Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-04-03, 06:02   #1
Administrator
 
admins avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Inlägg: 2 198
Sharp$: 15232
Standard

Vinnare av rekartävlingen för mars månad!


Då var första månaden av rekartävlingen avgjord! Totalt kom det in över 100 rekar och de flesta av rekarna var av mycket hög kvalitet. Vi hoppas nu på en lika lyckad fortsättning nu när vi börjar nästa månads tävling!

Ta del av rekarna på Sharps.se/rekar

Vinnarna av mars upplaga av rektävlingen är följande:

1. 1500 kr- Skubb14
2. 750 kr - Pacman
3. 250 kr - Pilkast
4. 250 kr - performance
5. 250 kr - the chef


Stort grattis till Skubb14 som med sina 18 rekar med ett medelbetyg på 3.64 tog hem mars månads tävling. Vinnarna kan kontakta Boone för att få utbetalning via Skrill (tidigare Moneybookers).

Vi önskar alla lycka till i aprils upplaga och samma prisstege gäller som för mars månad. Vi har tagit till oss av er feedback och arbetar fortfarande med att förbättra reksystemet 1.0. Ni kan fortsätta ta upp frågor och synpunkter på systemet under feedback avdelningen.

Är du en ny läsare och vill veta mer om tävlingen som vi har där du kan vinna 1500 kr varje månad genom att skriva spelförslag som publiceras på Sharps? Läs vidare här och här för mer information om hur du går tillväga.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
RobinD (+5), Greven13 (+14)
admin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-03, 08:32   #2
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Grattis Skubb14 samt andra pristagare, bra jobbat och välförtjänt vinnare i mina ögon.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-03, 08:47   #3
 
Skubb14s avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Ort: Göteborg
Inlägg: 163
Sharp$: 4053

Rekar sharps
Stats: 17 - 15 - 0
ROI: 110.44%
Vinstprocent: 53.13%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Serj Visa inlägg
Grattis Skubb14 samt andra pristagare, bra jobbat och välförtjänt vinnare i mina ögon.
Tackar!
Skubb14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-03, 09:28   #4
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Stort grattis till Skubb14 samt även Pacman, pilkast & the chef! Mycket greit jobbat.

Hade varit kul att se hur mycket det skiljde mellan diverse placeringarna. Går det ordna, Crew?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+3)

Senast redigerad av Overkill den 2013-04-03 klockan 09:29.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-03, 10:02   #5
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
Stort grattis till Skubb14 samt även Pacman, pilkast & the chef! Mycket greit jobbat.

Hade varit kul att se hur mycket det skiljde mellan diverse placeringarna. Går det ordna, Crew?
Man kan säga som så att det var jämnt mellan top2 och sen ett hopp ner till 3-5 som också var jämna mellan varandra.
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
performance (+1), Wagner (+3)
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-03, 14:04   #6
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Man kan säga som så att det var jämnt mellan top2 och sen ett hopp ner till 3-5 som också var jämna mellan varandra.

Skulle det krisa till sig i framtiden kan du alltid bli talskrivare åt någon politiker.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mars (+1), eddieh (+10)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-04, 00:28   #7
 
Greven13s avatar
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 13
Sharp$: 606


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Gratulationer till pristagarna. Kul med många värdefulla rekar, fortsätt så
Greven13 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-04, 01:03   #8
 
NiLus avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 627
Sharp$: 1250

NBA
Stats: 170 - 177 - 6
ROI: 99.41%
Vinstprocent: 48.99%

Standard

Instämmer med övriga, grattis alla pristagare och tack för bra rekar
__________________
Kärlek, frihet och demokrati är inte ärftligt!
Det måste erövras och vårdas varje dag!

Det är bättre att vara en optimist som har fel ibland, än att vara en pessimist som alltid har rätt
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
NiLu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-04, 12:33   #9
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Hur många röster måste en rek erhålla för att den skall räknas?
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-04, 12:49   #10
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Hur många röster måste en rek erhålla för att den skall räknas?
Det finns ingen gräns på det för nuläget. Däremot har vi minimum antal rekar för att kvalificera sig till slutrank.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-04, 13:09   #11
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Det finns ingen gräns på det för nuläget. Däremot har vi minimum antal rekar för att kvalificera sig till slutrank.

Så en röst räcker för att en rek skall delta i tävlingen? Ytterligare ett sätt att manipulera det sammanlagda betyget på, om någon nu skulle vilja det!

Ligger ju en rek ute med bara en röst - inlagd väldigt sent inatt, strax före spelstopp... Vet inte riktigt om jag tycker denna rek heller var värd en 4 i betyg, men vad vet jag...? Undrar vem som lagt denna röst...?

Ja, ni krånglar ju till det i onödan, vill jag säga...!

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...

Senast redigerad av Pilkast den 2013-04-04 klockan 13:17.
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-04, 17:32   #12
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

För att motivera att lägga rekar med bättre marginal till starttid så från och med april måste en rek öppnats minst 5 gånger för att räknas i statistiken.
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-04, 17:37   #13
 
Lindvallens avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 836
Sharp$: 4170
Standard

Grattis till segraren och även till er andra som delgett oss era härliga rekar.
Lindvallen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-05, 16:19   #14
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Nu har jag lagt alla mina rekspel för månadstävlingen i ett och samma sheet - eftersom crew vägrar lyssna på sina medlemmar så uppmanar jag nu alla som är med i rek/månadstävlingarna att göra som jag gjort - ett eget sheet och "publicera" detta under din avatar!

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+50)
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-05, 16:30   #15
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Nu har jag lagt alla mina rekspel för månadstävlingen i ett och samma sheet - eftersom crew vägrar lyssna på sina medlemmar så uppmanar jag nu alla som är med i rek/månadstävlingarna att göra som jag gjort - ett eget sheet och "publicera" detta under din avatar!

Bra intitativ. Känns onödigt att lägga in redan avgjorda spel men det är väl en smak sak men om det ska bli seriöst så borde spelen låsas så att ingen får för sig att fiffla med sina stats (anklagar inte dig Pilkast bara du som tog upp ärendet).

Har en sak som jag skulle vilja ha med som krav i de sporter som det går. Att oddsjämförelse länkar (oddsportal, betbrain med flera) läggs till. Skönt och tidssparande att bara kunna klicka på en länk istället för att behöva leta upp det själv. De absolut flesta sporter (kommer bara på speedway och trav av det som rekats hittils där det inte finns oddsjämförelse) finns på oddsjämförelse siter.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-05, 17:00   #16
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Bra intitativ. Känns onödigt att lägga in redan avgjorda spel men det är väl en smak sak men om det ska bli seriöst så borde spelen låsas så att ingen får för sig att fiffla med sina stats (anklagar inte dig Pilkast bara du som tog upp ärendet).

Har en sak som jag skulle vilja ha med som krav i de sporter som det går. Att oddsjämförelse länkar (oddsportal, betbrain med flera) läggs till. Skönt och tidssparande att bara kunna klicka på en länk istället för att behöva leta upp det själv. De absolut flesta sporter (kommer bara på speedway och trav av det som rekats hittils där det inte finns oddsjämförelse) finns på oddsjämförelse siter.

Det är lugnt, kusagawa - jag fuskar inte och därmed tar jag inte åt mig...

Klart det skall låsas, nu kunde inte jag göra det på redan avgjorda spel men det är ju bara att kolla under rekar, om man misstänker något fuffens, så ser man allt där, svart på vitt...

Inom travet så finns det bara Expekt, Nordicbet, Bet365 och Unibet med återkommande odds på svenskt trav - andra sajter kan ha odds till storlopp ex. Elitloppet och Prix De Amerique.

Multiodds hade väl oddsjämförelse på trav förut men det verkar vara avgift på denna nu...

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-05, 17:08   #17
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Fråga: När jag ryggar ett spel från en rek och sedan sparar i mitt sheet, då blir matchen automatiskt rättad som push. Är det så för fler? Ingen stor grej, men lagomt i-landsproblem att lösa.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-05, 17:44   #18
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 313
Sharp$: 1138


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Fråga: När jag ryggar ett spel från en rek och sedan sparar i mitt sheet, då blir matchen automatiskt rättad som push. Är det så för fler? Ingen stor grej, men lagomt i-landsproblem att lösa.
Jupp, ett av de mest irriterande I-lands problemen jag dras med. Har skalat bort de andra,men hade varit nice om även denna kunde vika hädan.
Arizto är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-05, 22:57   #19
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Nu har jag lagt alla mina rekspel för månadstävlingen i ett och samma sheet - eftersom crew vägrar lyssna på sina medlemmar så uppmanar jag nu alla som är med i rek/månadstävlingarna att göra som jag gjort - ett eget sheet och "publicera" detta under din avatar!

Men då försvinner ju syftet med att behöva låsa upp rekarna? Bara gå in på respektive sheet och finna spelen.

Hur löser du detta?
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-06, 12:20   #20
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
Men då försvinner ju syftet med att behöva låsa upp rekarna? Bara gå in på respektive sheet och finna spelen.

Hur löser du detta?

Får väl lägga in spelen i sheeten, i efterhand - ingen risk för fusk ändå, då man bara behöver "rätta" spelen efter reklistan...

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...

Senast redigerad av Pilkast den 2013-04-06 klockan 12:22.
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-06, 17:42   #21
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Någon mer rekare som följt mitt exempel? Om inte, varför? Kan det vara så att det är pinsamt för vissa att visa upp sitt resultat?

Kom igen nu - lägg upp ett sheet med enbart rekar som lagts från mars månad och framåt! Objekt eller resultat behöver ju inte läggas in förrän efter spelets spelstopp/slut.

Vad är det som tar emot? Tog mig ca. 25 minuter att lägga in 11 rekar, i efterhand, så inget större jobb!
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-06, 18:14   #22
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Jo då har fixat, orkar inte dra in det i profilen men finns offentligt under https://www.sharps.se/spreadsheet/pacman-sharpsrekar. Under inforutan finns slutresultaten som man kan kolla dom med om man vill.
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+10), Pilkast (+10)
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-06, 18:19   #23
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Vad är det som tar emot? Tog mig ca. 25 minuter att lägga in 11 rekar, i efterhand, så inget större jobb!

Nää, tar bara bråkdelen av tiden som går år att skriva rekarna. Fast å andra sidan blir det inga extra prispengar för besväret och det kanske är där skon klämmer.

Då jag inte har något liv, åtminstone inget som liknar er andras, så försökte jag mig på att räkna ut hur det gått ekonomiskt för pristagarna förra månaden. Men jag fick snabbt lägga ner projektet då man inte ens efteråt kunde avläsa hur det gått. Tystnad = trolig bom men då inget är säkert och jag inte kände för att eftersöka resultatet själv, även jag har mina gränser, så rann det ut i sanden som sagt. Pilkast som är engagerad kanske är sugen på att grotta ner sig?

Själv tycker jag långa haranger av siffror och info som är tillgängliga också för en tänkande bookmaker är tämligen ointressanta. Speciellt om det inte avspeglar sig i resultatet. Ett fett utstick är desto mer intressant att få reda på och det får plats på en rad oftast. Är lite gammaldags och lockas mer av sådant som betalar mjölken på bordet så avnjuter jag romanerna i bokform i stället.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pacman (+10)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-06, 19:53   #24
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Vad är det som tar emot? Tog mig ca. 25 minuter att lägga in 11 rekar, i efterhand, så inget större jobb!

Nää, tar bara bråkdelen av tiden som går år att skriva rekarna. Fast å andra sidan blir det inga extra prispengar för besväret och det kanske är där skon klämmer.

Då jag inte har något liv, åtminstone inget som liknar er andras, så försökte jag mig på att räkna ut hur det gått ekonomiskt för pristagarna förra månaden. Men jag fick snabbt lägga ner projektet då man inte ens efteråt kunde avläsa hur det gått. Tystnad = trolig bom men då inget är säkert och jag inte kände för att eftersöka resultatet själv, även jag har mina gränser, så rann det ut i sanden som sagt. Pilkast som är engagerad kanske är sugen på att grotta ner sig?

Själv tycker jag långa haranger av siffror och info som är tillgängliga också för en tänkande bookmaker är tämligen ointressanta. Speciellt om det inte avspeglar sig i resultatet. Ett fett utstick är desto mer intressant att få reda på och det får plats på en rad oftast. Är lite gammaldags och lockas mer av sådant som betalar mjölken på bordet så avnjuter jag romanerna i bokform i stället.

Nja, tror mer skon klämmer att vissa inte vill visa upp ett negativt resultat då detta kan påverka framtida rekar negativt - folk blir mer restriktiva med höga betyg då och mer ifrågasättande - precis som det skall vara. Swings eller inte...

Om alla lade in sina rekar i ett sheet från mars månad och framåt så hamnar man vid årets slut på kring 70-100 rekar, ett nog så gott sample för att det skall INDIKERA en bettares nivå. Fler är välkommet, självklart, men börjar man aldrig registrera sina spel så kommer man aldrig upp i de volymer som krävs för en adekvat analys av enskildas resultat...

Jag har för vana att lägga in en kommentar som visar på vinst eller förlust - ofta, inte alltid, med en kommentar om vad som gått rätt eller fel. Något att tänka på för alla...

Nej, orkar inte "grotta" ner mig i något som jag anser är allas enskilda ansvar! ;-)

Långa haranger kan behövas ibland, försvara kanske mest mig själv här, för att belysa en reks legitimitet, särskilt då inom travet där parametrarna skiftar så från lopp till lopp. Och skall man enbart gå efter att inte beskriva information som alla kan leta fram då faller ju mycket av syftet med att reka och påvisa varför just du spelar det aktuella spelet. Då blir det ju enbart att redovisa spelet och, i princip, inget mer. Vidare så blir ju rekarens tidigare resultat då än viktigare att dessa redovisas - vad skall de som följer annars gå efter?

Att bara redovisa att det är ett "fett utstick" blir ju väldigt andefattigt men inget jag skulle motsätta mig om detta vore "tillåtet". Tyvärr, så återspeglas ofta detta i betygen du får, hittills, i rektävlingen - informativa rekar med mycket, relevant info premieras i viss mån, högre än en rek med bara ett fåtal rader... Jag skulle gärna enbart redovisa vad jag spelat, men då skulle betygen droppa till runt två i betyg direkt, detta är jag helt säker på. I alla fall om inte alla börjar med det...

Sedan är ju rektävlingens parametrar helt fel, men detta har jag påpekat många gånger, så jag skall inte återupprepa mig på denna punkt. Tycker även att alla som skall kunna erhålla ett penningpris skall vara tvungna att redovisa sina resultat, i ett sheet, kontinuerligt och så fort som möjligt, efter att ens rek slutförts... Kan inte vara för mycket begärt, eller...?!

Är lite onykter nu så bespara mig allt för hårda ord om något blivit oklart och/eller fel...

OBS! På tal om roman... Hehe!

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)

Senast redigerad av Pilkast den 2013-04-06 klockan 19:58.
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-07, 01:35   #25
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Blir bara lustigare och lustigare detta!

Hur kan Cryonic ha fått 5 i snitt efter 1 röst och upplåst 0 gånger...?! Mystiken tätnar...! Är det en i crew som röstat, månne?

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...

Senast redigerad av Pilkast den 2013-04-07 klockan 01:40.
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-07, 07:39   #26
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Blir bara lustigare och lustigare detta!

Hur kan Cryonic ha fått 5 i snitt efter 1 röst och upplåst 0 gånger...?! Mystiken tätnar...! Är det en i crew som röstat, månne?

Han själv såklart, tänk efter lite innan du häver ur dug dina konspirationsteorier till höger och vänster.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-07, 11:36   #27
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Han själv såklart, tänk efter lite innan du häver ur dug dina konspirationsteorier till höger och vänster.

Men, ditt orakel - det visste jag väl men ville få honom att själv skriva det... Humor och ironi är verkligen inte din starka sida - surare moderator får man leta efter - är du så i verkliga livet också?

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-07, 12:10   #28
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Eftersom ingen svarar på mina privata meddelanden så ställer jag väl den här i stället. När kommer utbetalningen från rektävlingen? Är inte i behov av dem men det är principen... Har lämnat min skrill e-mail till mars redan - så detta är inte problemet...

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-07, 12:22   #29
 
henke111s avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 884
Sharp$: 3659
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Eftersom ingen svarar på mina privata meddelanden så ställer jag väl den här i stället. När kommer utbetalningen från rektävlingen? Är inte i behov av dem men det är principen... Har lämnat min skrill e-mail till mars redan - så detta är inte problemet...

Citat:
Vinnarna kan kontakta Boone för att få utbetalning via Skrill (tidigare Moneybookers).
Står det i första inlägget.
__________________
Det viktigaste är inte att vinna utan deltaga!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+1)
henke111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-07, 12:26   #30
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av henke111 Visa inlägg
Står det i första inlägget.

Jag menade såklart att jag gett dess uppgifter till Boone, skrev fel bara...
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
henke111 (+1)
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-07, 18:51   #31
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Pilkast, har även jag gett min uppgifter. Dock ej fått någon utbetalning.

Angående sheet så har jag jobbat djävulskt mycket. Kan göra det när jag har tid närmaste dagarna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+1)
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-07, 19:05   #32
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Jobbar inte heltid med Sharps så ni får ha överseende med att det var helg. Nu ska pengarna vara skickade till alla vinnarna!
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+3)
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-07, 19:11   #33
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 3
Sharp$: 238

Rekar i månadstävlingen
Stats: 5 - 3 - 0
ROI: 131.71%
Vinstprocent: 62.50%

Standard

Har förstått att det är önskvärt att lägga sina rekar i ett spreadsheet. Har därför precis startat ett som länkas under mitt användarnamn.

Fråga om röstningen. Ska man inte rösta på sin egen rek? Jag trodde alla gjorde det men kan givetvis låta bli om det inte är så.
Cryonic är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-07, 19:20   #34
 
martinssons avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 475
Sharp$: 5388
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cryonic Visa inlägg
Har förstått att det är önskvärt att lägga sina rekar i ett spreadsheet. Har därför precis startat ett som länkas under mitt användarnamn.

Fråga om röstningen. Ska man inte rösta på sin egen rek? Jag trodde alla gjorde det men kan givetvis låta bli om det inte är så.
https://www.youtube.com/watch?v=37OWL7AzvHo

Det är väl ganska självklart att man inte ska rösta på sig själv?

Senast redigerad av martinsson den 2013-04-07 klockan 19:22.
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-07, 21:08   #35
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Spelar ingen roll om man röstar på sig själv, det kommer inte räknas i slutresultatet vid månadsslutet ändå.
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+1)
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-08, 09:43   #36
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mars Visa inlägg
Spelar ingen roll om man röstar på sig själv, det kommer inte räknas i slutresultatet vid månadsslutet ändå.

Men, ett högre betyg innan man själv lägger sin röst kan påverka ens egen röst i positiv riktning... Dvs. har någon höjt sitt resultat med en 5a så det ser bättre ut så är det fler som kanske inte vill lägga sig allt för långt under föregående röstare - trots att man kanske enbart velat ge ex. en 2, så kanske man med det falska och högre betyget själv lägger sig i samma nivå!

Människor är likt vargar och hästar, ett flockdjur...

Icke bra! Ta istället bort denna möjlighet!
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...

Senast redigerad av Pilkast den 2013-04-08 klockan 09:44.
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-08, 09:46   #37
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
Pilkast, har även jag gett min uppgifter. Dock ej fått någon utbetalning.

Angående sheet så har jag jobbat djävulskt mycket. Kan göra det när jag har tid närmaste dagarna.

Jobb går tyvärr före, jag vet, hehe! Men kul att du hakar på - hoppas alla gör det...

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-09, 00:01   #38
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Jag gjidder ikke dra in detta sheet i min profil heller då jag har mitt speedwaysheet där men finns som sagt här: https://www.sharps.se/spreadsheet/perfasharpsrekar

Offentligt och tillgängligt för alla som vill kika.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+10), Pilkast (+5)
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-09, 19:15   #39
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Hur "bra" och/eller relevant är en rek om man INTE spelat till marknadshögsta? En rek kan ju vara bra informativt sätt, men om man inte spelar till marknadshögsta så försvinner väl en del utav rekens "kredibilitet", eller?

Självklart kan man inte följa med på marknadens skiftningar efter spelet lagts men att man spelar till marknadshögsta, vid varje given tidspunkt, och rekar därefter, torde vara självklart...

Ser många av rekarna som INTE spelas till marknadshögsta och hur skall man "värdera" dessa? Är väl iofs, till syvende och sist, den egna chansvärderingen kontra oddset som ligger till grund för vilket minimiodds man kan tänka sig spela till?

Jaja, är inte så bra på att uttrycka mig när det kommer till denna delen utav spelets värld, märker jag - en massa svammel blev det av en tanke som jag i huvudet formulerade på ett par rader... ;-)

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-10, 10:46   #40
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Fortfarande största problemet är hur folk röstar tyvärr, vete fasen om det någonsin går att få ordning på det. Hjälper ju inte direkt hur informativt eller hur mycket man skriver då folk tolkar det olika beroende på sport/intresse.
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+10)
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-10, 19:05   #41
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pacman Visa inlägg
Fortfarande största problemet är hur folk röstar tyvärr, vete fasen om det någonsin går att få ordning på det. Hjälper ju inte direkt hur informativt eller hur mycket man skriver då folk tolkar det olika beroende på sport/intresse.
Märks tydligt när man rekar fel lag, t ex när jag rekade west ham+2 som var det bästa av de tre spel jag rekade. Den fick lägst betyg. Folk röstar ju också med vad de tycker om spelet i åtanke, det öppnar för strategi vid rekar vilket jag inte gillar. Kommer inte passa mig som spelar mycket +hcp på dogs.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pacman (+3), Persa (+5)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-11, 13:52   #42
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3963

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Märks tydligt när man rekar fel lag, t ex när jag rekade west ham+2 som var det bästa av de tre spel jag rekade. Den fick lägst betyg. Folk röstar ju också med vad de tycker om spelet i åtanke, det öppnar för strategi vid rekar vilket jag inte gillar. Kommer inte passa mig som spelar mycket +hcp på dogs.
Tråkigt men så ser verkligheten ut. Vad jag har märkt är att många sharpsmedemmar håller på Liverpool och det får dem att "köpa" reken i tro om att någon har rekat något positivt om deras favoritlag.
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-11, 16:34   #43
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Vore intressant om ni kunde belysa hur ni anser att vi kan råda bot på problemet. För problemet existerar, det vet vi. Eventuellt att ta bort alla 1-röstare genomgående på alla rekar innan resultat presenteras? Vilket leder till fair play för alla, förutom om någon verkligen har en urusel rek där den vekrligen ska snitta 1p. Då kommer en sådan at thamna högt upp.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-11, 17:03   #44
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Vore intressant om ni kunde belysa hur ni anser att vi kan råda bot på problemet. För problemet existerar, det vet vi. Eventuellt att ta bort alla 1-röstare genomgående på alla rekar innan resultat presenteras? Vilket leder till fair play för alla, förutom om någon verkligen har en urusel rek där den vekrligen ska snitta 1p. Då kommer en sådan at thamna högt upp.

Ni vet i alla fall min inställning vid det här laget - i denna tävling skall resultatet av rekarna även spegla slutresultatet i toplistan, allt annat är ju bara löjligt... Jag kan inte förstå att på en spelsajt vars själva existens är resultatinriktad, så skall INTE resultatet på rekarna tas med i beaktning - förstår inte detta alls...!

Och kom nu inte med detta eviga tjat om swings och att en rek kan vara bra även om den inte sitter - jag VET detta, har själv sagt det på detta forum, flera gånger - så snälla...!

Varför behöver det ena utesluta det andra - betygsättningen skall självklart enbart vara en del utav ett antal parametrar som avgör topplistan - absolut INTE av störst betydelse, det skall resultatet av din ROI, hitrate eller något, i slutet utav månaden ha...

För annars blir det som jag ältat och RobinD så elegant sade det och jag citerar:
Citat:
Så summan av det hela blir att folk måste slappna av lite, detta är en popularitetstävling i mångt och mycke.
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...

Senast redigerad av Pilkast den 2013-04-11 klockan 17:04.
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-11, 17:14   #45
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Ni vet i alla fall min inställning vid det här laget - i denna tävling skall resultatet av rekarna även spegla slutresultatet i toplistan, allt annat är ju bara löjligt... Jag kan inte förstå att på en spelsajt vars själva existens är resultatinriktad, så skall INTE resultatet på rekarna tas med i beaktning - förstår inte detta alls...!

Och kom nu inte med detta eviga tjat om swings och att en rek kan vara bra även om den inte sitter - jag VET detta, har själv sagt det på detta forum, flera gånger - så snälla...!

Varför behöver det ena utesluta det andra - betygsättningen skall självklart enbart vara en del utav ett antal parametrar som avgör topplistan - absolut INTE av störst betydelse, det skall resultatet av din ROI, hitrate eller något, i slutet utav månaden ha...

För annars blir det som jag ältat och RobinD så elegant sade det och jag citerar:
Om vi åsidosätter det med värde och varians för den diskussionen har alla redan haft och vi har samma ståndpunkt där.

Det handlar inte om att peka ut dåliga tippare eller duktiga tippare. Utan det är en månadstävling där resultaten nollställs varje månad.

Problemet är den att 10-15 rekar som någon har på en månad inte kan bedömas på. Säg att du rekar 10 spel, snittodds 2. Du går 6-4 eller 5-5. Skillnaden mellan ett ROI på 100% eller ett på 120% är bara 1 spel som diffar. Detta tycker vi är orättvist och därför bör inte spegla en rekares placering. Men ni kanske tycker olika?
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-11, 17:33   #46
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Om vi åsidosätter det med värde och varians för den diskussionen har alla redan haft och vi har samma ståndpunkt där.

Det handlar inte om att peka ut dåliga tippare eller duktiga tippare. Utan det är en månadstävling där resultaten nollställs varje månad.

Problemet är den att 10-15 rekar som någon har på en månad inte kan bedömas på. Säg att du rekar 10 spel, snittodds 2. Du går 6-4 eller 5-5. Skillnaden mellan ett ROI på 100% eller ett på 120% är bara 1 spel som diffar. Detta tycker vi är orättvist och därför bör inte spegla en rekares placering. Men ni kanske tycker olika?

Detta är inte min starka sida men även detta vet ni vid det här laget - det hindrar inte mig, i alla fall, att försöka få till en rättvis och sjysst tävling som de flesta kan leva med, regelmässigt sätt.

Vad sägs om en kombination utav betyg, någon sorts uträkning mellan hitrate och oddset på de rekar som gått in? Inte vet jag - det här kan ni mycket bättre, det rent matematiska, menar jag...

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-11, 19:48   #47
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Detta är inte min starka sida men även detta vet ni vid det här laget - det hindrar inte mig, i alla fall, att försöka få till en rättvis och sjysst tävling som de flesta kan leva med, regelmässigt sätt.

Vad sägs om en kombination utav betyg, någon sorts uträkning mellan hitrate och oddset på de rekar som gått in? Inte vet jag - det här kan ni mycket bättre, det rent matematiska, menar jag...

Den dagen då du, eller någon annan, kan presentera en lösning där resultatet på reken kan vägas in och samtidigt utesluta variansens påverkan så lär det bli som du vill.

Men eftersom det inte går så lär det inte bli så, såvida crew inte beslutar sig för att göra likt guldspel eller liknande där man endast tävlar med flesta vunna units vid månadens slut.

Försök få en rättvis tävling om resultatet på reken ska spela in när jag snittar 1.62 i odds och någon annan snittar 2.70 eller högre.

Resultatsdiskussionen är dödfödd så länge syftet med tävlingen är att höja kvantiteten på rekar och informationsflödet på sidan, vill man se vem som vinner mest så finns det topplista över sheets med högst ROI (att den inte fungerar är en annan sak, som dessutom ska åtgärdas om jag minns rätt).
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-11, 19:57   #48
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

FÖRSLAG TILL LÖSNING/FÖRBÄTTRING

Kan man inte utse en "expertpanel" med säg 5-15 personer, som har en större påverkan än "vanliga" medlemmar.

Säg att Kalle, Pelle, Olle, Sven och Lars kommer topp 5, de har i genomsnitt fått;

Kalle 3.50, Pelle 3.45, Olle 3.40, Sven 3.35 och Lars 3.30 på sina rekar. Men "experternas" röster har givit följande genomsnitt; Kalle 3.35, Pelle 3.20, Olle 3.70, Sven 3.65 och Lars 3.35.

Slår man ihop dessa snitt så ser det plötsligt ut såhär;

Kalle: 3.425
Pelle: 3.325
Olle: 3.55
Sven: 3.5
Lars: 3.325

Vi får således en annan slutställning baserad på två olika genomsnitt.

Tillämpa lite av upplägget med Eurovisions EU-jury?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the chef (+10)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-11, 20:14   #49
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
FÖRSLAG TILL LÖSNING/FÖRBÄTTRING

Kan man inte utse en "expertpanel" med säg 5-15 personer, som har en större påverkan än "vanliga" medlemmar.

Säg att Kalle, Pelle, Olle, Sven och Lars kommer topp 5, de har i genomsnitt fått;

Kalle 3.50, Pelle 3.45, Olle 3.40, Sven 3.35 och Lars 3.30 på sina rekar. Men "experternas" röster har givit följande genomsnitt; Kalle 3.35, Pelle 3.20, Olle 3.70, Sven 3.65 och Lars 3.35.

Slår man ihop dessa snitt så ser det plötsligt ut såhär;

Kalle: 3.425
Pelle: 3.325
Olle: 3.55
Sven: 3.5
Lars: 3.325

Vi får således en annan slutställning baserad på två olika genomsnitt.

Tillämpa lite av upplägget med Eurovisions EU-jury?
Vilka skulle ingå i en sådan expertpanel och kommer denna panel att rösta på samtliga rekar för att få någon sorts rättvisa? Orkar dessa 5-15 personer att rösta på varje rek och om de inte ska rösta på alla rekar, varför ska man då ha denna grupp eliter?
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-11, 20:27   #50
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Vilka skulle ingå i en sådan expertpanel och kommer denna panel att rösta på samtliga rekar för att få någon sorts rättvisa? Orkar dessa 5-15 personer att rösta på varje rek och om de inte ska rösta på alla rekar, varför ska man då ha denna grupp eliter?
De som skulle ingå är ju folk som röstas fram, eller utses av crew och dessa ska ju vara tvingade att rösta på samtliga rekar som hamnar topp 5 i alla fall.

De kan absolut inte tvingas läsa alla, men låt säga att de får rösta fritt på alla och sedan vid månadsskiftet får komplettera med att bedöma de som de missat på topp 5.

Inget perfekt förslag kanske, men eventuellt något att spinna vidare på?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+5)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-11, 20:49   #51
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Nu vet jag ju inte hur formeln för att ta fram slutsiffran varje månad, är väl lika komplex som booreds mackapär Eller om ni ens vill avslöja den men säg att man åtminstone tar bort det högsta och det lägsta betyget. Man kanske kan sträcka sig till två bästa och två sämsta. Men annars låter nån variant på det RobinD föreslår som ett alternativ.
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-11, 21:15   #52
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pacman Visa inlägg
Nu vet jag ju inte hur formeln för att ta fram slutsiffran varje månad, är väl lika komplex som booreds mackapär Eller om ni ens vill avslöja den men säg att man åtminstone tar bort det högsta och det lägsta betyget. Man kanske kan sträcka sig till två bästa och två sämsta. Men annars låter nån variant på det RobinD föreslår som ett alternativ.
Håller med dig om att man borde köra lite backhopparstyle här med poängen. Och så kan man kan kanske göra någon finne som saknar backhoppning lite glad med
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-11, 21:23   #53
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Jag anser fortfarande att om sharps redovisar hur alla medlemmar har röstat så löser sig det mesta utav sig självt! Kanske skulle man behöva ha en funktion där man förklarar sin röst med en eller två rader för att över huvud taget få lägga en röst - eller bara med ett par ord... Tar ju inte lång tid att motivera...

Typ:

-Bra rek, relevant och informativt.
-För mycket irrelevant text.
-För lite irrelevant fakta.
-För mycket info.
-För lite info.
-Felaktig info (där kan man själv lägga in egen info som man luskat fram).
-Spelet baseras på allt för dåligt odds gentemot oddshögsta på marknaden.
-Spelet övervärderat

Osv. osv...

Allt för att alla skall förbättra sig och att alla tillslut hittar ett godtagbart läge där man lägger sin fokus...

Kom nu inte och säg att detta skulle vara för mycket begärt för att få läsa eminenta rekar som lämnas här på forumet!!!

Detta skulle få gemene medlem att tänka efter INNAN man ger ett betyg - både bra och dåligt! Och ALLA kan då se vem som dissar någon annan bara utav ren djävulskap - och denne skall då kunna bli fråntagen sin rösträtt - om denne INTE kan förklara sin ståndpunkt på bättre sätt än att det var "en dålig rek"...!

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-12, 03:10   #54
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Jag anser fortfarande att om sharps redovisar hur alla medlemmar har röstat så löser sig det mesta utav sig självt! Kanske skulle man behöva ha en funktion där man förklarar sin röst med en eller två rader för att över huvud taget få lägga en röst - eller bara med ett par ord... Tar ju inte lång tid att motivera...

Typ:

-Bra rek, relevant och informativt.
-För mycket irrelevant text.
-För lite irrelevant fakta.
-För mycket info.
-För lite info.
-Felaktig info (där kan man själv lägga in egen info som man luskat fram).
-Spelet baseras på allt för dåligt odds gentemot oddshögsta på marknaden.
-Spelet övervärderat

Osv. osv...

Allt för att alla skall förbättra sig och att alla tillslut hittar ett godtagbart läge där man lägger sin fokus...

Kom nu inte och säg att detta skulle vara för mycket begärt för att få läsa eminenta rekar som lämnas här på forumet!!!

Detta skulle få gemene medlem att tänka efter INNAN man ger ett betyg - både bra och dåligt! Och ALLA kan då se vem som dissar någon annan bara utav ren djävulskap - och denne skall då kunna bli fråntagen sin rösträtt - om denne INTE kan förklara sin ståndpunkt på bättre sätt än att det var "en dålig rek"...!

Den var inte dum du. Även spriten har sina positiva sidor
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-12, 16:17   #55
 
dgothes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 347
Sharp$: 1075

Sabermetrics-Test MLB
Stats: 236 - 128 - 4
ROI: 109.75%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

Har egentligen inget investerat intresse i den här tävlingen och har därför undvikit hela debatten, men tycker att förslaget Pilkast har (som även har nämnts förut vill jag minnas) inte är dumt.. Låt ett betyg vara kopplat till en kommentar också.. "tvinga" recensenter att skriva en liten text (och inte bara "tack")...
__________________
"Alla kan inte som jag koppla bort känslorna och se siffrorna" - pilen

-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
dgothe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-12, 17:37   #56
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dgothe Visa inlägg
Har egentligen inget investerat intresse i den här tävlingen och har därför undvikit hela debatten, men tycker att förslaget Pilkast har (som även har nämnts förut vill jag minnas) inte är dumt.. Låt ett betyg vara kopplat till en kommentar också.. "tvinga" recensenter att skriva en liten text (och inte bara "tack")...

Problemet, om det nu är ett problem, är att man är tvingad att rösta för att inte bli av med Sharp$. Om vi utgår från att alla som läser rekarna också sätter betyg så läses dom i genomsnitt av 32 personer (snitt på dom 52 senaste).

Att så få överhuvudtaget läser rekarna kan man tycka vad man vill om. Frågan är hur många (läs få) som skulle läsa om man skulle krångla till det ytterligare? För mig kvittar det om det är 5 eller 500 men det kanske har betydelse för andra?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
martinsson (+10), kusagwa (+1), RobinD (+5)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-12, 19:23   #57
 
dgothes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 347
Sharp$: 1075

Sabermetrics-Test MLB
Stats: 236 - 128 - 4
ROI: 109.75%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

Som sagt, har ingen häst i de här racet är egentligen ointresserad, men eftersom ärendet tycks väcka en ofantlig massa känslor för vissa så syntes det för mig som att en liten kommentar var det "billigaste" sättet att uppmuntra en gnutta transparens i röstningen.

Textbaserade recensioner är dessutom något som är vanligt i de flesta online-affärer och om man vill recensera något så kan det tyckas uppenbart att man vill ge en kommentar också. Alternativet - hör och häpna - skulle ju kunna vara att se det som en BETALNING FÖR EN TJÄNST med sharps-dollars, och inte något man nödvändigtvis ska få tillbaka. ;-)
__________________
"Alla kan inte som jag koppla bort känslorna och se siffrorna" - pilen

-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
dgothe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-13, 15:24   #58
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Pilkastvarianten är nog den bästa so far, sedan finns ju problemet som Wagner tar upp att folk måste ge betyg för att få sharp$ tillbaka. Ett annat "problem" är ju att mer populära sporter/serier verkar få högre betyg än andra vilket också blir lite skevt.
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-13, 15:52   #59
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

När man lägger makten hos folk att använda sina subjektiva åsikter som underlag så kommer det bli skevt, frågan är om det överhuvudtaget går att reglera på ett sätt som gör det rättvist mellan sporter, oddsintervaller, speltyper osv.

Jag tror nog på att flera filter måste på för att jämna ut folks subjektivitet. Som i backhoppning som någon sa, bort med ett par höga och ett par låga betyg.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-13, 23:28   #60
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Kanske att en rek kostar 100 sharps att låsa upp, 60 går till rekaren, 30 tillbaks till den som läser reken och denne måste lägga en kommentar för att få dessa tillbaks... Och 10 i "administrativ" penning till sharps.

Detta förutsätter dock att shopen öppnar och/eller att sharpsen blir mer värda... I förlängningen kan ju inte rekarna vara "gratis"! Självklart får man INTE lägga upp någons rek på sidan eller hänvisa till den på något uppenbart sätt.

Eller, något liknande...!

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-14, 01:50   #61
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Tack för alla inputs, naturligtvis ska det mycket tweaks till innan vi når ett optimalt tillvägagångssätt och jag hoppas det framgått att det är vår avsikt att utveckla den biten allt eftersom. Att ta bort extrembetygen höga/låga som en rek fått är ju en klockren grej t.ex.
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-14, 16:54   #62
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 3
Sharp$: 238

Rekar i månadstävlingen
Stats: 5 - 3 - 0
ROI: 131.71%
Vinstprocent: 62.50%

Standard

ändra så ingen kan rösta innan spelet är avgjort eller multiplicera vunna rekars betyg med 1,5?
Cryonic är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-14, 17:11   #63
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Båda ideérna är ju som det diskuterats tidigare totalt ointressant så ska nog till nåt annat.
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-14, 19:22   #64
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 3
Sharp$: 238

Rekar i månadstävlingen
Stats: 5 - 3 - 0
ROI: 131.71%
Vinstprocent: 62.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pacman Visa inlägg
Båda ideérna är ju som det diskuterats tidigare totalt ointressant så ska nog till nåt annat.
okej. har inte läst allt om tävlingen. så om någon skriver en rek med inside information och får väldigt högt betyg och sedan visar det sig att inte informationen alls stämde så spelar det ingen roll? går ju att skriva information om div 4 som går att spela hos nordicbet som inte går att kolla upp om det verkligen stämde. en tävling utan hänsyn till resultatet alls kommer bara sluta med att samma personer vinner månad efter månad då de blivit stora igenkända namn.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+5)
Cryonic är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-14, 19:34   #65
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Vore det inte bättre att premiera långsiktighet istället, bästa spreadsheet-resultat på minst x spel under period t. En hyfsad vinstsumma där skulle ju göra det mer attraktivt att ge ut spel.
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+5)
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-14, 23:30   #66
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 403
Sharp$: 1077

Fotboll 13/14
Stats: 30 - 32 - 6
ROI: 107.28%
Vinstprocent: 48.39%

Standard

My two cents..

Någonstans måste man nästan bestämma sig för om man ska bygga rektävlingen runt kvalitet eller kvantitet.

Väljer man kvalitet så blir det ju en bedömingsfråga och eftersom människor inte är rationella till naturen så tror jag inte att det går att komma runt problemet med att popluära sporter, ligor och lag premieras. Även om man får det till att folk röstar efter hur de själva värderar en rek så kommer folk som är partiska (fans till ett rekat lag) alltid att övervärdera detta lags möjligheter att vinna en match.

Pilkasts förslag med kommentar tror jag, som Wagner påpekar, riskerar resultera i att färre folk betygsätter och då i förlängningen att rekarna läses mindre. Sedan blir det ändå alldeles för lätt att skriva "inte korrekt värdering i mina ögon" till ett dåligt betyg. Eftersom betygsättningen utgår från individen går det egentligen inte att övervaka och peka ut personer som sätter detta i system.

Vill man mäta kvantitet (resultat) så spelar varians och massa annat in. Samtidigt så är det en månadstävling och då bör väl resultatet över den månaden vara en bra måttstock. Om man ser det som att spelarna på det här forumet och framför allt de som publicerar rekar så bör ju variansen jämna ut sig över tid och vissa månader går man och andra dåligt.

Jurets alternativ här ovan är vettigt, men jag tror det resulterar i någon slags utmattning och att rekarna med tid kommer försvinna. Att tävla om 15 000:- över 10 månader ger inte alls lika stort incitament som 1 500:- över en månad.

Man kanske kan tänka sig en variant där man per automatik skapar ett spreadsheet och låser det till användarens rekar. Då kan man ju isf premiera långsiktighet där ROI över tid används som multipliceringsfaktor till ett kvalitativt betyg. Variansen kommer ju fortfarande spela roll, men säg att man sätter en tröskel om minst 100 spel och efter detta får man multiplicera det kvalitativa betyget med sin ROI. Sedan får man ju också isf vikta detta eftersom ROI troligtvis minskar i takt med att antal spel ökar.

Ett förslag kan då vara ( 1 + ( [avkastning i %] x [antal hundratal spel] ) ) x betyg

Jag har problem att uttrycka i ord det jag menar, så jag tar två exempel där jag använder samma framröstade betyg och antal spel, men olika ROI.

Ex 1: ROI 105%, 200 spel, framröstat betyg 3,4.

( 1 + ( 0,05 x 2 ) ) x 3,4 = 3,74 faktiskt betyg

Ex 2: ROI 97%, 200 spel, framröstat betyg 3,4.

( 1 + ( -0,03 x 2 ) ) x 3,4 = 3,196 faktiskt betyg


Det är ju ingen lösning utan jag svamlar lite som vanligt, men det kanske kan tjänstgöra som underlag för att nåt ljushuvud ska knäcka detta

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), kusagwa (+10), henke111 (+1), Pilkast (+5)
slindoffer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-16, 20:42   #67
 
Niteowls avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 99
Sharp$: 2105


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Påpekade redan i mars att man borde ta bort de högsta och lägsta rösterna men då lyssnade ingen
Niteowl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: https://www.sharps.se/forums/nyheter/15777-vinnare-av-rekartaevlingen-foer-mars-manad/
Postat av For Type Datum
Vinnare av rekartvlingen fr mars mnad! - Sharps.se - Sveriges bsta sportsbettingforum med rekar, spelfrslag och bettingtips This thread Refback 2013-04-07 11:02

td