Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-01-19, 15:56   #1
 
Penguin93s avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 177
Sharp$: 709

Penguin
Stats: 12 - 4 - 1
ROI: 162.36%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

En hockeyfanatikers tankar, direkt från Malta.


Tjena! Dags för mig att göra entré med bloggandet, Jag är bosatt i Göteborg och har hållt på med betting i ett par år. Hockey är självklart den sport jag följer mest och där mitt intressant har varit i många år.

Vad vill jag få ut av detta?

Jo, jag tänkte testa något nytt för mig och endast spela Ö/U spel i hockey och de ligorna som kommer att spelas på är, NHL,KHL,AHL,ES och HA. Känner att det har varit alldeles för mycket spridda spel från min sida som har gett varierande resultat, vill få lite struktur på det hela om man säger så och då kände jag att hockey är den sport jag har mest koll på och störst edge i.


Detta är ett litet "projekt" som jag kommer fullfölja den dagen Caps vinner stanley cup!(förutsätter att det sker i år)

Spel kommer att rekas men inte säker på att det kommer ske varje dag då jobb tar upp mycket tid, det kommer även spelas andra spel parallellt men det bokför jag i ett privat spread. Det är fritt fram att diskutera olika spel dock endast Ö/U då det är det som fokus kommer ligga på.



Kom gärna in på twitter @Sebryd!


Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grnvit (+5), befriamig (+5)

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-12-19 klockan 01:36.
Penguin93 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-19, 16:50   #2
 
Penguin93s avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 177
Sharp$: 709

Penguin
Stats: 12 - 4 - 1
ROI: 162.36%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Nu kommer jag med mina spel för kvällen/natten.

Ogiltigt spel-ID: 1392996[win]



Ogiltigt spel-ID: 1392991



Ogiltigt spel-ID: 1392995



Ogiltigt spel-ID: 1392993



Ogiltigt spel-ID: 1393058




Hinner tyvärr inte reka, hoppas det går bra ändå!

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-01-20 klockan 13:44.
Penguin93 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-19, 17:48   #3
 
Penguin93s avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 177
Sharp$: 709

Penguin
Stats: 12 - 4 - 1
ROI: 162.36%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Kommer med mer spel från AHL denna gången.

Ogiltigt spel-ID: 1394586



Ogiltigt spel-ID: 1394583



Ogiltigt spel-ID: 1394581[win]



Ogiltigt spel-ID: 1394580



Samma här, lite ont om tid så motiveringar hinner jag tyvärr inte med.

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-01-20 klockan 13:45.
Penguin93 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-19, 17:54   #4
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 40
Sharp$: 709
Standard

Hur tänker du med insatserna? Flatbettar du?

Lycka till, ser spännande ut!
TheJanko är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-19, 17:57   #5
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Kul projekt även om jag personligen har väldigt svårt se värdet i att spela en stor mängd över och underspel. Jag tror ingen är så vass att dom kan slå bookisarnas avdrag med detta upplägg. Kan du hitta breakeven skulle jag bli grymt imponerad

Men lycka till hursomhelst!
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-19, 18:26   #6
 
Penguin93s avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 177
Sharp$: 709

Penguin
Stats: 12 - 4 - 1
ROI: 162.36%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TheJanko Visa inlägg
Hur tänker du med insatserna? Flatbettar du?

Lycka till, ser spännande ut!
Japp, kör flatbett rakt igenom 2 units
Penguin93 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-19, 18:31   #7
 
Penguin93s avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 177
Sharp$: 709

Penguin
Stats: 12 - 4 - 1
ROI: 162.36%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Kul projekt även om jag personligen har väldigt svårt se värdet i att spela en stor mängd över och underspel. Jag tror ingen är så vass att dom kan slå bookisarnas avdrag med detta upplägg. Kan du hitta breakeven skulle jag bli grymt imponerad

Men lycka till hursomhelst!
Vanligtvis så är jag emot många spel/dag men ibland blir det så när det är stort utbud. Sen har jag aldrig testas att fokusera på ö/u enbart o detta kan bli en utmaning, får väl se vem som har rätt. =)

Senast redigerad av Penguin93 den 2013-01-19 klockan 18:37.
Penguin93 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-19, 18:32   #8
 
Overplayers avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 327
Sharp$: 3435

OVERPLAYERPICKS
Stats: 459 - 537 - 50
ROI: 101.38%
Vinstprocent: 46.08%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Kul projekt även om jag personligen har väldigt svårt se värdet i att spela en stor mängd över och underspel. Jag tror ingen är så vass att dom kan slå bookisarnas avdrag med detta upplägg. Kan du hitta breakeven skulle jag bli grymt imponerad

Men lycka till hursomhelst!
Vet inte om jag missförstod dig men menar du att det skulle vara svårare att vara vinnande om man spelar Ö/U än ex 1-x-2 spel? Och i såfall får du mer än gärna motivera detta påstående. De senaste åren har jag nästan uteslutande spelat överspel så jag blir nyfiken när jag hör sådana påståenden.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pacman (+3), isbjorn (+5)
Overplayer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-19, 20:09   #9
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Overplayer Visa inlägg
Vet inte om jag missförstod dig men menar du att det skulle vara svårare att vara vinnande om man spelar Ö/U än ex 1-x-2 spel? Och i såfall får du mer än gärna motivera detta påstående. De senaste åren har jag nästan uteslutande spelat överspel så jag blir nyfiken när jag hör sådana påståenden.
Nej, du förstod mig rätt. Och ja, jag menar på fullaste allvar att det är svårt att slå boken med detta upplägg med over o under. Visst kan man givetvis hitta godbitar genom analys. Nu verkar du ju satsa på volym vilket troligvis gör att dina spel då mkt bygger på stats. Dvs samma info som bookien har. Att du då ska slå boken med den fördel boken har tror jag inte.

Trots att ALLA på denna sida är vinnandespelare så är det trots allt en väldigt väldigt liten andel som plussar på sportsbetting. Thats a fact

Senast redigerad av kriga den 2013-01-19 klockan 20:11.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-19, 20:49   #10
 
Overplayers avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 327
Sharp$: 3435

OVERPLAYERPICKS
Stats: 459 - 537 - 50
ROI: 101.38%
Vinstprocent: 46.08%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Nej, du förstod mig rätt. Och ja, jag menar på fullaste allvar att det är svårt att slå boken med detta upplägg med over o under. Visst kan man givetvis hitta godbitar genom analys. Nu verkar du ju satsa på volym vilket troligvis gör att dina spel då mkt bygger på stats. Dvs samma info som bookien har. Att du då ska slå boken med den fördel boken har tror jag inte.

Trots att ALLA på denna sida är vinnandespelare så är det trots allt en väldigt väldigt liten andel som plussar på sportsbetting. Thats a fact
Du har alldeles rätt i att det är få av alla som spelar som plussar ordenligt på sitt spelande. Däremot har du fel ang mitt spelande då mina analyser bygger på många fler parametrar en stats. Men jag förstår fortfarande inte varför det skulle vara svårare att gå plus på Ö/U än på 1-x-2 spel? Det handlar väl alltid om att göra rätt analyser och rätt värderingar. Sedan kan man ju som person tycka att det är svårare att spela Ö/U än ex rak vinnare men det beror ju på vad man har för preferenser och inte på att det skulle föreligga skillnad i stort i spelformerna, eller har jag fel? För det skulle ju kunna gå att vända på det och säga att det är lättare att spela Ö/U då x alternativet försvinner.

Sedan förstår jag inte vad du menar med "bygger på samma info som bolagen har". Tror det är ganska sällan som man som enskild spelare sitter med massor med info som bolagen inte har. Jag ser det snarare som att hitta odds jag värderar annorlunda än vad bolagen gör och då behöver det ju inte handla om att jag sitter på info som de inte har utan att jag gör en annan värdering än oddssättaren som jag inte anser är oslagbar.

Jag fick för mig att du ansåg att det generellt skulle vara svårare att vara vinnare i Ö/U spelande pga att bolagen gjorde skillnad då du skrev "avdrag" eller liknande. Det var det som fångade mitt intresse för frågan. Var det så? Eller handlar det om att du som person tycker det är svårare med Ö/U för det är en stor skillnad på detta.

Blev bara väldigt nyfiken.

Penguin93 hoppas det är ok att jag lånar din dagbok för detta spörsmål. Btw lycka till med dina överspel däremot förstår jag inte vad du ska med *****spelen till
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
befriamig (+15)

Senast redigerad av Overplayer den 2013-01-19 klockan 20:51.
Overplayer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-19, 21:12   #11
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Overplayer Visa inlägg
Du har alldeles rätt i att det är få av alla som spelar som plussar ordenligt på sitt spelande. Däremot har du fel ang mitt spelande då mina analyser bygger på många fler parametrar en stats. Men jag förstår fortfarande inte varför det skulle vara svårare att gå plus på Ö/U än på 1-x-2 spel? Det handlar väl alltid om att göra rätt analyser och rätt värderingar. Sedan kan man ju som person tycka att det är svårare att spela Ö/U än ex rak vinnare men det beror ju på vad man har för preferenser och inte på att det skulle föreligga skillnad i stort i spelformerna, eller har jag fel? För det skulle ju kunna gå att vända på det och säga att det är lättare att spela Ö/U då x alternativet försvinner.

Sedan förstår jag inte vad du menar med "bygger på samma info som bolagen har". Tror det är ganska sällan som man som enskild spelare sitter med massor med info som bolagen inte har. Jag ser det snarare som att hitta odds jag värderar annorlunda än vad bolagen gör och då behöver det ju inte handla om att jag sitter på info som de inte har utan att jag gör en annan värdering än oddssättaren som jag inte anser är oslagbar.

Jag fick för mig att du ansåg att det generellt skulle vara svårare att vara vinnare i Ö/U spelande pga att bolagen gjorde skillnad då du skrev "avdrag" eller liknande. Det var det som fångade mitt intresse för frågan. Var det så? Eller handlar det om att du som person tycker det är svårare med Ö/U för det är en stor skillnad på detta.

Blev bara väldigt nyfiken.

Penguin93 hoppas det är ok att jag lånar din dagbok för detta spörsmål. Btw lycka till med dina överspel däremot förstår jag inte vad du ska med *****spelen till
Vad jag menar är väl ungefär att det är coinflips på dessa spel över tid. Få spelare som slår bolagens, i bästa fall 5% vinstavdrag, hos de flesta 7-8%
Givetvis finns undantag, men jag vågar påsta att minst 95% av alla spelare backar med den typen av spel.

Största felet ligger hos spelaren själv. Man överskattar helt enkelt sina Kunskaper och värderingar. Man ska iallafall upp i hit på 58-60 om detta ska ha bäring. Och det är ju väldigt få som coinar desa siffror
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-19, 21:16   #12
 
Penguin93s avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 177
Sharp$: 709

Penguin
Stats: 12 - 4 - 1
ROI: 162.36%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Fortsätt ni, intressant diskussion.

Underspel gillar jag inte speciellt mycket heller. Men testar o kör det lite. Finner värde i en del underspel i Europa i alla fall, sen kommer det nog inte bli många underspel i AHL/NHL mer än dom tre inatt, men vi får se helt enkelt.
Penguin93 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-19, 21:26   #13
 
Overplayers avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 327
Sharp$: 3435

OVERPLAYERPICKS
Stats: 459 - 537 - 50
ROI: 101.38%
Vinstprocent: 46.08%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Vad jag menar är väl ungefär att det är coinflips på dessa spel över tid. Få spelare som slår bolagens, i bästa fall 5% vinstavdrag, hos de flesta 7-8%
Givetvis finns undantag, men jag vågar påsta att minst 95% av alla spelare backar med den typen av spel.

Största felet ligger hos spelaren själv. Man överskattar helt enkelt sina Kunskaper och värderingar. Man ska iallafall upp i hit på 58-60 om detta ska ha bäring. Och det är ju väldigt få som coinar desa siffror
Säger inte att du har fel men aldrig sett det på det sättet tidigare. Dock är det säkert så att man överskattar sina kunskaper men jag tror det gäller för alla spel och inte just för Ö/U även om det (tror jag) krävs en helt annan form av värdering när det gäller Ö/U än ex 1-x-2, iallafall använder jag mig av lite andra parametrar för Ö/U än för raka spel. Men jag vet att du inte är ensam. Har hört det förr att det är väldigt svårt att förutse/värdera Ö/U. Dock håller jag inte med men skulle alla tycka som mig så skulle U-spel inte ens finnas
Overplayer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-19, 21:46   #14
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Overplayer Visa inlägg
Säger inte att du har fel men aldrig sett det på det sättet tidigare. Dock är det säkert så att man överskattar sina kunskaper men jag tror det gäller för alla spel och inte just för Ö/U även om det (tror jag) krävs en helt annan form av värdering när det gäller Ö/U än ex 1-x-2, iallafall använder jag mig av lite andra parametrar för Ö/U än för raka spel. Men jag vet att du inte är ensam. Har hört det förr att det är väldigt svårt att förutse/värdera Ö/U. Dock håller jag inte med men skulle alla tycka som mig så skulle U-spel inte ens finnas
Jag kan ju ta mig själv som ett expempel. Ca 30 procent av mina spel kommer från HTH marknaden på hästar. Skalan överlag är 1.85-1.85.
Jag menar snacka om dåliga förutsättningar. Dels ett högt vinstavdrag, sen har ju även bolaget möjligheten att begänsa omfattningen på mina satsningar på odds dom vacklar på. När jag väl har något med stort värde så får jag ju ofta inte in de belopp jag önskar.
Egentligen är det sinnessjukt att ens försöka när man har dom oddsen.

Så om jag bulkar spel är jag helt chanslös, däremot kanske jag kan ha edge på 1-3 spel per dag.

Jag flummar lite nu, men för att tala over/under så blir det ju just mycket bulk/volym och att då påstå sig ha edge på 100 tals spel over/under i massa olika ligor över tid köper jag ej
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-19, 21:46   #15
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Kul med ett Capsfan, är själv också ett. Lycka till med NHL-spelen
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td