![]() |
Citat:
|
Väntar på att Sportingbet, Expekt och Betsafe ska släppa några förarspecialer. Tills dess har jag tagit dessa så länge, och det kan även bli finito för kvällen iochmed dessa.
Ogiltigt spel-ID: 432684 Anton kör som reserv för Indianerna ikväll då han sänkt sitt snitt allt eftersom under kvällen. Detta medför att han kommer få fler än fyra heat ikväll, 5-6. Freddie har kört mycket bra hemma, men att han ska ha ett sådant här övertag ikväll, det är inte rätt. Ogiltigt spel-ID: 432685 Ryssen ska bara ha en edge i denna H2H, båda kör på reserven. Vad jag vet om har Madsen aldrig kört på Gubbis tidigare och det bör bli problem att hitta rätt inställningar och hitta runt så här direkt. Gafurov såg bra ut under gårdagen när han körde för Poole med sina 8 poäng (motorstopp i ett av sina fem heat dessutom). Gaffer bör vara fav till runt 1.75, hade satt max 1.80. Ogiltigt spel-ID: 432687 Viktigt för Västervik i sådana här täta matcher, som jag förväntar mig att kvällens blir, att Bomber steppar upp och spelar ut hela sitt register. Känns lite lustigt att han inte fått ut mer av det han visar upp i andra länder. Detta är egentligen en relativt låg total sett till hans kunnande och vanligtvis hade den kanske legat en eller två poäng högre. Till 1.90 måste jag faktiskt testa att britten fixar minst 9 poäng under kvällen. |
Ogiltigt spel-ID: 432697 Nästan två x på denna ATS? Ett bra utstick IMO, ska vara max 1.75 här. Lejonen i stora problem med ekonomin, förare som bojkottar laget (Holder + Ward) och en skadad Ruud som tvingas ställa upp bara för att laget inte ska tvingas lämna WO och få böta 250.000:-. Han lär knappast köra mer än han behöver ikväll och bör få det väldigt svårt på en sådan bana som Gubbis. Hemmalaget ser starkare ut på reserven och även på ordinarie, skiljer rätt mycket mellan dessa lag i rådande läge och Hammarby ska en normal dag faktiskt köra över dagens Lejon-uppställning hemma på Gubbängen. |
Ser att Perfa är på ryssen här,men jag tror att Madsen från sin reservposition kommer få ta sex heat ikväll.Mycket beronde på att David Ruud kommer till start skadad,åkte ambulans så sent som i söndags med befarad hjärnskakning.Tror att han bara är ombytt ikväll för att eventuellt gå i tapen,och att Lejonen på så vis slipper böter för att bara komma till start med sex gubbar.Madsen ger jag inte så mycket för som förare,men han är faktiskt en duktig starter och det räcker långt på smala Gubbis.Gick ju dessutom tämligen enkelt vidare från helgens GP-Kval,så formen torde vara god.Finns ingen anledning för Hammarby att ställa över Gafurovs reservkollega H.Karlsson ikväll då man borde kontrollera ett väldigt försvagat Lejonen från start. Tycker det ser svårt ut i övrigt,satte mig för att reka alldeles försent och dom eventuella bjudningar som fanns tidigare under dagen är borta. |
Ogiltigt spel-ID: 432710 KVÄLLENS bästa IMO! Zorro har visserligen inte varit så bra, mycket up&down, men en skadad Ruud SKA han bara fixa lika många poäng som ikväll. Känns faktiskt rätt lustigt om han inte skulle göra detta. http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=4588044 Följer man länken så kan man även lyssna på ett klipp där Ruud berättar om kraschen i Polen. Finns inte så mycket att analysera här egentligen. Att få +0.5 är en bjudning faktiskt. Maxspel! |
|
Citat:
Good Luck tonight,bro.:cheers: |
Citat:
RYYGGGGGGGGGGGGGGGGG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :thumbup::hattenav: Edit;Se även min motivering på Madsen-spelet angående Ruud,då förstår ni att det bara är att hänga på tills dom tar bort Zetterström-spelet. Sänkt till -0,5 @ 1.75 nu. |
finns där ingen sida där man kan följa hur det går för förarna? :holms:
|
|
Citat:
http://live.espeedway.pl/ |
Bra gjort Hammarby, tror det bara är att ställa ut cyklarna?! Jävla pappskallar! -20 är kört redan nu efter fem heat. 3-3 x4 och 2-4 (14-16 5 heat).
|
http://www.lshunter.tv/index.php?opt...pup&Itemid=327
Stream till V-Vik Vargarna.Nyss en ruskig smäll i heat 2.:hurt: |
Bra jobbat eddie, har gått emot och spelat på vargarna. Går väl åt helvete, men men :)
|
Citat:
|
maxspelet gick in :cheers:
|
Citat:
ED: Om han inte hade nollat i detta. GÖTT!!!!! :D |
Citat:
Kan det vara så att turen har vänt för good old Perfa? Heat 4 Lejonförarna tog starten. Madsen fick sedan stopp i ledning i 5-1 läge för gästerna Lejonen Men vad är det för kioskmongo till lagledare som bara låter Madsen köra 4 heat?Det var ju en bonuspoäng på spel.Förmodligen hade kassören i Lejonen gått all-in på Perfas H2H lir på Gafurov vs Madsen,det kan vara anledningen.:lol: |
Hammarby vinner med 18 efter att ha knackat till det ordentligt i inledningen, jävla töntar!
|
Bomber comes to the rescue,Perfa.:yes:
Bra kväll ikväll,snyggt.:cheers: |
Citat:
Ja, det må jag då säga! Detta är ta mig fan så jävla rättvist som det kan bli! + Zorro gjorde vad som skulle göras mot Ruud. + Harris fixade totalen i nomineringsheatet. + Gafurov vann knappt mot Madsen, mycket skönt! ++ Västervik & Piraterna lyckades båda ta övertygande segrar till slut! - Att Holta inte kommer till start i nominerings och så går Freddie in och plockar två poäng som absolut var väldigt onödigt. Dock ska ju sägas att Antonio inte gör en av sina bättre matcher och H2H slutar 8-6 i Freddies favör vilket sköt spelet i sank på marginalen med en ½ poäng. - Hammarby speedway kvällens kalkon, utan att tveka! De slumrar sig igenom första fem heaten (33% av matchen) och sedan vinner de sista tio heaten med +18. De kunde inte tagit detta liiiiite mer seriöst från början istället. Jag vidhåller att spelet var jättefint men de ville inte göra ett par personer lyckliga idag, utan gjorde det som krävdes i princip. Summa summarum så är jag jättenöjd med kvällen, men allt kan bara bli bättre. 5-2 +9.9u :moneybag: :moneybag: :moneybag: :moneybag: |
Börjar med dessa två, kan komma mera. Alla bookies har inte släppt ännu.
Ogiltigt spel-ID: 433472 Hatar egentligen dansken, men kan inte hålla fingrarna borta från detta. Holder har varit jättebra hemma på Wimborne, men även Bjerre har lyckats bra här senaste säsongerna. Denna H2H har dansken strax under 50% i min bok. Ogiltigt spel-ID: 433473 Ryssen har gjort en match hemma på Brandon, då plockade han hem sju poäng och det kan ta några matcher innan han får ett hum om hur han ska bete sig här. Nicki kan denna banan och det visade han tidigare under säsongen i ligan när han körde in tvåsiffrigt. Han kör dessutom med en harmoni & glädje som det var länge sedan jag såg hos honom. Håller Nicki som lite fav här, runt 54-55% in my book! |
Citat:
Du måste sluta lira med hjärtat...:popcorn: |
De två första liren är inte så mycket att motivera tycker jag.Lirar nästan uteslutande på underdogen i England.Mycket pga deras "joker-regel" (dubbla poäng vid tio poängs underläge) Kenneth har imponerat på hemmabana,men det blir inte lika lätt ikväll från hans No:5 position.Nicki och Emil är de båda lagens ettor,tror även att en sån som Batchelor med sina fuskiga rullstarter kommer knäppa honom på näsan. Btw,jag älskar att läsa Google translate på polska; Antonio Lindbaeck: Vissa människor tror att bilkörning är en bris Speedway Rider KS ROW Rybnik, 26-årige Antonio Lindbaeck lyste inte på tisdag mötet mellan Dackarna Målilla Elitserien och Indianerna Kumla. Stående medlem Grand Prix 2011 i fyra starter och har tjänat 6 bonuspoäng.Indier från svensken ombord efter hård kamp besegrade Griffins i deras område i förhållande 45:44. "Toninho" i denna strid var inte, emellertid, som motståndare till stora peruker av världens speedway, och den bästa spelaren, som han besegrade, var belägen i ett mycket dåligt omhändertagande av Hans Andersen . Antonio på tisdagen gjorde så dåligt att det var zwyzywany av en av fläktar. - sa allt ståhej Lindbaeck. Minns att Lindbaeck Antonio var i Sverige truppen till lördagens World Team Cup semifinalen i Vojens. Tre Kronor Teamet kommer att möta i denna konkurrens med lag från Australien, Danmark och Tyskland. "Toninho" med ett snitt på 2,415 punkter / växeln är för närvarande den mest effektiva stridsflygplanet KS ROW Rybnik, och klassificering av övergående Grand Prix av resultaten av 24 mesh är en avlägsen fjortonde plats. - Vissa människor tror att rida en speedway är en bris. Tja, jag alltid säga till sådana människor, för att sedan red motorcykeln och försökte sin hand. Då brukar hamnar skällande |
Haha,bara för att jag sa så om Batchelor kontra Eddie K,måste jag ta denna;
:cheers: |
Kvällens tredje och sista pick.
Ogiltigt spel-ID: 433570 Darcy är STEKHET för tillfället och har varit det en bra stund nu. Hemma på Wimborne så är han nästan magisk och radar upp tvåsiffrigt match efter match. Han kör i par med reserverna Newman/Gafurov i tre av sina ordinarie och i det fjärde med Holder i det alltid så härliga 13:e heatet. Chanserna är alltid goda på Wimborne att han får nominerings också. Korneliussen ligger runt 6-7p här senaste åren och tror inte han toppar det under kvällen. Sett till heaten ikväll så har dansken svårare motstånd i sina. I min bok hade jag satt något liknande detta: -4/+4 med Darcy som fav till runt 58%. GO GO GO Daaaaaarcy! :hattenav: |
Givetvis så suger både Bjerre och Nicki hästkuk och den tredje dansken, Korneliussen är vidrigt bra. Lustigt? Tillfälligheter? Nä, absolut inte. De bara hatar mig!
Jag ska ALDRIG mer spela PÅ Bjerre eller Nicki, aldrig aldrig någonsin mer. Kostar fan mer än det smakar! |
Citat:
:popcorn: |
Citat:
|
1-2 -3u
Ward 3+3+3+3+3 = 15 Korneliussen 3+2+2+3+0 = 10 Detta var den enda ljusglimten ikväll, Darcy sviker mig inte i dagsläget. Ruskig fart och härlig form! Form, ikväll iaf, det är ju något som man absolut inte kan associera till när man tittar på killarna nedanför. Till deras ära satte jag ihop ett litet kollage, hoppas bögdanskarna uppskattar det! http://laddauppbilder.se/?di=13130998320111 |
Eddie K,som jag gick emot igår är ikväll gäst för Brummies.Den här banan är som klippt och skuren för honom.Han tog tolv pinnar här när Bees senast gästade,och jag tycker det här oddset är för högt. |
Citat:
Imponerande "Flashback"-dase där...! :smoke: /Badass |
Tror väldigt hårt på hemmaseger ikväll, således är det "bära eller brista" då dessa fyra är på hemmalaget.
Ogiltigt spel-ID: 434241 Måstematch för båda lagen, det lag som plockar denna match tar också och hänger på i kampen om playoff-platserna (Topp4). Hemmabana betyder så oerhört mycket i speedway och när det är en förmodat jämn match brukar det väga över till värdarna. Anledningen till att jag tror hårt på Brums i kvällens match är det att Wolves känns lite ihåliga. De känns inte kompletta riktigt. På reserven tror jag det blir otroligt tufft för gästerna som i många andra matcher, skulle nästan vilja påstå att de har ligans sämsta reservuppsättning. Bakom Freddie, PK och Woffinden (som inte alltid kan prestera på topp för att snygga till det och hjälpa de övriga i truppen) känns det sådär. 2nd string är väldigt sårbar med Proctor och Lindgren Jr, sen om inte Woffinden kommer upp i kapacitet (varit rätt medioker på bortabana i år) så ser det absolut inte ljust ut. Att Brums tvingas ersätta Kasprzak, som inte är tillgänglig då han kör semifinal i polska mästerskapen under kvällen, med Kennett ser jag absolut inte som ett avbräck. Snarare ett lyft, killen kan banan och körde ruskigt vasst här tidigare under säsongen. Polacken har inte producerat som väntat och varit, faktiskt genomusel, så detta är ett +. Wright och Vissing på reserven bör kunna utmanövrera sina ditos (Burmeister & Wells) hos Wolves på ett relativt smärtfritt sätt. Brums mot tre oerhört viktiga EL-poäng ( minst 7-poängsviktoria)! Ogiltigt spel-ID: 434242 Kennett gästar alltså, kört sagolikt bra här under säsongen tidigare och att han skulle vara +0.5-dog mot PK här? Nä, va. Detta odds känns otroligt bra och att få win vid lika antal poäng förarna emellan till 2.05? Yes, please. Ogiltigt spel-ID: 434244 Ogiltigt spel-ID: 434248 Ständigt denne Barker? Han har så mycket speedway i sig, men är väldigt up&down, nu på hemmaplan verkar han fått till det riktigt bra på senare tid. Hittar rätt spår och gör bra nummer i matcherna. Att han plockar tvåsiffrigt ikväll ser jag inte hur det ska stå i 2.30. Han kör i par med King i tre av sina fyra ordinarie och med Vissing i sitt fjärde. Goda chanser att han även får chansen i nomineringsheatet. Han ska inte stå i 4.00 mot Freddie på hemmabana. "Delade upp" en del av insatsen på överspelet och detta. Någonstans mellan 27-30% bör han ha att vinna denna H2H, 25%? Nä, det är för lite IMO. BRUM BRUM! :KO: |
Well,Midlands-derby vilket kommer innebära;
Njurpaj,Fish&Chips,Pints och fula fruntimmer på läktaren.Eller som min gamle polare Daniel Nermark en gång sa när han körde för Wolverhampton; "Fan,när man på allvar börjar att överväga att "sätta" en brud från Midlands,då är det dags att åka hem"...:p Hursom,radio-stream till matchen; http://www.bbc.co.uk/iplayer/radio/bbc_wm/listenlive Säger som Perfa; BRUM BRUM!:KO: |
Det erbjuds tyvärr ingen stream till kvällens ödesmatch, väldigt synd tycker jag.
Således erbjuds endast livescore men även radio (BBC sänder från de flesta av Brums hemmameetings) och detta är jag otroligt tacksam för! Radio: http://www.bbc.co.uk/iplayer/console/bbc_wm Livescore: http://speedwayupdates.proboards.com...ay&thread=8368 |
Citat:
Nermark, vilken kille. :popcorn: Hoppas att jag slipper kalla honom Fallmark efter kvällens match. :whoco5: |
eddieh, vad gillar vi starten? FUUUUUUU Vissing! Faller när han ligger tvåa med Wright framför sig i en 5-1'a i reservheatet.
DANSKBÖG! |
Nermark!:cheers:
Ständigt dessa danskar... Spoiler:
|
Vilken jävla parodi, Brummies borde vunnit denna med minst 6 poäng IMO.
Brummies 48-47 FT Barker 1+2+1+2 = 6 Lindgren 3+3+3+3+2 = 14 Kennett 0+3+3+1+0 = 7 Karlsson 1+2+2+2+3 = 10 0-4 -12u |
Fittigt värre,när Brummies viker ner sig på slutet.
Kennett blandade och gav med 7 poäng,PK körde upp sig och stannade på 10 poäng.Således torsk på liret.:thumbdown: Dålig förlorare som man är så är det inte så konstigt att man reagerar på liknade sätt.:rant: http://www.youtube.com/watch?v=LUjMw...eature=related |