Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Stängt ämne
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-05-23, 13:40   #106
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maddmax Visa inlägg
Tjenare mars,

Har ett forslag pa forbattring. Det galler visserligen framsidan men tankte att det kanske funkar att ta upp har anda.

"Dagens spel" pa vanstersida.. Gar det inte att andra att "dagen" ar 05.00-05.00 istallet for 00.00-00.00 (misstanker att det ar sa det funkar nu)? "Dagens" spel ar alltsa idag tva matcher som redan ar avgjorda for att de borjade efter midnatt. Och i teorin kommer spel som ar efter midnatt inte kunna upptackas i tid av de som inte besoker sidan under natten.

mvh
Mja vet inte om jag håller med, lade till "Populäraste spelen imorgon" just av anledningen som du nämner och tycker det räcker, jag tycker det är enklast att vara konsistent genom att ha spel på sina rätta datum men om det finns en opinion som tycker som dig är jag beredd att ändra mig såklart.

Citat:
Ursprungligen postat av speedmagic Visa inlägg
mars, hur går det med filurandet med att komma på en lösning att importera sina spel från spreadsheet.se?

Jag har x antal jag skulle vilja få över, eller är det godtagbart att göra det manuellt istället (Tänkte att det är bäst att fråga!)?
Räkna med i slutet av månaden - om du vill lägga in dem manuellt går det hur bra som helst för oss men det blir ju ett extra jobb för dig
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-05-23, 15:28   #107
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mars Visa inlägg
Räkna med i slutet av månaden - om du vill lägga in dem manuellt går det hur bra som helst för oss men det blir ju ett extra jobb för dig
Har man mycket dötid så.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-05-27, 01:32   #108
 
ludd3emms avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 233
Sharp$: 118

Gällivares Guldgruva
Stats: 56 - 0 - 0
ROI: 101.60%
Vinstprocent: 100.00%

Standard

Är jag efterbliven eller hur gör man för att få upp grafen längst ner? Får inte min. Har dock bara lagt in två spel som inte är avgjorda än!
__________________
Gällivare
ludd3emm är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-05-27, 01:40   #109
 
calahans avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 950
Sharp$: 724
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ludd3emm Visa inlägg
Är jag efterbliven eller hur gör man för att få upp grafen längst ner? Får inte min. Har dock bara lagt in två spel som inte är avgjorda än!
Efter några avgjorda spel ska du se att grafen din står högt i kurs
calahan är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-05-27, 02:52   #110
 
ludd3emms avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 233
Sharp$: 118

Gällivares Guldgruva
Stats: 56 - 0 - 0
ROI: 101.60%
Vinstprocent: 100.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av calahan Visa inlägg
Efter några avgjorda spel ska du se att grafen din står högt i kurs
Tack för svaret! Har dock sett på några spreadsheets att grafen inte finns där, folk som har massor av avgjorda spel! Det som oroar mig, grafen berättar ju mycket!
__________________
Gällivare
ludd3emm är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-05-27, 10:43   #111
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ludd3emm Visa inlägg
Tack för svaret! Har dock sett på några spreadsheets att grafen inte finns där, folk som har massor av avgjorda spel! Det som oroar mig, grafen berättar ju mycket!
I så fall har dem nog alla spelen på samma datum, då blir det ingen graf. Kritieriet för att en graf ska visas är att det finns avgjorda spel på mer än ett datum. Om du sett något annat så let me know
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-05-27, 10:57   #112
 
ludd3emms avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 233
Sharp$: 118

Gällivares Guldgruva
Stats: 56 - 0 - 0
ROI: 101.60%
Vinstprocent: 100.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mars Visa inlägg
I så fall har dem nog alla spelen på samma datum, då blir det ingen graf. Kritieriet för att en graf ska visas är att det finns avgjorda spel på mer än ett datum. Om du sett något annat så let me know
Det är väll mest bara jag som svamlar hela tiden. Grymt arbete av dig i vilket fall!

Ett tips: En personlig lista där man ser alla som ryggat en och vilket det senaste spelet var de ryggade!
__________________
Gällivare
ludd3emm är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-05-30, 12:06   #113
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Har tidigare sagt att en del funktioner skulle vara klara tills före månadsskiftet, tyvärr har det blivit vissa förseningar men det är på gång, räkna med att det mesta dyker upp närmsta veckan.

Citat:
Nu fungerar rygg@ funktionen för bb-taggen korrekt, man kan dessutom fylla i vad för unitsize man använder för sitt sheet. Om man ryggar ett sheet där unitsize är satt får man insatsen i units. Om man dessutom i sitt eget sheet som man ryggar i har satt unitstorleken så räknas insatsen om till vad den ska vara med din unitstorlek.
Citat:
Filtrering funkar för alla saker nu, ska ordnas för graf-filtrena inom kort också.. <- funkar inte helt :(
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-06-07, 22:42   #114
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Ny funktion: Lås
Man kan nu låsa ett spel om man gör det före matchstarten av spelet. Efter att ett spel är låst går det ej att ändra eller ta bort det.
Funktionen är mest intressant för de som lägger egna rekar osv, om spelen är låsta kan det ge en garanti till andra att rekaren inte fuskar med statistiken genom att lägga till eller ändra spel i efterhand.

För att undvika felskrivningr går det att låsa ett icke-låst spel som är lagt men där matchstarten inte inträffat ännu.

För att rätta half push spel kan du klicka på spelet där rygg@ menyn finns för att hitta dessa alternativ.
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-06-08, 16:30   #115
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Var ju en rätt sweet funktion, den kanske man ska börja använda

Men efter att man låst ett spel så kan man bara rätta det efter att matchen har börjat om jag förstår det rätt? Eller är det så att man inte kan låsa ett spel efter att det har börjat?

Denna meningen var aningens kryptisk

"För att undvika felskrivningr går det att låsa ett icke-låst spel som är lagt men där matchstarten inte inträffat ännu."

Hur är det med Info textboxen då, kan man ändra i den efteråt? Tänkte mest på att jag brukar skriva in det rätta resultatet när jag rättat spelet.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-06-08, 18:57   #116
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pacman Visa inlägg
Var ju en rätt sweet funktion, den kanske man ska börja använda

Men efter att man låst ett spel så kan man bara rätta det efter att matchen har börjat om jag förstår det rätt? Eller är det så att man inte kan låsa ett spel efter att det har börjat?

Denna meningen var aningens kryptisk

"För att undvika felskrivningr går det att låsa ett icke-låst spel som är lagt men där matchstarten inte inträffat ännu."

Hur är det med Info textboxen då, kan man ändra i den efteråt? Tänkte mest på att jag brukar skriva in det rätta resultatet när jag rättat spelet.
Vad jag menar är att du kan lägga ett spel som olåst, sen en timme senare kan du redigera spelet och välja att låsa det OM matchen inte börjat.

Du kan inte ändra info som det är nu men kan ordna det i framtiden, funderade faktiskt själv i de banorna men det kräver lite mer jobb från min sida
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-06-13, 09:34   #117
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Mars kan man filtrera på positiva och negativa resultat?
Sharps.se - Spreadsheet tex
Försöker filtrera 1 till -5 (+1 till minus 5) men misslyckas.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-06-14, 20:20   #118
 
dgothes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 347
Sharp$: 1075

Sabermetrics-Test MLB
Stats: 236 - 128 - 4
ROI: 109.75%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

Fram tills idag kunde man ändra ett spel som var låst fram till att datumet/tiden hade startat.. Ex. igår la jag in ett spel på en match som började 5 timmar senare och låste spelet. Men fram till starttiden kunde jag ändå gå in och ändra spelet.. eller har jag helt blivit tossig?

Nu går inte det längre i alla fall.. eller? Har lagt ett spel med startdatum 15/6 01:05 och låst det, men insåg att jag skrivit fel notering och ville uppdatera det, men det gick inte.

Har dessutom skrivit helt fel stake ser jag nu :P!! olle petter!!!!!
dgothe är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-06-14, 20:22   #119
 
Chings avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Skåne
Inlägg: 133
Sharp$: 1927
Standard

kanske kan lägga till en ruta som man kan kryssa i om det är ett livespel. Så man lätt kan se det direkt utan att kolla infon.
Ching är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-06-14, 20:28   #120
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jynsson Visa inlägg
kanske kan lägga till en ruta som man kan kryssa i om det är ett livespel. Så man lätt kan se det direkt utan att kolla infon.
Låter kanon!
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng
Stängt ämne



td