Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-07-23, 22:49   #391
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

+1.2 units idag och "gröna" siffror för femte dagen utav sex - små summor men hellre det än minus...

/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-23, 23:42   #392
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Bra jobbat!

Jag undrar lite om du inte tycker att oddsvärderingen på Lord Capar/Nemo är lite väl optimistisk. Själv tycker jag egentligen att 1,95 var marginellt som bäst men 1,65 kan du väl ändå inte stå fast vid att det var överodds? Jag antar att du la hård vikt vid "form slår klass" men med tanke på Nemos insatser i guldloppen så kan man knappast kalla honom formlös. Fint lopp han fick för övrigt, var skyldig att ta andraplatsen efter den resan för att få godkänt tycker jag.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-23, 23:58   #393
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Bra jobbat!

Jag undrar lite om du inte tycker att oddsvärderingen på Lord Capar/Nemo är lite väl optimistisk. Själv tycker jag egentligen att 1,95 var marginellt som bäst men 1,65 kan du väl ändå inte stå fast vid att det var överodds? Jag antar att du la hård vikt vid "form slår klass" men med tanke på Nemos insatser i guldloppen så kan man knappast kalla honom formlös. Fint lopp han fick för övrigt, var skyldig att ta andraplatsen efter den resan för att få godkänt tycker jag.

Tackar!


Enig, i efterhand! Det jag lade den största vikten på var att Lord Capar skulle blåsa till spets och släppa! Att Monser Drive nu felade gjorde att Örjan fick ta upp lite och hamnade i maskin...

Vem fan hade trott att Gidde TH skulle sitta i spets efter ett par hundra körda? Inte jag, i all fall! När sedan GH Nemo kunde smita ner invändigt före Lorden så blev ju allt fel! Sedan körde ju Jörgen (ett djävla as enligt mig) snävt och skulle aldrig fått fritt spurtutrymme över upploppet - han störde ju Laughing Stock grovt, när han tog sig ut och klippte benen på denne... Fy, fan vad han vinglar och far med hästkraken...

Sedan Låg Lord Capar på alldeles för hårt i ryggar, men var mer än lovligt blek ändå! Kanske satt senaste loppet i kroppen på honom?!

Men, ändå - en Lord Capar i ledningen och släpp och Jörgen i fjärde ytter som det normalt blir så tycker jag inte att min värdering var helt åt helvete - men med facit i hand, så kanske...

/Badass

Senast redigerad av Badass den 2011-07-24 klockan 00:00.
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-24, 00:04   #394
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Bra jobbat!

Jag undrar lite om du inte tycker att oddsvärderingen på Lord Capar/Nemo är lite väl optimistisk. Själv tycker jag egentligen att 1,95 var marginellt som bäst men 1,65 kan du väl ändå inte stå fast vid att det var överodds? Jag antar att du la hård vikt vid "form slår klass" men med tanke på Nemos insatser i guldloppen så kan man knappast kalla honom formlös. Fint lopp han fick för övrigt, var skyldig att ta andraplatsen efter den resan för att få godkänt tycker jag.

Läste fel, sorry!

Nej, självklart är inte 1.65 ett överodds - det var 1.95 som var det - det var det jag spelade till! 1.65 ansåg jag vara det minimiodds som man kan spela till - det skriver jag oftast: "spelbart ned till runt".

/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-24, 00:07   #395
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2212
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
Läste fel, sorry!

Nej, självklart är inte 1.65 ett överodds - det var 1.95 som var det - det var det jag spelade till! 1.65 ansåg jag vara det minimiodds som man kan spela till - det skriver jag oftast: "spelbart ned till runt".

/Badass
Varför ska man spela till 1.65 när det inte är ett överodds?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-24, 00:21   #396
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Varför ska man spela till 1.65 när det inte är ett överodds?
Överoddset är som högst vid 1.95 och sedan så avtar det ned till 1.65, vilket jag anser vara det lägsta oddset värt att spela till, i detta specifika fall! Jag skriver oftast också att det lägre oddset är värt att spela "ned till runt"!

Att detta inte är en exakt vetenskap borde väl de flesta som läser på detta forum veta, eller hur?

/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-24, 00:30   #397
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2212
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
Överoddset är som högst vid 1.95 och sedan så avtar det ned till 1.65, vilket jag anser vara det lägsta oddset värt att spela till, i detta specifika fall! Jag skriver oftast också att det lägre oddset är värt att spela "ned till runt"!

Att detta inte är en exakt vetenskap borde väl de flesta som läser på detta forum veta, eller hur?

/Badass
Det är värt att spela till 1.65 men samtidigt är det inget överodds.

Jag får det inte att gå ihop..
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-24, 00:57   #398
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Det är värt att spela till 1.65 men samtidigt är det inget överodds.

Jag får det inte att gå ihop..

Om du inte får detta att gå ihop, så vet jag inte vad jag skall säga till dig!

Till vilken siffra skall jag, enligt dig, sätta för att det skall vara ett "överodds"? Allt ned till 1.65, i detta fall, är ett spel värt att spela till - ergo, ett överodds!

Vad är det du är ute efter? Du måste ju förstå att jag inte kan, i detta fall, sätta det högsta överoddset till 1.95 men sedan inte sätta ett minsta "överodds"! I detta fall anser jag att 1.65 är det minsta "överoddset" du kan spela till! Detta är en "service"!

Jag skulle kunna göra det enkelt för mig själv genom att göra som de allra flesta och det är att INTE alls skriva ut det nedersta värdet för ett "överodds" - men jag anser detta har ett syfte/värde det med...

Vidare; var har jag skrivit att det, i detta specifika fall, inte är värt att spela till 1.65, för att det INTE skulle vara ett "överodds"? Det finns inte...

Det jag aviserar i mina rekar/picks är just att spelvärdet finns mellan två numeriska variabler, i detta fall, i fallande skala, mellan 1.95 ned till 1.65! Allt under 1.65 är inte värt att spela till... Under 1.65, i detta specifika fall, är det inte värt att spela!

Jag hoppas därtill, att ingen följer mina picks/rekar, utan att själv analysera i alla fall en liten del utav grovjobbet jag gjort, nämligen det att ha hittat ett "överodds" - allt enligt mina parametrar, så klart! Det är därför jag oftast skriver "ned till runt". Allt för att läsaren själv skall få avgöra om de sista tiondelarna sitter där de skall!

Lite får man faktiskt tänka själv - hur svårt kan det vara?

/Badass
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+5)

Senast redigerad av Badass den 2011-07-24 klockan 02:10.
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-24, 01:54   #399
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Lystra, lystra!!!

Någonting måste vara fel! Unibet erbjuder Canaka B.F, platsspel (fast) till 2.70! Vad är deras hållhake?

Jag har inte hittat någon då jag snabbkollade deras regler...

/Badass
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
smak (+10)
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-24, 06:08   #400
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
Lystra, lystra!!!

Någonting måste vara fel! Unibet erbjuder Canaka B.F, platsspel (fast) till 2.70! Vad är deras hållhake?

Jag har inte hittat någon då jag snabbkollade deras regler...

/Badass
Har inte de rörligt odds beroende på omsättningen? Dvs när det blir mer likviditet i marknaden så kommer oddset att sjunka om fler väljer att spela på Canaka.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-24, 07:18   #401
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2212
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
Om du inte får detta att gå ihop, så vet jag inte vad jag skall säga till dig!

Vidare; var har jag skrivit att det, i detta specifika fall, inte är värt att spela till 1.65, för att det INTE skulle vara ett "överodds"? Det finns inte...

/Badass
Här. https://www.sharps.se/forums/131832-post394.html
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-24, 09:02   #402
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 301
Sharp$: 2658
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Har inte de rörligt odds beroende på omsättningen? Dvs när det blir mer likviditet i marknaden så kommer oddset att sjunka om fler väljer att spela på Canaka.

I vanliga fall har Unibet rörliga odds men till stora lopp så kör dom även alltid fasta, ta en titt under fliken "trav" så hittar du Stochampionatet med fasta odds. Detta skrevs det om redan för några dagar sedan och då högg jag de
kingofding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-24, 09:26   #403
 
Reg.datum: jun 2011
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 321
Sharp$: 2397
Standard

Tror att Tamla Celeber vinner idag,även fast Örjan hade huvudet under armen igår.
lelle_16 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-24, 11:27   #404
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Det blev en lång diskussion av det här, inte meningen. Åter till den ursprungliga diskussionen om oddsvärderingen. Det där jag sa om att jag inte tyckte 1,65 kunde vara nära ett överodds gällde ju såklart utan facit i hand, man kan ju inte räkna på något annat vis även om man nu har facit. Men alla gör sina egna värderingar och viktar olika faktorer på sitt eget sätt.

För den vidare oddsdiskussionen så kan vi kan väl också komma överens om att det är en ganska flytande och svår gräns att sätta. Oftast när jag kikar på oddslistorna så ser jag ett odds som sticker ut och sen börjar jag fundera på hur bra det är. Jag brukar försöka vara ganska försiktig i bedömningarna där, säg att man ser ett odds på 2,30 och man tror det är bra ner till någonstans mellan 1,85-2,05 då räknar jag att övervärdet finns ner till den minst optimistiska bedömningen och absolut inte längre, alltså 2,05.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-24, 11:48   #405
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 301
Sharp$: 2658
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lelle_16 Visa inlägg
Tror att Tamla Celeber vinner idag,även fast Örjan hade huvudet under armen igår.
Ja det oddset som erbjuds idag på Tamla lär vi inte se någon mer gång under detta året. Är ju klass skillnad på Tamla och det här gänget.
kingofding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td