Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-06-20, 17:23   #106
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av char Visa inlägg
Vad tror ni om dagens matcher? Sitter inne med ett långtidsspel att båda lagen gör mål i Englands alla gruppspelsmatcher. Frågan om det är dags att säkra hem lite här? Känns ju som att det kan bli en målsnål historia då Slovakien kan gå rätt säkra om de spelar lika idag.
Hehe jag tippar, med tanke på EM hittills, vansinniga 2-2 så ja du är safe

Nåväl är väl strikt en bankrullefråga för spelar verkligen marginellt och långsiktigt vinnande förutsägelser den större rollen för dig?

Slovakien går ju bara inte att lita på efter vad man sett hittills, möjligt att England skulle kunna vara mer förutsägbara...

Edit: har i en tävling tippat 1-1 o 2-1 i Englands tidigare matcher så förmodligen dags att missa nu, särskilt som jag haft en övertro på Slovakien. England bör väl göra något mål??

Senast redigerad av ExtremtRik den 2016-06-20 klockan 17:42.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-20, 17:53   #107
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Berätta gärna mer om Sportinginvest i någon annan tråd, CC!
Finns egentligen inte värst mycket kvar att berätta. Men ursprunget var en idé jag hade och som Peter lyckades sjösätta på egen hand med hjälp av en finansiär och en reklambyråkontakt. Han hade nog tänkt att jag skulle vara med som 1 av 2 traders men jag hade fullt upp med annat just då. Peter plockade in Jimmy på den ena positionen och tog den andra själv. VM 2006 gick bra och Peters fond gav fin avkastning på investeringen. Så tuppkammen växte och han började ta allt större risker efter hand. Jag vet inte säkert varför Jimmy hoppade av men enl. Peter så var trycket att spela för andras pengar för stort och det var orsaken. Peter bönade och bad att jag skulle ta hand om den kassan tills han hittade en ny trader och på den vägen gick det. Jag stannade i 2 månader och det gick väl kanske inte direkt lysande men det var iaf på plus när jag lämnade. Tyvärr blev vi ovänner efter det och Peter valde att inte ha någon kontakt med mig efter det och fram till han tog sitt liv...
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-20, 22:11   #108
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Wagge har väl inte fått någon egen tråd? Bara han själv som är så självgod att han har dragit igång en..

Finns ju en del att läsa om Sportinginvest på bl.a. pokerforum.nu och flashback. Jag var också med och förlorade en del pengar, försökt få ut pengarna i minst ett år innan det tillslut föll ihop totalt. Var sedan med på en polisanmälan mot Peter D. med två andra som hade investerat en del.

Med facit i hand känner man sig väldigt dum som investerade i den där skiten, men jag var inte så insatt och Peter D. gav sken av att vara väldigt kunnig.
Riktigt så självgod var han inte.
https://www.sharps.se/forums/offtopic...iga-anekdoter/
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+10)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-20, 23:00   #109
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Jimmy kände jag mycket väl, en fullständigt hederlig människa , ja, sådana finns trots allt man läser i tidningarna . (sportinginvest)
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-20, 23:14   #110
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Jimmy kände jag mycket väl, en fullständigt hederlig människa , ja, sådana finns trots allt man läser i tidningarna . (sportinginvest)
Jo, ingen skugga över honom alls!
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-22, 09:53   #111
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 053
Sharp$: 5300
Standard

Vad tror vi idag. Min känsla är att Belgien kommer att droppa under dagen. Står i 1,92 just nu och det ploppar upp rekar lite överallt på Belgien så bara att hoppas att marknaden hoppar på Belgientåget :P

EDIT: Jag går iaf in med medelinsats och hoppas att Belgien går att boka till bra pris innan avspark.
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)

Senast redigerad av linfre den 2016-06-22 klockan 10:16.
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-22, 12:21   #112
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av linfre Visa inlägg
Vad tror vi idag. Min känsla är att Belgien kommer att droppa under dagen. Står i 1,92 just nu och det ploppar upp rekar lite överallt på Belgien så bara att hoppas att marknaden hoppar på Belgientåget :P

EDIT: Jag går iaf in med medelinsats och hoppas att Belgien går att boka till bra pris innan avspark.
Frågan är hur väl oddsen satt sig för stunden...

Sverige måste vinna, det talar mot kryss, Belgien har ingen riktig nytta av vinst då inbördes gäller mot Italien, som dessutom kan ta mer än 6 poäng, men dödar väl risken att komma trea med ledningsmål. Till skillnad från Italien är väl inte Belgien särskilt defensivt!?

Förstår därför inte varför X går ned atm med snittodds på 3.34 men går krysset ned stiger ju kanske Belgien även om jag tror som du att Belgien bör droppa.

Vet verkligen inte, kanske någon upplyst person kan klargöra vad som kommer att hända och varför ?

Senast redigerad av ExtremtRik den 2016-06-22 klockan 12:22.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-22, 12:53   #113
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 718
Sharp$: 3091
Standard

På börserna står krysset stadigt i 3,45-3,5.
bjarnea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-22, 14:25   #114
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Frågan är hur väl oddsen satt sig för stunden...

Sverige måste vinna, det talar mot kryss, Belgien har ingen riktig nytta av vinst då inbördes gäller mot Italien, som dessutom kan ta mer än 6 poäng, men dödar väl risken att komma trea med ledningsmål. Till skillnad från Italien är väl inte Belgien särskilt defensivt!?

Förstår därför inte varför X går ned atm med snittodds på 3.34 men går krysset ned stiger ju kanske Belgien även om jag tror som du att Belgien bör droppa.

Vet verkligen inte, kanske någon upplyst person kan klargöra vad som kommer att hända och varför ?
Min gissning är att X-oddset kommer att stå sig till matchstart. Antagligen har många gjort som oss och redan tradat Sverigeoddset på oddsbörs och vanliga bolagens böcker ser rätt bra ut viktningsmässigt. Då finns det inget värde i att sänka X:et eftersom pöbeln gärna spelar favoriter och nästan aldrig X. Belgiens odds droppar säkert något och Sveriges går antagligen upp motsvarande...jag kommer troligen köpa X på spelbörs och trada live om det är mållöst efter 1:a halvlek.
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-22, 14:33   #115
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
jag kommer troligen köpa X på spelbörs och trada live om det är mållöst efter 1:a halvlek.
Det ger bättre avkastning än att bara spela 0-0 i HT menar du?
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-22, 14:33   #116
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

ö2,5 i Swe-Bel står förresten i ~2,50 i Asien, efter omständigheterna tycker jag det finns värde i det spelet.
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-22, 14:35   #117
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Det ger bättre avkastning än att bara spela 0-0 i HT menar du?
iaf om du väntar till ~50min...brukar var en brytpunkt där nånstans. Märkligt nog brukar X-oddset droppa typ 10 punkter i paus...
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-22, 14:48   #118
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
iaf om du väntar till ~50min...brukar var en brytpunkt där nånstans. Märkligt nog brukar X-oddset droppa typ 10 punkter i paus...
Låter som att det är bättre att köpa oddset strax innan HT då och sälja efter min 50. Ser inte meningen med att sitta med det hela 1-44 om man förväntar sig att droppet kommer först i/efter HT.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-22, 14:58   #119
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Låter som att det är bättre att köpa oddset strax innan HT då och sälja efter min 50. Ser inte meningen med att sitta med det hela 1-44 om man förväntar sig att droppet kommer först i/efter HT.
Sant, men trading är ingen absolut vetenskap det heller. Matchbild och total risknivå kan påverka väldigt mycket hur agerandet blir för mig. om jag köper ö2,5 också samt om det står 1-1 i halvtid kommer ju saken i annat läge...
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-22, 15:21   #120
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Hehe nu ger svenska spel 1.90 på belgien, stigande ?
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td