Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-09-11, 20:00   #16
 
Rehn108s avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 211
Sharp$: 782

2014
Stats: 50 - 69 - 1
ROI: 95.39%
Vinstprocent: 42.02%

Standard

Pilkast tänker ju inte heller så tokigt, bara det att ingen verkar vilja förklara, eller förstår hur Pilkast tänker.

Om inte jag också har fel är såhär: om vi säger att du enbart spelar på odds runt 2.0, och har en hitrate på 60% (över ett oändligt antal spel ), så innebär att du är en bättre oddssättare. Om du var en precis lika bra oddssättare som bolagen så skulle du ha en hitrate som är exakt lika stor som den sannolikhet oddset motsvarar.

Och när jag ändå är inne på det så här jag fortfarande inte fattat hur man räknar ut odds. För det är ju inte riktigt 1/sannolikhet ...eller är det det?
Rehn108 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-11, 20:17   #17
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Alltså detta är grundskolematte, i nivå med mellanstadiet.

Om sannolikheten att något ska hända är 50% och du spelar till 1.90 och sätter 70% av spelen så betyder det bara en sak. Att du har haft tur och att du efter variansen slagit in kommer att gå back.

Kom igen nu, nu får ni skärpa er.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
smak (+5), thom321 (+5)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-11, 20:39   #18
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Alltså detta är grundskolematte, i nivå med mellanstadiet.

Om sannolikheten att något ska hända är 50% och du spelar till 1.90 och sätter 70% av spelen så betyder det bara en sak. Att du har haft tur och att du efter variansen slagit in kommer att gå back.

Kom igen nu, nu får ni skärpa er.

Men detta var inte vad vi diskuterade - om man har en hitrate som är hög så är inte oddset lika viktigt - se mitt exempel...

Spela till odds över 2.00 och högre, även om det är under det förväntade så går du plus med en hög hitrate...

Detta var vad jag menat, hela tiden...
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-11, 20:44   #19
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Men detta var inte vad vi diskuterade - om man har en hitrate som är hög så är inte oddset lika viktigt - se mitt exempel...

Spela till odds över 2.00 och högre, även om det är under det förväntade så går du plus med en hög hitrate...

Detta var vad jag menat, hela tiden...
Men fortfarande, DU HAR FEL. Du kan inte ha en hitrate över det förväntade oddset. Det är över tid omöjligt. Om du inte förstår sådan grundläggande matte så kommer den här debatten aldrig leda någonstans.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Juret (+10), thom321 (+5)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-11, 20:44   #20
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2201
Standard

Skit i värde och andra nymodigheter. Vet man vem som vinner behöver man inte hänga upp sig på detaljer.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-11, 20:50   #21
 
Rejss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 572
Sharp$: 4292
Standard

Kan du inte börja göra lite spreadsheet så man får se hur det går?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-11, 21:00   #22
 
Rehn108s avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 211
Sharp$: 782

2014
Stats: 50 - 69 - 1
ROI: 95.39%
Vinstprocent: 42.02%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Alltså detta är grundskolematte, i nivå med mellanstadiet.

Om sannolikheten att något ska hända är 50% och du spelar till 1.90 och sätter 70% av spelen så betyder det bara en sak. Att du har haft tur och att du efter variansen slagit in kommer att gå back.

Kom igen nu, nu får ni skärpa er.
Vilka är dessa "ni" som får skärpa sig? Jag skrev ju inget som motsade det där? Jag försökte förklara att om man över en lång serie spel (jag skrev "oändligt antal" sist) har en hitrate på till exempel 55% på odds där bolagen bedömer sannolikheten till 50%, så är man en bättre oddssättare. Det är väl det du försökt få fram också?
Rehn108 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-11, 21:03   #23
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Men fortfarande, DU HAR FEL. Du kan inte ha en hitrate över det förväntade oddset. Det är över tid omöjligt. Om du inte förstår sådan grundläggande matte så kommer den här debatten aldrig leda någonstans.

Nu menar jag mitt förväntade odds... Och vem säger/bestämmer att någons odds är det rätt satta? Klart som fan jag kan ha en hitrate över det förväntade - över 100 000 spel, omöjligt, men över x antal år så är det helt klart möjligt!
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-11, 21:05   #24
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Skit i värde och andra nymodigheter. Vet man vem som vinner behöver man inte hänga upp sig på detaljer.
Hehe - så är fallet...
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-11, 21:09   #25
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rehn108 Visa inlägg
Vilka är dessa "ni" som får skärpa sig? Jag skrev ju inget som motsade det där? Jag försökte förklara att om man över en lång serie spel (jag skrev "oändligt antal" sist) har en hitrate på till exempel 55% på odds där bolagen bedömer sannolikheten till 50%, så är man en bättre oddssättare. Det är väl det du försökt få fram också?
Tolkade ditt inlägg fel. Ber om ursäkt för "ni".

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Nu menar jag mitt förväntade odds... Och vem säger/bestämmer att någons odds är det rätt satta? Klart som fan jag kan ha en hitrate över det förväntade - över 100 000 spel, omöjligt, men över x antal år så är det helt klart möjligt!
Du är inte ens medveten om att du säger emot dig själv. Vad du än säger eller tror så kan du inte manipulera sannolikheten. Du kan träffa bra streaks och dåliga streaks, det enda som betyder något är om du spelar till odds som har en edge kontra fair odds.

Mitt sista bidrag i denna tråd. Tjohej.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-11, 21:12   #26
 
snoozes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 582
Sharp$: 3415


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rehn108 Visa inlägg
Pilkast tänker ju inte heller så tokigt, bara det att ingen verkar vilja förklara, eller förstår hur Pilkast tänker.

Om inte jag också har fel är såhär: om vi säger att du enbart spelar på odds runt 2.0, och har en hitrate på 60% (över ett oändligt antal spel ), så innebär att du är en bättre oddssättare. Om du var en precis lika bra oddssättare som bolagen så skulle du ha en hitrate som är exakt lika stor som den sannolikhet oddset motsvarar.

Och när jag ändå är inne på det så här jag fortfarande inte fattat hur man räknar ut odds. För det är ju inte riktigt 1/sannolikhet ...eller är det det?
du räknar ut med att bestämma hur många ggr av 100 som ett lag vinner. tex om su tror att sverige vinner mot kazakstan till 90 av 100 matcher så får du ta 100/90 = 1.11 du får sedn jämföra detta med oddset som finns
__________________
Jules: I want you to go in that bag, and find my wallet.
Pumpkin: Which one is it?
Jules: It's the one that says Bad Motherfucker
snooze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-11, 21:26   #27
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Det här var vad jag reagerade och svarade emot:

Citat:
Närmare bestämt så betyder det ingenting. Du har för liten sample för att dra några slutsatser, men det har bevisats gång efter annan att det enda sättet att vinna i spel över tid är att vara bättre än den som sätter oddset.

Jag har hela tiden argumenterat emot detta med följande argument:

Säg att du har en capper som ALLTID sätter "rätt" odds och vi säger att han sätter dem till 2.20. Om jag då spelar dessa matcher men till oddset 2.10 och har en högre hitrate än ex. 60%, då går jag vinst! Jag behöver alltså inte slå eller spela till capperns odds för att gå med vinst!

Om detta är osannolikt eller inte är inte vad jag diskuterat emot - bara att det är möjligt under en viss period eller xxxx antal spel...
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-11, 21:39   #28
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Nu var ju capperexemplet lite kasst eftersom du indirekt säger att om du har 60% hitrate på 2.10 och cappern har samma spel och insats till 2.20 så har ju även han 60% hitrate på dessa spel så att slå hans odds eller vinst lär du ju aldrig göra i alla fall.
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-11, 21:40   #29
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Säg att du har en capper som ALLTID sätter "rätt" odds och vi säger att han sätter dem till 2.20. Om jag då spelar dessa matcher men till oddset 2.10 och har en högre hitrate än ex. 60%, då går jag vinst! Jag behöver alltså inte slå eller spela till capperns odds för att gå med vinst!
Nej, men du måste fortfarande slå det "sanna värdet" och det gör du ju helt uppenbarligen om du över tid vinner 60% av gångerna på ett odds av 2.100.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-11, 21:42   #30
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 19
Sharp$: 1153
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Det här var vad jag reagerade och svarade emot:




Jag har hela tiden argumenterat emot detta med följande argument:

Säg att du har en capper som ALLTID sätter "rätt" odds och vi säger att han sätter dem till 2.20. Om jag då spelar dessa matcher men till oddset 2.10 och har en högre hitrate än ex. 60%, då går jag vinst! Jag behöver alltså inte slå eller spela till capperns odds för att gå med vinst!

Om detta är osannolikt eller inte är inte vad jag diskuterat emot - bara att det är möjligt under en viss period eller xxxx antal spel...
Hej Pilkast,

Om 2,2 är rätt odds så är det att likställa med en sannolikhet av 1/2,2 = 0,45... dvs c:a 45%. Det innebär att i långa loppet så kommer du att träffa med 45% av dina bets om du placerar oddset helt korrekt.

Att du i vissa hotstreaks kan ligga på en högre hitrate är naturligtvis sant men ju längre du håller på kommer din hitrate att närma sig 45%. Att då spela till oddset 2,1 kommer leda sakta men säkert till ett tomt spelkonto.

Så ja, det är möjligt att plussa genom att spela till underodds under ett kortare tag men inte i förlängningen.
harry är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td