Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-04-14, 01:50   #61
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Tack för alla inputs, naturligtvis ska det mycket tweaks till innan vi når ett optimalt tillvägagångssätt och jag hoppas det framgått att det är vår avsikt att utveckla den biten allt eftersom. Att ta bort extrembetygen höga/låga som en rek fått är ju en klockren grej t.ex.
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-14, 16:54   #62
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 3
Sharp$: 238

Rekar i månadstävlingen
Stats: 5 - 3 - 0
ROI: 131.71%
Vinstprocent: 62.50%

Standard

ändra så ingen kan rösta innan spelet är avgjort eller multiplicera vunna rekars betyg med 1,5?
Cryonic är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-14, 17:11   #63
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Båda ideérna är ju som det diskuterats tidigare totalt ointressant så ska nog till nåt annat.
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-14, 19:22   #64
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 3
Sharp$: 238

Rekar i månadstävlingen
Stats: 5 - 3 - 0
ROI: 131.71%
Vinstprocent: 62.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pacman Visa inlägg
Båda ideérna är ju som det diskuterats tidigare totalt ointressant så ska nog till nåt annat.
okej. har inte läst allt om tävlingen. så om någon skriver en rek med inside information och får väldigt högt betyg och sedan visar det sig att inte informationen alls stämde så spelar det ingen roll? går ju att skriva information om div 4 som går att spela hos nordicbet som inte går att kolla upp om det verkligen stämde. en tävling utan hänsyn till resultatet alls kommer bara sluta med att samma personer vinner månad efter månad då de blivit stora igenkända namn.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+5)
Cryonic är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-14, 19:34   #65
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Vore det inte bättre att premiera långsiktighet istället, bästa spreadsheet-resultat på minst x spel under period t. En hyfsad vinstsumma där skulle ju göra det mer attraktivt att ge ut spel.
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+5)
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-14, 23:30   #66
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 403
Sharp$: 1077

Fotboll 13/14
Stats: 30 - 32 - 6
ROI: 107.28%
Vinstprocent: 48.39%

Standard

My two cents..

Någonstans måste man nästan bestämma sig för om man ska bygga rektävlingen runt kvalitet eller kvantitet.

Väljer man kvalitet så blir det ju en bedömingsfråga och eftersom människor inte är rationella till naturen så tror jag inte att det går att komma runt problemet med att popluära sporter, ligor och lag premieras. Även om man får det till att folk röstar efter hur de själva värderar en rek så kommer folk som är partiska (fans till ett rekat lag) alltid att övervärdera detta lags möjligheter att vinna en match.

Pilkasts förslag med kommentar tror jag, som Wagner påpekar, riskerar resultera i att färre folk betygsätter och då i förlängningen att rekarna läses mindre. Sedan blir det ändå alldeles för lätt att skriva "inte korrekt värdering i mina ögon" till ett dåligt betyg. Eftersom betygsättningen utgår från individen går det egentligen inte att övervaka och peka ut personer som sätter detta i system.

Vill man mäta kvantitet (resultat) så spelar varians och massa annat in. Samtidigt så är det en månadstävling och då bör väl resultatet över den månaden vara en bra måttstock. Om man ser det som att spelarna på det här forumet och framför allt de som publicerar rekar så bör ju variansen jämna ut sig över tid och vissa månader går man och andra dåligt.

Jurets alternativ här ovan är vettigt, men jag tror det resulterar i någon slags utmattning och att rekarna med tid kommer försvinna. Att tävla om 15 000:- över 10 månader ger inte alls lika stort incitament som 1 500:- över en månad.

Man kanske kan tänka sig en variant där man per automatik skapar ett spreadsheet och låser det till användarens rekar. Då kan man ju isf premiera långsiktighet där ROI över tid används som multipliceringsfaktor till ett kvalitativt betyg. Variansen kommer ju fortfarande spela roll, men säg att man sätter en tröskel om minst 100 spel och efter detta får man multiplicera det kvalitativa betyget med sin ROI. Sedan får man ju också isf vikta detta eftersom ROI troligtvis minskar i takt med att antal spel ökar.

Ett förslag kan då vara ( 1 + ( [avkastning i %] x [antal hundratal spel] ) ) x betyg

Jag har problem att uttrycka i ord det jag menar, så jag tar två exempel där jag använder samma framröstade betyg och antal spel, men olika ROI.

Ex 1: ROI 105%, 200 spel, framröstat betyg 3,4.

( 1 + ( 0,05 x 2 ) ) x 3,4 = 3,74 faktiskt betyg

Ex 2: ROI 97%, 200 spel, framröstat betyg 3,4.

( 1 + ( -0,03 x 2 ) ) x 3,4 = 3,196 faktiskt betyg


Det är ju ingen lösning utan jag svamlar lite som vanligt, men det kanske kan tjänstgöra som underlag för att nåt ljushuvud ska knäcka detta

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), kusagwa (+10), henke111 (+1), Pilkast (+5)
slindoffer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-16, 20:42   #67
 
Niteowls avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 99
Sharp$: 2105


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Påpekade redan i mars att man borde ta bort de högsta och lägsta rösterna men då lyssnade ingen
Niteowl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: https://www.sharps.se/forums/nyheter/15777-vinnare-av-rekartaevlingen-foer-mars-manad/
Postat av For Type Datum
Vinnare av rekartvlingen fr mars mnad! - Sharps.se - Sveriges bsta sportsbettingforum med rekar, spelfrslag och bettingtips This thread Refback 2013-04-07 11:02

td