   #89
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
CC, du var väl med där på slutet? Liksom Jimmy ? På sportinginvest? Eller missminner jag mig?
Varken jag eller Jimmy var kvar till slutet, jag hoppade in som vikarie 2 månader när Jimmy hoppade av. Jag såg vilket håll det var på väg ganska fort och ville inte hamna i skottlinjen för något jag inte var en del av..
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-19, 19:58   #90
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Berätta gärna mer om Sportinginvest i någon annan tråd, CC!
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-19, 19:59   #91
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg

Är förvånad att inte kryssoddset i Rumänien - Albanien inte är högre (3.65-3.70 just nu på BF). Ett kryss hjälper ju inget av lagen. Kan knappast tro att rumänerna tar sig vidare som en av de bästa treorna om de slutar på 2 poäng.
Spelade ö2,0 av samma anledning. Även om inget av lagen känns särskilt målglatt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-19, 20:00   #92
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Sjunkit från 3.55-3.6 till 3.05-3.1 på Betfair nu 75 minuter innan kick-off.

Är förvånad att inte kryssoddset i Rumänien - Albanien inte är högre (3.65-3.70 just nu på BF). Ett kryss hjälper ju inget av lagen. Kan knappast tro att rumänerna tar sig vidare som en av de bästa treorna om de slutar på 2 poäng.
Nä precis X borde inte gillas denna gång Rom-Alb'

Frankrike tror jag dock marknaden är lite fel på de har många hungriga spelare idag som vill visa upp sig och kan inspireras av hemmapubliken.

Gillar faktiskt Frankrike -1.5 särskilt om man får spela på Unibet till 4.05 ...
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-19, 20:01   #93
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Finns det oddsättare nuförtiden?
På en så här stor marknad är det spelarna som sätter oddsen, inte oddssättarna.

Klart det finns oddssättare, tror du oddsen på alla sidospel slumpas fram?
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-19, 20:42   #94
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
På en så här stor marknad är det spelarna som sätter oddsen, inte oddssättarna.

Klart det finns oddssättare, tror du oddsen på alla sidospel slumpas fram?
Frågan var självfallet relaterad till det som diskuterades, tillika retorisk vad trodde du
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-19, 22:26   #95
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Begriper inte riktigt hur Albanien resonerade, de borde verkligen ha tryckt på för fler mål istället för att agera som att avancemanget var säkrat i slutet. Aldrig att 3p och 1-3 i målskillnad räcker.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-19, 22:31   #96
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Begriper inte riktigt hur Albanien resonerade, de borde verkligen ha tryckt på för fler mål istället för att agera som att avancemanget var säkrat i slutet. Aldrig att 3p och 1-3 i målskillnad räcker.
Dryga 40% enligt betfair, inte så tokigt ändå för en sådan nation.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-19, 22:45   #97
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Dryga 40% enligt betfair, inte så tokigt ändå för en sådan nation.
Nordirland måste torska med 4mål, Slovakien med 3mål och även om detta händer så finns möjligheten att Ukraina vid seger blir en bättre trea och att Wales blir en bättre trea vid seger för Ryssland. I Portugals grupp så behöver man en seger för Ungern mot Portugal, knappast troligt. Sveriges grupp är den Albanien har godast möjligheter att ducka för, Sverige eller Irland får inte vinna. I Tjeckiens grupp så får tjeckerna inte vinna och turkarna får inte vinna med 2 mål eller mer.

Jag skulle ge dem 10-15%.

Senast redigerad av Slurf den 2016-06-19 klockan 22:46.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-19, 22:46   #98
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Nordirland måste torska med 4mål, Slovakien med 3mål och även om detta händer så finns möjligheten att Ukraina vid seger blir en bättre trea och att Wales blir en bättre trea vid seger för Ryssland. I Portugals grupp så behöver man en seger för Ungern mot Portugal, knappast troligt. Sveriges grupp är den Albanien har godast möjligheter att ducka för, Sverige eller Irland får inte vinna. I Tjeckiens grupp så får Tjeckerna inte vinna och Turkarna får inte vinna med 2 mål eller mer.

Jag skulle ge dem 10-15%.
Ukraina kan inte gå om Nordirland då de förlorade inbördes mötet.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-19, 22:54   #99
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Ukraina kan inte gå om Nordirland då de förlorade inbördes mötet.
Hehe, oj, ja lite virrigt blir det allt ibland.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-20, 10:26   #100
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 153
Sharp$: 2389
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Du kommer snart förstå att 0-0 är puckat, bara en idiot kan reka det.
För alla idioter som spelat 0-0 som slutresultat på samtliga matcher under EM

Spelade matcher: 26
Insats: 26U (1U/match)
Vunnet: + 36U
Förlorat: - 23U
Netto: + 13U
ROI: 150%

Hälften av EM är spelat, får se hur det ser ut när det är klart. Med ett snitt på 1,8 mål per match och ett kommande slutspel så tror jag det inte är omöjligt att idioterna slutar på grönt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+2)
Pettzon2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-20, 12:26   #101
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Hehe ja precis tid för lite efterklokhet (talar om mig själv), så sent som igår blev man varse om att även Frankrike kunde göra noll mål medelst bla 3 ribbträffar

Må vara att vinsten inte var nödvändig för Frankrike osv men är ju rätt enkelt att förstå att en eller annan stolpträff a la Ronaldo kan störa målskörden med så få avslut som det ändå är i fotboll...
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-20, 13:46   #102
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 452
Sharp$: 1528
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Berätta gärna mer om Sportinginvest i någon annan tråd, CC!
Cc borde få en egen tråd à la Wagner.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
semipro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-20, 14:24   #103
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av semipro Visa inlägg
Cc borde få en egen tråd à la Wagner.
Wagge har väl inte fått någon egen tråd? Bara han själv som är så självgod att han har dragit igång en..

Finns ju en del att läsa om Sportinginvest på bl.a. pokerforum.nu och flashback. Jag var också med och förlorade en del pengar, försökt få ut pengarna i minst ett år innan det tillslut föll ihop totalt. Var sedan med på en polisanmälan mot Peter D. med två andra som hade investerat en del.

Med facit i hand känner man sig väldigt dum som investerade i den där skiten, men jag var inte så insatt och Peter D. gav sken av att vara väldigt kunnig.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-20, 15:48   #104
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 56
Sharp$: 428
Standard

Vad tror ni om dagens matcher? Sitter inne med ett långtidsspel att båda lagen gör mål i Englands alla gruppspelsmatcher. Frågan om det är dags att säkra hem lite här? Känns ju som att det kan bli en målsnål historia då Slovakien kan gå rätt säkra om de spelar lika idag.
char är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-20, 17:16   #105
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av char Visa inlägg
Vad tror ni om dagens matcher? Sitter inne med ett långtidsspel att båda lagen gör mål i Englands alla gruppspelsmatcher. Frågan om det är dags att säkra hem lite här? Känns ju som att det kan bli en målsnål historia då Slovakien kan gå rätt säkra om de spelar lika idag.
Tror och tror, allt handlar om vad du får för odds, får du över vad betfair bokar för BTTS så tycker jag du ska säkra.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-20, 17:23   #106
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av char Visa inlägg
Vad tror ni om dagens matcher? Sitter inne med ett långtidsspel att båda lagen gör mål i Englands alla gruppspelsmatcher. Frågan om det är dags att säkra hem lite här? Känns ju som att det kan bli en målsnål historia då Slovakien kan gå rätt säkra om de spelar lika idag.
Hehe jag tippar, med tanke på EM hittills, vansinniga 2-2 så ja du är safe

Nåväl är väl strikt en bankrullefråga för spelar verkligen marginellt och långsiktigt vinnande förutsägelser den större rollen för dig?

Slovakien går ju bara inte att lita på efter vad man sett hittills, möjligt att England skulle kunna vara mer förutsägbara...

Edit: har i en tävling tippat 1-1 o 2-1 i Englands tidigare matcher så förmodligen dags att missa nu, särskilt som jag haft en övertro på Slovakien. England bör väl göra något mål??

Senast redigerad av ExtremtRik den 2016-06-20 klockan 17:42.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-20, 17:53   #107
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Berätta gärna mer om Sportinginvest i någon annan tråd, CC!
Finns egentligen inte värst mycket kvar att berätta. Men ursprunget var en idé jag hade och som Peter lyckades sjösätta på egen hand med hjälp av en finansiär och en reklambyråkontakt. Han hade nog tänkt att jag skulle vara med som 1 av 2 traders men jag hade fullt upp med annat just då. Peter plockade in Jimmy på den ena positionen och tog den andra själv. VM 2006 gick bra och Peters fond gav fin avkastning på investeringen. Så tuppkammen växte och han började ta allt större risker efter hand. Jag vet inte säkert varför Jimmy hoppade av men enl. Peter så var trycket att spela för andras pengar för stort och det var orsaken. Peter bönade och bad att jag skulle ta hand om den kassan tills han hittade en ny trader och på den vägen gick det. Jag stannade i 2 månader och det gick väl kanske inte direkt lysande men det var iaf på plus när jag lämnade. Tyvärr blev vi ovänner efter det och Peter valde att inte ha någon kontakt med mig efter det och fram till han tog sitt liv...
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-20, 22:11   #108
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Wagge har väl inte fått någon egen tråd? Bara han själv som är så självgod att han har dragit igång en..

Finns ju en del att läsa om Sportinginvest på bl.a. pokerforum.nu och flashback. Jag var också med och förlorade en del pengar, försökt få ut pengarna i minst ett år innan det tillslut föll ihop totalt. Var sedan med på en polisanmälan mot Peter D. med två andra som hade investerat en del.

Med facit i hand känner man sig väldigt dum som investerade i den där skiten, men jag var inte så insatt och Peter D. gav sken av att vara väldigt kunnig.
Riktigt så självgod var han inte.
https://www.sharps.se/forums/offtopic...iga-anekdoter/
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+10)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-20, 23:00   #109
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Jimmy kände jag mycket väl, en fullständigt hederlig människa , ja, sådana finns trots allt man läser i tidningarna . (sportinginvest)
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-20, 23:14   #110
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Jimmy kände jag mycket väl, en fullständigt hederlig människa , ja, sådana finns trots allt man läser i tidningarna . (sportinginvest)
Jo, ingen skugga över honom alls!
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-22, 09:53   #111
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 053
Sharp$: 5300
Standard

Vad tror vi idag. Min känsla är att Belgien kommer att droppa under dagen. Står i 1,92 just nu och det ploppar upp rekar lite överallt på Belgien så bara att hoppas att marknaden hoppar på Belgientåget :P

EDIT: Jag går iaf in med medelinsats och hoppas att Belgien går att boka till bra pris innan avspark.
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)

Senast redigerad av linfre den 2016-06-22 klockan 10:16.
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-22, 12:21   #112
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av linfre Visa inlägg
Vad tror vi idag. Min känsla är att Belgien kommer att droppa under dagen. Står i 1,92 just nu och det ploppar upp rekar lite överallt på Belgien så bara att hoppas att marknaden hoppar på Belgientåget :P

EDIT: Jag går iaf in med medelinsats och hoppas att Belgien går att boka till bra pris innan avspark.
Frågan är hur väl oddsen satt sig för stunden...

Sverige måste vinna, det talar mot kryss, Belgien har ingen riktig nytta av vinst då inbördes gäller mot Italien, som dessutom kan ta mer än 6 poäng, men dödar väl risken att komma trea med ledningsmål. Till skillnad från Italien är väl inte Belgien särskilt defensivt!?

Förstår därför inte varför X går ned atm med snittodds på 3.34 men går krysset ned stiger ju kanske Belgien även om jag tror som du att Belgien bör droppa.

Vet verkligen inte, kanske någon upplyst person kan klargöra vad som kommer att hända och varför ?

Senast redigerad av ExtremtRik den 2016-06-22 klockan 12:22.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-22, 12:53   #113
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 718
Sharp$: 3091
Standard

På börserna står krysset stadigt i 3,45-3,5.
bjarnea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-22, 14:25   #114
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Frågan är hur väl oddsen satt sig för stunden...

Sverige måste vinna, det talar mot kryss, Belgien har ingen riktig nytta av vinst då inbördes gäller mot Italien, som dessutom kan ta mer än 6 poäng, men dödar väl risken att komma trea med ledningsmål. Till skillnad från Italien är väl inte Belgien särskilt defensivt!?

Förstår därför inte varför X går ned atm med snittodds på 3.34 men går krysset ned stiger ju kanske Belgien även om jag tror som du att Belgien bör droppa.

Vet verkligen inte, kanske någon upplyst person kan klargöra vad som kommer att hända och varför ?
Min gissning är att X-oddset kommer att stå sig till matchstart. Antagligen har många gjort som oss och redan tradat Sverigeoddset på oddsbörs och vanliga bolagens böcker ser rätt bra ut viktningsmässigt. Då finns det inget värde i att sänka X:et eftersom pöbeln gärna spelar favoriter och nästan aldrig X. Belgiens odds droppar säkert något och Sveriges går antagligen upp motsvarande...jag kommer troligen köpa X på spelbörs och trada live om det är mållöst efter 1:a halvlek.
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-22, 14:33   #115
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
jag kommer troligen köpa X på spelbörs och trada live om det är mållöst efter 1:a halvlek.
Det ger bättre avkastning än att bara spela 0-0 i HT menar du?
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-22, 14:33   #116
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

ö2,5 i Swe-Bel står förresten i ~2,50 i Asien, efter omständigheterna tycker jag det finns värde i det spelet.
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-22, 14:35   #117
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Det ger bättre avkastning än att bara spela 0-0 i HT menar du?
iaf om du väntar till ~50min...brukar var en brytpunkt där nånstans. Märkligt nog brukar X-oddset droppa typ 10 punkter i paus...
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-22, 14:48   #118
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
iaf om du väntar till ~50min...brukar var en brytpunkt där nånstans. Märkligt nog brukar X-oddset droppa typ 10 punkter i paus...
Låter som att det är bättre att köpa oddset strax innan HT då och sälja efter min 50. Ser inte meningen med att sitta med det hela 1-44 om man förväntar sig att droppet kommer först i/efter HT.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-22, 14:58   #119
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Låter som att det är bättre att köpa oddset strax innan HT då och sälja efter min 50. Ser inte meningen med att sitta med det hela 1-44 om man förväntar sig att droppet kommer först i/efter HT.
Sant, men trading är ingen absolut vetenskap det heller. Matchbild och total risknivå kan påverka väldigt mycket hur agerandet blir för mig. om jag köper ö2,5 också samt om det står 1-1 i halvtid kommer ju saken i annat läge...
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-22, 15:21   #120
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Hehe nu ger svenska spel 1.90 på belgien, stigande ?
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-22, 15:52   #121
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 053
Sharp$: 5300
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Hehe nu ger svenska spel 1.90 på belgien, stigande ?
Ja, inte droppar det fort iaf. Men tickar sakta nedåt på börsen även om det inte är något man blir uppspelt av precis
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-22, 15:56   #122
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av linfre Visa inlägg
Ja, inte droppar det fort iaf. Men tickar sakta nedåt på börsen även om det inte är något man blir uppspelt av precis
Ber om ursäkt om jag "spammar" en smula, men nu stiger omsättningssiffrorna och atm ser det ut att ticka ned iaf ett hack

Edit: blir dock lite förvirrad när jag kikar på Coolbets odds och omsättning...

Senast redigerad av ExtremtRik den 2016-06-22 klockan 15:57.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-22, 16:03   #123
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 053
Sharp$: 5300
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Ber om ursäkt om jag "spammar" en smula, men nu stiger omsättningssiffrorna och atm ser det ut att ticka ned iaf ett hack

Edit: blir dock lite förvirrad när jag kikar på Coolbets odds och omsättning...
Som sagt i andra tråden. Coolbets omsättningssiffror stämmer inte alls när man kollar utan att vara inloggad. Är bara slumpade nummer som exempel
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+10)
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-22, 16:55   #124
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4927
Standard

Ett scenario som kan gynna Sverige är om Italien tar ledningen över Irland samtidigt som Sverige gör 1-0 mot Belgien. Belgien är ändå före både Turkiet och Albanien på målskillnad. Frågan är då hur mycket de vill riskera i slutet på matchen och kanske få ännu ett mål till i baken. Ett scenario, alltså....
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-22, 18:03   #125
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

"Det finns ingen garanti för att tre poäng räcker för Portugal" säger kommentatorn. Vad har SVT anställt för mongon egentligen?
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-22, 21:02   #126
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
"Det finns ingen garanti för att tre poäng räcker för Portugal" säger kommentatorn. Vad har SVT anställt för mongon egentligen?
På vilket vis är det inlägget relevant i den här tråden?

Men för att besvara din fråga så är väl bara att kolla upp vem det var som kommenterade. Borde stå på SVT.se. Kanske han menade att det inte var garanterat att 3p räckte till gruppseger för övrigt, citatet är taget ur sin kontext.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-22, 21:40   #127
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Ett scenario som kan gynna Sverige är om Italien tar ledningen över Irland samtidigt som Sverige gör 1-0 mot Belgien. Belgien är ändå före både Turkiet och Albanien på målskillnad. Frågan är då hur mycket de vill riskera i slutet på matchen och kanske få ännu ett mål till i baken. Ett scenario, alltså....
Tjaba Lobo nu hittade jag människan i dig tror vi skulle komma bra överens.

Du kommer på dig med "Ett scenario, alltså"och jag har bara efterkloket i stunden.

Nåja vi kämpar vidare,
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-22, 23:36   #128
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
På vilket vis är det inlägget relevant i den här tråden?

Men för att besvara din fråga så är väl bara att kolla upp vem det var som kommenterade. Borde stå på SVT.se. Kanske han menade att det inte var garanterat att 3p räckte till gruppseger för övrigt, citatet är taget ur sin kontext.
Det kom i början på andra halvlek, han sade något om att man kunde räkna med en forcering av Portugal (ställning 1-1 och Portugal var garanterade minst en tredjeplats med ett oavgjort resultat och lustigt nog så var man i det läget snarare tvärtom mer nöjda då man visste på förhand att tredjeplats skulle innebära den enkla halvan och Kroatien som motstånd, en seger hade kunnat innebära en andraplats (England och den tuffa halvan) i värsta fall och i bästa fall troligtvis Belgien om man kunde vinna gruppen mot Island på målskillnad, gjorda mål eller fair play). Kommentatorn erkände senare under matchen att han inte hade någon koll på tabellen, haha

Det är många inlägg som inte är relevanta för tråden, men det finns inget annat ställe till allmänt EM-snack här.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-23, 15:19   #129
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 053
Sharp$: 5300
Standard

Ok då har vi lite andrum inför åttondelen. Belgien droppade inte som jag hoppats igår så gick faktiskt lite back. Hann som tur var kliva av innan oddset hoppade upp flera kliv precis innan matchstarten.

Riktigt trist att det blev ett så tråkigt EM för Sverige och ett så tråkigt avslut på Zlatans landslagskarriär :(

Men nu får man fokusera på matcherna till 100% utan känslor så det är bra. Jag funderar nu på vad man ska satsa på inför nästa omgång. Polen står just nu i 2.72 mot Schweiz och jag har svårt att se att det står så högt vid matchstart.
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+2)
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-23, 23:50   #130
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av linfre Visa inlägg
Ok då har vi lite andrum inför åttondelen. Belgien droppade inte som jag hoppats igår så gick faktiskt lite back. Hann som tur var kliva av innan oddset hoppade upp flera kliv precis innan matchstarten.

Riktigt trist att det blev ett så tråkigt EM för Sverige och ett så tråkigt avslut på Zlatans landslagskarriär :(

Men nu får man fokusera på matcherna till 100% utan känslor så det är bra. Jag funderar nu på vad man ska satsa på inför nästa omgång. Polen står just nu i 2.72 mot Schweiz och jag har svårt att se att det står så högt vid matchstart.
Jag är lite besviken på att jag inte spelade Belgien som jag var inne på, satt på Ö2.0 till 1.85 istället, ett spel som jag absolut inte ångrar. Blev ändå rätt bra i slutändan då jag livade över 0.5 i både den matchen och Italien - Irland. Det som också var bra var att jag hade Irland sist i gruppen till 2.20 sedan början av turneringen, ett spel som jag stängde med vinst samtidigt som jag spelade Sverige sist i gruppen till 2.30 inför den sista omgången.

Jag spelade ganska hårt på att Belgien skall göra fler mål än Frankrike över hela turneringen (tvåvägsspel dessutom) inför Belgiens sista match, 4.35 kändes riktigt bra när det bara krävdes ett mål av belgarna för att de skulle ligga lika inför att slutspelet skulle börja och med vetskapen om att de troligtvis skulle få den lättare halvan. Är lite besviken över att de inte fick in något extra mål där i slutet, vilket dessutom hade givit ytterligare vinster då jag även livade Ö1.5 mål.

Jag har inte varit extremt förtjust i Zlatan, och tycker att det är tråkigare att bli av med Källström, men att bli av med alla tre kuggar samtidigt kändes ändå riktigt vemodigt, speciellt då vi som är födda under tidigt nittiotal har sett dessa spelare i landslaget under hela vår uppväxt. Störst var saknaden när Mellberg la av och Henke, Ljungberg, Allbäck, Lucic och Majstorovic var det också tråkigt att bli av med. Det är lustigt att tänka på att en lirare som Majstorovic som var något av en backup-spelare hade varit fullständigt gjuten i dagens svenska lag, det säger en del om hur bortskämda vi har varit. Hamrén har jag alltid ogillat starkt och jag har knappt hejat på Sverige de senaste åren, så jag hoppas på en återgång till defensivt inriktat lag som spelar en effektiv kontringsfotboll, som Sverige skall spela för att åstadkomma mycket med små medel.

Italien +0.5 mot Spanien gillas definitivt till 1.80+, sedan så finns det helt klart värden i något av alla skyhöga odds på överspelen, frågan är bara i vilka matcher. Ö2.0 i Ungern - Belgien tog jag till 2.04, men bortsett från dessa matcher så har jag inte hittat så mycket vettigt. Nordirland +0.5 mot Wales lockar lite, problemet är att jag inte är speciellt imponerad av dem heller. Jag tycker Wales är riktigt dåliga och anser att de har haft en satans tur med Bales mongo-frisparkar, även fast jag inte tittade på matchen mot Ryssland. Jag har sedan tidigare spel på att Belgien går till semi och final och de kommer garanterat att sälja av ytterligare om de ställs mot Wales i kvarten.

Ungern har varit otroligt effektiva framåt, men jag anser att de har fått alldeles för bra utdelning. Österrike, Portugal och Island har liksom inte gjort några bra matcher, Österrike borde ha fått in ett antal bollar under första halvlek mot Ungern i den första matchen och då hade förmodligen den gruppen kunnat sluta helt annorlunda. Lagerbäck-faktorn är fruktansvärt stark, den mannen fortsätter att uträtta storverk med små medel genom en ytterst effektiv defensiv fotboll och en del flyt.

EDIT: Såg att Polen TQ stigit till 1.84 igen, så jag testar det. Jag är lite besviken på Schweiz och Polen är nog det lag som har överraskat mest positivt på mig. De har uppvisat ett mycket stabilt försvarsspel och om man blir bättre på att förvalta de lägen man skapar offensivt så kan de förmodligen slå ut Kroatien eller Portugal också. Jag vill ge dem strax under 60% chans mot Schweiz.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Cc (+10)

Senast redigerad av Slurf den 2016-06-24 klockan 00:03.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-24, 01:30   #131
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Jag har köpt Island +0,5 @ 2.79 på Pinnacle. Lite svårbedömt hur oddsrörelserna blir där men om inte annat tror jag oavsett det blir en bra trade. Tror engelsmännen får probs att slå hål på Lagerbäckvallen åtminstone i 1:a halvlek.

Av outrightspelen jag har levande är nog vinnarspelet på Kroatien det som ser bäst ut. Köpte till 29.00 efter 2:a gruppspelsmatchen och det går att sälja till 11.00 typ. 4,70 på dem att ta sig till final just nu också så det finns "luft" i den traden. Har inte bestämt om/när jag går ur eller inte, mycket hänger på Modric närvaro eller ej.

2,70 på ö2,5 i Frankrike-Irland är nog riktigt bra också.

I övrigt så kan man väl konstatera att GULD-traden i gruppspelet, dvs u2,5/u1,5 inte längre finns... oddsen är rent av löjliga.
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-24, 11:28   #132
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Jag har köpt Island +0,5 @ 2.79 på Pinnacle. Lite svårbedömt hur oddsrörelserna blir där men om inte annat tror jag oavsett det blir en bra trade. Tror engelsmännen får probs att slå hål på Lagerbäckvallen åtminstone i 1:a halvlek.

Av outrightspelen jag har levande är nog vinnarspelet på Kroatien det som ser bäst ut. Köpte till 29.00 efter 2:a gruppspelsmatchen och det går att sälja till 11.00 typ. 4,70 på dem att ta sig till final just nu också så det finns "luft" i den traden. Har inte bestämt om/när jag går ur eller inte, mycket hänger på Modric närvaro eller ej.

2,70 på ö2,5 i Frankrike-Irland är nog riktigt bra också.

I övrigt så kan man väl konstatera att GULD-traden i gruppspelet, dvs u2,5/u1,5 inte längre finns... oddsen är rent av löjliga.
Köpte 2.86 på ö 2.5 Kroatien-Portugal, var det bra eller anus ?

Senast redigerad av ExtremtRik den 2016-06-24 klockan 16:57.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-24, 11:32   #133
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 053
Sharp$: 5300
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Köpte 2.85 på ö 2.5 Kroatien-Portugal, var det bra eller anus ?
Det är två målglada lag med ojämn defensiv och jag tror marknaden kommer att spegla detta och det känns som att den bör droppa tills imorgon.
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-25, 15:01   #134
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Polen Ö1.5 till 2.25 på Unibet (2.22 på Pinnen) kan aldrig vara dåligt. Har seriöst svårt att se den missa om matchbilden fortsätter och det borde kunna bli ännu mer kontringar i andra när Schweiz måste framåt mer och mer. 1-1 tidigt vore ju såklart förödande för spelet dock.

Senast redigerad av Slurf den 2016-06-25 klockan 15:02.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-25, 15:14   #135
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Borde ha varit klart redan
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-25, 15:16   #136
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Har ingen åsikt om spelet, men ett sent 1-1 mål är mer förödande än ett tidigt 1-1 mål.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-25, 15:20   #137
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Har ingen åsikt om spelet, men ett sent 1-1 mål är mer förödande än ett tidigt 1-1 mål.
Haha ja, för kommer det ett "sent" 1-1 mål så innebär det dessutom att det är lite tid kvar att göra mål på. Vad jag menade med mitt ordval var att om det kommer 1-1 tidigt så lär Schweiz släppa mindre ytor bakåt.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-25, 15:45   #138
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Ja, matchbilden ändrades runt matchminut 60. Kunde som tur var casha in spelet efter 1-1 och få tillbaka mer än en tredjedel av insatsen.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-27, 20:57   #139
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

EM går nog jävligt bra för alla utom bookies...så långt tom sämre än VM 2006 som var riktigt dåligt för spelbolagen. Hela pöbeln var på FRA och BEL med -hcp igår och det var inga dåliga summor som satsades totalt. En liten varning i all välmening till dem som har pengar på "udda" och nystartade Sportsbooks. Det kan nog vara läge att inte låta vinstpengar ligga kvar på kontot tills EM är slut. Bättre att plocka ut lite vinster redan nu då det kan bli långa utbetalningsköer...
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+2)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-27, 21:56   #140
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6015
Standard

Island räddade nog upp dom lite ikväll va
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-27, 22:35   #141
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Seebbo Visa inlägg
Island räddade nog upp dom lite ikväll va
Tjaa...jag plockade ju Island +0,5 tidigt, jag vet sharps som spelade samma spel till väsentligt lägre odds än det jag nämnde i ett tidigare inlägg. Men antagligen så var "pöbeln" på England som du säger..
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+10)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-27, 22:39   #142
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6015
Standard

Absolut, men mycket pengar på England ändå. England -1 droppade runt 20 punkter på de Asiatiska bolagen från släpp till matchstart. Visserligen kanske mest i början när limiten inte är så hög men ändå
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-28, 11:27   #143
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 104
Sharp$: 590
Standard

Italien ser jobbig ut för pinnen

Pinnacle ‏@PinnacleSports 16 timför 16 timmar sedan Visa översättning
#BetShare #ENGISL
Spread (-1)
#ENG 53%
#ISL 47%

Money Line
#ENG 40%
#ISL 26%
#Draw 34%

#BetShare #ESPITA
Spread (-0.5)
#ESP 27%
#ITA 73%

Total Goals (2.25)
#Over 46%
#Under 54%
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
Stooges är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-28, 11:45   #144
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6015
Standard

Den där får man väl ta med en nypa salt. Är ju hur stor del av antalet spel som placerats på varje sida och inte hur pengarna ligger.
Men ger ju en fin visning av vart public sitter.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-28, 14:19   #145
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 452
Sharp$: 1528
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
EM går nog jävligt bra för alla utom bookies...så långt tom sämre än VM 2006 som var riktigt dåligt för spelbolagen. Hela pöbeln var på FRA och BEL med -hcp igår och det var inga dåliga summor som satsades totalt. En liten varning i all välmening till dem som har pengar på "udda" och nystartade Sportsbooks. Det kan nog vara läge att inte låta vinstpengar ligga kvar på kontot tills EM är slut. Bättre att plocka ut lite vinster redan nu då det kan bli långa utbetalningsköer...
Varför skulle just detta vara ett extra dåligt Em för bolagen? Du har säkert rätt, men jag är intresserad av av hur du kommit fram till detta.
semipro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-28, 21:45   #146
 
FrankieJrs avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 534
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av semipro Visa inlägg
Varför skulle just detta vara ett extra dåligt Em för bolagen? Du har säkert rätt, men jag är intresserad av av hur du kommit fram till detta.
"Rätt" lag har vunnit. Det har dundrats in pengar på favoriter som gått in.

Om det ex satsas 1 miljon på England Island och 950 000 ligger på England blir det ganska bra klirr i kassan för bolagen
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-28, 21:47   #147
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6015
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av FrankieJr Visa inlägg
"Rätt" lag har vunnit. Det har dundrats in pengar på favoriter som gått in.

Om det ex satsas 1 miljon på England Island och 950 000 ligger på England blir det ganska bra klirr i kassan för bolagen
Men böckerna är väl hyfsat bra på att fördela risken ganska jämnt på båda sidorna?
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-29, 23:50   #148
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Snart nya matcher.

Hur mkt ska Portugal behöva gå upp, nu 2.34, innan marknaden inser att det är ungefär 99% att matchen slutar 0-1 ?
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-30, 16:28   #149
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Jag släpper nog kvällens EM-match helt, (jag lär se den dock) kvällens spel finns i Europa League-kvalet för min del. Men jag har köpt upp mig på en del u1,5 i Tyskland - Italien då det formligen stinker 0-0 lång väg. Fick köpa till 2,58 och beroende på hur oddset rör sig fram till kick-off så får vi se om det blir trade eller ej.

För första gången har jag gått emot +hcp på Island också! Jag tror det är soppatorsk där nu då alla tänkbara målsättningar är uppnådda och överträffade för islänningarnas del. Runt 2,40 på -1,5 i Asien och det är ett odds som nära nog garanterat kommer att sjunka.
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-30, 17:24   #150
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 175
Sharp$: 2060
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Jag släpper nog kvällens EM-match helt, (jag lär se den dock) kvällens spel finns i Europa League-kvalet för min del. Men jag har köpt upp mig på en del u1,5 i Tyskland - Italien då det formligen stinker 0-0 lång väg. Fick köpa till 2,58 och beroende på hur oddset rör sig fram till kick-off så får vi se om det blir trade eller ej.

För första gången har jag gått emot +hcp på Island också! Jag tror det är soppatorsk där nu då alla tänkbara målsättningar är uppnådda och överträffade för islänningarnas del. Runt 2,40 på -1,5 i Asien och det är ett odds som nära nog garanterat kommer att sjunka.
Fint har -1 1.75 på fransmännen. Svårt att se att Island orkar en match till. Jag tror - trots att de är proffessionella - att det har infunnit sig en form av mättnad och nöjdhet i laget. Frankrike har gått på halvfart och roterat en del och har spelare som är vana med tätt matchande. Island gått runt på samma folk och tömt kroppen maximalt i varje match.
Bettingamatoren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-30, 18:05   #151
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Medhåll, Isländska spelare uttalade sig om att drömmen var att få möta England efter gruppspelet och nu har de gjort det och dessutom slagit dem. Det har varit lite firande och en hel del sena ankomster till middag/lunch osv. Den tändning som krävs ytterligare en gång har jag väldigt svårt att se dem fixa mentalt efter den förra urladdningen.
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-30, 21:15   #152
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6015
Standard

Jag håller med om att Italien - Tyskalnd känns målsnål men OM De Rossi är out, det är ju inte bekräftat än så tycker jag Tyskarna -0.25 strax under 1.90 är bra.
De Rossi har ju varit som en stor sköld framför deras trebackslinje och att då byta ut han mot Sturaro som är en väldigt begränsad spelare tror jag inte räcker till.
Enligt italienska medier kommer Conte också gå över till ett 3-4-3 istället för ett 3-5-2 om De Rossi skulle vara out.
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-01, 15:43   #153
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 053
Sharp$: 5300
Standard

Tycker att Wales känns väldigt överskattade just nu. Att Belgien står i 1.91 känns helt fel. Visst Wales har gått bra men de har haft enklaste resan hit också.

Har köpt Belgien nu så får vi se om det droppar. Men annars sitter jag nog kvar på det och håller tummarna för att Bale inte trycker in en tidig frispark igen :P
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte

Senast redigerad av linfre den 2016-07-01 klockan 15:45.
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-01, 17:28   #154
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6015
Standard

Stora avbräck i Belgien då Vermaelen är avstängd och Vertonghen skadad. Hazard har också problem med ljumskarna och är osäker.
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-01, 17:55   #155
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Hazard är spelklar.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-01, 21:58   #156
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 053
Sharp$: 5300
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Seebbo Visa inlägg
Stora avbräck i Belgien då Vermaelen är avstängd och Vertonghen skadad. Hazard har också problem med ljumskarna och är osäker.
Ja den backlinjen kostade Belgien matchen. Tur att de gjorde första målet iaf
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-03, 21:27   #157
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4927
Standard

Tema: Känsla

Tänkte lira Frankrike med något sorts handikapp men ville så gärna att det skulle gå bra för Island, så jag avstod. Tänker inte göra samma misstag igen även om inte här är känslor inblandadade. Alla lag gör för eller senare en dålig match under en turnering. Wales har ännu inte gjort det även om man förlorade mot England. Segern mot Belgien var bra men där var det ändå mer att Belgien var dåliga än att Wales var bra. Här behöver man inte ens vara insatt för att se att det var en dålig tränarinsats som mycket riktigt avgick efter fadäsen. Lukkako på backplats, var det bästa alternativet? Portugal har mer eller mindre samlat ihop till sin dåliga insatser. Och jag lägger definitivt mina pengar på Portugal och jag blir förvånad om dom inte står som segrare efter 90 minuter. Går nog att hitta runt 2,22 i odds för tillfället.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-04, 05:56   #158
 
mwickholms avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Ort: Finland
Inlägg: 455
Sharp$: 2100
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Lukkako på backplats, var det bästa alternativet?
Du vet väl att det var Jordan Lukaku som spelade i försvaret, Romelu spelade anfallare som vanligt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jaroiten (+2)
mwickholm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-04, 09:38   #159
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4927
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mwickholm Visa inlägg
Du vet väl att det var Jordan Lukaku som spelade i försvaret, Romelu spelade anfallare som vanligt.
Ja, det visste jag. Han spelade inte ens i sidled utan snett bakåt hela tiden.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-04, 12:07   #160
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Tema: Känsla

Tänkte lira Frankrike med något sorts handikapp men ville så gärna att det skulle gå bra för Island, så jag avstod. Tänker inte göra samma misstag igen även om inte här är känslor inblandadade. Alla lag gör för eller senare en dålig match under en turnering. Wales har ännu inte gjort det även om man förlorade mot England. Segern mot Belgien var bra men där var det ändå mer att Belgien var dåliga än att Wales var bra. Här behöver man inte ens vara insatt för att se att det var en dålig tränarinsats som mycket riktigt avgick efter fadäsen. Lukkako på backplats, var det bästa alternativet? Portugal har mer eller mindre samlat ihop till sin dåliga insatser. Och jag lägger definitivt mina pengar på Portugal och jag blir förvånad om dom inte står som segrare efter 90 minuter. Går nog att hitta runt 2,22 i odds för tillfället.
Om vi nu ska in på känslospåret, "känns" Portugal verkligen som ett lag? Wales gör det definitivt...

Har synnerligen svårt att värdera oddsen här, rätt vad det är sitter spelet för Portugal... eller krackelerar...

Edit: och så sent som i vänskapsmatchen mot Sverige innan EM var Wales bland det virrigaste man kunde tänka sig när de släppte 0-3 mot urusla Sverige, men självklart, matchen saknade betydelse.

Senast redigerad av ExtremtRik den 2016-07-04 klockan 12:10.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-04, 16:31   #161
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Trading ökar i popularitet antar jag.

Borde inte alla dessa traders försök att profitera på och förutsäga marknadens rörelse hämma densamma eller rent av vända den förväntade rörelsen?

Och Portugal Wales.... vad väger tyngst, lagens rank o status eller formen och resultaten på dem?
Edit: frågan gäller vad public kommer anse väga tyngst...

Senast redigerad av ExtremtRik den 2016-07-04 klockan 19:59.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td