Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-04-09, 13:10   #286
 
Bud-Foxs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 37
Sharp$: 25
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
Stefan Glad är uthängd för länge sen, med personnummer, adress och mobilnummer. Någon som vill ha hans fulla kontaktuppgifter finns detta att hämta hos mig, då jag gjort en polisanmälan.
Skulle inte stefan glad och golfnbet kunna vara något för insider?
__________________
" Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy "
Bud-Fox är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-09, 13:14   #287
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 77
Sharp$: 141
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bud-Fox Visa inlägg
Skulle inte stefan glad och golfnbet kunna vara något för insider?
Haha det skulle vara nått!

Annars skulle ja gilla om självaste Sverker Olofsson tar tag i det hela, - Ska det vara så? svara på frågan, ska det vara så?
dbrasco är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-09, 14:05   #288
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 20
Sharp$: 24
Standard

Det är just bolag som www.be-a-bookie.com som förstör inom spelbranschen genom att se till att vem som helst kan starta upp ett oseriöst spelbolag och blåsa kunderna genom att erbjuda feta bonusar. De är ju indirekt ansvariga då de utfäst sin "licens" till Golfnbet och skött deras sida.
andy10 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-09, 14:11   #289
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 77
Sharp$: 141
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av andy10 Visa inlägg
Det är just bolag som www.be-a-bookie.com som förstör inom spelbranschen genom att se till att vem som helst kan starta upp ett oseriöst spelbolag och blåsa kunderna genom att erbjuda feta bonusar. De är ju indirekt ansvariga då de utfäst sin "licens" till Golfnbet och skött deras sida. Uppenbarligen kan vem som helst starta ett spelbolag vilken sekund som helt utan någon som helst granskning av be-a-bookie.
Ja jag håller med, hela deras affärsmodell bygger ju på att dom ska göra det enkelt för vilken glad amatör som helst kan starta sitt eget "betting-bolag".
Det är därför det är farligt att lira på små okända sajter, har alltid varit tveksam till dessa kufar och nu när GnB gjort som dom gjort antar jag att fler kommer tänka två-tre gånger innan man sätter in pengar på någon liknande sajt.
Jag är glad att jag aldrig satte min fot på GnB men lider verkligen med Er som gjorde de.
dbrasco är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-09, 14:39   #290
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 43
Sharp$: 70
Standard

Varför skjuta budbäraren? Personalen på G&B säger; hade inte STEFAN GLADH nallat i kassan, hade G&B klarat sig fint, trots vansinniga Bonusar och för stort utbud.. etc. Dessutom; spelbolag kan idag kalkylera sina risker i detalj. Man kan alltså rätta mun efter matsäcken ,vara försiktigt helt enkelt, ja, om man tänker betala sina kunder..........
rustibus46 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-09, 15:31   #291
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 20
Sharp$: 24
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rustibus46 Visa inlägg
Varför skjuta budbäraren? Personalen på G&B säger; hade inte STEFAN GLADH nallat i kassan, hade G&B klarat sig fint, trots vansinniga Bonusar och för stort utbud.. etc. Dessutom; spelbolag kan idag kalkylera sina risker i detalj. Man kan alltså rätta mun efter matsäcken ,vara försiktigt helt enkelt, ja, om man tänker betala sina kunder..........
Självklart är Stefan Gladh ytterst ansvarig för det som inträffat. Men hade inte bolag som be-a-bookie funnits hade inte heller vilken bedragare som helst kunnat starta ett spelbolag. Att driva ett spelbolag ska inte vara något jävla hobby-projekt där man äventyrar sina kunders pengar. Men jag antar att du själv har intresse i "be-a-bookie".
andy10 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-09, 15:49   #292
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 77
Sharp$: 141
Standard

En googling på Stefan Gladh visar att han inte ligger på latsidan när det gäller att starta företag av olika slag. (om det nu är samma Stefan)

http://www.good-weightloss.com/herbalife_se/
- Ner-i-vikt.se
- Ägare: Stefan Gladh
Historik: En av de absolut första Herbalife butikerna på nätet. Första beställningen gjordes redan 23:e Augusti 2003 kl 08:30. I denna verksamhet används även nerivikt.se.

http://vakanser.se/jobb/forsaljare+45/
2008-03-18 sökte bolaget SG Independent AB säljare. VD: Stefan Gladh

Uppenbarligen en kille med ideér, bra eller dåliga vet jag inte
dbrasco är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-09, 16:14   #293
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 43
Sharp$: 70
Standard

Nä, tyvärr. Hur kul är H&M o Dressman dvs de stora bolagen? Vad händer under filten där.? Grundproblemet är att bolagen jagar nya kunder med trumfa över varandra, dvs den ger den högsta bonusen. Finns för lite kunder och för många bolag
rustibus46 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-09, 17:25   #294
 
Bluetramps avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 85
Sharp$: 267
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bud-Fox Visa inlägg
Skulle inte stefan glad och golfnbet kunna vara något för insider?
Vet inte om Robban A i insider är rätt gubbe för detta.. Han själv blev ju uppdragen på över 20 millar, som han låna ut till en av de största travspelarna på 70-80 talet, Tore Ferdinand Petersson även kallad Solvalla Kungen.
Bluetramp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-09, 17:53   #295
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Coop Arena
Inlägg: 606
Sharp$: 663


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dbrasco Visa inlägg
Haha det skulle vara nått!

Annars skulle ja gilla om självaste Sverker Olofsson tar tag i det hela, - Ska det vara så? svara på frågan, ska det vara så?
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=oqcJ2jb-7Bc&feature=related"]YouTube- Killinggänget - Sverker[/ame]

Fangtastic är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-10, 17:39   #296
 
sodomyandlusts avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 139
Sharp$: 25
Standard

Polisen har också ringt upp mig och ställt frågor nu, får hoppas att de lägger ner lite tid på det här brottet och inte bara låter det rinna ut i sanden... Kan inte låta ett svin som den här killen få härja fritt utan konsekvenser. Rekommenderar alla här att anmäla brottet, tar bara 10 minuter av er tid och man kan göra det online, även om man inte får tillbaka pengarna så kan man väl hoppas att Stefan blir straffad på något sätt. Jag kan inget om juridik men det är väl ganska uppenbart att han är skyldig till ett brott och han är ju inte särskilt anonym av sig så man borde väl kunna få tag i honom hyfsat lätt?
sodomyandlust är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-11, 08:42   #297
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

"Vem fan driver ett bolag på affiliate nivå då?"

Alla bolag, utom dom riktigt stora driver sitt bolag i denna nivå, dvs är lite av affiliates då dom delar sina intäkter med leverantörer av olika system ( betalningslösningar, websidor, licens etc). Tex de flesta sajterna på Entraction nätverket gör det.
Detta är iofs en trygghet för oss som spelar där, pengarna garanteras av hela nätverket så går ett litet bolag i KK där har vi våra pengar i skyddade.
Däremot de som har en egen licens etc, där står vi så gott som maktlösa om de går i KK.
De som inte har en licens överhuvudtaget - ja vad säger man?

Anmäl Mr Gladh, det är det enda rätta då det är bara titta på hans verksamhet genom åren. Verkar vara en skojjare med alla sorters mlm bolag och snabba pengar som lockar.

Låt länsman ta in honom och sätta näringsförbud en gång för alla!
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-12, 11:57   #298
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 17
Sharp$: 0
Standard

Hmm, med tanke på att han lurat/bedragit Engelska myndigheter, sin bank, sina anställda, sina kunder mfl. är det kanske inte så konstigt att även Be-a-Bookie blivit lurade... För övrigt tror jag att när nu Frankrike och Danmark öppnar upp för spel, behöver ju dom som vill bli bookies ha service bolag som bab - annars måste dom ju ha massor med anställda som kostar pengar och medför att dom måste ha lägre odds för att kunna betala alla löner... så det är bra för oss om bolag som bab finns...
Pason är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-12, 12:01   #299
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Påminner igen:

Alltid bra att kolla upp sina bolag, detta var inte första gången som ett spelbolag gick i graven, under eller efter poker boomen så var det ett antal bolag som gick i kk och tyvärr hade inte många av dess bolag licens eller en bra försäkring och många lirare tappade STORA summor.

Personligen skulle jag inte räkna med att få några pengar av golfnbet i denna situation, men kryssar naturligtvis fingrarna för er.
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-12, 15:23   #300
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 28
Sharp$: 120
Standard

För oss som inte sysslat med polisanmälningar förut, har ni förslag på vad man bör ta med i en sådan mot GnB?
Svenssondy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td