Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-11-16, 10:36   #16
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Som vanligt så är det en hel del mystik kring BJ:

http://www.bloodyelbow.com/2010/11/1...th-matt-hughes

Han har sagt att han kommer komma till @165 lbs, bra eller dåligt? Jag tycker inte att det vore nån höjdare, men vi får se, det kan lika gärna vara skitsnack...
Haha han är alltid kontroversiell den mannen på gott och ont. Tycker inte att såg särskillt rippad ut mot Edgar. Jag skulle inte bli förvånad om det skiljer cirka 10 kg på matchdagen.
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 10:43   #17
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Fan, det ser inte bra ut för er som bettat Rampage:

http://mmanytt.se/ufc/lyoto-machida-...page/#comments

Statistiken talar emot er. För de som har haft cornerman Seagal i sin ringhörna är det 100% vinst som gäller.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 11:19   #18
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Nån som känner sig manad att göra en liten analys på Penn vs. Hughes?

Jag börjar få lite kalla fötter och eftersom jag har lirat BJ till 2.01 tidigare så funderar jag på att dumpa en del av risken nu när man får 2.52 på Hughes... Hjälp!!
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 12:07   #19
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

felpost, kolla nedan.

Senast redigerad av 1nce den 2010-11-16 klockan 12:14.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 12:14   #20
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2010-11-21 Lyoto Machida - Quinton Jackson (UFC)


Datum: 2010-11-21
Tid: 03:00
Sport: MMA
Land: USA
Liga: UFC
Match: Lyoto Machida - Quinton Jackson

Spel: Över 2.5
Insats: 5.00
Odds: 2.300
Bolag: Pinnacle

Motivering:
Gillar det här bettet skarpt i kombination med raka på Rampage. Värderar matchutgången till 65-35% fördel Machida. Det räcker alltså att matchen går förbi 2min 30sek i tredje ronden för vinst.

Som jag ser det så är sannolikheten att Machida vinner på domslut ~45% och att Rampage gör det ~+5% men här har vi även marginal från halva tredje ronden till slutet, spelet i sig förtjänar en högre insats men jag håller ner den eftersom jag redan har spelat Rampage och inte vill riskera för mycket på ett scenario.

Det skulle bli jackpott om Rampage vinner på domslut eller avslutar Machida i andra halvan av tredje ronden. Det enda scenariot som spräcker båda spelen är om Machida avslutar Rampage under de första 2,5 ronderna vilket jag bedömer till ~20%.

Skulle Machida vinna efter halva 3:e ronden blir vinsten +2.5u på nio satsade och om Rampage vinner före halvvägs in i 3:e ronden så blir vinsten +3.6u på nio satsade. Om jackpott scenariot inträffar så blir vinsten +15.1u på nio satsade.

Me like!!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
James-j (+1), James-j (+1)
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 12:20   #21
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2010-11-21 Aaron Simpson - Mark Munoz (UFC)


Datum: 2010-11-21
Tid: 00:30
Sport: MMA
Land: USA
Liga: UFC
Match: Aaron Simpson - Mark Munoz

Spel: Aaron Simpson
Insats: 5.00
Odds: 2.44
Bolag: Expekt

Motivering:
Hade det inte varit för att Aaron Simpson fick en ganska allvarlig staphinfektion i början av augusti som höll honom helt borta från all träning i sex veckor så hade jag haft honom som favorit mot Munoz. Ska försöka gräva fram lite mer info kring hans träning inför matchen, kanske att man inväntar invägningen för att se formen.

Simpson har ju hunnit bli 36 år men det är ingen fara eftersom han bara gått åtta MMA-matcher och det är inget fel på hans haka, han kan ta en bra smäll. Båda har ju brottarbakgrund, Simpson den mer meriterade brottaren. Brottning och brottning i MMA har visat sig vara två helt skilda saker och här tycker jag Simpson har anpassat sin brottning till MMA betydligt bättre än Munoz, jag tycker Simpson är bättre stående också. Fördelarna för Munoz är att han verkar vara den starkare av dem och han har riktigt tung ground and pound som signum.

Munoz är ingen stjärna i boxningen, han svingar hårt och spenderar mycket energi till oftast skral utdelning. Hans haka är också en svaghet då han tycks bli skakad i var och varannan match, Simpson med bättre striking och bra power bådar inte gott för Munoz.

EDIT: Hittade en intervju med Simpson, han har kunnat träna sedan slutet på augusti då han började med lättare cardio och sedan ökade träningen successivt. Han har själv varit inställd på att fightas antingen på UFC 123 eller 124 så med andra ord borde han vara redo. Jag tar ändå hänsyn till omständigheterna när jag värderar min insats som annars hade varit högre.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 12:24   #22
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2010-11-21 Joe Lauzon - George Sotiropoulos (UFC)


Datum: 2010-11-21
Tid: 01:10
Sport: MMA
Land: USA
Liga: UFC
Match: Joe Lauzon - George Sotiropoulos

Spel: Joe Lauzon
Insats: 4.00
Odds: 2.800
Bolag: Pinnacle

Motivering:
Jag tycker G-sot har en lite suspekt haka trots att han officiellt inte har förlorat på TKO/KO, kanske är det åldern som börjar komma ikapp då han hunnit bli 33 år och J-lau svingar ju på ganska ordentligt så chansen finns helt klart. Dessutom har G-sot sett trött ut i tredje ronden mot både Pellegrino och Joe "daddy" och mot en fighter som J-lau kommer han få spendera ännu mer energi. Kan nämna att J-lau också var riktigt trött i 3:e ronden mot Stout men det är normalt när det var första matchen efter långt skadeuppehåll.

J-lau är fortfarande ung i sammanhanget med sina 26 år och blir bättre hela tiden. Jag har haft lite förutfattade meningar om hans striking tidigare men i ärlighetens namn så är den helt ok om än inte teknisk. Visst är G-sot's boxning bättre men jag tror inte att det blir en matchavgörande faktor. J-lau är mer aktiv på fötterna och borde kunna sätta en del legkicks på G-sot som är ganska stillastående och håller händerna högt utan att behöva riskera att bli nedtagen.

Nedtagningarna då, fördel J-lau tycker jag eftersom han är mer explosiv i det momentet. G-sot gör de flesta nedtagningarna från kort distans men det är mot motståndare med betydligt kortare reach som har varit tvungna att gå in nära och den fördelen har han inte mot J-lau.

BJJ övertaget får ges till G-sot som är en high-level svartbältare, J-lau har lila bälte men jag tycker hans bjj håller högre klass än många andra lilabältare.

Jag tror inte att de lyckas submitta varandra om det nu inte är för att nån blir skakad stående och hamnar i dålig position på marken. De blir nog nedtagningar och kontroll som avgör den här matchen. G-sot vill säkert hålla det stående och vinna på ett säkert domslut men jag tror att J-lau kan ta ner honom eller knocka honom stående.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 12:28   #23
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2010-11-21 Lyoto Machida - Quinton Jackson (UFC)


Datum: 2010-11-21
Tid: 01:00
Sport: MMA
Land: USA
Liga: UFC
Match: Lyoto Machida - Quinton Jackson

Spel: Quinton Jackson
Insats: 4.00
Odds: 3.150
Bolag: Expekt/5dimes

Motivering:
Det blir en lite kortare sammanfattning men jag tycker Rampage's vinstchanser är större än vad oddset pekar på.

Jag tycker en del av Machidas svagheter har blivit exponerade under matcherna mot Shogun. Om Shogun kunde ta ner Machida tror jag även Rampage lyckas, både Rampage och Shogun är tekniskt skickliga strikers. Machida får vara försiktig när han sticker fram glaskäken mot Rampage, tror det kommer vara ett hjärnspöke för Machida i denna match, för om Rampage får in en halvträff så faller karatemannen ögonaböj. Ett stort minus för Rampage är avsaknaden av bra sparkar vilket kommer göra honom mer förutsägbar och sparkar har visat sig vara ett bra vapen mot Machida.

Förstår att man kan tycka att plattfotade Rampage är en drömmotståndare för en rörlig kille som Machida men förr eller senare kommer de växla på nära håll och då tror jag Rampage sänker honom, eller tar ner honom och avslutar med tung G'nP.

Jag ger Rampage runt 35% chans att vinna.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 12:36   #24
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Nån som känner sig manad att göra en liten analys på Penn vs. Hughes?

Jag börjar få lite kalla fötter och eftersom jag har lirat BJ till 2.01 tidigare så funderar jag på att dumpa en del av risken nu när man får 2.52 på Hughes... Hjälp!!
Jag beräknar att oddset på Hughes kommer fortsätta stiga. Penn har massa fans som har honom som storfavorit. Kanske dra en analys senare ikväll om jag har tid. Själv kan jag tänka mig att spela på hughes om oddset går upp emot 2.70
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 12:39   #25
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Match: Lyoto Machida - Quinton Jackson

Spel: Över 2.5
Funderar att rygga på den då machida kommer dansa runt i början
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 12:41   #26
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Ryggar nog Aaron Simpson, känns som om oddset borde vara lägre pa Simpson, visst, simpson är fan ingen stjärna han heller, men Munoz är ju nagot av en pajas inom mma.

Tror helt klart att Simpson kan grinda ut ett domslut mot honom, dock blir nog matchen rätt jämn (och langtrakig ). Testar den med ett par Units.


F.ö Machida vs Rampage och Penn vs Hughes är tva riktigt intressanta matcher, 4 gamla champs som möter varandra. Ser fram emot den här galan som satan, lär kunna bjuda pa en del underhallning. En hel del underhallande fighters sasom Brown, Sotiropolous, Lauzon, Karo Parisian () mfl.


F.ö, vad är det för jävla matchningar de har för Phil Davies. Tror aldrig man fatt mer än 1,15 pa honom. Kan de ge honom nagot annat än cans?
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 13:32   #27
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2010-11-21 Matt Brown - Brian Foster (UFC)


Datum: 2010-11-21
Tid: 00:00
Sport: MMA
Land: USA
Liga: UFC
Match: Matt Brown - Brian Foster

Spel: Matt Brown
Insats: 4
Odds: 2.300
Bolag: Ladbrokes

Motivering:
Här tycker jag oddsen är lite för höga på Brown fortfarande (2.30 nu), det borde bli en riktigt jämn och tuff match som jag tror kommer gå tiden ut. Tycker Brown har en liten edge stående och i clinch (judo) medans Foster har bättre brottning. Båda är riktigt tuffa jävlar och det kommer nog smälla på duktigt. Stor potential för fight of the night!

Brown kommer alltid till match med grym kondis, han är väldigt allround och om det är nåt han saknar så är det väl offensiv brottning. Han har ett ganska bra takedown defense och hans bjj är bra både från toppen och botten. I clinchen är han jobbig att möta och han har riktigt bra nedtagningar på judovis. Hans standup är bättre än Fosters och han mixar slag, sparkar och oortodoxa tekniker på ett bra sätt.

Foster är helt klart en kompetent fighter men så här stor favorit mot en kille som har bevisat att han kan mäta sig med toppen i divisionen? Nej nej, det håller jag bara inte med om. Foster är mer rörlig och explosiv än Brown men har inte samma power och han gillar att stå och tradea.

Båda försvarar sig bra från guard så jag tycker inte submission känns så troligt men de kommer säkert göra vissa försök som förmodligen renderar i tappade positioner. Jag tror det kommer bli en del grötande i clinchen och den striden ska Brown vinna. Båda är riktigt tåliga och jag hoppas verkligen att vi får se en lång och underhållande match. Väljer de att stå och tradea kommer en av dem att somna så jag tror att de kommer föröka ta ner varandra istället.

Senast redigerad av 1nce den 2010-11-16 klockan 13:37.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 13:43   #28
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Paddy har 1.83 på Simpson vs. Munoz att INTE gå tiden ut. Limit= 36.50 euro. JJ, kan du testa välja det spelet och trycka på den lilla knappen "max", vill veta om det skiljer sig nåt från vad jag får maxbetta.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 13:49   #29
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Även Harris vs. Falcao att INTE gå tiden ut känns bra till 1.50@Paddy. Inte stor chans att den går tiden ut, båda är ruggigt intensiva och båda har KO-power, dessutom har Falcao ganska kass kondis och brukar tröttna efter första ronden. Limiten var 68 euro...
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 13:55   #30
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Paddy har 1.83 på Simpson vs. Munoz att INTE gå tiden ut. Limit= 36.50 euro. JJ, kan du testa välja det spelet och trycka på den lilla knappen "max", vill veta om det skiljer sig nåt från vad jag får maxbetta.
Max för mig 124 euro's hos paddy
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td