Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-10-24, 22:48   #271
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Det som ifrågasattes var inte hans kassa. Folk spelar för 100x mer andra för 100x mindre. Alla har olika plånböcker.
Det som ifrågasattes däremot var att han omöjligt kan ha spelat de insatser han bokfört i KOMBINATION på just de bolag han bokfört. Vi har inte heller upplevt de oddsjusteringar som borde uppkommit. En stor del utav bokföringen är därför skev och misstolkande vilket i sin tur leder till att följande diskussion uppkommit. När något inte stämmer med verkligheten så ifrågasätts en persons auktoritet helt enkelt.

Med det menas absolut inte att han har dåliga spel. Tvärtom han lyckas hitta vinnare, och han lyckas dessutom slotta dom riktigt bra i sina fack. Båda (främst det sistnämnda) är en viktig egenskap för att spela 2-6 systemet.
Lycka till med spelandet oavsett
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-24, 22:50   #272
 
Vlads avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 626
Sharp$: 1722
Standard

Men vafan Laz jag trodde du fortfarande hade glimten i ögat och jag kunde skämta med dig. Du är naturligtvis inte skyldig varken mig eller någon annan något och du delar med dig av egen fri vilja så jag ber om ursäkt om du tog illa upp av "attention whore" kommentaren.

Har du glömt vår snabba konversation i PM när detta var på tapeten förra gången och jag rådde dig att släppa och ignorera hela diskussionen och bara fokusera på spelen. Det samma gäller fortfarande,let it go!

Peace!
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-24, 22:56   #273
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 1
Sharp$: 36
Standard

Tror som många andra här att det nog ligger ett par skopor avundsjuka mot Lazlo bakom en hel del av det som sägs. Att många av oss "rookies" supportar honom beror väl först och främst på att de spel han lägger är bra och gör att även vi som inte är så duktiga har möjlighet att plussa på vår kassa.

Ett ROI på 113% är jävligt bra. Punkt slut. Om det sen är miljoner eller brödsmulor som omsätts har liten eller ingen betydelse för oss som gillar att rygga spelen då vi ändå spelar efter våra egna plånböcker. Jag instämmer i kören, Lazlo, fortsätt köra på som du gjort och strunta i alla haters. Då blir i varje fall jag och min plånbok lyckliga
Eaterofworlds är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-24, 23:10   #274
O12
 
O12s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 1 128
Sharp$: 3892

boken
Stats: 1777 - 1624 - 120
ROI: 105.38%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Vet inte om vissa personer misslyckats att ta vara på dina spel senaste tiden och på så sätt haft en tung period.. Istället för att bara följa med vågen du startat, som inbringar guld för tillfället.

Jag säger bara, kör på! Folk här vet vem du är och vad du kan, varför ens tvivla, sen att även resultaten i nuet visar att du är ostoppbar, jag kan inte förstå varför detta ens uppdagats.

Jag bryr mig iaf inte ett skit, och det borde inte heller du göra Lazlo, finns inget du behöver bevisa, du har inga krav, ingetting.

Bara kör
O12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-24, 23:22   #275
 
laszlos avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 10
Sharp$: 333
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Som jag tidigare sagt så spelar det egentligen ingen roll vad ni tror eller inte angående mina pengar då det räcker med att jag själv vet hur det ligger till och det enda intressanta borde vara era egna pengar och hur ni kan få dem att förhoppningsvis växa.
Och med det sagt tycker jag vi kan avsluta diskussionen och fortsätta snacka bra spel istället. Har ryggat Lazlos spel i ett par veckor nu, och till 90% av gångerna med bra mycket lägre odds då jag bara finns hos 4 bookies (har precis signat upp mig hos Pinnacle, där Lazlo lägger sina flesta spel för att kunna komma lite närmare). Trots detta ligger jag för närvarande på 109%-ig ROI (150+ spel) vilket är klart bäst bland alla mina fonder.

Och man måste ju inte rygga allt blint, med samma system, och samma insatser. Finns mängder med utförliga beskrivning av 2-6-systemet. Om man inte hittar samma marknadsodds som anges i spreadsheetet behöver man inte rygga. Det gäller väl att göra en egen bedömning av alla enskilda spel och avgöra om det är värt att spela eller inte. Personligen försöker jag hålla mig borta från Ö/U-spel så gott det går, även om oddsen är bra. Upp till var och en att bestämma vad som är värt att spela och vad som inte är.

Keep up the good work, broder!
laszlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-24, 23:28   #276
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Burn Visa inlägg
Kanon att vi får ta del av Lazlos spel här.

Men jag blir lite orolig när man ser massa rookies gudförklara honom efter några dagars ryggande. Dessa stackare lär snabbt höja sina insatser. Vill bara varna lite innan det är försent.

Ingen verkar veta att Lazlo 2008-2010 hade ROI runt 85-90% på över 3000 spel på Guldspel och Worldpunters

Hoppas verkligen att dessa trista år var en tillfällighet. Och att de blev en lärdom som kanske gör att värdering och strategier nu vässats till.

Lycka till Lazlo!!
Tyvärr lite överdrivet negativa siffror som inte stämmer överens med verkligheten men jag antar att varningen du utfärdade belystes lite extra på det viset så jag förstår varför du valde att vinkla det så även om det är tråkigt för min del...

Du som har stenkoll på mig kan ju tala om för alla hur det gick på tipszonen innan det också, då gärna överdriva lite åt andra hållet för att kompensera tack! Eller det kanske inte är lika intressant?

Jag är inte fullärd och det tror jag heller aldrig att man blir, jag kanske har kommit en bra bit på vägen och visst anser jag mig bättre nu än 2008 och annars så vore det ju en tragisk utvecklingskurva.

Jag påstår inte att jag bäst, jag hoppas dock inte att jag är sämst. Jag är inte alltid bra, ibland är jag riktigt jävla dålig. Förhoppningsvis blir det mer bra än dålig och som jag sa när jag började så kände jag att 2-6 systemet kunde vara något som passade just mig och så här långt så har det ju onekligen gjort mig gott!

KP, vilka insatser pratar du om? Har jag sagt att insatserna i min spread är SEK, har jag en sagt om det är riktiga eller fiktiva pengar som det handlar om eller är det du som bildat dig en uppfattning och sen utgått ifrån det? Jag har ju sagt att det va i units jag spelade, läste du inte det? Eller finns det bara en del personer här som gillar att "ifrågasätta en persons auktoritet helt enkelt." och du är en av dem?

Du får gärna ifrågasätta mig, det får ni alla göra om ni vill men då kan vi ju ta det via PM men då blev det helt plötsligt inte intressant såklart. När det tas upp i tråden blir det mer en form av smutskastning vilket bara känns onödigt då det bara borde handla om hur bra spel jag kan leverera eller hur rolig jag är att snacka skit med INTE hur mycket jag personligen faktiskt kan vinna eller inte... men jag förstår att det sticker i ögonen och jag ber om ursäkt för det!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-24, 23:44   #277
 
Burns avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 356
Sharp$: 984
Standard

Ja. På TZ var du galet bra. Tror vi hade ROI uppåt 150%...
Då la du 1-3 spel/dag. Jag tjänade stora summor. Tack i efterhand!

Där liksom här fick du dock kritik för hur du räknade ut din ROI. Minns du?

Verkar som det är en naturlag att folk blir skeptiska när det går för bra...
Burn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-25, 00:06   #278
 
kruks avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 87
Sharp$: 980

kruk2011
Stats: 34 - 22 - 0
ROI: 117.08%
Vinstprocent: 60.71%

Standard

Du målar upp dig själv som något jävla offer bara för att folk har frågor kring det du sysslar med. Vad fan är det för jävla attityd? Ta dig i kragen och bidra med konkreta svar istället för att försöka uppnå någon jävla mystisk kring dina spel eftersom ingen vet vad som egentligen sker.

Det är SJÄLVKLART att man ifrågasätter ett spreadsheet som många, framförallt nybörjare, ryggar blint. KP har koll på Pinnacle och undrar därför hur du gör, det tycker jag är en helt legitim fråga och han försöker inte att attackera dig på något sätt. Därför förstår jag absolut inte dina tråkiga svar som vi får tillbaka.

Jag tror dock att du gillar de här diskussionerna och kommer därmed att fortsätta med dina kryptiska svar. Någon sa attention whore på skämt och jag är fan beredd att hålla med (fast på riktigt).

Allting blir ju så jävla...., b. Jag måste bara tillägga att jag tycker dina spel är bra överlag och jag tror säkert att du är en plusspelare i längden. Så jag förstår faktiskt inte vad fan du håller på med.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fuzzy_ (+2), fuzzy_ (+1), papak (+5)
kruk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-25, 00:12   #279
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Burn Visa inlägg
Ja. På TZ var du galet bra. Tror vi hade ROI uppåt 150%...
Då la du 1-3 spel/dag. Jag tjänade stora summor. Tack i efterhand!

Där liksom här fick du dock kritik för hur du räknade ut din ROI. Minns du?

Verkar som det är en naturlag att folk blir skeptiska när det går för bra...
Ja jag minns, det handlade om att jag ville hålla koll på hur många rätt/fel matcher jag lyckades hitta för att kunna se om man skulle lägga om sin strategi eftersom jag spelade många dubblar. När jag då spelade en dubbel så rättade jag ju den rätt eller fel och insatsen som vinst eller förlust men jag räknade också om båda spelen va rätt eller om båda spelen va fel eller om ett va rätt och ett fel. Det påverkade ju såklart inte någon ROI då insatsen alltid va vinst eller förlust men träffprocenten blev annorlunda men man va ju rookie då, och det va väl typ alla och visa förstod inte det...

Det är nog en naturlig lag ja...
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-25, 00:23   #280
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kruk Visa inlägg
Du målar upp dig själv som något jävla offer bara för att folk har frågor kring det du sysslar med. Vad fan är det för jävla attityd? Ta dig i kragen och bidra med konkreta svar istället för att försöka uppnå någon jävla mystisk kring dina spel eftersom ingen vet vad som egentligen sker.

Det är SJÄLVKLART att man ifrågasätter ett spreadsheet som många, framförallt nybörjare, ryggar blint. KP har koll på Pinnacle och undrar därför hur du gör, det tycker jag är en helt legitim fråga och han försöker inte att attackera dig på något sätt. Därför förstår jag absolut inte dina tråkiga svar som vi får tillbaka.

Jag tror dock att du gillar de här diskussionerna och kommer därmed att fortsätta med dina kryptiska svar. Någon sa attention whore på skämt och jag är fan beredd att hålla med (fast på riktigt).

Allting blir ju så jävla...., b. Jag måste bara tillägga att jag tycker dina spel är bra överlag och jag tror säkert att du är en plusspelare i längden. Så jag förstår faktiskt inte vad fan du håller på med.
Det finns ingen mystik, allt finns förklarat både en och två gånger tidigare i tråden, trots att jag egentligen inte behöver förklara något. KP har fått svar på sin fråga vilket han också har bekräftat så det ser jag som avslutat. Frågorna har blivit besvarade både en och två gånger och jag har bett om att fokus ska ligga på spelen och att vi inte behöver diskutera det mer men ändå så kommer det upp, vill du kalla det "offer" så visst, jag får ju inte som jag vill iaf så det kanske stämmer då...

När inläggen blir för mycket som detta så tar jag inte illa upp utan småler bara lite, det blir bara skrattretande. Men om du skriver väl som du känner så då är det väl inte mycket mer med det.

Tycker diskussionerna känns väldigt onödiga, jag kan inte göra mycket mer än att säga att jag inte alls vinner det som står i mitt spread, jag är inte rik utan fattig, för att försöka få död på dem men det räcker ju inte utan det fortsätter.

Att jag inte lägger allting svart på vitt är för att jag som jag tidigare sagt inte tycker att allmänheten har med det att göra!

DU kan få svar på allt du undrar över och det är bara du skickar PM, nu förstår jag att du inte alls undrar över något utan bara ville skriva lite så vi lämnar väl det där!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-25, 00:38   #281
 
kruks avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 87
Sharp$: 980

kruk2011
Stats: 34 - 22 - 0
ROI: 117.08%
Vinstprocent: 60.71%

Standard

Om jag nu kan få svar på allting i PM så kan du ju lika gärna skriva ut det här? Då slipper du all denna uppståndelse som du enligt dig själv inte vill ha. Det är aldrig menat att du ska ta illa upp, varför tror du det hela tiden?

Varför säger du inte bara att: "Hej jag heter Lazlo. Det här är mitt spreadsheet och jag lägger alltid mina spel i sheetet till det marknadshögsta oddset (även fast jag inte alltid får in de summor jag spelar med till just det oddset). Min ROI är alltså lite lägre än det som skrivs ut i spreadsheetet. För att få in så mycket pengar på små ligor använder jag mig av ett flertal konton".

Hade du skrivit så från början så hade inte dessa diskussioner funnits. Då hade vi sluppit allt detta trams. Right? Erkänn nu att du tycker det är lite kul att fightas i forumet
kruk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-25, 00:48   #282
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kruk Visa inlägg
Om jag nu kan få svar på allting i PM så kan du ju lika gärna skriva ut det här? Då slipper du all denna uppståndelse som du enligt dig själv inte vill ha. Det är aldrig menat att du ska ta illa upp, varför tror du det hela tiden?

Varför säger du inte bara att: "Hej jag heter Lazlo. Det här är mitt spreadsheet och jag lägger alltid mina spel i sheetet till det marknadshögsta oddset (även fast jag inte alltid får in de summor jag spelar med till just det oddset). Min ROI är alltså lite lägre än det som skrivs ut i spreadsheetet. För att få in så mycket pengar på små ligor använder jag mig av ett flertal konton".

Hade du skrivit så från början så hade inte dessa diskussioner funnits. Då hade vi sluppit allt detta trams. Right? Erkänn nu att du tycker det är lite kul att fightas i forumet
Jag klargjorde redan allting i första inlägget att ni inte behövde fokusera på insatserna då det bara skulle resultera i problem, dock så fungerade inte den enkla uppmaningen. Jag tror det hela tiden för att jag börjar bli riktigt trött på det här tjatet, får be om ursäkt om det är så att jag tar allting fel men det är svårt att veta hur saker och ting ska tas när det tjatats om samma sak.

Visst så som du skriver det kunde man ha formulerat sig, jag valde att be alla att inte fokusera så mycket på insatserna i sig utan se om spelen går bra eller inte, det trodde jag skulle räcka faktiskt. Nu kanske jag borde förklarat allting in i detalj men valde att inte göra det och det får jag sota för nu.

Diskussionerna hade garanterat kommit upp ändå men det är väl någonting man får leva med men det borde ju sluta någon gång kan man ju tycka.

Nej hade jag tyckt det va kul att fajtas i forumet så hade jag dragit till flashback där det finns gott om troll att käfta med, här vill jag bara dela med mig av mina spel och hoppas att folk får nytta av dem!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-25, 00:56   #283
 
kruks avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 87
Sharp$: 980

kruk2011
Stats: 34 - 22 - 0
ROI: 117.08%
Vinstprocent: 60.71%

Standard

Nåja, du förstod mycket väl själv att det skulle, som du så gärna uttrycker dig, sticka i ögonen på folk. Det räcker inte med en sådan uppmaning för att vi som är intresserade av betting bara ska bortse från MAX-odds till höga insatser. Nu har vi ju faktiskt fått reda på svar angående de flesta frågorna i de föregående sidorna. Dock efter mycket om och men, som egentligen var helt onödigt. Jag tror nog att det blir mindre frågor kring det här nu.

Vi drar till flashback då ?

Skämt åsido, BOL med spelen.
kruk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-25, 01:07   #284
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kruk Visa inlägg
Nåja, du förstod mycket väl själv att det skulle, som du så gärna uttrycker dig, sticka i ögonen på folk. Det räcker inte med en sådan uppmaning för att vi som är intresserade av betting bara ska bortse från MAX-odds till höga insatser. Nu har vi ju faktiskt fått reda på svar angående de flesta frågorna i de föregående sidorna. Dock efter mycket om och men, som egentligen var helt onödigt. Jag tror nog att det blir mindre frågor kring det här nu.

Vi drar till flashback då ?

Skämt åsido, BOL med spelen.
Nej jag trodde nog att det skulle räcka med den uppmaningen för att hålla borta kommentarer från dem som det sticks hos. Ni som är intresserade av betting kan ju enkelt lista ut hur det ligger till själva sen är det ju en annan femma att det också fanns ett stort intresse i att tydligt klargöra i tråden för alla att min verkliga ROI inte stämmer exakt överens med den som min spread har och sure om det är av stor vikt så är det ju nu ur världen.

Sure, det är dags att kolla in hur det går för TEAM MAJA!

Tack och lycka till själv!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-25, 03:08   #285
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

....

Senast redigerad av Lazlo den 2011-10-25 klockan 03:59.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td