Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-04-05, 17:00   #16
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Bra intitativ. Känns onödigt att lägga in redan avgjorda spel men det är väl en smak sak men om det ska bli seriöst så borde spelen låsas så att ingen får för sig att fiffla med sina stats (anklagar inte dig Pilkast bara du som tog upp ärendet).

Har en sak som jag skulle vilja ha med som krav i de sporter som det går. Att oddsjämförelse länkar (oddsportal, betbrain med flera) läggs till. Skönt och tidssparande att bara kunna klicka på en länk istället för att behöva leta upp det själv. De absolut flesta sporter (kommer bara på speedway och trav av det som rekats hittils där det inte finns oddsjämförelse) finns på oddsjämförelse siter.

Det är lugnt, kusagawa - jag fuskar inte och därmed tar jag inte åt mig...

Klart det skall låsas, nu kunde inte jag göra det på redan avgjorda spel men det är ju bara att kolla under rekar, om man misstänker något fuffens, så ser man allt där, svart på vitt...

Inom travet så finns det bara Expekt, Nordicbet, Bet365 och Unibet med återkommande odds på svenskt trav - andra sajter kan ha odds till storlopp ex. Elitloppet och Prix De Amerique.

Multiodds hade väl oddsjämförelse på trav förut men det verkar vara avgift på denna nu...

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-05, 17:08   #17
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5964


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Fråga: När jag ryggar ett spel från en rek och sedan sparar i mitt sheet, då blir matchen automatiskt rättad som push. Är det så för fler? Ingen stor grej, men lagomt i-landsproblem att lösa.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-05, 17:44   #18
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 313
Sharp$: 1138


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Fråga: När jag ryggar ett spel från en rek och sedan sparar i mitt sheet, då blir matchen automatiskt rättad som push. Är det så för fler? Ingen stor grej, men lagomt i-landsproblem att lösa.
Jupp, ett av de mest irriterande I-lands problemen jag dras med. Har skalat bort de andra,men hade varit nice om även denna kunde vika hädan.
Arizto är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-05, 22:57   #19
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Nu har jag lagt alla mina rekspel för månadstävlingen i ett och samma sheet - eftersom crew vägrar lyssna på sina medlemmar så uppmanar jag nu alla som är med i rek/månadstävlingarna att göra som jag gjort - ett eget sheet och "publicera" detta under din avatar!

Men då försvinner ju syftet med att behöva låsa upp rekarna? Bara gå in på respektive sheet och finna spelen.

Hur löser du detta?
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-06, 12:20   #20
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
Men då försvinner ju syftet med att behöva låsa upp rekarna? Bara gå in på respektive sheet och finna spelen.

Hur löser du detta?

Får väl lägga in spelen i sheeten, i efterhand - ingen risk för fusk ändå, då man bara behöver "rätta" spelen efter reklistan...

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...

Senast redigerad av Pilkast den 2013-04-06 klockan 12:22.
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-06, 17:42   #21
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Någon mer rekare som följt mitt exempel? Om inte, varför? Kan det vara så att det är pinsamt för vissa att visa upp sitt resultat?

Kom igen nu - lägg upp ett sheet med enbart rekar som lagts från mars månad och framåt! Objekt eller resultat behöver ju inte läggas in förrän efter spelets spelstopp/slut.

Vad är det som tar emot? Tog mig ca. 25 minuter att lägga in 11 rekar, i efterhand, så inget större jobb!
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-06, 18:14   #22
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Jo då har fixat, orkar inte dra in det i profilen men finns offentligt under https://www.sharps.se/spreadsheet/pacman-sharpsrekar. Under inforutan finns slutresultaten som man kan kolla dom med om man vill.
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+10), Pilkast (+10)
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-06, 18:19   #23
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2198
Standard

Vad är det som tar emot? Tog mig ca. 25 minuter att lägga in 11 rekar, i efterhand, så inget större jobb!

Nää, tar bara bråkdelen av tiden som går år att skriva rekarna. Fast å andra sidan blir det inga extra prispengar för besväret och det kanske är där skon klämmer.

Då jag inte har något liv, åtminstone inget som liknar er andras, så försökte jag mig på att räkna ut hur det gått ekonomiskt för pristagarna förra månaden. Men jag fick snabbt lägga ner projektet då man inte ens efteråt kunde avläsa hur det gått. Tystnad = trolig bom men då inget är säkert och jag inte kände för att eftersöka resultatet själv, även jag har mina gränser, så rann det ut i sanden som sagt. Pilkast som är engagerad kanske är sugen på att grotta ner sig?

Själv tycker jag långa haranger av siffror och info som är tillgängliga också för en tänkande bookmaker är tämligen ointressanta. Speciellt om det inte avspeglar sig i resultatet. Ett fett utstick är desto mer intressant att få reda på och det får plats på en rad oftast. Är lite gammaldags och lockas mer av sådant som betalar mjölken på bordet så avnjuter jag romanerna i bokform i stället.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pacman (+10)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-06, 19:53   #24
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Vad är det som tar emot? Tog mig ca. 25 minuter att lägga in 11 rekar, i efterhand, så inget större jobb!

Nää, tar bara bråkdelen av tiden som går år att skriva rekarna. Fast å andra sidan blir det inga extra prispengar för besväret och det kanske är där skon klämmer.

Då jag inte har något liv, åtminstone inget som liknar er andras, så försökte jag mig på att räkna ut hur det gått ekonomiskt för pristagarna förra månaden. Men jag fick snabbt lägga ner projektet då man inte ens efteråt kunde avläsa hur det gått. Tystnad = trolig bom men då inget är säkert och jag inte kände för att eftersöka resultatet själv, även jag har mina gränser, så rann det ut i sanden som sagt. Pilkast som är engagerad kanske är sugen på att grotta ner sig?

Själv tycker jag långa haranger av siffror och info som är tillgängliga också för en tänkande bookmaker är tämligen ointressanta. Speciellt om det inte avspeglar sig i resultatet. Ett fett utstick är desto mer intressant att få reda på och det får plats på en rad oftast. Är lite gammaldags och lockas mer av sådant som betalar mjölken på bordet så avnjuter jag romanerna i bokform i stället.

Nja, tror mer skon klämmer att vissa inte vill visa upp ett negativt resultat då detta kan påverka framtida rekar negativt - folk blir mer restriktiva med höga betyg då och mer ifrågasättande - precis som det skall vara. Swings eller inte...

Om alla lade in sina rekar i ett sheet från mars månad och framåt så hamnar man vid årets slut på kring 70-100 rekar, ett nog så gott sample för att det skall INDIKERA en bettares nivå. Fler är välkommet, självklart, men börjar man aldrig registrera sina spel så kommer man aldrig upp i de volymer som krävs för en adekvat analys av enskildas resultat...

Jag har för vana att lägga in en kommentar som visar på vinst eller förlust - ofta, inte alltid, med en kommentar om vad som gått rätt eller fel. Något att tänka på för alla...

Nej, orkar inte "grotta" ner mig i något som jag anser är allas enskilda ansvar! ;-)

Långa haranger kan behövas ibland, försvara kanske mest mig själv här, för att belysa en reks legitimitet, särskilt då inom travet där parametrarna skiftar så från lopp till lopp. Och skall man enbart gå efter att inte beskriva information som alla kan leta fram då faller ju mycket av syftet med att reka och påvisa varför just du spelar det aktuella spelet. Då blir det ju enbart att redovisa spelet och, i princip, inget mer. Vidare så blir ju rekarens tidigare resultat då än viktigare att dessa redovisas - vad skall de som följer annars gå efter?

Att bara redovisa att det är ett "fett utstick" blir ju väldigt andefattigt men inget jag skulle motsätta mig om detta vore "tillåtet". Tyvärr, så återspeglas ofta detta i betygen du får, hittills, i rektävlingen - informativa rekar med mycket, relevant info premieras i viss mån, högre än en rek med bara ett fåtal rader... Jag skulle gärna enbart redovisa vad jag spelat, men då skulle betygen droppa till runt två i betyg direkt, detta är jag helt säker på. I alla fall om inte alla börjar med det...

Sedan är ju rektävlingens parametrar helt fel, men detta har jag påpekat många gånger, så jag skall inte återupprepa mig på denna punkt. Tycker även att alla som skall kunna erhålla ett penningpris skall vara tvungna att redovisa sina resultat, i ett sheet, kontinuerligt och så fort som möjligt, efter att ens rek slutförts... Kan inte vara för mycket begärt, eller...?!

Är lite onykter nu så bespara mig allt för hårda ord om något blivit oklart och/eller fel...

OBS! På tal om roman... Hehe!

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)

Senast redigerad av Pilkast den 2013-04-06 klockan 19:58.
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-07, 01:35   #25
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Blir bara lustigare och lustigare detta!

Hur kan Cryonic ha fått 5 i snitt efter 1 röst och upplåst 0 gånger...?! Mystiken tätnar...! Är det en i crew som röstat, månne?

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...

Senast redigerad av Pilkast den 2013-04-07 klockan 01:40.
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-07, 07:39   #26
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Blir bara lustigare och lustigare detta!

Hur kan Cryonic ha fått 5 i snitt efter 1 röst och upplåst 0 gånger...?! Mystiken tätnar...! Är det en i crew som röstat, månne?

Han själv såklart, tänk efter lite innan du häver ur dug dina konspirationsteorier till höger och vänster.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-07, 11:36   #27
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Han själv såklart, tänk efter lite innan du häver ur dug dina konspirationsteorier till höger och vänster.

Men, ditt orakel - det visste jag väl men ville få honom att själv skriva det... Humor och ironi är verkligen inte din starka sida - surare moderator får man leta efter - är du så i verkliga livet också?

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-07, 12:10   #28
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Eftersom ingen svarar på mina privata meddelanden så ställer jag väl den här i stället. När kommer utbetalningen från rektävlingen? Är inte i behov av dem men det är principen... Har lämnat min skrill e-mail till mars redan - så detta är inte problemet...

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-07, 12:22   #29
 
henke111s avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 884
Sharp$: 3659
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Eftersom ingen svarar på mina privata meddelanden så ställer jag väl den här i stället. När kommer utbetalningen från rektävlingen? Är inte i behov av dem men det är principen... Har lämnat min skrill e-mail till mars redan - så detta är inte problemet...

Citat:
Vinnarna kan kontakta Boone för att få utbetalning via Skrill (tidigare Moneybookers).
Står det i första inlägget.
__________________
Det viktigaste är inte att vinna utan deltaga!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+1)
henke111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-07, 12:26   #30
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av henke111 Visa inlägg
Står det i första inlägget.

Jag menade såklart att jag gett dess uppgifter till Boone, skrev fel bara...
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
henke111 (+1)
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: https://www.sharps.se/forums/nyheter/15777-vinnare-av-rekartaevlingen-foer-mars-manad/
Postat av For Type Datum
Vinnare av rekartvlingen fr mars mnad! - Sharps.se - Sveriges bsta sportsbettingforum med rekar, spelfrslag och bettingtips This thread Refback 2013-04-07 11:02

td