![]() |
Errm ja du menar de knapparna. Typ som dom menade jag ja!:)
Vill dock fortfarande ha en snabbknapp för "idag" ditlagd! |
Citat:
|
Ta med igår också. Tror nästan den är ännu mer användbar :)
|
Vet inte om det varit uppe tidigare men finns det tankar att införa räkning på halv vinster och halvförluster?
Skulle vara skönt när man är en asienhora som mig ;) Bara att buga och bocka annars för ett underbart hjälpmedel! :hattenav: |
Citat:
|
Citat:
Typ: Antal spel: 57 Vinster: 30 (Halv vinster:0) Förluster: 24 (Halv förluster:0) |
Går inte i nuläget men ska titta på det inom kort i samband med kommande halvpush-update.
|
Bugg: Går inte att ändra bolag på låsta spel trots att rutan är editerbar.
|
Hej boys, av någon anledning uppdateras inte mina serier. S1 har 4 spel lagda men det står 1-2 i mina stats.
Vet inte vad som kan vara felet. Edit: När jag trycker på F5 och uppdaterar sidan så visar den korret 1-3 stats på S1 men går back till 1-2 vilket är fel. Edit 2: Funkar i google chrome |
Citat:
Citat:
|
Jag har ett problem och det är i mitt Crushersheet. Kan inte se statistiken för alla Am fotboll i boxen eftersom NFL heter Am fotboll och Ncaa heter amerikansk fotboll.. Hur gör jag för att det ska komma i samma box?
|
Citat:
|
Det funkade.. trodde inte man kunde skriva så. Tack
|
Vet inte om det tagits upp tidigare. Men kan man inte lägga in att om man trycker på texten där ligan står så får man upp statistik för bara den ligan.. Istället för att skriva in allt manuellt, så går det lite snabbare. Undrar också om man kan exportera till exel?
|
Går det att hitta någon slags toplista på spreadsheats med bäst roi/roa/roe med minst X antal spel?
|
Citat:
https://www.sharps.se/spreadsheet/lista/200 De som syns på den listan är sheets som är synliga för alla. Notera dock att majoriteten av sheetsen är satta som "dolda". Dvs de är inte synliga i några listor eller profiler. Dessa går bara att komma åt om man fått länken dit direkt. |
En liten rolig grej! Jag som använt spelboken.se för det mesta tycker att man kanske kan lägga till en rolig sak här. Det är som dem kallar FROI på spelboken och det betyder att man kan se sin ROI med flatinsats. Har man då spelat med olika insatser på olika cappers eller ligor eller vad som helst så kan man enkelt se vad man kanske gör för fel med sin värdering..
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
En annan fundering är att man kanske kan lägga till där det sorteras upp i veckodagar. Måndagar är ju allmänt kännt att man inte ska spela på för det finns så dåligt utbud och helgen borde ju öppenbarligen vara "lättast" men efter mina nästan 6000 spel så ligger jag plus på alla alla veckodagar utom Lördag och Tors. Man kanske spelar några onödiga spel efter några öl för många?;):cheers:
|
Varför plussas inte oddsen ihop i de olika spelen i paralys?
Borde inte det vara smidigare eller finns det en anledning? |
Citat:
Finns det någon plan att lägga till så att man kan definera 1 unit = 1% av spelkassan? Man ska då även kunna välja om det ska vara baserat på +netto eller -risk. Tänkte att det ger en bättre bild av vad den verkliga ROIn blir om man väljer att enbart bokföra units. |
En funktion som jag hade uppskattat vore att man skulle kunna lägga till en egen vald färg på spelen. Det kan bara vara en liten färgruta någonstans, eller kanske att man kan färglägga inforutan åtminstone. Den funktionen hade varit uppskattad om man sysslar med 2-6 system och har flera serier igång. Visst gör man det relativt enkelt nu med, men genom att sätta färger på serier på något smidigt sätt så skulle det bli ännu mer överskådligt.
|
Citat:
|
Inte hitta via sökfunktionen så jag testar här.
Hur bokför ni ett -0,25 resultat där halva insatsen kommer tillbaka? |
Klicka på matchraden, då får du upp en dropdown list (verktyg) sedan väljer du bara +1/2 eller -1/2 där så rättas spelet korrekt.
|
Tacka tackar!
|
Citat:
Några planer på det? |
Jag hittar inte riktigt svar på detta och vet inte om jag missat hur. Men mitt spread verkar bara visa mig mina "del-spreads", ex. fotboll osv.
Måste jag ta bort alla mina filter för att se mitt totala spread eller hur gör jag? EDIT: Löst det genom att göra ett filter där allt ingick (dvs. ett filternamn utan filter). |
Hej jag är ny här på sidan, och hade en fråga angående mitt spreadsheet.. Jag kan inte se grafen till mina spel.. Undrar varför? Någon inställning jag måste ändra?
|
Citat:
Citat:
Citat:
|
Mars
Tack för snabba svaret =) |
Såg att mitt spreadsheet låg på femteplats, vad baseras rankingen på? för jag följer flera som har bättre roi än vad jag har på min.
|
Citat:
|
Jag har en liten fråga, antar att det är mars som har hand om detta.
Listan över populäraste spelen idag har sedan NHL drog igång dominerats av nästan bara NHL spel, inget fel i att de är populära men samtidigt så tycker jag det skulle kunna vara intressant att se vilka andra spel från övriga ligor eller sporter som är populära och det på ett lätt och överskådligt sätt. Skulle man inte kunna lägga in en sorts filterfunktion som man har i sin egen spread där man kan söka på sport eller liga även vid "Populäraste spelen idag", så man lätt kan välja att se vilka som är dagens populäraste fotbollsspel, tennis, hockey, eller till och med kolla vilka spel som är populärast i en specifik liga? Kan man ordna detta eller är det krångligt? :) |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Har inte kollat igenom hela tråden efter detta så ber om ursäkt om det besvarats tidigare.
Jag har spelat ett tag nu och har genom olika projekt samlat på mig en hel del spreadsheet. Många av dessa är dock avslutade. Dessa avslutade känns mest ivägen nu när man har nya men samtidigt vill man inte radera dem eftersom man kan ha nytta av de senare. Skulle man inte kunna ordna så att man kunde klicka i att ett spreadsheet är avslutat så kunde de hamnat kanske längst ner på spreadsheetssidan? |
Citat:
|