Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-03-30, 02:42   #1
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

kusagwa spelar gott och blandat!


Känner att jag vill börja med en dagbok igen efter att ha spelat mera "anonymt" under en längre tid på forumet och för att förhoppningsvis kunna vända en sämre period till en bättre.

Har inget direkt mål förutom att givetvis gå med plusresultat och bli skarpare i mitt spelande och analyserande.

Kommer till att börja med flatbetta 12 EURO. Det är främst fotboll som gäller även fast det säkert kan smyga sig i någon annan sport då och då (lär troligtvis bli något speedwayspel under sommaren).

Sitter för tillfället med två sheet. Dels ett med de vanliga spelen (AH, 1X2 osv) samt ett målskyttesheet som om det når över 100 spel kan komma att bli offentligt.

Sheet: https://www.sharps.se/spreadsheet/gottochblandat
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Boone (+20), KP (+3), Migge (+1), Anonymous (+1), bettingmaster (+5)
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-30, 03:02   #2
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Har tre spel inför dagen men orkar bara motivera den senaste av matcherna.

Ogiltigt spel-ID: 1511624


Everton har spelat riktigt bra denna säsong och har tagit flera skalper på hemmaplan bland annat så har de slagit båda Man Utd och Man City hemma. Finns flertalet bra spelare som spelar i sina respektive landslag men några av de bättre spelarna inkluderar målvakten Tim Howard, kroatiske Jelavic samt krullet från Belgien Marouane Fellaini.

Motståndarna från Stoke är inget lag som bjuder på någon vacker fotboll, långt ifrån. Det är stora och starka spelare som spelar en fysisk fotboll där den störste profilen är Peter Crouch.

Inför matchen så ligger Everton 6 med liten chans till CL plats medan Stoke ligger mitt i tabellen och varken kommer nå Europa eller åka ur PL.

Det blev 1-1 när de möttes i Stoke tidigare under säsongen och förra säsongen så blev det X hemma för Stoke och bortaseger med 1-0 för Stoke när de gästade Goodison Park.

Det som gör att jag lägger spelet är två saker.
Det är att dels att Fellaini saknas för Everton vilket gör att de tappar betydande delar av sin offensiva kraft medan Stoke har fult manskap. Eventuellt så kommer Evertons förstekeeper Tim Howard samt ordinare mittbacken Phil Jagielka att missa matchen. Och eftersom det är +1 jag fick istället för +0.5/0.75 (vilket jag trodde linan skulle vara på) så lägger jag spelet då Stoke enbart har förlorat med mer än ett mål på bortplan tre gånger varav två var emot de båda Manchester lagen. Stoke har också plockat poäng borta mot Tottenham och Liverpool vilka imo är två lag som är jämbördiga med Everton och med en push garanti vid uddsmålsseger så tror jag starkt på spelet.

Sry om det blev en luddig text men är trött som satan nu.

Har även lagt

Ogiltigt spel-ID: 1511629


Ogiltigt spel-ID: 1511632



Lär bli allt för dagen, kanske nåt eventuellt livespel kan slinka in under dagen med. BOL
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbeFroman (+3)
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-30, 05:22   #3
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Lycka till, tänkte bara säga att då du ändå motiverar dina spel kan du lägga dom som rekar också och därmed ingå i vår rektävling som vi har varje månad.
Mer om det här: https://www.sharps.se/forums/nyheter/...ystemet-1-0-a/
Samt länka gärna till ditt sheet under din avatar, det gör du i din kontrollpanel.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-11, 10:02   #4
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Har blivit lite sugen på att skriva av mig på senaste tid så tänkte försöka få liv i den dagbok igen.

Kan tipsa om en match som jag läste om på ett engelsk fotbollsforum.

Idag kl 16:00 i Ungern så spelas en träningsmatch mellan ungerska mästarna Gyor och BM då båda har Audi som sponsor. Gyor spelade match igår men lyckades inte få den flyttad (matchen slutade runt 22.45). Enligt Gyors officiella hemsida (http://www.eto.hu/hir/6953/teljes_ke..._itt_a_nevsor/) så har Bayern följande spelare med ner till Ungern.

1. Manuel NEUER
4. DANTE
5. Daniel Van Buyten
6. Thiago Alcantara
7. Franck Ribery
8. Javi MARTÍNEZ
9. Mario Mandzukic
10. Arjen Robben
11. Xherdan Shaqiri
13. Rafinha
15. Jan KIRCHHOFF
17. Jerome Boateng
19. Mario GÖTZE
21. Philipp LAHM
22. Tom STARKE
23. Mitchell WEISER
25. Thomas Müller
26. Diego Contento
27. David Alaba
30. Luis GUSTAVO
31. Bastian Schweinsteiger

Det vill säga ordinarie manskap och där jag har förstått det som att Götze ska göra debut.

Bayern har under sina försäsongsmatcher (borträknat Supercupen och DBF Pokal) 28-2 i antalet gjorda och insläppta mål. De insläppta målen kom mot Mönchengladbach och City medan mot sämre motstånd som till exempel Rostock och Sao Paolo så har de vunnit win to nil.

Har hittils gå in på följande:

Ogiltigt spel-ID: 1659340


Ogiltigt spel-ID: 1659349


Ogiltigt spel-ID: 1659370



Varav -1 AH spelet är ett maxspel för mig. Ångrar bara att jag inte väntade två min med det andra spelet för typ ett par min efter att jag lagt så la Marathon upp -2 AH till 3.6
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hultmaniac (+10), Hyper (+5), kisumu (+100), Bjurling (+5), drughen (+5)

Senast redigerad av kusagwa den 2013-08-11 klockan 17:13.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-11, 10:04   #5
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Och nu så börjar oddsen röra sig neråt så skynda fynda.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-11, 17:07   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1438
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Och nu så börjar oddsen röra sig neråt så skynda fynda.
Kan bara säga ett stort tack!!! Ett antal tusenlappar in på kontor.
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-11, 17:14   #7
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kisumu Visa inlägg
Kan bara säga ett stort tack!!! Ett antal tusenlappar in på kontor.
Tack så mkt

Synd att tyskarna skulle släppa in ett mål men man kan inte få allt
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-11, 17:31   #8
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Hann inte spela själv men bra tips, sjuk oddsdrop innan matchstart vilket tyder på bra kvalité på informationen.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-12, 08:18   #9
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Litet tips ifrån England där oddsen redan börjat droppa.

Ogiltigt spel-ID: 1660531



Här tar nykomlingen Halifax emot förra årets förlorare i kvalfinalen till L2, Wrexham. Går mest in på detta spel på grund av att Halifax igår spelade borta mot Cambridge där de förlorade med 5-1 och fick två röda kort och tll skillnad från Cambridge så spelar de sin match på tisdag istället för onsdag vilket betyder en dags mindre vila. Kan nämnas att Wrexham även var det femte bästa bortalaget förra säsongen så de verkar inte ha några problem med att spela borta. De fick även med sig en 2-1 seger ifrån premiäromgången.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
drughen (+5), henke111 (+3)
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-12, 09:39   #10
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Litet tips ifrån England där oddsen redan börjat droppa.

Ogiltigt spel-ID: 1660531



Här tar nykomlingen Halifax emot förra årets förlorare i kvalfinalen till L2, Wrexham. Går mest in på detta spel på grund av att Halifax igår spelade borta mot Cambridge där de förlorade med 5-1 och fick två röda kort och tll skillnad från Cambridge så spelar de sin match på tisdag istället för onsdag vilket betyder en dags mindre vila. Kan nämnas att Wrexham även var det femte bästa bortalaget förra säsongen så de verkar inte ha några problem med att spela borta. De fick även med sig en 2-1 seger ifrån premiäromgången.
Bet365 har 2.05 på raka tvåan.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-12, 09:59   #11
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Bet365 har 2.05 på raka tvåan.
Om man vill spela den raka 2an så är det i sådana fall bättre att spela på Wil Hill, Coral och Mybet som är de EU bolag som betalar bäst för 2an (2.25).
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-12, 10:13   #12
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Har du isf verkligen spelat -0.25? Ska det inte vara +0.25?
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-12, 10:45   #13
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Har du isf verkligen spelat -0.25? Ska det inte vara +0.25?
Ja det har jag. Du som hittat ett väldigt dåligt odds bara. Samt att vi tittar på två olika spel. Du på raka tvåan/AH -0.5 medan jag är inne på AH -0.25. Ska tillägas att oddsen redan börjat droppa med.

Wrexham -0.25
Handicap
Halifax Town -vs- Wrexham
English Conference National @ 08/13/2013
1.92

Saxat ifrån mitt SBO konto

Senast redigerad av kusagwa den 2013-08-12 klockan 10:49.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-12, 10:49   #14
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Ja det har jag. Du som hittat ett väldigt dåligt odds bara. Samt att vi tittar på två olika spel. Du på raka tvåan/AH -0.5 medan jag är inne på AH -0.25

Wrexham -0.25
Handicap
Halifax Town -vs- Wrexham
English Conference National @ 08/13/2013
1.92

Saxat ifrån mitt SBO konto
Sorry, gjorde en tankevurpa
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-04, 17:16   #15
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Länge sedan jag skrev nåt sist men vill skriva nåt vettigt efter att ha tentapluggat i två veckor. Ska försöka vara lite mera aktiv med skrivandet, iallafall under det som jag hoppas blir ett lov med lite plugg.

Har 5 spel kvällen till ära. 4 från PL och 1 från Coppa Italia. Blir kort motiveringar, om det ens blir några. Men avråder från rygg, formen är nästan på Sportspelet nivå (och Maddmax nivå med för den delen).

Ogiltigt spel-ID: 1848970


Atlanta har endast tre ordinarie med i truppen som jag förstår det, resten är ungdomsspelare (varav en svensk som ni kan läsa mer om i Sportbladet).

Ogiltigt spel-ID: 1848035


Swansea saknar flera tongivande spelare och då främst förstakeepern Vorm och stjärnan Michu. Även Bony som köptes dyrt ifrån Vitesse saknas, fast kan tillägas att jag inte lägger stor vikt vid han då han inte imponerat nåt vidare på mig, vilket förövrigt Swansea överhuvudtaget inte gjort i år. Medan Newcastle endast saknar försvararen Taylor som ej har spelat i år och endast spelade 26 minuter förra säsongen.

Ogiltigt spel-ID: 1848976


Spurs är för stora favoriter mot ett Fulham som jag tror kan få en nytändning med Meulensteen. Hade Eriksen varit med hade jag nog avstått men nu när han saknas så finns det i princip ingen kreativitet i läget, inte offensivt iallafall (seriöst vafan köpte de Holtby för?). Tror på en tråkig match, med få chanser och ett resultat runt 0-0, 1-0 eller 0-1. Evenutellt liver underspel kan komma beroende på hur matchbilden ser ut.

Ogiltigt spel-ID: 1848034


Visst Everton saknar Baines men än värre är det för United. Eventuellt så kan RvP missa (men å andra sidan så har det funkat relativit bra för United med Rooney framför Kagawa) men att både Carrick och Jones missar är inte bra. Där försvinner deras två bästa spelare på det centrala mittfältet (eller ettan och trean lite beroende på individuell syn om Fellaini).

Ogiltigt spel-ID: 1848978


Senast redigerad av kusagwa den 2013-12-04 klockan 21:51.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-04, 19:55   #16
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Livespelar +0.75 Everton och under 2.75 mål i samma match.

Och sen Nicklas Bendtner av alla gör mål efter två minuter.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-07, 00:54   #17
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Har ett par spel hittills inför lördagen med.

Ogiltigt spel-ID: 1852256


Ett United utan Carrick, Rooney och troligtvis utan RvP dessutom ska inte vara så här stora favoriter. En mera rimlig lina hade varit -0.5 / -0.75. Har inga skador på några ordinarie spelare (P. Cisse saknas men han suger hästballe nu för tiden och saknas gör även Ben Arfa som förvisso är en spelare med mkt fotboll i sig men som inte imponerat denna säsong och inte har startat under de 5 senaste där skatorna har 4 vinster och 1 förlust).

Ogiltigt spel-ID: 1852887


Nu möter Liverpool förvisso ett lag som mer än gärna "parkerar bussen" men tror trots det att Pool ska kunna vinna första halvlek. De är har vunnit första halvleken i alla hemmamatcher bortsett ifrån matchen mot Saints. Och med en Suarez som själv kan täcka linan så gillar jag spelet.

Ogiltigt spel-ID: 1852947


Ogiltigt spel-ID: 1852949



Tror på en liknande matchbild som den i tisdags dvs. en match som hade chanser med som gav väldigt lite i slutändan och där hemmalaget vinner med 1-0 eller 2-0.

Ogiltigt spel-ID: 1852937



Återkommer troligtvis senare med fler spel.

Och avråder som sagt från rygg, är kallare än vattnet i Antarktis.

Senast redigerad av kusagwa den 2013-12-09 klockan 13:44.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-09, 13:30   #18
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Ogiltigt spel-ID: 1856630



Metz som är i toppen på Ligue 2 fokuserar på avancemang och ställer över följande ikväll: Carrasso (First gk 13/0), Sakho (F 15/10 topscorer), Bourgeois (F 9/0), Philipps (D 3/0), Metanire (D 15/0), Milan (D 6/0), Bussmann (FD 16/2), Rocchi (M 15/0), Kashi (M 15/0), Lejeune (F 16/3), Fauvergue (F 14/3)

Creteil saknar endast
Suspendus : Diedhiou (1), Ludovic (?)
Infirmerie : Bachiri (reprise), Diaby (mollet)

Där den enda som är ordinarie är backen Diedhiou.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rojiblanco (+5)

Senast redigerad av kusagwa den 2013-12-09 klockan 21:44.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-09, 14:34   #19
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Har även lagt två spel inför veckans CL so far.

Ogiltigt spel-ID: 1854509


Pellegrini har redan bekräftat att startelvan kommer vara b-betonad och misstänker starkt att även BMs elva kommer vara likadan skillnaden är bara att Bayerns lag är så pass mkt bättre så även deras b-elva ska kunna slå Man City hemma med ett par bollar, speciellt nu sedan City suger borta. Har droppat ner till runt 1.78 men hade personligen spelat ner till 1.7

Ogiltigt spel-ID: 1856257


United är redan vidare medan seger garanterar avancemang för Shaktar (trean Leverkusen som ligger en poäng bakom möter avsågade jumbon la Real borta). Svårt att se Moyes ställe upp med starkast möjligast manskap och för den delen så saknas fortfarande Carrick och Kagawa medan Donetsk som har tagit över i taktpinnen i den ukrainska ligan kan nu foksuera mer på CL, där de var en av förra säsongens "sensationslag" tillsammans med bland annat Malaga och Celtic. Oddset ligger i princip på nivån där jag plockade spelet, enbart Pinnacle som "sticker ut" med sina 2.15.

Edit: Lägger till

Ogiltigt spel-ID: 1857826


Ogiltigt spel-ID: 1857832



Kan eventuellt komma ett pre-game spel till (+ AH för CSKA Moskva) samt nåt livelir, kul med CL.

Senast redigerad av kusagwa den 2013-12-11 klockan 08:38. Anledning: La till fler spel
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-22, 18:10   #20
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Av nån obegriplig anledning så har oddset på + AH för Sunderland och underspelet i samma match rusat uppåt. AH linan har gått ifrån -1.25 till -1.75 medan underspelet gått ifrån Ö 2.75 till Ö 3.0. Vet att Rooneys medverkan (eller ej medverkan) påverkar men då jag inte hittat någon info om att han ska vara med så kommer troligtvis att gå in på +1.75 Sunderland och U 3.0 Mål.

Men kommer att avvakta ett tag till, ska se om jag kan hitta om hans medverkan eller ej innan elvorna släpps på Twitter. Är han med så tror jag oddsen kommer röra sig starkt i min fördel och det kanske bli en +2 eller U3.25 lina istället. Är han inte med så anser jag fortfarande att linorna ligger fel och tror inte att de kommer ändras så mkt då folk gör en "Liverpool/Bajen" med United och satsar på dom på grund av resultat från tidigare år. En mer korrekt AH lina hade varit ursprungslinan på -1.25 (alt -1 t.o.m.) och en över/under lina på 2.75 Mål.

Skadelistorna från http://www.physioroom.com/news/engli...jury_table.php för de intresserade.

Man Utd:
P Evra Knee Injury 22nd Jan 14 Late Fit Test
R Ferdinand Knee Injury 28th Jan 14
W Rooney Groin/Pelvis Injury 22nd Jan 14 Late Fit Test
M Fellaini Thumb/Wrist Injury 28th Jan 14
Nani Hamstring Injury no return date
R Van Persie Hip/Thigh Injury no return date

Sunderland:
C Cuellar Hip/Thigh Injury 8th Feb 14
K Westwood Shoulder Injury no return date

No Rooney!

Ogiltigt spel-ID: 1917127


Ogiltigt spel-ID: 1917125



#mufc starting XI vs Sunderland: De Gea; Rafael, Smalling, Evans, Buttner; Januzaj, Carrick, Fletcher, Kagawa; Welbeck, Hernandez.

#SAFC: Mannone, Bardsley, Alonso, Brown, O'Shea (c), Cattermole, Colback, Ki, Johnson, Borini, Fletcher.

#mufc substitutes vs Sunderland: Lindegaard, Evra, Jones, Cleverley, Giggs, Young, Valencia.

#SAFC subs: Larsson, Gardner, Celustka, Altidore, Giaccherini, Vergini, Ustari.

Senast redigerad av kusagwa den 2014-01-22 klockan 21:36.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-22, 19:56   #21
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 31
Sharp$: 615

2013/2014
Stats: 191 - 190 - 16
ROI: 106.74%
Vinstprocent: 50.13%

Standard

Plockar +1.75 jag med, United är så uddlösa utan RvP och Rooney, förstår inte hur de kan vara så stora favoriter. De kommer bara ha en kille inne i boxen och det är hernandes. Wellbeck har haft en förmåga att komma allt för långt ner i banan de senaste matcherna. Förstår inte vad han håller på med riktigt, försöker ta för stort ansvar i uppbyggnadsfasen och det har han för dåliga kvalitér till att klara av.
Deejan10 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-25, 01:47   #22
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Har startat om ett nytt sheet för året, som om inget oförutsett händer ska vara aktivt till CL finalen har spelats.

Kommer köra som tidigare med korta motiveringar men försöka mig på att reka någon gång då och då. Men ska även vara flitigare på att lägga ut spelen, oavsett tillhörande motivering eller ej. Ska försöka motivera nåt spel under dagen.

2014-01-25 15:30Bundesliga 1Wolfsburg vs Hannover 96 -1 FT 15 2.040

(Finns som rek)
2014-01-25 15:30Bundesliga 1Borussia Dortmund vs Augsburg +1.5 FT 15 1.870

Går emot ett Dortmund här och spelar +1.5 på Augsburg som har varit lite av säsongens överraskning i BL tillsammans med Hertha Berlin. Dortmund saknar "endast" Gündogan, Hummels och Subotic medan Augsburg skador är på spelare som har varit inhoppare/fått starta få matcher. Tror även att Lewandowski affären kan påverka Dortmund och dess fans, skulle inte förvåna med ett eller annat burop från gula väggen.
2014-01-25 15:30FriendliesDjurgårdens IF vs Union Berlin -0.5 FT 12.43 2.250

2014-01-25 16:00FA CupSouthend United vs Hull City Tigers -0.5 FT 15 5.000

Oddset har droppat en del på Southend men vill oavsett skriva lite om matchen. Hull saknar Huddlestone, Long, Jelavic och försvararen Chester. Kunde definitivt sätt bättre ut för Hull och hemmalaget lär inte sakna stöd då det sålts över 10000 biljetter. Southend är inne i ett formstim med bland annat vinst över Millwall (Southend är topplag i League Two) medan Hull inte har impat på sistone bortsett ifrån Fulham demoleringen. En annan intressant aspekt är Southend och dess tränare Phil Brown lär vara på tå för att kunna göra en skräll då matchen är TV-sänd och Brown var tränare för Hull under deras tidigare PL sejour.
2014-01-25 16:00FA CupManchester City vs Watford -2.5 FT 15 1.840

Svårt att inte se City daska ditt Watford med minst 3 baljor. De har en kolosallt bättre trupp än Watford och kan även fast de startar med en starkt b-betonad trupp klämma ditt Watford. Skulle gissa på att de slutar runt 5-0, 6-0.
2014-01-25 16:00ChampionshipBlackpool vs Doncaster Rovers +0.5 FT 15 1.917

2014-01-25 16:00FA CupSunderland vs Kidderminster Harriers +1.75 FT 15 1.833

2014-01-25 16:00FA CupSunderland vs Kidderminster Harriers -0.5 FT 3.75 12.000

Poyet har redan bekräftat att kommer roteras en del i laget då stanna kvar i ligan är viktigast samt att gå bra i ligacupen, där de i princip har fixat en EL plats tills nästa säsong. http://www.bbc.com/sport/0/football/25789220

Vinsten mot United kan eventuellt skapa en del mättnad i truppen och att spelarna inte tar cupen på lika stort allvar. Och Kidderminister som enda non-league lag får en chans att fortsätta sitt äventyr efter att i förra rundans omspel ha slagit ut League One topplaget Peterbourogh
2014-01-25 16:00Conference PremierHyde vs Tamworth ÖVER Ö 2.75 Mål FT 15 1.901

Ogiltigt spel-ID: 1921035



Fyller på med söndagens spel senare ikväll/natt

Senast redigerad av kusagwa den 2014-01-25 klockan 16:58. Anledning: Fyller på med spel
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-08, 00:38   #23
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Går åter igen in på överspelet när Hyde är involverade.
2014-02-08 16:00Conference PremierHyde vs Lincoln City ÖVER Ö 2.75 Mål FT 15 1.950


Hyde som ligger katastrofalt sist med 7 pinnar efter 30 omgångar tar emot 18 placerade Lincoln.Målsnitten per lag för denna säsong är:
Hyde 3.53 per match (3.06 hemma)
Lincoln 2.58 per match (3.06 borta)

Deras tre senaste matcher (förra säsongen samt tidigare i år) har alla slutat med minst 3 mål (varav 3 målsmatchen var tidigare i höstas). Hyde 4 senaste hemmamtcher har alla det alla blivit minst 3 mål i. 4 av 5 av Lincolns senaste bortamtcher i ligan har slutat med minst 3 mål, räknar man med cuper blir den siffran 6 av 7.

Och enligt de medlemmar/moderatorer på PuntersLounge som regelbundet och såvitt jag har förstått med framgång spelar i denna liga så verkar Hyde ha stora problem med sin trupp. Citat från Punterslounge "Hyde was without 8 first team players against Tamworth". "They are looking very light again. Unless they bring anyone in they'll be going in with a side as light as the one that hosted Tamworth." Och den matchen förlorade Hyde med 0-3.

Senast redigerad av kusagwa den 2014-02-12 klockan 17:21.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-16, 09:59   #24
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Ett spel från sista omgången i Ligue 2. Redan klara seriesegrarna Metz som spelar borta mot Laval som ligger 1 pinne ovanför nedflyttningsstrecket och som kan åka ut vid poängtapp. Metz skickar bara en trupp på 15! gubbar, http://www.fcmetz.com/article/Brèves...val--metz.html

Laval är ett helt ok hemmalag med siffrorna 8-5-5 och 32-24 hemma. Går in på raka ettan @Marathon till 2.2

2014-05-16 20:30Ligue 2 OrangeLaval vs Metz -0.5 FT 15 2.200
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
henke111 (+1), Cazzius (+5)

Senast redigerad av kusagwa den 2014-05-17 klockan 10:59.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-03, 20:49   #25
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

2014-06-04 18:45DamallsvenskanLinkoping (W) vs Tyreso (W) -1.5 FT 30 1.980

Hittat ett intressant odds på morgondagens damallsvenska match mellan Linköping och krisande Tyresö som idag blev utkastade ur Damallsvenskan till nästa säsong (http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle18996103.ab). Flera spelare har redan flyttat från klubben och de som eventuellt kan ersätta är inte i närheten av lika bra.

Följande citat från AB beskriver spelarsituationen bra.

"Jag får återkomma till hur vi löser det. Jag väntar besked från klubbledningen om hur vi gör. Om det blir att vi löser det med juniorer eller med att skriva över division 1-spelare eller om det blir någon annan kreativ lösning."

"Tyresö kunde ses som ett topplag så länge som vi hade 16 utespelare och två målvakter med världsspelare på plats, men nu när vi är sju utespelare och har fyra allsvenska matcher kvar tills fönstret öppnar igen. Förväntningarna måste dras ner, säger Gustavsson och fortsätter:
– Har man sett på Tyresö sportsligt som ett topplag måste man nu se det som ett lag som slåss för överlevnad även sportsligt. Vi får försöka skrapa ihop de poäng som vi kan med minimala resurser."


Sagt av tränaren Tony Gustafsson (http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle18996772.ab)

Oddset har droppat en del på de få bookies som erbjuder spel (Unibet stängde t.ex. sin EH marknad) och Bet365 stängde sin HT/FT efter att ha avslutat med 1.57 från som högst 2.2 men Betsson och Betsafe ger runt 1.97 på -1 EH (krävs att Linköping vinner med minst två mål, dvs samma som ett -1.5 AH spel).
http://www.oddsportal.com/soccer/swe...jvfun/#ht-ft;2
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Cazzius (+5), henke111 (+1), Slurf (+1)

Senast redigerad av kusagwa den 2014-06-04 klockan 19:36.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-03, 22:15   #26
 
Jensws avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Östersund
Inlägg: 623
Sharp$: 4689
Standard

Svs öppnade -1.5 på 2.60 idag!
Men den låg inte uppe många timmar.
Jensw är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-03, 22:50   #27
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jensw Visa inlägg
Svs öppnade -1.5 på 2.60 idag!
Men den låg inte uppe många timmar.
Galet!
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-03, 23:10   #28
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Marathon har 4.60 på "any other score" i matchen, så alla resultat där Linköping gör minst fyra mål i matchen gör att spelet sitter, jag tycker det är ganska intressant.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+1)
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-04, 09:15   #29
 
Twelvees avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 8
Sharp$: 202
Standard

Linköping att vinna båda halvlekarna @1.80 känns även det spelvärt.
Twelvee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-04, 09:25   #30
 
Cazziuss avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 218
Sharp$: 1071
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Twelvee Visa inlägg
Linköping att vinna båda halvlekarna @1.80 känns även det spelvärt.
Räcker väl att de leder i halvtid och slutar som vinnare t.o.m. behöver inte vinna båda
Cazzius är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-04, 10:31   #31
 
Jensws avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Östersund
Inlägg: 623
Sharp$: 4689
Standard

Vero Boquete: Leaving after this Sunday’s match against FC Rosengård to play for the Portland Thorns.

Whitney Engen: Leaving after this Sunday’s match to play for the Houston Dash

Meghan Klingenberg: Leaving after this Sunday to play for the Houston Dash.

Marta: Left the team immediately following the Champions League final. Primarily rumoured to go to Paris Saint-German or Avaldsnes IL, but says she is considering as many as five teams in five countries and may not make a decision until after the summer

Christen Press: Leaving after this Sunday to play for the Chicago Red Stars.

+ de fyra brasilianarna med kontrakt är iväg med landslaget


Dessa har alltså lämnat tyresö sen förra matchen
Jensw är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-04, 10:40   #32
 
henke111s avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 884
Sharp$: 3659
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Twelvee Visa inlägg
Linköping att vinna båda halvlekarna @1.80 känns även det spelvärt.
Finns 1.8 hos SBO på att de bara vinner första halvlek.
__________________
Det viktigaste är inte att vinna utan deltaga!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Cazzius (+10)
henke111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-04, 10:53   #33
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av henke111 Visa inlägg
Finns 1.8 hos SBO på att de bara vinner första halvlek.
Skulle kunna vara nåt men tror du talar för döva öron (angående vem du citerade).
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-04, 10:56   #34
 
henke111s avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 884
Sharp$: 3659
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Skulle kunna vara nåt men tror du talar för döva öron (angående vem du citerade).
Kan så vara

Fint dropp på matchen iallafall. -1.5 öppnade på 2.16 hos SBO kl 10:47 och är nu nere i 1.74
__________________
Det viktigaste är inte att vinna utan deltaga!
henke111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-04, 10:56   #35
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

2014-06-04 20:30InternationalsNetherlands vs Wales -1.5 FT 15 1.860


Har svårt att se ett Wales utan Bale, Ramsey, Williams (mittback i Swansea), Vokes (skyttekung i uppflyttade Burnley) ska kunna hota Holland även fast kanske holländarna luftar lite spelare (Van Gaal ska tydligen vara lite missnöjd med att Wales har en så pass svag trupp med sig).

Senast redigerad av kusagwa den 2014-06-04 klockan 22:10.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-04, 17:14   #36
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

För de intresserade så har oddset på mitt spel droppat ner till 1.51 hos Betsson. AH linan ligger på -1.75 till 1.78 @SBO som högst.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-04, 17:16   #37
 
henke111s avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 884
Sharp$: 3659
Standard

Sjukt att svs öppnade på 2.6
__________________
Det viktigaste är inte att vinna utan deltaga!
henke111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-04, 17:35   #38
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av henke111 Visa inlägg
Sjukt att svs öppnade på 2.6
Du skulle nämnt det i tråden om lägre svensk fotboll hade nog kunnat starta en del intressanta diskussioner

Nej men skämt åsido, man skulle varit där och nappat
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
smak (+1)
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-04, 17:36   #39
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Info om laguppställningen: http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle19003685.ab
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-04, 17:59   #40
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

1-0 Linköping efter fyra minuter.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-04, 19:10   #41
 
Rudens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Götet
Inlägg: 265
Sharp$: 1460

Segertåget - Ruden
Stats: 25 - 21 - 1
ROI: 111.61%
Vinstprocent: 54.35%

Standard

2-0 Linköping. (67'). Fint!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Segertågets Spreadsheet (0-0-0):


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Ruden's IO-spel (20-8-1):


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Ruden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-04, 19:37   #42
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
2014-06-04 18:45DamallsvenskanLinkoping (W) vs Tyreso (W) -1.5 FT 30 1.980

Hittat ett intressant odds på morgondagens damallsvenska match mellan Linköping och krisande Tyresö som idag blev utkastade ur Damallsvenskan till nästa säsong (http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle18996103.ab). Flera spelare har redan flyttat från klubben och de som eventuellt kan ersätta är inte i närheten av lika bra.

Följande citat från AB beskriver spelarsituationen bra.

"Jag får återkomma till hur vi löser det. Jag väntar besked från klubbledningen om hur vi gör. Om det blir att vi löser det med juniorer eller med att skriva över division 1-spelare eller om det blir någon annan kreativ lösning."

"Tyresö kunde ses som ett topplag så länge som vi hade 16 utespelare och två målvakter med världsspelare på plats, men nu när vi är sju utespelare och har fyra allsvenska matcher kvar tills fönstret öppnar igen. Förväntningarna måste dras ner, säger Gustavsson och fortsätter:
– Har man sett på Tyresö sportsligt som ett topplag måste man nu se det som ett lag som slåss för överlevnad även sportsligt. Vi får försöka skrapa ihop de poäng som vi kan med minimala resurser."


Sagt av tränaren Tony Gustafsson (http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle18996772.ab)

Oddset har droppat en del på de få bookies som erbjuder spel (Unibet stängde t.ex. sin EH marknad) och Bet365 stängde sin HT/FT efter att ha avslutat med 1.57 från som högst 2.2 men Betsson och Betsafe ger runt 1.97 på -1 EH (krävs att Linköping vinner med minst två mål, dvs samma som ett -1.5 AH spel).
http://www.oddsportal.com/soccer/swe...jvfun/#ht-ft;2
3-0 till Linköping. Synd bara att de inte kunde glämt in en balja till men man kan inte få allt i världen.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-04, 22:10   #43
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
2014-06-04 20:30InternationalsNetherlands vs Wales -1.5 FT 15 1.860


Har svårt att se ett Wales utan Bale, Ramsey, Williams (mittback i Swansea), Vokes (skyttekung i uppflyttade Burnley) ska kunna hota Holland även fast kanske holländarna luftar lite spelare (Van Gaal ska tydligen vara lite missnöjd med att Wales har en så pass svag trupp med sig).
Vinner med 2-0 utan att imponera.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-04, 22:21   #44
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Imponerande siffror må jag säga.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-05, 17:38   #45
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Det var kul så länge som det varade: http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle19010400.ab
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-05, 17:48   #46
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

"Tyresö - Luftslottet som sprängdes".
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+1)
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-02, 01:23   #47
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Hittat ett intressant spel kommande torsdag när det vankas EL kval. Två lag från två länder som debuterar i Europa spel. FC Vaduz som van den inhemska cupen (de saknar egen liga) och vann schweisiska andra ligan och därmed kommer att spela i högsta ligan kommande säsong tar emot College Europa från Gibraltar. Ska bara vara klasskillnad från ett lag som spelar i en liga som ligger top 15 bland Europas högsta ligor och ett som spelar i en av Europas 10 sämsta ligor. Marathon ger samma spel till 1.72 (har spelat -2 EH men krävs samma som -2.5 AH för att gå in) och -3 AH till 2.1 som jämförelse.

2014-07-03 19:00Europa LeagueFC Vaduz vs College Europa -2.5 FT 20 2.200
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
solum (+5), Rojiblanco (+5), djungelhjul (+10)

Senast redigerad av kusagwa den 2014-07-03 klockan 21:08.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-03, 00:27   #48
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Edit:
2014-07-03 16:30Europa LeagueFC Veris Chisinau vs Litex Lovech -1.5 FT 20 2.150

2014-07-03 17:00Europa LeagueTartu Santos vs Tromsö IL -2.5 FT 20 1.850

Match mellan ett estländskt lag ifrån deras tredjeliga (!) och ett norskt lag från Addecoligan (motsvarigheten till Superettan). Tartu fick platsen eftersom de gick till cupfinal förra säsongen i Estland medan Tromsö som åkte ur Tippeligan fick platsen som en "fairplay" plats. Svårt att se annat än att Tromsö ska vinna utan några som helst problem. Tartu kommer ifrån en liga som delvis består av amatörer (http://en.wikipedia.org/wiki/Esiliiga_B) mot heltidslaget Tromsö. För att vissa hur dåliga Tartu är tar jag ett exempel ifrån den estländska cupen mellan ett lag ifrån högsta divisonen och näst högsta, där van laget från högsta divisionen med 7-0, och tror knappast Tartu gjort det bättre och då jag inte håller estländsk fotboll speciellt hög har jag svårt att se hur Tromsö inte ska täcka linan.

2014-07-03 18:00Europa LeagueUE Santa Coloma vs Metalurg Skopje -1.25 FT 20 1.890

Vad ska man säga, svårt att se annat än en bortaseger, ska bara vara klasskillnad och svårt att se att hemmalaget upprepar deras nationskollegas skräll från igår (de slog ett armenskt lag hemma i CL kval). Hittade detta på ett engelsk forum, är statistik mellan makedonska lag och lag från de två sämsta länderna i Europa (San Marino och Andorra) som kan ge en fingervisning om klasskillnaden lagen emellan.

2010-11 Europa League: Rabotnicki 5-0 Lusitanos, Lusitanos 0-6 Rabotnicki
2011-12 Europa League: Juvenes/Dogana 0-1 Rabotnicki, Rabotnicki 3-0 Juvenes/Dogana
2012-13 Europa League: Renova 4-0 Libertas, Libertas 0-4 Renova

2014-07-03 18:45Europa LeagueBotev Plovdiv vs AC Libertas BTTS NO FT 20 1.670

Svårt att se att Botev som förra säsongen gjorde sitt första Europa besök på 15 år och åkte ur på målskillnad (!) mot Stuttgart i förra årets EL kval ska ha några problem med att hålla nollan. Skulle hellre spela Win to Nil men fanns enbart några skumma bookies. Kan vara värt att veta att Botev som tidigare gjort en "Rangers" (åkte ur högstaligan pga av pengaproblem varav de senare köptes av en av Bulgariens rikaste) har problem då ägaren och banken som han är involverad i verkar vara övertagen av Bulgariens centralbank. Bland annat så har bygget av deras ny arena pausats och några av deras offensiva stjärnor satts upp på transfer men ska inte vara ett problem.

2014-07-03 18:45Europa LeagueAirbus UK Broughton vs Haugesund -1 FT 20 1.800


2014-07-03 21:15Europa LeagueHafnarfjordur vs Glenavon -1.5 FT 20 1.770

Svårt att se annat än hemmaseger då isländska ligaettan tar emot ett nordirländskt Glenovan som ännu ej inlett sin säsong. Tydligen enligt ett nordirländskt fan flög de igår (onsdags) och det lär ej hjälpa gästerna något vidare. Och enligt ett pålitlig moderator på PuntersLounge så saknar gästerna Mark Patton, James Singleton, William Murphy, Tiarnan Mulvenna och Andy Kilmartin där de fetmarkerade är ordinarie nyckelspelare.

Duktigt trött nu så hoppas texten är begriplig
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
henke111 (+1), loneranger (+10), solum (+2), Cazzius (+1), U-town (+15), Misär (+1), Lunkan (+1)

Senast redigerad av kusagwa den 2014-07-03 klockan 22:13.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-03, 09:36   #49
 
Cazziuss avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 218
Sharp$: 1071
Standard

För att ge mer klarhet i värdet på Metalurg-spelet så har ni statistiken från motståndets senaste kval i EL.

Season Competition Round Opponent Home Away Aggregate
2010–11 UEFA Europa League First qualifying round Montenegro FK Mogren 0–3 0–2 0–5
2011–12 UEFA Europa League First qualifying round Hungary Paksi SE 0–1 0–4 0–5
2012–13 UEFA Europa League First qualifying round Netherlands FC Twente 0–3 0–6 0–9
2013–14 UEFA Europa League First qualifying round Bosnia and Herzegovina Zrinjski Mostar 1–3 0–1 1–4
2014–15 UEFA Europa League First qualifying round Republic of Macedonia Metalurg Skopje – – –
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+1)
Cazzius är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-03, 13:35   #50
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Uppdaterar med lite info om följande match Santos Tartu - Tromsö i ovanstående post.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-03, 13:52   #51
 
djungelhjuls avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 2 781
Sharp$: 3948

Sponsorpodden på Sharps
Stats: 3 - 8 - 1
ROI: 162.92%
Vinstprocent: 27.27%

Standard

Läste att Santos är ungefär i klass med ett lägre mittengäng i högsta ligan i Estland. Men tror ändå det är ett bra spel.
djungelhjul är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-03, 14:32   #52
 
Cazziuss avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 218
Sharp$: 1071
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Hittat ett intressant spel kommande torsdag när det vankas EL kval. Två lag från två länder som debuterar i Europa spel. FC Vaduz som van den inhemska cupen (de saknar egen liga) och vann schweisiska andra ligan och därmed kommer att spela i högsta ligan kommande säsong tar emot College Europa från Gibraltar. Ska bara vara klasskillnad från ett lag som spelar i en liga som ligger top 15 bland Europas högsta ligor och ett som spelar i en av Europas 10 sämsta ligor. Marathon ger samma spel till 1.72 (har spelat -2 EH men krävs samma som -2.5 AH för att gå in) och -3 AH till 2.1 som jämförelse.

2014-07-03 19:00Europa LeagueFC Vaduz vs College Europa -2.5 FT 20 2.200
Hur bra är egentligen FC Vaduz. Den inhemska cupen som de vann är alltså inte den schweiziska cupen utan den cupen som lag från Lichtenstein spelar (Liechtensteiner Cup).
Man har vunnit den cupen 38/50 ggr och således fått ställa upp i EL-kval, gamla cupvinnarcupen-kval, uefa-cupen-kval ett antal gånger.
Endast en enda gång har man klarat av att gå vidare och det var 2009/2010 för att sedan åka ut i nästa runda.
Man har också vart uppe i högstaligan i Schweiz endast en gång tidigare för att hamna sist och åka ur direkt. Nu är det alltså andra gången man är uppe.

FC Vaduz är säkert bättre men är de så bra att de kör över sitt motstånd med flera måls marginal verkligen?

edit: Läste precis en utförlig rek om detta spel med info om spelare och det verkar som FC Vaduz har fått behålla sina bästa spelare samt att man värvat in lite rutinerat folk från bl.a. Grassshoppers och Luzern.
Motståndet består av enbart amatörspelare dessutom.

Senast redigerad av Cazzius den 2014-07-03 klockan 14:44.
Cazzius är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-03, 17:43   #53
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Helt fel på första matchen men rätt ute på Tromsø matchen, skulle kört ett högre handikapp med som var tänkt från början, menmen lätt att vara efterklok.

Kul att BP leder borta mot Vaasa med i halvtid, då de fick den svåraste lotten av de svenska lagen.

Senast redigerad av kusagwa den 2014-07-03 klockan 17:45.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-03, 17:49   #54
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Helt fel på första matchen men rätt ute på Tromsø matchen, skulle kört ett högre handikapp med som var tänkt från början, menmen lätt att vara efterklok.

Kul att BP leder borta mot Vaasa med i halvtid, då de fick den svåraste lotten av de svenska lagen.
Vet inte om du var så fel ute på Litex. Nu är visserligen inte online-stats att lita på vidare mycket, men enligt flashscore 22-6 till Litex i "scoring attempts" hur de nu räknar ut detta. 10-1 i skott på mål, 9-2 skott utanför. Tror de förde matchen hur som helst.
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-03, 17:59   #55
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grnvit Visa inlägg
Vet inte om du var så fel ute på Litex. Nu är visserligen inte online-stats att lita på vidare mycket, men enligt flashscore 22-6 till Litex i "scoring attempts" hur de nu räknar ut detta. 10-1 i skott på mål, 9-2 skott utanför. Tror de förde matchen hur som helst.
Är lite lätt berusad så läste fel på statse, men som du säger så ska man ta statsen med ett nypa salt, å andra sidan tror jag att oddset gått upp en hel de på bulgarerna jämfört med vad ja spelade till.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-03, 22:18   #56
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Mkt trevlig betting dag, speciellt efter att islänningarna gjort sitt jobb även fast det tog ett tag (trevligt att min antijinx funkade ).

2014-07-03 16:30Europa LeagueFC Veris Chisinau vs Litex Lovech -1.5 FT 20 2.150

2014-07-03 17:00Europa LeagueTartu Santos vs Tromsö IL -2 FT 20 1.850

2014-07-03 17:30Europa LeagueFK Celik Niksic vs Koper -1 FT 20 2.360

2014-07-03 18:00Europa LeagueUE Santa Coloma vs Metalurg Skopje -1.25 FT 20 1.890

2014-07-03 18:45Europa LeagueAirbus UK Broughton vs Haugesund -1 FT 20 1.800

2014-07-03 18:45Europa LeagueBotev Plovdiv vs AC Libertas BTTS NO FT 20 1.670

2014-07-03 19:00Europa LeagueFC Vaduz vs College Europa -2.5 FT 20 2.200

2014-07-03 21:15Europa LeagueHafnarfjordur vs Glenavon -1.5 FT 20 1.770


Sammanlagt plus med 3.74 Units (74.8/20)

Och blir som Djungel skrev i sin tråd till att hålla reda på Celik Niksic nästa vecka med.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
henke111 (+1)

Senast redigerad av kusagwa den 2014-07-03 klockan 22:19.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-03, 23:43   #57
 
djungelhjuls avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 2 781
Sharp$: 3948

Sponsorpodden på Sharps
Stats: 3 - 8 - 1
ROI: 162.92%
Vinstprocent: 27.27%

Standard

Kanonspel!!
djungelhjul är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-16, 22:39   #58
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Intressant info om två matcher som jag själv har spelat på.
http://www.oddsportal.com/soccer/eur...-aik-pbTBLMsA/
http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle19233482.ab

"AIK flög till Nordirland för Europa League-kval, men fyra AIK:are blev kvar i Sverige.
Celso Borges var en av dem som inte hann få visum.
– Uefa gör inget i frågan, det är upp till varje land att lösa sina problem, säger sportchefen Björn Wesström."


"AIK ansökte om visum dagen efter att lotten föll på det nordirländska laget. Ändå beviljades de för sent för att Borges, Ibrahim Moro, Ebenezer Ofori och naprapaten Luis Oyarzo skulle få resa med laget."

"Kvartetten får flyga under torsdagen och ska inte riskera att missa matchen, men matchförberedelser är onekligen störda.
– Det är en dold hemlighet, men verkligheten vi lever i, säger AIK:s sportchef Björn Wesström."


"De tre spelarna erbjöds träning hemma i Solna i stället. Celso Borges deltog i den, och hoppas att han ska kunna prestera i matchen trots trasslet."

------------------------------------------------------------------------------------
http://www.oddsportal.com/soccer/eng...pool-veJdp1Q7/
http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle19232460.ab

"Mindre än en månad till seriestart.
Då har Blackpool fortfarande bara åtta a-lagspelare i truppen."


"I dagsläget saknar klubben målvakter och har bara åtta kontrakterade a-lagsspelare."

"Nu ställer klubben in sitt träningsläger i Spanien.
– Managern har tagit beslutet, ett beslut jag är enig med, att ställa in försäsongslägret eftersom vi ska få in några spelare.
"


"Nye tränaren José Riga, som tog över laget för en månad sedan, uppges enligt Blackpool Gazette vara redo att lämna jobbet. Under sina tre första veckor saknade Riga helt en tränarstab.
Blackpool undkom nedflyttning till League One med två poängs marginal förra säsongen..."


Truppen i nuläget finns på följande länk: http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle19232460.ab
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Leyson (+5)
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-19, 00:18   #59
 
Leysons avatar
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 59
Sharp$: 1139
Standard

Bet365 ger 1.80 på att blackpool åker ur!
Vad säger du om det, lite lågt för att lägga en slant!?

Senast redigerad av Leyson den 2014-07-19 klockan 00:23.
Leyson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-19, 18:49   #60
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Leyson Visa inlägg
Bet365 ger 1.80 på att blackpool åker ur!
Vad säger du om det, lite lågt för att lägga en slant!?
Kan dessvärre inte ge dig nåt råd, hoppas spelet går in om du la nåt.

Antar att oddset rasat en del, vet du vad det startade på?
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-25, 21:26   #61
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

2014-07-26 19:00Taca da LigaSanta Clara vs Olhanense -0.5 FT 20 2.600


Hittade lite intressant info om en match i den portugisiska ligacupen. Santa Clara från Azorerna (spelar i andra ligan) möter Olhanese som trillat ner från högsta ligan. Bortalaget har stora problem med för få mannar (http://www.abola.pt/nnh/ver.aspx?id=491216). Funkar att läsa artikeln med Google Translate utan problem så ni får kolla vidare själva om ni vill.

http://www.oddsportal.com/soccer/por...Gc51hM8/#1X2;2
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
henke111 (+5)

Senast redigerad av kusagwa den 2014-07-26 klockan 20:00. Anledning: Skrev lite fel
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-26, 16:28   #62
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Oddset är nere på 1.7 nu för de som är intresserade
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+1), kingofding (+5), Rehn108 (+1)
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-10, 22:49   #63
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Lång text om Blackpool och för få spelare
För de som spelade på matchen så vann Nottingham med 2-0.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
smak (+2), bettingmaster (+5)
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-10, 23:42   #64
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 38
Sharp$: 261
Standard

Stort tack för Nottingham. Lirade -1,för ett bra tag sen till 1.90.
Gärna fler lir i samma klass med källor som backar upp.
hemlig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-04, 14:39   #65
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Hej kusagwa det verkar som att du inte har skrivit något i forumet på över en vecka, varför inte ta dig en minut och bidra med något.
Ställ en fråga, svara på andras, dela med dig av någon rek, tacka personerna för de rekarna du har ryggat eller bara delta i någon diskussion på forumet?

Ok åtgärdar väl det då...

Nej men har lite tid över så kan lika gärna skriva av mig lite med några korta motiveringar.

Kan börja tipsa om Blackburn skadekris när de tar emot Huddersfield i Championship. "Blackburn's list of absentees for Huddersfield's visit to Ewood Park on Saturday could include nine players." Källa: http://www.teamtalk.com/match/previe...ield-team-news

Avstår själv nåt 1X2 eller AH spel då jag tycker att oddsen har gått ner för mkt.


2014-10-04 16:00Premier LeagueSwansea City vs Newcastle United -0.5 FT 25 1.890

Ja vad ska man säga om Newcastle. Ett lag i kris med en tränare som troligtvis har råkat ut för ett mirakel om han sitter kvar när november månad inledds. Har en trupp som inte man ska ligga på nedflyttningsplats med men med Pardew som tränare ser det inte ljust ut. Newcastle har enbart två segrar under säsongen och dessa kom båda i ligacupen (borta mot L1 laget Gillingham och borta mot Crystal Palace efter förlängning).

Swansea har spelat bra och har endast två förluster under säsongen och det är mot avsevärt bättre lag än skatorna i form av Chelsea (4-2 borta mot Chelsea och 0-1 hemma mot Saints).

Startelvor:
Swansea: Fabianski, Richards, Fernandez, Williams (C), Taylor, Ki, Shelvey, Sigurdsson, Dyer, Routledge, Bony.
Newcastle: Krul; Janmaat, Coloccini (c), Williamson, Dummett; Colback, Tiote, Sissoko; Obertan, Cisse, Gouffran.

Kan även komma nån form av spel på att Swansea håller nollan, men återkommer om det i sådana fall.
Fyller på med:
2014-10-04 16:00Premier LeagueSwansea City vs Newcastle United Win to Nil FT 25 3.250


2014-10-04 16:00Premier LeagueLiverpool vs West Bromwich Albion -0.5 FT 6 11.000

2014-10-04 16:00Premier LeagueLiverpool vs West Bromwich Albion +1.5 FT 25 1.960


Lite kort. Två lag som i form och prestation pekar åt olika håll. Pool som kommer till start utan Sturridge dessutom idag har egentligen sedan september månad inleddes spelat utan att imponera (men i deras försvar utan Sturridge) men 2-1 hemma mot Ludogoretz i CL och 3-2 efter straffar mot Middlesborough som segrar imponerar inte och när de mött bättre motstånd så har det gått sämre, tre förluster (Basel, West Ham och Aston Villa) och X mot Everton. Medan WBA har tre "bra" segrar i rad som imponerar desto mer. Först skrällen borta mot Spurs, sedan hemmavinst mot Hull i ligacupen för att därefter köra över Burnley med 4-0 senast i PL.

Lägg där till WBA relativt bra H2H mot Pool där förlusten i fjol var den första sedan hösten 2008 man inte klarat av +1.5 linan (ligger dessvärre sämre nu) så ser dessa två spel mkt intressant ut för min del. Och angeående förra årets match ska den tas med en "nypa salt" då firma Suarez och Sturridge stog för 3 respektive 1 mål.

Startelvor:
Liverpool: Mignolet, Moreno, Lovren, Skrtel, Manquillo, Gerrard, Henderson, Lallana, Sterling, Coutinho, Lambert.
WBA: Foster, Gamboa, Lescott, Dawson, Pocognoli, Dorrans, Morrison, Gardner, Brunt, Sessegnon, Berahino
2014-10-04 16:00League OneLeyton Orient vs Swindon Town +0 FT 25 2.160

2014-10-04 16:00League TwoOxford United vs Newport County +0.25 FT 25 1.980
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Misär (+1)

Senast redigerad av kusagwa den 2014-10-04 klockan 17:19.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-24, 20:06   #66
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Ett litet tips från mig så här på julafton.

2014-12-28 15:00Serie BCatania vs Carpi -0.5 FT 31.6 2.550


Idag fick Catania 4 (!!!) spelare utvisade när de bortaförlorade mot jumbon (jumbo innan matchen) Cittadella. Och innan matchen så hade de redan en hel del spelare borta där jag antar att inte alla är med på söndag.

Listan med de som saknades inför dagens match (tagen ifrån en tråd på BettingAdvice):
Rosina (F 17/6)
Barisic (F 2/0)
Odjer (M 4/0)
Garufi (M 4/0)
Raphael (M 15/4)
Almiron (M 5/0)
Gyomber (D 7/0)
Monzon (D 15/0)
Capuano (D 13/0)
Sauro (D 16/1)
Peruzzi (D 11/0)

Lägger man därmed till att Carpi som gästar Catania leder ligan och är näst bästa bortalag så får vi ett intressant spel. Oddset har förvisso droppat en del men för er som är intresserade av att rygga så gör det medan ni kan, tror oddset kan fortsätta ner en bit.

Oddsjämförelse hittas här: http://www.oddsportal.com/soccer/ita...EimQgh3/#1X2;2
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hemlig (+1), Slurf (+5), Cazzius (+1), lars (+1)

Senast redigerad av kusagwa den 2014-12-29 klockan 13:35.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-25, 16:35   #67
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Skrev i fel tråd, sry.

Senast redigerad av Slurf den 2014-12-25 klockan 23:03.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-25, 18:01   #68
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

2.28 som högst atm @Dafabet och 12Bet
DnB ligger på 1.62 och det är hos Coral

Senast redigerad av kusagwa den 2014-12-27 klockan 16:15.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-28, 16:01   #69
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Grattis till er som hakade på Carpi spelet. Slutade 0-2
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Jinx (+1), lars (+1), hemlig (+1)
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-24, 11:54   #70
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Tjena Sharps. Gör ett försök att komma igång med bettandet igen efter ett längre uppehåll. Kopierar infon från det nya spreadsheet med motivering till återkomst och lite allmän info.

"Startar med en relativt liten kassa där ca 2% av kassan (10 Euro) investeras i varje spel.

Kommer att använda mig av ett mera selektivt urval av bookies då målet med detta spreadsheet är att dels bygga upp kassan men även att kunna ta ut kassan från de bookies som gnäller om omsättningskrav och liknande skit.

Kommer att försöka fokusera på underdogs, underspel och teamtotals fast troligtvis så kommer lite andra varianter att poppa upp.
"

De tre första spelen är redan inlagda i spreadsheetet, kommer försöka bjuda på små korta motiveringar så ofta orken och tiden räcker till.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Slurf (+10), BroderH (+10)
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-25, 11:56   #71
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Ähh vafan. Du är ju stabil, varför gå ned i insats? Sluta bränna rullen på diverse rusmedel

Vi får komma igång med Skype-konferenserna på nytt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+5)
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-25, 13:10   #72
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Ähh vafan. Du är ju stabil, varför gå ned i insats? Sluta bränna rullen på diverse rusmedel

Vi får komma igång med Skype-konferenserna på nytt.

Men rusmedel som är så kul...

Vetifan om jag vågar, speciellt inte om du uppföra dig på samma sätt som här... https://www.sharps.se/forums/400831-post2209.html

[16:22:14] Slurf: hehe
[16:22:26] Slurf: sålde lite på liven också
[16:22:44] Slurf: eller ja, vid 29-20 tog jag -10
[16:22:49] Slurf: och där var vi körda
[16:22:57] Slurf: jävla sjuk rigg på slutet
[16:22:58] Slurf måste byta sheet
[16:26:54] Slurf: hora vad sjukt
[16:27:06] Slurf: stegfel vid 22-33 och 2.5 min kvar
[16:27:08] Slurf iidiott
[16:27:33] Slurf: 22-34 ridå
[16:27:41] Slurf ska spela på israel vinna nästa handbolls-vm
[16:28:17] Slurf minuten kvar
[16:28:20] Slurf 23-34
[16:28:28] Slurf missar vitryssland nu får ju chile chansen
[16:29:21] Slurf FITTTA
[16:29:26] Slurf de får ju anfalla i en minut
[16:29:29] Slurf HOOOOORAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
[16:29:33] Slurf alltid en poäng
[16:29:35] SlurfJÄVLA FITTA
[16:30:01] Slurfjuste du får ju push
[16:30:09] Slurf måste byta sheet nu fattar inte varför jag inte har gjort det tidigare
[16:32:02] Slurf snart är man helt jävla gul
[16:32:37] Slurf om inte Algeriet vinner afrikanska mästerskapen så har jag fan inte råd med lunch på en månad
[16:34:18] Slurf ååååh att man aldrig kan få vinna
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td