Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-05-29, 22:31   #151
 
messijahs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö baby
Inlägg: 350
Sharp$: 825

**Five in the sky, six mus
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av messijah Visa inlägg
Att vara äcklad...

Här står jag och tittar på mitt himmelsblå lag i ett fint derby. Jag har kort och känner nästintill alla i min närhet då alla ju har samma platser varje match.

Till detta derby har en av de nya lånat ut sina kort till någon (som visade sig vara retarded). I alla fall, ca 40 minuter in i matchen, när Malmö leder med 1-0 ställer sig denna idiot upp och säger till en inbiten malmöit framför honom att han ska vara tystare då han är här för att se HIF. Idioten sitter mitt ibland folk som har haft kort i 20+ år för att se på MFF.

Jag säger inget eftersom jag kände mig sugen på honom (och av erfarenhet vet jag att jag då ska vara tyst).

Kalle, kan vi kalla honom, som satt framför idioten, BAD OM URSÄKT och sa att han var bara glad att hans lag hade gjort mål. Där började jag snea. Denna kille är alltså ~55 år och är här för att se sitt lag kämpa i ett derby, ett lag han följt så länge jag kan komma ihåg. Vi som satt tillsammans på gamla stadion hade ju förköpsrätt till platserna på nya så man sitter någorlunda tätt på nya med.

Jag släpper det och matchen fortskrider. Alla hejar på sitt lag och är glada. Idioten kan dock inte släppa att någon kan hålla på något annat än hans lag så han sitter (med mitt goda minne) och knäar "Kalle" i ryggen hela tiden. Även då är jag tyst då jag sitter med äldre vänner som suttit med min far när jag var liten och följde med på matcherna. Nu är jag ju uppvuxen med dels svensk supporterkultur, dels amerikans supporterkultur (och där är ju som ni vet lite skillnad). Jag har ärvt mina plattor och det finns en viss uppförandekodex bland dessa platser.

När så HIF gör mål ställer sig detta fån upp och häller en öl rakt på "Kalle" som chockad försätter sig i ett försvarslöst tillstånd och bara hukar sig.

Där fick jag nog och steg ner en plats, tar tag i killen och sa att jag vill prata med honom utanför platserna. Han gjorde motstånd men jag höll hårt i honom och "drog" honom i jackan upp från sittplatserna och mot toaletterna. Då flera av mina vänner sett vad som hänt följde med upp blev det mer tyst i vår närhet än om jag själv stått och dragit i honom och det hela slutar med att jag visar honom vägen ut från vår fina arena med ett par väl valda ord vad som händer om han sätter sig på samma plats igen. Inget stryk utdelades och jag känner att jag höll igen något så kolossalt mycket av respekt för de som såg detta spektakel. Hade jag släppt allt hade jag misshandlat honom ordentligt då han förtjänade det.

Gjorde jag fel här som la mig i? Är det ok att uppföra sig såhär på en match? Jag är förskonad från detta beteende då jag alltid har samma ansikten runt mig på alla Malmös matcher.

/Messijah
Fler synpunkter efterlyses här då Eek a Mouse kan förtrolla en och jag vilseledde er.
Är jag ett svin som sabbar för en HIF-supporter eller gör jag the right thing som räddar en MFF-supporters? Jag har en något snedvriden känslomässig view då jag är väldigt våldsbenägen av mig men höll här tillbaka här.

Jag känner bara att man inte bör uppföra sig som denna snubben gjorde, oavsett lag rivalitet and so on, även om han kände sig trygg bland " de gamla".
messijah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-29, 22:36   #152
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 2 553
Sharp$: 5262
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av messijah Visa inlägg
Neeeej, här är den absolut bästa. En skruvad värld kräver en skruvad människa.

http://www.youtube.com/watch?v=-9Qe0W2BEEM
skruvad? kan man säga
men bra? näää

http://www.youtube.com/watch?v=J-r8H_ZYkEY (med lyrics)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
messijah (+10)
cochise är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-29, 22:37   #153
 
messijahs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö baby
Inlägg: 350
Sharp$: 825

**Five in the sky, six mus
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Ska vara denna om vi snackar eek a mouse
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0

Min svenska favorit. Vet den är mainstream och alla som inte är inne i nån del av kulturen lyssnar på den men trevlig oavsett

http://www.youtube.com/watch?v=Ui4yQrarGZI
Ivan känner jag så om jag ska spela upp hans låtar blir han uttråkad...

(han vet ändå inte vem jag är som skriver här även om jag känt honom sen han bodde i Hörby).

Vet ni förresten hur han fick så mycket publicitet för sitt album du linkade till? Genom att skicka hasch till sveriges reportrar (med brev). De blev eld och lågor...
messijah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-29, 22:38   #154
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av messijah Visa inlägg
Ivan känner jag så om jag ska spela upp hans låtar blir han uttråkad...

(han vet ändå inte vem jag är som skriver här även om jag känt honom sen han bodde i Hörby).

Vet ni förresten hur han fick så mycket publicitet för sitt album du linkade till? Genom att skicka hasch till sveriges reportrar (med brev). De blev eld och lågor...
Trodde att det bara var till DN? Men skitsamma de puffade nog på en del, nåt måste alla journalister göra medan de gömmer sig i sina fina vita förorter.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
messijah (+20)
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-29, 22:49   #155
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 2 553
Sharp$: 5262
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av messijah Visa inlägg
Ivan känner jag så om jag ska spela upp hans låtar blir han uttråkad...

(han vet ändå inte vem jag är som skriver här även om jag känt honom sen han bodde i Hörby).

Vet ni förresten hur han fick så mycket publicitet för sitt album du linkade till? Genom att skicka hasch till sveriges reportrar (med brev). De blev eld och lågor...
vadå?...musik?....jag tittade bara på dom vackra bilderna
cochise är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-29, 22:53   #156
 
messijahs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö baby
Inlägg: 350
Sharp$: 825

**Five in the sky, six mus
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Trodde att det bara var till DN? Men skitsamma de puffade nog på en del, nåt måste alla journalister göra medan de gömmer sig i sina fina vita förorter.
Om inte annat så fick det dom till att skriva om honom. Nu kan jag inte skriva mer för han känner inte alltför många som spelar på sporter for a living och håller på mff. Ja, mannen, gör det något? Du sa det själv i en intervju så det är inte så att jag släpper en bomb!?!

Hahaha, det är helt sjukt at du läser det när jag skrivit det, det blir rundgång typ!

VA?

Nej?

Va?

http://www.youtube.com/watch?v=ej_IPOfy69c


Fan, nu kom jag OT, jag är fortfarande intresserad över mitt agerande på dagens derby då jag inte är van vid att hålla tillbaka då jag inte bryr mig det minsta vad motparten tycker. Men nu känner jag att jag gjorde något någorlunda sansat och undrar om det var en respektabel reaktion? Hur ska man reagera när någon bajsar på en "äldre" person som sitter och hejar på sitt lag och får en öl hälld över sig?

Senast redigerad av messijah den 2013-05-29 klockan 22:55. Anledning: blev ju fel låt...
messijah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-29, 23:00   #157
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Även fast jag skrev innan så måste jag säga igen att du gjorde helt rätt. Fan till och med de värsta moral och batik kärringarna hade gett dig credd för det. Du verkar ha ett fint civilkurage. Enda som ska skämmas är ölhällaren och han som gav sin biljett till han.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
cochise (+5), messijah (+5)

Senast redigerad av kusagwa den 2013-05-29 klockan 23:01.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-29, 23:31   #158
 
messijahs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö baby
Inlägg: 350
Sharp$: 825

**Five in the sky, six mus
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Ok, nu har min kompis kommit över. Jag dricker en white russian och har tagit två thailänska blåa. Nu ska vi snart se på baseball och min vrede är nästintill återställd. Jag var precis ute och rökte, jag är varm i kroppen och det känns lungt och lovande.

Braves, Cards och Rockies...deliver

http://www.youtube.com/watch?v=gvkkYS62194

sov gott mina vänner
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fxstc98 (+10), Rojiblanco (+5)
messijah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-29, 23:51   #159
 
Pejssons avatar
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 394
Sharp$: 2814
Standard

För att vara en våldsbenägen person som du själv säger får jag säga att du hanterade situationen jäkligt bra och det skall du ha en eloge för, läktarvåld har dom flesta fått nog av!
Sen kan man ju undra va fan pappskallen hade i fel klack att göra även om det är mest äldre som sitter där, hade drickat dessutom hamnat i skallen på nån gammal exhuligan kunde han ju snetänt och gett han en rejäl dagsedel.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+1), messijah (+20)
Pejsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-30, 00:15   #160
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Kan tänka mig ABs, Expressens med flera rubrik om du hade slagit han och efter att de hade luskat fram mer info om dig, de hade nog slagit på stora trumman.

Drogpåverkad MFF huligan med drog och spelproblem misshandlade oskyldig åskådare brutalt
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
messijah (+20)
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-30, 01:00   #161
 
fxstc98s avatar
 
Reg.datum: dec 2011
Ort: Pga jobb, lite här och där
Inlägg: 379
Sharp$: 3168


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Kan tänka mig ABs, Expressens med flera rubrik om du hade slagit han och efter att de hade luskat fram mer info om dig, de hade nog slagit på stora trumman.

Drogpåverkad MFF huligan med drog och spelproblem misshandlade oskyldig åskådare brutalt

Kan man annat än älska de här forumet??

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
messijah (+20)
fxstc98 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-30, 12:14   #162
 
Rojiblancos avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Knivsöder
Inlägg: 514
Sharp$: 1005

Hoppas att du har lämnat
Stats: 173 - 153 - 18
ROI: 101.86%
Vinstprocent: 53.07%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av messijah Visa inlägg
Ok, nu har min kompis kommit över. Jag dricker en white russian och har tagit två thailänska blåa. Nu ska vi snart se på baseball och min vrede är nästintill återställd. Jag var precis ute och rökte, jag är varm i kroppen och det känns lungt och lovande.

Braves, Cards och Rockies...deliver

http://www.youtube.com/watch?v=gvkkYS62194

sov gott mina vänner

Hahaha vilken flummig video, påminner mig om en tripp jag hade en gång då jag hoppade runt på en förfrusen sjö och aldrig kom i land..

Men när vi ändå är inne på reggae svängen så måste jag också kladda ner din spelbok och med en riktigt gammal roots dänga uppskruvad med tarrus och "the orginator" U roy som ska ses i sommar, synd bara att dem åkte till olika festivaler i Sverige så blir till att jobba på dubbla fronter...


http://www.youtube.com/watch?v=i8VgRKiVdYA
__________________
Vin är för dom som tror...
Öl är för oss som vet!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
messijah (+30)
Rojiblanco är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-30, 15:26   #163
 
messijahs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö baby
Inlägg: 350
Sharp$: 825

**Five in the sky, six mus
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rojiblanco Visa inlägg
Hahaha vilken flummig video, påminner mig om en tripp jag hade en gång då jag hoppade runt på en förfrusen sjö och aldrig kom i land..

Men när vi ändå är inne på reggae svängen så måste jag också kladda ner din spelbok och med en riktigt gammal roots dänga uppskruvad med tarrus och "the orginator" U roy som ska ses i sommar, synd bara att dem åkte till olika festivaler i Sverige så blir till att jobba på dubbla fronter...


http://www.youtube.com/watch?v=i8VgRKiVdYA
Älskar U roy

Spelen gick inte alla som jag tänkt, vilket jag upptäckte när min sambo väckte mig i morse. Jag såg inget av matcherna och min kompis hade gått efter ett tag.

Nya tag idag, ska kolla lite mer saker sen lägger jag upp dem.

Men först, GRÄSKLIPPNING
messijah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-30, 15:55   #164
 
messijahs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö baby
Inlägg: 350
Sharp$: 825

**Five in the sky, six mus
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Rockies -1 3u
messijah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-30, 17:07   #165
 
messijahs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö baby
Inlägg: 350
Sharp$: 825

**Five in the sky, six mus
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Jag grillar en gris!! Fan vad manlig jag känner mig! Öl, en gris på ställning och en massa vuxensnack runt grillningen. Jag, som i sinnet är väldigt fördärvad och inte alls relaterar till mina peers i samma ålder som arbetar som advokater, lagerarbetare, biträden och what not är så jävla vuxna och mitt idet står Messijah och äger dem alla med en grillad gris och en väldigt barnslig syn på livet. Jag äger grisen och claimar därför cirkulationen av den; detta verkar vara väldigt svårt för övriga att förstå då alla ska på och pilla på pinnen. Jag är "någotsåndär likgiltigställd" från gårdagen men har reaktionerna kvar och vaktar min position. Va fan vill ni? Det är min gris och jag har bjudit in er ( en sen lördagskväll när jag tyckte ni var bra grannar).

Min bästa vän bor på Lindängen ochhade med sig lite vänner som jag direkt berättade vägen tillbaka till just Lindängen. Var fan ska detta hamna? Jag vill äta min gris och jag vill bli bjuden på snaps in return.
messijah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td