Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-10-17, 12:33   #16
 
akemans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 109
Sharp$: 384

NHL 1415
Stats: 40 - 33 - 2
ROI: 116.05%
Vinstprocent: 54.79%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tompa87 Visa inlägg
Helt sjukt bra PP Pens har alltså.. Läskigt!
Som Penguins-supporter är det en riktig fröjd för ögat för tillfället
Tyvärr är PK lika värdelöst som PP är enastående...

Vad gäller nattens matcher ser jag värde i ett spel på Predators. Jag tycker att de är ett rakt igenom bättre lag än vad Jets är och dessutom har Preds inlett säsongen ganska bra. Oddsen håller Jets som favorit, men jag tycker tvärtemot att Predators har störst chans att gå ur den matchen som segrare.
akeman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-17, 20:03   #17
 
Lunkans avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 205
Sharp$: 899
Standard

Slår ett slag för överspelet i nattens möte mellan Oilers och Canucks. Jag fick tidigare till 2.00, vet inte vad marknadshögsta är nu men enligt min mening är det spelbart ner till minst 1.80, då jag ser över 56% chans att det skall gå in.

Edmonton har spelat 4 matcher så här långt in i säsongen, och samtliga har gått över 5.5.
Vancouver har bara spelat 2 matcher, även här har båda gått över 5.5.
I H2H från förra säsongen kan vi se att 4 av 7 matcher gick över 5.5.
Lagen möttes den 12:e, även denna match slutade över och med marginal; 4-4 och Canucks vann sedan på straffar.

Lite relevant snabbfakta också:
Spoiler:
The total has gone OVER in 5 of Vancouver's last 5 games
The total has gone OVER in 6 of Vancouver's last 7 games on the road
The total has gone OVER in 5 of Vancouver's last 7 games when playing Edmonton

The total has gone OVER in 5 of Edmonton's last 5 games
The total has gone OVER in 6 of Edmonton's last 9 games at home
Lunkan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-19, 19:12   #18
 
patrik_gs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Åre
Inlägg: 2 963
Sharp$: 4616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Los Angeles Kings - Minnesota Wild: 2 ML (2.25)

Kings kan tacka Quick för straffvinsten senast mot starka Blues med 1-0. Blues vann skotten med 43-18 men Quick var helt omöjlig.
Obesegrade efter fyra matcher men vinsterna i ordinarie tid mot svagt
motstånd också i Edmonton och Jets. Minnesota tror jag mycket på denna
säsong med lag man har. Hade dubbla vinster mot Colorado innan 2-1
förlusten mot borta mot Anaheim senast. Inte mycket säga om den
förlusten. Första målvakten Bäckström tillbaka i målet ikväll.

Tycker Minnesota ska ha fin segerchans här trots bortaplan.

2-Units
__________________
Varje dag är en ny speldag
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-19, 22:05   #19
 
patrik_gs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Åre
Inlägg: 2 963
Sharp$: 4616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Quick är omöjlig ikväll med och Minnesota får inte in pucken


Rangers 2.47 nu sista spelet i NHL för ikväll. Möter ett San Jose som spelar fjärde matchen på fem dagar. Kan vara aningen slitna.

3-Units
__________________
Varje dag är en ny speldag
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-22, 00:01   #20
 
Lunkans avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 205
Sharp$: 899
Standard

Jag spelar under 5.5 i Colorado - Florida inatt. Av lagens matcher så här långt in i säsongen så har man bara gått över 5.5 en gång vardera. Om man kombinerar lagens matcher så har alltså en överhängande majoritet, 9 av 11 stycken, gått under 5.5.
I H2H förra säsongen slutade bägge mötena på exakt 5 mål, dvs. under 5.5.
Florida har visat prov på bra försvar senaste 3 matcherna efter att Devils körde över dem den 12:e.

Högg själv tidigare idag till 1.76, marknadshögsta just nu verkar vara SBO på 1.75. Jag ser över 60% chans för spelet, och skulle alltså kalla det spelbart ner till åtminstone 1.70.
Lunkan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-22, 15:26   #21
 
akemans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 109
Sharp$: 384

NHL 1415
Stats: 40 - 33 - 2
ROI: 116.05%
Vinstprocent: 54.79%

Standard

Visst, Flyers har kanske inte öppnat säsongen lysande samtidigt som Penguins sett bra ut i de inledande matcherna.

Men, när det gäller Pennsylvania-derbyna kan allt hända och på senare tid har Flyers haft övertaget i denna matchup. Flyers brukar ha förmågan att få Penguins ur balans och jag skulle inte bli förvånad om det händer även i natt. Förra säsongen vann de fyra av fem matcher (varav samtliga tre i Pittsburgh).

Penguins är favoriter, men inte så klara som oddsen säger. Jag skulle säga 60-40 i Penguins fördel. Så om man får 3 gånger pengarna för Flyers ML är jag på.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lepadd (+10)
akeman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-25, 22:31   #22
 
patrik_gs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Åre
Inlägg: 2 963
Sharp$: 4616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Montreal-Rangers: X (3.70)

Fin tv-match mellan två grymma målvakter i Price och Henke. Jämn match att vänta med enligt mig. Testar en liten peng på krysset.

1-Units

Ottawa-Devils: 2 ML (2.30)

Ottawa har bra form med fyra raka vinster. Men notera att man inte spelat match på sex dagar då mötet med Toronto i veckan blev inställt p.ga av skottlossningen i Ottawa. Många dagar utan match det. Sen hur påverkas man av det som hänt i staden? Devils form inte den bästa med fyra rak förluster. Dock är dom två senaste förlusterna efter ordinarie. Ottawa har 4-0-1 på fem senaste mot Devils.

Men 2.30 på Devils mot ett Ottawa som inte spelat match på länge kan jag inte motstå. Svenske Robin Lehner i Ottawa kassen ikväll.

2-Units

St. Louis-Chicago: 2 ML (1.90)

Härligt möte mellan två stark lag. Chicago slog ut St Louis i slutspelet förra säsongen efter att ha hämtat upp 2-0 i matcher och sen vinna fyra raka matcher. Lite tveksam form hos St Louis med en visnt på fyra senaste. Vinsten mot svaga Arizona med 6-1. Svårt med målskyttet ananrs med ett mål på två senaste. Chicago är ett lag för att vinna SC enligt mig. Okej form med 3 vinster på 5 senaste.

Ser Chicago som det klart bättre laget här och 1,90 på ML liras helt klart på Chicago här!

4-units
__________________
Varje dag är en ny speldag
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-06, 14:21   #23
 
Lunkans avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 205
Sharp$: 899
Standard

Spoiler:
Hej Lunkan det verkar som att du inte har skrivit något i forumet på över en vecka, varför inte ta dig en minut och bidra med något.
Ställ en fråga, svara på andras, dela med dig av någon rek, tacka personerna för de rekarna du har ryggat eller bara delta i någon diskussion på forumet?


Boston Bruins - Edmonton Oilers
Har stora stygga Bruins börjat repa sig nu efter den dåliga starten? Med 4/5 vinster och även 3 raka? Nja, skulle jag nog svara av de matcher jag har sett Boston spela på slutet. Man är iaf väldigt långt ifrån den form man hade under slutet av regular förra säsongen. 3 raka vinster ja, men 2 av dessa kom i övertid. Motstånden har väl heller inte varit de absolut bästa, Buffalo borta, Ottawa och Florida hemma.

Hursom så tror jag att självförtroendet åtminstone sakta men säkert börjar komma tillbaka. Och inatt möter man också ett ganska formsvagt Oilers, med 3 raka förluster. Edmonton har inte alls lyckats borta så här långt denna säsong - med bara en insamlad poäng på 4 matcher. 3/4 av Oilers borta matcher har man också förlorat med fler än 1 mål. Jag spelar Boston - 1.5 här. Kollar vi H2H så har också Boston vunnit 3 raka med fler än 1 mål. Även om man var formstarkare då, så är oddset bra här tycker jag. Jag värderar nog denna till ungefär 45 % och spelar då till 2.50 på Comeon.
Lunkan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-11, 21:47   #24
 
akemans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 109
Sharp$: 384

NHL 1415
Stats: 40 - 33 - 2
ROI: 116.05%
Vinstprocent: 54.79%

Standard

Blues har fin form för tillfället och har vunnit 7 av de senaste 8 matcherna. Nu kommer usla Sabres på besök, och som väntat är ML-oddsen inte roliga. Däremot tycker jag att 2 gånger pengarna (Pinnacle) på att Sabres ska göra under 1.5 mål är bra.

Hittills har Sabres mäktat med blott 8 mål på 7 bortamatcher och nu ställs man mot ett av ligans bästa försvar hittills (tredje lägsta GAA, 1.93).
akeman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-14, 19:15   #25
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 30
Sharp$: 1560


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

1) Flyers 3 game winning streak. 7-3 last 10. Whilst BJ's 1-9 last 10. Poles apart H/A. BJ's averaging 4 goals against last 10 games. Whilst Flyers averaging 3.5 goals for last 10. BJ's still suffering from injuries playing with low confidence.

2) Blue Jackets LW Matt Calvert and RW Jack Skille remain out with upper-body injuries while D Jack Johnson is set to return after serving his three-game suspension.

3) While Hartnell has registered 14 points in 15 games with Columbus

4)Columbus crippled by injuries

Flyers 4:0 WIN


https://www.sharps.se/spreadsheet/kkkq
Angr88 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-22, 21:09   #26
 
Lunkans avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 205
Sharp$: 899
Standard

Spoiler:
Hej Lunkan det verkar som att du inte har skrivit något i forumet på över en vecka, varför inte ta dig en minut och bidra med något.
Ställ en fråga, svara på andras, dela med dig av någon rek, tacka personerna för de rekarna du har ryggat eller bara delta i någon diskussion på forumet?


Tampa - Minnesota
Jag anser att oddset ligger snett på över 5.5 här. Minnesota är visserligen överlag målfattiga med ett målsnitt på 5.4. Men Tampa är motsatsen med ett snitt på 6.4. En tredjedel av Wilds matcher har gått över, en tredjedel av Tampas har gått under. I mina ögon sjunger detta väldigt mycket 50/50. Kollar vi H/A och mål producerade ser det visserligen en hel del annorlunda ut, men betänk då också att Tampa gått över i 4 raka - något som jag tycker bör få oss att närma oss 50/50 igen.

H2H från föregående säsonger ser man att 5 raka möten gått under 5.5. Lagen har dock mötts en gång denna säsong och det gick över med marginal, 7-2 vinst till Minnesota. Detta speglar lite något som jag har en lekmanna teori om, nämligen att Minnesota hade ett betydligt bättre försvar överlag förra säsongen. Försvaret är inte dåligt, men helt enkelt inte lika bra av vad vi sett så här långt denna säsong.

Jag lägger på ComeON till 2.20.
Lunkan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-23, 12:41   #27
 
Berras avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 123
Sharp$: 618

Pure Math
Stats: 85 - 68 - 11
ROI: 109.11%
Vinstprocent: 55.56%

Standard

Hör upp kompisar! La ju över 5.5 i Pitten-Islanders natten mot Lördag. Satt ju och gotta mig i första perren och vidare fram till slutsignal eftersom att det satt med råge.

Spelet låg orättad fram till igår kväll och rättades som fel. Hade inte en tanke på att de spelade på Long island i natt. Jag har ju tydligen lagt över i den matchen.

Men vafasen. Jag hade inte ens en tanke på det när jag la spelet. Grafiken kändes oklar och så brukar dom väl för tusan inte släppa oddsen på andra matchen i en double-header innan den första matchen ens spelats?

Surt sa räven...
__________________
I want to play a game!
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Berra är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-16, 15:30   #28
 
Reg.datum: apr 2013
Ort: LA
Inlägg: 374
Sharp$: 2030


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Förbannat dassig aktivitet här, vad sysslar ni med egentligen?
WizardofAhhs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-18, 13:17   #29
 
Lunkans avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 205
Sharp$: 899
Standard

Los Angeles - St Louis
Regerande mästarna LA är visserligen ett otroligt bra lag och speciellt då på hemmais. Men formen är ytterst tveksam, man kommer ifrån en 5 matchers lång road trip där man bara vann en match och enbart tog poäng i två. Man återvänder nu hem till Staples Center efter att förlorat med 5-2 borta mot Blues senast. LA förlorade den senaste hemmamatchen mot Flyers.

Många tänker nog att nu vänder det och LA lär vara laddade för att just vända på det inatt. Och även jag tror givetvis att Kings kommer att skärpa till sig men St Louis är ett mycket tufft motstånd och även Blues - precis som alla andra lag - lär vara rejält sugna att tvåla dit regerande mästarna på bortais. Vad jag menar är att motivation behöver nödvändigtvis inte vara en faktor här.

Och är inte motivation en faktor så är detta rent statistiskt ett hyfsat spel: Kollar vi overall så har Blues vunnit 21 matcher denna säsong och Kings förlorat 17. Dividerat på antal matcher ger det oss ungefär 59 % fördel till Blues. Kollar vi på H/A ser det givetvis annorlunda ut: Kings har förlorat 5 av 16 matcher hemma och Blues har vunnit 9 av 15. Vi slutar på ungefär 46 % chans för Blues att vinna om vi enbart kollar H/A. Ett odds på 2,20 ger oss avrundat uppåt exakt 46 %, men här anser jag att både form och overall statistik bör läggas till Blues fördel. Vad gäller H2H så vann LA 2/3 förra säsongen, man vann också hemma senast lagen möttes här, detta på straffläggning.

Min slutsats: St Louis ML känns som ett hyfsat spel från 2.20. Marknadshögsta verkar vara 5Dimes på 2.30 och pinnen ligger även på 2.27.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
WizardofAhhs (+5)
Lunkan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-18, 22:41   #30
 
Reg.datum: apr 2013
Ort: LA
Inlägg: 374
Sharp$: 2030


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan Visa inlägg
Los Angeles - St Louis
Regerande mästarna LA är visserligen ett otroligt bra lag och speciellt då på hemmais. Men formen är ytterst tveksam, man kommer ifrån en 5 matchers lång road trip där man bara vann en match och enbart tog poäng i två. Man återvänder nu hem till Staples Center efter att förlorat med 5-2 borta mot Blues senast. LA förlorade den senaste hemmamatchen mot Flyers.

Många tänker nog att nu vänder det och LA lär vara laddade för att just vända på det inatt. Och även jag tror givetvis att Kings kommer att skärpa till sig men St Louis är ett mycket tufft motstånd och även Blues - precis som alla andra lag - lär vara rejält sugna att tvåla dit regerande mästarna på bortais. Vad jag menar är att motivation behöver nödvändigtvis inte vara en faktor här.

Och är inte motivation en faktor så är detta rent statistiskt ett hyfsat spel: Kollar vi overall så har Blues vunnit 21 matcher denna säsong och Kings förlorat 17. Dividerat på antal matcher ger det oss ungefär 59 % fördel till Blues. Kollar vi på H/A ser det givetvis annorlunda ut: Kings har förlorat 5 av 16 matcher hemma och Blues har vunnit 9 av 15. Vi slutar på ungefär 46 % chans för Blues att vinna om vi enbart kollar H/A. Ett odds på 2,20 ger oss avrundat uppåt exakt 46 %, men här anser jag att både form och overall statistik bör läggas till Blues fördel. Vad gäller H2H så vann LA 2/3 förra säsongen, man vann också hemma senast lagen möttes här, detta på straffläggning.

Min slutsats: St Louis ML känns som ett hyfsat spel från 2.20. Marknadshögsta verkar vara 5Dimes på 2.30 och pinnen ligger även på 2.27.
Bör dock tillägga att Kings kapat Blues på hemmais senaste 10 mötena i Staples. I övrigt ett sannerligen intresseväckande möte.
WizardofAhhs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td