Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-09-29, 12:49   #106
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Silverfalk Visa inlägg
1) Ratings - Bygger på statistik från de tre senaste åren och jag använder mig dessutom av "shots on goal" i de ligor jag kan. Det jag skapar är ett anfallsvärde och ett försvarsvärde för respektive lag (målsnitt). Sedan är det bara att ta lag 1 anfall mot lag 2 försvar och ta fram ett förväntat antal mål för lag 1 resp lag 2. Därefter har jag en statiskt hemmaplansfördel som jag använder för alla ligor. En enkel poisson fördelning visar sedan hur stor sannolikhet respektive resultat har att inträffa. För att ett spel ska vara intressant vill jag ha ett övervärde om minst 15%.
Jag har testat det här själv med blandade resultat. Viktigt att tänka på är att man inte kan ha samma hemmaplansfördel i olika ligor enligt mina empiriska försök. Holländska ligan t.ex. har inte samma hemmaplansfördel som engelska (nu var det ett tag sedan jag gjorde det så tog bara två olika ligor utan minne av hur dom skiljer sig).

Har du anpassat din poissonfördelning utefter att den ofta misskalkylerar 0-0 (har jag för mig att det är)?
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-30, 07:31   #107
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 99
Sharp$: 558
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg
Jag har testat det här själv med blandade resultat. Viktigt att tänka på är att man inte kan ha samma hemmaplansfördel i olika ligor enligt mina empiriska försök. Holländska ligan t.ex. har inte samma hemmaplansfördel som engelska (nu var det ett tag sedan jag gjorde det så tog bara två olika ligor utan minne av hur dom skiljer sig).

Har du anpassat din poissonfördelning utefter att den ofta misskalkylerar 0-0 (har jag för mig att det är)?
Hej

Nej jag har inte anpassat poissonfördelningen,men ska titta på det.

Olika hemmaplansfördel är också intressant, tror dock det finns fallgropar och att de "olika" siffrorna till största del kan bero på varians. Jag använder alltså en siffra för alla ligor. Just det där med varians är intressant och därför jag är lite ifrågasättande när det kommer till form, hemma/borta & H2H. Det skulle vara super intressant om någon kunde påvisa att tex efter två förluster i rad så ökar minskar sannolikheten i match tre.

Inga spel idag eller torsdag. Återkommer på fredag.


Lycka till!
Silverfalk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-01, 16:04   #108
 
Reg.datum: apr 2014
Inlägg: 11
Sharp$: 2815
Standard

Trenden i höst verkar vara bortavinster i de flesta av de stora europeiska ligorna. Tydligast i Premier league med fler borta- än hemmasegrar så här långt.
spider_f är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-04, 09:55   #109
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 99
Sharp$: 558
Standard

Söndag m.m


Två spel i spreadsheetet igår och båda satt.

Idag kommer det spel men har begränsat med tid så kommer enbart posta i spreadsheetet. Ska gå igenom nu så det bör dyka upp något närmsta timmen


Lycka till!
Silverfalk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-05, 08:38   #110
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 99
Sharp$: 558
Standard

Landskampsvecka


Enbart serie B och segunda till helgen annars är det inget av intresse i veckan. Om man inte spelar på kvalmatcherna.

Tar alltså en minisemester och återkommer i slutet veckan om jag hittar något intressant


Lycka till!
Silverfalk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-10, 11:04   #111
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 99
Sharp$: 558
Standard

Minisemestern fortsätter!


Hittar inget av intresse så återkommer till veckan,


Lycka till!
Silverfalk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-17, 12:57   #112
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 99
Sharp$: 558
Standard

Lördag 17/10


Har haft begränsat med tid så har bara hunnit titta på engelska premier och championschip. Ser inget av större värde som passar in i min profil så jag återkommer imorgon

Jackpot på stryktipset och där finns det värde men kräver några skrällar.


Lycka till!
Silverfalk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-18, 16:27   #113
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 99
Sharp$: 558
Standard

Söndag


Ingolstadt tar mest troligt poäng ikväll borta mot Stuttgart.


Lycka till!
Silverfalk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-20, 08:36   #114
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 99
Sharp$: 558
Standard

Gårdagens spel i spreadsheetet satt och har hittat ett starkt spel till ikväll. Burnley tar poäng mot Nottingham.


Lycka till!
Silverfalk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-24, 10:06   #115
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 99
Sharp$: 558
Standard

Lördag 24/10


Solklart värde West Bromwich borta mot Norwich.


Lycka till!
Silverfalk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-25, 09:30   #116
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 99
Sharp$: 558
Standard

Gårdagens spel satt fint och har två nya i belgiska ligan.


Lycka till!
Silverfalk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td