Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Stängt ämne
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-01-18, 23:45   #46
 
PumaDessan91s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Gnällbältet
Inlägg: 190
Sharp$: 0
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av iCash Visa inlägg
Alla har vi olika levnads standard, men utav din presentation så nämner du att du lever på betting.

Med en kassa på 10k, vilket är under en svensk månads lön så ser jag inte riktigt hur detta går ihop med tanke på att du själv ska lägga undan till besparingar, pension, försäkringar, semester ersättning samt övrig levnads kostnad.

Har jag missat något?
Okej, glömde säga att jag bor hemma hos mina föräldrar, betalar 1 500:- i månaden, och då ingår allt!

Det är de enda utgifterna jag har, förutom fritiden och ett mobilabonnemang på 300kr, sen kan jag göra vad jag vill, och anser mig själv med alla låga utgifter leva på betting, för de gör jag ju onekligen?

Bara för att jag inte som du lever lyxliv på de betyder de ju inte att andra normalssvenssons kan leva på de, eller hur?

Eftersom jag i min presentation skrivit att jag fyller 19 år så räknade jag med att du förstod att jag fortfarande gick i gymnasiet, men de gjorde du onekligen inte.

Hur mycket pengar levde du på under gymnasietiden?

Hade jag däremot varit 25+ med man och två barn, så kan jag förstå din frågeställning...men då hade jag inte heller kunnat skriva att jag lever på betting.
__________________
Spel: 16
Vinster: 9
Förluster: 7
Push: 0
Levande: 13
+/- : 1499:-
PumaDessan91 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-01-18, 23:47   #47
 
PumaDessan91s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Gnällbältet
Inlägg: 190
Sharp$: 0
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jespaah Visa inlägg
Blir nog 3-0 till Söderling... Tror Söderling vinner med 3-0 i set och ifall det blir jämna set så sitter ju inte -7.5 games.
Jo, kanske de. men frågan är ju din insats. satsar du en "liten peng" på matchen så hade jag nog spelat -7,5 game. Spelar jag med hög insats hade jag ju safeat lite med 3-0. Men båda är bra spel, enligt mig.

Nån som vet om matchen går på eurosport?
__________________
Spel: 16
Vinster: 9
Förluster: 7
Push: 0
Levande: 13
+/- : 1499:-
PumaDessan91 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-01-18, 23:49   #48
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av PumaDessan91 Visa inlägg
Okej, glömde säga att jag bor hemma hos mina föräldrar, betalar 1 500:- i månaden, och då ingår allt!

Det är de enda utgifterna jag har, förutom fritiden och ett mobilabonnemang på 300kr, sen kan jag göra vad jag vill, och anser mig själv med alla låga utgifter leva på betting, för de gör jag ju onekligen?

Bara för att jag inte som du lever lyxliv på de betyder de ju inte att andra normalssvenssons kan leva på de, eller hur?

Eftersom jag i min presentation skrivit att jag fyller 19 år så räknade jag med att du förstod att jag fortfarande gick i gymnasiet, men de gjorde du onekligen inte.

Hade jag däremot varit 25+ med man och två barn, så kan jag förstå din frågeställning...men då hade jag inte heller kunnat skriva att jag lever på betting.
Det han menade var ju det som många "glömmer" när de säger att de lever på betting, just det att man måste sätta undan till pension, försäkring osv.....

Hmm, Söderling är halvskadad och har för tillfället ingen bra form alls.....känns som 3-0 ligger bättre till än -7,5 enligt mig då jag tror att det kan bli jämnt i varje set.
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-01-19, 00:26   #49
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av PumaDessan91 Visa inlägg
Bara för att jag inte som du lever lyxliv på de betyder de ju inte att andra normalssvenssons kan leva på de, eller hur?
Det var varken vad jag påpekade eller sa fröken!
Jag ställde mig bara fundersam till siffrorna. Men du har ju sannerligen ett guld läge med din sociala situation att bygga rulle och i framtiden kunna försörja dig på heltid då man som i regel har ett bra skyddsnät med päronen.

Sen är det upp till var och en att definiera vad "lyx-liv" betyder, för mig personligen betyder det frihet.
Läs boken 4hours work week av Tim Ferriss, riktigt givande om du nu ska satsa 100% efter plugget.

BOL!
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-01-19, 00:39   #50
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av iCash Visa inlägg
Läs boken 4hours work week av Tim Ferriss, riktigt givande
Den är grymt inspirerande om inte annat. Alla kanske inte väljer att följa råden men det finns konkreta bitar som även 9-5-folk kan ta till sig.
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-01-19, 04:24   #51
 
PumaDessan91s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Gnällbältet
Inlägg: 190
Sharp$: 0
Standard

Aha okej ICash, trodde du skulle tracka ner på mig lite, men jag är lite rapp i käften, fått efter mamma

Jobbar in Söderling nu, ser tuffare ut än jag trodde, 6-5 och granollers serve... men vi får se hur de ser ut senare!

Livear in en väldigt liten slant (50kr) på andreev som vinnare nu mot Federer. 4-4 i första set. Andreev ser ruskigt bra ut, leker med federer, framförallt då i egen serve.

EDIT: TILL finfina 17ggr pengarna
__________________
Spel: 16
Vinster: 9
Förluster: 7
Push: 0
Levande: 13
+/- : 1499:-
PumaDessan91 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-01-19, 04:26   #52
 
PumaDessan91s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Gnällbältet
Inlägg: 190
Sharp$: 0
Standard

Haha, Söderling breakar 7-5 och set vinst, samtidigt breakar Andreev till 5-4 och servar nu för första set, Jobba
__________________
Spel: 16
Vinster: 9
Förluster: 7
Push: 0
Levande: 13
+/- : 1499:-
PumaDessan91 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-01-19, 04:36   #53
 
PumaDessan91s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Gnällbältet
Inlägg: 190
Sharp$: 0
Standard

Söderling o Andreev 1-0 i set.

För den som inte förstod de, så är 50kr för mig 0,5 units. Så vid vinst blir de +8 units vid vinst för andreev.

jinxar bort den här nu men =P

Synd att första set "bara" va 6ggr pengarna, över 8 så hade minst en units åkt in
__________________
Spel: 16
Vinster: 9
Förluster: 7
Push: 0
Levande: 13
+/- : 1499:-
PumaDessan91 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-01-19, 05:10   #54
 
PumaDessan91s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Gnällbältet
Inlägg: 190
Sharp$: 0
Standard

Update:

Söderling 2-0 2-1 i game granollers serve
Federer 1-1 1-1 i game Federers serve

JOBBA NU Andreev o Söderling
__________________
Spel: 16
Vinster: 9
Förluster: 7
Push: 0
Levande: 13
+/- : 1499:-
PumaDessan91 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-01-19, 05:39   #55
 
PumaDessan91s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Gnällbältet
Inlägg: 190
Sharp$: 0
Standard

Tennisen gick ju inte speciellt bra nu inatt.

Först Söderling som slarvar bort tredje set, och måste påfresta sin onda axel ytterligare ett set.

Men nu över till mitt live-spel.

Andreev imponerade, och när jag fick 17 ggr pengarna så slängde jag in en halv unit på att han vinner matchen. Tar hem första set, och Federer ser vilsen ut på banan.

Andra set blir en ganska komfortabel vinst för Federer, 6-2.

Tredje set, Andreev verkar ha hittat tillbaka lite energi i pausen och spelar nu som i första. slarvar bort två viktiga break vid ställning 3-3, där Federer lyckas med nöd o näppe ta hem de gamet. Federer bryter Andreev serve och de står 5-3, Andreev bryter tillbaka och vinner och bryter igen till 6-5 och har 4 set bollar, missar alla och setet går till tiebreak där Federer tar de ganska enkelt, 7-2 eller 3.

Andreev ryska nerver höll inte, och nu gick man minus sammanlagt 3,5 unit minus istället, om inte Andreev mirakelvänder nu.

Han ska ha stor cred Andreev för väldigt underhållande spel. Nu tackar jag för mig, så ses vi lagom till förmiddagen
__________________
Spel: 16
Vinster: 9
Förluster: 7
Push: 0
Levande: 13
+/- : 1499:-

Senast redigerad av PumaDessan91 den 2010-01-19 klockan 06:12.
PumaDessan91 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-01-19, 08:36   #56
 
Jespaahs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 343
Sharp$: 104
Standard

När jag ryggar dig så lyckas Söderling förlora matchen.. skit
Jespaah är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-01-19, 11:26   #57
 
PumaDessan91s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Gnällbältet
Inlägg: 190
Sharp$: 0
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jespaah Visa inlägg
När jag ryggar dig så lyckas Söderling förlora matchen.. skit
Sorry... Bara du inte lira att han skulle vinna matchen...

Blir så arg på mig själv att jag är så feg ibland, att man inte vågar livespela på Granollers-vinst efter 2-1, granolllers såg mkt fräschare och piggare ut än i söderling.
__________________
Spel: 16
Vinster: 9
Förluster: 7
Push: 0
Levande: 13
+/- : 1499:-
PumaDessan91 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-01-19, 13:17   #58
 
Rejss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 572
Sharp$: 4294
Standard

Hakar på dig resten av dagens matcher med 4u på alla utom Manchestermatchen där jag körde 5u.

Go girl!
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-01-19, 14:35   #59
 
Jespaahs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 343
Sharp$: 104
Standard

fick tillbaka förlusten på Söderling flera gånger om när jag livebettade att Gasquets skulle breaka Youzhny till 3.55!
Jespaah är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-01-19, 17:55   #60
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 164
Sharp$: 35

Spread tailor
Stats: 125 - 135 - 8
ROI: 100.55%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Super tack Dessan för Ghana-reken. Drog även in 3u på (ht) också.
Börjar krypa mig sakta tillbaka efter ha haft en riktigt dålig period med back på ca. 30u.
patrikLA är inte uppkopplad   Ge poäng
Stängt ämne



td