Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-10-24, 18:33   #256
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 7
Sharp$: 905
Standard

Var inte meningen att det skulle bli en sån här debatt efter mitt inlägg. Är fortfarande oerfaren inom sportsbetting så ville veta om man kunde kringå deras limit på något sätt.

Hoppas verkligen inte jag genom mitt inlägg gjort att du slutar lägga upp dina spel. För tror att jag och många andra är oerhört tacksamma för att du gör det.

GL!
UncleScrooge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-24, 18:43   #257
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 16
Sharp$: 1875


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hoppas du fortsätter att lägga till nya spel så småningom. Måste ju kunna betala hyran och köpa mat, hehe.
Jagvillblirik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-24, 19:34   #258
 
Shell Peppes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blue Berry Hill
Inlägg: 1 045
Sharp$: 987

NHL Grind 14-15
Stats: 19 - 31 - 3
ROI: 93.74%
Vinstprocent: 38.00%

Standard

Jag har en enkel lösning på dina "lyx problem" Lazlo!

Spoiler:
Ge fan i & vinn så mycket


Skämt åsido...men drygt 450k intjänat på knappt 10 veckor väcker viss nyfikenhet hur man än väljer se på tillvägagångssättet, det får du nog finna dig i.

Jag & många med mig hoppas innerligt att du inte ger upp bara för frågor ställs, det är ju trots allt ett sundhetstecken, majoriteten av oss vill ju utvecklas som spelare & därmed bli mer vinnande vilket jag tycker DU är ett lysande exempel på

Keep it up....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
trance_error (+2), Vlad (+5), lordagspippi (+1)
Shell Peppe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-24, 19:38   #259
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Ja i så fall ligger du back, för det gör jag.
Tråkigt... Jaja, då får det väl vara så då och det är nog kanske enklast att säga så också, fast det är klart, om jag förlorar mycket pengar på höga insatser till marknadshögsta odds så borde jag ju egentligen förlora ännu mera pengar eftersom jag inte fick in hela förlusten till just det oddset utan kanske fick skjuta till med mer pengar på ett lägre odds, ojojoj hur ska man se det!? Verkar som det visst blev knäckebröd, vatten och internet från stadens bibliotek ett tag till då. Som jag tidigare sagt så spelar det egentligen ingen roll vad ni tror eller inte angående mina pengar då det räcker med att jag själv vet hur det ligger till och det enda intressanta borde vara era egna pengar och hur ni kan få dem att förhoppningsvis växa.

Citat:
Ursprungligen postat av UncleScrooge Visa inlägg
Var inte meningen att det skulle bli en sån här debatt efter mitt inlägg. Är fortfarande oerfaren inom sportsbetting så ville veta om man kunde kringå deras limit på något sätt.

Hoppas verkligen inte jag genom mitt inlägg gjort att du slutar lägga upp dina spel. För tror att jag och många andra är oerhört tacksamma för att du gör det.

GL!
Det är ingen fara Uncle, du kunde ju omöjligt veta att varenda spel jag lägger och mening jag skriver granskas stenhårt i hopp om att finna fel som ska fälla mig!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Justitia (+5)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-24, 20:04   #260
 
Andreas15s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 147
Sharp$: 631
Standard

Bara att fortsätta som du gjort hittills Lazlo! Många uppskattar dina spel otrolig och det är sorgligt att det finns folk som inte kan klara av att se en vinnande spelare och självklart sticker det i ögonen på vissa folk.

När det här har lugnat sig är det bara att återgå till arbetet Lazlo
Andreas15 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-24, 20:25   #261
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shell Peppe Visa inlägg
Jag har en enkel lösning på dina "lyx problem" Lazlo!

Spoiler:
Ge fan i & vinn så mycket


Skämt åsido...men drygt 450k intjänat på knappt 10 veckor väcker viss nyfikenhet hur man än väljer se på tillvägagångssättet, det får du nog finna dig i.

Jag & många med mig hoppas innerligt att du inte ger upp bara för frågor ställs, det är ju trots allt ett sundhetstecken, majoriteten av oss vill ju utvecklas som spelare & därmed bli mer vinnande vilket jag tycker DU är ett lysande exempel på

Keep it up....
Självklart så väcker det nyfikenhet och det kan jag ta men det är stor skillnad på att säga "Det går inte (du fuskar)" än "Hur gör du? Kan jag få tips?". Jag har fått massvis med PM från folk med varierande erfarenheter som har frågat om både det ena och det andra och vänlig som jag är så har jag också tagit mig tid till att svara så gott jag kan på det de undrar. De som istället skriver i tråden och ifrågasätter det jag gör har helt andra intentioner än att lära sig hur jag gör.

"Lyx problem", "attention whoring" kalla det vad ni vill men tillslut så rinner bägaren över oavsett vad det handlar om, så är det och det finns ingen anledning till att syssla med sånt som inte känns roligt! Det tror jag ingen tycker...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
trance_error (+50), Fruitdealer (+30), _Isola_ (+50)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-24, 20:37   #262
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 5
Sharp$: 2366
Standard

Jag har hållt mig passiv sedan mitt intåg på Sharps men kände att det nog var dags att krypa fram ur skuggorna i och med det ämne som avhandlas i denna tråd.

Det är lika bra att klargöra direkt att jag följer dina rekar Lazlo i det närmaste dagligen, ibland ryggar jag dem ibland avstår jag och när jag ryggar så gör jag det utifrån mina units (1-5). Jag kan utan omsvep klargöra att i mitt fall utgör 1 unit betydligt mindre summor än motsvarande för dig och det gör mig detsamma huruvida du fått in hela slanten eller ej, mina vinster och förluster är de samma alldeles oavsett!

Summan av det hela är med andra ord att du för min del lika gärna kunde få vara mytoman vad gäller din bankrulle när du sätter liren i en utsträckning som jag själv bara kan drömma om! I min värld spelar du i units, liksom jag själv. Kanske är du ekonomiskt oberoende, själv är jag det inte ännu och räknar heller inte med att det är via spel jag ska bli det, kort sagt är jag en glad amatör som är full av beundran inför din träffsäkerhet så hatten av helt enkelt!

5 sharps (eller borde vi kanske säga 5 units) till dig som ett "ynkligt" tack för alla lysande rekar!
Justitia är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-24, 20:55   #263
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1096
Standard

Jag hann knappt rygga, litegrann iaf och det tackar jag för.. Skulle börja min seriösa färd ikväll..
Jag ger gärna 50 sharps ändå.

Senast redigerad av trance_error den 2011-10-24 klockan 21:02.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-24, 21:28   #264
 
Fruitdealers avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 12
Sharp$: 27
Standard

Jag är ny här på forumet och har ryggat lazlo de senaste 3 dagarna. Har gått alldeles utmärkt och det tackar jag för.

Förstår inte varför folk ska bry mig om att Lazlo ljuger eller inte ljuger om sin BR då det enda som spelar roll är hans rekar och din egen BR.


donerar mina sharps gärna för ett bra jobb lazlo, hoppas du fortsätter!
Fruitdealer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-24, 21:33   #265
 
HL333982s avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 226
Sharp$: 1331


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag har själv inte ryggat dina spel men din ROI ser onekligen fin ut. Jag tror att det är helt naturligt att klanka ner på insatserna när de är såpass höga. Jag tror det för utomstående känns mer pålitligt att rygga ett sheet där en spelare satsar stora summor med 13% ROI än små summor med samma ROI. Man förstår att en person med såpass mycket kapital och omsättning måste kunna en hel del eftersom han förmodligen har tjänat pengarna på just sportsbetting. Jämfört med en spelare som spelar för mindre insatser. Om du ska ta aktietips av någon kanske du hellre gör det av någon som tjänat storkovan på aktier än någon som tjänat lite, trots att deras avkastning varit densamma. En person med höga insatsar tror man lägger ner mer tid och kraft på sina spel vilket är helt naturligt. Därför tror jag det ger mer trovärdighet att avslöja sina insatser, såväl stora som små för de som väljer att rygga. Men som sagt kanske du inte har ditt sheet för att du vill att folk ska rygga, så det låter jag vara osagt.

Angående ROI så känns det ju mer naturligt att lägga in de odds som du själv faktiskt spelat då jag tror många väljer att inte rygga pga att marknadshögsta försvunnit men då du egentligen spelat på ett lägre odds som ryggare likväl skulle kunna spela också. Att kolla på Oddsportal tar inte många sekunder ändå.

Jag hoppas att du fortsätter redovisa dina spel här för det verkar vara många som följer dig. Om du har ditt sheet/dagbok här just för att folk ska kunna rygga dina spel kanske det är bäst att vara helt korrekt i ditt sheet så alla får en korrekt uppfattning och sen kan avgöra om de vill rygga eller inte.

Du kanske har din dagbok bara för att snacka lite skit/ventilera tankar och då tycker jag du ska skita i allt det jag nyss sa (om du inte redan gör det).

Senast redigerad av HL333982 den 2011-10-24 klockan 22:24.
HL333982 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-24, 22:21   #266
 
fuzzy_s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 583
Sharp$: 888
Standard

Att folk ifrågasätter hur mycket Lazlo verkligen satsar hos diverse bolag betyder inte att dem säger att Lazlo skulle ljuga eller att Lazlo skulle vara en dålig spelare, hur mycket ni än vill få det till det....
__________________
"Cruisin' down the street in my 6-fo', Jockin' the bitches, slappin' the hoe's "
fuzzy_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-24, 22:30   #267
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HL333982 Visa inlägg
Jag har själv inte ryggat dina spel men din ROI ser onekligen fin ut. Jag tror att det är helt naturligt att klanka ner på insatserna när de är såpass höga. Jag tror det för utomstående känns mer pålitligt att rygga ett sheet där en spelare satsar stora summor med 13% ROI än små summor med samma ROI. Man förstår att en person med såpass mycket kapital och omsättning måste kunna en hel del eftersom han förmodligen har tjänat pengarna på just sportsbetting. Jämfört med en spelare som spelar för mindre insatser. Om du ska ta aktietips av någon kanske du hellre gör det av någon som tjänat storkovan på aktier än någon som tjänat lite, trots att deras avkastning varit densamma. En person med höga insatsar tror man lägger ner mer tid och kraft på sina spel vilket är helt naturligt. Därför tror jag det ger mer trovärdighet att avslöja sina insatser, såväl stora som små för de som väljer att rygga. Men som sagt kanske du inte har ditt sheet för att du vill att folk ska rygga, så det låter jag vara osagt.

Angående ROI så känns det ju mer naturligt att lägga in de odds som du själv faktiskt spelat då jag tror många väljer att inte rygga pga att marknadshögsta försvunnit men då du egentligen spelat på ett lägre odds som ryggare likväl skulle kunna spela också. Att kolla på Oddsportal tar inte många sekunder ändå.

Jag hoppas att du fortsätter redovisa dina spel här för det verkar vara många som följer dig. Om du har ditt sheet/dagbok här just för att folk ska kunna rygga dina spel kanske det är bäst att vara helt ärlig i ditt sheet så alla får en korrekt uppfattning och sen kan avgöra om de vill rygga eller inte.

Du kanske har din dagbok bara för att snacka lite skit/ventilera tankar och då tycker jag du ska skita i allt det jag nyss sa (om du inte redan gör det).
Mycket kloka ord och tack för dem men en hel del känns lite onödigt om du kanske inte är så insatt i just mig eller det som skrivs här?

Självklart så har man en speldagbok för att folk ska kunna rygga ens spel och det är också det min spread är till för, hade den inte varit till för andra att rygga så finns det väl ingen anledning att ha den offentlig eller ens starta en dagbok om den?

Angående ROI så finns det väl ingen anledning för mig att lägga in flera olika spel till flera olika odds i sheetet här om det nu är så att jag behöver dela upp insatsen på flera bolag? Det skulle ju bara bli rörigt med ett B6 spel som är delat i 5 olika insatser fördelat på 5 olika bolag men är det så ni vill ha det så jag väl fundera på att göra så, vad det nu skulle ge er vet jag dock inte förutom att det skulle kunna bli otroligt många poster i spreadsheetet. Det skulle heller inte fungera eftersom att jag då skulle få 5 spel rättade som vinst fast det egentligen bara är 1 spel och usch vad dumt det skulle bli skulle väldigt många tycka då min träffprocent skulle bli skrämmande hög och också felaktig.

Sen vet jag inte alls vad du menar att jag ska vara helt ärlig, angående vad? Jag har startat en dagbok och ett sheet där jag lägger in lite spel, vad mer behövs? Ska jag tala om hela min livshistoria för att folk ska kunna avgöra om de ska rygga mig eller inte? Är det specifika regler för just mig där jag bör redogöra för hur jag spelar eller varför? På vilket sätt blir deras uppfattning mer korrekt om de vet ifall spreaden är till för dem att rygga eller inte? Är inte resultaten desamma oavsett om den är till för endast mig eller även för andra?

Jag har aldrig sagt att jag är miljonär, jag har snarare sagt att jag lever på knäckebröd, vatten och är fattig som få för att folk inte ska behöva tycka att det är skrämmande att någon annan är rik.

Det finns ingenting att vara ärlig om, jag har inte sagt något, jag har inte påstått något, jag försöker inte bevisa något. Jag har en spread där jag lägger spel (med skrämmande många siffror) och jag har en dagbok där vi kan snacka skit, sen är det alla andra som bildat sig egna uppfattningar om saker och ting. Jag behöver/försöker förklara mig gång efter gång efter gång efter gång efter gång och så tyckte Robin att jag inte skulle behöva det nå mer (tack Robin) men så behövde jag förklara mig några gånger till och kommer behöva förklara mig några gånger nästa vecka och sen nästa vecka och sen nästa månad och sen nästa kvartal och sen nästa halvår och sen nästa dag och sen nästa timme... that's it! Frågan är om man orkar det eller om man helt enkelt ska köra sitt eget race och hålla sina spel privat och inte posta sina spel här utan låta er andra köra era egna race?

Så enough om det... nu till det jag tänkte skriva...

Får väl tacka för uppmuntran och lovorden allesammans! För att motivationen va låg atm igår kväll så tolkades det tydligen som att det va dags att lägga av vilket inte va min direkta tanke när jag skrev det i stunden. Men det är klart att man har frågat sig många gånger om det är värt att lägga energi på detta men det gör vi nog alla då och då så det är väl inget konstigt med det antar jag! Det är fruktansvärt tröttsamt hur det kunnat bli så att jag ska behöva förklara mig när jag bara försöker tipsa er om bra spel. Någon säger: "du kan inte spela för så mycket". Sen spelar det ingen roll vad jag säger, jag kan säga att jag inte spelar för så mycket, jag kan säga att jag egentligen inte vunnit så mycket men det spelar ingen roll för snart så säger någon annan "du kan inte spela för så mycket". Ni kommer aldrig få reda på hur mycket pengar jag har för det behöver ni inte veta heller. Hur ska det ta slut? Enda sättet är antagligen genom att jag inte visar hur jag spelar för då finns det ju inte längre något att ifrågasätta men det vill ju inte majoriteten av er så varför låta få förstöra för er som tackar så hjärtligt för mina spel, även om det ofta är så det fungerar.

Det är aldrig någon fråga om jag ska fortsätta spela eller inte för det ska jag då det är min inkomst. Visst hade jag väl tänkt fortsätta posta mina spel här också men det är ju inte speciellt roligt om man får mindre motivation trots att spelen går bra... Sen vet jag inte om det är önskvärt för mig att hålla till här på sharps men om inte så får man väl leta sig någon annan stans eller hitta nån lösning för folk som vill se hur jag spelar!

Spoiler:
Btw tycker jag att ni kan skicka lite puss och kram PM till Vlad för han behöver nog lite attention... jag horar då rakt inte
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
O12 (+1), Fruitdealer (+3)

Senast redigerad av Lazlo den 2011-10-24 klockan 22:34.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-24, 22:33   #268
 
Reg.datum: sep 2011
Ort: Alfta
Inlägg: 12
Sharp$: 201


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Gillar och uppskattar verkligen det du gör vilket jag vet det är många många fler som gör! Fortsätt imponera!
_Isola_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-24, 22:36   #269
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Sluta nu, Lazlo!

Nu ser du till att motivationshora lite och kommer tillbaka med en stor BANG!

Släpp sargen och kom tillbaka in i matchen, det som gick så bra. Jag förstår dock din tankegång, men släpp det och gå vidare och skit i det istället.

Det blir 95% av Sharps "befolkning" glada över, de övriga kan göra något annat kul.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-24, 22:38   #270
 
Burns avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 356
Sharp$: 984
Standard

Kanon att vi får ta del av Lazlos spel här.

Men jag blir lite orolig när man ser massa rookies gudförklara honom efter några dagars ryggande. Dessa stackare lär snabbt höja sina insatser. Vill bara varna lite innan det är försent.

Ingen verkar veta att Lazlo 2008-2010 hade ROI runt 85-90% på över 3000 spel på Guldspel och Worldpunters

Hoppas verkligen att dessa trista år var en tillfällighet. Och att de blev en lärdom som kanske gör att värdering och strategier nu vässats till.

Lycka till Lazlo!!
Burn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td