Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spreadsheet (https://www.sharps.se/forums/spreadsheet/)
-   -   Spreadsheet Feedback & Frågor (arkiverad) (https://www.sharps.se/forums/spreadsheet/2516-spreadsheet-feedback-fragor-arkiverad/)

KP 2011-06-01 11:21

Jag skulle även vilja se en "Markera alla som lästa" knapp längst ned som vi har på forumet.

Shell Peppe 2011-06-10 23:06

Skulle vara gött att kunna filtrera även dubblar i efterhand när man låst dom.
Det funkar ju med singlar, d.v.s. man kan ändra "bolag" "info" & "rekare"

Riktigt i-lands problem men ändå, jag är petig ;)

Wagner 2011-06-11 01:32

Citat:

Ursprungligen postat av Shell Peppe (Inlägg 126428)
Skulle vara gött att kunna filtrera även dubblar i efterhand när man låst dom.
Det funkar ju med singlar, d.v.s. man kan ändra "bolag" "info" & "rekare"

Riktigt i-lands problem men ändå, jag är petig ;)

Perfektionism kan aldrig gå för långt. http://www.clicksmilies.com/s1106/ak...smiley-054.gif

trilion 2011-06-14 14:53

Jaha, nu kommer en dum fraga :)

Ser att folk kan lagga in vissa spel som man har i sitt spreedsheet här i sitt meddelande.

T.ex sa ser jag i Tennisgamblers Dagbok att han lagt in ett spel innan mellan tsonga och ngn till dar man direkt kan trycka pa spelet och rygga utan att behova ga in i hans spreedsheet.

Forsokt lista ut hur men hittar inte det riktigt

tacksam for svar!

O12 2011-06-14 15:00

Fag-bok, hehehe :D lite roligt, tror en misstype :)

RobinD 2011-06-14 15:01

Citat:

Ursprungligen postat av trilion (Inlägg 126942)
Jaha, nu kommer en dum fraga :)

Ser att folk kan lagga in vissa spel som man har i sitt spreedsheet här i sitt meddelande.

T.ex sa ser jag i Tennisgamblers fagbok att han lagt in ett spel innan mellan tsonga och ngn till dar man direkt kan trycka pa spelet och rygga utan att behova ga in i hans spreedsheet.

Forsokt lista ut hur men hittar inte det riktigt

tacksam for svar!

Varje spel i ditt sheet har ett ID-nummer och det slänger du in i en HTML kod. Tryck på ordet levande i sheetet så får du dessutom hjälp med numret inbäddat i koden. Copy+paste = DONE

trilion 2011-06-14 15:04

omg... det var faktiskt inte meningen att skriva fagbok... har sjalv ryggat fran den flera ganger haha ber om ursakt!

tack for hjalpen ska testa Robin!

roon 2011-06-15 11:53

En sak som hade varit lite intressant, att kunna se hur många som favoriserat ett spreadsheet, inte namn på användare utan bara antal.
Kanske inte publikt heller utan bara för den som äger spreadsheetet?

ChippN 2011-07-03 19:59

En bra funktion skulle vara att kunna gruppera speadsheet som du följer. T.ex. de du vill rygga, de du endast följer, vänner o.s.v. Det skulle skapa en bättre ordning. I alla fall jag skulle uppskatta det. :)

För det kan man väl inte göra i nuläget?

KP 2011-07-03 20:00

Citat:

Ursprungligen postat av ChippN (Inlägg 129201)
En bra funktion skulle vara att kunna gruppera speadsheet som du följer. T.ex. de du vill rygga, de du endast följer, vänner o.s.v. Det skulle skapa en bättre ordning. I alla fall jag skulle uppskatta det. :)

För det kan man väl inte göra i nuläget?

+1
eller tagga med en ikon kanske bredvid namnet på sheetet

SweetSweep 2011-07-10 00:03

Jag känner att jag skulle ha nytta av att kunna skriva lite egna anteckningar på ett sheet som jag följer.

AndreasH 2011-07-14 16:30

Citat:

Ursprungligen postat av staffanchamp (Inlägg 119832)
Hej
Vet inte om det är rätt plats att fråga, men hittar ej nåågon bättre
Jag undrar hur man registrerar en bokning i spreadsheetet
Får ej det värden som önskas, Kanske jag som e trög eller

Bumpar denna eftersom jag inte fattar riktigt..
Jag har läst igenom svaren och klarar av att bokföra en trade då mitt "backbet" sitter. Hur gör man när "laybettet" sitter?

Snälla kan någon förklara steg för steg hur man gör. Jag behöver inte fatta varför man gör på ett visst vis (det kommer säkert av sig självt) bara hur man gör :)

Ta detta som exempel:

Back Elfsborg, 100:- 1,62
Lay Elfsborg, 106,57:- 1,52

Tack!

RobinD 2011-07-14 17:34

Citat:

Ursprungligen postat av AndreasH (Inlägg 130482)
Bumpar denna eftersom jag inte fattar riktigt..
Jag har läst igenom svaren och klarar av att bokföra en trade då mitt "backbet" sitter. Hur gör man när "laybettet" sitter?

Snälla kan någon förklara steg för steg hur man gör. Jag behöver inte fatta varför man gör på ett visst vis (det kommer säkert av sig självt) bara hur man gör :)

Ta detta som exempel:

Back Elfsborg, 100:- 1,62
Lay Elfsborg, 106,57:- 1,52

Tack!

Du bokför risken, inte insatsen och sen trycker du på invert.

AndreasH 2011-07-14 18:10

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 130489)
Du bokför risken, inte insatsen och sen trycker du på invert.

Ledsen Robin, fattar inte ändå...

RobinD 2011-07-14 19:47

Citat:

Ursprungligen postat av AndreasH (Inlägg 130497)
Ledsen Robin, fattar inte ändå...

Bokar du 1000 kronor till 1.50 så skriver du inte 1000 i ditt sheet, du skriver 500 som insats och inverterar oddset 1.50

AndreasH 2011-07-14 21:36

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 130524)
Bokar du 1000 kronor till 1.50 så skriver du inte 1000 i ditt sheet, du skriver 500 som insats och inverterar oddset 1.50

Nu har jag fått rätt på det! Vet inte riktigt vad jag gör men siffrorna stämmer :)
Kanske trillar poletten ner inom en snar framtid...

Tack Robin!

maddmax 2011-07-17 00:47

Nvm.. Funkade att starta om explorer.

Keep up the good work mars!

DamageINC 2011-07-17 01:30

Minor bugg: Om man är totalt even, i mitt fall i ett nystartat sheet som har +80 på vunnet och -80 på förlorat, så visar ROI:en 0% istället för 100%.

DamageINC 2011-07-19 23:29

En funktion jag verkligen saknar är att kunna rygga direkt från rekar. Det skulle vara bra mycket smidigare om det kom med någon slags ryggknapp i dem istället för att man ska knappa in spelet själv.

mars 2011-07-20 10:29

Citat:

Ursprungligen postat av DamageINC (Inlägg 131158)
En funktion jag verkligen saknar är att kunna rygga direkt från rekar. Det skulle vara bra mycket smidigare om det kom med någon slags ryggknapp i dem istället för att man ska knappa in spelet själv.

Går faktiskt redan om du går in på reken via https://www.sharps.se/rekar så har du en spelrad du kan klicka på.

Pacman 2011-07-20 12:00

Btw känns det inte som om Top 10 senaste veckan listan på första sidan ballat ur lite?
T.ex Blandade smågodis. 133.04% där senaste spelet var lagt den 18:e mars.

KP 2011-07-24 07:05

mars, förslag på förbättring.

När något sheet uppdateras blir den i fet stil i listan i våra favoriter. Däremot har vissa sheet väldigt många levande spel som tex boored's. Skulle vara bra om man på något sätt kunde se vilket spel som har lagts till genom att tex göra datumet på spelet i kursivt stil eller fet. Underlättar mycket än att lägga musen över oddset på alla spelobjekt för att försöka lista ut det själv.

mars 2011-07-24 20:58

Optimeringsuppdatering

Viss kod har optimerats nu gällande när spel läggs till / tas bort / modifieras / rättas. Så om ni uppmärksammar något fel (t.ex. stats för filter) eller att det i själva verket skulle gå långsammare är jag tacksam för feedback.

DamageINC 2011-07-25 13:37

Citat:

Ursprungligen postat av Pacman (Inlägg 124126)
Jo så verkar det vara, filtrera på Over/Under fungerar bra men skapar du ett filter för att ha på sidan så fungerar det inte utan filtret visar alla lagda matcher.

Bumpar detta lite. Vore som sagt väldigt smooth om det gick att skapa filter på Over/Under.

mars 2011-07-25 13:41

Citat:

Ursprungligen postat av DamageINC (Inlägg 132001)
Bumpar detta lite. Vore som sagt väldigt smooth om det gick att skapa filter på Over/Under.

Ska försöka fixa det asap, har en del smågrejjer på todo som ska betas av närmsta tiden inklusive detta.

FrankieJr 2011-08-09 09:04

Går det att rätta Parlays på något sätt så att om man sätter 3/4 och får push på den fjärde i en fyrling så rättas det som en push fast man går plus summan från 3/4?

Vurpan 2011-08-09 23:29

Har lite funderingar över hur man lägger in en rek i sitt svar i dagboken. Lyckas lägga in det genom att skriva in BBkoden till spelet. Men sedan går det ej att trycka på knappen bredvid"denna rek kommer postas i XXXtråden". vad gör ja för fel? Jag vill kunna göra sådär fint att när man sedan rättar så blir det, förhoppningsvis, grönt i hela tråden:)

mars 2011-08-09 23:46

Citat:

Ursprungligen postat av FrankieJr (Inlägg 134062)
Går det att rätta Parlays på något sätt så att om man sätter 3/4 och får push på den fjärde i en fyrling så rättas det som en push fast man går plus summan från 3/4?

Du kan redigera resultatet för spelet manuellt. (Om det inte är låst)

Citat:

Ursprungligen postat av Vurpan (Inlägg 134199)
Har lite funderingar över hur man lägger in en rek i sitt svar i dagboken. Lyckas lägga in det genom att skriva in BBkoden till spelet. Men sedan går det ej att trycka på knappen bredvid"denna rek kommer postas i XXXtråden". vad gör ja för fel? Jag vill kunna göra sådär fint att när man sedan rättar så blir det, förhoppningsvis, grönt i hela tråden:)

Använd Svara med REK-knappen och sen i reken kan du lägga till spelet med BBkoden - har dock på todo att det ska infogas automatiskt i framtiden.

Badass 2011-08-10 00:07

Hur och var lägger man in BB-koden man erhåller för varje spel så att det spelet kan visas upp i ett vanligt meddelande/snabbsvar?

Förstår tyvärr inte riktigt...? :skamsen:

/Badass

mars 2011-08-10 10:09

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 134210)
Hur och var lägger man in BB-koden man erhåller för varje spel så att det spelet kan visas upp i ett vanligt meddelande/snabbsvar?

Förstår tyvärr inte riktigt...? :skamsen:

/Badass

Om du går in å redigerar spelet (t.ex. genom att klicka på resutlatet/levande ute till höger) så har du bb-koden längst upp under ta bort spelet-krysset. Den bb-koden kan sedan användas var som helst.

FrankieJr 2011-08-10 12:14

Citat:

Ursprungligen postat av mars (Inlägg 134204)
Du kan redigera resultatet för spelet manuellt. (Om det inte är låst)

Tack! Brukar dock låsa spelen, men kanske kan sluta med det.

DamageINC 2011-08-11 03:10

Jag hittar visst bara fel som är så små att de knappt borde påpekas, men here goes:

Hade insats 100 på +0.25 odds 1.81 och matchen slutade oavgjort. Valde då "+½" i rullistan, och sheetet räknade ut det till +41. Rätt svar är ju +40.5 så jag fick ändra manuellt.

Fordie 2011-08-11 17:06

Hej mars!

Fick ingen kontakt med dig via IRC, så skriver här i hopp om att få svar.

Tänkte höra om det finns några planer på att göra ett externt program där man kan skriva in sina matcher, för att sedan bara kunna klicka "upload to fordie" tex om fordie är adress-ID?

Vore helt underbart för mig/oss som har fittigt internet och/eller mobilt bredband.
Måste ju finnas intresse för detta, eller vad säger ni andra?

Har suttit i 4h nu och försökt ladda upp mitt spreadsheet utan att lyckas pga mitt roliga internet...

Skulle kunna hjälpa till så mycket jag bara kan isåfall.

Sen under land skulle jag vilja se "europa", eftersom "internationellt" finns och om man väljer en match i european trophy så står det europa, men går inte att välja manuellt.

I övrigt anser jag att du gjort ett mycket bra jobb med spreadsheetet, snyggt och prydligt, användarvänligt och lätt att förstå sig på. Big credz!

Edit: Glömde en sak. Skulle gärna se någon funktion för topptipset, europatipset, stryktipset och powerplay. Just nu kör jag parlay på 8 matcher, men stryk och europa går inte eftersom det är 13 matcher.

// Fordie

mars 2011-08-22 22:29

Uppdatering 2011-08-22:
  • Nya designen integrerad i spreadsheetet
  • BB-kod funktion: klicka på spelet (ryggamenyn) och välj BB-kod så får du bbkoden utskriven strax ovanför sheetet, gör likadant för flera spel och du får en hel lista.
  • Favoritsheet-kategorier

Kommer gå igenom tråden lite mer snart och svara på obesvarade inlägg.

Grovbenstomme 2011-08-23 17:16

:hattenav:

rico 2011-08-24 03:57

Citat:

Ursprungligen postat av mars (Inlägg 136344)
Uppdatering 2011-08-22:[LIST][*]Nya designen integrerad i spreadsheetet

Bra där mars. en stor jävla ryggdunk ska du ha efter allt jobb du lägger ner. :thumbup:

Jag har en fråga angående en liten detalj. Inforutan i spredsheet:et, som man kan använda till kommentarer o dylikt, är väldigt praktisk och går att använda vid låsta singelspel........ om man nu vill skriva en kommentar, infoga slutresultat eller liknande. Dock kommer man inte åt Info-rutan vid parleys, den är låst när jag lagt parleys. Nån särskild anledning till detta? Skulle rutan kunna vara öppen för kommentarer vid låsta parleys i framtiden?

En mindre o oviktig detalj, ta detta när du får nån minut över nångång.

pekna 2011-08-24 11:58

Webläsarberoende?

Citat:

Ursprungligen postat av dgothe (Inlägg 112426)
Har precis lokaliserat det själv så sent som idag..

Nere vid grafen har du möjlighet att "Hantera Filter", där kan du skapa filter som du sedan lägger till längst upp genom att klicka på plus-tecknet under din förklaringstext längst upp.

Får inte detta till att fungera. I IE7 så finns det inget + att trycka på. I FF6 så finns + att trycka på, men drop-down:en är tom.

Gör jag något fel när jag först väljer att filterera under statistik och sen försöker välja filtret där uppe?

EDIT: Hittade nu hur man gör, men känns kanske inte som det är helt intiutivt hur man gör. :idiot:

KP 2011-08-24 17:32

Citat:

Ursprungligen postat av pekna (Inlägg 136657)
Får inte detta till att fungera. I IE7 så finns det inget + att trycka på. I FF6 så finns + att trycka på, men drop-down:en är tom.

Gör jag något fel när jag först väljer att filterera under statistik och sen försöker välja filtret där uppe?

EDIT: Hittade nu hur man gör, men känns kanske inte som det är helt intiutivt hur man gör. :idiot:

Nej, vi har någonstans i vår todolista en punkt om en användarhandbok gällande forumets spreadsheet. Men den ligger långt ned kan jag meddela ;)

pekna 2011-08-25 08:26

Förbättringsförslag

Har börjat använda spreadsheetet nu och har ett par förbättringsförslag.

Det hade varit nice om man i filterfunktionen inte behövde göra exakt match utan kunde välja 'börjar med', 'innehåller' och 'slutar med'. Då skulle man kunna använda rekare-fältet till det det är till för och sen använda info-fältet för att indikera flera saker, tex S1B1, S2B3, osv.

Sen önskar jag en funktion där man inte behöver specificera ett filter per tex sport för att få upp en överblick utan man väljer att gruppera på sport (eller vilket annat fält som) och får upp en sammanställning liknande den nuvarande filtreringen. Tex: Fotboll 3-1-0, Ishockey 5-5-1

Och givetvis hade jag velat kombinera dessa två så att man kan välja att gruppera på infofältet 'börjar med' "S*B" och då får man ut sammanställning för alla ens serier.

KP 2011-08-25 09:05

Citat:

Ursprungligen postat av pekna (Inlägg 136782)
Har börjat använda spreadsheetet nu och har ett par förbättringsförslag.

Det hade varit nice om man i filterfunktionen inte behövde göra exakt match utan kunde välja 'börjar med', 'innehåller' och 'slutar med'. Då skulle man kunna använda rekare-fältet till det det är till för och sen använda info-fältet för att indikera flera saker, tex S1B1, S2B3, osv.

Sen önskar jag en funktion där man inte behöver specificera ett filter per tex sport för att få upp en överblick utan man väljer att gruppera på sport (eller vilket annat fält som) och får upp en sammanställning liknande den nuvarande filtreringen. Tex: Fotboll 3-1-0, Ishockey 5-5-1

Och givetvis hade jag velat kombinera dessa två så att man kan välja att gruppera på infofältet 'börjar med' "S*B" och då får man ut sammanställning för alla ens serier.

Du kan använda dig utav * när det gäller första frågan. *S1* tex. Eller S1* eller *B1
Du kan även ange fler villkor genom att trycka enter och påbörja nästa villkor.

Gällande fråga 2, det existerar redan om jag förstått frågan rätt.

Gällande 3, det ska du redan kunna göra också om jag förstått frågan rätt.