|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
tompa87s Moneytrain (filter-chase system) (American+fotboll)
Jag testar igen, efter ett misslyckat försök med en finne som tydligen var ute på väldigt hal is.
Speldagboken kommer att vara som en dagbok där jag lägger fram mina tankar, så ni får självklart fråga/lägga till något om dem spelen jag har med, men om ni har nå frågor kring spel som jag inte tagit upp så dra dem i den tråd de tillhör, jag är frekvent inne på alla trådar som berör det sporter jag tippar så jag svarar därinne. Kommer bara att lägga dem spel jag gillar mest härinne, dvs. spel med väldigt mycket spelvärde eller spel jag tror väldigt mycket på. Jag håller mig enbart till Pinnaclesports.com just nu, money is the issue ![]() Som vanligt är det era pengar och jag rekommenderar att ni antingen håller ner units antalen eller bara avvaktar tills ni känner er komfortabla med att spela det som läggs ut. Spelen väljs ut genom ett slags poängfilter jag själv har uppfunnit. Egentligen fungerar det väldigt enkelt: jag sitter och graderar spel efter den infon jag hittar. 1-5 varav 5 är enligt mig så bra ett spel kan vara, 1 är ännu ej klart för spel, men värt att behålla i filtret. Dem flesta spelen ligger på runt 3-3,5 och ni kan ju bestämma själv vad det betyder för er i units, men för mig ligger unitsizen på samma poäng som spelet får i mitt filter. Filtret är olika för olika sporter, hockey har jag bra grepp på så där tittar jag själv och bildar min egen uppfattning, plus skador, trender osv. Baseboll och basket baserar jag väldigt mycket på olika information från andra cappers, jag har ett 20-tal som jag går igenom varje dag. Trender, spelvärde och skador är självklart också medräknade. Sen har jag lite egen uppfattning som också filtreras innan spelet läggs. Allt för att få en så rak och genuin uppfattning som möjligt, impulsspel är det sämsta man kan göra om man ska vara vinnande i längden. Chase systemet jag implementerar är att om jag gått kännbart minus en dag, och hittar ett välfiltrerat >3,5 spel så dubblar jag unitsizen på det/dem spelen. Det kan vara lite farligt, så som sagt, är ni inte komfortabla så spela inte. Ingen kommer ju orka läsa allt det där, så nu jävlar kör vi! Statistik sen start av filtreringssystem: https://www.sharps.se/spreadsheet/2201 Som ni ser just i skrivande stund så är det bara impuls(live)spelen som går minus. Dock för tidigt att förtälja om det är ett fungerande system då jag inte kommit upp i nån kvantitet i någon sport än. HOP ON!
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. train TJUU TJUUUUU Senast redigerad av tompa87 den 2010-08-11 klockan 09:00. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Spel nummer 1: Tampa Bay -1,5 (M Garza) vs Toronto (B Cecil) (4p)
Leans (2,5-5p): Baseboll Twins team total (väntar på lina) (3p) Twins-Royals O 9,5 (3,5p) Oakland (3p) NHL Canucks PL (2,5p) Caps-Canadiens O (3,5p) Sabres-Bruins O (2,5p)
|
|
|
|
#3 |
|
Spel nummer 2: Boston -1,5 (J Lester) vs Baltimore (J Guthrie) (3,5p)
Spel nummer 3: Vancouver Canucks -1,5vs Los Angeles Kings (3,5p)
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. train TJUU TJUUUUU Senast redigerad av tompa87 den 2010-04-23 klockan 15:13. |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Citat:
Är lite busy nu på förmiddan, så vi får si när spelen kommer.
|
|
|
|
#5 |
|
Spel 4: Colorado Avalanche vs San Jose Sharks -1,5 @ 2.830 (3p, bra värde)
Spel 5: Arizona (I Kennedy) vs Philadelphia (N Figueroa) @ 2.1 (3p) Spel 6: Texas (R Harden) vs Detroit (D Willis) @ 2.630 (3p, värde)
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. train TJUU TJUUUUU Senast redigerad av tompa87 den 2010-04-24 klockan 19:56. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Spel nr 7: Tampa Bay (J Niemann) vs Toronto (R Romero) @ 1.676 (serie CHASE 6p)
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. train TJUU TJUUUUU Senast redigerad av tompa87 den 2010-04-25 klockan 00:28. Anledning: missade unitsize |
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Spel 5: Arizona (I Kennedy) vs Philadelphia (N Figueroa) @ 2.1 (3p)
|
|
|
|
#10 |
|
Mycket besviken på Kansas, hade 2 lägen med en runner på 3e och 1 out, men kan inte konvertera och tappar matchen.. inget spel jag hade med dock..
Spel 6: Texas (R Harden) vs Detroit (D Willis) @ 2.630 (3p, värde) PUSH :( FEl pitchers startade gissar jag, hemskt tråkigt då det var ett fint spel. så: 2-0-1 inatt, 1 pending. Bra att komma igen sådär efter en tung gårdag. Sammanlagda dagboken sofar: 3-2-1 +4,28 uts
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. train TJUU TJUUUUU Senast redigerad av tompa87 den 2010-04-25 klockan 06:33. Anledning: kommentar.. |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Spel 4: Colorado Avalanche vs San Jose Sharks -1,5 @ 2.830 (3p, bra värde)
Idag: 3-0-1 +7,94 uts Hade redan rättat den matchen fel när Avs gjorde 3-2, men lite medgång så, väldigt skönt! Sammanlagda dagboken sofar: 4-2-1 +6,24 uts
|
|
|
|
#12 |
|
Spel 8: Houston -1,5 (B Myers) vs Pittsburgh (C Morton) @ 2.280 (3,5p)
|
|
|
|
#13 |
|
Spel 9: Kansas City (B Bannister) vs Minnesota (K Slowey) Over 9 @ 1.813 (3,5p)
|
|
|
|
#14 |
|
Spel 10: Chicago White Sox -1 (J Danks) vs Seattle (J Vargas) @ 2.010 (3,5p)
|
|
|
|
#15 |
|
hittar bara white sox -1.5 till 2.40 värt?
|
|
|
|
|
|
|
#16 | ||
|
Citat:
Citat:
|
|
|
|
#17 |
|
Jag brukar gilla att slippa den där hooken (0,5) så man får sämst pengarna tillbaka om dem vinner.
Det här är den avslutande matchen av 3, dem andra 2 har slutet med en runs vinst för White Sox. Jag tror dock att det kan bli lite mer ojämnt idag, Danks har öppnat den här säsongen strålande, och det är resdag vilket betyder att Seattle flyger hem efter matchen, det kan ju hända att dem är lite mindre motiverade om dem ligger under med några runs.
|
|
|
|
#18 |
|
baseball är rätt nytt för mig.. skippar spelet men lycka till med dagens spel iallafall
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Klokt, känner man sig inte bekväm så spela inte. Tack, detsamma!
|
|
|
|
#20 |
|
Ryggade Houston. Får se hur det här går
|
|
|
|
#21 |
|
5-4-1 sammanlagt
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. train TJUU TJUUUUU Senast redigerad av tompa87 den 2010-04-26 klockan 12:18. |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Behövs en riktig katastrof i nionde om Houston ska tappa
|
|
|
|
#23 |
|
1-2-1 idag 1 idag, om nu Houston håller..
5-4-1 sammanlagt | +3,08 Uts Det blir ett chase inatt, Canucks PL @ 3.450 (3p)
|
|
|
|
#24 |
|
kings-canucks ö 5, 5.5 @ 1.781 känns som man kan lasta in en del deg på tompa
|
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Citat:
![]() 2-2-1 igår då, vilket lämnar totalen på 6-4-2 +10.43 uts
|
|
|
|
#26 |
|
Spel 12: Milwaukee-1,5 (Y Gallardo) vs Pittsburgh (Z Duke) @ 2,1 (4p)
|
|
|
|
#27 |
|
kommer att spela Cubs -1,5 (4p) när den kommer ut, men dem slöar med den linan..
|
|
|
|
#28 |
|
LA Angels -1 (Jer Weaver) vs Cleveland (D Huff) @ 1.719 (4p)
Finns många godingar att välja på idag känns det som, more to come.
|
|
|
|
#29 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Ja, det tycker jag, skulle dock helst sett 2.40 å mer.. fick 2.50 på pinnacle. Chicago Cubs -1 (C Silva) vs Washington (J Lannan) @ 1.980 (4p)
|
|
|
|
#32 |
|
Chicago Cubs -1.5 @ 2.45 på bet365
|
|
|
|
|
|
|
#33 | |||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Totalt: 8-4-3 +17.71 uts
|
|
|
|
#34 |
|
superbusy work day, nåra leans:
Twins Yankees RL Brewers RL Astros Cardinals Angels
|
|
|
|
#35 |
|
San Francisco (T Wellemeyer) vs Philadelphia -1,5 (J Moyer) @ 2.260 (3,5p)
|
|
|
|
#36 |
|
Detroit (J Verlander) vs Minnesota (F Liriano) @ 2.070 (3,5p)
|
|
|
|
#37 |
|
St Louis -1(C Carpenter) vs Atlanta (D Lowe) @ 1.806 (3p)
|
|
|
|
#38 | ||
|
Citat:
Citat:
Sammanlagda kassan: 9-5-4 +17.95
|
|
|
|
#39 |
|
Washington Capitals -1,5 vs Montreal Canadiens @ 2.080 (3p)
|
|
|
|
#40 |
|
Milwaukee (C Narveson) vs Pittsburgh (P Maholm) O 9,5 @ 1.990 (3,5p)
|
|
|
|
#41 |
|
San Francisco -1 (T Lincecum) vs Philadelphia (C Hamels) @ 2.03 (3,5p)
|
|
|
|
#42 |
|
fyfan, ibland blir man då jävligt less på detta, 3-3 efter första inningen kan ej ta sig över 9,5 .. uppe i 9 med 2 strandade hos pittsburgh i övre 10e, och nu börjar dem darra på läppen direkt å jagar bollar över halva tv rutan..
|
|
|
|
#43 | |
|
Citat:
Skönt att den satt, vore hemskt tråkigt att ha 3-3 efter första inning och missa överspelet
|
|
|
|
#44 | ||
|
Citat:
Citat:
Trots att Milwaukee och Pittsburgh fick tummen ur röven så släppte San Fran en 4-1 ledning i 8-9e och Capitals åkte ur stanley Cup. Sammanlagda kassan: 10-7-4 +15.05
|
|
|
|
#45 |
|
Twins ML @ 1.758 (3,5p)
Rays RL @ 1.935 (3p)
|
|
|
|
#46 |
|
Jag börjar igen, gick ganska bra sist innan jag fick för mkt att göra på jobbet så jag inte hann med, men nu jäklar, ska här börjas om och jag börjar med att rygga en intressant filur som kan låga tyska divisioner rätt bra:
Spel 1. Liepzig -1,5+Wolfsburg II (2.52 på bet365) 4uts Spel 2. Hannover II (2.50 på bet365) 3 uts
|
|
|
|
#47 | |
|
Citat:
Spel 3. B*Monchen Gladbach II (2.25 på bet365) 4 uts Spel 4. Stuttgarter Kickers-Memmen U 2,5 mål (2 på bet365) 3 uts Håll tummarna!
|
|
|
|
#48 |
|
Lägger till en dubbel från mitt egna spelgalleri:
Spel 5. Tottenham+Trollhättan v Jönköping Södra Ö 2,5 (3.23 på bet365) 2 uts
|
|
|
|
#49 |
|
Spel 6. Rosenborg -1, -1,5 (1.90 på bet365) 4 uts (rygg)
|
|
|
|
#50 | |
|
Citat:
______________________________ det ger oss 1-3-0 och -8 uts, men det känns som att det kan komma att vända och jag skall försöka läsa lite mer mellan raderna på hans tips, han verkar ha bra kunskap om ligan, spelare och lag, mindre om betting i allmänhet, så jag ska försöka filtrera ut lite. Spel 4. Det enda spelet av dem jag lagt som förhoppningsvis går (0-0 i 81a) in var genom att jag läste mellan raderna innan hann lagt sitt spel.
|
|
|
|
#51 | |
|
Citat:
2-0 i 85e ..
|
|
|
|
#52 | |
|
Citat:
så: -1 uts på norsken (1-3-0 -8 sammanlagt) jag: 2-0 +14,06 ut
|
|
|
|
#53 |
|
Spel 7.
Levski Sofia - Lokomotiv Sofia Lokomotiv har vunnit respektive möte 3 år i rad, och nu har man blivit jättedog, förstår inte riktigt oddsen. man har dessutom vunnit dem 2 senaste hemma, alltså 5 i rad, jag lirar Lokomotiv sofia +1 @ 2.15 3 uts # Lokomotiv Sofia - Levski Sofia 2-0 # Levski Sofia - Lokomotiv Sofia 1-2 # Levski Sofia - Lokomotiv Sofia 0-3 # Lokomotiv Sofia - Levski Sofia 1-0 # Levski Sofia - Lokomotiv Sofia 0-1 Spel 8. 1 ut på 8 gånger stålarna Lokomotiv seger.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. train TJUU TJUUUUU Senast redigerad av tompa87 den 2010-08-10 klockan 18:29. Anledning: fel match |
|
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Citat:
Sammanlagt är jag nu 2-2 +10 uts Norsken 1-3-0 -8 Vill man hinna med alla spel så kika in i min spreedsheet åxå, ibland finns inte tiden att lägga in alla här. Spel 9. Crewe - Derby (2.15 bet365) 3 uts. Derby började sin liga väldigt imponerande med att slå Leeds med 2-1 på Elland Road, medans Crewe som ligger en serie nedanför torskade oväntat hemma mot Hereford med 1-0. Skapade ganska lite trots fördel med mycket bollinnehav, något som kan vara kanon för kontringsvassa Derby med 2 heta anfallare i Hulse och Porter (får se om bägge startar). det enda som talar emot Derby är deras facit i Carling Cup (åkt ut i första rundan 5/7 senaste) men jag tror man bryter den trenden idag med en bredare och mer ambitiös trupp.
|
|
|
|
#55 |
|
Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 87sl4mp4 ryggar vidare Stats: 136 - 193 - 9 ROI: 84.73% Vinstprocent: 41.00% |
Dem 6 sheets som är i början av tråden? Inte särskilt användarvänligt (:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Citat:
Men du ska nog avvakta med att följa, varenda spel jag rör går åt skogen för stunden.
|
|
|
|
#57 |
|
Spel 10.
Chicago Sky - Phx Mercury (2.25 på bet365) 3 uts Såg nånstans att PHX Mercury aldrig torskat mot Chicago Sky, nånsin, (9-0) 2.25 på ML, annars får man +2 om man vill säkra lite. Mercury är dessutom med i racet för slutspel från vad jag kan utläsa, och Sky verkar vara längre ifrån. Sky saknar dessutom en viktig kugge i Shameka Christon. Testar, 2.25 på bet365. __________________
|
|
|
|
#58 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#59 |
|
så, nu har jag lugnat ner mig lite,
Spel 11. Sydkorea - Nigeria (1.75 på bet365) 3 uts Sammanlagt 2-4 +4 Norsken 1-3 -7
|
|
|
|
#60 | |
|
Sharpest
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#61 | |
|
Citat:
done.
|
|
|
|
#62 | |
|
Citat:
Vålerenga - Sparta prag -1,5 (1.72 på bet365) 4uts
|
|
|
|
#63 | |
|
Citat:
Sammanlagt 4-4 +16,13 Norsken 1-3 -7
|
|
|
|
#64 |
|
Spel 13.
Partizan Minsk - Fc Minsk Spelar FC Minsk idag, HT/FT 2.50 @ bet365 (2uts) Spelet grundar sig mycket på information ifrån en gratis fotbollssite, men av tabellen och formkurvan att utdöma så känns det som ett bra spel, Minsk ligger 3a och är med i titelracet, formen är god och man har på dem 6 senaste bortamatcherna vunnit 5. Man har gjort flest mål i ligan (nästan 2 per match), och på dem senaste 8 bortamatcherna har man bara förlorat 1 (6-1-1) och det var mot toppkonkurrenten Soligorsk(1-0). Partizans form är allt annat än bra och på 10 hemmamatcher har man bara vunnit en enda. Man släpper dessutom in flest mål i ligan (även där nästan 2 per match) och hemma är man överlägset sämst med målskillnaden 6-20 på 10 matcher. Partizan skall också enligt källor vara ett rätt ungt och orutinerat lag vilket brukar betyda att dem åxå har svårt att föra matcher, då yngre spelare har en tendens att vara lite mer nervösa med bollen, vilket kommer att gynna Minsk i deras snabba omställningsspel. Inbördes möten ser mindre bra ut, men Partizan är ett forna storlag körd i botten av en Vladimir Romanov som istället för att ha tagit ansvar, har mjölkat laget på pengar och försökt bygga ett lag kring oprövade ungdomar, allt för att tjäna pengar. HT/FT 2.50 känns smaskigt, den tar vi Kommer även att spela BATE hemma, även om det är en toppmatch så har BATE rutin och spelare för att vinna alla hemmamatcher i denna ligan, Soligorsk är bra, men denna matchen är så viktig att dem kan darra. 2 gånger pengarna hemma på seriens suverän dem senaste säsongerna som nu kan dra ifrån, dem kommer inte att missa den chansen. Bates hemmafacit: 6-2-1 och 19-3 i målskillnad. SPEL: FC Minsk HT/FT (2.50 @ bet365) 2 uts BATE (2.00 @ bet365) 3 uts Dubblar även: BATE+Minsk 1 uts
|
|
|
|
#65 | |
|
Citat:
Satt 2/3, och plussa 7.22 uts, sammanlagt 6-5 +23,35 uts Norsken står kvar, har inte sett honom på ett tag nu, 1-3 -7 uts Spel 15. Lille - PSG Lille var seriens bästa hemmalag förra året, och man var även det lag som gjorde flest mål i hela ligan (72 st, nästan 2 per match varav 44 på hemmaplan). Jag tror och hoppas att den fina trenden fortsätter idag, och att man kan slå ett av seriens sämsta bortalag förra säsongen i PSG (3 vinster på 19 försök). Man fick dessutom behålla sin guldklimp Eden Hazard över transferfönstret (vad det verkar) vilket betyder att man satsar på att komma topp4 även i år. Lille slog även riktigt bra lag som Liverpool, Fenerbache, Lyon, Bordeaux och man har på dem senaste 10 hemma vunnit 9, 4 av dem med mer än 1 mål, 3/4 senaste har man vunnit med mer än 1 mål, och man känns väldigt stabila på Stadium Lille-Metropol. PSG är inget dålig lag, men som sagt mycket bättre hemma än borta, och jag tror denna match blir målrik (med tanke på Lilles hemmafacit och att PSG verkar mer offensiva i år) så mina spel blir: Lille vinst (1.90 på bet365) 4 uts Lille -1 (2.75 bet365) 2uts Över 2,5 mål (2.1 bet365) 2 uts BOL!
|
|
|
|
#66 |
|
Bland dem sämsta matcherna jag sett nånsin, Lille vill absolut ingenting, å PSG ställer 11 man på försvar å kontrar, makalöst tråkigt..
|
|
|
|
#67 |
|
ajaj, 0-3 å minus 8 uts,
Totalt: sammanlagt 6-8 +15,35 uts Norsken 1-3 -7 uts
|
|
|
|
#68 |
|
Sharpest
|
Välkommen till fransk fotboll, där nästan alla matcher slutar 1x eller under 2 mål. Riktigt tråkigt spelar dom också, undantaget är Marseille.
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
Snart NHL dags, då kommer jag göra comeback med en enorm energi!
![]() Kan ju börja med att jag tror att Dallas och Islanders blir årets slagpåsar och överspel på Ducks med deras undermåliga försvar men giftiga offensiv kommer vara kassakor. Streit borta 6 månader var det absolut sämsta som kunde ha hänt för ett redan dåligt Islanders..
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. train TJUU TJUUUUU Senast redigerad av tompa87 den 2010-09-27 klockan 12:00. Anledning: Streit |
|
|
|
|
|
|
#70 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#71 |
|
Absolut, Washington som vanligt över lag.
________________________________________________ Kan ju börja med lite preseason redan nu, men kom då ihåg att hålla ner uts antalet.. Bruins ML 2.05 @ bet365, 2 uts Gillar Bruins idag mot Washington, dem spelar med i stort sett fullt a-lag (-Savard) och i dessa Home-Home matcher brukar lagen koncentrera sig på att vinna hemmamatchen, det gjorde Caps igår, och då mönstrade man sågott som det bästa man hade. 3-2 blev det då, och Bruins spelade då med en hel del reserver saknade en hel del spelare såsom Krejci, Chara, Seidenberg och Bergeron mfl, och höll alltså jämna steg med Caps då. Idag finns dem med och till 2.05 hemma i TD-Garden, taget. ____________________________________________ Över 5,5 Phoenix Edmonton Bägge lagen har varit ruskigt heta på försäsongen, Phoenix sportar NHLs näst bästa försäsongs facit i år, och edmonton är 3a. Edmonton har snittat över 5 mål på 3 matcher och man ställer upp med en bra trupp: Magnus Paajarvi (91) - Sam Gagner (89) - Ales Hemsky (83) Dustin Penner (27) - Andrew Cogliano (13) - Gilbert Brule (67) Liam Reddox (85) - Colin Fraser (16) - Ryan Jones (28) Alexandre Giroux (12) - Ryan O'Marra (42) - Colin McDonald (57) Ladislav Smid (5) - Alex Plante (48) Taylor Chorney (41) - Tom Gilbert (77) Richard Petiot (37) - Kurtis Foster (26) Speciellt dem 2 första kedjorna offensivt ser väldigt giftiga ut, och för många bakom är det sista chansen att visa upp sig då åtminstona en av Eberle och Hall verkar komma med i den slutgiltiga truppen. Defensiven ser lite tunnare ut och det var det enda som gjorde att jag inte ville spela på Edmonton idag. I mål är det antingen Gerber eller Deslauriers, 2 dugliga målvakter, men inte mer. Har inte fått någon Phoenix laguppställning än, men liksom Bruins kommer man flyga över till Europa snart och premiär mot just Bruins i Prag och kommer förmodligen att matcha ett väldigt slagkraftigt lag. Kan ju dessutom tillägga att bägge lagen börjat kanon i PP, något som brukar vara givande under försäsongen då man efter hårda training camps brukar ha svårt att orka hela matcher och bli lite slarvig med hakningar och trippingar framförallt. över 5,5 till 2 gånger stålarna 2 uts
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. train TJUU TJUUUUU Senast redigerad av tompa87 den 2010-09-29 klockan 22:14. Anledning: grammatik :) |
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
addar:
Barring any last-minute changes, here's a look at the lineup the Canucks will ice tonight in San Jose. Cody Hodgson will play his third straight game and skate on a line with Bill Sweatt and Raffi Torres. Peter Schaefer returns from an eye injury and skate with Alex Bolduc and Jannik Hansen. Jeff Tambellini and Brendan Morrison will skate together on a line with Guillaume Desbiens. Joel Perrault will skate between Darcy Hordichuk and Victor Oreskovich. The defensive pairings will have Shane O'Brien with Aaron Rome, Keith Ballard with Lee Sweatt and Dan Hamhuis with Christian Ehrhoff. Eddie Lack is expected to start in goal with Cory Schneider backing up the young Swede. -Rippat från http://communities.canada.com/vancou....aspx#comments Verkar alltså som att Canucks kommer till spel utan sedinarna och Loungo i målet. San jose måste vara hungriga, det är deras sista match på en ganska horibel försäsong, och man ges verkligen chansen att komma in i det nu, hemma i HP pavilion. 2 uts på sharks @ 1.76
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. train TJUU TJUUUUU Senast redigerad av tompa87 den 2010-09-29 klockan 23:34. Anledning: länk saknas |
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Förstår inte varför bruins är dogs med de lagen de ställer upp med. Hakar på iaf
|
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
2/3 spel satt, +1,76 uts.
|
|
|
|
#75 |
|
Najs med överspelet. Edmontons rookies har varit heta. Kan bli ett slagkraftigt lag om något år.
|
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
fortsätter med lite försäsong;
St. Louis ML @ 1.71 2 uts Chicago verkar komma med en ren b-trupp, lämnar spelare som Hossa, Kane, Toews, Keith och Seabrook utanför truppen, St Louis kommer med sågott som full a-alagstrupp: Eric Brewer, Barret Jackman, Erik Johnson, Brad Winchester, Jay McClement, Alex Steen, Patrik Berglund, Brad Boyes, Ian Cole, B.J. Crombeen, Matt D'Agostini, David Backes, Roman Polak, Nick Drazenovic, Cam Janssen, David Perron, Nikita Nikitin, TJ Oshie, Ty Conklin, Jaroslav Halak EDIT: Halak börjar och bör få 60 minuter. _____________________________________________
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. train TJUU TJUUUUU Senast redigerad av tompa87 den 2010-10-01 klockan 00:12. Anledning: halak |
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
Livear Buffalo -1,5 åxå vid ledning 1-0, ser riktigt heta ut och kan inte passa på 2.65 då, 1 uts.
|
|
|
|
#78 |
|
2/2 .. börjar veckan med 4/5.. finemang !
I spreedsheetet har jag dock wild åxå, så får räkna bort den torsken, skulle ha grönat på den efter ytterliggare info ....
|
|
|
|
#79 |
|
all in all a good night hursomhelst.
|
|
|
|
#80 |
|
Sharks ligger under efter en period, man får nu 2 gånger pengarna på en vändning, känns lite högt med tanke på att det är 2 perioder kvar och man nu kanske blivit av me lite av den sega flygresan som satt sig i bena..
Sharks -0,5 @ 2 bet365. 1 uts
|
|
|
|
#81 |
|
San Jose måste ha runt 25-30 skott bara i andra perioden
det är verkligen spel mot ett mål.. hänger ett mål i luften,,
|
|
|
|
#82 |
|
ja.. det blev ju förlust trots att San Jose tog ledningen med 2-1 med mindre än 5 minuter kvar.. ska bara svälja besvikelsen lite sen ska jag kolla till dem andra matcherna idag.
|
|
|
|
#83 |
|
Avvaktar innan jag lägger några spel alls till jag fått uppgifter om startuppställningar och målvakter, men dessa blir förmodligen mina spel inatt:
LA Kings 1.76 (Spelas i Vegas) 2 uts @ bet365 Kings har ett slagkraftigt och offensivt väldigt skickligt lag och med Terry Murray vid rodret har man dessutom skapat en bra atmosfär kring laget, det känns som att dem kan gå långt. Man har sin franschise målvakt i Quick och ledare i både främre och bakre leden. Spännande Bernier kan få starten inatt och det må vara ett litet minus men han är fullt duglig att vinna matcher åt sitt lag (.950 på 2 försäsongmatcher är väl dugligt?) Kings vann 3 av 4 matcher förra året. Colorado har bara gjort 10 mål på deras 6 försäsongsmatcher hittills , något jag tror kommer märkas även idag då det är en solid defensiv som Kings stoltserar med. Att det skulle vara dålig inställning i en sån här match när den spelas i Vegas (pr-jippo typ) tror jag inte på och jag anser att Kings har ett bredare kunnande. Isen är dessutom helt nylagd, vilket förmodligen kommer att göra att den är lättspelad, något som gynnar ett mer spelande lag som Kings. 4-1 Kings? __________________________________________________ ______ Rangers-Sens Ö5,5 @ bet365 1uts Senators 2uts dem möttes igår och spelade bägge lagens första målvakter. 5-4 blev det då och jag gissar på att ngt av lagen om inte båda luftar andra/tredje målvakter, och vi har 2 väldigt kapabla offensiver mot 2 halvskakiga defensiver här. Rangers har gått över totalen 5/5 försäsongsmatcher, 4/7 (2 slutade på 5 mål) så det är lag som inte riktigt fått sin defensiv att fungera. Sista genrepet för bägge lagen idag och Ottawa spelar med så gott som det bästa dem har (-Kuba och Elliott i mål). Rangers ställer över Lunkan, Gaborik, Calahan och Staal (icke konfirmerade uppgifter dock) Det betyder att Leclaire ställs mot Biron, väldigt bra för överspelet och fördel Ottawa. Jag Målrik tillställning hoppas vi på och säger 5-2 Ottawa. __________________________________________________ ______ Trashers @ 2.20 bet365 1,5uts Låt er inte luras av 0-4-1 hittills, detta är ett förbättrat Trashers lag, speciellt defensivt, som vi får se i år. Med ett halvt Stanley Cup lag (tog ju över Eager, Ladd, Bufuglien från Chicago) och lite rutin på ungdomar som Kane och Enström kan Trashers vara med och göra ett seriöst försök på en slutspelsplats i Östra division i år. Man har förlorat med uddamålet I 4 av 5 matcher hittills (första torsken som kom mot just Columbus var med en massa juniorer så vi lägger ingen vikt vid det), och med lite marginaler kunde man varit över .500 sträcket nu. Sista chansen att komma in i det och man ställer upp med det nästan full lineup idag, Mason startar dessutom i målet vilket är ett stort plus. Forwards Ladd- Little- Thorburn Kane- Peverley- Bergfors Modin- Burmistrov- Dawes Boulton- Rissmiller- Stewart Defense Enstrom- Meyer Kulda- Hainsey Zubarev- Bogosian Goal Mason Pavelec Columbus då? Ställer upp med dem flesta stjärnorna, men har en ganska tunn trupp, ngt som kan märkas av nu efter tungt tränande och matchande. Steve Mason stod igår, så jag gissar att Mathieu Garon startar idag, stor fördel Trashers där. Ramsay vet hur viktigt det är att börja säsongen med en bra känsla och jag tror att Trashers är mest intresserade av matchen idag. Skulle satt oddset runt 1.80-1.90.. 2.20 tas varje dag i veckan. __________________________________________________ __________ Tampa Bay - Florida Ö 5,5 1.90 bet365 1,5uts Man behöver ju egentligen inte säga så mycket runt överspel när blixtarna är i farten, med spelare som Malone, Stamkos, St Louis och Lecav på plan så kan det alltid sluta med överspel. Anledningen till att gårdagens match slutade med enbart 3 mål stavas Vokoun och den väggen kommer inte Tampa springa in i idag då jag gissar att han vilas till förmån för antingen Markström eller Clemmensen, inte illa men att stoppa 40 skott ifrån en av NHLs mest kapabla offensiver tror jag inte ngn av dem kan.. än.. Panthers har med undantag för Mccabe en ganska orutinerad backkår i dessa sammanhang och jag tror att det kan bli full från blixtarnas sida idag och att man kan få svårt att hänga med. Dan Ellis får förmodligen starta i Lightning, han är bra, men ingen vägg. Dessutom är det lätt att offensiven blir prioriterad i ett sånt offensivt skickligt lag att defensiven ibland får lida lite. Panthers offensiv är faktiskt och räkna med den också, Booth, Higgins, Dvorak, Frolik är alla offensivt skickliga och det skulle förvåna mig om inte alla som är hela spelar.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. train TJUU TJUUUUU Senast redigerad av tompa87 den 2010-10-03 klockan 00:00. Anledning: grammatik |
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
missade att skriva med oddsen på sens och överspelet i Sens matchen men det står ju i mitt SS.. bra natt so far, 2 till mål för tampa å en kings vinst så är det rejält me plus i kassan
|
|
|
|
#85 |
|
ah, missade med Tampa överspelet med ett ynka.. 2-2 i dagboken, 3-2 i sheetet... pending LA Kings (1-0 Kings efter 20 min)
EDIT: Tåls ju att noteras att Ottawa saknar en stabil målis å gud nåde Rangers om Henke går sönder... Känner mig lite otursförföljd, sharks dominerade stora delar av det jag såg å tappa ledning med 5 min kvar.. Trashers ledde med halva 3e kvar men tappade, och sen Tampa som jag tappa på hooken där. Nya dag nya tag, Lets go KINGS!
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. train TJUU TJUUUUU Senast redigerad av tompa87 den 2010-10-03 klockan 04:06. Anledning: edit |
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
Kings satt, göttans. Lite flyt där åxå, avgjordes med 1,40 kvar typ.
Gillas!
|
|
|
|
#87 |
|
Sitter å känner en skrällvarning på Nashville idag, ett lag som inte passar Washington speciellt bra med deras jobbiga, grittiga spel får fixstjärnorna i Washington ofta lite tid.
Dessutom står Rinne som är en matchvinnare 60 minuter.. " Lines from practice Saturday were: Erat - Lombardi - Wilson Sullivan - O'Reilly - Hornqvist Ward - Legwand - Dumont Smithson - Goc - Tootoo " " Forwards Wilson - Lombardi - Erat Sullivan (A) - Goc - Hornqvist Kostitsyn - Legwand - Ward Andersson - O'Reilly - Dumont Defense Suter (A) - Weber (C) Bouillon - Sulzer Parent - Franson Scratches Klein, Lundmark, Belak, Smithson, Tootoo " Tror en annan sida.. Nu när vi kommit så nära in på säsongstarten så kan vi lita på att det blir nästan fulla trupper som spelas.. Det är bara en känsla än så länge, men West hade enormt övertag på East förra året (Nashville var 12-4-2) och stabiliteten i mål kan bli avgörande i en sån här match. Det blir isf 1 ut på 2.65 men jag trycker inte av förns jag fått lite mer info om Washingtons lag och startande målvakt, men det är tidigt spelstopp på denna. EDIT: Det verkar som att Bäckis, Carlsson och Varlamov inte lirar..
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. train TJUU TJUUUUU Senast redigerad av tompa87 den 2010-10-03 klockan 17:26. Anledning: EDIT: |
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
Vi kör 0,5 uts på 2.65, nåra prickar för högt odds, bet365
|
|
|
|
#89 |
|
Här har vi ett spel jag nästan är beredd att gå upp över mitt maxbet på försäsongen på.. Spännande derby i Kanada, Edmonton v Calgary och det lär bli fullt ös.
2 lag som gått kanon på försäsongen, Calgary vunnit 6 raka och Edmonton har fina 4-1. Dem har åxå snittat 3.50 (Calgary) och 4 (Edmonton) så det ger oss fina 7,5 mål i snitt per match. Senast blev det 5-1 till Calgary mot en b-betonad Edmonton lineup, lita på att dem är revanchssugna dock, det är mkt prestige i dessa matcher. Något som verkligen stått ut är deras offensiver och vi erbjuds 1.95 på över 5,5, ngt jag tycker är väldigt fint då Jeff Deslauriers och Devan Dubnyk förmodligen ska dela på sysslan i Edmonton kassen och deras backuppsättning ser mindre rutinerad ut: Smid - Peckham Petiot - Belle Strudwick - Gilbert 32 spelare återstår i Edmontons trupp, ngt jag tror kommer ha positiv effekt då många spelar för sin plats och spelar "desperat" som man brukar kalla det. Man kommer definitivt vara tända, men deras orutin kan också vara lätt att utnyttja för ett väldigt effektivt Calgary (snittar 3,5 gjort mål per match trots att man bara skjutit 25,7 skott) Även Calgary spelar med lite desperation, skador på bl.a. Langkow och Stajan har lett till att det öppnat sig några spots till opening day, där man faktiskt också möts. Lita på att bägge lagen vill sätta sitt märke i det andra laget, och det kan bli mycket utvisningar i en sån här match, även det bra för vårat överspel. Det enda som talar emot här är Kiprusoff i flames kassen och backarna omkring honom, men eftersom det fortfarande är "Cuts to make" så gissar jag på att det inte är topp 6 som startar. Vi spelar 2 uts då Kiprusoff kan få starten, Över 5,5 @ 1.95 på bet365 (2uts)
|
|
|
|
#90 |
|
Ducks-Kings O 5,5 1.90 2uts
Kings @ 2.05 1,5 uts Skillnad i Kvalite, speciellt på backsidan men dessa lag är främst offensivt inriktade och att Kings spelade igår åxå lägger jag inte för mkt vikt på då spelarna bör vara bra tränade nu. Kings hade lite svårt mot defensivt starka Phoenix men har annars gjort 15 mål på 3 matcher, sista matchen idag och jag gillar både att vi får 2.05 på Kings, och överspel med så potenta offensiver som finns här. Quick stod igår och eftersom man måste cutta en målvakt till så tror jag Ersberg eller Bernier står idag. Hos Ducks har man lite problem på backsidan, Lydman och Visnovski i all ära, det krävs 6 dugliga backar för att hålla tätt, speciellt mot lag som har flera producerande kedjor som Kings, och efter topp 3 i Anaheim verkar det inte finnas ngn som helst tyngd. I målet bör vi få se Hiller, en kanonmålvakt men Kings har defenitivt nycklarna för att dyrka upp även en målvakt som Hiller. 2009-2010 säsongen slutade matcherna 3-4 0-4 4-6 4-2 2-1 4-5 4-2 i Kings favör och 4 av 6 över. 8-3 kings senast, repris idag? 5-2 säger jag.
|
|
|
|
#91 |
|
Nashville baby, härligt
0:ar förra årets presidents trophy vinnare på bortaplan, kan bli att räkna med!
|
|
|
|
#92 |
|
Tack ock bock för Nashville,baby.
![]() ![]() ![]() Ryggar överspelen på nattens matcher.Var själv inne på att lira över i Flames matchen,din välsignelse övertygade mig. BOL.
Senast redigerad av eddieh den 2010-10-03 klockan 21:27. |
|
|
|
|
|
|
#93 | |
|
Citat:
![]() Vi håller tummarna, överspelet i flames känns riktigt bra, om det visar sig vara ngn annan än Kiprusoff i Flames målet kan det bli att jag lägger dit en extra ut på den. Lets have a good night ![]()
|
|
|
|
#94 |
|
Även om oddset är ganska lågt så tycker jag det känns spelvärt att spela överspel i Pens-Red Wings matchen, 2 ostabila målvakter på försäsongen ser ut att starta (Fleury och Howard). Detroit hade en halv a-trupp sist, då fick man pisk med 5-1. Det gör man inte om idag, full a-trupp verkar det vara och full fokusering.
Detta är 2 lag som aspirerar på Stanley Cup även om jag ser Detroits chanser som avsevärt mindre än Penguins. Det som gör att jag vill lira här är att mellan Öst och Väst brukar det väldigt ofta bli mycket mål och med potenta offensiver, många bra breakout backar som gör att man lätt kan få igång spelet och anfallen och darriga målvakter går det att spela denna ner till 1.76 där den står nu. Ska avvakta slutgiltiga trupper innan jag lägger spelet, bägge lagen har fortfarande ganska stora trupper och jag är inte helt säker på om Malkin Crosby Datsyuk å zäta spelar än. Ser ut som att Staal sitter ut men det ser jag inte som ngt jätteminus då han är en av Pens bästa defensiva forward vilket inte gynnar överspelet. Detroit har spelat 7 matcher på försäsongen och 6 har gått över, 1 stannade på 5. Pens har 3/5 över, en på 5 och en på 4, så bägge lagen har varit flitiga i målprotokollet. Som sagt, väntar lite men är beredd, spelstopp om mindre än 1 timme.
|
|
|
|
#95 |
|
Fick precis "förmodliga" laguppställningar.. Staal och Crosby utanför Pens laget.
Mjaa... Då släpper vi överspelet och kör istället Red Wings+Blackhawks, en sjyst dubbel till 2.55 (ML) 1uts Tangradi-Comrie-Malkin Dupuis-Letestu-Kunitz Rupp-Adams-Godard Cooke-Talbot-Kennedy-Jeffrey Martin-Letang Goligoski-Michalek Engelland-Lovejoy Hutchinson-Despres Fluery (startar) Johnson (?) _____________________________________ Detroit Datsyuk-Zetterberg-Holmstrom Franzen-Filppula-Ritola Hudler-Modano-Cleary Miller-Helm-Mursak Lidstrom-Kronwall Stuart-Rafalski Ericsson-Salei Osgood (starting) Howard
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. train TJUU TJUUUUU Senast redigerad av tompa87 den 2010-10-03 klockan 22:20. Anledning: uts |
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
yuck, ingen bra start på Red Wings matchen, inte nog med att jag släppte överspelet (4 mål i första) jag blandade in red wings i en dubbel åxå (3-1 pens).. långt kvar dock.
|
|
|
|
#97 |
|
En natt i besvikelsens tecken, Kings vinner skotten med 43-21 men förlorar matchen i OT, och totalen stannar på 5 mål, utan Kopitar Brown och Smyth, vilka sades skulle spela enligt gårdagens analys.
Längtar till säsongen då man kan räkna med att dem bästa spelar när det sägs vara så. Ohwell, nya tag. Red Wings ser som vanligt trötta ut tidigt på året, undrar hur länge dem kan ha samma gamla gubbar.. . Upp på tåget igen, 3 dagar kvar
|
|
|
|
#98 |
|
Har spelat Boston -1,5 (1.90) och Columbus -2,5 (1.86), snart NHL premiär och jag tror det är bra lag om inte fulla lag som spelar idag, då ska vare sig Liberec och speciellt inte Malmö Redhawks ha en suck, så jag gillar båda spelen till 2% av stacken.
Dubblar även till 3.53 1 uts
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. train TJUU TJUUUUU Senast redigerad av tompa87 den 2010-10-04 klockan 19:12. Anledning: ut size på dubbeln |
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
Cammalleri avstängd i MTL's bortapremiär mot Leafs. Stort avbräck..
|
|
|
|
#100 |
|
Islanders även utan Okposo ett tag, Streit och Okposo ur hela NHLs tunnaste trupp, Islanders kommer gå kräftgång..
|
|
|
|
#101 | ||
|
Citat:
Mifs lag Citat:
|
|
|
|
#102 | |
|
Citat:
Streit är deras viktigaste försvarare och okoposo viktig del av anfallet. MEN de har stärkt deras försvar men kvalitets spelare som Eaton, wisniewski, jurcina och här sist mottau. DiPietro är frisk och de unga spelarna i anfallet Tavares, schremp, bailey etc är ett år mer erfarna och så har man ligans coolaste tough-guy Trevor Gillies |
||
|
|
|
|
|
#103 | ||
|
Citat:
![]() Citat:
Eaton var ju 5e-6e back i Pens, Wisnewski kommer från en tung säsong med Anaheim (-5) och Jurcina spelade bara runt 40 matcher förra året och är känt både skadebenägen och ingen första lina back. Dessutom blev han offloadad precis innan slutspelet till ett icke slutspelslag, inget bra betyg. Dem har har tappat bägge sina assisterande kaptener och tyngd i offensiv och defensiv som ej kan ersättas. DiPietro kommer nog åxå behöva nån månad på sig att komma tillbaks in i matchtempo, har lirat 13 matcher under 2 säsonger och kommer få bära hela laget på sina axlar direkt. I min mening en tunn trupp helt utan secondary scoring, utan förstabackpar, utan någon stjärna som kan bära offensiven (om inte Tavares har en break-out season), och med en målvakt som är rejält matchotränad och som kommer få göra en 30-35 räddningar i snitt per match. Men, jag är ju inte allvetande, dem kanske samlar sig och gör en kanonsäsong (i den mening att dem inte slutar helt sist i NHL).
|
|
|
|
#105 |
|
Ser bra ut, var alldeles för nära i Columbus matchen, men det gick vägen och boston leder me 7-1 med 10 minuter kvar så den räknar vi in, finemang
|
|
|
|
#106 |
|
Ska väl inte läsa för mkt in i det än, men det finns stanley cup potiential i Bruins i år, kanske inte vinnare, men final åtminstone, trots att dem har svåra motståndare som Caps och Pens på sin väg fram så känns det som att det finns bredd och framförallt tyngd som kan ta ner vilket lag som helst.
Dessutom sitter dem på NHLs kanske bästa målvaktspar, 2 normalt startande målvakter i Raskk och Thomas. Man ska dock inte dra för stora växlar av försäsongens glimmer, det misstaget har gjorts av många förut.
|
|
|
|
#107 |
|
Imorgon drar det igång!!!
Har ett par tidiga leans: Pens, ny hemmarink, längre vila, slött bortaförsvar med en halvskadad Pronger i spetsen. Leafs, Cammalleri avstängd, Price skakig, Leafs ser bra ut i år och har bra chanser att vinna här. Calgary, har dominerat försäsongen och kommer in i detta med toppat självförtroende, 2/2 på försäsongen, 6/6 förra året.. Calgary har lekt med Edmonton på senare tid. EDIT: 3/6 vanns med HCP, 4/6 över (1 på 5).
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. train TJUU TJUUUUU Senast redigerad av tompa87 den 2010-10-06 klockan 10:09. Anledning: EDIT: |
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
Håller helt med dig i de 3 matcherna där. Jag är svag för leafs, men i det långa loppet kommer det inte funka med Bozak och Grabo som top2 centrar i laget. Om de bara hade fått in en center av klass hade jag trott ännu mer på laget. De kommer bli jobbiga att möta iaf, burke har fått ihop ett hårt arbetande lag. Nackdelen är att de inte är några spelare med finess precis, men hellre det än det lag som började säsongen förra året med massa ointresserade medelmåttor. Gillar ändå bygget och tror de kan vinna många matcher i grundserien på ren fighterinstinkt, men när de möter bättre lag blir det svårt.
|
|
|
|
|
|
|
#109 | |
|
Citat:
Backsidan är jag extremt förtjust i och målvakterna är stabila bägge 2 så man är bra strappade defensivt, det gäller bara att man får ihop offensiven, som du säger så fattas det förstacenter men jag tror Leafs är ett genombrottsår av Bozak ifrån slutspelsstrid åtminstone.
|
|
|
|
#110 |
|
Full pott me Coyotes å underspelet, sällan Coyotes går över 5 linan som sätts i NHL spel, får man 6,5 så måste det ju spelas
![]() ÄNTLIGEN DAGS!
|
|
|
|
#111 |
|
EDIT: Inlägget hade ingen substans, Price har varit sjuk (influensa) och är ? inför matchen idag.
Andremålvakt: Alex Auld... Maple Leafs 1.71 ML (taget) 3 uts, bet365 Auld kan få starten ikväll, om inte en nyss febersjuk Halak står, stort minus hursomhelst på målvaktsposten, sen har vi 2 väldigt bra både breakout och PP backar i Hamrlik(?) och Markov(definately) borta+Cammalleri. Uppställda emot varandra med fulla lag är det ganska jämt men jag ger den åxå den fördelen till Toronto p.g.a. bättre backar och stabilare målvaktspar, så -markov, cammalleri och kanske hamrlik, price så är det klar fördel för toronto.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. train TJUU TJUUUUU Senast redigerad av tompa87 den 2010-10-07 klockan 10:30. Anledning: resonering |
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
# Flyers are 4-17 in the last 21 meetings in Pittsburgh.
Ge mig en lina på pens så ska jag bombardera ![]() EDIT: Comment: Pronger (knee) is scheduled to skate in full drills on Wednesday, the first time will have done so this preseason, Philly.com reports. Ej i matchform alltså... Comment: Laperriere could miss the entire season with post-concussion symptoms, according to Frank Seravalli of the Philadelphia Daily News. Viktig emot lag som Penguins då "Broadstreet bullies" behöver spela ett tufft fysiskt spel för att trötta ut snabbare Pens spelare. Comment: Betts did not practice on Tuesday due to a sore left knee, the Philadelphia Inquirer reports. Viktig för PK, kommer nog att starta dock. Staal och Asham ser ut att missa för Pens, men Crosby är i träning sen i måndags och Orpik är med största sannolikhet med i säsongsöppnaren. Staal och Asham är avbräck, mer defensivt än offensivt med sitt uppoffrande hårda spel i PK men jag tror inte att Pens kommer ha så mkt PK idag, och det finns adekvat täckning.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. train TJUU TJUUUUU Senast redigerad av tompa87 den 2010-10-07 klockan 10:46. Anledning: grammatik |
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
fick bli bwin istället, rak 1a Pens @ 1.85 (4uts)
|
|
|
|
#114 |
|
Kör även: U5,5 Wild-Canes 1.83 (2 uts) Bwin.se
Gillar målvaktsmatchupen vs offensiven i vardera lag.
|
|
|
|
#115 |
|
Dubblar Leafs (ML) och Pens (3way) @ 3.20 (bwin)
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. train TJUU TJUUUUU Senast redigerad av tompa87 den 2010-10-07 klockan 16:01. Anledning: bold is playtime |
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Oilers-Flames och Avs-Hawks X i bägge (4.10 och 4.20) 1 ut vardera
känns som att någon av dem blir kryss, och vi får odds på över 4 på bägge (4.10 resp. 4.20) så jag tar bägge kryssen med en unit
|
|
|
|
#117 |
|
Det var ingen rolig första dag det inte, men det kommer vi ta igen.
&/¤/&#&%% Pens... men som en vis människa sa: "If it looks to good to be true, it usually is"
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. train TJUU TJUUUUU Senast redigerad av tompa87 den 2010-10-08 klockan 07:56. Anledning: grammatik |
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
Tidig lean:
Sabres.. Jag vet att dem har blivit dominerade av Ottawa senaste 10, men Miller vs Elliott eller Leclaire som båda hade undermåliga camps till 2.15 på ML, känns lite högt i min mening. Avvaktar dock om Vanek startar eller inte...
|
|
|
|
#119 |
|
Enligt NHL.com så skall Vanek spela, däremot är Spezza GTD och Kuba är OUT.
Börjar luta mer och mer åt Buffalo. Roy och Stafford har sett riktigt bra ut på försäsongen. EDIT: 2.20 på bwin för ML på Buffalo.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. train TJUU TJUUUUU Senast redigerad av tompa87 den 2010-10-08 klockan 09:02. Anledning: 2.20 |
|
|
|
|
|
|
#120 |
|
Bwin sänkte precis Buffalo ML från 2.20 till 2.05, tar 2.15 på bet365 (2 uts)
|
|
|
|
#121 |
|
The Devils are 12-1-5 all-time when playing their season opener on home ice.
|
|
|
|
#122 |
|
Över 5,5 i Hockeytown? 2 offensiva lag med svajiga målvakter (Howard har haft en sämre försäsong än vanligt) .. ska kika lite mer info.
|
|
|
|
#123 |
|
Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 1177yertle - Hockey 12/13 Pres Stats: 115 - 125 - 1 ROI: 99.54% Vinstprocent: 47.92% |
|
|
|
|
|
|
#124 |
|
Tror även på red Wings idag, Ducks saknar Lupul och Lydman.
2 tröga försvar mot 2 snabbt spelande anfallslag, 1.90 på över 5,5.. tål att tänkas på. Att Lydman saknas är ju bra för överspelet då han är bättre defensivt än offensivt.
|
|
|
|
#125 |
|
Tar Red Wings -1,5 till 2.55 (bwin)
Red Wings är strappade med en fantastisk offensiv blandat med ett par riktigt bra breakout backar och man är bra i PP och har massor med Secondary scoring, gentemot Anaheim som förmodligen kommer ha svårt att komma ur egen zon med dem backarna dem har, där Visnovski är den enda "spelskickliga"... resten är stora och tunga. Inte många lag åker till Hockeytown och dominerar, så har man svårt att komma ur egen zon kan det lätt bli att man släpper in ett par puckar mot den härliga offensiv som Detroit har. Tar tillbaks mitt utspel om svajiga målvakter efter att ha sett förra årets statistik på pränt.
|
|
|
|
#126 |
|
Små marginaler?
Comment: Letang is questionable for Thursday's opener with an illness, the Pittsburgh Post-Gazette reports. Letangs turnover i PP blev helt avgörande då Giroux gjorde sitt 3-1 mål. Crosby, Malkin, Michalek och Martin var alla -1 och backarna Michalek och Martin var inne på 2 mål bakåt, ingen bra debut för våra nya backar.
|
|
|
|
#127 |
|
Under is 18-7-2 in the last 27 meetings.
Under i CBJ-Sharks?
|
|
|
|
#128 |
|
San Jose -1,5 2.55 (bwin) 2 uts
Hajjarna är "overseas" och börjar sitt återtåg i vårat kära hemland. Efter att ha sett Columbus i matchen mot Malmö (ska inte dra för stora växlar av det såklart men...) så tyckte jag dem såg ut som ett hårt jobbande kollektiv med få "toppar". Dessa toppar kan bli neutraliserade genom att Sharks har 2 bra linor (Thornton Marleu Setoguchi och Pavelski Heatey och Clowe) och det gör att Columbus första lina kommer få spela mindre och mer försvarsspel när dem väl spelar. Ser man på dem senaste 11 mötena har San Jose vunnit 8, varav 3/4 förra året. (2 med 1 mål dock) Ser man till dem resultaten så kanske PL är att ta i, men av deras 51 vinster förra året så var 30 st med PL, och man brukar ha lätt för "sämre lag" , som jag anser att Columbus är. En 3e motivering är att domarna har varit extremt petiga med utvisningar både på försäsong i dem första matcherna igår, speciellt i matchen i Finland och det betyder att Sharks PP (4e rankade förra året) mot Columbus PK (17e rankade förra året) kommer få bra med chanser att avgöra där.
|
|
|
|
#129 |
|
Lutar mer å mer åt Devils idag också, i skuggan av Kovie och Parise finns även Zajac, Elias, Zubrus, Langenbrunner m.fl. som år efter år har presterat och dessutom varit laget troget en längre tid. Inga stora förändringar framåt jämfört med slutet av säsongen, men i dem bakre leden finns nu även Tallinder och Volchenkov, tillsammans med defensivt skickliga White och offensiva spetsen Andy Greene (PP QB).
Välbalanserat lag med en fortfarande lika hungrig Brodeur som dessutom inte har samma press på sig i år då "The Moose" är backup känns väldigt giftiga hemma. Ser inget värde i 1.76 3vägs, så jag tror jag blandar en dubbel med dem och kanske Capitals?
|
|
|
|
#130 |
|
Carolina-Wild känns jämn och oviss, så varför inte ett kryss till 4.10 gånger stålarna? spelas med 1 ut
|
|
|
|
#131 |
|
Capitals vann 19+16=35 av 54 (16 av 24 borta) med PL förra året, för att slippa juicen på dem så drar jag 1,5 uts på -1,5 till 2.70 (bör vara vinnande i längden) och med tanke på att Atlantas spel har klickat preseason och den extrema firepower som finns i Washington.
Dessutom har Neuvirth sett riktigt stabil ut på preseason, och vad jag sett på Mason på preseason är han lite på dekis, får se om det blir bättre men Caps kan lighta up vem som helst när som helst och jag ser inte Atlanta göra fler än 2 mål idag, då räcker det med en 4-2a för att spelet ska gå in. Caps har matchat sina stjärnor mindre på preseason och tränat dem hårdare för att dem skall vara redo för idag EDIT: Har la inte så många läsare, men till dem som följer så kan jag säga att jag inte "reachar" bara för att jag inte vann under gårdagen, jag känner bara att det finns grund för en del PL´s idag. LETS DO THIS.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. train TJUU TJUUUUU Senast redigerad av tompa87 den 2010-10-08 klockan 15:57. Anledning: EDIT: |
|
|
|
|
|
|
#132 |
|
Kom fram till att jag överanalyserat lite, ska testa en lite annan approach, ingen drastisk förändring, men jag har varit inne på rätt spår på matcher där jag sen släppt det spåret och bytt riktning och det har blivit såsom jag först trott.
Kommer att skriva lite mindre idag då jag är upptagen med annat, men kika in spreedsheetet där kommer spelen att finnas.
|
|
|
|
#133 |
|
nämen det GÅÅÅÅÅÅÅR inte va i helvete!
|
|
|
|
#134 |
|
sagolikt dåligt. blir uppehåll i en dag eller 20 , måste fundera ut vafan det är som går fel när man inte kan göra ett enda rätt samtidigt som allt jag inte plockar men tänker på blir bra. satt me god lust att takings och red wings igår,blev istället under i sabres och maple leafs.. BRA
|
|
|
|
#135 |
|
Det är bara att bryta ihop och komma igen! Säsongen är ung!
Själv har man inte träffat en enda favorit men alla dogs har suttit
|
|
|
|
|
|
|
#136 | |
|
Citat:
ja det har varit länt me dogs än så länge känns det som. Spelar lite lugnare, försöker hitta formen. Blev lite många spel men det känns inte som att jag letat utan jag har trott på alla spelen. Vilket kanske gör det ännu värre att man satt ett av 3
|
|
|
|
#137 |
|
...
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. train TJUU TJUUUUU Senast redigerad av tompa87 den 2010-10-19 klockan 20:00. |
|
|
|
|
|
|
#138 |
2010-10-21 Los Angeles Kings - Carolina Hurricanes (NHL)
Datum: 2010-10-21
Tid: 04:35 Sport: Ishockey Land: USA Liga: NHL Match: Los Angeles Kings - Carolina Hurricanes Spel: Los Angeles Kings -1.5 Insats: 4 Odds: 2.55 Bolag: Motivering: Har redan motiverat denna i forumet, men slänger upp en rek också: Gillar Kings idag, Carolina har rest extremt mycket och dem fortsätter ränna runt på den västra sidan, från Hajtanken till Staples Center. LA kommer vara svårspelade hela säsongen, speciellt hemma, man har vilat i 5 dagar och åker efter denna match ut på en lång bortaturne, så motivationen att vinna idag borde vara hög. Carolina som igår tog en stor skalp borta mot San Jose (tack vare Cam Ward och att Niemi inte kunde hantera returerna) kan vara lite mätta efter att ha börjat hela säsongen på turne, först i Finland för 2 veckor sedan och man har inte varit hemma sedan dess. Efter Cam Ward 41 räddningar gårdag tror jag han vilas och även om han inte gör det så känns det klokt att spela emot honom efter att ha jobbat så hårt igår. Kings har börjat bra hemma: 4-1 mot Vancouver 3-1 mot Atlanta Canes mindre bra borta: 2-3 mot Ottawa 1-5 mot Canucks 5-2 mot San Jose (räknar inte med bortamatchen i Europa då jag anser den missvisande för bortaspel då det är bortamatch för bägge lagen) Alltså bara 2 insläppta mål mot 2 potenta offensiva lag. Nu kommer ett lag som jag anser ej ha samma bredd framåt, och förutom Pitkänen så har man dåliga breakout backar i Carolina, något som LA´s höga presspel kommer kunna utnyttja, vilket kommer leda till mycket tid i Carolinas zon och förmodligen en hel del Carolina utvisningar som följd. LA var det lag som gick bäst av alla interconference med 14-4-0 mot östsidan förra året. På hemmaplan gjorde man över 6 mål 7 gånger. Jag tror att Kings tyngd, fart och höga press kommer jobba ner Carolina, dessutom är man grymt bra defensivt och även om Bernier startar så är det inget jätteavbräck för Kings (kontrollerar returer väldigt bra). Skadeläget ser ut som det gjort hela säsongen för Kings, den enda viktiga som är borta är Matt Greene. Canes kommer utan skador, men med en trött trupp som förmodligen längtar hem en hel del. Förra årets möte slutade 5-2 till LA i Carolina. Tänker inte se för mycket in i trender mellan dessa 2, då dessa lag möts en gång per år och det är missvisande att gå tillbaks 10 matcher (10 år tillbaka i tiden). Jag tror Kings vinner komfortabelt, 5-1, 5-2 typ. Senast redigerad av tompa87 den 2010-10-20 klockan 17:37. Anledning: edit. |
|
|
|
|
|
|
|