Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   performance & eddieh sladdar kontrollerat - Speedway (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/6572-performance-eddieh-sladdar-kontrollerat-speedway/)

Overkill 2011-07-21 19:41

Citat:

Ursprungligen postat av eddieh (Inlägg 131416)
Ser att jag och perfa har lite olika tankegångar om Ljung,men iom extraheatet på svensken,och det faktum att han plockade 8 poäng på 4 heat här senast gör att jag för en gångs skull backar honom.

:cheers:

Det var ett one time stand, med andra ord. Han lär inte komma ihåg hur han gjorde, så han kommer bli så förvirrad att han står för minst ett fall ikväll.

eddieh, Ljung kommer rövknulla dig hårt ikväll. Sanna mina ord! :lol:

eddieh 2011-07-21 19:52

http://s24.pl/img/140/glowka_peter_ljung.jpg

En winwin situation?:hurt:

arfert 2011-07-21 20:02

Hade lagt tre spel (visserligen uppsäkring på ljung också) - exakt samma som eddie. Nu kan det ju knappast gå åt pipsvängen. :D

Lets go!

eddieh 2011-07-21 20:23

Citat:

Ursprungligen postat av jonas326 (Inlägg 131422)
Hade lagt tre spel (visserligen uppsäkring på ljung också) - exakt samma som eddie. Nu kan det ju knappast gå åt pipsvängen. :D

Lets go!

2011-07-21 20:30Elite LeagueD.King vs P.Ljung +0(Tie) FT 0.2 12.000

Gör som jonas och säkrar upp på Ljung,vid närmare eftertanke.Så lätt ska han inte få ta min anala oskuld(den har Kennet Bjerre första tjing på!)...Hade dock varit mycket bättre med Ljung +0,5 @ 1.90 på Expekt.Missade tyvärr den...:thumbdown:

Radio Länk;
http://www.bbc.co.uk/iplayer/radio/bbc_wm/listenlive

Overkill 2011-07-21 22:30

Swiderski grym ikväll, 10 poäng redan på sina fyra första heat för kvällen.
Robson slår Screen tämligen komfortabelt.

King är urusel och tar stryk mot Ljung, rätt pinsamt men får bjuda eddieh på den. För övrigt, ÄCKLIGT schnyggt med Lakeside ATS! :D KROSS, eddieh!!

Eagles täckte ATS för mig också, så plus för andra kvällen i rad. OTROLIGT!

3-1 +5.45u

:moneybag: :moneybag: :moneybag:

eddieh 2011-07-21 22:31

2011-07-21 20:30Elite LeagueBirmingham vs Lakeside +7.5 FT 2 1.950

2011-07-21 20:30Elite LeagueBirmingham vs Lakeside +8(Tie) FT 0.1 15.000

2011-07-21 20:30Elite LeagueJ.Screen vs S.Robson -1 FT 2 1.900

2011-07-21 20:30Elite LeagueD.King vs P.Ljung 0 FT 3 2.100

2011-07-21 20:30Elite LeagueD.King vs P.Ljung +0(Tie) FT 0.2 12.000

:smoke:

Vem var det som skulle bli rövknullad,Perfa?
Passa dig nu när Ljung kommer hem till Småland och är parningssugen.:popcorn:

Overkill 2011-07-21 22:34

Citat:

Ursprungligen postat av eddieh (Inlägg 131455)
Vem var det som skulle bli rövknullad,Perfa?
Passa dig nu när Ljung kommer hem till Småland och är parningssugen.:popcorn:

:lol:

Hur som helst, återkommer lite senare när jag sett klart en film, med ett lir.

Blir relativt kort då jag måste hitta sängen relativt tidigt, jobbet kallar imorgon. :cheers:

Strateg 2011-07-21 22:48

Bra form på er nu.. Full pott ikväll, mer eller mindre.. :cheers:

Synd att man inte lirade bara..

arfert 2011-07-21 23:25

Vackert flickor, gick ju bra det här.

Overkill 2011-07-22 08:19

Nätet dog igår, åskan satte igång ordentligt. Reken kommer någon gång under dagen istället. :)

Overkill 2011-07-22 13:44

Ogiltigt spel-ID: 445922

Aussien går mot en sagolik säsong och detta är ett av hans STORA mål denna säsong. Att försvara JVM-titeln. Han har vunnit två år i rad och går således för sin tredje raka! Chanserna till detta bedömer jag som väldigt goda.

Citat:

Ward said: “The Poole fans are awesome and they make a massive difference. They help us and they will be backing Dennis and me in the big one, I’m sure of that.”
JVM avgörs via fyra deltävlingar:

24/7 Poole
28/8 Holsted
1/10 Pardubice
9/10 Gniezno

I första deltävlingen som avgörs på söndag kväll så har han dessutom hemmabana då den körs i Poole på Wimborne Road. Där har han varit titt som tätt helt magisk. Ser egentligen inte vem mer än lagkamraten Dennis Andersson som ska kunna hota honom om att plocka hem första. I tredje så körs det i Pardubice och där gjorde han ett gott resultat 2010 i JVM, andra plats med sina 13 poäng. Dessa två tävlingar bör lägga en solid grund till att återigen försvara titeln och bli historisk!

1.90 känns verkligen i överkant, hade själv satt runt 1.65, kanske 1.70 som max på Ward inför första deltävlingen.

Overkill 2011-07-22 17:41

Inleder helgmoppen med ett underspel på en av våra svenska stjärnor. Det är även speedway från England ikväll och där ber jag att få återkomma då inga bookies ännu släppt.

Ogiltigt spel-ID: 445778

Freddie har varit uppe på tvåsiffrigt endast en gång under de fyra hemmamatcher han kört denna säsong nere i Ekstraliga. Det verkar vara något som han inte får att stämma när han är där nere i år. Ikväll kör han i par med danske Bjarne Pedersen och han har tuffa heat mot framförallt Peter Karlsson (som för övrigt trivs ypperligt på Tarnows bana!), Lagutabröderna men även Nermark & Kasprzak som man trots allt får anse är hot mot Freddies poängskörd under kvällen. 50% chans att han återigen missar tvåsiffrigt är för mig något för lågt. Någonstans mellan 53-54% ger jag detta och väljer att kliva in med medelstake.

:hattenav:

Overkill 2011-07-22 19:27

Shorties ikväll. Återkommer inom någon halvtimme med förarspecialer om jag finner någon.

Ogiltigt spel-ID: 445841

Vem ska scora för gästerna? De jag kan se är Harris och Schlein som antagligen kommer få bära laget på sina axlar. Det lär knappast räcka mot ett ruskigt starkt hemmalag och detta kan rinna iväg ordentligt om de släpper kontakten omgående i de inledande heaten.

Ogiltigt spel-ID: 445843

Swindon imponerande inte nämnvärt under gårdagens seger hemma mot Eastbourne med två poäng till slut. Bees har tre hemmamatcher där det MÅSTE bli full pott (dvs minst sjupoängsviktoria i samtliga!) och känslan är inför kvällen att de kniper åtminstone denna mot kvällens gäster till att börja med. Hemmalaget är dessutom några snäpp starkare än Swindon och med det i åtanke ser jag en tvåsiffrig seger framför mig.

eddieh 2011-07-22 19:35

2011-07-22 21:00Elite LeagueS.Nicholls under 10 poäng . FT 2 1.900

Scott har haft det kämpigt på slutet,både på banan och utanför densamma(fru som genomgått tuffa operationer)Den här linan har han inte gått över på sina fem senaste matcher i UK.Att han dessutom möter Saifutdinov två gånger på sina fyra ordinarie heat gör ju inte saken lättare precis.

Overkill 2011-07-22 20:08

Sista för kvällen.

Ogiltigt spel-ID: 445891

Kan inte annat än hålla med eddieh, ser det väldigt otroligt att Scott helt plötsligt bara sådär skulle fixa tvåsiffriga poäng. Framförallt när han möter Emil i två heat. Dessutom har han Kennett mot sig i ett heat. Hur jag än vrider och vänder på detta ska det upp mot 55-56% att han plockar max nio poäng i kvällens match.

Lycka till ikväll, eddieh! :cheers:

Bronx 2011-07-22 21:03

Tack för tipsen killar, men vart kan jag följa Elite League? Sökt och sökt känns det som...

Overkill 2011-07-22 21:06

Citat:

Ursprungligen postat av Bronx (Inlägg 131576)
Tack för tipsen killar, men vart kan jag följa Elite League? Sökt och sökt känns det som...

Antingen här: http://live.espeedway.pl/

Eller på följande, bättre dessa:

Peterborough/Belle Vue - http://speedwayupdates.proboards.com...ay&thread=8439

Coventry/Swindon - http://speedwayupdates.proboards.com...ay&thread=8437

Bronx 2011-07-22 21:10

Stort tack, performance!

:drunk:

Overkill 2011-07-22 21:20

Freddie stod på 9 poäng inför nomineringsheatet, då väljer gästernas lagledare att genomföra denna förändring i heatet:

W miejsce Daniela Nermarka jako rezerwa taktyczna Marcel Kajzer.

Nermark ut och in med reserven Kajzer. Lindgren plockar en pinne, stannar på 10 poäng för kvällen. Så jävla tråkigt då!

Jaja, tre spel kvar att hålla tummarna för under kvällen. Tänk positivt, perfa. POSITIVT!

eddieh 2011-07-22 21:58

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 131583)
Freddie stod på 9 poäng inför nomineringsheatet, då väljer gästernas lagledare att genomföra denna förändring i heatet:

W miejsce Daniela Nermarka jako rezerwa taktyczna Marcel Kajzer.

Nermark ut och in med reserven Kajzer. Lindgren plockar en pinne, stannar på 10 poäng för kvällen. Så jävla tråkigt då!

Jaja, tre spel kvar att hålla tummarna för under kvällen. Tänk positivt, perfa. POSITIVT!

En klassisk fittning,på min ära...:smoke:

Well,well,utan att jinxa för mycket så ser det lovande ut i övriga spel tycker jag.Pantrarna slaktar Essen,och Robins trailar med 16 after 9,och har just fått sin första Joker utesluten.Således Scott kvar,4 pinnar på 2 heat är en godkänd start.Han brukar svalna av ju längre tävlingen går.

Tänk positivt Perfa,tänk positivt.Ungefär som de här två killarna just gjorde på Friidrottsgalan.:lol:

http://www.youtube.com/watch?v=7RhncPvxymM
:popcorn:

Strateg 2011-07-22 22:11

Boys, hur kan Nicholls ha fått 6 poäng i ett heat?

Jag är ingen speedway-expert, det ska jag säga, men kan en enskild förare få 6 poäng i ett heat? :ohmy:

Overkill 2011-07-22 22:16

Citat:

Ursprungligen postat av Strateg (Inlägg 131596)
Boys, hur kan Nicholls ha fått 6 poäng i ett heat?

Jag är ingen speedway-expert, det ska jag säga, men kan en enskild förare få 6 poäng i ett heat? :ohmy:

De använde honom som joker eftersom de var minst 8 poäng bakom i matchen. Då får de använda en förare i det heatet som får dubbla poäng för varje Coventry-förare han placerar sig framför i det specifika heatet.

Dessa extrapoäng räknas dock inte med i Ö/U på förare, endast en trea i statistiken så att säga. Han står på 7 poäng efter tre körda. Kom igen för fan, missa lite!

Angående Peterborough, de frös matchen efter 12 heat. Ställningen var då 50-24 och results stands. Inget skulle kunna påverka -12.5 så den kommer rättas som win av Unibet. :)

Overkill 2011-07-22 22:18

Citat:

Ursprungligen postat av eddieh (Inlägg 131589)
Tänk positivt Perfa,tänk positivt.Ungefär som de här två killarna just gjorde på Friidrottsgalan.:lol:

http://www.youtube.com/watch?v=7RhncPvxymM
:popcorn:

Det där var faktiskt bland det sjukaste jag sett inom idrott. Såg det förut LIVE och oj vad jag garvade. :lol:

Strateg 2011-07-22 22:32

9 poäng för Nicholls inför sista.

Jag orkar inte med en förlust.. Allt jag tar i går åt skogen för tillfället!

Strateg 2011-07-22 22:32

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 131598)
De använde honom som joker eftersom de var minst 8 poäng bakom i matchen. Då får de använda en förare i det heatet som får dubbla poäng för varje Coventry-förare han placerar sig framför i det specifika heatet.

Dessa extrapoäng räknas dock inte med i Ö/U på förare, endast en trea i statistiken så att säga. Han står på 7 poäng efter tre körda. Kom igen för fan, missa lite!

Angående Peterborough, de frös matchen efter 12 heat. Ställningen var då 50-24 och results stands. Inget skulle kunna påverka -12.5 så den kommer rättas som win av Unibet. :)

Tack för svaret förresten! Där lärde jag mig något nytt! :thumbup:

Overkill 2011-07-22 22:44

Citat:

Ursprungligen postat av Strateg (Inlägg 131606)
Tack för svaret förresten! Där lärde jag mig något nytt! :thumbup:

Detta gäller dock bara i Elite League (England), så är det inte i Elitserien och Ekstraliga (Polen)

Hur som, kvällen slutar med 2-2 -0.79u

Båda ATS satt plättenkelt, marginaler emot på förarpointsen. Freddie spot on med 10 poäng och Scott fixar 11 poäng. Lite surt, men marginalerna börjar hitta på ett mer positivt sätt än tidigare efter att jag ändrat mitt sätt lite. ;)

Åter i helgen med ännu mer speedway och på söndag är första deltävlingen i JVM, ska bli SUPERKUL och hoppas VERKLIGEN att det erbjuds streams detta år till de eventen. :popcorn:

eddieh 2011-07-22 23:04

Äsch,Scotty var stabil ikväll,tyvärr.Men jag är lite besviken på Emil,9 poäng på hemmaplan mot ett av de sämre lagen i EL imponerar inte på mig.Likaså ska han inte ta stryk av Scott 2/3 gånger.Men grabben är fortfarande ung,och man ska inte ha för stora krav på honom.Hans lärotid i UK är något som kommer att göra honom till världsmästare fortare.

Filmtajm!!!

Det är Emil i blå hjälm,15 år gammal!!!
http://www.youtube.com/watch?v=O84oEaMqN6c
Se och lär,Ricky Kling mfl...:popcorn:

Overkill 2011-07-24 12:13

Flertalet något för stora favs inför eftermiddagens första deltävling i JVM. :hattenav:

Ogiltigt spel-ID: 447404

Dessa två är rätt jämna IMO, båda har kört bra tidigare på Wimborne med enda skillnaden att Janowski kört in tvåsiffrigt från ordinarie. Det har inte Pawlicki gjort, utan det har varit från den enklare reservpositionen. Janowski har fått för lite kärlek från 365 här, 43% är för lite.

Ogiltigt spel-ID: 447409

Dansken som inte alls kör i Elite League och har inte gjort det tidigare heller. Ska han verkligen vara fav mot en av vårt lands större talanger som dessutom kör kontinuerligt i England? Nä, det tycker jag verkligen inte. Gustafsson har gjort OK resultat på Wimborne de gånger han varit här och kan som sagt banan bättre än Jensen.

Ogiltigt spel-ID: 447414

Polacken, endast 16 år, sätts i H2H mot Auty som kör kontinuerligt i Elite League och har gjort så i några år? Att han dessutom står i 1.70 förvånar mig mycket. Han gör OK resultat i hemlandet och i diverse tävlingar, men nu tror jag att det blir lite svårare att glänsa. Auty har väl inte varit jättebra under säsongerna här på brittiska öarna, men han är inte befogad att stå i 2.10 för det. I min bok har han över 50% chans att slå Zmarzlik.

Overkill 2011-07-24 16:41

2011-07-24 Unia Leszno - Wlokniarz Czestochowa (Ekstraliga)

https://www.sharps.se/forums/includes...11517874-4.jpg

Datum: 2011-07-24
Tid: 18:30
Sport: Speedway
Land: Polen
Liga: Ekstraliga
Match: Unia Leszno - Wlokniarz Czestochowa
Period: Match

Spel: Unia Leszno -14 (3-way)
Insats: 4.00
Odds: 1.925
Bolag: Sportingbet

Motivering:
Övriga bookies har denna till varierande odds, de flesta har dock 1.75 här och det är närmare sanningen än de 52% som Sportingbet anser Leszno ha att vinna ATS. Jag hade dessutom satt linan på -15.5, en poäng högre än vad vi får idag med andra ord.

Rätt igenom som lag är Leszno ett mycket bättre och stabilare lag, framförallt när de har hemmaplan som ikväll. En anledning som gör att jag väljer att backa hemmalaget här är att de kör Riders för Skornicki och det innebär att övriga förare får ett extra heat.

Kolodziej, Hampel, Batchelor och Kennett är tillräckligt vassa för att kunna toppa Skornickis snitt i Ekstraliga denna säsong och mer därtill.

Skornickis facit denna säsong är inte sådär värst bra, se bara på dessa siffror:

http://laddauppbilder.se/?di=11131151833411

På hans heat ikväll så blir jag förvånad om inte Leszno plockar uppemot 8-10 poäng.

Summa summarum, hemmalaget blir starkare genom att köra Riders Replacement för Skornicki ikväll och då ska de vara +15 mot Laguta brothers & Co.

Overkill 2011-07-24 16:54

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 131869)

Ogiltigt spel-ID: 447414

Void på denna innan start, Auty OUT med hjärnskakning.

U21-VM, #1 Poole, kan följas på följande länkar:

http://speedwayupdates.proboards.com...ad=8457&page=1
http://live.espeedway.pl/race_detail.php?id=2426

Personligen gillar jag speedwayupdates bättre, där får man via text följa hur det gått i heatet osv. :cheers:

Sandy 2011-07-24 17:01

Tack, ryggar denna!

Bara för att förtydliga det hela så är det tre-vägs-hcp, dvs linan är -14.5 EHCP

Overkill 2011-07-24 17:12

Citat:

Ursprungligen postat av Sandy (Inlägg 131920)
Tack, ryggar denna!

Bara för att förtydliga det hela så är det tre-vägs-hcp, dvs linan är -14.5 EHCP

Justifan, glömde att ändra det i reken. Skriver alltid med det i kommentarsfunktionen i sheetet, men i reken måste man ju göra det manuellt.

Tack för det! :hattenav:

Overkill 2011-07-24 18:15

Simon Gustafsson (Sweden) 2,Fn WITHDRAWN = 2 (Rib Injury)

Citat:

Stopped, nasty smash. Loktaev straightens up and takes Gustafsson hard into 1st bend fence. Both down for a while. Gustafsson limps away gingerly. Loktaev up bit quicker and excluded.
Gustafsson not fit to take place in re-run. Starke replaces him.
Och där var det roliga slut med det spelet. Bet365 låter spel stå när förarna deltagit i minst ett heat. Torsk mot Jepsen Jensen då han står på 2+1.

Jävla Loktaev! :idiot: :idiot:

Overkill 2011-07-24 18:29

På tal om lustigt förresten, kollade Sportingbet nu strax innan spelstopp på polska moppen. De hade sänkt till -12 (3-way) på Leszno. Som enda bookie. WTF, vad fel ute de är med en sådan justering.

Kan följas här nedan:

http://live.espeedway.pl/race_detail.php?id=2424

ED: Hos gästerna saknas visst den yngre brodern Laguta, den infon är helt färsk och fanns inte tidigare... Polackjävlar! Dock tycker jag inte att detta bör påverka alltför negativt faktiskt. Förvisso får äldre brodern Laguta ett extra heat och Nermark samt PK, men summa summarum ska Leszno ändå täcka +15.

Vi får se hur det går. :)

htsolna08 2011-07-24 20:09

1. Martin Vaculik (Slovakia) 1,2,2,1,2 = 8
2. Denis Andersson (Sweden) 3,3,2,3,3 = 14 -- THIRD
3. Jerran Hart (GreatBritain) F,0,0,1,1 = 2
4. Patryk Dudek (Poland) 2,1,3,3,0 = 9
5. Piotr Pawlicki (Poland) 3,3,1,3,2 = 12 -- FOURTH
6. Simon Gustafsson (Sweden) 2,Fn WITHDRAWN = 2 (Rib Injury)
7. Steve Worrall (GreatBritain) 0,1,1,0,2 = 4
8. Joe Haines (GreatBritain) 1,2,2,0,3 = 8
9. Bartosz Zmarzlik (Poland) 1,0,1,X,1 = 3
10. Aleksandr Loktaev (Ukraine) 0,Fx WITHDRAWN = 0 (Wrist Injury)
11. Darcy Ward (Australia) 3,3,3,2,3 = 14 -- WINNER
12. Maciej Janowski (Poland) 2,3,3,3,3 = 14 -- RUNNER-UP
13. Michael Jepsen Jensen (Denmark) 2,1,2,1,2 = 8
14. Przemyslaw Pawlicki (Poland) 3,F,3,2,1 = 9
15. Dino Kovacic (Croatia) 1,2,0,2,1 = 6
16. Oskar Fajfer (Poland) F,0,1,2,0 = 3
----------------------------------------------------------------------------------
17. Paul Starke (GreatBritain) 2,0,1,0 = 3
18. Ashley Morris (GreatBritain) 0,0,0 = 0

Read more: http://speedwayupdates.proboards.com...#ixzz1T30wmPdd

Overkill 2011-07-24 20:16

2-1 +4.3u

Leszno blev aldrig spännande och de segrade med 60-30, mucho gracias Sportingbet.

Janowski slog Pawlicki med 14-9.

Tyvärr så mejades Gustafsson ner i sitt andra heat för kvällen och tvingades bryta pga skada. Eftersom han körde i första omgången så gällde resultatet och det blev loss på denna.

Void innan på Auty då han drog sig ur pga hjärnskakning.

Ward vann #1, Poole efter skiljeheat mot Janowski och Poole-lagkamraten Andersson på ett enkelt sätt. Bra för totalsegern om inte annat med tanke på att deltävlingssegrar kan vara det som avgör till någons fördel. Nöjd med Darcys inledning på JVM och nästa deltävling är 28 augusti nere i Holsted, Danmark. :)

En BRA dag igen! Peppar peppar, ta i trä. :hattenav: :popcorn:

Strateg 2011-07-24 20:36

Låter bra med Ward..

Dock jobbigt med långtidsspel.. :yes:

Snyggt, performance!

htsolna08 2011-07-24 20:47

Vilken datum avgörs Wardliret?

Overkill 2011-07-24 21:00

Citat:

Ursprungligen postat av htsolna08 (Inlägg 131948)
Vilken datum avgörs Wardliret?

9/10. Det lär dock komma upp justerade odds inför #2, Holsted kommande dagarna/veckorna. Då kanske du t o m kan få bättre odds på Ward, så det är bara att hålla utkik.

Jag sitter väldigt nöjd kvar till 1.90. :yes:

Overkill 2011-07-24 23:08

Vattnas i munnen inför morgondagens sändning vid 20:30 på SKY!

Coventry v Poole - Elite League

Vilken match! Vilka stjärnor!

Ward, Holder, Sajfutdinov! Man kan ju inte annat än att bli sugen till tusen. ;)

Annars är det två ytterligare matcher som hamnar lite smått i skymundan.

Belle Vue v Peterborough - Elite League
Wolverhampton v Eastbourne - Knockout Cup

See ya tomorrow! :D