Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-10-04, 13:33   #121
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 4
Sharp$: 33
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Snivar Visa inlägg
Tack som fan för en hel del fina lir som ryggas ibland Uppskattas verkligen.
Håller med! Uppskattas till max, mycket fina spel
Unfamouz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-04, 13:35   #122
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6757

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Colts täcker linan utan problem

Newbie, please! Ett par missade enkla picks av TB försvar, 2 långa TDs pga missade tacklingar, klart man täcker då. Knappt.
__________________
[aka illen]
MLB 2010 74-83-7 +1.25u
NBA 2013 158-111-5 $$
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-04, 14:26   #123
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Snivar Visa inlägg
Tack som fan för en hel del fina lir som ryggas ibland Uppskattas verkligen.
Citat:
Ursprungligen postat av Unfamouz Visa inlägg
Håller med! Uppskattas till max, mycket fina spel
Tack ska ni ha grabbar, kul att det upskattas!

Citat:
Ursprungligen postat av Arch Visa inlägg
Newbie, please! Ett par missade enkla picks av TB försvar, 2 långa TDs pga missade tacklingar, klart man täcker då. Knappt.
Hah, om inte om hade varit eller hur? Det är just detta som gör en match och du kanske tyckte att Tampa skulle täckt trots att de inte kunde ta ledningen förens det va 3 min kvar av matchen. En TD va ju tack vare Waynes superman block som tog bort två spelare! Hade inte Manning varit skadad eller Colts varit sämst i ligan på 3rd down defence så hade de vunnit med 10 poäng istället!

Såg matchen och Painter är verkligen läskigt dålig och det är klart att Tampa vunnit stort om de tagit vara på det, men vilket lag vinner inte om de skulle ta vara på alla misstag som de bjuds på? Så ja, de täckte linan utan problem

Btw, har inte påstått att jag är någon NFL expert heller för den delen

Senast redigerad av Lazlo den 2011-10-04 klockan 14:28.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-04, 15:19   #124
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6757

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Haha nädå, du klarar dig rätt bra Blev mest sur när Freeman snodde Blounts TD i början, på goalline, men det löste sig till slut.
Att Colts inte vågar satsa på running game är också jävligt dåligt, vad var det 3:e och lite på mittplan, de kör pass försök->punt. Ge bollen till Addai och pusha igenom de 2-3yds på 2 försök, liksom.

Sen är det ytterliggare skador, ingen aning vad linan kan bli mot Chiefs. PK låter väl mest neutralt...de kanske väntar på update på Collins
__________________
[aka illen]
MLB 2010 74-83-7 +1.25u
NBA 2013 158-111-5 $$
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-04, 23:09   #125
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 4
Sharp$: 33
Standard

Lite förluster ikväll men men bara nya tag Blir det något inatt?
Unfamouz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-05, 01:47   #126
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Arch: Ja man kan ju undra hur de tänker på 3rd & inches och då väljer att passa för första gången på evigheter, framförallt när Painter inte kan passa, varför inte bara låta Addai pusha 1 yard och få en ny 1st down. Tycker inte Collins har visat så mycket mer än Painter så det blir nog torsk nästa vecka oavsett vem som ska göra bort sig...

Ingen höjdar kväll räknat i vinster/förluster då det blev 4-9 men faktum är att jag ändå gick plus på den scoren eftersom 8 av 9 förluster va b1 och b2 spel, det sista va b3 och de spelen som gick in va b1, b2, b4 och b5. Så det va ju på sätt och vis riktigt bra att det blev ett dåligt record när det va mestadels mindre spel, dock så innebär det ju att det kommer bli en hel del hockeyspel med lite högre insats de kommande dagarna men då ska ju spelen in istället!

Lite sent svar på din fråga Unfamouz, har kollat Phillies så därför varit lite off, men jag väljer att spela under i D'backs-Brewers, det blir ett b1 spel då jag inte har någon högre insats tillgänglig, gillar egentligen spelet mer än att det ska ha en så låg insats men det får duga! Har ju även levande spel på Tigers och Brewers att vinna sina serier och det kan ju avgöras till min fördel inatt!

Tittade över lite statistik och jag blev lite imponerad av hur pass bra jag har lyckats värdera och välja ut spel som ska vara extra bra och därför ha en högre insats. B5-B6 spelen väljs ju ut med mer noggrannhet än B1-B2 och resultatet är följande:

B5 Spel:

Antal spel: 34
Vinster: 25
Förluster: 9
Push: 0
Vinstprocent: 73.53%
Medelodds: 1.83
ROI: 132.63%

B6 Spel:

Antal spel: 14
Vinster: 13
Förluster: 1
Push: 0
Vinstprocent: 92.86%
Medelodds: 1.84
ROI: 170.99%





Spoiler:
Tog bort lite onödig information från statistiken då den ändå inte är så väsentlig för ert egna spelande och den hade ändå bara gjort vissa personer ledsna
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Arch (+10), Soap (+5)

Senast redigerad av Lazlo den 2011-10-05 klockan 21:53.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-05, 21:46   #127
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

En mycket bra dag för min del spelmässigt, 5 vinster och 2 förluster och det va tunga spel som gick in vilket gjorde att vinsten blev bra!

2 baseball matcher inatt och en del annat, ska gå igenom se om det finns något intressant!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-05, 22:26   #128
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 27
Sharp$: 75
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av O12 Visa inlägg
Han spelade väl återigen i en annan valuta än SEK?
Jag hänger inte riktigt med. Sheetet är alltså inte i svenska kronor. Så nu när Lazlos sheet är +357k hur mycket är det upp egentligen? Måste ju vara betydligt mindre med tanke på de spel du får igenom.

Alla som tycker att det enda relevanta är ROI är ju fel ute eftersom det är lättare att hitta bra spel på de obskyra ligorna och om man då bokför större insatser där än vad man egentligen får spela blir ROIn skev. Därför skulle inte jag blanda valutor i ett sheet.

Senast redigerad av henkiee5 den 2011-10-05 klockan 22:31.
henkiee5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-05, 22:49   #129
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 186
Sharp$: 1817


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av henkiee5 Visa inlägg
Jag hänger inte riktigt med. Sheetet är alltså inte i svenska kronor. Så nu när Lazlos sheet är +357k hur mycket är det upp egentligen? Måste ju vara betydligt mindre med tanke på de spel du får igenom.

Alla som tycker att det enda relevanta är ROI är ju fel ute eftersom det är lättare att hitta bra spel på de obskyra ligorna och om man då bokför större insatser där än vad man egentligen får spela blir ROIn skev. Därför skulle inte jag blanda valutor i ett sheet.
Ingen har väl sagt att han blandat valutor eller? Och varför skulle det vara lättare att hitta bra spel "på de obskyra ligorna"?

Är 99% säker på att alla spel är i samma valuta annars skulle ju 2-6 systemet sakna mening totalt. Ett serie 1 spel i Euro och Serie 6 spel i Svenska kronor hade ju inte direkt fungerat. Så jo, ROI är det enda relevanta imo.
vessl123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-05, 23:03   #130
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 27
Sharp$: 75
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av vessl123 Visa inlägg
Ingen har väl sagt att han blandat valutor eller? Och varför skulle det vara lättare att hitta bra spel "på de obskyra ligorna"?

Är 99% säker på att alla spel är i samma valuta annars skulle ju 2-6 systemet sakna mening totalt. Ett serie 1 spel i Euro och Serie 6 spel i Svenska kronor hade ju inte direkt fungerat. Så jo, ROI är det enda relevanta imo.
jasså. så hela sheetet är i en och samma valuta som inte är sek? då förstår jag jag håller med dig.

Givetvis är det lättare att hitta bra odds på små ligor där oddsen oftare kommer vara orörda och det är lättare att veta mer än oddssättarna. Däremot är det oftast inte värt det eftersom limits är mycket lägre. Därför jag reagerade på några av spelen i sheetet där spel med för hög insats (om sek) har bokförts.

Senast redigerad av henkiee5 den 2011-10-05 klockan 23:26.
henkiee5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-05, 23:25   #131
 
Vlads avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 626
Sharp$: 1722
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av vessl123 Visa inlägg
Ingen har väl sagt att han blandat valutor eller? Och varför skulle det vara lättare att hitta bra spel "på de obskyra ligorna"?

Är 99% säker på att alla spel är i samma valuta annars skulle ju 2-6 systemet sakna mening totalt. Ett serie 1 spel i Euro och Serie 6 spel i Svenska kronor hade ju inte direkt fungerat. Så jo, ROI är det enda relevanta imo.
För att linorna och oddsen inte behöver vara lika skarpa när bookies har lågt insatstak på marknaden. Om det var lika lätt att vinna på NBA och MLB hos Pinnacle som det är att vinna på typ Norsk Fotboll och Slovakisk Hockey hos nöjesbookies skulle vi alla vara miljonärer
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+5)
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-05, 23:54   #132
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 186
Sharp$: 1817


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Vlad Visa inlägg
För att linorna och oddsen inte behöver vara lika skarpa när bookies har lågt insatstak på marknaden. Om det var lika lätt att vinna på NBA och MLB hos Pinnacle som det är att vinna på typ Norsk Fotboll och Slovakisk Hockey hos nöjesbookies skulle vi alla vara miljonärer
Håller helt klart med dig, tänkte i andra banor bara.
vessl123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-06, 02:43   #133
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

En bra natt, Cardinals vinner med 5-3 och därmed så sitter alla 3 spelen på den matchen! Funderade lite på att spela D'backs ML också inatt då de träffat Wolf bra tidigare men jag skiter i det och nöjer 3-0 för natten och ser istället matchen och hejjar på Brewers så de kan vinna spelet jag har på att de ska gå vidare, förhoppningsvis utan att kräva en nervös 5:e avgörande match!

Ser att det tyvärr har kommit upp frågor angående insatserna igen och det börjar fan bli jävligt tröttsamt nu, det verkar inte kunna försvinna trots att jag bett er som har svårt för dem att inte tänka så mycket på dem. Jag har försökt ha en ödmjuk attityd och försöker inte skryta utan tycker inte ni behöver lägga så mycket energi på hur mycket jag vinner eller inte, det intressanta för er borde vara hur mycket ni själva kan vinna eller inte med hjälp av mina spel. Med framgång kommer avundsjuka, framförallt i vårt kära avlånga land så det är inget konstigt med att vissa personer inte klarar av att se någon annan lyckas utan att behöva försöka förstöra det. Det finns egentligen ingenting jag kan säga eller göra för att få dessa avundsjuka personer att acceptera mig eller mina resultat. Det spelar ingen roll om jag säger att jag bara vunnit 1 kr i hela mitt liv eller om jag visar ett kontoutdrag på att jag är miljonär. Det är ett fåtal spel av 500 där man kan ifrågasätta om jag verkligen fått in den insatsen som står i spreaden men hela resultatet för resterande typ 490 spelen som fortsatt är mycket bra blir svårt för tvivlarna att se.

Återigen så är ROI det enda för er att titta på och för mig att titta på gällande andra spreadsheets. Någon annan persons spread med ROI på 115 % med 300 k vinst är lika mycket värd för mig som en ROI på 115 % med 3 k i vinst. För mig så är det viktiga vad jag kan vinna och för er del spelar det ingen roll hur mycket jag vunnit för det är inga pengar som ni kommer få del av ändå. Sen är det ju så att vissa personer ser saker på ett annat sätt antingen: "Oj, han har vunnit 300 k, han är ju skitrik, nu blir jag skitavundsjuk, fyfan han är inte bra" alternativt "Haha han har ju världens minsta kassa, han har bara vunnit 3 k, han är ju fattig egentligen, yes jag är bättre och rikare än honom".

Det hela grundar ju sig i att många har ett onödigt stort bekräftelsebehov och har "stora egon som behöver matas" som det en gång sades. Eftersom det kanske inte finns obegränsat med ego föda så blir det ju mindre över till dem själva om någon annan, i det här fallet jag, lyckas och får uppskattning för det. Därför måste de agera och försöka mata sina egna egon igen och kan de inte göra det genom att visa sig bättre än motståndet så får man istället försöka göra motståndet sämre än dem själva genom att tala om för folk att motståndaren egentligen inte alls är bra. Det hela blir en sorts tävling om att försöka få alla att se att man är bäst istället för att hjälpa varandra till att vinna pengar. Om man är vinnande så bör man få tillräckligt stor glädje av det och därav borde man inte ha så stort behov av att mata ett troligen svagt ego. Trillar vinsterna in lite för sällan tror jag att egot snabbt blir hungrigt istället.

Jag tycker att Vlad's (tar han som exempel då jag vet att han kan ta det) spread på 700+ spel med en ROI på närmare 107 % är mycket bra, men om man ska se till att han faktiskt på det bara gått plus 50 så är han ju istället kanske sämst av alla vinnande spreads på sharps. Hur tycker ni man ska se det? Finns ju såklart bara ett självklart svar, sen om hans flat insats på "1" är 1 kr eller 1 miljon är återigen inte väsentligt för mig som ska rygga hans spel.

Diskussionen angående att linorna är skarpare på marknader med fler intressenter är ju självklar så det finns inte mycket övrigt att tillägga. Hur ska man då se på att jag har flest spel och det med hög träffprocent på en så liten marknad som MLB...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+3), performance (+5), Vlad (+5), Ching (+5)

Senast redigerad av Lazlo den 2011-10-06 klockan 02:47.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-06, 03:10   #134
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 4
Sharp$: 33
Standard

Ja det blev en fin natt med fina resultat Och ja skit i dem som är avundsjuka eller bara är här för att sabba, sjukt störigt.
Unfamouz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-06, 06:22   #135
 
LadyDeWinters avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 156
Sharp$: 160


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Väldigt oturlig push på Ebden-spelet för dig. Ebden hade 40-0 i sitt sista servegame och slarvade bort det totalt. Lyckades middla skiten, som tur var.
LadyDeWinter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td