![]() |
Bridger kör som nr 2 idag trodde han skulle köra som nr 5.
|
Wolves-Petersbourgh inställt pga regn.
|
Bridger 0+3
Larsen 1 Kennet 3 Pedersen 3+1 |
Ta det gärna lugnt med rapporteringen i tråden, finns en chatt, Berglind. :)
Vi vill försöka hålla dagboken så clean som möjligt från sådant. :cheers: |
+ Dryml gjorde vad som skulle göras.
- Kennett maximum på sina fyra heat. - Bridger var CRAP ikväll. Under all kritik. - Vissa förare i Eastbourne borde faktiskt ta och tänka över vad de håller på med (LÄS: WOODWARD!) ? Hur det blir med Eastbourne +8, NO IDEA, men aningen är att Sportingbet bör grönrätta denna då "the result stands". Får se under morgondagen. -3.51u eller +0.29u? Let's see tomorrow! Nu väntar snart sängen för imorgon är det en ny dag, åter lördag med årets höjdpunkt IMO. Cardiffs GP!! :smoke: http://www.youtube.com/watch?v=xbQIShFW8Y0 |
Bet365 voidade mitt spel på Eastbourne iaf. Lite antiklimax då de låg under med 7 med 1 Heat kvar,shit happens mycket idag :rolleyes:
|
+0.29u igår, Sportingbet betalade ut som jag väntade mig att de skulle. :smoke:
Åter lördag! |
Vad händer med elitserien idag då Perfa?
Det är ju där man tjänar sina pengar :D |
Gollob vs G. Laguta 1.80 (Unibet)
Andersen vs Pawlicki 2.30 (Unibet) |
Usch vad det var svårt att hitta något bra idag,bolagen blir vassare för varje omgång tycker jag.Tveksamt om jag hittar något tillräckligt bra för att trycka av.:sad44:
PM till dig Jonas.;) |
Citat:
|
Piraterna borta mot Dackarna idag till handicpet +6,5 men oddsen där är tokslashade ner mot 1,65.
|
Vetlanda 2 mot Lejonen 1,70 liras alla dagar iveckan. Hänger mycket på om Hlib kan leverera i reservheaten 2-4 där och vetlanda måste vara ett bra spel. Lejonen utan Holder i laget och ekonomiska problem har underpresterat denna säsong. Tror Vetlanda är lite på gång.
|
Citat:
|
Tänk på att Vetlanda brukar ha det lätt för Lionkings och trivas mot de. ;)
|
Det blev lite picks trots allt(hoppas det blir pix också):lol::skamsen:
Jonasson är bara så mycket bätte än den lilla fjollan.
Tror inte att KK hittar formen på bortabana mot seriens bästa lag.Enda negativa för Iversen är att han idag kör "par" med Pepe,tre motståndare i heaten således.:ful:
En liten chansing kan tyckas men Mr Åska var jävligt bra i den enda hemmamatch han har fått köra iår.12 poäng på 5 heat mot Vargarna,som reserv visserligen men ändå.Jag vet att Janowski kommer få köra ett heat mer än Mr Åska,men å andra sidan så möts dom två gånger. Lets get diesem:cheers: |
Alltså, fy fan vad under isen Dackarna är. :smoke: :clap: :popcorn:
|
Iversen vs Kasprzak
Jonason vs Madsen Mrozka vs Janowski + 2,25 u Med facit ihand var det naturligvis dumt att inte lira Piraterna och Vetlanda.Grattis till er som inte fegade.Ändå nöjd själv,då jag trots allt tvekande och funderande lyckades gå plus. :) |
Blir ett spel för mig idag.
Wolverhampton +8,5 1,90 Expekt Med Lindgren,Woffinden och Karlsson i laget tycker jag man inte ska torska med mer än 6 poäng i denna match. |
Motivering; Har regnat mycket i Kings Lynn idag,kommer bli tung bana.Bjerre gillar inte det. GP på lördag,Bjerre är inte direkt den som prioriterar serieåkandet och sitt lag. Kommer möta Lindgren tre gånger ikväll.Fast Freddie älskar den här banan. Lets get diesem:cheers: |
Sur avslutning på gårdagen då Bjerre knep en heatseger i matchens sista heat och landade på 12 poäng.Precis lagom för att sabba spelet.
Har redan nu hittat ett spel inför lördagens GP-tävling i Cardiff;
Nicholls har de senaste veckorna (efter segern i British Final)haft problem med sina cyklar,och poängskörden har blivit där efter.Det här är också Harris viktigaste tävling för året,och förväntnigarna är som vanligt stora på honom från hemmapubliken.Jag inbillar mig också att det blir svårare och svårare för förare typ Nicholls,som har passerat zenit i sin karriär att anpassa sig till GP-tempot även om det bara är för en tävling.Harris ska ha mycket goda chanser att vara före Nicholls när vi summerar Cardiff. En liten parentes,Bet365 som enligt mig är duktigast på att sätta odds på Speedway,har på vinnarspelet Harris @ 15 gånger pengarna och Nicholls på 34 gånger pengarna... |
Unibet har 1,85 på gollob mot hampel som jag tror är bra och igår låg den på 1,9 dessutom. Förra säsongen vann gollob 7 av 11 gp mot hampel, 1/(7/11) = 1,57 i odds. Hampel skrapade bara ihop 5 poäng senast i Vetlanda och verkar inte vara i form.
Nordicbet har har N. Pedersen att vinna till 20 ggr och Sayfudinov till 25 som är sköna utstick:) Kan bli en halv unit var där. Dock får nog ryssen ta och visa takterna på lördag annars kommer jag nog att ge upp hoppet för honom den här säsongen. |
Örnarna har topparna,PK,J.Davidsson och Henka. Griparna har jämnheten,det tror jag kommer avgöra den här matchen till hemmalagets fördel.Om det är något vi har lärt oss säsongen 2011,så är det att jämna lag iom det nya matchschemat är starkt gynnade.Nordicbet har 1.62 på hemmaseger. Edit;Griparna nu sänkt till 1.90 @ Unibet,"coinflipsvärdet" borta med andra ord. |
Griparna 49 Örnarna 41
+2,26 u Griparnas jämnhet malde ner Örnarnas toppar,och segern blev trots tre relativt lyckade toppningar för Örnarna relativt enkel. Hoppas någon ryggade.:cheers: |
Mycket snyggt igår, partner! :cheers:
Idag tar jag upp rekandet och comebackar, morgondagen bjuder på årets hetaste tävling, GP't i Cardiff. Årets höjdpunkt alla kategorier IMO inom speedway. Under dagen/kvällen kommer jag sätta mig och sondera terrängen efter picks som känns värda att trycka in i sheetet. Kommer dock inget innan lottningen är klar (startar 14:00 @ www.speedwaygp.com). Mitt mål med återstoden av juni månad är att vända siffrorna från rött till grönt, om än minimalt, men det är det jag kommer jobba för. Målet med morgondagens GP är at least +10u om jag finner några spelvärda picks. Det brinner verkligen revanschlust i mig nu efter en dålig period, och jag hoppas att jag vilat mig i form senaste veckan. ;) Later! :hattenav: |
Lottningen är klar och man kan börja förarbetet, dock verkar det som bookies börjar släppa H2H osv lite senare under dagen/kvällen, så återkommer later.
Nu är det snart dags för lite käk, så otroligt gott med maten under midsommar. Lite nubbe och sill, inte fy skam. :cheers: |
Som en liten påminnelse tävlingen startar 18.00 imorgon,inte klockan 20.00 som det står hos vissa bookies.:cheers:
Nu åter till sillen (med tillbehör):clap: |
Plockar två spel inför Lag-VM som avgörs nästa månad.Tycker nästan att det är Australien och Sverige på pappret som har störst chans att snuva megafavoriten Polen på guldet.Det ryktas också att Rune Holta väljer att vila från Lag-VM,och även om han inte har visat någon toppform iår,så är det ett litet avbräck för polackerna när nu också Balinski är långtidsskadad. Tänkbara uppställningar; 1.J.Crump 2.C.Holder 3.D.Ward 4.T.Batchelor 5.R.Schlein 1.A.Jonsson 2.F.Lindgren 3.J.Davidsson 4.T.Jonasson 5.D.Nermark Med de här fina oddsen finns alla möjligheter att gröna ut när vi väl närmar oss final. |
Lindgren såg enligt uppgift vass ut på träningen.Trivs ju i UK som vi vet,och formen verkar vara på uppåtgående. |
Snyggt, eddieh! :cheers:
Jag återkommer under morgondagen med picksen för Cardiffs GP istället, blev visst att vara social på grannfesten under kvällen så har inte hunnit kollat något alls. Och nu känner jag att jag är för trött, måste sova några timmar. Senast 14:00-15:00 finns samtliga picks för min del ute i sheet + dagbok om inget oförutsett inträffar vilket jag inte tror. :hattenav: |
Citat:
Spoiler:
|
Citat:
Addar en unit då 2.10 är ett fint odds,samtidigt som liret vid närmare eftertanke är ett 3 units lir,imo. Tack mitt småländska falköga.;) |
You're welcome! Var bara tvungen att kika upp det innan jag beger mig till sängen. Åter imorgon! Så länge kan du ju njuta av denna sagolika låt! :D
http://www.youtube.com/watch?v=TSP_XruCrOY |
Dessa är specialspelen jag valt att trycka på ikväll, börjar med det och betar av H2H's efter.
Ogiltigt spel-ID: 425167 Ogiltigt spel-ID: 425177 Ogiltigt spel-ID: 425206 Zorro är tillbaka i världseliten, dock tillfälligt. Han är förste reserv i årets GP-cirkus och eftersom Laguta inte fick/hade något visum till de brittiska öarna så gick förfrågan till svensken som accepterade. Denna tävling är något av det maffigaste som GP-säsongen har att erbjuda, inomhusbana och perfekta förutsättningar är predikan från banpreparatörerna innan tävlingen. Han sägs vara i form och det visade han igår på träningen, vanligtvis trivs Zorro ypperligt på sådana här banor som Millenium Stadium erbjuder. 5x på att han når semifinal känns som ett väldigt bra pick, det är alldeles för högt. Han vet vad som krävs och har varit med tidigare vilket är en fördel för honom ikväll. Dessutom kunde jag inte hålla fingrarna borta, 41x på att han skräller och fixar Top3?! Taget med lowstake utan att tveka. Ogiltigt spel-ID: 425168 Ogiltigt spel-ID: 425170 England är lite av Freddies mekka, det är här han har sina grymmaste insatser under säsongerna. Varför inte kröna det med att göra en RIKTIGT fin insats under kvällen och fortsätta visa att den brittiska marken är hans bitch? Enligt uppgifter så såg han riktigt bra ut på träningen under midsommarafton, 2.10 på semifinal är bra. Och jag blir inte direkt förvånad om vi ser han på banan när tejpen går upp för finalheatet, till 5.00 är jag beredd att vara med! Ogiltigt spel-ID: 425184 Detta är ÅRETS viktigaste individuella tävling för Bomber. Och detta är bara en bana som SKA passa britten, han kommer ha ett massivt stöd på läktarna, lita på det. Han har ett psyke som heter duga, så om det skulle gå lite knackigt så påverkas han inte lika påtagligt negativt som t ex Bjerre skulle gjort under en hemmatävling i DK. Chris vet vad som förväntas och han kommer inte ge sig förrän det är 100% omöjligt. 2.00 på att han fixar en semifinal är bra. Ogiltigt spel-ID: 425189 Regerande världsmästaren har börjat röra på sig ordentligt, vann senast i Köpenhamn efter att ha rundat hela fältet på yttern i finalen. En magisk kväll, men lita på att han kommer vara taggad inför kvällens uppgift. Han har Hancock hängandes i hasorna, så han bör leverera. Såg även bra ut på gårdagens träning och här tror jag att det kommer gå undan redan från start när tejpen går upp efter 18:00. Jag hade satt 1.85 som flertalet andra bookies erbjuder på att han når pallen. Ogiltigt spel-ID: 425195 Här går jag lite på historiken, alla vet hur bra Crumpen brukar köra i Cardiff. Han är den mest framgångsrike föraren i dessa sammanhang på denna bana, han har fem raka(!!!) pallplatser (varav tre segrar) här senaste åren. Sagolikt facit. Finalplats är nära till hands IMO och till 1.83, ja tack! :hattenav: |
Gillar inte att ha för stor risk på samma förare, men det kan jag inte göra något åt när man bjuds på två så otroligt fina picks med Freddie.
Klar med rubbet. Nu håller vi tummarna att det går bra ikväll, kommer bli magiskt!! :popcorn: Ta fram chipsskålen och några bira och bara njut av toppspeedway. Ogiltigt spel-ID: 425250 Ogiltigt spel-ID: 425225 Bjerre vet jag inte riktigt vad han styr med denna säsong, verkar inte få mycket att fungera i Grand Prix 2011. Just nu ligger han 8 poäng bakom Sajfutdinov som innehar den sista och åttonde direktplatsen till 2012 års tävlingar. Freddie har varit före honom i 3/4 tävlingar (i den fjärde hamnade de på samma antal poäng). De senaste två årens tävlingar i Cardiff har svensken varit före och detta är en bana som passar honom bättre än dansken. Jag håller Freddie som väldigt klar fav mot Bjerre, förvånad att man får hela 1.87. Likadant när det gäller H2H mot Bomber, Freddie ska vara rätt klar fav och absolut inte dog! Före Harris i 4/4 tävlingar 2011 och de två senaste åren i Cardiff likaså. Han kör med mer pondus i år, känns mer säker och ett otroligt lugn. Jag är övertygad om att Freddie denna säsong kommer ta hem en GP-seger, kommer den ikväll? 2.05 är väldigt tokigt IMO! Ogiltigt spel-ID: 425217 Nu tycker jag de överskattar Anton rätt mycket, så här pass mycket skiljer det inte mellan dessa och jag skulle nästa vilja säga att det är knapp, knapp fördel åldermannen tillika Magnus "Zorro" (mannen som aldrig slutar upp att förvåna) Zetterström. Enda tävlingen som Anton egentligen har imponerat i var på hemmaplan i Göteborg men den regnade ju bort så han fick aldrig riktigt chansen där. I övrigt tycker jag att han saknar det där riktiga som krävs för att konkurrera i dessa sammanhang. Zorro var permanent GP-förare 2010 och gjorde absolut inte bort sig, han har dessutom rutinen från att köra i dessa sammanhang. 2.20 ska snarare vara max 1.85. Ogiltigt spel-ID: 425232 Här tycker jag att Hampel blivit lite väl stor dog, mellan dessa två är kapaciteten väldigt jämn när det väl stämmer för båda, kanske att polacken är något vassare i grunden. Hancock 4-0 inbördes i årets fyra deltävlingar, det har dock varit någon poäng hit och dit allt som oftast. Hampel har 1-0 från 2010 på Milennium Stadium. Den stabile amerikanen har ännu inte dippat under 2010 och jag har känslan att snart kommer den, vilket den alltid gör för alla förare. 2.00 ska väl ner till runt 1.85-1.90 som max. Ogiltigt spel-ID: 425234 Jag kan hålla med om att Nicki ska vara fav, men en väldigt knapp sådan. Emil har inte fått till det under 2011 ännu men det är nog egentligen bara en tidsfråga innan det börjar fräsa grus bakom honom istället. Nu har han fått bekanta sig med de brittiska banorna under en tid eftersom han skrev på för Coventry och börjar antagligen känna sig mer och mer hemtam. Har vilat sig i form under veckan när han "tvingades" avstå seriematchen i Elite League för sitt lag. Sådär resultat för Nicki de två senaste säsongerna i denna GP-tävling och jag hoppas det fortsätter på det visat samtidigt som Emil börjar visa sin bästa sida med mycket fart och rundturer för publiken på yttern runt fältet. Har denna till max 1.90 så ett smallbet. |
Citat:
6.50 som vinnare och då blir ju 2 ggr lite skevt. :whistling: |
Citat:
Vakna, perfa, vakna!! :skamsen: |
Varför är oddsen så låga på Holder? För att han vann förra året?
|
Citat:
:cheers: Fortsätter han utvecklas så här, inte förvånad om vi har en blivande världsmästare i honom inom max 3-4 år. |
1 timme kvar nu. Blir dessa spel från mig idag.
Nicki Pedersen-Bjerre 1 1,60 Unibet Nicki blev bortdömd enligt han själv sista och såg riktigt het ut då. Crump-Hampel 1 1,90 Unibet Crump form är bra och trivs här. Hampel har jag en liten känsla att han är på väg ner i form. Lindgren-Jonsson 1 1,75 Expekt Lindgren är bäste svensk för tillfället. Harris-Nicholls 1 1,70 Expekt Årets viktigaste tävling för The Bomber. |