Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-02-22, 13:09   #16
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Arch Visa inlägg
Ser att perfa horade till sig massa sharp$ med att öppna tråden, så jag har ryggat Eddie istället.
Någon som förstod delar av min avsikt att skriva inledningsposten ser jag.


Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
Nej, nu jävlar. Kommer ni här och ska reka moppe i lera, sur jag blir.

Minst 105% ROI, annars är det jag som kör isracing med er till fots!
Pjuuuh, vilka lama krav. Vi säger +110% istället.


Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Varifrån kommer intresset och kunskapen om speedway? Har ni själva kört?
eddieh har ju berättat sitt hela liv egentligen ovanför här, mycket läsvärt. Själv har jag skrivit lite smått i inledningsposten, orkar inte riktigt gå in mer på det då jag hatar att skriva långa inlägg egentligen.


Citat:
Ursprungligen postat av eddieh Visa inlägg
Spoiler:
Perfa har bara varit "staketkusk",tro mej det kryllar av sådana i de småländska skogarna.

Lite presentation av mig då,jag är snart 34 år gammal,och speedway har sedan barnsben varit en stor del av mitt liv.Jag började köra 80 cc,eller knattespeedway som det också kallas,vid åtta års ålder.Knattespeedway kör man fram till 17 år,då tar man klivet upp till stor cykel,som är på 500 cc.

Jag gjorde debut i elitserien redan första säsongen på stor cykel,och kallades av flera experter för en av svensk speedways mest lovande förare.Jag tog dock aldrig det där sista klivet från att bara vara stor talang,till att också leva på min sport,fullt ut.

Min stora akilleshäl som förare var mina dåliga starter,jag fick hela tiden jobba mig upp i fältet för att plocka mina poäng.Kul för publiken att se,men detta medförde också stora risker för mig som förare.Så när jag gjorde min första riktigt allvarliga olycka 1996,fick jag mig också min första riktiga tankeställare, att det faktiskt kunde hända olyckor,även för mig.Jag ledde ett heat under en tävling i Malmö,när jag plötsligt fick ett lyft på min cykel och slog runt,föraren som låg närmast bakom mig hann inte väja utan körde rakt över mig.Jag hade våldsamma smärtor i ryggen,och det stack både i armar och ben.När jag då låg där på banan var jag helt övertygad om att jag hade blivit förlamad.Det var nog de mest skrämmande minuterna i mitt liv,innan känseln kom tillbaka.Jag hade haft sådan jävla tur att jag "bara" slapp undan en med spricka i svanskotan.

Då fick jag mig en riktig tankeställare,innan dess hade allting gått spikrakt och respektlöst mot toppen,nu hade jag faktiskt undkommit med blotta förskräckelsen,från att hamna i rullstol resten av mitt liv.Precis som många andra speedwayförare,vars karriärer hade slutat så.

När jag sen gjorde min andra riktigt alllvarliga olycka år 2000,lovade jag min flickvän att sluta tävla i elitserien,och bara köra för skojs skull i de lägre divisionerna.Jag lovade också att sluta köra helt den dagen vi skaffade barn.Jag tänkte att mina barn inte ska behöva ha en pappa som sitter i rullstol,det var min stora fasa.Så precis som många andra förare så slutade jag köra helt när mitt första barn kom.Det var 2003,och jag har sedan dess bara varit ute och luftat cykeln en handfull gånger.

Mina största meriter som förare är att jag har två Lag-SM Guld,och flera andra SM medaljer inom 80 cc och 500 cc.Jag körde i det svenska juniorlandslaget under tre säsonger,där jag också var kapten.Mina största skalper,alltså de bästa förarna som jag har slagit är;Tony Rickardsson,Jason Crump,Nicki Pedersen och Rune Holta.

Mina kunskaper om sporten är således stor,och jag får nu lite "thrill" av att följa och spela på sporten.Jag vet vilka banor och förutsättningar som passar olika förare,och att ha själv kört underlättar när det kommer till att reka,tycker jag.


Det ska bli väldigt kul när säsongen drar igång.Både jag och Perfa tyckte att det blev för mycket med två personer som skulle reka i två olika dagböcker på en så smal sport.Därför slog vi ihop oss till en gemensam dagbok.Vi utbytte mycket tankar redan under förra säsongen,så det kommer funka fint det här.

Om ni har några frågor om sporten eller spelet på speedway,så är det bara att fråga på.

See Ya
Vilket team! Nu hoppas vi på succé, eller hoppas och hoppas? Det kommer bli.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-26, 18:47   #17
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Ikväll drar Elite League igång med premiären mellan Eastbourne/Wolverhampton. Sitter och leanar på om man ska ta ett litet skott i denna eller om man bara ska avvakta några matcher för att se hur det kommer se ut.

Matchstart 20:30.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-26, 18:55   #18
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 149
Sharp$: 1375
Standard

Några nya regler i Elite League i år?
zorro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-26, 19:06   #19
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zorro Visa inlägg
Några nya regler i Elite League i år?
Förutom de nya ljuddämparna så har jag inte hört om några regeländringar. De nya ljuddämparna kommer användas i Sverige, England och Danmark samt GP- och internationella tävlingar.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-26, 19:07   #20
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Då är det så äntligen dags att kicka igång 2011 års säsong.Den officiella premiären sker ikväll då engelska ligan drar igång med en match.Det är Eastbourne som tar emot Wolverhampton.

Tänkte komma med lite reflektioner angående den turbulenta vinter som har varit,och fortfarande i allra högsta grad är inom sporten.Jag tänker naturligtvis på bråket om de nyinförda ljuddämparna.För er som inte känner till det så kommer här en kort genomgång.

FAKTA Ljuddämpare i Speedway

Av miljöskäl har Internationella Motorcykelförbundet FIM bestämt att ljudnivån på alla speedwaybanor inte får överstiga 115 decibel vid mätning två meter från ljuddämparen, ett krav de gamla ljuddämparna inte klarade av.
De nya ljuddämparna ger större motstånd vilket innebär att motorerna tappar i effekt, något motortrimmarna nu försöker kompensera.
Förarna har protesterat mot de nya dämparna eftersom de anser att olycksrisken ökar.


Det är allt som allt sex banor i Europa som det har inkommit klagomål på angående ljudnivån,och det tycker FIM är värt att ändra de sportsliga förutsättningarna helt på.So what? Några decibel hit eller dit vad spelar det för roll?Kanske den oinvigde tänker,men faktum är att det här är ett katastrofalt dåligt beslut för speedwaysporten...

Vi kommer nu att få en fördyring av sporten,där "vanligt" folk inte kommer ha råd att tävla,eftersom man tidigare kunde köra en motor cirka 35-40 heat innan renovering.Med den nya ljudämparen är livslängden halverad.Motorerna blir helt enkelt för varma när inte avgaserna kan komma ut lika lätt.Pappskallarna på FIM menar att eftersom man använder sig av den nya ljuddämparen på Isracing,så finns det inget hinder för att också använda den inom Speedway.Men det är två helt skilda sporter,(dels det vädermässiga, kylan hjälper till att kyla motorerna) och sedan även det åktekniska.Inom Isracing gasar man fullt på rakan för att sedan inte ha något gaspådrag igenom kurvan,i Speedway håller man nästintill fullgas i fyra varv.

Detta kommer innebära att omkörningar inom Speedway,kommer att bli mer sällsynta.Det beror på att motorerna kommer att sacka när en förare försöker sig på en omkörning i ytterkant,där materialet ligger.Det blir alltså mer "följa-John" tävlingar,vilket kommer innebära mindre publik på matcherna.Vi har också den ökade skaderisken som de nya ljuddämparna kommer innebära.På en slagig och ryckig bana,är det tyvärr risk att förarna kommer turas om att vara bowling-klot och bowling-käglor.När det nu i princip kommer att vara omöjligt att köra om på ytterkant,kommer risktagandet på innerspår att öka.När alla förare ska köra i samma spår under en tävling,kommer det bli gropigt och slagit där och risken är stor att bakomvarande förare kommer få res på sin cykel och träffa framförvarande förare i sidan.

På små korta banor som t.ex Lakeside,Wolverhampton och Ipswich i UK,och Norrköping Hagfors i Sverige,kommer nog inte skillnaden bli så stor.Men på de polska banorna som är långa och oftast med mycket fäste och mycket gropar kommer införandet av den nya ljuddämparen få katastrofala följder...

Därför har också det polska förbundet reagerat och helt sonika förbjudit den nya i ljuddämparen i Polen,samt också de polska förarna att tävla med den nya ljuddämparen utomlands.Förhoppningsvis är inte det sista ordet sagt i den här soppan,helt klart är iallafall att FIM inte kommer vika sig den här gången.Återstår att se om polackernas hot om att inte ställa upp i GP och Lag-VM står fast.Prestige var nyckelordet...


Tänkte avsluta detta inlägg,med en tillbakablick på ett minnesvärt heat i fjolårets avgörande final i UK.Det är Chris Harris (perfa och min egen speciella favoritförare) som står för den mesta dramatiken i det här klippet.Det är segt virke i speedwayförare...
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=ff1XQE_8WOE[/ame]
Väl mött på måndag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
performance (+5), Arch (+5)

Senast redigerad av eddieh den 2011-03-26 klockan 19:22.
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-26, 19:18   #21
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

2011-03-26 Eastbourne Eagles - Wolverhampton Wolves (Elite League)


Datum: 2011-03-26
Tid: 20:30
Sport: Speedway
Land: England
Liga: Elite League
Match: Eastbourne Eagles - Wolverhampton Wolves

Spel: Eastbourne Eagles -6.5
Insats: 2.00
Odds: 1.800
Bolag: Expekt

Motivering:
Ja, då kör vi igång moppesäsongen med kvällens premiärmöte mellan Eagles/Wolves. Värdarna har plockat in stjärnan Bjarne Pedersen som förra säsongen körde för Poole, en riktigt riktigt bra värvning som ger djup och rutin i laget. Utöver dansken så tycker jag att laget ser väldigt jämnt och stabilt ut. Skulle vilja säga att jag tror att det är extremt positivt att gnällspiken Zagar inte är kvar i klubben numera också.

Wolves får som vanligt, senaste åren, förlita sig på att Freddie Lindgren fortsätter göra otroligt fina resultat för klubben. Jag personligen kan inte se att detta är ett mästarlag som de ställer på banan i år, känns som mitten är en rimlig målsättning, möjligen som fjärde lag till playoff. Detta är heller ingen av Woffindens favoritbanor, PK börjar komma till åren. Dessutom har jag stora frågetecken för reserven (Burmeister/Wells).

Nä, ett försiktigt litet spel från min sida på Eastbourne Eagles, som är ett svårkört lag hemma på Arlington, får inleda speedwaysäsongen 2011.

Expekt är lite väl givmilda när de ger 1.80 på Eagles ATS ikväll, 2u it is.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+3)

Senast redigerad av Overkill den 2011-03-26 klockan 21:17.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-26, 19:24   #22
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Värt att tillägga till detta spel är att hemmalaget har en kanonreserv i Lewis Bridger,han kommer bli tungan på vågen ikväll.

Lets get this...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
performance (+2)
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-26, 20:38   #23
 
htsolna08s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 980
Sharp$: 1987


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Försök att lägga ut spelen lite tidigare nästa gång, inte så många som hinner rygga på 12 min.
htsolna08 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-26, 20:58   #24
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eddieh Visa inlägg
Värt att tillägga till detta spel är att hemmalaget har en kanonreserv i Lewis Bridger,han kommer bli tungan på vågen ikväll.

Lets get this...

Var följer man dessa rekar bäst - särskilt då kvällens...?

/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-26, 21:03   #25
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
Var följer man dessa rekar bäst - särskilt då kvällens...?

/Badass
http://speedwayupdates.proboards.com...ad=7846&page=1
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-26, 21:13   #26
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av htsolna08 Visa inlägg
Försök att lägga ut spelen lite tidigare nästa gång, inte så många som hinner rygga på 12 min.
Spelet låg ute i vårt sheet 30min innan, kommer alltid läggas där innan rek postas i tråden. Och i sheetet kommer alltid spelen finnas senast 30min innan spelstopp (kan tillkomma undantag med spel strax innan spelstopp dock!)

Kan rekommendera att lägga in feed till vårt sheet i en RSS.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
htsolna08 (+1)

Senast redigerad av Overkill den 2011-03-26 klockan 21:16.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-26, 21:25   #27
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Ogiltigt spel-ID: 333921



Eastbourne Eagles v Wolverhampton Wolves 57-38

Vilken show av Simon Gustafsson, full pott från honom på sina fem heat 15p (3+3+3+3+3!)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Soap (+1)

Senast redigerad av Overkill den 2011-03-26 klockan 21:29.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-26, 22:20   #28
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Jepp,skön start.

Två matcher på måndag @ 20:30,förhoppningsvis med lite fler objekt att välja på när den ena matchen direktsänds på Sky Sports.

Birmingham vs Poole (live on Sky)

Belle Vue vs Kings Lynn
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-28, 18:01   #29
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

2011-03-28 Belle Vue Aces - Kings Lynn Stars (Elite League)


Datum: 2011-03-28
Tid: 20:30
Sport: Speedway
Land: England
Liga: Elite League
Match: Belle Vue Aces - Kings Lynn Stars

Spel: Kings Lynn Stars +7.5
Insats: 3.00
Odds: 1.900
Bolag:Expekt

Motivering:
Dags för premiär på riktigt i UK.Två matcher ikväll och perfa och jag har kommit fram till att nykomlingarna Kings Lynn ska ha goda möjligheter att hålla jämna steg med hemmalaget från Manchester.Vi grundar detta på att Belle Vue ställer upp med tre förare som gör debut på hemmaplan Pizsz,Kling och Gjedde,och dessa borde få det ganska svårt att klicka direkt.Dansken Charlie Gjedde har visserligen kört för Belle Vue tidigare,men han missade hela fjolårsäsongen pga skada.Årets träningsmatcher har som väntat inte varit bra för honom.
Dessutom har ju gästerna ett trumfkort i nyförvärvet Kennet Bjerre,som av många experter näms som en världsmästarkandidat iår.

Belle Vue har värvat Chris Harris från Coventry och stordåd väntas av britten från hemmafansen.Men Chris verkar hittils ha haft svårt att hitta de rätta inställningarna på cykeln,efter introducerandet av den nya ljuddämparen.Han har inte imponerat nämnvärt i inledningen på säsongen.

Kings Lynn är mina ögon underskattade iår,möjligtvis för att dom är nykomlingar.Belle Vue har alltid med sin historia varit överskattade,tror inte att man når slutspel iår heller,trots den utmärkta värvningen av Chris Harris,laget är för ihåligt med gubbar som Kling och Gjedde i startfemman.

Linan öppnade som högst på +8,5,men har redan nu droppat till +6,5 på vissa ställen.Skynda fynda,gott folk.

Lets get this.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
performance (+1), SAACFoxen (+1), Soap (+1)

Senast redigerad av eddieh den 2011-03-28 klockan 18:04.
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-28, 19:21   #30
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 111
Sharp$: 828
Standard

Ryggar till 1,95 @ NB.
kakan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td