Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-04-28, 07:34   #1
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 99
Sharp$: 558
Standard

Silverfalk - 500 bitars pussel - Sport


Hej alla!

Kommer framöver att "publicera" mina spel först och främst i mitt spreadsheet:

- Här skulle mitt spreadsheet vara men jag har tydlgen aldrig skrivit något inlägg och måste ha tre stycken. Så återkommer med länk!

Där finns också mina regler för spel och hur jag använder min bankroll.

Till dagboken kommer jag att välja ut ett spel som jag tycker är det bästa för dagen. Förhoppningsvis så är det också det spelet som gör bäst resultat i längden!

Lite om mig. Var med i pokersvängen och har levt som pokerspelare i ca 8år tom 2013 då jag påbörjade en utbildning till inköpare. Har familj och barn så min tid är begränsad, men har upptäckt att om man är effektiv och fokuserar på det viktiga så hinner man med mycket. Utöver studier, investeringar och familj så är jag också fotbollstränare. Så min "lediga" tid finns oftast tidigt under dagen.

Har spelat från och till senaste fem åren. Hade tidigare ett eget spreadsheet här på sharp med > 3600 spel. Slutresultatet var inte särskilt roande med en ROI 99,95%. Efter det la jag ner spelandet ett tag och fokuserade mer på pokern & studier. Tills för ca ett halvår sedan då jag återupptog spelande och gjorde en del förbättringar och djupare analyser. 1800st spel senare har jag fortfarande inte riktigt fått ihop pusslet men min ROI har ökat till 103%. För att få ut bättre resultat har jag återigen gjort en djupanalys och inser följande:

- För hög volym och tilltro till enbart mina ratings.
- Jag behöver alltså analysera spel för spel lite djupare. (Form, H2H, osv)
- Jag är för snabb att följa olika "rekare" och har någon slags vilja att spela mycket. Därför kommer jag att vara mer selektiv framäver.

Speldagboken och mitt spreadsheet kommer att vara ett sätt att hålla mig själv ansvarig för att jobba mot att höja min ROI och förhoppningsvis kunna göra sportspelandet till en lönsam investeringsmetod. Slutligen har jag mina mål med spelandet:

1. ROI på över 108%
2. Dubbla mitt spelkapital varje år.

Let the fun begin!
Silverfalk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-28, 08:19   #2
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 99
Sharp$: 558
Standard

Dagens bästa (dag 1)


Dag 1

Rotherham v Reading Över 2,5, Smarkets, Odds 2,14 (2,097 e comm).
Kommentar: Ratings, Båda gör mål, hoppas på 2-2 då jag har X2 också.

Lycka till!
Silverfalk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-29, 06:57   #3
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 99
Sharp$: 558
Standard

Dagens bästa (dag 2)


Dag 2

Real - Almeria, Över 4,0, Insats 10, Odds 1,95
Kommentar: Ratings, Real fixar det själv!

Gårdagens:
Rotherham v Reading Över 2,5, Smarkets, Odds 2,14 (2,097 e comm) VINST
Totalt: +10.97

Övriga spel i spreadsheetet gick inte särskilt bra och gjorde en liten förlust.
Nattens USA spel gick med vinst, brukar annars vara de svarta fåren. Så det blev totalt en vinst för mig med nästan 2%. Mina USA spel (116st) är just nu i rött med ca -7 units (7%), jag håller på att utveckla dom systemen och återkommer med mer resultat när jag nått 200 spel.

Lycka till!
Silverfalk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-29, 22:25   #4
 
Reg.datum: mar 2015
Ort: Thailand
Inlägg: 1 292
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Gör ett spreadsheet
Filmtokig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-29, 22:36   #5
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 2 553
Sharp$: 5261
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Filmtokig Visa inlägg
Gör ett spreadsheet
duger inte det här?
https://www.sharps.se/spreadsheet/36988
cochise är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-29, 22:41   #6
 
Reg.datum: mar 2015
Ort: Thailand
Inlägg: 1 292
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av cochise Visa inlägg
Det är grymt mannen, missade det. keep it up
Filmtokig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-30, 05:54   #7
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 99
Sharp$: 558
Standard

Dagens bästa (dag 3)


Dag 3

Gefle v IFK Göteborg, H ML +3/2 (draw coverbet ger +3/2 insatsen) Odds 3,0. Insats 7.5.
OBS: Spelbolaget är SMarkets. Gjorde fel i spreadsheetet.
Kommentar: Ratings. Hemma är Gävle hyfsade och IFK är för stora favoriter.

Gårdagens
Real - Almeria, Över 4,0, Insats 10, Odds 1,95 FÖRLUST
Totalt: +0,97 (1/2 spel)

Spreadsheet: -2,67%
https://www.sharps.se/spreadsheet/36988

Återigen en förlust och återigen täckte mina USA spel upp det för mig. Dock en liten förlust totalt igår.

Lycka till!

Senast redigerad av Silverfalk den 2015-04-30 klockan 06:22.
Silverfalk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-01, 08:10   #8
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 99
Sharp$: 558
Standard

Dagens bästa (dag 4)


Dag 4

Oostende v Mouscron X2, Insats 9, Odds 2,4
Kommentar:
Ratings, Fint spelvärde och ca 50% chans. Bra för både ROI och ROC.

Gårdagens
Gefle v IFK Göteborg, H ML +3/2 (draw coverbet ger +3/2 insatsen) Odds 3,0. Insats 7.5 PUSH +3,75
Totalt: +4,72

Spreadsheet: -2,89%
Liten förlust i spreadsheetet men mina USA spel fortsätter gå fint. Så upp ca 1,5% igår. Detta trots att Rangers torskade! Är nu "bara" back ca 3% där

Kommer att påbörja helgens spel i eftermiddag (ca 14:00). Annars blir lördagen så tungrodd eftersom den brukar vara fullspäckad med spelvärde.

Gjorde ett misstag i spreadsheetet och råkade skriva fel insats i Sochaux v Niort matchen. Har stoppat den som en PUSH och gjort ett nytt spel. Eftersom matchen inte är spelad än känns det ok.

Lycka till!
Silverfalk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 08:56   #9
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 99
Sharp$: 558
Standard

Dagens bästa (dag 5)


Dag 5

Werder Bremen v E Frankfurt, Ö3,5, Insats 10, Odds 2,35, Pinnen
Kommentar:
Stort övervärde enligt ratings, E Frank i ingenmansland, bortaplan och kanske inte tar det extra försvarsjobbet.

Gårdagens
Oostende v Mouscron X2, Insats 9, Odds 2,4 VINST +12,6
Totalt: +17,31

Spreadsheet: -4,33%
Återigen förlust och mina USA spel gick ännu sämre. Back över 8% igår och det är sådana dagar som gör att man funderar på vad man håller på med.

Överlag tycker jag det är ganska svårt att hitta spelvärde under de sista matcherna i ligorna. Spelbolagen verkar ganska bra på att analysera vilka lag som är motiverade och tar djup för det. Jobbet med min analys blir mycket större och mina ratings blir mindre tillförlitliga. Kanske bättre att avstå helt.

Kommer mest troligt att ta en extra titt på matcher i eftermiddag kommer då att uppdatera i spreadsheetet. Men kommer inte hinna uppdatera i dagboken.

Lycka till!
Silverfalk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 13:56   #10
 
Lindvallens avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 836
Sharp$: 4170
Standard

Förlåt men jag kan inte låta bli och småskratta, hoppas det inte handlar om för stora summor. Detta bådar inte gott.
__________________
Spela ATG TILLSAMMANS
Lindvallen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 15:15   #11
 
the_mirages avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 206
Sharp$: 799
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lindvallen Visa inlägg
Förlåt men jag kan inte låta bli och småskratta, hoppas det inte handlar om för stora summor. Detta bådar inte gott.
Om du dömer någon efter 24 avgjorda spel så är du uppenbarligen mer tom i huvudet än vad du tidigare gett sken av.
Trådskaparen tycks ha en sundare inställning till spel än 95% av användarna här och använder sig av ett money management som ni i travtrådarna inte kan stava till.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Corner (+2), clarund (+1), Zniper (+40)
the_mirage är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 16:53   #12
 
Lindvallens avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 836
Sharp$: 4170
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av the_mirage Visa inlägg
Om du dömer någon efter 24 avgjorda spel så är du uppenbarligen mer tom i huvudet än vad du tidigare gett sken av.
Trådskaparen tycks ha en sundare inställning till spel än 95% av användarna här och använder sig av ett money management som ni i travtrådarna inte kan stava till.
Oj, vilken positiv inställning en sån här underbar Lördag.
__________________
Spela ATG TILLSAMMANS
Lindvallen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 18:46   #13
 
clarunds avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 1 333
Sharp$: 437
Standard

Alltså själv undrar jag vad herr Lindvall skrattar åt, satt precis o funderade om det var formuleringarna där trådskaparen orkar tala om plus o minus på dagsbasis vilket inte låter så långsiktigt, det var iaf min första tanke o reflektion men skulle aldrig falla mig in att skratta åt någon som bjuder på en dagbok.

Men det är bara min gravallvarliga åsikt.

Inte heller framgår om det är med glimten i ögat Lindvall skrattar men va fan lite gräl på lördagskvällen verkar stå högt i kurs här inne oavsett forumdel

Skål på er
__________________
LOBOT-Spel måste förbjudas, två miljarder kineser väntar på att köpa en andel

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-03, 07:49   #14
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 99
Sharp$: 558
Standard

Dagens bästa (dag 6)


Dag 6

Malmö v Helsingborg, Borta +1,0AH, Insats 8.5, Odds 2.45
Kommentar:
Ratings, derby. Går också att ta ett större handicap med värde.

Gårdagens
Werder Bremen v E Frankfurt, Ö3,5, Insats 10, Odds 2,35 FÖRLUST -10
13 skott på mål brukar totalt ge mer än ett mål..
Totalt: +7,31

Spreadsheet: -6,85%
Kräftgången fortsätter. Mina USA spel gick bra och det blev totalt en breakeven dag. Förhoppningsvis handlar resultaten om varians, men det får dom resterande 472 pusselbitarna visa.

Jag är glad att jag kan roa dig, Lindvallen, livet blir mycket bättre om man får skratta ibland . Summorna är % av min bankroll och jag uppdaterar min totalsumma varje dag.

Lycka till!
Silverfalk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-03, 08:22   #15
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 2 553
Sharp$: 5261
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Silverfalk Visa inlägg
Dag 6

Malmö v Helsingborg, Borta +1,0AH, Insats 8.5, Odds 2.45
Kommentar:
Ratings, derby. Går också att ta ett större handicap med värde.

Gårdagens
Werder Bremen v E Frankfurt, Ö3,5, Insats 10, Odds 2,35 FÖRLUST -10
13 skott på mål brukar totalt ge mer än ett mål..
Totalt: +7,31

Spreadsheet: -6,85%
Kräftgången fortsätter. Mina USA spel gick bra och det blev totalt en breakeven dag. Förhoppningsvis handlar resultaten om varians, men det får dom resterande 472 pusselbitarna visa.

Jag är glad att jag kan roa dig, Lindvallen, livet blir mycket bättre om man får skratta ibland . Summorna är % av min bankroll och jag uppdaterar min totalsumma varje dag.

Lycka till!
cochise är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td