![]() |
Bara jag som har problem med tiden här på Sharps i dag?
Kan inte låsa mina spel trots att det finns tid kvar. Ser ut att vara 1 timme fel om man tittar på senaste inlägg. |
Citat:
|
Yup samma här,kunde inte låsa spelet trots en halvtimme till spelstopp.
Prövade att ställa tillbaka klockan på forumet men hjälpte inte så satte fel spelstopp då jag är besatt av de svarta strecken till vänster :skamsen: |
Inte jag heller
|
Jag får samma sak i Feedreader 3.14, en timme före. Alla feeds jag har är från sharps iofs, men jag trodde inte de klockorna synkade. Funderade på om det hade med amerikanska sommartiden att göra, men den börjar inte förrän den 14/3 så...
|
Nu verkar tiderna vara rätt. :)
|
Citat:
|
Säkert en idiotiskt fråga men hur lägger man in filter så de hamnar ovanför sheetet?
|
Citat:
Nere vid grafen har du möjlighet att "Hantera Filter", där kan du skapa filter som du sedan lägger till längst upp genom att klicka på plus-tecknet under din förklaringstext längst upp. |
Citat:
|
Har kanske besvarats tidigare i tråden, men vad betyder strecken som står vid vissa spel efter datum&tid?
|
Citat:
Grönt = Inlagt innan spelstopp men inte låst. |
Sommartiden har anlänt gubbar, vänligen fixa tiderna i spreadsheet
Tack på förhand :hattenav: |
Citat:
|
Hur kommer det sig att man inte kan fylla i bolag vid parlayspel utan endast vid singelspel? Har funnit den funktionen väldigt hjälpsam i alla mina singelspel för att snabbt få reda på hur mycket jag omsatt på div. bookies.
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
Jobbar även på en ordentlig hjälp till spreadsheetet så att vi ska slippa frågor av det enklare laget, som tur har många medlemmar varit hjälpsamma och kunnat svara hittils :hattenav: Angående speedway, skriv vilka bolag spelar ni det hos så ska jag se om jag kan hitta till infoga. |
Citat:
Och ligorna det gäller är följande: Knockout Cup - England Elite League - England Elitserien - Sverige Allsvenskan - Sverige Grand Prix - Internationellt Lag-VM - Internationellt Det är de jag har på rak arm också sådär. In mars we trust! :thumbup: |
Vet inte om det har med updaten att göra eller så, men mitt spreadsheet har fått för sig att jag ligger +912.43000000001 i netto. Lite väl preciserad summa kan tyckas. Det stör mig inte men jag tänkte göra er uppmärksamma på det om det är nån bugg som dykt upp och bör fixas, vad vet jag :)
|
När jag ändå är igång så ser jag också att om jag kollar på https://www.sharps.se/spreadsheet så står det "Senaste 2013-11-20" på mitt eget spreadsheet. Detta stämmer inte utan 2011-10-23 är det datum längst i framtiden jag har ett spel. Samma sak här, stör mig inte men bör väl uppmärksammas då det är fel. Detta vet jag var fel innan updaten med dock.
|
Varför får jag fel tid när jag lägger in Baseball-spel? De blir en timme tidigare i spreadsheet än vad de egentligen startar.
Tacksam för hjälp....och tack än en gång för en utmärkt sida! |
Citat:
Har att göra med vår sommartid tror jag. Började krångla direkt efter omställningen. Påpekade det för ett tag sedan, kanske glömdes bort. Lite småirriterande när man vill låsa sina spel men what the hell :p |
Kan man byta namn på ett spreadsheet?
|
Ja, tryck på Spreadsheet, sen ser du "Ändra" till höger om alla dina Sheets, ändra sen namnet under Titel.
|
Fixat sommartid, påminn gärna om jag inte hinner se när dem ändrar tillbaka.
Btw om ni använder infoga å vill låsa spel så ändra matchstart manuellt. Är ju f.ö. ofta fel på tennismatcher också då de tiderna ändras ofta. |
o12: tack
|
Citat:
Härligt Mars TACK! :hattenav: |
Är det bara jag som tycker att låsningsfunktionen är lite jobbig?
Händer mig otaliga gånger att jag låser ett spel och skrivit fel någonstans, man borde kunna åtgärda ett låst spel fram till matchstarten och då eventuellt få en notis om att spelet är ändrat vid en viss tidpunkt. Jag vet att vi har det gröna strecket, men det känns mindre äkta på något sätt. Dagens I-landsproblem: Presenteras av RobinD |
Citat:
Är helt med dig på den punkten (se mitt tävlings sheet för allsvenskan...), kanske att det skulle gå att ändra innan matchstart men att det finns en notis om att det ändrats från att det lades in. Annars försvinner ju tjusningen med att låsa spel och det blir ingen skillnad mot ett grönt streck. Edit: Insåg att jag skrivit exakt samma saker som RobinD i princip. |
Citat:
2. Dubbelkolla dina spel. 3. Lås dina spel. :innocent: |
Citat:
|
Citat:
Ett alternativ är ju att göra void på misstaget och lägga om det. Blir lite kladdigt men funkar. |
Kanske enkel fråga,
Hur samlar jag specifika spel i tex "Stängda serier"? Om man kör S1,S2,S3 osv. Lär man ändra i varje spel på tex rekare så man kan sortera dem så eller finns något enklare? |
Citat:
Citat:
|
who else but RobinD my man :)
Så jag kan lägga S1S2S3 på rad så i "Rekare"? |
Citat:
Citat:
|
Dum jag är, skriva på rad kan man ju inte göra.
Jag kollade på Robins, där står det "S1/r" ? |
Jag har ett litet önskemål går det inte att flytta void knappen lite längre ifrån ändra knappen i verktygslådan?
Lyckas ibland när jag är stressad komma åt void istället för ändra när spelet skall låsas. Blir då kladdigt & fult då i ett annars så fint sheet :whistling: Ytterligare ett i lands problem men what the hell :p |
Citat:
|
Citat:
Där ser man, fan va gött! har för mig att jag försökt ändra detta utan att lyckats. |