Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-04-23, 18:02   #61
 
dgothes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 347
Sharp$: 1075

Sabermetrics-Test MLB
Stats: 236 - 128 - 4
ROI: 109.75%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Solklart lagbrott men huruvida ett bolag verkligen skulle polisanmala ar forstas en annan femma.
Ja och nej.. inte lagbrott, men sannolikt avtalsbrott - såvida det hela betas av i avtalet vill säga (vilket det säkert gör, men jag tvivlar på att någon läst det). Sen är det givetvis helt upp till Ladbrokes att avbryta ett samarbete om de anser att någon inte är dem till nytta (utan snarare "förstör").
__________________
"Alla kan inte som jag koppla bort känslorna och se siffrorna" - pilen

-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
dgothe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-23, 18:21   #62
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Jag har inte ens påbörjat juristprogrammet men jag har väldigt svårt att tro att det är ett lagbrott vilket leder till åtal. Låter mer som att man blir avstängd och bannad ifrån sidan i fråga för all framtid.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-23, 19:31   #63
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Jag har inte ens påbörjat juristprogrammet men jag har väldigt svårt att tro att det är ett lagbrott vilket leder till åtal. Låter mer som att man blir avstängd och bannad ifrån sidan i fråga för all framtid.
Ett avtalsbrott kan å andra sidan även vara till grund för en civilrättslig stämning.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-25, 20:07   #64
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dgothe Visa inlägg
Ja och nej.. inte lagbrott, men sannolikt avtalsbrott.
Förklara för mig varför det här inte skulle kunna klassas som bedrägeri.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-25, 20:44   #65
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg

For er som inte forstar varfor spelbolaget forlorar:

Om t ex Ladbrokes erbjuder 2,00 pa ett lag som har 48% sannolikhet att vinna men maste betala tillbaka 25% om laget forlorar sa gar ju Ladbrokes minus i langden pa avtalet, det ar val inte sa svart att forsta. Affiliateparten lar knappast vara sa dum att han spelar till 2,00 om Betfair star i 2,40.
Med din logik skulle ju spelbolaget förlora pengar hur som helst på affiliate avtal? Jag förstår inte vad det spelar Ladbrokes för roll vem man betalar affiliatepengarna till? Den som spelar eller någon random? Det är lika mycket pengar som går från Ladbrokes till någon annan väl?
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-25, 20:52   #66
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8341
Standard

Dock håller jag med dig ChrisWaddle. Pluggar juridik just nu och visst är alla rekvisit uppfyllda för Bedrägeri.

Brottsbalken 9 kap:

Citat:
1 § Den som medelst vilseledande förmår någon till handling eller underlåtenhet, som innebär vinning för gärningsmannen och skada för den vilseledde eller någon i vars ställe denne är, dömes för bedrägeri till fängelse i högst två år.

= Man lurar

= spelbolaget att betala ut pengar man enligt avtalet inte ska betala

= gärningsmannen tjänar pengar, spelbolaget förlorar pengar

Solklart bedrägeri enligt svensk lagstiftning.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-25, 21:11   #67
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Med din logik skulle ju spelbolaget förlora pengar hur som helst på affiliate avtal? Jag förstår inte vad det spelar Ladbrokes för roll vem man betalar affiliatepengarna till? Den som spelar eller någon random? Det är lika mycket pengar som går från Ladbrokes till någon annan väl?

Nej, affe-avtalen syftar ju till att få in "normala" kunder med ett normalt spelmönster. Kunder man inte fått annars.

Ett spelbolag kan inte vinna i längden mot en affebedragare.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BlackCobra (+2)

Senast redigerad av ChrisWaddle den 2013-04-25 klockan 21:24.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-25, 21:24   #68
 
HL333982s avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 226
Sharp$: 1331


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Dock håller jag med dig ChrisWaddle. Pluggar juridik just nu och visst är alla rekvisit uppfyllda för Bedrägeri.

Brottsbalken 9 kap:


= Man lurar

= spelbolaget att betala ut pengar man enligt avtalet inte ska betala

= gärningsmannen tjänar pengar, spelbolaget förlorar pengar

Solklart bedrägeri enligt svensk lagstiftning.
Sätter 100 sharp$ på att du inte läst straffrätten än
HL333982 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-14, 12:45   #69
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 536
Sharp$: 1780


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

TS, håller du fortfarande igång detta? Hur ser det ut nu några månader i efterhand?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bobbobula är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-14, 13:47   #70
 
Sandys avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 393
Sharp$: 2610

Tennis 2015
Stats: 81 - 118 - 5
ROI: 103.27%
Vinstprocent: 40.70%

Standard

Bra fråga! Jag undrar också hur det gått ? Bedrägeri eller inte ?
Sandy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-15, 02:37   #71
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Bekymmer;
Blev limiterad på kontot jag försökte förlora pengar med hos en bookie.
Vissa bookies har börjat med negative carry over vilket förstör idéen.
Ett bolag slutade betala ut mina förtjänster eftersom jag inte rekryterade tillräckligt många (hade endast "mitt egna" konto värvat, blev väl tydligt).

Så det uppstår ju helt klart bekymmer. Men har man sedan tidigare ett par signups eller fixar flera utöver sitt "eget konto" under tiden så går det att tjäna pengar. Jag tjänade väl 4-6k per månad när jag höll på. Krävs ju inte mer än någon/några timmars "arbete" per månad så väl värt.

Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2013-08-15 klockan 02:38.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-15, 08:05   #72
 
sollentuna_slamtilts avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 41
Sharp$: 276

Tennis in-play värdespel
Stats: 48 - 15 - 0
ROI: 117.74%
Vinstprocent: 76.19%

Standard

Ditt lilla system där verkar ju vara rätt bra måste jag säga. Ju mindre jobb desto bättre, och du verkar ju inte direkt svettas vid rullbanden för dina tusenlappar du får in där.

Har du länk till din hemsida så man kan se hur den ser ut?

Du kanske ska fundera på att försöka fixa mer trafik till sidan, hur gör man det förresten? Är man inne på spelforum och ger iväg länkar här och där eller hur raggar man bäst till sin "affesida"?
sollentuna_slamtilt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-20, 13:35   #73
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

När man hittar spel att laya mot Betfair så är dessa spel ofta utstick hos bolagen, så man blir limiterad snabbt på kontona som är ämnade att torska pengar på, då de ser en som en slags "Sharp" som spelar på utstick.

Har nu riktigt få sidor att spela mot då jag antingen fått konton limiterade hos dom eller fått min affiliateinloggning nedstängd.

Den här månaden verkar stanna på;

+$458
+£22
+100€

Dessutom är inte det jag förlorat på Betfairs kommission inräknat, där försvinner en del. Så inga superresultat tyvärr när bolagen börjar limitera och ha sig.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td