Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-03-20, 20:46   #31
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av footel Visa inlägg
Finns säkert personer här som vet mer om detta, men det här är taget från affiliatelounge:

"registering as a player or make deposits directly or indirectly to any player account through his tracker(s) for its own personal use and/or the use of its relatives, friends, employees or other third parties, or in any other way attempt to artificially increase the commission payable or to otherwise defraud the Company. Violation of this provision shall be deemed to be fraud"
Att ett privat vinstintresse stipulerar att något är bedrägeri är inte samma sak som att det är det enligt lagens mening.

Sen vet jag inte specifikt hur avtalen man skriver under som affiliate är utformade förmodligen täcker de in detta, men det gör även spelbolagen vad gäller så kallat bonushoreri så där finns ingen distinktion. att det kan vara frågan om avtalsbrott kan jag gå med på, men bedrägeri? Jag finner det för högst otroligt att det ens skulle inledas en förundersökning, då får vi i så fall komma upp i riktigt substantiella summor (läs miljoner).
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-20, 21:11   #32
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 14
Sharp$: 1646
Standard

Rätta mig om jag har fel, men bonushorande så länge du har tillåtelse från personen du spelar åt är inte mot laget. Du "får fullmakt" att betta i personens namn. Därav att spelbolagen inte kan göra värre saker än ta tillbaka sin bonus och begränsa ditt konto.

Angående affiliates så vet jag inte hur troligt det är att det faktiskt blir några konsekvenser, men bara det faktum att du bryter mot lagen och riskerar det är en viktigt skillnad.
footel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-20, 21:15   #33
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Du pratar återkommande om att man bryter mot lagen, vilken lag hänvisar du till? I vilket land osv?

Jag har svårt att se det i någon lagbok skall stå att man inte får utnyttja detta för egen vinning. Det är däremot ett solklart avtalsbrott, men det är stor skillnad på avtalsbrott och lagbrott.

Nu är jag inte alls insatt, men avtalsbrott regleras väl civilrättsligt och inte i domstol som t ex misshandel. Polisen kan inte ens inleda en förundersökning för saker som är civilrättliga, utan det sker genom stämning.

Ungefär så iaf.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-20, 21:33   #34
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 14
Sharp$: 1646
Standard

Tänker främst på att de skriver "Violation of this provision shall be deemed to be fraud". Däremot står detta med i svenska lagen:


Kap 9. 1 § Den som medelst vilseledande förmår någon till handling eller underlåtenhet, som innebär vinning för gärningsmannen och skada för den vilseledde eller någon i vars ställe denne är, dömes för bedrägeri till fängelse i högst två år.
För bedrägeri döms också den som genom att lämna oriktig eller ofullständig uppgift, genom att ändra i program eller upptagning eller på annat sätt olovligen påverkar resultatet av en automatisk informationsbehandling eller någon annan liknande automatisk process, så att det innebär vinning för gärningsmannen och skada för någon annan. Lag (1986:123).
footel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-20, 21:49   #35
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av footel Visa inlägg
Tänker främst på att de skriver "Violation of this provision shall be deemed to be fraud".
Helt betydelselöst. I Sverige gäller svensk lag, vad ett utländskt spelbolag anser är helt irrelevant, däremot är det som Robin säger säkerligen fråga om avtalsbrott, det regleras civilrättsligt.

Citat:
Ursprungligen postat av footel Visa inlägg
Kap 9. 1 § Den som medelst vilseledande förmår någon till handling eller underlåtenhet, som innebär vinning för gärningsmannen och skada för den vilseledde eller någon i vars ställe denne är, dömes för bedrägeri till fängelse i högst två år.
För bedrägeri döms också den som genom att lämna oriktig eller ofullständig uppgift, genom att ändra i program eller upptagning eller på annat sätt olovligen påverkar resultatet av en automatisk informationsbehandling eller någon annan liknande automatisk process, så att det innebär vinning för gärningsmannen och skada för någon annan. Lag (1986:123).
Eftersom enda möjligheten du har att tjäna pengar genom detta är att förlora pengarna hos bolaget innebär det ingen skada för spelbolaget. Du tjänar visserligen på det men en förutsättning för att du ska kunna göra det är att du förlorar pengarna och därmed tar inte bolaget någon skada trots att du gör egen vinning.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-20, 23:00   #36
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 14
Sharp$: 1646
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Helt betydelselöst. I Sverige gäller svensk lag, vad ett utländskt spelbolag anser är helt irrelevant, däremot är det som Robin säger säkerligen fråga om avtalsbrott, det regleras civilrättsligt.

Eftersom enda möjligheten du har att tjäna pengar genom detta är att förlora pengarna hos bolaget innebär det ingen skada för spelbolaget. Du tjänar visserligen på det men en förutsättning för att du ska kunna göra det är att du förlorar pengarna och därmed tar inte bolaget någon skada trots att du gör egen vinning.
Ett utländsk bolag kan vända sig till svensk lag...

I lagtexten stod det "vinning för gärningsmannen och skada för någon annan". De extra pengarna du drar in måste onekligen komma någonstans ifrån även om det som du skriver inte är från spelbolagen?
footel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-20, 23:21   #37
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Årsta
Inlägg: 480
Sharp$: 1768


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av footel Visa inlägg
Ett utländsk bolag kan vända sig till svensk lag...

I lagtexten stod det "vinning för gärningsmannen och skada för någon annan". De extra pengarna du drar in måste onekligen komma någonstans ifrån även om det som du skriver inte är från spelbolagen?
I det här falllet kommer ju pengarna du tjänar från just spelbolaget.
Hade du inte spelat bort pengar hos bolaget hade du inte fått din provision.
Nu tjänar bolaget 75% av dina satsade pengar och ingen annan tar skada.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+5)
Haltmathe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-21, 08:58   #38
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Haltmathe Visa inlägg
I det här falllet kommer ju pengarna du tjänar från just spelbolaget.
Hade du inte spelat bort pengar hos bolaget hade du inte fått din provision.
Nu tjänar bolaget 75% av dina satsade pengar och ingen annan tar skada.
Exakt, nu slapp jag skriva ett längre inlägg om detta Återigen att någon (bolaget) hävdar att något är fraud (bedrägeri) är inte synonymt med att det förhåller sig så. Svensk lag gäller i Sverige och rättsväsendets eventuella prövning utgår ifrån svensk lagstiftning. läser man vad det faktiskt står i lagtexten och inte utgår ifrån vad man tror att det står så är det enligt min mening uppenbart att detta INTE uppfyller lagens krav på vara bedrägeri.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+5)
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-21, 09:06   #39
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Kortfattat - det finns inte ett endaste bolag som kan eller kommer att anmäla en spelare för bedrägeri i kundens land. Det enda dom gör om dom anser att det är "fraud" är att stänga kontot och konfiskera medel som finns där. Varken mer eller mindre.

Likväl som kunden är totalt chanslös mot ett bolag, OM bolaget vill, till att tex stänga kundens konto precis när dom vill, hur dom vill, utan att ens behöva meddela kunden varför dom gör så.
Det är den tragiska rätta sanningen för alla som öppnar ett konto hos ett utländskt bolag.
Detta accepterar vi när vi klickar för den lilla lilla boxen vid registreringen...

God Jul
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+5)
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-26, 15:40   #40
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 10
Sharp$: 42
Standard

Jag och en vän har faktiskt provat detta, det verkade funka bra men sen blev vi lata och lag ner det utan direkt orsak. Man kanske ska ta upp det igen...
wahlman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-27, 17:50   #41
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 536
Sharp$: 1780


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

hur gör ni med själva registreringen? jag har reggat aff på ett par ställen nu men hur reggar "min vän" sig så att kontot blir aff kopplat till mig? Helst utan att behöva skapa en hemsida
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bobbobula är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-29, 10:43   #42
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bobbobula Visa inlägg
hur gör ni med själva registreringen? jag har reggat aff på ett par ställen nu men hur reggar "min vän" sig så att kontot blir aff kopplat till mig? Helst utan att behöva skapa en hemsida
Går inte. Men släng upp någon skitsida typ "De bästa spelbolagen!" och lägg in massa banners, regga via. Tar inte mer än 30 minuter att fixa.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-29, 10:53   #43
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Cirka 4105 SEK verkar jag ha skrapat ihop den här månaden. Ev. något mindre, kanske 3500. (Låg på 4500, men någon nisse bestämde sig på för att spela på det bolag jag tjänat mest, så intäkterna sjönk med cirka €110 på den sidan då han lyckades vinna..)

Det är mindre än jag siktat på - vilket var 5000 SEK. Men, jag har max lagt ner 4 timmar på det under månaden och varje gång jag hämtade min familjemedlems i-Phone och kopplade upp via det nätet för att lägga spel så fanns det inget - allt tack vare det förbannade landslagsuppehållet. I skrivande stund finns det mängder med spel att tradea för kommission på i princip alla bookies då det äckliga uppehållet är över och klubbfotbollen börjat igen, men självklart befinner sig i-Phonen jag använder utomlands för tillfället tillsammans med personen som äger den - kan inte logga in på kontona och tradea i mitt eget IP.

Finns ett 2.0-oddsspel att laya med €998 hos en bookie, åhhh hade velat prova den. Förlorar man på bolaget är det 2500 SEK rakt in i plånboken. Vinner man på bolaget så plussar man eftersom back-oddset var 2.0 och layoddset 1.93 hos Betfair. Fan att jag inte har i-Phonen

Men! Nästa månad siktar jag på 5k i intäkter - på max ett par timmars arbete. Visst 5.000 SEK är inga stora pengar, men fan vad det kommer hjälpa till sedan när jag skall plugga. Om jag får det här att funka kanske jag slipper ta studielån.

Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2013-03-29 klockan 11:08.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-29, 13:52   #44
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 415
Sharp$: 2081
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Går inte. Men släng upp någon skitsida typ "De bästa spelbolagen!" och lägg in massa banners, regga via. Tar inte mer än 30 minuter att fixa.
Kan du förklara ,Hur slänger man upp hemsida för oss mindre kunniga
abber är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-29, 14:27   #45
 
HL333982s avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 226
Sharp$: 1331


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Har själv blivit utkastad som affiliate från Ladbrokes en gång i tiden pga ett upplägg som detta. Då passade de också på att ta all kommission. Tog ett tag men de har bättre koll än man tror.
HL333982 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td