Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-11-14, 16:30   #1
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

UFC 123: Rampage vs. Machida - Nov 20th


Quinton Jackson vs. Lyoto Machida 3.15 1.41
B.J. Penn vs. Matt Hughes 1.65 2.40
Aaron Simpson vs. Mark Munoz 2.45 1.62
Gerald Harris vs. Maiquel Jose Falcao Goncalves 1.40 3.25
George Sotiropoulos vs. Joe Lauzon 1.50 2.80
Brian Foster vs. Matt Brown 1.69 2.30
Tyson Griffin vs. Nik Lentz
Phil Davis vs. Tim Boetsch 1.19 5.35
Edson Barboza vs. Mike Lullo
Karo Parisyan vs. Dennis Hallman
Paul Kelly vs. T.J. O’Brien

Odds från Pinnacle.

Fram med tankarna!!!
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-14, 20:10   #2
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Känns som en gala jag hellre lutar mig tillbaka och njuter av än att analysera.
Men tankar som poppar upp är:
Känns som Machida blir en svår match för Rampage stilmässigt.
Penn vs Hughes känns som en liten julafton att få se en tredje match( hur det går vette tusan)
Simpson vs Munoz kan antingen bli en rolig actionfylld match eller en brottningmatch med handskar. Dock tror jag på ett underspel i denna matchen om båda kommer ut svingande.

George Sotiropoulos vs. Joe Lauzon. På pappret ska Sotiropoulos vinna denna matchen då han har levt upp till sin hype på senare tid. Jag gillar Lauzon fightingstil då det är full fart från början men detta är inte den lättaste match att få efter en långskadeperiod.

Även en hel del nya fighters som jag får kolla upp.

Någon som har koll på underkortet?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
1nce (+1)
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-14, 20:54   #3
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Analyser som jag postat tidigare:

Rampage vs. Machida
Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Jag tycker en del av Machidas svagheter har blivit exponerade under matcherna mot Shogun. Om Shogun kunde ta ner Machida tror jag även Rampage lyckas, både Rampage och Shogun är tekniskt skickliga strikers. Machida får vara försiktig när han sticker fram glaskäken mot Rampage, tror det kommer vara ett hjärnspöke för Machida i denna match, för om Rampage får in en halvträff så faller karatemannen ögonaböj. Ett stort minus för Rampage är avsaknaden av bra sparkar vilket kommer göra honom mer förutsägbar och sparkar har visat sig vara ett bra vapen mot Machida.

Förstår att man kan tycka att plattfotade Rampage är en drömmotståndare för en rörlig kille som Machida men förr eller senare kommer de växla på nära håll och då tror jag Rampage sänker honom, eller tar ner honom och avslutar med tung G'nP.

Jag ger Rampage runt 35% chans att vinna.
Penn vs. Hughes
Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Möte mellan två av sportens största genom tiderna! Han möter Matt Hughes för tredje gången, de har vunnit varsin. Jag tycker BJ ska vara favoriten här, han har varit aktiv de senaste åren medans Hughes har trappat ner på matchandet. I senaste matchen mellan dem 2006 så vann Hughes på TKO stoppage i slutet på tredje ronden, BJ så dock väldigt bra ut i de två första ronderna men bränslet började ta slut i tredje ronden. Han lyckades stoppa Hughes nedtagningar vilka ansågs vara av världsklass och var bättre stående. När Hughes väl fick ner BJ så var han så nära att åka dit på en triangel/armbar i slutet på andra ronden, BJs groundgame är världsklass. Jag tror inte att Hughes längre kan bli den fightern han var en gång i tiden, visst har BJ sina frågetecken också efter två raka förluster mot Frankie Edgar men han är den bättre fightern i dagsläget. Det var synd att vi inte fick se mer av Hughes senast när han knockade Almeida nästan omgående, jag måste tro att det var en fluke, möts Hughes och Almeida 10ggr så säger jag 7-3 till Almeida.

Gissar att oddset kommer ligga runt 1.75 på BJ Penn vid matchdags. Hade vågat sätta aningen mer om det inte hade varit för BJs oberäknelighet, ibland är han motiverad som aldrig förr och ibland tycks han slappa med träningen. Eftersom denna match kommer gå i weltervikt 170 lbs får BJ lov att se till att bygga upp lite mer muskelmassa vilket jag inte riktigt tyckte att han klarade senast när han gjorde utflykt upp till 170 lbs för att möta GSP.
G-sot vs. J-lau
Precis som du säger JJ så känns Sotiropoulos som en ganska given vinnare, har inte gett mig på nån värdering på den matchen ännu men det är inte omöjligt att vi kan hitta värde i de ~1.50 som erbjuds. Lite kortfattat kan man väl säga att G-sot är strået vassare i allting än J-lau, speciellt i boxningen.

Simpson vs. Munoz
Tycker som dig att underspel ligger nära tillhands. Munoz har sett stark ut sen han gick ner till middleweight, båda är riktiga krigare. Får kolla lite mer på styrkor/svagheter innan eventuellt spel.

Foster vs. Brown
Här tycker jag oddsen är lite för höga på Brown fortfarande (2.30 nu), det borde bli en riktigt jämn och tuff match som jag tror kommer gå tiden ut. Tycker Brown har en liten edge stående och i clinch (judo) medans Foster har bättre brottning. Båda är riktigt tuffa jävlar och det kommer nog smälla på duktigt. Stor potential för fight of the night!

Griffin vs. Lentz
Griffin är utan tvekan mer mångsidig och betydligt bättre stående och har en solid brottnings bakgrund men han har haft det lite svårt med brottare som är bättre än honom. Om Lentz är en bättre brottare vågar jag inte säga förrän jag har kollat upp det ordentligt men han är riktigt bra. Hans gameplans brukar inte vara speciellt avancerade utan han gör det han är bäst på, att brottas och kontrollera matcherna. Det är föga troligt att nån lyckas avsluta den andre men ö/u oddsen kommer nog inte vara så lockande heller.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
James-j (+2)
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-14, 21:41   #4
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Rampage vs. MachidaDet just som du säger jag är rädd för att mma-matchen kommer bli en point-karate match där Machida kommer dansa in ut och åt sida allt för att undvika att trada. Håller med om att Rampage's händer är bland dom bästa i hela ufc men han är bäst då motståndaren bjuder upp och kommer rakt mot honom som Wanderlei och Lidell. Angående hans brottning så har han bra brottning men har mest använt den på ett defensivt sätt för att hålla fighten stående men visst i clinchen är han urstark och kan ta ner de flesta.

X-faktorn hur Machida kommer tillbaka efter knocken från Rua fighten, försiktigare än någonsin och gör allt för en vinnst eller som du säger 1nce hjärnspöke.

Penn vs. HughesVilken Penn är det vi kommer se kommande helg och hur har han tränat eller inte tränat....? Nu går han upp mot en stark Hughes som har börjar vinna igen. Klar fördel Penn stående även fördel Penn för hans bjj men Hughes är klart starkare med bättre brottning och bra grnp dock har Penn bra take down defense. Jag hoppas inte att kondition blir matchavgörande denna gång men vi får se.

Foster måste jag kolla upp men att Brown är tuff håller jag med om

Griffin vs. LentzBåda är som du säger bra brottare även om Griffin inte brukar använda sin så mycket brottning längre. Men jag tror Griffin har en klar fördel om han kan hålla fighten stående eller mixa upp den. Mycket möjligt att denna går tiden ut.
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 01:08   #5
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
G-sot vs. J-lau
Precis som du säger JJ så känns Sotiropoulos som en ganska given vinnare, har inte gett mig på nån värdering på den matchen ännu men det är inte omöjligt att vi kan hitta värde i de ~1.50 som erbjuds. Lite kortfattat kan man väl säga att G-sot är strået vassare i allting än J-lau, speciellt i boxningen.
Börjar ändra min uppfattning...

Har kollat en del på G-sot och J-lau nu under kvällen och jag börjar tycka att J-lau kan vara ett vettigt spel faktiskt. Skadan du nämnde JJ, det var väl menisken 2009? Han har ju gått två matcher efter det, mot Stout och Ruediger.

Jag tycker G-sot har en lite suspekt haka trots att han officiellt inte har förlorat på TKO/KO, kanske är det åldern som börjar komma ikapp då han hunnit bli 33 år och J-lau svingar ju på ganska ordentligt så chansen finns helt klart. Dessutom har G-sot sett trött ut i tredje ronden mot både Pellegrino och Joe "daddy" och mot en fighter som J-lau kommer han få spendera ännu mer energi. Kan nämna att J-lau också var riktigt trött i 3: ronden mot Stout men det är normalt när det var första matchen efter långt skadeuppehåll.

J-lau är fortfarande ung i sammanhanget med sina 26 år och blir bättre hela tiden. Jag har haft lite förutfattade meningar om hans striking tidigare men i ärlighetens namn så är den helt ok om än inte teknisk. Visst är G-sot's boxning bättre men jag tror inte att det blir en matchavgörande faktor. J-lau är mer aktiv på fötterna och borde kunna sätta en del legkicks på G-sot som är ganska stillastående och håller händerna högt utan att behöva riskera att bli nedtagen.

Nedtagningarna då, fördel J-lau tycker jag eftersom han är mer explosiv i det momentet. G-sot gör de flesta nedtagningarna från kort distans men det är mot motståndare med betydligt kortare reach som har varit tvungna att gå in nära och den fördelen har han inte mot J-lau.

BJJ övertaget får ges till G-sot som är en high-level svartbältare, J-lau har lila bälte men jag tycker hans bjj håller högre klass än många andra lilabältare.

Jag tror inte att de lyckas submitta varandra om det nu inte är för att nån blir skakad stående och hamnar i dålig position på marken. De blir nog nedtagningar och kontroll som avgör den här matchen. G-sot vill säkert hålla det stående och vinna på ett säkert domslut men jag tror att J-lau kan ta ner honom eller knocka honom stående.

Nu ska jag sova på saken

Såja, nu har jag sovit på saken... och det blir spel på J-lau med 4u 2.80@Pinnacle.

Senast redigerad av 1nce den 2010-11-15 klockan 09:59.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 16:03   #6
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hade det inte varit för att Aaron Simpson fick en ganska allvarlig staphinfektion i början av augusti som höll honom helt borta från all träning i sex veckor så hade jag haft honom som favorit mot Munoz. Ska försöka gräva fram lite mer info kring hans träning inför matchen, kanske att man inväntar invägningen för att se formen.

Simpson har ju hunnit bli 36 år men det är ingen fara eftersom han bara gått åtta MMA-matcher och det är inget fel på hans haka, han kan ta en bra smäll. Båda har ju brottarbakgrund, Simpson den mer meriterade brottaren. Brottning och brottning i MMA har visat sig vara två helt skilda saker och här tycker jag Simpson har anpassat sin brottning till MMA betydligt bättre än Munoz, jag tycker Simpson är bättre stående också. Fördelarna för Munoz är att han verkar vara den starkare av dem och han har riktigt tung ground and pound som signum.

Munoz är ingen stjärna i boxningen, han svingar hårt och spenderar mycket energi till oftast skral utdelning. Hans haka är också en svaghet då han tycks bli skakad i var och varannan match, Simpson med bättre striking och bra power bådar inte gott för Munoz.

Vi får se om det blir nåt spel...
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 17:04   #7
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Börjar ändra min uppfattning...

Har kollat en del på G-sot och J-lau nu under kvällen och jag börjar tycka att J-lau kan vara ett vettigt spel faktiskt. Skadan du nämnde JJ, det var väl menisken 2009? Han har ju gått två matcher efter det, mot Stout och Ruediger.

Såja, nu har jag sovit på saken... och det blir spel på J-lau med 4u 2.80@Pinnacle.
Stämmer han var borta nästa hela 2009 tror jag. Utrtryckte mig klantigt vad jag mena var att det blir en tuff match att gå efter bara två matcher efter ett långt break. Att han slog Ruediger säger mig inte så mycket då jag inte har så höga tankar om honom Jag hade hellre sätt att J-lau hade fått ett par matcher innan han hade mött någon av George Sotiropoulos klass.

Som jag ser det så J-lau chans är om han chocköppnar i första ronden och träffar Georege med något eller kanske använder sin reach men det blir nog tufft George har riktigt låg stance och försvarar sig bra.
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 17:38   #8
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Hade det inte varit för att Aaron Simpson fick en ganska allvarlig staphinfektion i början av augusti som höll honom helt borta från all träning i sex veckor så hade jag haft honom som favorit mot Munoz. Ska försöka gräva fram lite mer info kring hans träning inför matchen, kanske att man inväntar invägningen för att se formen.

Simpson har ju hunnit bli 36 år men det är ingen fara eftersom han bara gått åtta MMA-matcher och det är inget fel på hans haka, han kan ta en bra smäll. Båda har ju brottarbakgrund, Simpson den mer meriterade brottaren. Brottning och brottning i MMA har visat sig vara två helt skilda saker och här tycker jag Simpson har anpassat sin brottning till MMA betydligt bättre än Munoz, jag tycker Simpson är bättre stående också. Fördelarna för Munoz är att han verkar vara den starkare av dem och han har riktigt tung ground and pound som signum.

Munoz är ingen stjärna i boxningen, han svingar hårt och spenderar mycket energi till oftast skral utdelning. Hans haka är också en svaghet då han tycks bli skakad i var och varannan match, Simpson med bättre striking och bra power bådar inte gott för Munoz.

Vi får se om det blir nåt spel...

Simpson har jag bara sett två matcher med den mot Herman där han såg explosiv ut och den mot Leben där det såg ut som han gasade i första ronden.

Jag är lite sugen på Munoz by KO eller Simpson by KO om det erbjuds av spelbolagen till rätt odds
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 17:42   #9
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Näe, Ruediger var inte nån svår motståndare men sättet som J-lau vann på var jävligt imponerande och är ett bra riktmärke för hans form.

Jag vill påstå att de motståndare som G-sot mött i UFC har varit matchningar som har passat honom väl, nu blir det annorlunda. Jag trodde ju på Pellegrino senast och jag vill fortfarande hävda att det var ett bra spel, G-sot lyckades skaka Kurt ordentligt redan tidigt i första ronden och Kurt kom aldrig riktigt igen efter det. De gånger Kurt gjorde det jag förväntade mig dvs nedtagningar så lyckades han, även Joe "daddy" tog ner honom ganska enkelt ett par ggr. Jag tycker G-sot är aningen överskattad och i mina ögon blir det här det tuffaste testet hittills. Ger J-lau runt 40% vinstchans.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 19:07   #10
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Näe, Ruediger var inte nån svår motståndare men sättet som J-lau vann på var jävligt imponerande och är ett bra riktmärke för hans form.

Jag vill påstå att de motståndare som G-sot mött i UFC har varit matchningar som har passat honom väl, nu blir det annorlunda. Jag trodde ju på Pellegrino senast och jag vill fortfarande hävda att det var ett bra spel, G-sot lyckades skaka Kurt ordentligt redan tidigt i första ronden och Kurt kom aldrig riktigt igen efter det. De gånger Kurt gjorde det jag förväntade mig dvs nedtagningar så lyckades han, även Joe "daddy" tog ner honom ganska enkelt ett par ggr. Jag tycker G-sot är aningen överskattad och i mina ögon blir det här det tuffaste testet hittills. Ger J-lau runt 40% vinstchans.
Jag gjorde precis som du och spelade på pelligrino då man såg svagheter i G-sot brottning mot Stevenson. Jag trodde att pelligrino skulle ta ner G-sot från början i den matchen men det gjorde han inte istället var det G-sot's boxning som fällde avgörandet men hans brottning såg bättre ut i pelligrino matchen än mot Stevenson om det beror på att pelligrino blev taggad tidigt kan man spekulera i.

Jag avaktar nog och ser tendenser i om oddset sjunker eller ökar.
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 19:20   #11
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lirade på att Foster vs. Brown går tiden ut 3.20@5dimes.(limiten var $100) Lägger in den som ett 3u spel i mitt sheet.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 19:28   #12
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

1.54 hos 5dimes på att Munoz vs. Simpson inte går tiden ut. Tycker det finns lite värde i den men samtidigt är det ganska troligt att nåt annat tomtebolag släpper ~1.70 under de kommande dagarna så jag tror det är värt att vänta.

Vad tror du om den JJ?
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 20:30   #13
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hittade en intervju med Simpson, han har kunnat träna sedan slutet på augusti då han började med lättare cardio och sedan ökade träningen successivt. Han har själv varit inställd på att fightas antingen på UFC 123 eller 124 så med andra ord borde han vara redo. Jag tar ändå hänsyn till omständigheterna när jag värderar min insats som annars hade varit högre.

5u på Aaron Simpson 2.45@Pinnacle/Ladbrokes/Expekt(2.44).
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 20:57   #14
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
1.54 hos 5dimes på att Munoz vs. Simpson inte går tiden ut. Tycker det finns lite värde i den men samtidigt är det ganska troligt att nåt annat tomtebolag släpper ~1.70 under de kommande dagarna så jag tror det är värt att vänta.

Vad tror du om den JJ?
1,54 var lite tunt avaktar hade förvänta mig upp mot 1,70 avvaktar nog både paddy och sporting brukar vara sena att läga ut sina flervalsspel så jag håller med om att vänta
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 22:25   #15
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Som vanligt så är det en hel del mystik kring BJ:

http://www.bloodyelbow.com/2010/11/1...th-matt-hughes

Han har sagt att han kommer komma till @165 lbs, bra eller dåligt? Jag tycker inte att det vore nån höjdare, men vi får se, det kan lika gärna vara skitsnack...
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 10:36   #16
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Som vanligt så är det en hel del mystik kring BJ:

http://www.bloodyelbow.com/2010/11/1...th-matt-hughes

Han har sagt att han kommer komma till @165 lbs, bra eller dåligt? Jag tycker inte att det vore nån höjdare, men vi får se, det kan lika gärna vara skitsnack...
Haha han är alltid kontroversiell den mannen på gott och ont. Tycker inte att såg särskillt rippad ut mot Edgar. Jag skulle inte bli förvånad om det skiljer cirka 10 kg på matchdagen.
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 10:43   #17
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Fan, det ser inte bra ut för er som bettat Rampage:

http://mmanytt.se/ufc/lyoto-machida-...page/#comments

Statistiken talar emot er. För de som har haft cornerman Seagal i sin ringhörna är det 100% vinst som gäller.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 11:19   #18
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Nån som känner sig manad att göra en liten analys på Penn vs. Hughes?

Jag börjar få lite kalla fötter och eftersom jag har lirat BJ till 2.01 tidigare så funderar jag på att dumpa en del av risken nu när man får 2.52 på Hughes... Hjälp!!
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 12:07   #19
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

felpost, kolla nedan.

Senast redigerad av 1nce den 2010-11-16 klockan 12:14.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 12:14   #20
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2010-11-21 Lyoto Machida - Quinton Jackson (UFC)


Datum: 2010-11-21
Tid: 03:00
Sport: MMA
Land: USA
Liga: UFC
Match: Lyoto Machida - Quinton Jackson

Spel: Över 2.5
Insats: 5.00
Odds: 2.300
Bolag: Pinnacle

Motivering:
Gillar det här bettet skarpt i kombination med raka på Rampage. Värderar matchutgången till 65-35% fördel Machida. Det räcker alltså att matchen går förbi 2min 30sek i tredje ronden för vinst.

Som jag ser det så är sannolikheten att Machida vinner på domslut ~45% och att Rampage gör det ~+5% men här har vi även marginal från halva tredje ronden till slutet, spelet i sig förtjänar en högre insats men jag håller ner den eftersom jag redan har spelat Rampage och inte vill riskera för mycket på ett scenario.

Det skulle bli jackpott om Rampage vinner på domslut eller avslutar Machida i andra halvan av tredje ronden. Det enda scenariot som spräcker båda spelen är om Machida avslutar Rampage under de första 2,5 ronderna vilket jag bedömer till ~20%.

Skulle Machida vinna efter halva 3:e ronden blir vinsten +2.5u på nio satsade och om Rampage vinner före halvvägs in i 3:e ronden så blir vinsten +3.6u på nio satsade. Om jackpott scenariot inträffar så blir vinsten +15.1u på nio satsade.

Me like!!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
James-j (+1), James-j (+1)
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 12:20   #21
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2010-11-21 Aaron Simpson - Mark Munoz (UFC)


Datum: 2010-11-21
Tid: 00:30
Sport: MMA
Land: USA
Liga: UFC
Match: Aaron Simpson - Mark Munoz

Spel: Aaron Simpson
Insats: 5.00
Odds: 2.44
Bolag: Expekt

Motivering:
Hade det inte varit för att Aaron Simpson fick en ganska allvarlig staphinfektion i början av augusti som höll honom helt borta från all träning i sex veckor så hade jag haft honom som favorit mot Munoz. Ska försöka gräva fram lite mer info kring hans träning inför matchen, kanske att man inväntar invägningen för att se formen.

Simpson har ju hunnit bli 36 år men det är ingen fara eftersom han bara gått åtta MMA-matcher och det är inget fel på hans haka, han kan ta en bra smäll. Båda har ju brottarbakgrund, Simpson den mer meriterade brottaren. Brottning och brottning i MMA har visat sig vara två helt skilda saker och här tycker jag Simpson har anpassat sin brottning till MMA betydligt bättre än Munoz, jag tycker Simpson är bättre stående också. Fördelarna för Munoz är att han verkar vara den starkare av dem och han har riktigt tung ground and pound som signum.

Munoz är ingen stjärna i boxningen, han svingar hårt och spenderar mycket energi till oftast skral utdelning. Hans haka är också en svaghet då han tycks bli skakad i var och varannan match, Simpson med bättre striking och bra power bådar inte gott för Munoz.

EDIT: Hittade en intervju med Simpson, han har kunnat träna sedan slutet på augusti då han började med lättare cardio och sedan ökade träningen successivt. Han har själv varit inställd på att fightas antingen på UFC 123 eller 124 så med andra ord borde han vara redo. Jag tar ändå hänsyn till omständigheterna när jag värderar min insats som annars hade varit högre.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 12:24   #22
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2010-11-21 Joe Lauzon - George Sotiropoulos (UFC)


Datum: 2010-11-21
Tid: 01:10
Sport: MMA
Land: USA
Liga: UFC
Match: Joe Lauzon - George Sotiropoulos

Spel: Joe Lauzon
Insats: 4.00
Odds: 2.800
Bolag: Pinnacle

Motivering:
Jag tycker G-sot har en lite suspekt haka trots att han officiellt inte har förlorat på TKO/KO, kanske är det åldern som börjar komma ikapp då han hunnit bli 33 år och J-lau svingar ju på ganska ordentligt så chansen finns helt klart. Dessutom har G-sot sett trött ut i tredje ronden mot både Pellegrino och Joe "daddy" och mot en fighter som J-lau kommer han få spendera ännu mer energi. Kan nämna att J-lau också var riktigt trött i 3:e ronden mot Stout men det är normalt när det var första matchen efter långt skadeuppehåll.

J-lau är fortfarande ung i sammanhanget med sina 26 år och blir bättre hela tiden. Jag har haft lite förutfattade meningar om hans striking tidigare men i ärlighetens namn så är den helt ok om än inte teknisk. Visst är G-sot's boxning bättre men jag tror inte att det blir en matchavgörande faktor. J-lau är mer aktiv på fötterna och borde kunna sätta en del legkicks på G-sot som är ganska stillastående och håller händerna högt utan att behöva riskera att bli nedtagen.

Nedtagningarna då, fördel J-lau tycker jag eftersom han är mer explosiv i det momentet. G-sot gör de flesta nedtagningarna från kort distans men det är mot motståndare med betydligt kortare reach som har varit tvungna att gå in nära och den fördelen har han inte mot J-lau.

BJJ övertaget får ges till G-sot som är en high-level svartbältare, J-lau har lila bälte men jag tycker hans bjj håller högre klass än många andra lilabältare.

Jag tror inte att de lyckas submitta varandra om det nu inte är för att nån blir skakad stående och hamnar i dålig position på marken. De blir nog nedtagningar och kontroll som avgör den här matchen. G-sot vill säkert hålla det stående och vinna på ett säkert domslut men jag tror att J-lau kan ta ner honom eller knocka honom stående.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 12:28   #23
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2010-11-21 Lyoto Machida - Quinton Jackson (UFC)


Datum: 2010-11-21
Tid: 01:00
Sport: MMA
Land: USA
Liga: UFC
Match: Lyoto Machida - Quinton Jackson

Spel: Quinton Jackson
Insats: 4.00
Odds: 3.150
Bolag: Expekt/5dimes

Motivering:
Det blir en lite kortare sammanfattning men jag tycker Rampage's vinstchanser är större än vad oddset pekar på.

Jag tycker en del av Machidas svagheter har blivit exponerade under matcherna mot Shogun. Om Shogun kunde ta ner Machida tror jag även Rampage lyckas, både Rampage och Shogun är tekniskt skickliga strikers. Machida får vara försiktig när han sticker fram glaskäken mot Rampage, tror det kommer vara ett hjärnspöke för Machida i denna match, för om Rampage får in en halvträff så faller karatemannen ögonaböj. Ett stort minus för Rampage är avsaknaden av bra sparkar vilket kommer göra honom mer förutsägbar och sparkar har visat sig vara ett bra vapen mot Machida.

Förstår att man kan tycka att plattfotade Rampage är en drömmotståndare för en rörlig kille som Machida men förr eller senare kommer de växla på nära håll och då tror jag Rampage sänker honom, eller tar ner honom och avslutar med tung G'nP.

Jag ger Rampage runt 35% chans att vinna.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 12:36   #24
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Nån som känner sig manad att göra en liten analys på Penn vs. Hughes?

Jag börjar få lite kalla fötter och eftersom jag har lirat BJ till 2.01 tidigare så funderar jag på att dumpa en del av risken nu när man får 2.52 på Hughes... Hjälp!!
Jag beräknar att oddset på Hughes kommer fortsätta stiga. Penn har massa fans som har honom som storfavorit. Kanske dra en analys senare ikväll om jag har tid. Själv kan jag tänka mig att spela på hughes om oddset går upp emot 2.70
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 12:39   #25
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Match: Lyoto Machida - Quinton Jackson

Spel: Över 2.5
Funderar att rygga på den då machida kommer dansa runt i början
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 12:41   #26
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Ryggar nog Aaron Simpson, känns som om oddset borde vara lägre pa Simpson, visst, simpson är fan ingen stjärna han heller, men Munoz är ju nagot av en pajas inom mma.

Tror helt klart att Simpson kan grinda ut ett domslut mot honom, dock blir nog matchen rätt jämn (och langtrakig ). Testar den med ett par Units.


F.ö Machida vs Rampage och Penn vs Hughes är tva riktigt intressanta matcher, 4 gamla champs som möter varandra. Ser fram emot den här galan som satan, lär kunna bjuda pa en del underhallning. En hel del underhallande fighters sasom Brown, Sotiropolous, Lauzon, Karo Parisian () mfl.


F.ö, vad är det för jävla matchningar de har för Phil Davies. Tror aldrig man fatt mer än 1,15 pa honom. Kan de ge honom nagot annat än cans?
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 13:32   #27
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2010-11-21 Matt Brown - Brian Foster (UFC)


Datum: 2010-11-21
Tid: 00:00
Sport: MMA
Land: USA
Liga: UFC
Match: Matt Brown - Brian Foster

Spel: Matt Brown
Insats: 4
Odds: 2.300
Bolag: Ladbrokes

Motivering:
Här tycker jag oddsen är lite för höga på Brown fortfarande (2.30 nu), det borde bli en riktigt jämn och tuff match som jag tror kommer gå tiden ut. Tycker Brown har en liten edge stående och i clinch (judo) medans Foster har bättre brottning. Båda är riktigt tuffa jävlar och det kommer nog smälla på duktigt. Stor potential för fight of the night!

Brown kommer alltid till match med grym kondis, han är väldigt allround och om det är nåt han saknar så är det väl offensiv brottning. Han har ett ganska bra takedown defense och hans bjj är bra både från toppen och botten. I clinchen är han jobbig att möta och han har riktigt bra nedtagningar på judovis. Hans standup är bättre än Fosters och han mixar slag, sparkar och oortodoxa tekniker på ett bra sätt.

Foster är helt klart en kompetent fighter men så här stor favorit mot en kille som har bevisat att han kan mäta sig med toppen i divisionen? Nej nej, det håller jag bara inte med om. Foster är mer rörlig och explosiv än Brown men har inte samma power och han gillar att stå och tradea.

Båda försvarar sig bra från guard så jag tycker inte submission känns så troligt men de kommer säkert göra vissa försök som förmodligen renderar i tappade positioner. Jag tror det kommer bli en del grötande i clinchen och den striden ska Brown vinna. Båda är riktigt tåliga och jag hoppas verkligen att vi får se en lång och underhållande match. Väljer de att stå och tradea kommer en av dem att somna så jag tror att de kommer föröka ta ner varandra istället.

Senast redigerad av 1nce den 2010-11-16 klockan 13:37.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 13:43   #28
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Paddy har 1.83 på Simpson vs. Munoz att INTE gå tiden ut. Limit= 36.50 euro. JJ, kan du testa välja det spelet och trycka på den lilla knappen "max", vill veta om det skiljer sig nåt från vad jag får maxbetta.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 13:49   #29
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Även Harris vs. Falcao att INTE gå tiden ut känns bra till 1.50@Paddy. Inte stor chans att den går tiden ut, båda är ruggigt intensiva och båda har KO-power, dessutom har Falcao ganska kass kondis och brukar tröttna efter första ronden. Limiten var 68 euro...
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 13:55   #30
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Paddy har 1.83 på Simpson vs. Munoz att INTE gå tiden ut. Limit= 36.50 euro. JJ, kan du testa välja det spelet och trycka på den lilla knappen "max", vill veta om det skiljer sig nåt från vad jag får maxbetta.
Max för mig 124 euro's hos paddy
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 13:58   #31
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av James-j Visa inlägg
Max för mig 124 euro's hos paddy
Då har de jävlarna börjat limitera mig, var inte säker förrän nu dock

Aja, det är bara fortsätta sno deras pengar då, de får ju skylla sig själva med sina idiotiska bjudningar
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 14:03   #32
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Då har de jävlarna börjat limitera mig, var inte säker förrän nu dock

Aja, det är bara fortsätta sno deras pengar då, de får ju skylla sig själva med sina idiotiska bjudningar
Vad giriga dom är spelbolagen Helt sjukt
Enda sett att tjäna tillslut är kanske är att göra en
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 14:11   #33
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Mmm, Paddy mfl. är snabba på att limitera. Pinnacle och 5dimes är mer reko att göra biz med. Hos Expekt får jag allt oftare spel som ska genomgå manuell granskning men jag har aldrig varit med om att det inte har gått igenom.

Ett tips är att du aldrig bettar det absoluta maxet, lägg dig nån tia under så undviker du radarn lite längre.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 14:27   #34
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
F.ö Machida vs Rampage och Penn vs Hughes är tva riktigt intressanta matcher, 4 gamla champs som möter varandra. Ser fram emot den här galan som satan, lär kunna bjuda pa en del underhallning. En hel del underhallande fighters sasom Brown, Sotiropolous, Lauzon, Karo Parisian () mfl.

F.ö, vad är det för jävla matchningar de har för Phil Davies. Tror aldrig man fatt mer än 1,15 pa honom. Kan de ge honom nagot annat än cans?
Många sevärda namn, absolut! Håller med om att det är dags att sluta gulla med Phil Davis, ge honom antingen nån med grymma nedtagningar eller nån med sjukt bra TD defense så det blir match. Men han kommer ju torska förr eller senare mot nån av dessa cans också, tror dock inte att Boetsch är den mannen.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 19:58   #35
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Sportingbet har släppt lite specialare

De har 1.95 på att Simpson vs. Munoz INTE går tiden ut, mycket nice! Jag skyfflar in keramiken nu eftersom Paddy var så snåla med limiten. Till 1.95 tycker jag det är ett 10u spel

Även 1.50 på att Harris vs. Falcao INTE går tiden ut, Paddy har sänkt till 1.44. Skickar in mer marker på denna också, 8u är den värd imo.

Senast redigerad av 1nce den 2010-11-16 klockan 20:38.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 20:05   #36
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kan nån vara vänlig och berätta hur jag räknar ut detta? Så att jag slipper registrera det som två spel i mitt spreadsheet, det är samma spel men oddsen och insatsen är olika.

1.5u till oddset 1.83
8.5u till oddset 1.95

Hur räknar jag ut vad oddset blir för de 10u jag har satsat?

Tack på förhand!
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 20:23   #37
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2010-11-21 Aaron Simpson - Mark Munoz (UFC)


Datum: 2010-11-21
Tid: 03:00
Sport: MMA
Land: USA
Liga: UFC
Match: Aaron Simpson - Mark Munoz

Spel: Gå tiden ut? NEJ
Insats: 10.00
Odds: 1.950
Bolag: Sportingbet

Motivering:
Jag rekade ju Simpson som vinnare tidigare så det finns en hel del info i den reken. Men jag ska ta upp lite faktorer som talar för att denna inte går tiden ut.

För det första besitter båda ordentlig KO-power. För Simpson hade det här spelet suttit 87.5% ggr på 8 matcher och Munoz 60% ggr på 10 matcher, även om statistiken också talar för mitt spel så är det inte den jag bygger min analys utifrån.

Då Simpson är en bättre striker tror jag han är nöjd med att hålla matchen stående, Munoz å andra sidan kanske vill ta ner Simpson då han kommer till korta i strikingen. Båda dessa alternativ funkar finfint för spelet, för om de står och fightas kommer nån med stor sannolikhet bli knockad och om Munoz skulle ta ner Simpson så kan han avsluta med sin grymma ground and pound.

1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 20:38   #38
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2010-11-21 Gerald Harris - Maiquel Falcao (UFC)


Datum: 2010-11-21
Tid: 02:00
Sport: MMA
Land: USA
Liga: UFC
Match: Gerald Harris - Maiquel Falcao

Spel: Gå tiden ut? NEJ
Insats: 8.00
Odds: 1.500
Bolag: Sportingbet

Motivering:
Inte stor chans att denna går tiden ut, båda är ruggigt intensiva och båda har KO-power, dessutom har Falcao ganska kass kondis och brukar tröttna efter första ronden. Harris har urstark brottning och han KO-slammade Dave Branch senast vilket inte är ofta man ser, han är ingen teknisk boxare men han har grym power. Falcao har ganska teknisk muay thai med mycket power i teknikerna. Det mesta talar för att spelet ska sitta, även statistiken:

Statistiken säger att spelet sitter 84% av ggr för Harris och 96% av ggr för Falcao som sällan ens går förbi första ronden.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 20:47   #39
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Omg! Lentz öppnade på 3.45@Bookmaker, nere på 2.70 nu. Fan att man inte hann ta den, scheisse
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 21:07   #40
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

1nce is on fire

Har du några tankar om Dennis Hallman vs Karo Parisyan stilmässigt så känns som ganska jämna båda bra grapplers, Hallman bättre brottning Karo bättre judo. Deras stående är inge vidare- Ett frågetecken är dock hur Karo's form är efter en så lång lay off.
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 21:25   #41
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av James-j Visa inlägg
1nce is on fire

Har du några tankar om Dennis Hallman vs Karo Parisyan stilmässigt så känns som ganska jämna båda bra grapplers, Hallman bättre brottning Karo bättre judo. Deras stående är inge vidare- Ett frågetecken är dock hur Karo's form är efter en så lång lay off.
Hähä, tror jag har blivit knäpp eller nåt som ser värde vart jag än tittar

Har inte kollat nåt på den matchupen, Karo har jag koll på men inte Hallman. Känslan säger att vi knappast får se en 100%:ig Karo på lördag. Säg till om du hittar nåt spelvärde

EDIT: oddsen uppe hos Pinnacle.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 21:32   #42
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

En snubbe på sbrforumet skriver att BJ vägde 171 lbs idag, that's mah boy!
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-17, 09:02   #43
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Kan nån vara vänlig och berätta hur jag räknar ut detta? Så att jag slipper registrera det som två spel i mitt spreadsheet, det är samma spel men oddsen och insatsen är olika.

1.5u till oddset 1.83
8.5u till oddset 1.95

Hur räknar jag ut vad oddset blir för de 10u jag har satsat?

Tack på förhand!
1,5*1,83=2,745
8,5*1,95=16,575

Summan=19,32

19,32/10=1,932

Ditt odds är saledes 1,932.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-17, 18:04   #44
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Funderar på att slänga in ett bet på Hughes faktiskt. Oddset på bet365 ligger på 2,5, vilket ligger på gränsen till spelvärt.

Ser man en 60/40 till Penn så ska oddset ligga på just 2,5, frågan är ju dock om det här är en 60/40match?

Det som får mig att tala för Hughes är uteslutande BJ Penn's mindset. Han visade ju mot Edgar att han knappast ville vinna. Helt felaktig träning och totalt värdelös gameplan, dessutom såg han jävligt mycket långsammare ut än vanligt. Plus att han går upp en viktklass, och vi vet alla att en av hans största nackdelar är hans fysik (egentligen konditionen), dock kan ingen ta ifrån honom att hans teknik är världsklass , och att han egentligen är en av världens bästa (om inte den bästa) lightweights.

Som jag ser matchen; Ser vi en motiverad BJ Penn som är väl förberedd så kan matchen bara gå åt ett håll. BJ kommer dominera Hughes. Ser vi å andra sidan en nonchalant Penn som inte brytt sig avsevärt så lär det bli svårare.

På ren instinkt känns det som om Hughes är hungrigare och psykiskt starkare än BJ som redan nu gett bortförklaringar till varför han skulle kunna förlora.

Rent EV+ vettefan om det här är ett vettigt bet, men jag kör lite på känsla och testar några units.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
1nce (+1), James-j (+1)
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-17, 22:00   #45
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Härligt inlägg Moffe, mer sånt, mera mera mera!

Det är ungefär så jag har värderat matchen redan från början när jag fick 2.01 på BJ, men du måste ha en viss marginal mot din värdering. Som jag såg det då och även ser det nu tills tillförlitlig info pekar på något annat tycker jag värdet på Hughes ligger kring ~2.60. Skulle jag vara dig skulle jag avvakta tills det kommer mer info eller t.o.m. till invägningen och sen vara snabb på avtryckaren om spelet fortfarande lockar. Nog om det...

1u på Fight Of The Night, Foster vs. Brown 9.00@Sportingbet.
Info finns reken på Brown.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-18, 10:46   #46
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Härligt inlägg Moffe, mer sånt, mera mera mera!

Det är ungefär så jag har värderat matchen redan från början när jag fick 2.01 på BJ, men du måste ha en viss marginal mot din värdering. Som jag såg det då och även ser det nu tills tillförlitlig info pekar på något annat tycker jag värdet på Hughes ligger kring ~2.60. Skulle jag vara dig skulle jag avvakta tills det kommer mer info eller t.o.m. till invägningen och sen vara snabb på avtryckaren om spelet fortfarande lockar. Nog om det...

1u på Fight Of The Night, Foster vs. Brown 9.00@Sportingbet.
Info finns reken på Brown.

Lutar helt klart at den, alternativt Penn vs Hughes (odds?). Tror knappast att Rampage vs Machida lär bli FOTN. Tror vi lär fa se en Machida som är mer elusive än innan, dansandes runt Rampage i 3 ronder för att knipa ett UD.

Davis vs Boetsch kan vi stryka direkt.

Simpson vs Munoz? Bada med brottarbakgrund och medioker stand up. Enda sättet den här skulle kunna bli nagot sant är ifall Munoz far ner SImpsson, öser gnp, SImpsson överlever och vänder matchen. Sannolikhet, nja inte speciellt hög iaf.

Sotiropoulous vs Lauzon: Den här har en del potential den ocksa, med tanke pa Grekens sjukt snygga markgame och skumma jävla rubberguard. SKulle väl vara ifall matchen blir en sjukt teknisk grapplingsmatch, men haller det för rätt osannolikt.

Harris vs Falcao: Som 1nce har rekat, och wikipedia talar sitt tydliga sprak ocksa sa lär den vara över för tidigt för FOTN.

Lentz vs Griffin: Vad är det för odds pa den? 100? Ingen gillar att se filten Tyson Griffin ligga pa sin motstandare i tre ronder utan att uträtta sa mycket.

Hallman vs Parisian: Har bara koll pa Parisian, men hans judonedtagningar är sjukt spektakulära. Överlater analyserandet till ngn med mer koll pa dessa herrar.

Kelly vs Obrian: Noll koll pa dessa.
Barboza vs Lullo: Samma sak här

Da har vi alltsa egentligen 3 kandidater:

Penn vs Hughes Odds?
Brown vs Foster 9 i odds
Sotiropolous vs Lauzon odds?


Spoiler:
Uteslutningsmetoden ftw



Edit: Sag att Griffin fatt FOTN 5 ggr. Hur fan har det gatt till? Sjukt trist fighter att kolla pa.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-18, 10:54   #47
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Apropa ingenting. 3 svarta pa maincardet, kan det ha nagot att göra med att galan halls i Detroit?

Dana White vet hur man far en arena fullsatt.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-18, 18:20   #48
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Som du säger Moffe, J-lau vs. G-sot är en het kandidat för FOTN också. Det kommer förmodligen vara en blandning av teknik, hjärta, sluggande(J-lau), stående, mark och det viktigaste av allt, att det blir förmodligen en lång match. Sportingbet har 6x på den (5dimes 4x, Paddy 5.5x).
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-18, 18:47   #49
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

BJ ser ut att vara i bra form, vägde 170 lbs för ett par dagar sen och ser hårdare ut än vanligt. Jag kommer förmodligen att rida ut stormen med mina units på BJ.

http://www.bjpenn.com/video/checking-my-weight-for-burt
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-18, 21:17   #50
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Funderar på att slänga in ett bet på Hughes faktiskt. Oddset på bet365 ligger på 2,5, vilket ligger på gränsen till spelvärt.

Ser man en 60/40 till Penn så ska oddset ligga på just 2,5, frågan är ju dock om det här är en 60/40match?

Det som får mig att tala för Hughes är uteslutande BJ Penn's mindset. Han visade ju mot Edgar att han knappast ville vinna. Helt felaktig träning och totalt värdelös gameplan, dessutom såg han jävligt mycket långsammare ut än vanligt. Plus att han går upp en viktklass, och vi vet alla att en av hans största nackdelar är hans fysik (egentligen konditionen), dock kan ingen ta ifrån honom att hans teknik är världsklass , och att han egentligen är en av världens bästa (om inte den bästa) lightweights.

Som jag ser matchen; Ser vi en motiverad BJ Penn som är väl förberedd så kan matchen bara gå åt ett håll. BJ kommer dominera Hughes. Ser vi å andra sidan en nonchalant Penn som inte brytt sig avsevärt så lär det bli svårare.

På ren instinkt känns det som om Hughes är hungrigare och psykiskt starkare än BJ som redan nu gett bortförklaringar till varför han skulle kunna förlora.

Rent EV+ vettefan om det här är ett vettigt bet, men jag kör lite på känsla och testar några units.
Jag håller med ser det också 60/40 frågan är som du ställer vilken BJ Penn får vi se, den lata omotiverade BJ eller den hungriga. Som jag ser så kommer bj vilja hålla matchen stående och då ligger bollen hos hughes. Ska Hughes då simma bland hajarna och testa sin boxning eller ska han använda sin boxning som decoy för nedtagning eller clinch.

Ett lite frågetecken angående BJ's kondition i matcherna mot Edgar även om det var 5 ronder så tycker jag att BJ såg trött ut i de senare ronderna. Vilket kan bli ett test ju längre matchen går mot Hughes då Hughes är grymt stark och kommer säkert grisa till ordenligt om han får ner BJ.
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-18, 21:27   #51
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Angående fotn sotn eller kootn så verkar det vara Dana eller matchmakern joe Silva som väljer. Valen känns lite partiska eller diplomatiska ibland förra galan i Tyskland var det 4 europeer som fick priset Ska vi gissa på ett par amerikaner denna gången i Detroit. Jag tycker att jag sett tendenser att dom har favorisera main cardet för bonusar förut men det kanske håller på att ändras efter ett par fiasko huvudetmatcher som varit sömnpiller.
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-18, 22:23   #52
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

1nce: fick du BJ till 2x så tycker jag definitivt du skall hålla på den. Är ju ett överodds så det bara smäller om det.

Satan, åker bort imorgon, så måste lägga alla betsen på morgonen.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-19, 08:36   #53
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Smäller in 4 units på Machida vs Rampage +2,5 ronder till 2,2. Tror som sagt att Machida inte är så sugen på att gå in i clinch med sluggern Jacksson

Hittade även Davis vs Boetsch +2,5 ronder till 2,3.

Låg 8 units och skräpade på Betssonkontot, så jag kastar in de.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-19, 09:23   #54
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

JJ! Dags att droppa spelen! Vad lirar du?
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-19, 14:48   #55
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

I valet i kvalet
Än så länge har jag:

Munoz vs simpson går ej tiden ut 5 units
J-lau vs G-sot går ej tiden ut 5 units
Machida vs rampage går över 2,5 ronder 3 units

Funderar även att spela på hughes och hallman men jag vill gärna se hur penn och kairo ser ut på invägningen. Fanns sjukt många spelalternativ hos 5 dimes nästan så man blir snurrig. Överväger även simpson by ko eller Munoz by ko och g-sot by ko
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-19, 16:35   #56
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Fundera även på att rygga på Brown vs Foster
Foster verkar vara en tuff jävel, stark men något uddlös inge vidare bjj eller teknik stående denna match ska Brown kunna ta hem
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-19, 21:15   #57
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av James-j Visa inlägg
Fundera även på att rygga på Brown vs Foster
Foster verkar vara en tuff jävel, stark men något uddlös inge vidare bjj eller teknik stående denna match ska Brown kunna ta hem
Skönt att höra att du också tror på Brown

En fråga, kör du 1-5u i ditt sheet? Bra att veta ifall man ska rygga.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-19, 22:18   #58
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Skönt att höra att du också tror på Brown

En fråga, kör du 1-5u i ditt sheet? Bra att veta ifall man ska rygga.
Yes körde högre förut men lätt att det dippar djupt när det dippar

Karo såg inte direkt rippad ut, riktigt rippad har han nog aldrig varit men jag går in med 3 units på Hallman 2.35 och hoppas att styrka och kondition blir en avgörande faktor.

Ryggar 1nce på Brown 3 units

Går in med 1 unit på Joe Lauzon vinner på KO till 13.0
Går in med 1 unit på George Sotiropoulos vinner på KO till 8.50

Hughes väntar jag med eftersom oddset verkar fortfarande stiga och är uppe i 2.60 nu, möjligt att det når 2.70 imorgon.
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-20, 10:40   #59
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag litar på ditt omdöme och ryggar Hallman 3u @2.27. Karo såg slapp ut, vette fan vad han har sysslat med, inte tränat hårt iaf...
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-20, 13:58   #60
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Gick in 3 units på Hughes och en parlay NCE

Till dig 1nce [ame]http://www.youtube.com/watch?v=SIjKkSVBHH4[/ame]
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-20, 14:41   #61
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ja, nu jävlar har du rört om i grytan JJ

Hehe
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-20, 15:51   #62
 
SeveralEights avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1
Sharp$: 72
Standard

BJ vs Hughes är lite svårbedömt tycker jag. Känns som att BJ har svårt att motivera sig efter Edgar matcherna.
Hughes däremot känns som att han går in för att vinna, han såg rippad och peppad ut på invägningen.
Tror precis som Moffe som säger att om BJ går in med fel mindset så komer Hughes helt klart ta hem segern.

Sen Machida - Rampage.

Tror att det kommer bli en bra match. Machida verkar ruggigt laddad och har en svår stil för Rampage.
Jackson ser dock fokuserad ut och tror han är sugen på att komma igen. Tror inte att matchen kommer gå till the judges, utan tror på knock i andra eller tredje från någon av hörnorna.
SeveralEight är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-20, 18:15   #63
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Ja, nu jävlar har du rört om i grytan JJ

Hehe
Förlåt 1nce jag kunde inte låta bli. Inatt så får vi se om the country boy can survive mot the prodigy gäller att inte somna bara.. BOL
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-20, 19:03   #64
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Nu ska jag försöka knoppa så man orkar upp sen.

BOOOOOOL
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-21, 06:11   #65
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tungt, tungt, just nu!!

Bara 3-7 inatt...

-13.83u

Nu blir pausen för det egna rekandet ett faktum tills jag hittar formen.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-21, 09:38   #66
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Tungt, tungt, just nu!!

Bara 3-7 inatt...

-13.83u

Nu blir pausen för det egna rekandet ett faktum tills jag hittar formen.
Känner din smärta hade en skitkväll jag oxå, missa min parlay med split dec i machida matchen

Du fick in både Penn och machida.
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-21, 12:19   #67
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av James-j Visa inlägg
Känner din smärta hade en skitkväll jag oxå, missa min parlay med split dec i machida matchen

Du fick in både Penn och machida.
Tack för Hallman, den räddade lite pengar iaf

Detta var tredje raka UFC-galan som jag backar och det har varit 8-13u per gång, måste bryta trenden på nåt sätt.

Hör att det är mycket kackel runt forumen om Rampages seger, de två första ronderna var jämna, 1:a var för svår att döma, kan ha gått endera vägen men 2:a tycker jag Rampage vann med knapp marginal. Att Rampage skulle vinna en decision över Machida trodde jag inte fanns på kartan. Har inte sett prelims ännu men Nik Lentz decisionseger verkar ha varit total BS...
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-21, 14:04   #68
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Det är jag som ska tacka för machida rampage 2,5 ronder. Bra nära att Brown drog ut foster på armbar, tyckte att han hade flera lägen att dra ut honom men foster var tuff men det var en bra rek bara otur att den inte gick in.

Ångrar lite att jag inte gick på G-sot by sub men men

Simpson vs Munoz trodde inte den fighten skulle gå över första ronden men det blev lite för mycket kramkalas och clinch.

Jag ska sluta fadea dig både rampage och penn vann. Det blir tre av tre möjliga gånger du har haft rätt
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-21, 14:24   #69
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vi blev iaf lite klokare på några punkter...

- Machidas haka ÄR game, for sure!! Slutsats: Shogun har brutal KO-power.
- BJ kan bli att räkna med i 170 lbs, det sägs att han ska möta Jon Fitch i UFC 127.
- Edson Barboza! Grym snubbe! En framtida contender i mina ögon.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-22, 08:56   #70
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Grym gala. Bästa UFC pa ett bra tag nu, dock gick det at helvete bettingmässigt. -10,2Units pa den här galan.

Mitt enda bett som satt var Machida vs Rampage +2,5 ronder.

Skärpning som gäller. Dängde in en del bets bara för bettandets skull och knapapst för värdet.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td