Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-12-12, 07:42   #316
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Hade inga problem med mitt uttag, behandlades som vanligt och pengarna är framme nu.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-12, 19:55   #317
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Pinnacle stänger all svenska spel med början 31:a december. Helt otroligt.. Slutet för seriösa spelare?
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-12, 20:00   #318
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 80
Sharp$: 1310
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maddmax Visa inlägg
Pinnacle stänger all svenska spel med början 31:a december. Helt otroligt.. Slutet för seriösa spelare?
Sportmarket kommer ju köra vidare och acceptera svenska spelare
lottolars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-09, 10:08   #319
 
Reg.datum: sep 2014
Inlägg: 25
Sharp$: 213
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lottolars Visa inlägg
Sportmarket kommer ju köra vidare och acceptera svenska spelare
Den informationen är en månad gammal och så vitt jag vet, har SM stängt butiken för svenska kunder. Eller har jag missat ngt?

Några nyheter kring Pinnys licens?
Casstel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-11, 05:44   #320
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Mitt SM-konto funkar fortfarande. Däremot har de inget svenskt konto längre så man måste köra SEK -> EUR -> SEK när man sätter in. Mindre bra.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-11, 07:40   #321
 
Reg.datum: sep 2014
Inlägg: 25
Sharp$: 213
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Mitt SM-konto funkar fortfarande. Däremot har de inget svenskt konto längre så man måste köra SEK -> EUR -> SEK när man sätter in. Mindre bra.
Jag hittade denna release. Vi kan alltså använda Pinny, SBO, Matchbook etc genom SM, så länge vi betalar vinstskatt på eventuella vinster hos dessa bookies som inte har svensk licens:

"There will be new regulation coming into place in Sweden from 2019-01-01 where you need a gaming license to operate and advertise gaming in Sweden. As with most jurisdictions our type of business as a bet-broker (betting intermediate) cannot get a license, but we may still be considered offering gaming products.

The new legislation, as we understand it, is not prohibiting Swedish players to place bets with unlicensed operators and not forbidding operators to accept Swedish customers from other jurisdictions. Instead the take on it is that if a player places bets with a company not holding a Swedish gaming license, he will be subject to tax on winnings on a yearly basis (if there is a net win).

While we will remove SEK and not target Sweden specifically, we will continue to allow Swedish customers to use our service. Any tax issues will be a matter for each player to declare. We do not give out information to any foreign authorities unless ordered to do so from a legal body or court in Malta. Customers that wishes to receive a yearly report confirming any winnings/losses through Sportmarket are welcome to contact our customer support. "
Casstel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-11, 07:49   #322
 
Reg.datum: sep 2014
Inlägg: 25
Sharp$: 213
Standard

Och om jag inte har fel, ligger vinstskatten på 21%?

Vidare påstår SM att man kan få ett utdrag med eventuella vinster/förluster.

Senast redigerad av Casstel den 2019-01-11 klockan 07:58.
Casstel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-11, 09:23   #323
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Casstel Visa inlägg
Jag hittade denna release. Vi kan alltså använda Pinny, SBO, Matchbook etc genom SM, så länge vi betalar vinstskatt på eventuella vinster hos dessa bookies som inte har svensk licens:

"There will be new regulation coming into place in Sweden from 2019-01-01 where you need a gaming license to operate and advertise gaming in Sweden. As with most jurisdictions our type of business as a bet-broker (betting intermediate) cannot get a license, but we may still be considered offering gaming products.

The new legislation, as we understand it, is not prohibiting Swedish players to place bets with unlicensed operators and not forbidding operators to accept Swedish customers from other jurisdictions. Instead the take on it is that if a player places bets with a company not holding a Swedish gaming license, he will be subject to tax on winnings on a yearly basis (if there is a net win).

While we will remove SEK and not target Sweden specifically, we will continue to allow Swedish customers to use our service. Any tax issues will be a matter for each player to declare. We do not give out information to any foreign authorities unless ordered to do so from a legal body or court in Malta. Customers that wishes to receive a yearly report confirming any winnings/losses through Sportmarket are welcome to contact our customer support. "
Intressant hur det tolkas om att spel läggs hos SM via Betfair som har licens. Om SM kan speca utdraget eller om allt som hamnar under paraplyt ska beskattas.
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-11, 10:39   #324
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 104
Sharp$: 590
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicksson Visa inlägg
Intressant hur det tolkas om att spel läggs hos SM via Betfair som har licens. Om SM kan speca utdraget eller om allt som hamnar under paraplyt ska beskattas.
Självklart ska det beskattas, annars blir alternativet att det blir otillåtet att spela hos dem. Om vi fortfarande vill ha chansen att spela genom bolag som SM så är detta frågor som vi ej ska ställa. Annars har vi snart ett förbud utfärdat.
Stooges är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-11, 10:48   #325
 
Reg.datum: sep 2014
Inlägg: 25
Sharp$: 213
Standard

Jag fick svar från deras support (blixtsnabbt!):

Hello XXX,

Thank you for your email.
Not a single bookmaker we cooperate with is licensed in Sweden (Betfair has .se domain, Pinnacle's account we are using are licensed in Asia, SBO is licensed on IOM... etc etc). So breakdown per bookmaker wouldn't have too much sense in that perspective.

We would always be able to provide total for the requested period you would want in order for you to apply that amount for taxation back in Sweden.

Hopefully this would help your case.

If you happen to have any additional questions, don't hesitate to contact us.



Kind Regards,

Viktor
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Nicksson (+100)
Casstel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-11, 10:48   #326
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stooges Visa inlägg
Självklart ska det beskattas, annars blir alternativet att det blir otillåtet att spela hos dem. Om vi fortfarande vill ha chansen att spela genom bolag som SM så är detta frågor som vi ej ska ställa. Annars har vi snart ett förbud utfärdat.
Frågan var hypotetisk och inget jag hade för avsikt att be Sportmarket att göra på ett eventuellt utdrag.

Senast redigerad av Nicksson den 2019-01-11 klockan 10:50.
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-11, 10:49   #327
 
Reg.datum: sep 2014
Inlägg: 25
Sharp$: 213
Standard

Så, om vi ska lira genom SM, får nog hela vinsten beskattas, men vad skulle en sådan rapport spela för roll? Man beskattar ju ändå bara det man tar ut?
Casstel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-11, 11:36   #328
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 104
Sharp$: 590
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicksson Visa inlägg
Frågan var hypotetisk och inget jag hade för avsikt att be Sportmarket att göra på ett eventuellt utdrag.
Jo förstår nästan det. Bara påpekar att nog bäst att vara försiktig
Stooges är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-11, 11:46   #329
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stooges Visa inlägg
Jo förstår nästan det. Bara påpekar att nog bäst att vara försiktig

Största försiktighet råder självklart. .SE-domänen tar udden ur dem eventuella frågetecken som fanns i den frågan.
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-12, 23:29   #330
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

I en annan tråd skrev ngn att spelvinster från bolag utan licens är skattefria sålänge bolaget finns inom EU och ej riktar sig till svenska spelare. Det stämmer väl in på sportmarket?
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td