Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-09-26, 16:48   #106
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Trolle Visa inlägg
Ni som har haft strul med Betfinal, kommer ni spela där i fortsättning eller hoppar ni över denna?
Tror inte ens att det kommer att finnas någon anledning att använda dem. Det har hänt var ett tecken på att det kommer att stramas åt ordentligt vad gäller bonusar från Betfinals sida
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-27, 08:46   #107
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 124
Sharp$: 1672
Standard

Fick ut mina pengar, men Betfinal drog av 3%. Oklart varför.

Edit: Dom skickar i Euro påstår dom nu. Tveksamt om det stämmer. Dom yrar även om att det kan vara en bankavgift (trots att det handlar om ett Skrilluttag). Pajasbolag.

Senast redigerad av thebandit den 2018-09-27 klockan 12:23.
thebandit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-27, 14:00   #108
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Den som ansvarar för bolagssamarbetena här på Sharps har nu fått svar från Betfinal.

Det är väl tyvärr inte mycket till hjälp men så här säger Betfinal kring allt detta:

"Beklager at det har tagit litte tid, var mykke for vårat fraud team seneste tiden da vi har blivit rammet av en stor grupp spelere. Kan seie at det er mange av dine spelere som er med der."

Vi frågar... Vad är ens Group player?

"Det betyder at dem speler i grupp tilsammans for å garantere en vinst. Utnytter oddsen og speler i mot hverandre."


I samma veva som vi började undersöka det hela så verkar dom ju öppnat upp en hel del av era konton och betalat ut pengar också. Hur man väljer att tolka svaren är såklart valfritt men detta är vad vi fick fram från bolaget i fråga.

Hoppas det löser sig för er alla.
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-27, 14:22   #109
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Saxat från mitt mail då jag ifrågasatte deras reklamutskick i dag

"Hej

Tack för att du tar dig tiden och ger feedback. Vi var tvugna att frysa några konton stämmer helt, många av dessa konton blev aktiverade igen.

Tyvärr är det så inom gambling att man blir målinriktad för grupper som tror att dem kan tjäna snabba pengar med att spela i grupp eller missbruka bonusar.
Vi hade mycket påtryck från dessa grupper under sommaren och var tvungna att stänga konton för att se den verkliga utspridningen av bedrägriet var som pågick. Som du förstår arbetar vi med att göra vår plats säker och följa alla dem regler vi måste göra som spelbolag.

Förstår om vi kanske har tappat förtroende för dig men om du har några andra synpunkter eller vad som helst. Bara släng iväg ett mejl.

Mvh
Johan"
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-27, 16:05   #110
 
Reg.datum: mar 2017
Inlägg: 201
Sharp$: 992
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Den som ansvarar för bolagssamarbetena här på Sharps har nu fått svar från Betfinal.

Det är väl tyvärr inte mycket till hjälp men så här säger Betfinal kring allt detta:

"Beklager at det har tagit litte tid, var mykke for vårat fraud team seneste tiden da vi har blivit rammet av en stor grupp spelere. Kan seie at det er mange av dine spelere som er med der."

Vi frågar... Vad är ens Group player?

"Det betyder at dem speler i grupp tilsammans for å garantere en vinst. Utnytter oddsen og speler i mot hverandre."


I samma veva som vi började undersöka det hela så verkar dom ju öppnat upp en hel del av era konton och betalat ut pengar också. Hur man väljer att tolka svaren är såklart valfritt men detta är vad vi fick fram från bolaget i fråga.

Hoppas det löser sig för er alla.
Hmm, ja någon "group player" är man ju inte i den bemärkelsen så som de verkar syfta på (typ att en spelar över 2.5 och en kompis spelar under 2.5). Däremot kan man ju tänka sig att många spelare har liknande spelmönster och spelar på exakt samma spel pga oddsmonkey och liknande verktyg. Men det i sig är ju inget som "garanterar vinst".

Än så länge verkar det ju inte vara så många som fått alla pengar konfiskerade, åtminstone inte så många som hänger här. Vi får väl se om det tar hus i hvete snart.
Robsessed är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-27, 16:35   #111
 
Anonyms avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 225
Sharp$: 28334
Standard

Har en aktiv bonus, hade ni vågat fortsätta omsätta den mtp det som hänt? Är en hel del omsättning kvar, menar då att täcka risken på någon börs. Kan ju bli det blir ännu mer pengar hos betfinal och då riskera att förlora mer. Är kluven hur jag ska göra..
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-27, 17:17   #112
 
Anonyms avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 225
Sharp$: 28334
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym Visa inlägg
Har en aktiv bonus, hade ni vågat fortsätta omsätta den mtp det som hänt? Är en hel del omsättning kvar, menar då att täcka risken på någon börs. Kan ju bli det blir ännu mer pengar hos betfinal och då riskera att förlora mer. Är kluven hur jag ska göra..
Jag hamnade i samma sits som du. Hade 14000 kvar att omsätta och 7400 på kontot varav bonusen endast utgjorde 1000 SEK.

Jag delade upp mitt saldo i 100-lappar för att minska variansen. La sedan 74 spel på X i ligor där de har hög utbetalning, dvs de större ligorna likt PL, Serie A, La Liga osv.

Slutade med att jag tog ut 8000 SEK, gick alltså + på detta. Dock får man ju även vara beredd på att backa någon tusenlapp. Är en nödlösning för att slippa riskera tradea med sina egna pengar.
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-28, 14:42   #113
 
Reg.datum: sep 2018
Inlägg: 8
Sharp$: 30
Standard

Har fortfarande 17k där och kontot fryst zzz
Thenizen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-28, 16:30   #114
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Jag har svårt att förstå hur folk ens tar bonusar på B- och C-bookies med villkor som i grunden innebär att femsiffriga belopp skall omsättas inom en begränsad tidsrymd för att cleara ynka 1k, speciellt när man i övrigt får vissa mer eller mindre fittiga regler rörande insatser och oddsgränser på köpet samt alltid löper risk för limitering innan omsättningskravet har uppnåtts.

Även bortsett från de uppenbara riskerna för värre problem så är timlönen ofta inget vidare. I de fall då endast typ 700kr återstår efter tradingförluster och åtskilliga timmar av huvudvärk är det ju närmast absurt.

Har knappt sympati för de som drabbas av bedrägligt beteende från bolagens sida då de gång på gång horar bonusar på marginella skitbolag, ofta med mer eller mindre stora problem som följd, även om det kanske löser sig efter att de fått tillhandahålla notariestämplade dokument. Personerna som håller på med detta självskadebeteende återkommer i flera olika trådar här.

Senast redigerad av Slurf den 2018-09-28 klockan 16:58.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-28, 17:32   #115
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 148
Sharp$: 1353
Standard

Knappast så jobbigt som du får det att låta som, och ingen hade väll gjort det om det inte lönade sig i längden. Du kan lika bra tjäna 1000kr på 2 minuters jobb. Trist om nu folk blir blåsta på mycket pengar, man ska nog försöka hålla saldot så lågt som möjligt på dem mindre bolagen oavsett, men sen hade väll betfinal ett helt okej rykte här på brädan så var ju något oväntat.
pepsimax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-28, 19:01   #116
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Jag har svårt att förstå hur folk ens tar bonusar på B- och C-bookies med villkor som i grunden innebär att femsiffriga belopp skall omsättas inom en begränsad tidsrymd för att cleara ynka 1k, speciellt när man i övrigt får vissa mer eller mindre fittiga regler rörande insatser och oddsgränser på köpet samt alltid löper risk för limitering innan omsättningskravet har uppnåtts.

Även bortsett från de uppenbara riskerna för värre problem så är timlönen ofta inget vidare. I de fall då endast typ 700kr återstår efter tradingförluster och åtskilliga timmar av huvudvärk är det ju närmast absurt.

Har knappt sympati för de som drabbas av bedrägligt beteende från bolagens sida då de gång på gång horar bonusar på marginella skitbolag, ofta med mer eller mindre stora problem som följd, även om det kanske löser sig efter att de fått tillhandahålla notariestämplade dokument. Personerna som håller på med detta självskadebeteende återkommer i flera olika trådar här.
Vad var syftet med inlägget? Ser inget annat än att håna de som fortfarande sitter med stora summor låsta. Ännu ett snorkigt överlägset inlägg signerat Slurf.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-28, 20:19   #117
 
Reg.datum: mar 2017
Inlägg: 201
Sharp$: 992
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Jag har svårt att förstå hur folk ens tar bonusar på B- och C-bookies med villkor som i grunden innebär att femsiffriga belopp skall omsättas inom en begränsad tidsrymd för att cleara ynka 1k, speciellt när man i övrigt får vissa mer eller mindre fittiga regler rörande insatser och oddsgränser på köpet samt alltid löper risk för limitering innan omsättningskravet har uppnåtts.

Även bortsett från de uppenbara riskerna för värre problem så är timlönen ofta inget vidare. I de fall då endast typ 700kr återstår efter tradingförluster och åtskilliga timmar av huvudvärk är det ju närmast absurt.

Har knappt sympati för de som drabbas av bedrägligt beteende från bolagens sida då de gång på gång horar bonusar på marginella skitbolag, ofta med mer eller mindre stora problem som följd, även om det kanske löser sig efter att de fått tillhandahålla notariestämplade dokument. Personerna som håller på med detta självskadebeteende återkommer i flera olika trådar här.
Jag är en av de som sitter fast med en stor summa där, men det är ju en risk jag varit medveten om. Jag tror nog att de flesta som "horar" systematiskt har en rätt bra uppfattning om vilka bonusar det finns värde i och inte.

Självklart har jag ju också kört vissa bonusar där timlönen varit tveksam, men jag kan säga att Betfinal inte varit en av dem. Tvärtom. Lätt över 500kr/h på den sajten och det värdet tar nog de flesta alla dagar i veckan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Slurf (+1)
Robsessed är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-29, 10:26   #118
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Vad var syftet med inlägget? Ser inget annat än att håna de som fortfarande sitter med stora summor låsta. Ännu ett snorkigt överlägset inlägg signerat Slurf.
Nja, det var ju främst en argumentation för att inte ta dessa taskiga bonusar. Även om vi inte bortser från det faktum att jag är närmast oförmögen att skriva trevliga inlägg så tycker jag inte att det var ett hån mot samtliga som drabbats i detta fall. Man ser vilka personer som återkommer i olika varningstrådar och inlägget var inte riktat mot precis alla som fått problem med just Betfinal. Det var mer ett frontalangrepp på bonushoreri på icke A-bookies i största allmänhet.

Det är även möjligt att jag felaktigt klumpar ihop Betfinal med vissa oseriösa skräpbolag. De som däremot horar ohmbet, olybet, betrally, betonaces, betlife och massor av andra bolag man knappt hört talas om innan de dyker upp i en varningstråd här är det ju svårt att känna sympati för.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-30, 21:43   #119
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 24
Sharp$: 409
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Nja, det var ju främst en argumentation för att inte ta dessa taskiga bonusar. Även om vi inte bortser från det faktum att jag är närmast oförmögen att skriva trevliga inlägg så tycker jag inte att det var ett hån mot samtliga som drabbats i detta fall. Man ser vilka personer som återkommer i olika varningstrådar och inlägget var inte riktat mot precis alla som fått problem med just Betfinal. Det var mer ett frontalangrepp på bonushoreri på icke A-bookies i största allmänhet.

Det är även möjligt att jag felaktigt klumpar ihop Betfinal med vissa oseriösa skräpbolag. De som däremot horar ohmbet, olybet, betrally, betonaces, betlife och massor av andra bolag man knappt hört talas om innan de dyker upp i en varningstråd här är det ju svårt att känna sympati för.
Ohmbet har bra support och snabba uttag. Förstår inte vad du försöker tillföra den här tråden eller forumet för den delen.
lejonkung är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-01, 08:39   #120
 
Reg.datum: sep 2018
Inlägg: 28
Sharp$: 58
Standard

Betfinal var inte glada på mig att jag har skrivit till dom på offentligt forum. Dom skriver att dom kan göra nya åtgärder mot mig.
Kan jag råka illa ut? Typ bli stämd eller få böta?
Perlann är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td